Leer is natuurlijk niet een wereldbestemming van het kaliber Antwerpen of Keulen. Voor een grensoverschrijdende stoptrein vind ik het nog een vrij aardige bezetting, en er is groeipotentie. De brug niet herstellen is denk ik politiek niet acceptabel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef Bitlord het volgende:
Er zitten dus een ongelooflijke aantal van 20 reizigers per rit in die trein met een gemiddelde bezetting van 12 procent.
Om James te volgen: ik denk inderdaad dat dit een ongelooflijk belangrijke verbinding is.
Flixbus en consorten hebben zeker hun plek, maar ze vissen de krenten uit de pap en zullen zeker geen bus laten rijden om 3 uur 's middags of om 9 uur 's avonds. Je kunt als overheid geen enkele invloed op die bedrijven uitoefenen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:27 schreef Bitlord het volgende:
Als er kennelijk commerciële bedrijven als Flixbus (en Public Express die weggeconcureerd is met subsidie) dezelfde verbinding kunnen rijden zonder overheidsbijdrage zeg ik: laat dat vervoer in de marge lekker aan hun over en besteed je geld beter.
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef James1988 het volgende:
Tsja, die Flixbus rijdt rechtstreeks terwijl die stoptrein toch al bijna in Leer is wanneer hij in Nieuweschans aankomt.
Wat dan weer wel netjes is is dat de NS-reisplanner de vervangende bussen toont. Jammer genoeg zal dat de komende 5 jaar zo blijven
ja, maar even de mindset he. Er wordt niet "tijdelijk extra inzet"gevraagd.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.
Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
Dinslakenquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:26 schreef James1988 het volgende:
infrastructuurprojecten in Duitsland duren nou eenmaal gruwelijk lang. Kijk maar naar de Bad Oeynhausen-bypass, dat project loopt al jaren en is nog lang niet klaar
Ofwel, zoek het maar uit.quote:Nachtnet Eindhoven-Tilburg/Den Bosch
Melding vrijdag 4 december 2015, 22:23 uur:
Oorzaak: Herstelwerkzaamheden
Vanavond is er een defect aan de sporen bij station Boxtel ontstaan. Hierdoor rijden op dit moment geen Sprinters tussen Boxtel en Tilburg. Vannacht wordt waarschijnlijk aan herstel gewerkt.
De impact van deze werkzaamheden wordt nu onderzocht. Maar indien u vannacht tussen Tilburg en Eindhoven of tussen Den Bosch en Eindhoven reist, kunnen ze invloed hebben op uw treinreis.
De exacte duur van de werkzaamheden is nog niet bekend, maar ze duren vermoedelijk de hele nacht.
Reist u vannacht op bovenstaande trajecten? Hou dan de berichtgeving op deze site in de gaten en plan kort voor vertrek uw reis in de planner voor een zo actueel mogelijk reisadvies.
Hopelijk is het binnen 5 jaar opgelostquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:31 schreef James1988 het volgende:
Dit is dan wel weer een pareltje van informatievoorziening:
[..]
Ofwel, zoek het maar uit.
Zondag geen gelenktriebwagen platen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
En wat te denken van het derde spoor voor de Betuweroute... die lijn is al sinds 2007 open, maar omdat de sporen aan de Duitse kant vol zitten kan het deel tussen Zevenaar en Rotterdam niet ten volle benut worden.quote:
welke em waar dan?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zondag geen gelenktriebwagen platen?
Oh, we hadden het dus over hetzelfdequote:
Een Arriva-GTW die in Leer is gestrand gaat morgen via Bentheim terug naar het Noorden.quote:
Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komenquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, we hadden het dus over hetzelfde
Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurtquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komen
Nee ik ben een techneut van de kouwe grond jwzquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |