abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:24:46 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158023607
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef Bitlord het volgende:

Er zitten dus een ongelooflijke aantal van 20 reizigers per rit in die trein met een gemiddelde bezetting van 12 procent.

Om James te volgen: ik denk inderdaad dat dit een ongelooflijk belangrijke verbinding is.
Leer is natuurlijk niet een wereldbestemming van het kaliber Antwerpen of Keulen. Voor een grensoverschrijdende stoptrein vind ik het nog een vrij aardige bezetting, en er is groeipotentie. De brug niet herstellen is denk ik politiek niet acceptabel.

Eind vorig jaar was de bovenbouw van het traject ernstig verouderd en moest het hele stuk Nieuweschans - Leer gemoderniseerd worden. Men had destijds kunnen besluiten om het traject op te doeken en te verbussen, maar er werd grondig gemoderniseerd. Dat liep wel een beetje uit...
pi_158023674
Ik ben helemaal geen tegenstander van het ondersteunen van regionale spoorverbindingen. Als je ziet wat er het afgelopen decennium bereikt is in de Achterhoek en op de PEN-lijnen dan kunnen we daar best trots op zijn. Alleen besteed het geld wel waar het nodig is. Als er kennelijk commerciële bedrijven als Flixbus (en Public Express die weggeconcureerd is met subsidie) dezelfde verbinding kunnen rijden zonder overheidsbijdrage zeg ik: laat dat vervoer in de marge lekker aan hun over en besteed je geld beter.

Er wordt nu kennelijk 16 miljoen euro besteed aan alleen een onderzoek naar verbetering van de verbinding. ( http://issuu.com/natascha(...)rline_-_dutch_versio ) Als daar niets uitkomt (kan me niet voorstellen dat de MKBA ooit positief wordt) betekent dat over 4 jaar verspreid er 18 euro per reiziger is gespendeerd aan deze verbinding, boven nog eens allerlei andere subsidies (bijvoorbeeld exploitatiesubsidies). Dat slaat toch eigenlijk nergens op?

[ Bericht 36% gewijzigd door Bitlord op 04-12-2015 23:33:02 ]
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:31:00 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158023778
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:27 schreef Bitlord het volgende:
Als er kennelijk commerciële bedrijven als Flixbus (en Public Express die weggeconcureerd is met subsidie) dezelfde verbinding kunnen rijden zonder overheidsbijdrage zeg ik: laat dat vervoer in de marge lekker aan hun over en besteed je geld beter.
Flixbus en consorten hebben zeker hun plek, maar ze vissen de krenten uit de pap en zullen zeker geen bus laten rijden om 3 uur 's middags of om 9 uur 's avonds. Je kunt als overheid geen enkele invloed op die bedrijven uitoefenen.

Als je als overheid de ambities hebt om de internationale verbindingen te verbeteren doe je er beter aan om het vervoer zo aantrekkelijk mogelijk te maken, daar past een 3x per dag rijdende reserveringsplichtige bus gewoon niet bij.
pi_158023996
Je kunt het ook anders stellen: Flixbus ziet gewoon terecht in dat er gewoon geen vervoersvraag is op die tijdstippen. Terwijl tussen Groningen en Leeuwarden mensen als in een sardineblikje op elkaar gepakt staan, staat er in het grote dorp Leer een treinstel 50 minuten niets te doen.


Laat die 4 mensen die om 15:00 van Leer naar Groningen willen lekker de auto pakken of hun reis op een ander moment maken.

Overigens laat Flixbus om 14:35 en 20:00 een bus rijden van Leer naar Groningen, die ook nog eens 24 minuten sneller is en vaak ook nog voordeliger is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bitlord op 04-12-2015 23:43:18 ]
pi_158024122
De wiederlin heeft natuurlijk ook een belangerijke binnenlandse functie.

Ik heb een aantal zaterdagen gereist naar leer en tot zuidbroek zaten de treinen toch altijd wel vol, vanaf zuidbroek tot leer was het druk maar geen staan.

Uiteraard is mijn bevinding geen garantie voor andere dagen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:43:19 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158024125
Tsja, die Flixbus rijdt rechtstreeks terwijl die stoptrein toch al bijna in Leer is wanneer hij in Nieuweschans aankomt.

Wat dan weer wel netjes is is dat de NS-reisplanner de vervangende bussen toont. Jammer genoeg zal dat de komende 5 jaar zo blijven :(
pi_158024226
Maar daar gaat het hier niet over Merode32. Zoals al eerder gesteld heeft de regionale trein een belangrijke functie IN Nederland. Zeker nu er een paar jaar geleden in alle Terechte wijsheid is bedacht geen of weinig parallele busdiensten meer te laten rijden.

Die trein zit ook goed vol, heb ik zelf mogen zien, op het binnenlandse traject. Maar dat stuk tussen Nieuweschans en Leer slaat eigenlijk gewoon nergens op.
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:51:03 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158024327
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL :o

http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
pi_158024380
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef James1988 het volgende:
Tsja, die Flixbus rijdt rechtstreeks terwijl die stoptrein toch al bijna in Leer is wanneer hij in Nieuweschans aankomt.

Wat dan weer wel netjes is is dat de NS-reisplanner de vervangende bussen toont. Jammer genoeg zal dat de komende 5 jaar zo blijven :(
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.

Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
pi_158025099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.

Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
ja, maar even de mindset he. Er wordt niet "tijdelijk extra inzet"gevraagd.

Je hebt als busvervoerder nu een unieke kans om in dat gat te springen zoals Bitlord al zei. En inderdaad als je dat goed doet weet over 5 jaar niemand meer dat er ooit een trein gereden heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:26:22 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025265
Laten we hopen dat de brug sneller is hersteld dan pas over 5 jaar.

Het zal wel niet, de complete brug inclusief fundering moet worden vervangen en infrastructuurprojecten in Duitsland duren nou eenmaal gruwelijk lang. Kijk maar naar de Bad Oeynhausen-bypass, dat project loopt al jaren en is nog lang niet klaar :N
pi_158025321
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:26 schreef James1988 het volgende:
infrastructuurprojecten in Duitsland duren nou eenmaal gruwelijk lang. Kijk maar naar de Bad Oeynhausen-bypass, dat project loopt al jaren en is nog lang niet klaar :N
Dinslaken :X

Kansloos.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158025366
Bad Oeynhausen idd daar moet je nog steeds dwars door de stad met 8 of 10 stoplichten :') Zijn ze pas 30 jaar en nog 30 jaar mee bezig :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2015 @ 00:31:25 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158025382
Alleen als de diverse partijen snel tot een akkoord komen kan het redelijk snel. Zo niet, dan kan het wel eens einde verhaal voor dat lijntje zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:31:27 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025383
Dit is dan wel weer een pareltje van informatievoorziening:

quote:
Nachtnet Eindhoven-Tilburg/Den Bosch
Melding vrijdag 4 december 2015, 22:23 uur:
Oorzaak: Herstelwerkzaamheden

Vanavond is er een defect aan de sporen bij station Boxtel ontstaan. Hierdoor rijden op dit moment geen Sprinters tussen Boxtel en Tilburg. Vannacht wordt waarschijnlijk aan herstel gewerkt.
De impact van deze werkzaamheden wordt nu onderzocht. Maar indien u vannacht tussen Tilburg en Eindhoven of tussen Den Bosch en Eindhoven reist, kunnen ze invloed hebben op uw treinreis.
De exacte duur van de werkzaamheden is nog niet bekend, maar ze duren vermoedelijk de hele nacht.
Reist u vannacht op bovenstaande trajecten? Hou dan de berichtgeving op deze site in de gaten en plan kort voor vertrek uw reis in de planner voor een zo actueel mogelijk reisadvies.
Ofwel, zoek het maar uit. :W
pi_158025431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:31 schreef James1988 het volgende:
Dit is dan wel weer een pareltje van informatievoorziening:

[..]

Ofwel, zoek het maar uit. :W
Hopelijk is het binnen 5 jaar opgelost _O-
pi_158025455
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2015 @ 00:36:07 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158025470
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
Zondag geen gelenktriebwagen platen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:38:11 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025506
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dinslaken :X

Kansloos.
En wat te denken van het derde spoor voor de Betuweroute... die lijn is al sinds 2007 open, maar omdat de sporen aan de Duitse kant vol zitten kan het deel tussen Zevenaar en Rotterdam niet ten volle benut worden.

"De werkzaamheden voor het ‘derde spoor’ tussen Emmerich en Oberhausen vinden plaats van 2016 tot 2023." aldus ProRail. :')
pi_158025534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:38 schreef James1988 het volgende:
tussen Emmerich en Oberhausen
DINS LA KEN
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158025549
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zondag geen gelenktriebwagen platen?
welke em waar dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:41:35 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025576
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

DINS LA KEN
Oh, we hadden het dus over hetzelfde _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

welke em waar dan? :?
Een Arriva-GTW die in Leer is gestrand gaat morgen via Bentheim terug naar het Noorden.
pi_158025660
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh, we hadden het dus over hetzelfde _O-
Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:47:34 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025688
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komen :)
Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurt :P
pi_158025723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurt :P
Nee ik ben een techneut van de kouwe grond jwz O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')