abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 december 2015 @ 12:26:39 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158053634
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Op een andere bus? Er rijden ook geen treinen tussen Diemen-Zuid & Amsterdam-Zuid
Daar had ik nog niet eens naar gekeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158053659
Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn om voor extra capaciteit te zorgen? Ergens een lading UIC rijtuigen huren en gaan, net zoals vroeger. NS heeft locs zat om te kunnen rijden en die rijtuigen heb je binnen een paar weken wel gehuurd.

Of denk ik dan te simpel? Als ik alles zo hoor lijkt het vooral onwil om dit op te lossen.
pi_158053704
Ik kan me niet voorstellen dat er ergens 100 rijtuigen staan te verroesten. Wel kan de NS nog efficienter zijn materieel gaan plannen door iets meer risico te nemen. Meer af- en bijplaatsen tussendoor en niet alleen maar in Roosendaal en Groningen bijvoorbeeld
  zondag 6 december 2015 @ 12:32:26 #279
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_158053751
quote:
Het tijdelijk inzetten van de ongebruikte Fyra-treinen, die in Italië staan, is volgens de staatssecretaris geen optie. "Dat leek mij een logische oplossing, maar dat blijkt relatief ingewikkeld. Er zullen andere voorstellen op tafel moeten komen", aldus Dijksma.
Dijksma moest duidelijk nog bijleren :D
  zondag 6 december 2015 @ 12:43:05 #280
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158053930
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef b2py het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er ergens 100 rijtuigen staan te verroesten.
Ik kan me voorstellen dat je een heel eind kan komen. Neem alleen al de ex-ICK rijtuigen die onlangs zijn gerenoveerd maar nog steeds werkloos aan de kant staan.

Maar de allersimpelste oplossing is natuurlijk om de laatste Plan V's nog even niet te slopen.
  zondag 6 december 2015 @ 12:45:24 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158053968
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:43 schreef ReisT het volgende:

Maar de allersimpelste oplossing is natuurlijk om de laatste Plan V's nog even niet te slopen.
Dat was sowieso een volkomen onbegrijpelijk idee inderdaad 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158054027
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:43 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je een heel eind kan komen. Neem alleen al de ex-ICK rijtuigen die onlangs zijn gerenoveerd maar nog steeds werkloos aan de kant staan.

Maar de allersimpelste oplossing is natuurlijk om de laatste Plan V's nog even niet te slopen.
Dat is een goede ja, zou je die zo kunnen leasen van Hectorrail?

Ik zie op Railwiki dat er nog een stuk of 40 1700 aan de kant staan, hoe rijvaardig die zijn weet ik niet. Verder vermoed ik dat NS niet zomaar wat TRAXX'en de HSL-Zuid af kan trekken omdat ze ook daar aan verplichtingen zitten. En dan kan Sharon wel zeggen dat het mag, maar dan staan Hettinga en co direct voor in de rij dat NS niet aan zijn verplichtingen voldoet.

Ik blijf er vooral bij dat NS efficienter om moet gaan met materieelplanning, meer risico moet nemen wat betreft bijplaatsen en aftrappen en daar ook eerlijk en open in moet zijn.
pi_158054250
quote:
De NS haalt oude treinen
uit de roulatie,maar was vergeten om op
tijd nieuwe rijtuigen te bestellen.
nou... volgens mij was het de overheid die ipv de aangekondigde beperking/afschaffing studentenkaart juist meer mensen zo'n ding is gaan geven :')
  zondag 6 december 2015 @ 13:07:43 #284
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_158054413
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is een goede ja, zou je die zo kunnen leasen van Hectorrail?

Ik zie op Railwiki dat er nog een stuk of 40 1700 aan de kant staan, hoe rijvaardig die zijn weet ik niet. Verder vermoed ik dat NS niet zomaar wat TRAXX'en de HSL-Zuid af kan trekken omdat ze ook daar aan verplichtingen zitten. En dan kan Sharon wel zeggen dat het mag, maar dan staan Hettinga en co direct voor in de rij dat NS niet aan zijn verplichtingen voldoet.

Ik blijf er vooral bij dat NS efficienter om moet gaan met materieelplanning, meer risico moet nemen wat betreft bijplaatsen en aftrappen en daar ook eerlijk en open in moet zijn.
Der staan toch nog weet ik hoeveel 1600/1800/1900 dingen op Amersfoort en vast nog wel hier en daar. Desnoods zet je er 6400'ers voor. Beetje creatief denken
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 6 december 2015 @ 13:12:14 #285
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158054531
Er staan ook nog wat Buffels te niksen Anno 2015 staan de 3401, 3402, 3403 (Zwolle - Kampen), 3404, 3409, 3410 (Zwolle - Kampen) 3414, 3427-3435 en 3437-3453 (voormalige serie 50-61 van Syntus) terzijde.(dit volgens wikipedia).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 6 december 2015 @ 13:39:00 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158055116
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef b2py het volgende:
Dat is een goede ja, zou je die zo kunnen leasen van Hectorrail?
Met een beetje gevoel voor sadisme zegt Hectorrail "Ja hoor, je kunt ze eind deze week hebben. Wel voor minimaal tien jaar."

Zo heeft NS destijds Veolia ook laten barsten op de Maaslijn. Zou goed zijn als ze dat nu 1 op 1 terug kregen. Alleen een beetje jammer dat er geen reizigersbelang mee gediend is natuurlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 06-12-2015 13:50:01 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 december 2015 @ 13:55:51 #287
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158055411
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met een beetje gevoel voor sadisme zegt Hectorrail "Ja hoor, je kunt ze eind deze week hebben. Wel voor minimaal tien jaar."

Zo heeft NS destijds Veolia ook laten barsten op de Maaslijn. Zou goed zijn als ze dat nu 1 op 1 terug kregen. Alleen een beetje jammer dat er geen reizigersbelang mee gediend is natuurlijk.
Dat ging om DH stellen toch?
  zondag 6 december 2015 @ 13:56:51 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158055431
ja, maar daar had Veolia DM90 kunnen leasen van NS. Hadden ze voor anderhalf jaar nodig maar NS wilde ze alleen maar voor tien jaar verhuren. Teringlijers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 december 2015 @ 14:10:54 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158055741
Wat doet de NS WÈL goed? :)

Dingen als
quote:
Ook leuk: de speakers in de vorm van een herfstblaadje, heel grappig.' 'De NS integreert kunst in de trein', zegt ontwerper Richard Hutten. 'Het is op de wanden gedrukt, maakt onderdeel uit van de muur. Dat doen ze heel erg goed.
en

quote:
'Wat ik erg goed vind, is dat de NS zich actief is gaan inzetten om reizigers ook mogelijkheden tot winkelen aan te bieden op stations', zegt Veeneman. Formules als Julia's, De Broodzaak, De Kiosk, Smullers en de Stationshuiskamer heeft de NS in eigen beheer en daarnaast is het spoorbedrijf franchisenemer van de Albert Heijn to go, HEMA, Starbucks, Burger King en La Place.
Kortom, op zijn zachtst gezegd een nogal eenzijdig roze-pluche-verhaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158055778
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was sowieso een volkomen onbegrijpelijk idee inderdaad 8)7
Tilburg tilburg tilburg
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zondag 6 december 2015 @ 14:20:57 #291
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158055957
Wat hadden we nou tussen Almelo en Marienberg tijdens rondje Fles? Toch DH2?
  zondag 6 december 2015 @ 14:24:23 #292
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158056028
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie op Railwiki dat er nog een stuk of 40 1700 aan de kant staan, hoe rijvaardig die zijn weet ik niet. Verder vermoed ik dat NS niet zomaar wat TRAXX'en de HSL-Zuid af kan trekken omdat ze ook daar aan verplichtingen zitten. En dan kan Sharon wel zeggen dat het mag, maar dan staan Hettinga en co direct voor in de rij dat NS niet aan zijn verplichtingen voldoet.
Er is een overschot aan Traxx'en zolang DenHaag-Eindhoven en de Benelux nog niet over de HSL gaan.
  zondag 6 december 2015 @ 14:24:33 #293
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158056031
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
en

quote: -KLETSLEUTERZWETS-

Kortom, op zijn zachtst gezegd een nogal eenzijdig roze-pluche-verhaal.
Prachtige winkeltjes waar iedereen wat aan zou kunnen hebben, als de autorijder niet 27.50 uit zn portemonnee zou moeten trekken om er Uberhaubt bij te komen }:|
  zondag 6 december 2015 @ 14:25:44 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158056070
Al die winkeltjes zijn gewoon stervensduur. Nou nou wat is dat goed allemaal zeg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 december 2015 @ 14:27:35 #295
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158056108
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Al die winkeltjes zijn gewoon stervensduur. Nou nou wat is dat goed allemaal zeg.
Ja, dat valt mij eigenlijk niet zo op... Maar das niet zo gek met de Bierprijs/Prijzen in Frankrijk Parijs :@
  zondag 6 december 2015 @ 14:31:55 #296
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158056207
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat hadden we nou tussen Almelo en Marienberg tijdens rondje Fles? Toch DH2?
Lijkt me sterk, DH2 reed daar niet.
Wel DE2 (1999-2002) en DH1 (2002-2007). Daarna werd het Lint.
  zondag 6 december 2015 @ 14:34:41 #297
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158056280
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, DH2 reed daar niet.
Wel DE2 (1999-2002) en DH1 (2002-2007). Daarna werd het Lint.
Maar dan is het 2 keer DH1 toch? die dingen mochten toch ook niet alleen rijden?
  zondag 6 december 2015 @ 14:41:48 #298
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158056420
Die reden gewoon alleen.
  zondag 6 december 2015 @ 14:53:29 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158056640
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 07:49 schreef greavy het volgende:

[..]

Geen probleem. Zoals je misschien zelf al dacht zit de 1304 vanaf Bentheim weer in een cargopad. Dit is enkel wanneer het punctueel rijdt, het pad kan wel ieder halfuur later worden ingelegd.
Bad Bentheim 12:57
Almelo 13:40
Deventer 14:07
Apeldoorn 14:20
Amersfoort 14:58
Naarden-Bussum 15:19
Abcoude 15:44
Gouda 16:29
IJsselmonde a. 16:59
Is dit allang voorbij of is het een uur te laat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 6 december 2015 @ 15:10:07 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158057094
Die is al voorbij denk ik, de 1832 (dat schaakbord) is nog wel onderweg, die kwam 10 minuten geleden door Hengelo. En de GTW's zullen nu wel bij Deventer zijn (14.19 uit Oldenzaal vertrokken)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')