Oh nee!quote:Op donderdag 26 november 2015 08:35 schreef Suikertante het volgende:
Zit er wel iéts positiefs in dat boekje Limoncello?Want er zitten ook leuke kanten aan het krijgen van een broertje of zusje
Ik hoop eigenlijk dat F dat wel kan overzien straks, het leeftijdsverschil is ook wat groter natuurlijk. Hij vindt baby's ook best leuk, voornamelijk als ze lachenquote:Op donderdag 26 november 2015 09:14 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh nee!Het boekje zelf gaat over de zwangerschap en de geboorte. De sequel moet ik inderdaad nog kopen. Ik heb het toen gekocht omdat M. Zo boos was in de laatste maand. Boos op mij omdat ik niet kon tillen, omdat ik snel moe was en omdat ze geen grip op de situatie had. Met dit boek kon ik dat uitleggen. En voor M. zitten er maar weinig leuke kanten aan het krijgen van een broertje. Dat het later wel leuk wordt (hoop je) is iets wat ze nu nog niet kan overzien.
Ja, helaas. Maar tegelijkertijd: als d.m.v. de controles voorkomen kan worden dat ik medisch wordt, is dat voor mij weer positief.quote:Op donderdag 26 november 2015 09:09 schreef Sethiwe het volgende:
Jeetje Bloesem, wel een beetje een tegenvaller, dat je nu vaker controles krijgt. Wel goed natuurlijk als het nodig is, maar het lijkt mij dan zo medisch te worden en dat is iets wat je niet wilde.
Hopelijk is het gewoon een voorbode voor de naderende bevalling.
Heb je nu bloedverlies van het katheteriseren?
quote:Op donderdag 26 november 2015 09:19 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat F dat wel kan overzien straks, het leeftijdsverschil is ook wat groter natuurlijk. Hij vindt baby's ook best leuk, voornamelijk als ze lachen![]()
Tuurlijk zitten er echt best veel stomme kanten aan voor hem, maar ik wil de leukere dingen ook wel benadrukken! Dat hij ons kan helpen en dat er visite komt en dat hij dan onze grote zoon is en dat het zíjn broertje of zusje is en van niemand anders.
Oke ik ben nog even in de wolken
quote:Op donderdag 26 november 2015 11:38 schreef L-E het volgende:
Suiker, volgens mijn oudste is grote broer zijn 'de belangrijkste taak in het leven', dat doet vermoeden dat er wel degelijk leuke aspecten aan zitten
Wat liefquote:Op donderdag 26 november 2015 11:38 schreef L-E het volgende:
Suiker, volgens mijn oudste is grote broer zijn 'de belangrijkste taak in het leven', dat doet vermoeden dat er wel degelijk leuke aspecten aan zitten
alleen de gewone myconazol, niet de lamisil once. Helaasquote:Op donderdag 26 november 2015 12:19 schreef Molo het volgende:
LOL, mooi probleem wel ja
Weet iemand ook of je anti voetschimmel spul mag gebruiken tijdens zwangerschap?
Checkquote:Op donderdag 26 november 2015 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
alleen de gewone myconazol, niet de lamisil once. Helaasik had echt enorme schimmelpoten steeds
OMGquote:Op donderdag 26 november 2015 11:38 schreef L-E het volgende:
Ben jij mij?quote:Op donderdag 26 november 2015 23:30 schreef klaprooss het volgende:
Oh man, het moment dat je pas 6 weken zwanger bent.
Je geen duidelijke symptomen hebt (wat je ook niet bij de eerste zwangerschap hebt gehad) en je toch druk maakt of het wel goed zit![]()
![]()
.
Zucht..
Vergeet de helft van de tijd nog dat ik zwanger ben.....maar het is wel een enorm niemandsland. 4 januari heb ik termijnecho, dus dat duurt nog even.quote:Op donderdag 26 november 2015 23:30 schreef klaprooss het volgende:
Oh man, het moment dat je pas 6 weken zwanger bent.
Je geen duidelijke symptomen hebt (wat je ook niet bij de eerste zwangerschap hebt gehad) en je toch druk maakt of het wel goed zit![]()
![]()
.
Zucht..
Dat duurt idd nog even thee! Bij de praktijk waar ik loop krijgen we rond 7/8 weken de eerste echo, hartje check, of het in de baarmoeder zit en hoeveel er zittenquote:Op vrijdag 27 november 2015 07:55 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Vergeet de helft van de tijd nog dat ik zwanger ben.....maar het is wel een enorm niemandsland. 4 januari heb ik termijnecho, dus dat duurt nog even.
Wanneer weet jij meer klap?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Inmiddels is 't ook weer gestopt. We wachten 't maar weer af..
Lekker bezig Amsel
Ik zit alweer voor controle bij de vk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:51 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vind 't wel leuk dat in dit topic nu zowel thee(leuter) als suiker(tante) postenNu nog ergens melk vandaan vissen
L-E, jouw oudste![]()
![]()
Sethiwe, het bloeden kwam toch uit mijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Inmiddels is 't ook weer gestopt. We wachten 't maar weer af..
Lekker bezig Amsel
Ik zit alweer voor controle bij de vk
Topbericht is hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Succes bij de VK!
Ik ben benieuwd naar de berekeningenquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:25 schreef Suikertante het volgende:
Klap ik ben zo benieuwd naar jouw echo
Ik snap jullie onzekerheid wel want ik heb het ook met vlagen. Maar ik keek net hier en toen moest ik huilenen dan weet ik toch zeker dat mijn lichaam minstens denkt dat het zwanger is
Ik heb een aantal vrienden (JA JULLIE JA) die met hele realistische en onderbouwde berekeningen hebben aangetoond dat het statistisch gezien logisch is als ik een tweeling krijg en nu denk ik daar de hele tijd aan
quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de berekeningenal heb ik wel een vermoeden. Maar een tweeling kan ik je zeker aanraden hoor. Al zal het wel een uitdaging worden voor Burdie in het kinderkamertopic
IK OOK hou op schei uitquote:Op vrijdag 27 november 2015 10:02 schreef LuDann het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar je baby Bloesem.
Hee! Never underestimate tha burdsterr!!!quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de berekeningenal heb ik wel een vermoeden. Maar een tweeling kan ik je zeker aanraden hoor. Al zal het wel een uitdaging worden voor Burdie in het kinderkamertopic
quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hee! Never underestimate tha burdsterr!!!
Ik weet wel dat mijn bd altijd met de brede band gemeten moet worden vanwege mn postuur.. anders slaat ie altijd uitquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:17 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
IK OOK hou op schei uit![]()
M'n meisje
Maar ze frummelt nog lekker rondjes hier in m'n buik met die dikke billetjes
Bij de VK was een beetje gek. Volgens deze VK was er met een hele verkeerde band gemeten, want je komt zoveel aan gedurende je zwangerschap en dan is het resultaat niet betrouwbaar en daarom zal 'ie wel te hoog zijn geweest etc. Hij was nu 120/75 en dus prima. Ik heb 't maar gelaten, helemaaaaal geen zin in. Nu weer lekker onder deken op de bank, zoek 't maar weer uit met je zooitje, ik lig hier als je me zoekt
he bah, heeft de vk gecontroleerd? En nu? Rust houden? Jeetje zeg, dat is wel heel vroeg!quote:
Lig nu aan de scan nog tien minuten en dan gaan ze daarna verder kijken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
he bah, heeft de vk gecontroleerd? En nu? Rust houden? Jeetje zeg, dat is wel heel vroeg!
quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:08 schreef Malteser het volgende:
[..]
Topbericht is het. Succes bij de VK!
Nou ik werd er echt verdrietig vanquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:30 schreef Yuki het volgende:
Groot gelijk, Bloesem. Als jij er niet op zit te wachten en gek van wordt dat mensen steeds vragen stellen, dan moet je jezelf lekker in bescherming nemen. Desnoods gooi je het op hormonen
Ik zit precies tussen de twee banden, maar met de kleinste band heb ik steeds een lage bloeddruk, dus die doet 't imho prima. Maar plots van band wisselen is ook niet zo handig.. Nou ja, 't blijft een beetje koffiedik kijken, dat hele bloeddruk meten :pquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat mijn bd altijd met de brede band gemeten moet worden vanwege mn postuur.. anders slaat ie altijd uit
De intake van gisteren is verplaatst naar een week later. Maar de echo die voor a.s. maandag gepland staat (dat was een separate afspraak) gaat gewoon door gelukkigquote:Op vrijdag 27 november 2015 18:01 schreef Arja het volgende:
Oh jee myrr, doe rustig aan.
Amsel wanneer mag je nou je vergeten vk afspraak inhalen?
quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:39 schreef Amsel het volgende:
Oh Myrr, dat is niet de bedoeling!Doe rustig aan en laat je maar goed verzorgen.
Ik ben er zojuist eerder tussenuit geknepen bij een bedrijfsuitje omdat ik niet wist hoe ik anders moest dealen met de cocktailworkshop die op het programma stond
quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:16 schreef Myrr het volgende:
31.6 nu.
Remmers hebben niet zo heel veel gedaan, begint nu ook wel pijn te doen allemaal. Krijg een infuus nu.
Ik hoop en duim dat jullie kleintje nog even lekker in je buik mag blijven. Dat de weeen toch nog stoppen en dat de kleine nog lekker wat mag groeien en groter mag worden in je buik. Maar als dat niet lukt, komt t allemaal wel goed! Ik heb hier het resultaat thuis, 2 sterke dames die ook besloten dat het genoeg was in mijn buik en die mij en J gewoon graag wilden zien.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:16 schreef Myrr het volgende:
31.6 nu.
Remmers hebben niet zo heel veel gedaan, begint nu ook wel pijn te doen allemaal. Krijg een infuus nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaat de goede kant op! Houden zo!quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:35 schreef Myrr het volgende:
Jaaaa mijn buik doet eindelijk sinds een uur of tien weer normaal. Het bleef maar rommelen en kutten. Straks nog een prik en hou nog tot morgenavond en daarna mag mini het zelf weer doen.
Fijn dat het nu wat beter lijkt te gaan!quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:35 schreef Myrr het volgende:
Jaaaa mijn buik doet eindelijk sinds een uur of tien weer normaal. Het bleef maar rommelen en kutten. Straks nog een prik en hou nog tot morgenavond en daarna mag mini het zelf weer doen.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 08:51 schreef Fieder het volgende:
Sorry voor het binnenvallen maar is er hier nog superglue of purschuim ofzo??
Na een week duizeligheid en mijn portomonnee kwijt zijn en hagelslag in de koelkast zetten heb ik gister en vandaag toch maar even getest. Morgen is mijn NOD.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat goed! Gefeliciteerd!
![]()
Die blijft zoals hij isquote:Op zaterdag 28 november 2015 18:14 schreef lunamatic het volgende:
Fieder, gefeliciteerd!
En Myrr, dat is schrikken! Hoop dat alles nu verder goed gaat verlopen en de kleine nog even blijft zitten. Misschien een domme vraag, maar hoe werkt dat eigenlijk met die ontsluiting? Neemt die nu weer af of blijf je daar de rest van je zwangerschap mee lopen?
Leuk, geslachtsbepaling!quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:47 schreef Arja het volgende:
Gefeliciteerd fieder! En welkom.
Gelukkig myrr, ik hoop dat de kleine nog even doorgroeit in jouw buik.
Ik heb het intussen verteld op mijn werk en kreeg weer zulke leuke reacties. Sommige collega's hadden het al lang door, want ik ben al best wat gegroeid en draag ineens wijdere kleding. Fijn om het niet meer te hoeven verhullen.
Hoe lang duurt het voor je er niet meer opgeblazen uitziet, maar zwanger? Mijn buik voelt al wel anders.
Maandag ga ik een afspraak maken voor de geslachtsbepaling met 14/15 weken. Ik ben te nieuwsgierig.
En toch zitten die zwangerschapsbroeken stiekem best lekkerquote:Op zaterdag 28 november 2015 20:26 schreef Amsel het volgende:
Myrr wat fijn dat het beter lijkt te gaan, houden zo!
Fieder gefeli
Hier heeft de enorme vermoeidheid die ik tijdens het eerste trimester van de vorige zwangerschap ook had toegeslagenEn ik heb vandaag een zwangerschapsbroek aan
Maar dat is alleen omdat verder alles in de was zit
Zal ik eens een theorie (uit de antroposofie) vertellen die ik zelf heel grappig/bijzonder vond? Een aantal docenten hebben hem aan mij verteld toen ik moeite had met mijn tentamens aan het begin van de zwangerschap (ik had heel erg moeite met zinnen maken en dingen logisch houden, ik was snel de draad kwijt) Zij zeiden dat jij als zwangere vrouw zo druk bezig bent met het 'vormgeven' van je kindje, dat daarmee een stukje vormkracht (die je normaal gebruikt om jouzelf en dingen in jouw leven vorm te geven) niet kunt aanspreken. Jij geeft dit stukje mee aan je kindje en zorgt er daarmee voor dat je kindje goed en gezond gevormd wordt in jouw buik. Hoewel je eigen vormkracht zich weer redelijk herstelt na dr zwangerschap, wordt het nooit meer helemaal zoals voor de zwangerschap. Ik dacht ik deel het even, is toch weer een andere (en heel positieve!) blik hieropquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:11 schreef Miss_Congeniality het volgende:
En ik dacht altijd dat zwangersschapsdementie grote flauwekul was. Maar ik vergeet werkelijk alles wat mijn man zegt en ik doe soms zulke stomme dingenIk ben dat van mezelf helemaal niet zo gewend, ik ben juist degene die altijd tegen mijn man zegt 'ja maar dat heb ik je toen en toen toch verteld???' Nu is het dus andersom
Komt dat nog goed aan het eind...?
quote:
En zegt hij er dan ook wat van?quote:Op zondag 29 november 2015 09:10 schreef elamanilo het volgende:
z'n vader feliciteerde zuinigjes en maakte meteen een misplaatste cynische opmerking over dat mensen zonder kinderen beter zijn voor het milieu.. Toen is C. naar huis gegaan.
Jemig Myrr, je houdt het wel spannend zo.quote:Op zondag 29 november 2015 16:26 schreef Myrr het volgende:
Er beginnen toch wel weer buiken doorheen te komen nu.
Naja, het is nu precies 48 uur geleden dat ik de eerste longrijp heb gehad, dus die heb ik in ieder geval mooi uit gezeten.
Ze hadden al besloten me langer aan het infuus te houden, tot morgen ochtend (had er anders over drie uur vanaf gemogen) zodat ik in ieder geval geslapen heb mocht het toch doorzetten. Gelukkig maar, begin toch benauwd te worden van het idee dat ze eraf gaan. Baby Joa moet nog even bij me blijven.
Ja ik word er zelf ook gek vanquote:Op zondag 29 november 2015 16:30 schreef Yuki het volgende:
[..]
Jemig Myrr, je houdt het wel spannend zo.
Ik duim voor je dat het gauw weer rustig wordt en je nog mooi een week of wat mag wachten tot je buikbaby buiten komt spelen.
Dat zou wat zijn in deze tijd, een verassingstweeling.quote:
Ja, doe er niets aan. Zie steeds op die ctg's dat als mijn hartslag omhoog gaat, die van hem vrolijk mee doet, dus ik heb besloten me om helemaal niets nada noppes meer op te winden (zolang ik niets weg hoef te puffen).quote:Op zondag 29 november 2015 16:53 schreef LuDann het volgende:
Je bent er best rustig onder Myrr. Sterkte, ik hoop dat je jochie nog even kan blijven zitten.
[..]
Dat zou wat zijn in deze tijd, een verassingstweeling.
Ik ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Myrr, wat hou je het spannend! Succes daarBijzonder he trouwens, ik realiseerde me ook pas aan de CTG echt hoe sterk mijn kindje op mij reageert en andersom
Dus lekker rustig aan <3
Lamb en thee, lekker uitrusten allebei zover dat gaat
Sethiwe, wat een drukte nog zo voor 't einde!Succes! (en alvast gefeliciteerd)
Nou jongens, dit wordt een decemberkindje hoor! Mooie mini vindt 't denk ik te koud buiten. M'n moeder probeerde haar nog te lokken door tegen m'n buik te roepen dat 't sale is bij H&M & ZaraMaar dat kontje steekt nog parmantig uit rechtsbovenin m'n buik en van een bevallings-beweging is nog weinig sprake. Dus straks maar even naar de lappenmarkt
![]()
Fijn zeg! Klopt dat met je eigen berekening ongeveer?quote:Op maandag 30 november 2015 10:18 schreef Amsel het volgende:
We hebben een kloppend hartje gezien! Wel nog heel pril (zes en een halve week) dus ik blijf het spannend vinden, maar het begin Is er
Infuus is er vanaf 7 uur af en op zich gaat het redelijk. Mag eindelijk de kamer uit, om te kijken wat er gebeurt als ik wat meer beweeg. Blijft redelijk rustig, weinig buiken gelukkig, wel drukke en sterke baby! Morgen naar huis toequote:Op maandag 30 november 2015 10:44 schreef sprotje het volgende:
Gefeliciteerd Amsel!!! Dat is toch een mooi begin!
@Myrre! Pfoe heftig hoor!! Hoe is het nu?
Ja ik had al een ninja edit gedaan. Wat voor anti stoffen?quote:Op maandag 30 november 2015 13:43 schreef kniftyhooker het volgende:
Ik Denk dat je mij bedoelt Arja.
Bloed prikken vlakbij het werk is ook geen optie.
Ik ga met het OV naar werk, en dan moet ik eerst naar Gooinoord oid en dan naar Weesp.
Dat is echt niet te doen helaas.
Hopelijk wordt het niet zo een circus als de vorige keer, en anders moet ik het er maar gewoon mee doen. hopelijk kan ik wat met het werk regelen, want voor de baas is het ook ruk natuurlijk.
En mocht ik bij de gyn blijven, dan kan ik mijn dochter niet steeds meenemen want die blijft niet netjes zitten wachten zeg maar.
Komt vast allemaal goed, het voelt nu voor mij alleen zo vervelend zeg maar.
Vast Boeman hormomen ed.
Oh wat fijn!quote:Op maandag 30 november 2015 10:18 schreef Amsel het volgende:
We hebben een kloppend hartje gezien! Wel nog heel pril (zes en een halve week) dus ik blijf het spannend vinden, maar het begin Is er
Lief dat je het vraagt, maar het is nog te vroeg om een UD te hebbenquote:
Ik heb met 39 weken mijn UD nog veranderdquote:Op maandag 30 november 2015 22:25 schreef Molo het volgende:
Ja snap ik hoor. En niets mag, maar UD kan ook nog veranderd worden, mocht dat een belemmering zijn om in de OP te komen
Maar wat jij wilt, niks verplicht natuurlijk, en is ook gewoon spannend.
50/50 ongv geloof ik, heb wel vaak een student aan me gekoppeld staan dus dat scheelt wel qua fysieke belastingquote:Op maandag 30 november 2015 22:12 schreef Sethiwe het volgende:
Lot, 16 dagen werken is nog te overzien. Heb je alleen dag diensten of ook nog late diensten?
Ja daarom, alles kanquote:Op maandag 30 november 2015 22:26 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik heb met 39 weken mijn UD nog veranderd![]()
Haha! Dat is zo leuk he! Ik heb ook nog altijd een bioscoopkaartje in m'n portemonnee van toen ik precies 41 weken was, ik word echt sentimenteel als ik die zie.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:26 schreef LadyBlack het volgende:
Haha ik ben geloof ik met 41+3 nog naar de stad gefietst om koffie te drinken met een vriendinKeken mensen ook wel van op. Het hielp overigens wel dat de vriendin vk in opleiding was
![]()
Nou!quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:29 schreef Svane het volgende:
[..]
Haha! Dat is zo leuk he! Ik heb ook nog altijd een bioscoopkaartje in m'n portemonnee van toen ik precies 41 weken was, ik word echt sentimenteel als ik die zie.Zo'n spannende tijd als je écht weet dat het nog maar een paar dagen is.
Die Italiaanse vriend van jouquote:Op dinsdag 1 december 2015 10:38 schreef LadyBlack het volgende:
Ah joh, vooral benadrukken hoezeer je er nog van geniet, dan kan er weinig gezeurd worden toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom, een hoop gemiep om niks![]()
Bij onze praktijk mocht dat niet eens... als je over de 42 weken was, moest je in het ziekenhuis bevallen, dan weigerden ze om je thuis te helpen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:14 schreef Mariposas het volgende:
Is het je bedoeling trouwens om bij serotoniteit ook thuis te bevallen?
Volgens de landelijke (NVOG) richtlijn hoort een serotiene zwangerschap ook in de tweede lijn, een eerstelijnsverloskundige die zich niet aan deze richtlijn houdt kan ern maatregel of berisping krijgen, even kort door de bocht gezegd. Maar ik vroeg me af wat Bloesem's standpunt hierin was.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:17 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Bij onze praktijk mocht dat niet eens... als je over de 42 weken was, moest je in het ziekenhuis bevallen, dan weigerden ze om je thuis te helpen.
Ja de volgende keer ga ik een doula zeker overwegen. Ik heb er een aantal in de buurt bekeken hier, maar er was op dat moment niet eentje die goed voelde en die te betalen was (quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat rot Bloesem. Geef direct bij aanvang aan de afspraak aan dat je een vervelend gevoel aan de vorige keer hebt overgehouden en dat je het gevoel hebt dat er niet naar je geluisterd is. En dat je dat bij deze afspraak nu wél wilt. Maar, het is ook de taak van een zorgverlener om je te wijzen op risico's en gevolgen. Alleen ik snap wat je bedoelt met dat er niet naar je geluisterd wordt, ik heb zo'n gesprek ook gehad.
Ik denk dat een douala trouwens wel echt iets voor jou had kunnen zijn, maar dat is nu een beetje laat. Ik kon mijn grenzen heel goed bewaken maar niet toen ik op 10 cm ontsluiting zat.
Is het je bedoeling trouwens om bij serotoniteit ook thuis te bevallen?
Ja, ik vind strippen wel invasief (ik vind toucheren al invasiefquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:47 schreef kwakz0r het volgende:
Vind je strippen dan echt zo invasief Bloesem?ik bedoel, om een inleiding en synthetische hormonen te voorkomen?
Voor zover ik begrepen heb doet strippen doorgaans alleen iets als het lichaam en kind al wel klaar zijn voor bevallen. Daarom heeft strippen met 39 of 40 weken, zoals bij mij, meestal geen zin...
Jazekerquote:Op dinsdag 1 december 2015 12:01 schreef Stormqueen het volgende:
Bloesem, ik vind het heel goed dat je zo duidelijk voor ogen hebt wat je wil en wat je niet wil en ik hoop ook echt oprecht dat het allemaal zo mag en kan gaan.
Maar hou je er wel rekening mee dat de meeste bevallingen uiteindelijk toch anders lopen dan je in eerste instantie had gehoopt? En dat zeg ik niet om je te ontmoedigen, maar om je wat meer ademruimte te geven. Als je een marge inbouwt in je eigen verwachtingen, dan hoeft de teleurstelling als het toch anders loopt wellicht niet zo groot te zijn.
Aha, dus zó word je mod!quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben overigens anderhalve week regelmatig gestript tot ik blauw was maar er gebeurde precies niks. Na het breken van de vliezen had ik binnen vier uur een baby
Wat zeg je dat weer goed!quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:19 schreef Franny_G het volgende:
Het punt is denk ik dat je als je zeker bent van je zaak ook moet proberen je niet teveel te laten raken door een een vk die uitgaat van het protocol. Zij werken nu eenmaal op een bepaalde manier en dat jij dan het gevoel krijgt dat je ontaard bent, zit ook een beetje in jouw hoofd, toch? Neem aan dat ze dit niet letterlijk heeft gezegd. Misschien zeg ik het nu een beetje hard, maar het is zo zonde van je energie als je op die manier gaat denken. Het is een lastige tijd, dat herken ik sterk, waarbij je allerlei afwegingen moet maken, voor jezelf en voor je kind. Dat doe je met gevoel maar natuurlijk ook met je verstand. En een vk of een arts praat vooral vanuit dat laatste, denk ik. Dat is ook hun werk om dat te doen, want zij zijn daar verantwoordelijk voor.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:27 schreef LadyBlack het volgende:
Molo, tof is dat he?!
Myrr, gaat ie nog????
Ik ben net met de bus naar de stad geweest voor Sinterklaasinkopen, heb denk ik een klein uurtje rondgehobbeld en nu ben ik MOE
De bus was behoorlijk vol op de terugweg maar ik ben pontificaal op de invalidenstoel geploft
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou tot zover de grote Bloesem-showSorry daarvoor, dit soort dingen kunnen soms zo enorm aan me knagen. Ik vind 't fijn dat ik (zoveel verschillende) reacties krijg van jullie
![]()
Molo![]()
Wat fijn! En wat bijzonder om te zien he, zo'n heel klein kindje waar al zoveel op en aan zit
![]()
quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Franny, allereerst heel fijn om te horen dat er meer mensen zijn die zich zo voelenIk begrijp wat dat laatste betreft helemaal wat je bedoelt en weet ook dat ik me er niet teveel door moet laten raken, maar ik vind dit soort dingen gevoelsmatig soms echt pijnlijk. Zo is "ik heb hiervoor gestudeerd he" een argument wat ik eens te horen kreeg (voor mij echt een kulargument, ik antwoordde dan ook met: "ja maar ik heb dit kindje in mijn buik he", wat ik in die specifieke discussie net zo'n goed argument vond) Het is gewoon lastig als jij duidelijk bent over wat je wilt/wat je overweegt en zij blijven duwen of zelfs gewoon 6x herhalen wat ze zeggen en niet reageren op wat jij zegt. Op een gegeven moment wordt het toch een soort "hallo hoort u mij?" Ik heb serieus overwogen alleen te bevallen, zonder begeleiding van een VK, tot ik er achter kwam dat er wel degelijk VK's zijn die begrijpen dat je de boel in principe z'n gang wilt laten gaan en die je meenemen in het proces en in de overweging.
Wat fijn van die studente! En wat fijn ook van het vruchtwater, want dat was bij mij de reden tot inleiden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou tot zover de grote Bloesem-showSorry daarvoor, dit soort dingen kunnen soms zo enorm aan me knagen. Ik vind 't fijn dat ik (zoveel verschillende) reacties krijg van jullie
![]()
Molo![]()
Wat fijn! En wat bijzonder om te zien he, zo'n heel klein kindje waar al zoveel op en aan zit
Daarbij zeggende dat ik zelf erg op zag tegen een inleiding, maar het is me echt alles meegevallen! Ik kreeg alleen die tabletjes ingebracht en heb het verder helemaal zelf mogen doen. Ik heb geen infuus gehad en ook al zat ik in het ziekenhuis, ik kreeg echt alle ruimte om mijn lijf het over te laten nemen en ik werd ook echt in mijn bubbel met rust gelaten. We hadden een privé kamer en er kwam alleen iemand om het tabletje in te brengen of als ik op de knop had gedrukt. Het duurde bij mij 12 uur voordat ik een eerst idee van een wee kreeg en 18 uur voordat een wee echt merkbaar was, maar dit was echt geen punt. Het hoeft dus allemaal niet binnen 5 uur afgerond te zijn![]()
Kijk, dus zo kan het ookquote:Op dinsdag 1 december 2015 16:29 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat fijn van die studente! En wat fijn ook van het vruchtwater, want dat was bij mij de reden tot inleiden.
Daarbij zeggende dat ik zelf erg op zag tegen een inleiding, maar het is me echt alles meegevallen! Ik kreeg alleen die tabletjes ingebracht en heb het verder helemaal zelf mogen doen. Ik heb geen infuus gehad en ook al zat ik in het ziekenhuis, ik kreeg echt alle ruimte om mijn lijf het over te laten nemen en ik werd ook echt in mijn bubbel met rust gelaten. We hadden een privé kamer en er kwam alleen iemand om het tabletje in te brengen of als ik op de knop had gedrukt. Het duurde bij mij 12 uur voordat ik een eerst idee van een wee kreeg en 18 uur voordat een wee echt merkbaar was, maar dit was echt geen punt. Het hoeft dus allemaal niet binnen 5 uur afgerond te zijn
Lieverd als jij je nú zorgen maakt dan moet je ook gewoon nu bellenquote:Op dinsdag 1 december 2015 18:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Klinkt als een goed gesprek Bloesem! Wat is het compromis, als ik vragen mag?
Ik ben vandaag door m'n man naar huis gebracht vanuit school. Draaierig, kortademig, snelle hartslag, beroerd en niks kwam echt binnen. VK gebeld, die dacht aan lage bloeddruk. Dus rustig aan doen. Ben ook zo vreselijk moe ineens. Maak me toch wel zorgen
. Als het morgen nog zo is ga ik wel even langs, dan mag ze checken of het inderdaad de bloeddruk is.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:57 schreef mignonne het volgende:
Ik vind zelf echt niets rotter dan dat iemand de volgende dag/week/controle zegt dat ze zich zo druk heeft gemaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ga ik Mario Party spelen en daarna even bevallen![]()
+1.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:08 schreef Burdie het volgende:
Bloesem, ik vind je verhaal heel herkenbaar. Ik wilde heel graag een natuurlijke bevalling, maar het werd helaas anders. Met 41nogwat ben ik overgedragen aan het ziekenhuis en die vonden dat ik maar moest worden ingeleid. Dat heb ik nog een aantal dagen weten uit te stellen, maar elke keer wisten ze me bang te maken ("de placenta is bijna op hoor") dus heb uiteindelijk met 41+6 ingestemd met een inleiding.
Dat werd voor mij 22 uur lang 'vechten' tegen protocollen die ik niet wilde. Met uiteindelijk resultaat wel een prachtige zoon (met een placenta die nog rustig een tijdje mee had gekund), maar ook een traumatische ervaring rijker, en de vaste overtuiging dat het een volgende keer echt anders gaat. Protocollen zijn er niet voor niks, maar het is nog altijd mijn bevalling, niet die van de dienstdoende gynaecoloog.
Ik hoop voor jou dat je gewoon lekker heel binnenkort bevalt, vanavond ofzo.
Tellen jij!quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:03 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Vertel vertel vertelIk moet nog 5 nachtjes en dan is het zover!
Haha nee joh de tijd gaat zo snel! Ik herinner me dat ik het heeeeel traag vond gaan de vorige keer maar nu vliegt het voorbij, Ik heb gisteren positief getest en nu ga ik alweer richting de tien weken!quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:55 schreef Theeleuter het volgende:
Hoe vaak weken niet omvliegen, maar gek genoeg gaan ze altijd te traag bij begin zwangerschap en einde![]()
Heb je nog afleiding Suiker? Wij vieren nog sinterklaas dit weekend. Daarna verjaardag van familie en daarna die van mij. Voor ik het weet is het 2016
quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:03 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Een voedingskussen! Een deel onder mn buik, en de rest tussen mn benenquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Lamb29 het volgende:
Hoe slapen jullie nu? Ik heb nu een fleecedeken in bed liggen om onder mijn buik te duwen en een kussen tussen mijn knieën
Probeerde ik met O. ook maar dat vond ik niet fijn toen... Heb nu ook geen voedings kussen ook. Twijfel of ik een kleine ga kopen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Een voedingskussen! Een deel onder mn buik, en de rest tussen mn benen
Misschien zo'n super flexibel kussentje met kleine bolletjes er in?quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:03 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Probeerde ik met O. ook maar dat vond ik niet fijn toen... Heb nu ook geen voedings kussen ook. Twijfel of ik een kleine ga kopen.
Mijn baby danst niet, als die het ritmegevoel van zijn/ haar moeder heeft dan wordt dat niet wat.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
En Sethiwe, tof, een dansende baby!!
Razz, herkenbaar hoor dat t nu echt eerder zwaar is dan de vorige keer. Ik liep vorige zwangerschap echt nog niet zo te waggelen als nu, kon nog een aardige pas volhouden. Als ik dat nu doe krijg ik echt buikpijnOp de fiets ook trouwens.
Ik ga de foto hier niet zetten, maar alles op geslacht na was eigenlijk te zien. Armpjes, beentjes, buikje, gezicht, kaakjes, neus, ogen, alles. Heel erg gaaf.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:03 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Zelfde dag boksquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef Arja het volgende:
Sull en molo wat fijn dat jullie goede echo's hadden!
En molo nu hebben we dezelfde UD. Leuk.
Verder niet echt bijgelezen.
Myrr wat een opluchting! Wel lastig om rust te houden denk ik, maar zo fijn dat jullie in orde zijn!quote:Op woensdag 2 december 2015 12:12 schreef Myrr het volgende:
Ladies, ik ben thuis met buikbaby.
Gistermiddag laatste keer dat ik regelmatige buiken had. Ze brachten gelukkig niets teweeg en waren niet meer zo heftig als eerst, dus ik mocht naar huis. Ziekenhuis is maar een paar minuten hier vandaan, dus kan makkelijk terug.
Nu tot 34 weken alleen wat rondsloffen en bed/bankrust, en daarna mag ik wel weer kleine dingen gaan ondernemen als het god voelt. Baby is in perfecte conditie verder en ik ook.
Met de benen over elkaar!quote:Op woensdag 2 december 2015 12:22 schreef Svane het volgende:
Fijn dat je weer thuis bent Myrr! Op naar 2016?
Oh thuis gaat het denk ik beter dan in het ziekenhuis. Dat krampachtige gedoe daar.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:14 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Myrr wat een opluchting! Wel lastig om rust te houden denk ik, maar zo fijn dat jullie in orde zijn!
Wat goed!!quote:Op woensdag 2 december 2015 12:12 schreef Myrr het volgende:
Ladies, ik ben thuis met buikbaby.
Gistermiddag laatste keer dat ik regelmatige buiken had. Ze brachten gelukkig niets teweeg en waren niet meer zo heftig als eerst, dus ik mocht naar huis. Ziekenhuis is maar een paar minuten hier vandaan, dus kan makkelijk terug.
Nu tot 34 weken alleen wat rondsloffen en bed/bankrust, en daarna mag ik wel weer kleine dingen gaan ondernemen als het god voelt. Baby is in perfecte conditie verder en ik ook.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Franny, allereerst heel fijn om te horen dat er meer mensen zijn die zich zo voelenIk begrijp wat dat laatste betreft helemaal wat je bedoelt en weet ook dat ik me er niet teveel door moet laten raken, maar ik vind dit soort dingen gevoelsmatig soms echt pijnlijk. Zo is "ik heb hiervoor gestudeerd he" een argument wat ik eens te horen kreeg (voor mij echt een kulargument, ik antwoordde dan ook met: "ja maar ik heb dit kindje in mijn buik he", wat ik in die specifieke discussie net zo'n goed argument vond) Het is gewoon lastig als jij duidelijk bent over wat je wilt/wat je overweegt en zij blijven duwen of zelfs gewoon 6x herhalen wat ze zeggen en niet reageren op wat jij zegt. Op een gegeven moment wordt het toch een soort "hallo hoort u mij?" Ik heb serieus overwogen alleen te bevallen, zonder begeleiding van een VK, tot ik er achter kwam dat er wel degelijk VK's zijn die begrijpen dat je de boel in principe z'n gang wilt laten gaan en die je meenemen in het proces en in de overweging.
Student-VK'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou tot zover de grote Bloesem-showSorry daarvoor, dit soort dingen kunnen soms zo enorm aan me knagen. Ik vind 't fijn dat ik (zoveel verschillende) reacties krijg van jullie
![]()
Molo![]()
Maar zonder dollen, goed om dit te lezen! Fijn dat er naar jou geluisterd is en dat jullie er samen uitgekomen zijn. Ook al is het soort-van-protocol, dat je zeggenschap ervaart is zó waardevol.
Ik gun je eigenlijk wel een (vroeg?) ultiem Sinterklaas cadeau.
Oh, kom er eens kijken...
♥ || Baby catcher in training || ♥
Yep, hij lag lekker chill maar af en toe lekker beetje spartelen, vooral strekken en met armen en benen wapperen. Freaky en tof tegelijkertijd om te zienquote:Op woensdag 2 december 2015 12:11 schreef Suikertante het volgende:
Molo wat leuk dat iedereen zo met jullie begaan isEn bewoog de kleine ook al? Ik ben zo benieuwd he
Ik weet het niet meer zo goed, ik had de vorige keer ook al een echo gehad dus toen was deze toch wat minder belangrijk!
Klap jij dus al morgen? Hoe laat ongeveer?
Lamp, ik heb een hele slappe tweedehands van de HEMA en dat vond ik de vorige keer heel fijn. Te stevig vond ik niet fijn liggen. Maar jij bent natuurlijk geen 1,98 dus misschien dat een kleiner kussen wel wat prettiger is voor jou!
Ik geloof dat onze vk niet zo hip is maar ik zal 't voor de zekerheid in m'n tas gooien!quote:Op woensdag 2 december 2015 13:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, hij lag lekker chill maar af en toe lekker beetje spartelen, vooral strekken en met armen en benen wapperen. Freaky en tof tegelijkertijd om te zien
Deze keer dus lekker bewust meemaken jij
En neem USB-stickje ofzo mee
Idd die had ik ook, perfect! Voedingskussen was alsof ik onder de dekens lag te vechten met een grote hema rookworstquote:Op dinsdag 1 december 2015 23:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien zo'n super flexibel kussentje met kleine bolletjes er in?
Zoiets zegmaar:
[ afbeelding ]
(Ik had zelf een hartvormige, vond het een ideaal ding)
/meelees
quote:Op woensdag 2 december 2015 14:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Idd die had ik ook, perfect! Voedingskussen was alsof ik onder de dekens lag te vechten met een grote hema rookworst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |