abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2015 @ 12:06:19 #241
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157941854
Wat kwakz zegt :Y als je lijf er niet klaar voor is gebeurt er niks. Probeer anders eens seks te hebben O-)

Maar hopelijk komt ze snel uit zichzelf. Het is idd vreselijk als je zo tegen alles in moet roeien
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 1 december 2015 @ 12:08:41 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_157941903
Ik ben overigens anderhalve week regelmatig gestript tot ik blauw was maar er gebeurde precies niks. Na het breken van de vliezen had ik binnen vier uur een baby :D
disclaimer
  dinsdag 1 december 2015 @ 12:11:42 #243
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157941973
Ik zou niet weten waarom je meteen na een uur weeenopwekkers zou moeten krijgen als alles prima in orde is met jou en je kind? Dit kan je gewoon weigeren hoor. Ik vind het ook erg jammer dat ik weeopwekkers heb gekregen, er was gewoon geen enkele reden voor, had gewoon moeten wachten op persweeën. Bevallen kost nu eenmaal geduld, zeker bij een eerste.
En gedwongen worden om ingeleid te worden, dat zal niet zomaar gaan. Daar is in beginsel jouw toestemming voor nodig. Wel zal je vanaf 42 weken overgaan naar de 2e lijn en is een thuisbevalling daarmee van de baan (tenzij je een vk vindt die wel voor een thuisbevalling wilt gaan).
Ik herken je gevoel, ik zou wel in het ziekenhuis bevallen, maar ik wilde absoluut dat de bevalling spontaan zou beginnen en in de 1e lijn zou plaatsvinden. Daardoor voelde ik me al met 40 weken wat onrustig worden. Uiteindelijk nergens voor nodig geweest, want bevalling begon met 40+2.
Strippen vanaf 41 weken zou voor mij persoonlijk een goede optie zijn, omdat ik het niet als invasief beschouw. Strippen geeft alleen het laatste zetje, het doet vrij weinig als je lichaam er niet klaar voor is, en het is aangetoond dat strippen met 41 weken zorgt voor meer kans op spontaan begonnen bevallingen. Bovendien wordt de baarmoedermond rijper, indien een inleiding toch noodzakelijk is, zijn er minder prostaglandinen nodig bij aanvang. Maar ik snap alsnog je gevoel. Liefst helemaal niets natuurlijk. Het zal toch een zekere risicoinschatting zijn, wat je al zegt. Strippen om thuis te kunnen bevallen, of gestript worden terwijl de bevalling ook spontaan voor 42 weken op gang zou zijn gekomen. Nouja in het laatste geval zal je nooit hebben geweten of het spontaan voor 42 weken zou zijn begonnen.
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_157942120
Oh één aanvulling op bovenstaande: wat me tegenstaat is dus niet zozeer het ingrijpen waar dat nodig is, maar iets op een bepaalde manier doen, omdat ze dat nou eenmaal altijd zo doen en daarmee voorbij gaan aan wie er tegenover ze zit. Sterker nog, mensen het gevoel proberen te geven dat ze onbekwaam zijn en zelf geen keuze hebben. En dat vind ik heel moeilijk. Ik ben graag goed geďnformeerd (of ik nou wel of geen keuze heb) en maak graag een bewuste overweging waar dat kan. Dat maakt me misschien wel lastig voor de vk, maar niet onbekwaam als moeder en zo voelt dat soms wel.
pi_157942175
Bloesem, ik herken heel veel van wat je schrijft. Ik ben uiteindelijk 12 dagen na de UD bevallen en had juist op de dag dat ik beviel een afspraak staan in het ziekenhuis om te praten over een inleiding. Dat wilde ik ook zo lang mogelijk rekken, maar ik had wel een afweging gemaakt van de risico's en besloten dat ik er dan wel mee akkoord zou gaan (bij 42 weken).
Ik heb er ook tot die dag voor gekozen me niet te latten strippen. Ik heb geen moeite op zich met die handeling (zoals ik ook geen moeite had met toucheren) maar ik wilde wel zo lang mogelijk gewoon afwachten tot mijn kind uit zichzelf kwam en me niet laten opjagen. vooral dat laatste was voor mij gevoelsmatig van belang. Zolang mijn kind het volgens alle metingen gewoon goed bij mij had, waarom dan haast maken? Uiteindelijk kwam ze dus op haar eigen moment, zonder ingrepen en na de bevalling bleek de placenta nog helemaal goed en was er niets aan te zien van een te lange zwangerschap. Het bevestigde natuurlijk mijn gevoel dat dit gewoon goed was zo.

Ik had me overigens wel neergelegd bij een ziekenhuisbevalling, had sowieso al gepland om niet thuis te bevallen maar in de geboortekliniek.

Het punt is denk ik dat je als je zeker bent van je zaak ook moet proberen je niet teveel te laten raken door een een vk die uitgaat van het protocol. Zij werken nu eenmaal op een bepaalde manier en dat jij dan het gevoel krijgt dat je ontaard bent, zit ook een beetje in jouw hoofd, toch? Neem aan dat ze dit niet letterlijk heeft gezegd. Misschien zeg ik het nu een beetje hard, maar het is zo zonde van je energie als je op die manier gaat denken. Het is een lastige tijd, dat herken ik sterk, waarbij je allerlei afwegingen moet maken, voor jezelf en voor je kind. Dat doe je met gevoel maar natuurlijk ook met je verstand. En een vk of een arts praat vooral vanuit dat laatste, denk ik. Dat is ook hun werk om dat te doen, want zij zijn daar verantwoordelijk voor.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157942345
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben overigens anderhalve week regelmatig gestript tot ik blauw was maar er gebeurde precies niks. Na het breken van de vliezen had ik binnen vier uur een baby :D
Aha, dus zó word je mod!
pi_157942375
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:28 schreef Skittles het volgende:

[..]

Aha, dus zó word je mod!
_O-
pi_157943023
Deze strepen zijn ook met +5 weken zwangerschap hoor. Vrijdag 6 weken volgens mijn eigen berekening.

Doe waar jij je goed bij voelt bloesem. Ik hoop dat je meisje snel uit zichzelf komt.
  dinsdag 1 december 2015 @ 12:56:49 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157943045
Ik ben net terug van termijnecho :D

Briljant hoeveel je al kunt zien zeg O+

Alles was geweldig, dus dat is mooi!
Uitgerekende datum is wel met 1 dag terug gezet :)
De 19e it is ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 1 december 2015 @ 13:24:55 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157943895
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:19 schreef Franny_G het volgende:
Het punt is denk ik dat je als je zeker bent van je zaak ook moet proberen je niet teveel te laten raken door een een vk die uitgaat van het protocol. Zij werken nu eenmaal op een bepaalde manier en dat jij dan het gevoel krijgt dat je ontaard bent, zit ook een beetje in jouw hoofd, toch? Neem aan dat ze dit niet letterlijk heeft gezegd. Misschien zeg ik het nu een beetje hard, maar het is zo zonde van je energie als je op die manier gaat denken. Het is een lastige tijd, dat herken ik sterk, waarbij je allerlei afwegingen moet maken, voor jezelf en voor je kind. Dat doe je met gevoel maar natuurlijk ook met je verstand. En een vk of een arts praat vooral vanuit dat laatste, denk ik. Dat is ook hun werk om dat te doen, want zij zijn daar verantwoordelijk voor.
Wat zeg je dat weer goed!
  dinsdag 1 december 2015 @ 13:27:21 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157943958
Molo, tof is dat he?!

Myrr, gaat ie nog????

Ik ben net met de bus naar de stad geweest voor Sinterklaasinkopen, heb denk ik een klein uurtje rondgehobbeld en nu ben ik MOE :')
De bus was behoorlijk vol op de terugweg maar ik ben pontificaal op de invalidenstoel geploft :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 13:29:52 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157944017
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:27 schreef LadyBlack het volgende:
Molo, tof is dat he?!

Myrr, gaat ie nog????

Ik ben net met de bus naar de stad geweest voor Sinterklaasinkopen, heb denk ik een klein uurtje rondgehobbeld en nu ben ik MOE :')
De bus was behoorlijk vol op de terugweg maar ik ben pontificaal op de invalidenstoel geploft :')
_O-

Ik zou nu ook echt mijn bed in kunnen gaan en vier uur slapen ofzo.
Freaky, die parasiet in je :+
pi_157944831
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:28 schreef Skittles het volgende:

[..]

Aha, dus zó word je mod!
_O-

Franny, allereerst heel fijn om te horen dat er meer mensen zijn die zich zo voelen O+ Ik begrijp wat dat laatste betreft helemaal wat je bedoelt en weet ook dat ik me er niet teveel door moet laten raken, maar ik vind dit soort dingen gevoelsmatig soms echt pijnlijk. Zo is "ik heb hiervoor gestudeerd he" een argument wat ik eens te horen kreeg (voor mij echt een kulargument, ik antwoordde dan ook met: "ja maar ik heb dit kindje in mijn buik he", wat ik in die specifieke discussie net zo'n goed argument vond) Het is gewoon lastig als jij duidelijk bent over wat je wilt/wat je overweegt en zij blijven duwen of zelfs gewoon 6x herhalen wat ze zeggen en niet reageren op wat jij zegt. Op een gegeven moment wordt het toch een soort "hallo hoort u mij?" Ik heb serieus overwogen alleen te bevallen, zonder begeleiding van een VK, tot ik er achter kwam dat er wel degelijk VK's zijn die begrijpen dat je de boel in principe z'n gang wilt laten gaan en die je meenemen in het proces en in de overweging.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou tot zover de grote Bloesem-show :@ Sorry daarvoor, dit soort dingen kunnen soms zo enorm aan me knagen. Ik vind 't fijn dat ik (zoveel verschillende) reacties krijg van jullie O+ :*

Molo O+ *O* Wat fijn! En wat bijzonder om te zien he, zo'n heel klein kindje waar al zoveel op en aan zit O+
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:08:12 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157945999
Bloesem, ik vind je verhaal heel herkenbaar. Ik wilde heel graag een natuurlijke bevalling, maar het werd helaas anders. Met 41nogwat ben ik overgedragen aan het ziekenhuis en die vonden dat ik maar moest worden ingeleid. Dat heb ik nog een aantal dagen weten uit te stellen, maar elke keer wisten ze me bang te maken ("de placenta is bijna op hoor") dus heb uiteindelijk met 41+6 ingestemd met een inleiding.
Dat werd voor mij 22 uur lang 'vechten' tegen protocollen die ik niet wilde. Met uiteindelijk resultaat wel een prachtige zoon (met een placenta die nog rustig een tijdje mee had gekund), maar ook een traumatische ervaring rijker, en de vaste overtuiging dat het een volgende keer echt anders gaat. Protocollen zijn er niet voor niks, maar het is nog altijd mijn bevalling, niet die van de dienstdoende gynaecoloog.
Ik hoop voor jou dat je gewoon lekker heel binnenkort bevalt, vanavond ofzo ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:28:39 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157946430
He Bloesem wat fijn dat je nu een goed gesprek hebt gehad! En hulde voor de studente inderdaad :D
pi_157947595
Wat een fijn gesprek bloesem! Hopelijk meld je meisje zich nog zelf!

Over zulke gesprekken kan ik ook meepraten. Wel vanuit een heel ander verhaal.
Dochter lag in stuit en een draaipoging deed niets (ervaarde ik als heel naar!)

De gyn probeerde mij een stuitbevalling aan te praten terwijl ik en mijn lijf aan duidelijkheid en rust toe was. Bekken klachten, een flinke bloeding met 33wk (en met 17wk) en die verschrikkelijke draaipoging. Ik ging al hyperventileren van het idee van een stuitbevalling, maar daar werd amper naar geluisterd. Gelukkig bij een 2de gesprek wel een gyn die zag dat ik gewoon toe was aan duidelijkheid en de meest veilige weg voor mijn meisje en toen had ik in no time een datum en nog 10 heel fijne rustige dagen...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_157947649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:09 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

_O-

Franny, allereerst heel fijn om te horen dat er meer mensen zijn die zich zo voelen O+ Ik begrijp wat dat laatste betreft helemaal wat je bedoelt en weet ook dat ik me er niet teveel door moet laten raken, maar ik vind dit soort dingen gevoelsmatig soms echt pijnlijk. Zo is "ik heb hiervoor gestudeerd he" een argument wat ik eens te horen kreeg (voor mij echt een kulargument, ik antwoordde dan ook met: "ja maar ik heb dit kindje in mijn buik he", wat ik in die specifieke discussie net zo'n goed argument vond) Het is gewoon lastig als jij duidelijk bent over wat je wilt/wat je overweegt en zij blijven duwen of zelfs gewoon 6x herhalen wat ze zeggen en niet reageren op wat jij zegt. Op een gegeven moment wordt het toch een soort "hallo hoort u mij?" Ik heb serieus overwogen alleen te bevallen, zonder begeleiding van een VK, tot ik er achter kwam dat er wel degelijk VK's zijn die begrijpen dat je de boel in principe z'n gang wilt laten gaan en die je meenemen in het proces en in de overweging.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou tot zover de grote Bloesem-show :@ Sorry daarvoor, dit soort dingen kunnen soms zo enorm aan me knagen. Ik vind 't fijn dat ik (zoveel verschillende) reacties krijg van jullie O+ :*

Molo O+ *O* Wat fijn! En wat bijzonder om te zien he, zo'n heel klein kindje waar al zoveel op en aan zit O+
Wat fijn van die studente! En wat fijn ook van het vruchtwater, want dat was bij mij de reden tot inleiden.

Daarbij zeggende dat ik zelf erg op zag tegen een inleiding, maar het is me echt alles meegevallen! Ik kreeg alleen die tabletjes ingebracht en heb het verder helemaal zelf mogen doen. Ik heb geen infuus gehad en ook al zat ik in het ziekenhuis, ik kreeg echt alle ruimte om mijn lijf het over te laten nemen en ik werd ook echt in mijn bubbel met rust gelaten. We hadden een privé kamer en er kwam alleen iemand om het tabletje in te brengen of als ik op de knop had gedrukt. Het duurde bij mij 12 uur voordat ik een eerst idee van een wee kreeg en 18 uur voordat een wee echt merkbaar was, maar dit was echt geen punt. Het hoeft dus allemaal niet binnen 5 uur afgerond te zijn :)
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:29:38 #258
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157947652
Wat fijn bloesem! Ben benieuwd naar het compromis?
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:30:57 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157947680
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:29 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat fijn van die studente! En wat fijn ook van het vruchtwater, want dat was bij mij de reden tot inleiden.

Daarbij zeggende dat ik zelf erg op zag tegen een inleiding, maar het is me echt alles meegevallen! Ik kreeg alleen die tabletjes ingebracht en heb het verder helemaal zelf mogen doen. Ik heb geen infuus gehad en ook al zat ik in het ziekenhuis, ik kreeg echt alle ruimte om mijn lijf het over te laten nemen en ik werd ook echt in mijn bubbel met rust gelaten. We hadden een privé kamer en er kwam alleen iemand om het tabletje in te brengen of als ik op de knop had gedrukt. Het duurde bij mij 12 uur voordat ik een eerst idee van een wee kreeg en 18 uur voordat een wee echt merkbaar was, maar dit was echt geen punt. Het hoeft dus allemaal niet binnen 5 uur afgerond te zijn :)
Kijk, dus zo kan het ook O+.
KuikenGuppy
pi_157948604
Bloesem, wat goed dat je hebt vertelt wat je dwarszat en wat super dat deze vk en stagiare zo fijn hebben meegedacht :*
pi_157950514
Klinkt als een goed gesprek Bloesem! Wat is het compromis, als ik vragen mag?

Ik ben vandaag door m'n man naar huis gebracht vanuit school. Draaierig, kortademig, snelle hartslag, beroerd en niks kwam echt binnen -O- . VK gebeld, die dacht aan lage bloeddruk. Dus rustig aan doen. Ben ook zo vreselijk moe ineens. Maak me toch wel zorgen :{ . Als het morgen nog zo is ga ik wel even langs, dan mag ze checken of het inderdaad de bloeddruk is.
pi_157950757
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Klinkt als een goed gesprek Bloesem! Wat is het compromis, als ik vragen mag?

Ik ben vandaag door m'n man naar huis gebracht vanuit school. Draaierig, kortademig, snelle hartslag, beroerd en niks kwam echt binnen -O- . VK gebeld, die dacht aan lage bloeddruk. Dus rustig aan doen. Ben ook zo vreselijk moe ineens. Maak me toch wel zorgen :{ . Als het morgen nog zo is ga ik wel even langs, dan mag ze checken of het inderdaad de bloeddruk is.
Lieverd als jij je nú zorgen maakt dan moet je ook gewoon nu bellen :*
Ik vind zelf echt niets rotter dan dat iemand de volgende dag/week/controle zegt dat ze zich zo druk heeft gemaakt, je verloskundige is er ook gewoon om je gerust te stellen in dit soort situaties. Echt, als je het niet vertrouwd of het gewoon fijner vindt dat er iemand even naar je kijkt, bel gewoon :*
:)
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:30:21 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157951617
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:57 schreef mignonne het volgende:
Ik vind zelf echt niets rotter dan dat iemand de volgende dag/week/controle zegt dat ze zich zo druk heeft gemaakt
_O_ O+ ^O^

Wat rot Razz..... hopelijk lig je nu lekker met een dekentje op de bank. :*
pi_157951786
Ik lig in bed, baby is m'n buik aan het verbouwen O+ . Ik ga lekker slapen en morgenochtend bel ik even als het dan niet minder is. Liggend is de kortademigheid en duizeligheid weg. Dank mignonne, ik heb de vorige zwangerschap ook een paar keer de verloskundige mopperend hetzelfde horen zeggen. Maar ik herken dit ook wel weer van die tijd, dus in die zin is het niks nieuws.

Alleen begon toen met 27 weken mijn zomervakantie-en-daarna-verlof. Dat is nu anders helaas, stukje zwaarder zo :') .
pi_157952500
Razz wat vervelend, hopelijk gaat het morgen beter?

Bloesem, heb jij een geboorteplan gemaakt? Ik vond dat zelf heel fijn, zeker voor in het ziekenhuis. Bij ons was een verpleegkundige die het echt goed las en coördineerde voor mij.

Ik mag trouwens in de Op met de UD van 28 juni. We hadden een erg mooie echo met een dansende beeb (incl. bewegende armpjes en beentjes O+)
pi_157953741
Razz :* Goed voor jezelf zorgen en inderdaad, gewoon contact opnemen bij enige zorg! Nu maar 'ns lekker liggen en uitrusten.

Burdie, wat lastig en heftig om te horen. Ik gun mini gewoon een ander soort start. Geen verwelkoming door angst, maar eentje in liefde en bewustzijn.

Lamb, ook heftig! Zo zie je toch, elke VK of gyn heeft zijn eigen invulling en gaat daarbij soms voorbij aan wie hij tegenover zich heeft. Fijn dat 't uiteindelijk alsnog goed is gekomen.

Dot., wat fijn dat het ook zo kan O+ Goed om te horen.

Sull, ik heb een bevalplan waar alles duidelijk in beschreven staat :) (eentje voor de VK en een kortere voor het ziekenhuis) Wat fijn van je goede echo O+ Dansbaby O+

Ik vind 't heel prettig om jullie ervaringen te horen. Merk echt dat dat mijn beeld alleen maar verbreed en verheldert. Het compromis (niet echt een compromis, maar a la) is nu als volgt:
SPOILER
En nu ga ik Mario Party spelen en daarna even bevallen O-)
pi_157953941
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:08 schreef Burdie het volgende:
Bloesem, ik vind je verhaal heel herkenbaar. Ik wilde heel graag een natuurlijke bevalling, maar het werd helaas anders. Met 41nogwat ben ik overgedragen aan het ziekenhuis en die vonden dat ik maar moest worden ingeleid. Dat heb ik nog een aantal dagen weten uit te stellen, maar elke keer wisten ze me bang te maken ("de placenta is bijna op hoor") dus heb uiteindelijk met 41+6 ingestemd met een inleiding.
Dat werd voor mij 22 uur lang 'vechten' tegen protocollen die ik niet wilde. Met uiteindelijk resultaat wel een prachtige zoon (met een placenta die nog rustig een tijdje mee had gekund), maar ook een traumatische ervaring rijker, en de vaste overtuiging dat het een volgende keer echt anders gaat. Protocollen zijn er niet voor niks, maar het is nog altijd mijn bevalling, niet die van de dienstdoende gynaecoloog.
Ik hoop voor jou dat je gewoon lekker heel binnenkort bevalt, vanavond ofzo ;).
+1.
De druk vanuit het ziekenhuis was bij mij ook echt enorm, met alle gevolgen van dien :').
Ik gun je je heerlijke bevalling, zoek je zen en zet 'm op!
Home is where the O+ is...
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:51:54 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157953969
Go Bloesem!! *O* :% hopelijk helpt deze rust in je kop :)

En Sethiwe, tof, een dansende baby!!

Razz, herkenbaar hoor dat t nu echt eerder zwaar is dan de vorige keer. Ik liep vorige zwangerschap echt nog niet zo te waggelen als nu, kon nog een aardige pas volhouden. Als ik dat nu doe krijg ik echt buikpijn :') Op de fiets ook trouwens.
pi_157954300
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:56 schreef Molo het volgende:
Briljant hoeveel je al kunt zien zeg O+
Vertel vertel vertel O+ Ik moet nog 5 nachtjes en dan is het zover!
pi_157954988
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:03 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Tellen jij!
pi_157955034
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:25 schreef Svane het volgende:

[..]

Tellen jij!
Shit. Zes :'(
pi_157955780
Hoe vaak weken niet omvliegen, maar gek genoeg gaan ze altijd te traag bij begin zwangerschap en einde :*
Heb je nog afleiding Suiker? Wij vieren nog sinterklaas dit weekend. Daarna verjaardag van familie en daarna die van mij. Voor ik het weet is het 2016 ;)
pi_157955849
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:55 schreef Theeleuter het volgende:
Hoe vaak weken niet omvliegen, maar gek genoeg gaan ze altijd te traag bij begin zwangerschap en einde :*
Heb je nog afleiding Suiker? Wij vieren nog sinterklaas dit weekend. Daarna verjaardag van familie en daarna die van mij. Voor ik het weet is het 2016 ;)
Haha nee joh de tijd gaat zo snel! Ik herinner me dat ik het heeeeel traag vond gaan de vorige keer maar nu vliegt het voorbij, Ik heb gisteren positief getest en nu ga ik alweer richting de tien weken! :o

Sinterklaas is wel hele goede afleiding trouwens O+ Zondag vieren we Sinterklaas met de familie van mijn vriend en dan vertellen we het aan iedereen tegelijk. Daar heb ik dus ook veel zin in!
pi_157956085
Sull en molo wat fijn dat jullie goede echo's hadden!
En molo nu hebben we dezelfde UD. Leuk.

Verder niet echt bijgelezen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:16:05 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157956376
Ooooh Suiker dat wordt tof!! Weten ze allemaal wel dat jullie het al weer een tijd aan het proberen waren of wordt t echt een verrassing?
pi_157956460
Razz hopelijk gaat het morgen beter!

En idd LB nu echt zwaarder dan vorige keer. Fietsen gaat gelukkig nog redelijk maar lopen / traplopen en bukken is echt al crap. Hoop dat het fietsen zo blijft want anders wordt O. Brengen en ophalen op school een dik probleem.

Hoe slapen jullie nu? Ik heb nu een fleecedeken in bed liggen om onder mijn buik te duwen en een kussen tussen mijn knieën
We'll have love aplenty
You and Me
pi_157956882
quote:

[..]

O+ ik krijg er kriebels van!
Ik mag al over 2 nachtjes!! Woaaaah
♥ J & S
pi_157956929
Bloesem goed van je gesprek! En fijn dat de dames hier ervaringen delen! O+
♥ J & S
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:55:25 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157957716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Lamb29 het volgende:
Hoe slapen jullie nu? Ik heb nu een fleecedeken in bed liggen om onder mijn buik te duwen en een kussen tussen mijn knieën
Een voedingskussen! Een deel onder mn buik, en de rest tussen mn benen _O_
pi_157957988
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Een voedingskussen! Een deel onder mn buik, en de rest tussen mn benen _O_
Probeerde ik met O. ook maar dat vond ik niet fijn toen... Heb nu ook geen voedings kussen ook. Twijfel of ik een kleine ga kopen.
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:20:38 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157958520
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:03 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Probeerde ik met O. ook maar dat vond ik niet fijn toen... Heb nu ook geen voedings kussen ook. Twijfel of ik een kleine ga kopen.
Misschien zo'n super flexibel kussentje met kleine bolletjes er in?
Zoiets zegmaar:

(Ik had zelf een hartvormige, vond het een ideaal ding O+)

/meelees
KuikenGuppy
pi_157959763
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:51 schreef LadyBlack het volgende:

En Sethiwe, tof, een dansende baby!!

Razz, herkenbaar hoor dat t nu echt eerder zwaar is dan de vorige keer. Ik liep vorige zwangerschap echt nog niet zo te waggelen als nu, kon nog een aardige pas volhouden. Als ik dat nu doe krijg ik echt buikpijn :') Op de fiets ook trouwens.
Mijn baby danst niet, als die het ritmegevoel van zijn/ haar moeder heeft dan wordt dat niet wat.
Denk dat je Sull bedoelt.

Molo en Sull fijn om een goede echo te hebben gehad.

Bloesem al klaar met Mario Party, dan is het tijd voor de bevalparty ;)
Ik hoop dat de kleine meid zich binnenkort meldt.

Razz ik hoop dat je je morgen weer wat beter voelt.

Dat een tweede zwangerschap zwaarder is als de eerste kan ik beamen. Al moet ik zeggen, dat ik nu meer energie heb, dan een paar weken geleden.
Lb wat balen van je bekken klachten.
Sicilia hoe is het met jou bekken, is de pijn nog wat afgenomen.

Myrr, ik ben erg benieuwd hoe het met je is. Ik hoop dat de kleine nog veilig binnen zit.

Lot, nog best veel late diensten dus. Bij ons doen ze vaak de laatste maand(en) geen late diensten meer. Wel fijn dat je regelmatig een stagiaire bij je hebt.

Oh jee, nu ben ik vast weer een heleboel dingen vergeten te benoemen, maar dat is het lastige als ik het uit mijn hoofd moet doen.
Voor iedereen die het nodig heeft een :* en voor iedereen met goed nieuws *O*
  woensdag 2 december 2015 @ 03:00:14 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157960595
quote:

[..]

Ik ga de foto hier niet zetten, maar alles op geslacht na was eigenlijk te zien. Armpjes, beentjes, buikje, gezicht, kaakjes, neus, ogen, alles. Heel erg gaaf.
En wat bijzonder om zo gedetailleerd al te kunnen zien bij een mini monstertje van in totaal zo'n 4,5 cm! _O_

En nu je dit leest is het wel nog 5 nachtjes slapen ;)

Ik vond het geweldig om te zien, mega enthousiaste echoscopiste helpt daar ook bij mee. Oudere super ervaren dame die 'm echt perfect in beeld bracht.
Ze vroeg of we toch nekplooicheck wilden ondanks dat we hadden aangegeven geen combi-test te willen. Dus ik zei dat dat prima was als ze 'm goed in beeld had. Was allemaal prima slank zei ze, dus dat is ook mooi. Verdere checks hoef ik niet, ik zie wel hoe het kind komt, mocht er een gebrek zijn, dan zij het zo.

En de cadeautjes en lieve kaarten stromen binnen hier, zowel van werk als van privé vrienden en familie. Ik ben zelf niet zo'n kaart stuurder dus ik verbaas me er enorm over. Zulke lieve berichten van zoveel mensen
O+
Echt bijzonder allemaal O+
  woensdag 2 december 2015 @ 03:01:25 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157960598
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef Arja het volgende:
Sull en molo wat fijn dat jullie goede echo's hadden!
En molo nu hebben we dezelfde UD. Leuk.

Verder niet echt bijgelezen.
Zelfde dag boks :7
pi_157961757
Molo wat leuk dat iedereen zo met jullie begaan is O+ En bewoog de kleine ook al? Ik ben zo benieuwd he :D Ik weet het niet meer zo goed, ik had de vorige keer ook al een echo gehad dus toen was deze toch wat minder belangrijk!

Klap jij dus al morgen? Hoe laat ongeveer? *O*

Lamp, ik heb een hele slappe tweedehands van de HEMA en dat vond ik de vorige keer heel fijn. Te stevig vond ik niet fijn liggen. Maar jij bent natuurlijk geen 1,98 dus misschien dat een kleiner kussen wel wat prettiger is voor jou!
pi_157961779
Ladies, ik ben thuis met buikbaby. O+

Gistermiddag laatste keer dat ik regelmatige buiken had. Ze brachten gelukkig niets teweeg en waren niet meer zo heftig als eerst, dus ik mocht naar huis. Ziekenhuis is maar een paar minuten hier vandaan, dus kan makkelijk terug.

Nu tot 34 weken alleen wat rondsloffen en bed/bankrust, en daarna mag ik wel weer kleine dingen gaan ondernemen als het god voelt. Baby is in perfecte conditie verder en ik ook.
pi_157961809
Ahhh Myrr, wat fijn om van je te horen! En wat heerlijk dat je weer thuis bent met baby veilig en warm in je buik O+ Succes met de bedrust ;)
pi_157961826
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:12 schreef Myrr het volgende:

Gistermiddag laatste keer dat ik regelmatige buiken had. Ze brachten gelukkig niets teweeg en waren niet meer zo heftig als eerst, dus ik mocht naar huis. Ziekenhuis is maar een paar minuten hier vandaan, dus kan makkelijk terug.

Nu tot 34 weken alleen wat rondsloffen en bed/bankrust, en daarna mag ik wel weer kleine dingen gaan ondernemen als het god voelt. Baby is in perfecte conditie verder en ik ook.
Myrr wat een opluchting! Wel lastig om rust te houden denk ik, maar zo fijn dat jullie in orde zijn!
pi_157961839
Aaaah Myrr, ik was al benieuwd naar je. Wat een goed nieuws! Hopelijk blijft baby nog een tijd zitten Sowieso heb je de 32 weken gehaald, dat is al superfijn! Op naar de 34 weken. :*
pi_157961989
Fijn dat je weer thuis bent Myrr! Op naar 2016? O+
pi_157962242
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:22 schreef Svane het volgende:
Fijn dat je weer thuis bent Myrr! Op naar 2016? O+
Met de benen over elkaar!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:14 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Myrr wat een opluchting! Wel lastig om rust te houden denk ik, maar zo fijn dat jullie in orde zijn!
Oh thuis gaat het denk ik beter dan in het ziekenhuis. Dat krampachtige gedoe daar. :o
En dat bed. Volgens mij kreeg ik juist daar buiken van, geen steun in onderrug. En hier komt niet iedere keer random iemand binnenwandelen. O+

Gaat helemaal goed komen. Ik hoef alleen te plassen, douchen en m'n eigen lunch te maken, de rest wordt gedaan.
  woensdag 2 december 2015 @ 12:34:33 #292
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157962289
Fingers crossed, Myrr!
The love you take is equal to the love you make.
pi_157962295
Goed nieuws Myrr, wat fijn! Klinkt ook een stuk fijner om nu thuis te zijn :*

Molo, wat klinkt het allemaal fijn O+ Bijzonder he, die reacties uit de omgeving.. Hier ook een heel betrokken en enthousiaste omgeving, was ik ook verbaasd over, voelt heel fijn :)

Verder wel meegelezen, maar weinig onthouden :@
  woensdag 2 december 2015 @ 12:44:54 #294
50430 Yuki
Student Midwife
pi_157962526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:12 schreef Myrr het volgende:

Wat goed!! O+
Nu lekker rustig aan, benen bij elkaar en die baby afbakken ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:09 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

_O-

SPOILER

Student-VK's *)
;)

Maar zonder dollen, goed om dit te lezen! Fijn dat er naar jou geluisterd is en dat jullie er samen uitgekomen zijn. Ook al is het soort-van-protocol, dat je zeggenschap ervaart is zó waardevol.

Ik gun je eigenlijk wel een (vroeg?) ultiem Sinterklaas cadeau.
Oh, kom er eens kijken... O+
♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 2 december 2015 @ 13:00:02 #295
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157962837
Ohhh fijn Myrr lekker naar huis met je buikbaby. :) O+ O+

Met dreumes meisje gaat het hier weer goed gelukkig.
Ohh ze was kapot van het uurtje op het KDV ivm Sinterklaas. Echt compleet gesloopt. <O) 8}
Gelukkig kan ze morgen een extra dagje, dus dan kan ik mijn dag inhalen.
Voor een paar uurtjes dan. B-)
Ik ben zo blij dat ik niet meer misselijk ben joh! Gelukkig niet hoeven spugen, maar toch.
Nu nog wachten tot de vermoeidheid mee naar Spanje gaat! oO/
  woensdag 2 december 2015 @ 13:11:29 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157963109
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:11 schreef Suikertante het volgende:
Molo wat leuk dat iedereen zo met jullie begaan is O+ En bewoog de kleine ook al? Ik ben zo benieuwd he :D Ik weet het niet meer zo goed, ik had de vorige keer ook al een echo gehad dus toen was deze toch wat minder belangrijk!

Klap jij dus al morgen? Hoe laat ongeveer? *O*

Lamp, ik heb een hele slappe tweedehands van de HEMA en dat vond ik de vorige keer heel fijn. Te stevig vond ik niet fijn liggen. Maar jij bent natuurlijk geen 1,98 dus misschien dat een kleiner kussen wel wat prettiger is voor jou!
Yep, hij lag lekker chill maar af en toe lekker beetje spartelen, vooral strekken en met armen en benen wapperen. Freaky en tof tegelijkertijd om te zien O+

Deze keer dus lekker bewust meemaken jij :)
En neem USB-stickje ofzo mee O+
  woensdag 2 december 2015 @ 13:12:01 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157963121
En goed bezig Myrr!
pi_157964431
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Yep, hij lag lekker chill maar af en toe lekker beetje spartelen, vooral strekken en met armen en benen wapperen. Freaky en tof tegelijkertijd om te zien O+

Deze keer dus lekker bewust meemaken jij :)
En neem USB-stickje ofzo mee O+
Ik geloof dat onze vk niet zo hip is maar ik zal 't voor de zekerheid in m'n tas gooien!

En ik heb net even op Youtube naar een echofilmpje gekeken, ja ik heb er zin in! Nu weer even loslaten, anders gaat de tijd wél langzaam denk ik ;)
  woensdag 2 december 2015 @ 14:31:34 #299
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157964668
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien zo'n super flexibel kussentje met kleine bolletjes er in?
Zoiets zegmaar:
[ afbeelding ]
(Ik had zelf een hartvormige, vond het een ideaal ding O+)

/meelees
Idd die had ik ook, perfect! Voedingskussen was alsof ik onder de dekens lag te vechten met een grote hema rookworst :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 2 december 2015 @ 14:35:57 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157964759
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Idd die had ik ook, perfect! Voedingskussen was alsof ik onder de dekens lag te vechten met een grote hema rookworst :')
_O-

Ik heb er niet zo'n last van, ik lig meestal vrij stil 's nachts dua heb alleen wat gedoe als ik me om wil draaien.
  woensdag 2 december 2015 @ 14:36:38 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157964772
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')