abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2015 @ 13:27:21 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157943958
Molo, tof is dat he?!

Myrr, gaat ie nog????

Ik ben net met de bus naar de stad geweest voor Sinterklaasinkopen, heb denk ik een klein uurtje rondgehobbeld en nu ben ik MOE :')
De bus was behoorlijk vol op de terugweg maar ik ben pontificaal op de invalidenstoel geploft :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 13:29:52 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157944017
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:27 schreef LadyBlack het volgende:
Molo, tof is dat he?!

Myrr, gaat ie nog????

Ik ben net met de bus naar de stad geweest voor Sinterklaasinkopen, heb denk ik een klein uurtje rondgehobbeld en nu ben ik MOE :')
De bus was behoorlijk vol op de terugweg maar ik ben pontificaal op de invalidenstoel geploft :')
_O-

Ik zou nu ook echt mijn bed in kunnen gaan en vier uur slapen ofzo.
Freaky, die parasiet in je :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_157944831
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:28 schreef Skittles het volgende:

[..]

Aha, dus zķ word je mod!
_O-

Franny, allereerst heel fijn om te horen dat er meer mensen zijn die zich zo voelen O+ Ik begrijp wat dat laatste betreft helemaal wat je bedoelt en weet ook dat ik me er niet teveel door moet laten raken, maar ik vind dit soort dingen gevoelsmatig soms echt pijnlijk. Zo is "ik heb hiervoor gestudeerd he" een argument wat ik eens te horen kreeg (voor mij echt een kulargument, ik antwoordde dan ook met: "ja maar ik heb dit kindje in mijn buik he", wat ik in die specifieke discussie net zo'n goed argument vond) Het is gewoon lastig als jij duidelijk bent over wat je wilt/wat je overweegt en zij blijven duwen of zelfs gewoon 6x herhalen wat ze zeggen en niet reageren op wat jij zegt. Op een gegeven moment wordt het toch een soort "hallo hoort u mij?" Ik heb serieus overwogen alleen te bevallen, zonder begeleiding van een VK, tot ik er achter kwam dat er wel degelijk VK's zijn die begrijpen dat je de boel in principe z'n gang wilt laten gaan en die je meenemen in het proces en in de overweging.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou tot zover de grote Bloesem-show :@ Sorry daarvoor, dit soort dingen kunnen soms zo enorm aan me knagen. Ik vind 't fijn dat ik (zoveel verschillende) reacties krijg van jullie O+ :*

Molo O+ *O* Wat fijn! En wat bijzonder om te zien he, zo'n heel klein kindje waar al zoveel op en aan zit O+
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:08:12 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157945999
Bloesem, ik vind je verhaal heel herkenbaar. Ik wilde heel graag een natuurlijke bevalling, maar het werd helaas anders. Met 41nogwat ben ik overgedragen aan het ziekenhuis en die vonden dat ik maar moest worden ingeleid. Dat heb ik nog een aantal dagen weten uit te stellen, maar elke keer wisten ze me bang te maken ("de placenta is bijna op hoor") dus heb uiteindelijk met 41+6 ingestemd met een inleiding.
Dat werd voor mij 22 uur lang 'vechten' tegen protocollen die ik niet wilde. Met uiteindelijk resultaat wel een prachtige zoon (met een placenta die nog rustig een tijdje mee had gekund), maar ook een traumatische ervaring rijker, en de vaste overtuiging dat het een volgende keer echt anders gaat. Protocollen zijn er niet voor niks, maar het is nog altijd mijn bevalling, niet die van de dienstdoende gynaecoloog.
Ik hoop voor jou dat je gewoon lekker heel binnenkort bevalt, vanavond ofzo ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:28:39 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157946430
He Bloesem wat fijn dat je nu een goed gesprek hebt gehad! En hulde voor de studente inderdaad :D
pi_157947595
Wat een fijn gesprek bloesem! Hopelijk meld je meisje zich nog zelf!

Over zulke gesprekken kan ik ook meepraten. Wel vanuit een heel ander verhaal.
Dochter lag in stuit en een draaipoging deed niets (ervaarde ik als heel naar!)

De gyn probeerde mij een stuitbevalling aan te praten terwijl ik en mijn lijf aan duidelijkheid en rust toe was. Bekken klachten, een flinke bloeding met 33wk (en met 17wk) en die verschrikkelijke draaipoging. Ik ging al hyperventileren van het idee van een stuitbevalling, maar daar werd amper naar geluisterd. Gelukkig bij een 2de gesprek wel een gyn die zag dat ik gewoon toe was aan duidelijkheid en de meest veilige weg voor mijn meisje en toen had ik in no time een datum en nog 10 heel fijne rustige dagen...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_157947649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:09 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

_O-

Franny, allereerst heel fijn om te horen dat er meer mensen zijn die zich zo voelen O+ Ik begrijp wat dat laatste betreft helemaal wat je bedoelt en weet ook dat ik me er niet teveel door moet laten raken, maar ik vind dit soort dingen gevoelsmatig soms echt pijnlijk. Zo is "ik heb hiervoor gestudeerd he" een argument wat ik eens te horen kreeg (voor mij echt een kulargument, ik antwoordde dan ook met: "ja maar ik heb dit kindje in mijn buik he", wat ik in die specifieke discussie net zo'n goed argument vond) Het is gewoon lastig als jij duidelijk bent over wat je wilt/wat je overweegt en zij blijven duwen of zelfs gewoon 6x herhalen wat ze zeggen en niet reageren op wat jij zegt. Op een gegeven moment wordt het toch een soort "hallo hoort u mij?" Ik heb serieus overwogen alleen te bevallen, zonder begeleiding van een VK, tot ik er achter kwam dat er wel degelijk VK's zijn die begrijpen dat je de boel in principe z'n gang wilt laten gaan en die je meenemen in het proces en in de overweging.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou tot zover de grote Bloesem-show :@ Sorry daarvoor, dit soort dingen kunnen soms zo enorm aan me knagen. Ik vind 't fijn dat ik (zoveel verschillende) reacties krijg van jullie O+ :*

Molo O+ *O* Wat fijn! En wat bijzonder om te zien he, zo'n heel klein kindje waar al zoveel op en aan zit O+
Wat fijn van die studente! En wat fijn ook van het vruchtwater, want dat was bij mij de reden tot inleiden.

Daarbij zeggende dat ik zelf erg op zag tegen een inleiding, maar het is me echt alles meegevallen! Ik kreeg alleen die tabletjes ingebracht en heb het verder helemaal zelf mogen doen. Ik heb geen infuus gehad en ook al zat ik in het ziekenhuis, ik kreeg echt alle ruimte om mijn lijf het over te laten nemen en ik werd ook echt in mijn bubbel met rust gelaten. We hadden een privé kamer en er kwam alleen iemand om het tabletje in te brengen of als ik op de knop had gedrukt. Het duurde bij mij 12 uur voordat ik een eerst idee van een wee kreeg en 18 uur voordat een wee echt merkbaar was, maar dit was echt geen punt. Het hoeft dus allemaal niet binnen 5 uur afgerond te zijn :)
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:29:38 #258
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157947652
Wat fijn bloesem! Ben benieuwd naar het compromis?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:30:57 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157947680
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:29 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat fijn van die studente! En wat fijn ook van het vruchtwater, want dat was bij mij de reden tot inleiden.

Daarbij zeggende dat ik zelf erg op zag tegen een inleiding, maar het is me echt alles meegevallen! Ik kreeg alleen die tabletjes ingebracht en heb het verder helemaal zelf mogen doen. Ik heb geen infuus gehad en ook al zat ik in het ziekenhuis, ik kreeg echt alle ruimte om mijn lijf het over te laten nemen en ik werd ook echt in mijn bubbel met rust gelaten. We hadden een privé kamer en er kwam alleen iemand om het tabletje in te brengen of als ik op de knop had gedrukt. Het duurde bij mij 12 uur voordat ik een eerst idee van een wee kreeg en 18 uur voordat een wee echt merkbaar was, maar dit was echt geen punt. Het hoeft dus allemaal niet binnen 5 uur afgerond te zijn :)
Kijk, dus zo kan het ook O+.
KuikenGuppy
pi_157948604
Bloesem, wat goed dat je hebt vertelt wat je dwarszat en wat super dat deze vk en stagiare zo fijn hebben meegedacht :*
pi_157950514
Klinkt als een goed gesprek Bloesem! Wat is het compromis, als ik vragen mag?

Ik ben vandaag door m'n man naar huis gebracht vanuit school. Draaierig, kortademig, snelle hartslag, beroerd en niks kwam echt binnen -O- . VK gebeld, die dacht aan lage bloeddruk. Dus rustig aan doen. Ben ook zo vreselijk moe ineens. Maak me toch wel zorgen :{ . Als het morgen nog zo is ga ik wel even langs, dan mag ze checken of het inderdaad de bloeddruk is.
pi_157950757
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Klinkt als een goed gesprek Bloesem! Wat is het compromis, als ik vragen mag?

Ik ben vandaag door m'n man naar huis gebracht vanuit school. Draaierig, kortademig, snelle hartslag, beroerd en niks kwam echt binnen -O- . VK gebeld, die dacht aan lage bloeddruk. Dus rustig aan doen. Ben ook zo vreselijk moe ineens. Maak me toch wel zorgen :{ . Als het morgen nog zo is ga ik wel even langs, dan mag ze checken of het inderdaad de bloeddruk is.
Lieverd als jij je nú zorgen maakt dan moet je ook gewoon nu bellen :*
Ik vind zelf echt niets rotter dan dat iemand de volgende dag/week/controle zegt dat ze zich zo druk heeft gemaakt, je verloskundige is er ook gewoon om je gerust te stellen in dit soort situaties. Echt, als je het niet vertrouwd of het gewoon fijner vindt dat er iemand even naar je kijkt, bel gewoon :*
:)
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:30:21 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157951617
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:57 schreef mignonne het volgende:
Ik vind zelf echt niets rotter dan dat iemand de volgende dag/week/controle zegt dat ze zich zo druk heeft gemaakt
_O_ O+ ^O^

Wat rot Razz..... hopelijk lig je nu lekker met een dekentje op de bank. :*
pi_157951786
Ik lig in bed, baby is m'n buik aan het verbouwen O+ . Ik ga lekker slapen en morgenochtend bel ik even als het dan niet minder is. Liggend is de kortademigheid en duizeligheid weg. Dank mignonne, ik heb de vorige zwangerschap ook een paar keer de verloskundige mopperend hetzelfde horen zeggen. Maar ik herken dit ook wel weer van die tijd, dus in die zin is het niks nieuws.

Alleen begon toen met 27 weken mijn zomervakantie-en-daarna-verlof. Dat is nu anders helaas, stukje zwaarder zo :') .
pi_157952500
Razz wat vervelend, hopelijk gaat het morgen beter?

Bloesem, heb jij een geboorteplan gemaakt? Ik vond dat zelf heel fijn, zeker voor in het ziekenhuis. Bij ons was een verpleegkundige die het echt goed las en coördineerde voor mij.

Ik mag trouwens in de Op met de UD van 28 juni. We hadden een erg mooie echo met een dansende beeb (incl. bewegende armpjes en beentjes O+)
pi_157953741
Razz :* Goed voor jezelf zorgen en inderdaad, gewoon contact opnemen bij enige zorg! Nu maar 'ns lekker liggen en uitrusten.

Burdie, wat lastig en heftig om te horen. Ik gun mini gewoon een ander soort start. Geen verwelkoming door angst, maar eentje in liefde en bewustzijn.

Lamb, ook heftig! Zo zie je toch, elke VK of gyn heeft zijn eigen invulling en gaat daarbij soms voorbij aan wie hij tegenover zich heeft. Fijn dat 't uiteindelijk alsnog goed is gekomen.

Dot., wat fijn dat het ook zo kan O+ Goed om te horen.

Sull, ik heb een bevalplan waar alles duidelijk in beschreven staat :) (eentje voor de VK en een kortere voor het ziekenhuis) Wat fijn van je goede echo O+ Dansbaby O+

Ik vind 't heel prettig om jullie ervaringen te horen. Merk echt dat dat mijn beeld alleen maar verbreed en verheldert. Het compromis (niet echt een compromis, maar a la) is nu als volgt:
SPOILER
En nu ga ik Mario Party spelen en daarna even bevallen O-)
pi_157953941
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:08 schreef Burdie het volgende:
Bloesem, ik vind je verhaal heel herkenbaar. Ik wilde heel graag een natuurlijke bevalling, maar het werd helaas anders. Met 41nogwat ben ik overgedragen aan het ziekenhuis en die vonden dat ik maar moest worden ingeleid. Dat heb ik nog een aantal dagen weten uit te stellen, maar elke keer wisten ze me bang te maken ("de placenta is bijna op hoor") dus heb uiteindelijk met 41+6 ingestemd met een inleiding.
Dat werd voor mij 22 uur lang 'vechten' tegen protocollen die ik niet wilde. Met uiteindelijk resultaat wel een prachtige zoon (met een placenta die nog rustig een tijdje mee had gekund), maar ook een traumatische ervaring rijker, en de vaste overtuiging dat het een volgende keer echt anders gaat. Protocollen zijn er niet voor niks, maar het is nog altijd mijn bevalling, niet die van de dienstdoende gynaecoloog.
Ik hoop voor jou dat je gewoon lekker heel binnenkort bevalt, vanavond ofzo ;).
+1.
De druk vanuit het ziekenhuis was bij mij ook echt enorm, met alle gevolgen van dien :').
Ik gun je je heerlijke bevalling, zoek je zen en zet 'm op!
Home is where the O+ is...
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:51:54 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157953969
Go Bloesem!! *O* :% hopelijk helpt deze rust in je kop :)

En Sethiwe, tof, een dansende baby!!

Razz, herkenbaar hoor dat t nu echt eerder zwaar is dan de vorige keer. Ik liep vorige zwangerschap echt nog niet zo te waggelen als nu, kon nog een aardige pas volhouden. Als ik dat nu doe krijg ik echt buikpijn :') Op de fiets ook trouwens.
pi_157954300
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:56 schreef Molo het volgende:
Briljant hoeveel je al kunt zien zeg O+
Vertel vertel vertel O+ Ik moet nog 5 nachtjes en dan is het zover!
pi_157954988
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:03 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Vertel vertel vertel O+ Ik moet nog 5 nachtjes en dan is het zover!
Tellen jij!
pi_157955034
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:25 schreef Svane het volgende:

[..]

Tellen jij!
Shit. Zes :'(
pi_157955780
Hoe vaak weken niet omvliegen, maar gek genoeg gaan ze altijd te traag bij begin zwangerschap en einde :*
Heb je nog afleiding Suiker? Wij vieren nog sinterklaas dit weekend. Daarna verjaardag van familie en daarna die van mij. Voor ik het weet is het 2016 ;)
pi_157955849
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:55 schreef Theeleuter het volgende:
Hoe vaak weken niet omvliegen, maar gek genoeg gaan ze altijd te traag bij begin zwangerschap en einde :*
Heb je nog afleiding Suiker? Wij vieren nog sinterklaas dit weekend. Daarna verjaardag van familie en daarna die van mij. Voor ik het weet is het 2016 ;)
Haha nee joh de tijd gaat zo snel! Ik herinner me dat ik het heeeeel traag vond gaan de vorige keer maar nu vliegt het voorbij, Ik heb gisteren positief getest en nu ga ik alweer richting de tien weken! :o

Sinterklaas is wel hele goede afleiding trouwens O+ Zondag vieren we Sinterklaas met de familie van mijn vriend en dan vertellen we het aan iedereen tegelijk. Daar heb ik dus ook veel zin in!
pi_157956085
Sull en molo wat fijn dat jullie goede echo's hadden!
En molo nu hebben we dezelfde UD. Leuk.

Verder niet echt bijgelezen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:16:05 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157956376
Ooooh Suiker dat wordt tof!! Weten ze allemaal wel dat jullie het al weer een tijd aan het proberen waren of wordt t echt een verrassing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')