Klopt, die stemmen inmiddels massaal op het kritiekloze D66...quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:30 schreef Hexagon het volgende:
Totaal kansloos deze partij. Zelfs Turken zitten hier niet op te wachten.
Doe dit soort nietzeggende, gefrustreerde bijdragen even in het D66 topic.quote:Op zondag 22 november 2015 08:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, die stemmen inmiddels massaal op het kritiekloze D66...
Wat stem jij tegenwoordig? PVV? NVU?quote:Op zondag 22 november 2015 08:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, die stemmen inmiddels massaal op het kritiekloze D66...
Zullen we het ontopic houden?quote:Op zondag 22 november 2015 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat stem jij tegenwoordig? PVV? NVU?
Oké.quote:
Is gewoon on-topic en relevant.quote:Op zondag 22 november 2015 10:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doe dit soort nietzeggende, gefrustreerde bijdragen even in het D66 topic.
Omdat het dat is?quote:Op zondag 22 november 2015 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oké.
Ben overigens wel benieuwd waarom Elf DENK beschouwt als een politieke beweging.
Goed, laat ik het anders zeggen: waarom is het geen partij?quote:
Mooi toch. Je kan zelfs lid worden, kan niet bij de PVV.quote:EEN VERDRAAGZAME SAMENLEVING WAARIN WIJ ELKAAR ACCEPTEREN EN ONS VERZETTEN TEGEN DE DUBBELE MAAT
quote:DE VOORDELEN
WAAROM LID WORDEN VAN DENK?
Maak het verschil op belangrijke onderwerpen als zorg, onderwijs, werk, tegengaan discriminatie en wederzijdse acceptatie;
Ondersteun DENK-politici met de bekostiging van beleidsadvies en onderzoek;
Help DENKers op te leiden naar de politici van morgen;
Zorg voor het onder een breder publiek bekend maken van DENK door steun aan de campagne.
quote:ALS DENKER KUN JE:
MeeDENKen en meebeslissen op bijeenkomsten;
Meebeslissen over onze standpunten;
Meehelpen en meedoen met het campagneteam;
DENK-politici spreken in Greet & Eat-sessie;
Je abonneren op onze gratis nieuwsbrief;
Actief meehelpen om de balans in Nederland te herstellen.
Prima voer voor discussie maar dan in een D66 topic en niet in een topic over DENK.quote:Op zondag 22 november 2015 13:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is gewoon on-topic en relevant.
http://www.vn.nl/waarom-allochtonen-steeds-vaker-d66-stemmen/
quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:10 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ik vermoed dat we na de volgende verkiezingen niets meer horen van deze partij.
ze hadden voor mij al meteen hun geloofwaardigheid verloren toen ze met het plan kwamen om de mensen in gaswinningsgebieden in groningen te Verhuizen naar andere gebieden om zo de gaskraan verder open te draaien. niet alleen is dat plan compleet onzinnig ook was het nog eens gejat uit het de serie "de fractie"![]()
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)aai-de-gaskraan-open
Weet ik veel. Dat moet je Kuzu en Öztürk vragen. Ze hebben uitdrukkelijk aangeven dat het een politieke beweging is. Ik zou zeggen: gebruik je journalistieke instinct, zoek het uit. Op de website van beweging Denk kun je alvast dit lezen: https://www.bewegingdenk.nl/over-denk/organisatiequote:Op zondag 22 november 2015 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, laat ik het anders zeggen: waarom is het geen partij?
Als het gaat over het potentieel van DENK onder Turkse kiezers is het volledig on-topic om op te merken dat Turken momenteel massaal D66 stemmen.quote:Op zondag 22 november 2015 17:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Prima voer voor discussie maar dan in een D66 topic en niet in een topic over DENK.
Nee, want je begint met een wat holle uitspraak over het feit dat D66 kritiekloos tegen het een of het ander zou zijn en dat is dus het uitlokken van offtopic reacties.quote:Op zondag 22 november 2015 23:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het gaat over het potentieel van DENK onder Turkse kiezers is het volledig on-topic om op te merken dat Turken momenteel massaal D66 stemmen.
Ze kunnen het noemen hoe ze het willen. Als je met een lijst meedoet en zetels krijgt in de tweede kamer ben je gewoon een partij.quote:Op zondag 22 november 2015 23:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weet ik veel. Dat moet je Kuzu en Öztürk vragen. Ze hebben uitdrukkelijk aangeven dat het een politieke beweging is. Ik zou zeggen: gebruik je journalistieke instinct, zoek het uit. Op de website van beweging Denk kun je alvast dit lezen: https://www.bewegingdenk.nl/over-denk/organisatie
Er zijn gegronde redenen waarom Turken de PvdA massaal de rug hebben toegekeerd. En de heren Kuzu en Öztürk zijn ook niet voor niets uit de PvdA gezet, dan wel gestapt. De PvdA is kritisch geweest, onder meer bij monde van Lodewijk Asscher, over zaken als integratie. Turken kunnen daar niet tegen en zijn weggelopen naar Pechtold, die geen onvertogen woord over ze zegt.quote:Op zondag 22 november 2015 23:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, want je begint met een wat holle uitspraak over het feit dat D66 kritiekloos tegen het een of het ander zou zijn en dat is dus het uitlokken van offtopic reacties.
Los daarvan kunnen Turken bij iedere verkiezing weer een andere partij kiezen. Maar dat gaat DENK waarschijnlijk niet worden.
Je zou, om te beginnen, jezelf een Turkse Nederlander of zelfs gewoon een Nederlander kunnen noemen, wil je je hier meer thuisvoelen.quote:Op maandag 23 november 2015 21:07 schreef Denntonn het volgende:
Ik ben zelf Turks, geen een partij vertegenwoordigd mijn belangen: thuis kunnen voelen in NL. Dus ik stem sowieso niet.. al helemaal niet op twee ongelofelijke debielen. Heb je ze ooit zien debatteren..? Ze bakken er niets van ..
Nee ik heb niet gestemd tijdens de Turkse parlementsverkiezingen, geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 24 november 2015 02:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je zou, om te beginnen, jezelf een Turkse Nederlander of zelfs gewoon een Nederlander kunnen noemen, wil je je hier meer thuisvoelen.
Verder ben ik benieuwd of je recent hebt gestemd voor de Turkse parlementsverkiezingen en zo ja, op welke partij?
Waarom zo graag mensen willen pleasen? Zoek anders gewoon andere mensen ofzo, je kunt niet met iedereen vrienden worden. Word christen oidquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:15 schreef Denntonn het volgende:
[..]
Nee ik heb niet gestemd tijdens de Turkse parlementsverkiezingen, geen behoefte aan.
Kijk, ik leef in een erg "Hollandse" buurt. Al mijn buren zijn Hollands, in mijn supermarkt is iedereen Hollands. Kortom: een Hollandse buurt. Ik spreek de Turkse taal niet, ik ken de Turkse gewoontes niet (althans, niet volledig). Ik ben zo "westers" als wat, maar toch, ik word gewoon grotendeels genegeerd! Het blijft altijd op oppervlakkig niveau want er is gewoon Geen interesse in mij als mens! Ik moet me eerst "bewijzen" of overdreven entertainen voor er interesse in mij als persoon is. Ik wil gelukkig zijn en ik ben doodongeluk en eenzaam als Turkse-Nederlander, ik ben dit echt zat dus ik heb geen zin meer om Nederlands te zijn. Ik ben op dit moment op zoek naar hoe ik in aanraking kan komen met mijn etnische groep, voelen als een gelijke. Ik wil geen verdomde Smeagol meer zijn, de "engerd" op de achtergrond. Zo voel ik mij dus in de samenleving, een verdomde Smeagol tussen allemaal Prinsen en Prinsessen. Ik kies voor geluk, ik kies voor een Turkse identiteit.. of anders een plastische chirurgie zodat ik er etnisch Nederlands uitzie, die gedachtes heb ik ook soms.
Je wilt meer Turks worden, maar je spreekt de taal niet? Lijkt me een lastige opgave. En waarom betrek je je eenzaamheid op je etniciteit? Misschien moet je gewoon wat andere vrienden zoeken en andere activiteiten gaan ontplooien.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:15 schreef Denntonn het volgende:
[..]
Nee ik heb niet gestemd tijdens de Turkse parlementsverkiezingen, geen behoefte aan.
Kijk, ik leef in een erg "Hollandse" buurt. Al mijn buren zijn Hollands, in mijn supermarkt is iedereen Hollands. Kortom: een Hollandse buurt. Ik spreek de Turkse taal niet, ik ken de Turkse gewoontes niet (althans, niet volledig). Ik ben zo "westers" als wat, maar toch, ik word gewoon grotendeels genegeerd! Het blijft altijd op oppervlakkig niveau want er is gewoon Geen interesse in mij als mens! Ik moet me eerst "bewijzen" of overdreven entertainen voor er interesse in mij als persoon is. Ik wil gelukkig zijn en ik ben doodongeluk en eenzaam als Turkse-Nederlander, ik ben dit echt zat dus ik heb geen zin meer om Nederlands te zijn. Ik ben op dit moment op zoek naar hoe ik in aanraking kan komen met mijn etnische groep, voelen als een gelijke. Ik wil geen verdomde Smeagol meer zijn, de "engerd" op de achtergrond. Zo voel ik mij dus in de samenleving, een verdomde Smeagol tussen allemaal Prinsen en Prinsessen. Ik kies voor geluk, ik kies voor een Turkse identiteit.. of anders een plastische chirurgie zodat ik er etnisch Nederlands uitzie, die gedachtes heb ik ook soms.
Stel je een gigantische vetzak voor die 250kg weegt, een obelix neus heeft, statisch geladen pluizig vies haar heeft en kwijlt als een hond. Nouu.. die maakt vast makkelijk vrienden en iedereen is waarschijnlijk erg aardig tegen die vent!quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilt meer Turks worden, maar je spreekt de taal niet? Lijkt me een lastige opgave. En waarom betrek je je eenzaamheid op je etniciteit? Misschien moet je gewoon wat andere vrienden zoeken en andere activiteiten gaan ontplooien.
Het gaat misschien een beetje off-topic nu, maar jij bent geen vieze vetzak van 250 kilo, maar iemand die naar eigen zeggen atletisch is, met een normaal uiterlijk. Op basis van wat je schrijft, krijg ik de indruk dat je vooral met jezelf overhoop ligt. Ik vraag me af of dat heel erg anders wordt wanneer je Nederlanders gaat mijden en je gaat inlaten met Turken, terwijl je de taal niet eens spreekt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:53 schreef Denntonn het volgende:
[..]
Stel je een gigantische vetzak voor die 250kg weegt, een obelix neus heeft, statisch geladen pluizig vies haar heeft en kwijlt als een hond. Nouu.. die maakt vast makkelijk vrienden en iedereen is waarschijnlijk erg aardig tegen die vent!
Dat is de status dat mijn huidskleur draagt (ben atletisch en een normaal uiterlijk). Dus die "vetzak" moet wel heel speciaal zijn voordat mensen interesse in hem ontwikkelen, gigantisch veel humor hebben en veel entertainen. Of die "vetzak" gaat naar andere vetzakken toe en mag zichzelf zijn en krijgt de mogelijkheid voor persoonlijk ontwikkeling.
Ach ja .. eigenlijk ben ik op dit moment super depressief dus neem me niet al te serieus. Maar toch, dit is wel wat ik ervaar, ook zonder depressie.
Owjah, hoe meer activiteiten ik onderneem, hoe vaker ik dit ervaar.
Gelijkheid is dan ook een loze kreet.quote:Op woensdag 25 november 2015 17:43 schreef Profeet_Mohammed het volgende:
Eindelijk een partij die voor gelijkheid is.
twitter:JosHeymans twitterde op woensdag 02-03-2016 om 15:54:18Op 19 maart opent DENK (Kuzu/Ozturk) een eigen partijbureau en presenteert de lijsttrekker, meldt partijvoorzitter @selcukozturknl reageer retweet
lijsttrekkers verkiezingen daar doen ze blijkbaar niet aan?quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:59 schreef Reya het volgende:
Lijsttrekker wordt toch gewoon Kuzu, mag ik aannemen?
En dat terwijl Öztürk net zo'n mooie presidentiële snor heeft laten staan.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:59 schreef Reya het volgende:
Correct.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:18 schreef freako het volgende:
Tenminste, als ik ze niet verwissel. Kuzu is toch die kerel met dat rare hoofd, rechts?
Die koelkast is een stapje dichterbij. http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitterquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:59 schreef Reya het volgende:
quote:ROTTERDAM - Tweede Kamerlid Tunahan Kuzu gaat de partij DENK aanvoeren. Zaterdag maakte hij zijn debuut als lijsttrekker en partijleider bij de opening van het partijkantoor in Rotterdam. Kuzu zei te mikken op vijf zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen, die gepland zijn in 2017.
Kuzu splitste zich samen met Selçuk Öztürk eind 2014 af van de PvdA-fractie. Aanleiding was onenigheid over de integratiekoers van de PvdA. Sindsdien zitten ze als tweetal in de Kamer en richtten ze de partij DENK op.
De nieuwe partij spitst zich toe op rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit in de maatschappij. Dat vindt Kuzu niet voldoende terug bij andere partijen. ,,Daar klinkt de taal van de polarisatie´´, zei Kuzu. Die kloof wil zijn partij dichten. Volgens hem maken veel mensen zich zorgen over de verruwing en de verharding in de maatschappij.
Hij ziet zelf een kleurrijk Nederland voor zich waar iedereen gelijke kansen heeft. DENK zegt voor alle Nederlanders te willen opkomen, of hun wieg nu in Nederland of elders heeft gestaan. ,,We zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden´´, zei Kuzu tegen enkele tientallen mensen die op de bijeenkomst waren afgekomen.
DENK wil geen one-issuepartij zijn, maar zich op meer sectoren richten. Een wetenschappelijk bureau gaat aan een verkiezingsprogramma werken. Verder is er een jongerenbeweging Oppositie opgestart, die binnen een week 230 leden binnen harkte.
De partij zelf heeft inmiddels dertienhonderd leden.
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zondag 20-03-2016 om 14:44:02Mijzelf net aangemeld als lid van Denk NL. In het kader van #Eenheid en #SamenSterk kan uitwisseling van kennis en kunde geen kwaad. #PvdE reageer retweet
quote:Op zondag 20 maart 2016 15:33 schreef borisz het volgende:
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zondag 20-03-2016 om 14:44:02Mijzelf net aangemeld als lid van Denk NL. In het kader van #Eenheid en #SamenSterk kan uitwisseling van kennis en kunde geen kwaad. #PvdE reageer retweet
Naar: https://docs.google.com/s(...)ml?gid=0&single=truequote:43 2012 Aarnoud van Doorn Vuurwapenbezit http://www.vn.nl/Sjoemelen-in-de-Polder-1.htm
44 2012 Aarnoud van Doorn Drugshandel aan minderjarigen http://www.vn.nl/Politieke-Integriteitsindex.htm#PVV
45 2012 Aarnoud van Doorn Kasfraude http://www.vn.nl/Politieke-Integriteitsindex.htm#PVV
46 2012 Aarnoud van Doorn Lekken van geheime stukken naar kranten tegen betaling http://www.vn.nl/Sjoemelen-in-de-Polder-1.htm
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodigquote:Op zondag 20 maart 2016 15:33 schreef borisz het volgende:
Hij wil op Erdogan lijkenquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:17 schreef freako het volgende:
[..]
En dat terwijl Öztürk net zo'n mooie presidentiële snor heeft laten staan.. [ afbeelding ]
Als je kijkt naar de Facebook-pagina zijn het vooral de iets beter geïntegreerde turken die er lid van worden. Weinig hoofddoekjes, en in de comments wordt er vooral Nederlands gepraat. Ik denk dat het meer de hoogopgeleide Turken die hierin geïnteresseerd zijn, wel islamitisch maar nog redelijk progressief (en tegen Erdoğan voor een groot deel).quote:Op zondag 20 maart 2016 21:36 schreef Hexagon het volgende:
Maar op zich niet slecht als alle moslimgekkies bij een partij gaan zitten. Dat scheelt de AIVD weer een hoop werk.
Die zien een carriere opportunity. Kamerlid zijn pak je meer dan een ton mee. De achterban bestaat uit laagopgeleide nationalistische Turken, daar zijn er bijna een half miljoen van, waarvan een derde stemgerechtigd. Als Denk het goed aanpakt, kunnen ze 2 of 3 zetels pakken. Je ziet ze al marketing-technisch richten op de laagopgeleide Marokkanen/Afrikanen/etc, die zichzelf zien als slachtoffer van het 'systeem'.quote:Op maandag 21 maart 2016 00:57 schreef Luc39 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de Facebook-pagina zijn het vooral de iets beter geïntegreerde turken die er lid van worden. Weinig hoofddoekjes, en in de comments wordt er vooral Nederlands gepraat. Ik denk dat het meer de hoogopgeleide Turken die hierin geïnteresseerd zijn, wel islamitisch maar nog redelijk progressief (en tegen Erdoğan voor een groot deel).
Alhoewel de mensen die actief worden binnen de partij natuurlijk niks hoeft te zeggen over de achterban als geheel..
de support voor Erdogan is onder de Nederlandse turken erg groot. ook onder degene die hoogopgeleid zijn. ook degene die zeggen progressief te zijn hebben verbazend vaak erg conservatieve denkbeelden.quote:Op maandag 21 maart 2016 00:57 schreef Luc39 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de Facebook-pagina zijn het vooral de iets beter geïntegreerde turken die er lid van worden. Weinig hoofddoekjes, en in de comments wordt er vooral Nederlands gepraat. Ik denk dat het meer de hoogopgeleide Turken die hierin geïnteresseerd zijn, wel islamitisch maar nog redelijk progressief (en tegen Erdoğan voor een groot deel).
Alhoewel de mensen die actief worden binnen de partij natuurlijk niks hoeft te zeggen over de achterban als geheel..
Gaat mooi ten koste van de PvdA en GL, dus geen probleemquote:Op maandag 21 maart 2016 09:36 schreef Homey het volgende:
[..]
Die zien een carriere opportunity. Kamerlid zijn pak je meer dan een ton mee. De achterban bestaat uit laagopgeleide nationalistische Turken, daar zijn er bijna een half miljoen van, waarvan een derde stemgerechtigd. Als Denk het goed aanpakt, kunnen ze 2 of 3 zetels pakken. Je ziet ze al marketing-technisch richten op de laagopgeleide Marokkanen/Afrikanen/etc, die zichzelf zien als slachtoffer van het 'systeem'.
Wat een yosti is het ook. Daar moet je niet mee in zee gaan.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:54 schreef 99.999 het volgende:
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig
twitter:DenkNL twitterde op woensdag 23-03-2016 om 10:48:14Laten we 1000 politieagenten omscholen tot racisme- en discriminatie-expert. #RacismePolitie reageer retweet
Racisme experts... wtf. Niet dat er in Nederland geen racisme is hoor. Genoeg mensen die geen stage kunnen krijgen o.i.d. vanwege hun achternaam.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:46 schreef DrDentz het volgende:
Censuurpolitietwitter:DenkNL twitterde op woensdag 23-03-2016 om 10:48:14Laten we 1000 politieagenten omscholen tot racisme- en discriminatie-expert. #RacismePolitie reageer retweet
Bij het incident "pleegkind Yunus"quote:Diederik Samsom vond het 'doodeng' toen het dissidente PvdA-Kamerlid Selcuk Öztürk een verwensing tegen collega Ahmed Marcouch uitsprak: 'Moge Allah je straffen'. Dat heeft de PvdA-leider gisteravond bij het televisieprogramma RTL Late Night gezegd.
'Ik dacht o jee, poeh. Het was bedreigend. Het was in de emotie en ik begrijp dat het kan ontstaan, maar het was wel tekenend voor de manier waarop het ontspoorde.'
Öztürk deed de uitspraak aan het einde van een fractievergadering waarin hij en Tunahan Kuzu het niet eens werden met de rest van de fractie over het integratiestandpunt van de PvdA. 'We zijn een seculiere partij en we schelden wel eens. Maar dit soort diepgevoelde religieuze verwensingen had ik nog niet eerder gehoord', aldus Samsom.
Moddergooien
In Pauw gaf Öztürk toe dat hij de verwensing tegen Marcouch had uitgesproken, al had hij eigenlijk 'godverdomme' willen zeggen. Öztürk en Kuzu verweten de PvdA-top met modder te gooien. De kadaverdiscipline die Samsom volgens hen eiste en het feit dat kritiek 'niet mocht', was de oorzaak van de breuk. Eerder zeiden de twee al dat de PvdA hen monddood wilde maken.
Samsom en vicefractievoorzitter Martijn van Dam zeiden gisteren dat dat niet zo was, maar dat Öztürk en Kuzu weigerden vertrouwen uit te spreken in PvdA-minister Lodewijk Asscher, verantwoordelijk in het kabinet voor integratie, en in de fractiekoers op dit gebied. Kuzu en Öztürk wilden volgens Van Dam niet door het stof voor hun achterban. Een laatste aanbod van Samsom, waarin hij een verklaring zou geven en Kuzu en Öztürk niets zouden hoeven zeggen, wezen ze ook af. Daarmee was de breuk onvermijdelijk.
Samsom zei bij RTL verder dat er in de Kamer moet worden nagedacht over hoe valt te voorkomen dat afsplitsingen van fracties zelf verder gaan zonder hun zetel terug te geven. Na meerdere afsplitsingen bij de PVV, bij 50PLUS en nu bij de PvdA zijn er inmiddels vijftien fracties in de Kamer, waar het er na de verkiezingen elf waren.
Dit kwam omdat voor pleegkind Yunus geen pleegouders konden worden gevonden in de eigen Islamitische kring.quote:Kuzu staat bekend als parlementslid dat niet schuwt zich uit te laten over zaken die de Turkse gemeenschap in Nederland aangaan. Zo riep hij in maart 2013 naar aanleiding van de commotie die was ontstaan rondom het Turkse pleegkind Yunus, samen met zijn fractiegenoot Selçuk Öztürk, Turkse Nederlanders op om "in plaats van verontwaardigd te reageren, verantwoordelijkheid te nemen" en zich aan te melden als pleeggezin.[1]
quote:Op donderdag 19 november 2015 22:28 schreef martijnde3de het volgende:
Wie heeft er ooit van de partij Denk gehoord? Deze partij is opgericht door Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk. Ze zijn redelijk populair op FB meer dan 9000 likes en hebben al 1200 leden.
Ze zeggen zich te richten op alle Nederlanders maar krijgen voor steun van Turken.
Ach over een paar jaar een vette burgeroorlog in de EU tussen de Islam en de rest....het zit er weer helemaal aan te komen...quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
http://www.maroc.nl/forum(...)ah-jou-straffen.html
[..]
Bij het incident "pleegkind Yunus"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tunahan_Kuzu
[..]
Dit kwam omdat voor pleegkind Yunus geen pleegouders konden worden gevonden in de eigen Islamitische kring.
Het seculiere Nederland was zo vriendelijk om Yunus liefdevol op te vangen en "leverde" twee prima "pleegouders".
Maar ja, die waren niet Koranproof, want het waren 2 lesbo's, dus zo stil het was bij de vraag naar pleegouders, zo "protesterig" werd het daarna.
Erdogan kwam er speciaal voor naar NL.
En de hele Turkse media was in rep en roer.
Maar ipv de PvdA mening te volgen: "Die Turken moeten niet zeuren"
ging Turku op zoek naar moslim-ouders.
En verder:
Asscher zei ooit:
Als er een PvdA vergadering was en het ging niet over Turken, hielden de heren zich afzijdig en lazen Turkse kranten.
Dus nu weet je wat voor Halal-vlees je in de kuip hebt.
Meh wat een slappe hap die vent. Interview gisteren bij nieuwsuur over de persvrijheid en dat Ebru relletje was tenenkrommend.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:59 schreef Kaas- het volgende:
Even de website van Denk bekeken. Hoewel er nog amper standpunten op staan ziet het er verder wel degelijk uit. Gewoon PvdA, maar dan iets meer nadruk op integratiekwesties.
Zijn beide partijen overigens niets voor mij.
Dat is wel waar. Hij is vooral ook een beetje vervelend. Gewoon irritant.quote:Op woensdag 27 april 2016 09:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Meh wat een slappe hap die vent. Interview gisteren bij nieuwsuur over de persvrijheid en dat Ebru relletje was tenenkrommend.
ja inderdaad. het niet opkomen voor nederlandse waarden als persvrijheid en het schijnbaar prima vinden dat iemand wordt opgepakt omdat ze een mening heeft. omdat nou eenmaal de regels van het land zijn waar ze blijft is een volksvertegenwoordiger onwaardig. Vrijheid van meningsuiting is niet gebonden aan grenzen.quote:Op woensdag 27 april 2016 09:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Meh wat een slappe hap die vent. Interview gisteren bij nieuwsuur over de persvrijheid en dat Ebru relletje was tenenkrommend.
Ik let altijd eerder op de lichaamstaal en manier van communiceren van de partijleden. En dat in ogenschouw nemende bij DENK, bespeur ik een fascistische/islamitische agenda. Nee dank je, mijn stem krijgen ze niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:59 schreef Kaas- het volgende:
Even de website van Denk bekeken. Hoewel er nog amper standpunten op staan ziet het er verder wel degelijk uit. Gewoon PvdA, maar dan iets meer nadruk op integratiekwesties.
Zijn beide partijen overigens niets voor mij.
Dat is dan ook wel weer een sterk staaltje projectie.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik let altijd eerder op de lichaamstaal en manier van communiceren van de partijleden. En dat in ogenschouw nemende bij DENK, bespeur ik een fascistische/islamitische agenda. Nee dank je, mijn stem krijgen ze niet.
Wat DENK in feite doet is de agenda van de Grijze Wolven behartigen, een ultra-nationalistische Turkse organisatie. Om groot te worden, appelleren ze nu ook aan Marokkanen en andere minderheden die zich altijd slachtoffer voelen en afzetten tegen de maatschappij. Het is een soort PVV, maar dan van Turken en Marokkanen met een islamitisch sausje er over heen.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer een sterk staaltje projectie.
Hoewel, moet ik ook niet te vroeg zeggen. Zit wel iets van waarheid in, als het niet zo ongenuanceerd was.
We hebben een groot probleem als straks minderheden gaan stemmen op zulke partijen, maarja dat is democratie. Ze ontwaken nog wel een keer in dit land en dan moeten ze onderhandelen met dit soort partijen in plaats van CU of SGPquote:Op woensdag 27 april 2016 17:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat DENK in feite doet is de agenda van de Grijze Wolven behartigen, een ultra-nationalistische Turkse organisatie. Om groot te worden, appelleren ze nu ook aan Marokkanen en andere minderheden die zich altijd slachtoffer voelen en afzetten tegen de maatschappij. Het is een soort PVV, maar dan van Turken en Marokkanen met een islamitisch sausje er over heen.
Hoe groot verwacht je dat dat probleem zal zijn dan? Immers de potentiele achterban is nogal beperkt.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:07 schreef Odaiba het volgende:
[..]
We hebben een groot probleem als straks minderheden gaan stemmen op zulke partijen, maarja dat is democratie. Ze ontwaken nog wel een keer in dit land en dan moeten ze onderhandelen met dit soort partijen in plaats van CU of SGP
Ik ben nogal benieuwd naar die cijfers.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe groot verwacht je dat dat probleem zal zijn dan? Immers de potentiele achterban is nogal beperkt.
Voor een handvol zetels zouden ze volgens mij al zo'n beetje alle stemgerechtigde Marokkanen en Turken aan moeten trekken. Dat is al een vrij hopeloze missie. Denk dat als alles goed gaat een SGP achtige aanhang van 2-3 zetels al bijzonder knap zou zijn. Marginaal dus.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:29 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik ben nogal benieuwd naar die cijfers.
Hoe sterk zijn ze als ze zich weten te verenigen.
Heb je rekening gehouden met het percentage daarvan dat stemgerechtigd is?quote:Op woensdag 27 april 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
Uit 2006
[ afbeelding ]
Dat zal voor Turken en Marokkanen samen nu richting de 500.000 gaan denk ik.
Als die allemaal gaan stemmen zijn dat pakweg 7-8 zetels. Maar onder dit soort groepen is de opkomst vaak niet bijzonder groot en richting de 100% stemmen van de groep die wel gaat stemmen zullen ze ook wel niet gaan.
Maar, dat is natuurlijk de situatie zoals die nu is.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor een handvol zetels zouden ze volgens mij al zo'n beetje alle stemgerechtigde Marokkanen en Turken aan moeten trekken. Dat is al een vrij hopeloze missie. Denk dat als alles goed gaat een SGP achtige aanhang van 2-3 zetels al bijzonder knap zou zijn. Marginaal dus.
Dit plaatje kwam van de CBS-site en gaat om het aantal kiesgerechtigde allochtonen in Nederland Het totaal aantal Turken gaat bijvoorbeeld richting de 400.000..quote:Op woensdag 27 april 2016 18:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heb je rekening gehouden met het percentage daarvan dat stemgerechtigd is?
Maar wat verwacht je dan in de toekomst? Je sprak immers over een groot probleem.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:54 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Maar, dat is natuurlijk de situatie zoals die nu is.
Regionaal zorgt het al voor problemen, beide kanten zijn daar schuldig aan.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je dan in de toekomst? Je sprak immers over een groot probleem.
De kans dat ze de kiesdrempel van 1/150e van het aantal uitgebrachte stemmen halen lijkt me niet overdreven groot.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Overigens nog een goede reden voor een kiesdrempel van pakweg 3 zetels, dit soort splinterpartijen maakt het regeren er niet gemakkelijker op.
Prachtig maar weer totaal nietszeggend. Wat verwacht je concreet?quote:Op woensdag 27 april 2016 19:12 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Regionaal zorgt het al voor problemen, beide kanten zijn daar schuldig aan.
Volgens de laatste peiling wel, maar goed dat zijn peilingen.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De kans dat ze de kiesdrempel van 1/150e van het aantal uitgebrachte stemmen halen lijkt me niet overdreven groot.
Peilingen van De Hond ook nog eens. Die dacht op een gegeven moment ook dat Verdonk met gemak de kiesdrempel zou halenquote:Op woensdag 27 april 2016 19:15 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Volgens de laatste peiling wel, maar goed dat zijn peilingen.
Sorry hoor, dan blijft het maar nietszeggend. Je behoort kennelijk tot het ''prima'' kamp.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prachtig maar weer totaal nietszeggend. Wat verwacht je concreet?
Als je problemen op ziet komen, is het dan gek om die problemen ook te benoemen?quote:Op woensdag 27 april 2016 19:23 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Sorry hoor, dan blijft het maar nietszeggend. Je behoort kennelijk tot het ''prima'' kamp.
Ja, ze had een 'potentieel' van in de 20 zetels ofzoquote:Op woensdag 27 april 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Peilingen van De Hond ook nog eens. Die dacht op een gegeven moment ook dat Verdonk met gemak de kiesdrempel zou halen.
Farid Azarkan*inmiddels lid van Denk) verwacht dat Denk 5 zetels zou gaan halen, gebaseerd op de groeisnelheid van het aantal leden en Facebook activiteit.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
Uit 2006
[ afbeelding ]
Dat zal voor Turken en Marokkanen samen nu richting de 500.000 gaan denk ik.
Als die allemaal gaan stemmen zijn dat pakweg 7-8 zetels. Maar onder dit soort groepen is de opkomst vaak niet bijzonder groot en richting de 100% stemmen van de groep die wel gaat stemmen zullen ze ook wel niet gaan.
Het zal mij verbazen als ze ook maar 1 zetel krijgen....quote:Op woensdag 27 april 2016 19:45 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Farid Azarkan*inmiddels lid van Denk) verwacht dat Denk 5 zetels zou gaan halen, gebaseerd op de groeisnelheid van het aantal leden en Facebook activiteit.
Persoonlijk geloof ik dat 5 zetels iets te veel is(het betekent namelijk grofweg 300.000 stemmen) maar ik acht 1 of 2 zetels vrij reëel, aangezien er ook wel wat overdreven politiek correcte linkse mensen op Denk gaan stemmen.
Van al die gare nieuwe initiatieven als bijvoorbeeld ook VNL is Denk voorlopig wel de enige die er serieus kans op maakt.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het zal mij verbazen als ze ook maar 1 zetel krijgen....
Noem ze eens.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:13 schreef Homey het volgende:
Als DENK het serieus aanpakt, wat ze nu wel doen door andere Marokkanen en extreem-linkse blanke autochtonen er bij te betrekken, kunnen ze zeker 2 zetels pakken.
Het voordeel van DENK is dat die radicale gedachtegoed transparanter in de 2e Kamer naar voren komen, i.p.v sluiks via gevestigde partijen als de PvdA. Moet je nagaan, die Kuzu en Ozturk, bepaald geen frisse figuren, zaten wel doodleuk voor de PvdA in de 2e Kamer. Radicale mosliminfiltranten zie je ook bij GL op de lijst.
Ik verwacht ook dat DENK enkele zetels haalt. Volgens Wikipedia zijn er 500.000 Turkse Nederlanders (o.a. met Griekse en Bulgaarse roots). 60.000 stemmen is een zetel. Dan heb je nog andere minderheden en linkse Nederlanders.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:13 schreef Homey het volgende:
Als DENK het serieus aanpakt, wat ze nu wel doen door andere Marokkanen en extreem-linkse blanke autochtonen er bij te betrekken, kunnen ze zeker 2 zetels pakken.
Het voordeel van DENK is dat die radicale gedachtegoed transparanter in de 2e Kamer naar voren komen, i.p.v sluiks via gevestigde partijen als de PvdA. Moet je nagaan, die Kuzu en Ozturk, bepaald geen frisse figuren, zaten wel doodleuk voor de PvdA in de 2e Kamer. Radicale mosliminfiltranten zie je ook bij GL op de lijst.
Toch even melden uiteraard, zodat de geruchtenmachine lekker zonder feiten op gang gebracht kan worden. Hulde hoor.quote:Op woensdag 27 april 2016 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik verwacht ook dat DENK enkele zetels haalt. Volgens Wikipedia zijn er 500.000 Turkse Nederlanders (o.a. met Griekse en Bulgaarse roots). 60.000 stemmen is een zetel. Dan heb je nog andere minderheden en linkse Nederlanders.
Het zal voor Denk vooral moeilijk worden al deze mensen te bereiken en te motiveren op hen te stemmen, maar er zijn zeker mogelijkheden voor zetels.
Overigens las ik een artikel over het hoofdkantoor van DENK, een mooi pand met allemaal medewerkers en vrijwilligers. O.a. een jonge voormalige miss Nederland. Volgens dat artikel allemaal betaald van bijdrages en subsidie. Ik hoorde van een Turkse Nederlander (die ik vrij hoog heb zitten) dat ze centen uit Turkije gekregen hebben. Concreet kan ik het alleen niet bewijzen.
Als er een serieuze mogelijkheid is dat er buitenlands, erg dubieus geld, wordt gebruikt binnen de Nederlandse politiek. Vind ik dat zeker de moeite waard om te melden. Wie betaalt, bepaalt.quote:Op woensdag 27 april 2016 22:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toch even melden uiteraard, zodat de geruchtenmachine lekker zonder feiten op gang gebracht kan worden. Hulde hoor.
Vrij plausibel verhaal hoor.quote:Op woensdag 27 april 2016 22:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toch even melden uiteraard, zodat de geruchtenmachine lekker zonder feiten op gang gebracht kan worden. Hulde hoor.
Zowel bij de Caraïbische als bij bij de Marokkaanse Nederlanders zal er een potentieel van een zetel liggen. Tel dat op bij de potentie van twee Turkse zetels en 3-4 zetels zouden als alles meezit in theorie mogelijk moeten kunnen. Maar ik gok toch op nul of één.quote:Op donderdag 28 april 2016 00:40 schreef Morendo het volgende:
De raison d'être van DENK is soevereiniteit in eigen (Turks-islamitische) kring. Het zal mij benieuwen hoeveel aanhang zij weten te verwerven. Proberen Surinamers en Antillianen te verlokken wegens een anti-Zwarte Piet geluid lijkt mij in ieder geval te lachwekkend voor woorden. Ze zullen er beter aan doen om de Marokkaanse stem binnen te halen. En blijkens het binnenhalen van Azarkan realiseren zij zich dit ook.
Slechte idee vind ik. Één van de mooie punten van het Nederlandse systeem is dat het ruimte schept voor een breed palet aan opvattingen. Dat moet behouden blijven. En het is ook onzin dat kleine partijen het lastig maken om te regeren, het kabinet heeft bijvoorbeeld de laatste jaren goed met de SGP kunnen samenwerken.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Overigens nog een goede reden voor een kiesdrempel van pakweg 3 zetels, dit soort splinterpartijen maakt het regeren er niet gemakkelijker op.
Je bedoelt dat de SGP met één zetel heel het kabinet in z'n greep hield en disproportioneel veel invloed had op het beleid. Begrijp me niet verkeerd, een veelheid aan partijen is iets positiefs, maar je kunt ook doorslaan. VNL, 50PLUS, Partij voor de Dieren, DENK, SGP en nog een aantal 'onafhankelijken'. Allemaal eisen ze onevenredig veel spreektijd en onderhandeltijd.quote:Op donderdag 28 april 2016 01:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Slechte idee vind ik. Één van de mooie punten van het Nederlandse systeem is dat het ruimte schept voor een breed palet aan opvattingen. Dat moet behouden blijven. En het is ook onzin dat kleine partijen het lastig maken om te regeren, het kabinet heeft bijvoorbeeld de laatste jaren goed met de SGP kunnen samenwerken.
Ik vind namelijk ook dat WA niet zwaar wordt beledigd bij Lucky TV.quote:Zo lang Lucky TV, de satirische slotrubriek van De Wereld Draait Door, niet gaat beledigen, mag het wat Kuzu betreft blijven bestaan. “Je mag grappen maken“, zegt hij.
Kuzu keek er naar eigen zeggen niet zo raar van op dat Umar werd opgepakt in Turkije voor beledigende tweets over de Turkse president Erdogan. “Op het moment dat mijn koning Willem-Alexander en koningin Máxima een pedofiel, een geitenneuker of een kindhoer genoemd zouden worden, dan zou ik dat ook vreselijk vinden. Dan zou ik dat veroordelen.”
Het blijft een partij die kansloos is en blijft. In beste geval is het een nieuwe partij van de dieren.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Van al die gare nieuwe initiatieven als bijvoorbeeld ook VNL is Denk voorlopig wel de enige die er serieus kans op maakt.
Ik denk dat ze hun handen mogen dichtknijpen als ze 2 zetels behalen.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:29 schreef Bilge het volgende:
Ik heb Tunahan Kuzu heel erg hoog zitten. Zijn optreden bij Nieuwsuur was werkelijk briljant. Als hij zijn kaarten goed uitspeelt zie ik DENK wel uitgroeien tot een algemene verschoppelingen/ minderheden/ subculturen partij, die de nodige zetels van SP/ Groenlinks/ PvdA en zelfs D66 afsnoept. Maar dan moet de kandidatenlijst véél diverser. Dus geen gezichtsbepalende Turken/ moslims meer. Een Surinamer/ Chinees of autochtone hippie/ alto zouden het goed doen. Als tegelijkertijd Hillary Clinton de eerste vrouwelijke president van de VS wordt, zou dat htl ook een bepaalde feminiene saamhorigheidsvibe teweeg kunnen brengen.
Het zou wel grappig zijn als DENK uiteindelijk de PvdA overtreft.
Klinkt net zo realistisch als dat Norbert Klein de nieuwe premier wordt.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:29 schreef Bilge het volgende:
Ik heb Tunahan Kuzu heel erg hoog zitten. Zijn optreden bij Nieuwsuur was werkelijk briljant. Als hij zijn kaarten goed uitspeelt zie ik DENK wel uitgroeien tot een algemene verschoppelingen/ minderheden/ subculturen partij, die de nodige zetels van SP/ Groenlinks/ PvdA en zelfs D66 afsnoept. Maar dan moet de kandidatenlijst véél diverser. Dus geen gezichtsbepalende Turken/ moslims meer. Een Surinamer/ Chinees of autochtone hippie/ alto zouden het goed doen. Als tegelijkertijd Hillary Clinton de eerste vrouwelijke president van de VS wordt, zou dat htl ook een bepaalde feminiene saamhorigheidsvibe teweeg kunnen brengen.
Waarom zou je op een partij stemmen die niet eens fatsoenlijke standpunten heeft.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:29 schreef Bilge het volgende:
In dat optreden kon hij smaak en strafbaarheid anders niet uit elkaar houden.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:29 schreef Bilge het volgende:
"Moge Allah je straffen" was anders niet zo briljant.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:29 schreef Bilge het volgende:
Ik heb Tunahan Kuzu heel erg hoog zitten. Zijn optreden bij Nieuwsuur was werkelijk briljant.
Ineens kwam de ware Islamitische geest uit de Seculiere huid.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
"Moge Allah je straffen" was anders niet zo briljant.
quote:Op woensdag 27 april 2016 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik verwacht ook dat DENK enkele zetels haalt. Volgens Wikipedia zijn er 500.000 Turkse Nederlanders (o.a. met Griekse en Bulgaarse roots). 60.000 stemmen is een zetel. Dan heb je nog andere minderheden en linkse Nederlanders.
Het zal voor Denk vooral moeilijk worden al deze mensen te bereiken en te motiveren op hen te stemmen, maar er zijn zeker mogelijkheden voor zetels.
Overigens las ik een artikel over het hoofdkantoor van DENK, een mooi pand met allemaal medewerkers en vrijwilligers. O.a. een jonge voormalige miss Nederland. Volgens dat artikel allemaal betaald van bijdrages en subsidie. Ik hoorde van een Turkse Nederlander (die ik vrij hoog heb zitten) dat ze centen uit Turkije gekregen hebben. Concreet kan ik het alleen niet bewijzen.
Na nieuwe verkiezingen zijn die 101 afsplitsingen van Wilders allemaal weg, dus dat compenseert het gelukkig meer dan volledig.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:35 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
![]()
Ik verwacht ook wel een zetel of 2 voor DENK. Een verdere verloedering voor de TK derhalve.
Flikker eens op met al je kutvideo's een voor een.quote:
Dat is wel balen. Maar, weet je zeker dat het komt doordat je Turks bent? Woon je in een grote(re) stad?quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:15 schreef Denntonn het volgende:
[..]
Wat een onzin, die laatste alinea. Overigens is dit West-Europa.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is wel balen. Maar, weet je zeker dat het komt doordat je Turks bent? Woon je in een grote(re) stad?
Want ik herken wel wat je zegt. For the record; ik ben zo Nederlands als maar kan. Maar in de stad had ik ook geen contact met mensen en vrijwel al mijn buren negeerden mij en veelal ook elkaar. Dat is in mijn beleving ook gewoon hoe het in een stad werkt. Nu ik in een kleinschaligere stad woon, in meer een buurtje, is dat heel anders.
Daarbij zijn Nederlanders in het algemeen van zichzelf ook redelijk op hun eigen kleine kringetje gefocussed. Daar staan ze, samen met andere noord-europeanen, internationaal om bekend. Het duurt even voordat je daar echt tussen komt.
Nee hoor. Cultuurstudies van Geert Hofstede en... Huizinga meen ik. Internationaal vrij bekende en maatgevende studies over cultuur (Hofstede) en hoe vriendschappen werken in verschillende culturen (Huizinga).quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:00 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Wat een onzin, die laatste alinea. Overigens is dit West-Europa.
Wat een fucking imbeciel.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:35 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
![]()
Ik verwacht ook wel een zetel of 2 voor DENK. Een verdere verloedering voor de TK derhalve.
Nou. Daar wordt ie echt te kakken gezet! Die turk dus. Door zichzelf. Debiel.quote:
Dit is toch een topic over Denk? Dan lijkt het me normaal dat er ook video's van DENK geplaatst worden, zodat mensen een oordeel kunnen vormen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:07 schreef Pokkelmans het volgende:
Ja Polderturk, we kunnen zelf ook wel video's van DENK googlen.
Ja, maar een videodump is wat overbodig. Flikker het allemaal in één post met een wat ruimere omschrijving dan "Video van DENK".quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit is toch een topic over Denk? Dan lijkt het me normaal dat er ook video's van DENK geplaatst worden, zodat mensen een oordeel kunnen vormen.
Ik heb die video's niet allemaal kort achter elkaar bekeken. Mijn excuses als ik hiermee dit topic te veel vervuil.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:20 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, maar een videodump is wat overbodig. Flikker het allemaal in één post met een wat ruimere omschrijving dan "Video van DENK".
Da's nogal wiedes natuurlijk. Na de acties van Erdolf de laatste tijd wil iedereen wel weten wat voor vlees we in de kuip hebben.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:18 schreef polderturk het volgende:
Ik zie wel een sterke stijging in het aantal views op YouTube van DENK video's. Kregen ze in november 2015 soms maar 400 views, nu krijgen ze soms meer dan 20.000 views.
Of ze hebben gewoon een trollbot ingehuurdquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's nogal wiedes natuurlijk. Na de acties van Erdolf de laatste tijd wil iedereen wel weten wat voor vlees we in de kuip hebben.
Ze passen iig niet bij de PvdA.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:17 schreef polderturk het volgende:
Ze zeggen dat ze tegen alle vormen van discriminatie zijn. Dat lijkt me een prima boodschap, toch? Ze willen een partij voor iedereen zijn.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ze passen iig niet bij de PvdA.
DENK is geen seculiere partij, maar een moslimpartij. "Allah zal u straffen" zei Kuzu tegen Marcoush.
Bij PvdA-vergaderingen die niet over Turken ging zaten de heren Turkse kranten te lezen.
Etc.
Niet Tunahan Kuzu maar Selçuk Öztürk zei 'Moge Allah je straffen'. Hij zei dit tegen Marcouch, nadat deze een dolk in de rug van Kuzu en Öztürk stak. Dit is niets anders dan een verwensing, zoals 'krijg de pleuris', en heeft niets te maken met een seculier of religieus geïnspireerd staatsbestel. Hoe komen jullie hier eigenlijk op? Weten jullie überhaupt wel wat het secularisme inhoudt?quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
"Moge Allah je straffen" was anders niet zo briljant.
Behalve voor Nederlanders.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:17 schreef polderturk het volgende:
Ze zeggen dat ze tegen alle vormen van discriminatie zijn. Dat lijkt me een prima boodschap, toch? Ze willen een partij voor iedereen zijn.
Want allochtonen zijn niet geïnteresseerd in onderwerpen zoals de huizenmarkt/HRA, privacy op internet, vrijhandelsverdragen, verkeersveiligheid en noem maar op?quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
Als Denk zich als partij voor allochtonen gaat profileren, dan zie ik hen nog best veel kans maken. De huidige gevestigde partijen laten wat dat betreft een gat vallen.
Partijen die zich op een bepaalde doelgroepen richten kunnen best succesvol zijn. We hebben wat dat betreft interessante voorgangers voor ouderen, dierenvrienden of bepaalde geloven.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Want allochtonen zijn niet geïnteresseerd in onderwerpen zoals de huizenmarkt/HRA, privacy op internet, vrijhandelsverdragen, verkeersveiligheid en noem maar op?
Ik zie niet wat dat met mijn reactie te maken heeft.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Want allochtonen zijn niet geïnteresseerd in onderwerpen zoals de huizenmarkt/HRA, privacy op internet, vrijhandelsverdragen, verkeersveiligheid en noem maar op?
Ik heb een behoorlijk aantal videos bekeken. Het lijkt erop dat ze geen one issue partij zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met je post bedoelde dat er wel een groep allochtonen zijn zijn die op een partij met minimale standpunten zou stemmen. Sorry als je ik je verkeerd begrepen had.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie niet wat dat met mijn reactie te maken heeft.
Lijkt me eerder een no issue partij.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb een behoorlijk aantal videos bekeken. Het lijkt erop dat ze geen one issue partij zijn.
Ja, maar dan mag ik nog steeds geïrriteerd zijn door iemands domheid. Wat een fucking antwoorden, man. Paranoïde en dom.quote:Op zaterdag 30 april 2016 17:21 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
Ze moet knap zijn als Miss, niet al te slim.
Je had anders verwacht? Nee toch?quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:59 schreef Bilge het volgende:
Ik merk uit dit topic dat de ongefundeerde beschuldigingen uit de media (lange arm van Ankara, geradicaliseerd, rug naar de samenleving) gretig aftrek vinden onder praktisch de gehele witte bevolking. De kritiek wordt klakkeloos overgenomen, omdat in het onderbewustzijn van veel witten reeds een levendig vermoeden/ wantrouwen jegens getinten schuilt; hierdoor bestaat geen behoefte aan enige vorm van bewijs; alle beschuldigingen die de toets der onderbuikgevoel doorstaan, worden voor zoete koek geslikt.
Naast ongefundeerd zijn de beschuldigingen ook vaag. Wanneer sta je met je rug naar de samenleving? Waarom is dit precies problematisch? Hoe verhoudt dit zich tot de vrijheid om naar eigen inzicht je eigen leven in te vullen? Wat is de concrete betekenis van de lange arm van Ankara? Wanneer ben je een radicaal? Als witten hun beschuldigingen niet concretiseren, kunnen getinten als beschuldigde partij die beschuldiging niet evalueren en eventueel (als daar aanleiding toe is) hun gedrag bijstellen, de norm bekritiseren of hun naam zuiveren. Zouden de beschuldigingen expres vaag worden gehouden, zodat getinten altijd in een verdachte sfeer verkeren? Kafka?
Goed afgekeken van Wilders. Wat dat betreft kunnen ze prima door een deur.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:35 schreef Morendo het volgende:
Het enige waar DENK mee bezig lijkt te zijn is het kanaliseren van (onterecht) ressentiment van allochtonen jegens autochtonen. Van mij mogen ze, maar bijdragen aan betere sociale verhoudingen doen ze natuurlijk niet.
Neequote:
Ik volg ze sinds kort op FB uit interesse. Sowieso ligt er een gat in de landelijke politiek; allochtonen en met name van Moslim komaf keren zich al langer van de traditioneel grote partijen af omdat ze daar hun stem niet (meer) in horen. En de nieuwe generatie Moslims (t/m 30) voelen sowieso niet perse gebonden aan een van die partijen. In dat gat kan DENK dan goed springen.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:37 schreef Bilge het volgende:
Nee![]()
Hoe denk jij eigenlijk over DENK? Welke impact zal het hebben op de politiek/ samenleving?
Ik denk dat er steeds meer jonge mensen zich niet verbonden voelen met een politieke partij. En ik heb geen bewijs, maar het is meer een gevoel. D66, PvdA, Groenlinks, het zijn voor mij allemaal nietszeggende partijen geworden. Om dit moment weet ik alleen dat ik niet op de VVD, PVV en christelijke partijen zou gaan stemmen, maar met andere partijen heb ik ook niet bepaald een band.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik volg ze sinds kort op FB uit interesse. Sowieso ligt er een gat in de landelijke politiek; allochtonen en met name van Moslim komaf keren zich al langer van de traditioneel grote partijen af omdat ze daar hun stem niet (meer) in horen. En de nieuwe generatie Moslims (t/m 30) voelen sowieso niet perse gebonden aan een van die partijen. In dat gat kan DENK dan goed springen.
Het feit dat ze door veel mensen gezien worden als een 'Turkenpartij', is hun positie sowieso al lastig. Probeer dan maar een niet-Turken te overhalen waarom hun partij beter is dan andere politieke partijen. Tja, ze zijn tegen discriminatie, maar dat zijn de meeste partijen. Daarin zijn ze niet bepaald uniek.quote:Dat ze Azarkan hebben binnen gehaald (of hij heeft zich eigenlijk zelf aangesloten natuurlijk) is een hele goede zet om breder dan alleen een "Turkenpartij" te zijn. Ben benieuwd hoe ze zich verder uitbouwen en positioneren want ik zie wel wat lastige hete hangijzers die ook sympathisanten van de partij met diverse achtergronden kunnen afstoten. Heb wel het idee dat ze minder uitsluitend Islamitisch zijn dan bijv. Nida die in de Rotterdamse raad zitten. Ze lijken toch wel wat meer moeite te doen om breder te zijn. En dat is ook nodig voor langdurigere leefbaarheid in de landelijke politiek. Twee zetels moet zeker haalbaar zijn. En valt me op dat ze nu wel in een goede lift zitten en er ook onder (mogelijke) sympathisanten een flinke bereidheid is zich erachter te scharen. Meer dan vroeger, denk dat dat komt door de shit die mensen over zich heen krijgen al een tijdje (met o.a. permanent veel aantal zetels voor de PVV) en dat men meer bereid is te vechten voor diens rol in de maatschappij en geluid te vertolken.
Die trend is breder in de samenleving zichtbaar.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:56 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk dat er steeds meer jonge mensen zich niet verbonden voelen met een politieke partij. En ik heb geen bewijs, maar het is meer een gevoel. D66, PvdA, Groenlinks, het zijn voor mij allemaal nietszeggende partijen geworden. Om dit moment weet ik alleen dat ik niet op de VVD, PVV en christelijke partijen zou gaan stemmen, maar met andere partijen heb ik ook niet bepaald een band.
Daarom ligt hun primaire kiezer niet bij de grootste witte groep maar bij allochtonen en specifieker van Moslim komaf. Daar ligt wel een flink gat wat ze kunnen dichten in de nationale politiek en is dat Turkse geen beletsel. Zeker niet nu Azarkan zich bij hen heeft aangesloten en daarmee een connectie met Marokkaanse Nederlanders is gelegd. De vraag is of ze verder kunnen groeien buiten het etiket Moslimpartij. Maar ik heb het idee - kan het fout hebben - dat ze tot noch toe minder die Islamitische stempel naar voren brengen dan bijv. een lokale R'damse partij als Nida dat doet. Dat is tegelijkertijd de uitdaging, want met de nieuwe leden die zich aanmelden (overgrote deel Moslims) kan je ook getouwtrek krijgen tussen "iets religieuzer karakter" en "wat seculierder en minder nadruk op de Islam".quote:Het feit dat ze door veel mensen gezien worden als een 'Turkenpartij', is hun positie sowieso al lastig. Probeer dan maar een niet-Turken te overhalen waarom hun partij beter is dan andere politieke partijen.
Voor zover ik weet hebben Turken een bloedhekel aan Marokkanen dus dat zal omgekeerd ook wel zo zijn. Denk heeft mocro Azarkan er uitsluitend bij gehaald om de 2 Turken-zetels in het Nederlandse parlement veilig te stellen. Daarna mag Azarkan weer oprotten. Ik hoop dat ze het lang volhouden! Een betere anti-reclame voor de multiculturele leugen is er niet.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:43 schreef Morendo het volgende:
Ik denk enerzijds dat moslims mogelijk veel invloed gaan verspelen door zich te verzamelen in een randpartij die ook nog eens melaats is binnen Den Haag, althans de twee kopmannen. Anderzijds was het natuurlijk ook een gotspe dat moslims uit louter sociaal-economische motieven maar op progressieve partijen gingen stemmen.
DENK gaat natuurlijk de partij worden van segregatie, soevereiniteit in eigen kring, de beschermer van de islamitische zuil. Het is geen toeval dat ze botsten met de PvdA vanwege een integratie-nota. Geen pottenkijkers in moskee-internaten of bij vage Turks/islamitische stichtingen, en verder een beetje jammeren over vermeende arbeidsmarktdiscriminatie door witte werkgevers. Leuke partij!
Ik ken anders genoeg Turken en Marokkanen die prima door één deur kunnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 05:22 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben Turken een bloedhekel aan Marokkanen dus dat zal omgekeerd ook wel zo zijn. Denk heeft mocro Azarkan er uitsluitend bij gehaald om de 2 Turken-zetels in het Nederlandse parlement veilig te stellen. Daarna mag Azarkan weer oprotten. Ik hoop dat ze het lang volhouden! Een betere anti-reclame voor de multiculturele leugen is er niet.
Een positief puntje dan nog over de heren van Denk die weinig tot niks hebben met de Nederlandse identiteit en manier van leven: nationaliteit hoeft in een islamitische partij geen probleem te zijn zolang het maar allemaal soennieten zijn. En dat zijn ze.
Die Azarkan heeft gezegd dat ie 'niet zoveel met turken heeft'.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 08:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ken anders genoeg Turken en Marokkanen die prima door één deur kunnen.
Wat betekent dit überhaupt?quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:41 schreef Twiitch het volgende:
Beginnen zich overduidelijk te profileren als de PVV, maar dan voor de islamieten. Stokpaardjes galore.
Akkoord.quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat het besneden populisten zonder inhoud zijn.
Je haalt nu wel veel dingen door elkaar. Laten we eens beginnen met de lange arm van Ankara. Er liggen nu toch wel wel genoeg concrete bewijzen op tafel dat Turkije zich bezighoudt met inmenging op Nederlands grondgebied betreffende Nederlandse onderdanen met Turks paspoort. Dat soort inmenging is naar Westerse maatstaven onwenselijk, maar het kan natuurlijk zijn dat Erdogan-aanhangers met dat soort principes wat minder moeite hebben.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:59 schreef Bilge het volgende:
Ik merk uit dit topic dat de ongefundeerde beschuldigingen uit de media (lange arm van Ankara, geradicaliseerd, rug naar de samenleving) gretig aftrek vinden onder praktisch de gehele witte bevolking. De kritiek wordt klakkeloos overgenomen, omdat in het onderbewustzijn van veel witten reeds een levendig vermoeden/ wantrouwen jegens getinten schuilt; hierdoor bestaat geen behoefte aan enige vorm van bewijs; alle beschuldigingen die de toets der onderbuikgevoel doorstaan, worden voor zoete koek geslikt.
Naast ongefundeerd zijn de beschuldigingen ook vaag. Wanneer sta je met je rug naar de samenleving? Waarom is dit precies problematisch? Hoe verhoudt dit zich tot de vrijheid om naar eigen inzicht je eigen leven in te vullen? Wat is de concrete betekenis van de lange arm van Ankara? Wanneer ben je een radicaal? Als witten hun beschuldigingen niet concretiseren, kunnen getinten als beschuldigde partij die beschuldiging niet evalueren en eventueel (als daar aanleiding toe is) hun gedrag bijstellen, de norm bekritiseren of hun naam zuiveren. Zouden de beschuldigingen expres vaag worden gehouden, zodat getinten altijd in een verdachte sfeer verkeren? Kafka?
Toevoeging: met een absurde fobie voor varkensvlees.quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat het besneden populisten zonder inhoud zijn.
Wat een flauwekul. Ben je nu al vergeten hoe Balkenende met bibberende knieën naar Bush de inval tegen Irak aankondigde? Dan heb je hier een inmenging van recentere datum: Nederland subsidieert Russischtalige anti-Poetin media. Zo zijn er tientallen voorbeelden van inmenging door Nederland in de interne aangelegenheden van andere landen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je haalt nu wel veel dingen door elkaar. Laten we eens beginnen met de lange arm van Ankara. Er liggen nu toch wel wel genoeg concrete bewijzen op tafel dat Turkije zich bezighoudt met inmenging op Nederlands grondgebied betreffende Nederlandse onderdanen met Turks paspoort. Dat soort inmenging is naar Westerse maatstaven onwenselijk, maar het kan natuurlijk zijn dat Erdogan-aanhangers met dat soort principes wat minder moeite hebben.
Het zijn de enige 2 volksvertegenwoordigers in het Nederlandse parlement die in de kwestie Ebru Umar niet hebben gepleit voor vrijheid van meningsuiting als 1 van de pijlers van de Nederlandse grondwet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:30 schreef Bilge het volgende:
.... maar welke concrete bewijzen/ aanwijzingen zijn er om DENK-politici als spionnen neer te zetten?
Zoals gebruikelijk wordt ook op dat punt slaafs het Turkse regeringsstandpunt gevolgd. Zie ook dit filmpje op de Facebookpagina van DENK:quote:Op donderdag 5 mei 2016 03:43 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Wat vindt Denk trouwens van de Armeense genocide?
Offtopic, maar de waarheid is dat Armeniërs en Turken een genocide op elkaar hebben uitgevoerd. Zie bijvoorbeeld hieronder.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:39 schreef freako het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk wordt ook op dat punt slaafs het Turkse regeringsstandpunt gevolgd. Zie ook dit filmpje op de Facebookpagina van DENK:
https://www.facebook.com/(...)8675/?type=2&theater
kun jij je wekelijkse onzin niet gewoon ergens hosten en dan voortaan een linkje plaatsen?quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Offtopic, maar de waarheid is dat Armeniërs en Turken een genocide op elkaar hebben uitgevoerd. Zie bijvoorbeeld hieronder.
Het Niles en Sutherland report werpt een ander licht op deze kwestie. Voor het hele rapport, zie de link hieronder. pro-Armeense deskundigen beweren dat Armeniers helemaal geen genocide hebben uitgevoerd en dat er maximaal 10.000 moslims zijn omgebracht door de Armeniers. Onder andere Ericr van dit forum beweert dit. Dit werd ook herhaald in het programma Bloedbroeders. In werkelijkheid zijn er veel meer moslims afgeslacht door de Armeniers.
http://louisville.edu/a-s/history/turks/Niles_and_Sutherland.pdf
Kapitein Emory Niles en Mr Arthur Surtherland waren Amerikanen die de opdracht hadden gekregen van de VS regering om de situatie in Oost-Anatolie te onderzoeken. Hun rapport zou als basis dienen voor het verlenen van hulp aan Armeniers door het American Committee for Near East Relief. Het volgende is een citaat uit hun rapport:
In the entire region from Bitlis through Van to Bayezit we were informed that the damage and destruction had been done by the Armenians, who, after the Russians retired, remained in occupation of the country and who, when the Turkish army advanced, destroyed everything belonging to the Musulmans. Moreover, the Armenians are accused of having committed murder, rape arson and horrible atrocities of every description upon the Musulman population. At first we were most incredulous of these stories, but we finally came to believe them, since the testimony was absolutely unanimous and was corroborated by material evidence. For instance, the only quarters left at all intact in the cities of Bitlis and Van are the Armenian quarters, as was evidenced by churches and inscriptions on the houses, while the Musulman quarters were completely destroyed. Villages said to have been Armenian were still standing whereas Musulman villages were completely destroyed.
Nog een ander citaat:
In this region [Bayazit-Erzurum] the racial situation is intensely aggravated by the proximity to the frontier of Armenia, from which refugees are coming with stories of massacres, cruelty and atrocities carried on by the Armenian Government, Army and people against the Musulman population. Although several hundred Armenians are actually living in the vilayet of Van, it would seem impossible that Armenians could live in the rural regions of the vilayet of Erzerum, since the utmost hatred of them is manifested by all. Here also the Armenians before retiring ruined villages, carried out massacres, and perpetrated every kind of atrocity upon the Musulman population and the doings of the Armenians just over the frontier keep alive and active the hatred of the Armenians, a hatred that seems to be at least smoldering in the region of Van. That there are disorders and crimes in Armenia is confirmed by refugees from Armenia in all parts of the region and by a British officer at Erzerum.
Uit het rapport haal ik ook het volgende
Population
City of Bitlis
Musulman
before war: 30,000
August 1919: 4,000
Armenian
before war: 10,000
August 1919: -
Een groot deel van de Armeniers zijn gevlucht of gedeporteerd naar Syrie. Maar je ziet dat de bevolkingsafname van moslims groter is dan de afname van Armeniers.
Houses intact
City of Bitlis
Musulman
before war: 6.500
August 1919: -
Armenian
before war: 1.500
August 1919: 1.000
Zoals je kan zien zijn alle huizen in moslimwijken vernietigd door de Armeniers. Moslimwijken zijn o.a. te herkennen aan de moskeeen en islamitische symbolen. De Armeense wijken zijn te herkennen aan de kerken en aan de christelijke symbolen.
Laten we nu naar de stad en provincie Van kijken
Population
Vilayet of Van (provincie Van)
Musulman
before war: 301,000
August 1919: 150,000
Armenian
before war: 68,000
August 1919: 700
Population
City of Van
Musulman
before war: 43,000
August 1919: 5,000
Armenian
before war: 35,000
August 1919: 60 (not included 100 in hospital and orphanage)
Houses intact
City of Van
Musulman
before war: 3,400
August 1919: 3
Armenian
before war: 3,100
August 1919: 1,170
En dit is alleen Bitlis en Van. De Armeniers hadden dus flink huis gehouden. Het is niet waar dat Armeense bendes niks hadden gedaan of maar heel weinig hadden gedaan. Ze hebben op grote schaal slachtingen verricht. Lees ook het volgende stuk uit het Nederlands Handelsblad van 1920. Een Fransicaner monnik had het volgende gezegd:
Ik heb mijn rapporten van missies, uitgezonden door mijn orde in Beyazıt, Van, Erzurum, Erzincan; uit de rapporten weet ik, dat in 1915 toen de oorlog met Rusland begon, het de Armeniers waren, die achter het Turkse leger de revolutie aanwakkarden en de Turksche dorpen en nederzettingen ontvolkten en met den grond gelijk maakten. De verdere gebeurtenissen, die daarna in Turkije voorvielen, waren alleen de gevolgen van deze eerste vijandelijke houding der Armeniers.
BNW / De Turkse genocide door Armeniers
Waarom is dit onzin? Ik haal bronnen aan die aantonen dat Armeniers een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ook zijn er bronnen volgens wie de Armeniers begonnen zijn met de slachtpartijen. Feit is dat Turken en Armeniers elkaar hebben afgeslacht. Alleen de Turken als daders aanwijzen is feitelijk onjuist en ook nog eens walgelijk.quote:Op donderdag 5 mei 2016 18:23 schreef marsan het volgende:
[..]
kun jij je wekelijkse onzin niet gewoon ergens hosten en dan voortaan een linkje plaatsen?
Het is 1 bron. En die is niet onomstreden ook. Voor de genocide van de Turken op de Armeniërs is iets meer onomstreden bewijs.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom is dit onzin? Ik haal bronnen aan die aantonen dat Armeniers een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ook zijn er bronnen volgens wie de Armeniers begonnen zijn met de slachtpartijen. Feit is dat Turken en Armeniers elkaar hebben afgeslacht. Alleen de Turken als daders aanwijzen is feitelijk onjuist en ook nog eens walgelijk.
1 bron? Niet onomstreden? Dat is kletskoek. Er zijn gigantisch veel bronnen die aantonen dat Armeniers massaslachtingen hebben uitgevoerd. Ik wil ze hier wel posten, maar daar zie ik vanaf om het topic niet te verneuken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is 1 bron. En die is niet onomstreden ook. Voor de genocide van de Turken op de Armeniërs is iets meer onomstreden bewijs.
Open er een topic over zoals je elke maand wel doet, maar ga er niet andere topics mee vervuilen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
1 bron? Niet onomstreden? Dat is kletskoek. Er zijn gigantisch veel bronnen die aantonen dat Armeniers massaslachtingen hebben uitgevoerd. Ik wil ze hier wel posten, maar daar zie ik vanaf om het topic niet te verneuken.
Je vergelijkt peren met appels.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Ben je nu al vergeten hoe Balkenende met bibberende knieën naar Bush de inval tegen Irak aankondigde? Dan heb je hier een inmenging van recentere datum: Nederland subsidieert Russischtalige anti-Poetin media. Zo zijn er tientallen voorbeelden van inmenging door Nederland in de interne aangelegenheden van andere landen.
Dat soort externe inmenging is tussen Westerse landen in Europa behoorlijk ondenkbaar. Dacht je bijvoorbeeld dat Rutte brieven naar alle Nederlanders in Vlaanderen stuurt met een beklemmend stemadvies? Of dat er in Belgische gemeentehuizen lijsten liggen met door Nederland goedgekeurde namen voor geboorten? Het gros van de NederTurken is Erdo-stemmer, en het komt niet eens in hun op om vragen te stellen over zoiets. dus dat zegt al genoeg over hun principes.quote:Uiteraard is geen enkel land gediend van externe bemoeizucht; dit is geen 'Westerse waarde' (hoe kom je daar in vredesnaam op?) maar universeel en eigen aan het beestje. Ik snap dat Nederland zich stoort aan de Turkse bemoeienis (en vice versa); maar welke concrete bewijzen/ aanwijzingen zijn er om DENK-politici als spionnen neer te zetten?
'Witte' Nederlanders? Wat zijn dat in godsnaam? Iemand als Dirkie Kuyt?quote:Ik heb ze niet voorbij zien komen. Ik vind het opvallend hoe makkelijk witte Nederlanders de aantijgingen jegen Kuzu en Öztürk accepteren: dit legt het racistische onderbewustzijn bloot. Als je een willekeurige witte Nederlander beschuldigt van enig misdrijf, is de eerste logische reactie: wat is het bewijs? Hier wordt die vraag niet gesteld, en dat is veelzeggend.
Uhu daarom ziet heel de wereld, behalve de Turken dit anders. Als zelfs de VS en Rusland hier eens over zijn kan je er vanuit gaan dat het waar is.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom is dit onzin? Ik haal bronnen aan die aantonen dat Armeniers een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ook zijn er bronnen volgens wie de Armeniers begonnen zijn met de slachtpartijen. Feit is dat Turken en Armeniers elkaar hebben afgeslacht. Alleen de Turken als daders aanwijzen is feitelijk onjuist en ook nog eens walgelijk.
Gast, waar heb je het over. Wat zijn Kuzu en Ozturk, groen? Ze zijn toch ook gewoon wit. Hoe kan je racistisch zijn tegen iemand van dezelfde ras...quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
. Ik vind het opvallend hoe makkelijk witte Nederlanders de aantijgingen jegen Kuzu en Öztürk accepteren: dit legt het racistische onderbewustzijn bloot. Als je een willekeurige witte Nederlander beschuldigt van enig misdrijf, is de eerste logische reactie: wat is het bewijs? Hier wordt die vraag niet gesteld, en dat is veelzeggend.
Dan kan men de partij beter IDA noemen de islamistisch tegenhanger van het CDA.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:07 schreef Aloulu het volgende:
Daarom ligt hun primaire kiezer niet bij de grootste witte groep maar bij allochtonen en specifieker van Moslim komaf.
Turken die het nationale symbool van Nederland misbruiken.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:03 schreef polderturk het volgende:
Echt een prachting stuk van Kuzu. Scroll naar beneden tot de eerste video. Gaat over de nationale dodenherdenking. Een boodschap van verbroedering. Van liefde. Van saamhorigheid.
https://www.facebook.com/DenkNL
Hij geeft een boodschap van verbroedering en naastenliefde. Hij zegt dat wat er tijdens WO II is gebeurd nooit meer mag gebeuren. Wat is daar mis mee? Ben je ineens fout als je dat doet? Ben jij je verstand verloren?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:16 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Turken die het nationale symbool van Nederland misbruiken.![]()
Turken die een megalomane, ego-trippende en paranoide leider steunen.
Voor een partij die een genocide ontkent vind ik deze oproep behoorlijk hypocriet.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij geeft een boodschap van verbroedering en naastenliefde. Hij zegt dat wat er tijdens WO II is gebeurd nooit meer mag gebeuren. Wat is daar mis mee? Ben je ineens fout als je dat doet? Ben jij je verstand verloren?
Hij mag in zijn handen wrijven dat hij in Nederland woont en Facebook en Twitter nog kan gebruiken, want dat is in Turkije met ome Erdo alleszins zeker....quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:03 schreef polderturk het volgende:
Echt een prachting stuk van Kuzu. Scroll naar beneden tot de eerste video. Gaat over de nationale dodenherdenking. Een boodschap van verbroedering. Van liefde. Van saamhorigheid.
https://www.facebook.com/DenkNL
Kuzu en Ozturk ontkennen de Armeense genocide, wat hetzelfde is als de Holocaust ontkennen. Lijkt me genoeg mis mee.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij geeft een boodschap van verbroedering en naastenliefde. Hij zegt dat wat er tijdens WO II is gebeurd nooit meer mag gebeuren. Wat is daar mis mee? Ben je ineens fout als je dat doet? Ben jij je verstand verloren?
Armeense genocide is net als Holodomor niet vergelijkbaar met Holocaust.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:07 schreef Homey het volgende:
[..]
Kuzu en Ozturk ontkennen de Armeense genocide, wat hetzelfde is als de Holocaust ontkennen. Lijkt me genoeg mis mee.
ten eerste valt het bewust laten verhongen van mensen ook onder genocide.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Armeense genocide is net als Holodomor niet vergelijkbaar met Holocaust.
Holocaust is een actief individueel doden. Ieder slachtoffer is individueel vermoord.
Bij de Armeense genocide en de Holodomor werd door een al dan niet bewust nalaten (voedselvoorziening) bewerkstelligd dat een grote groep niet (kon worden / werd) gered. Honger laten lijden is wat anders dan actief doden.
.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:32 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Voor een partij die een genocide ontkent vind ik deze oproep behoorlijk hypocriet.
Het zou genocide kunnen zijn. Ik zei alleen dat het niet vergelijkbaar is met de Holocaust.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:06 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ten eerste valt het bewust laten verhongen van mensen ook onder genocide.
kijk voor de grap eens naar de definite van genocide:
een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep
https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide
en ten tweede zijn de Armeniers toentertijd niet alleen verhongerd maar zeker ook bewust vermoord de dodenmarsen waren er vooral op gericht om de armeniers te doden ipv te verplaatsen zoals de Turkse regering nog steeds beweert. Ook waren er pogroms en moordpartijen. allemaal georganiseerd door de ottomaanse regering.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide
Niks "het zou genocide kunnen zijn". Het is Genocide!! erkent door de verendigde naties. de enige die het ontkennen is de turkse regering en wat complot denkers. Ik vind jouw opmerking dat het "zou kunnen" werkelijk beneden alle peil. je moet je diep schamen!quote:
ook tijdens de holocaust stierven er joden in concentratie kampen door ondervoeding en ziekte. maar die mensen vind jij dus ook geen direct slachtoffer van deze genocide?quote:Ik zei alleen dat het niet vergelijkbaar is met de Holocaust.
De bewijslast bij "bewust iemand laten verhongeren" of "niet bij machte zijn om hongerigen te voeden" is moeilijker te maken.
Bij de holocaust is ieder individueel actief vermoord.
Hoe gruwelijk de Armeense hongersnood ook was, en hoe verwijtbaar de Turkse machthebbers ook zijn geweest. De holocaust blijft toch van een ander slag.
Maar dit is natuurlijk géén genocide…..quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:48 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Niks "het zou genocide kunnen zijn". Het is Genocide!! erkent door de verendigde naties. de enige die het ontkennen is de turkse regering en wat complot denkers. Ik vind jouw opmerking dat het "zou kunnen" werkelijk beneden alle peil. je moet je diep schamen!
[..]
ook tijdens de holocaust stierven er joden in concentratie kampen door ondervoeding en ziekte. maar die mensen vind jij dus ook geen direct slachtoffer van deze genocide?
Ook zijn er veel armeniers vermoord tijdens de genocide. kijk maar eens op deze pagina waar wat persoonlijk verhalen staan van Armeniers die de genocide hebben meegemaakt.
http://www.genocide-museum.am/eng/personal_histories.php
Het enige verschil tussen de holocaust en de Armeense genocide is dat er bij de holocaust meer slachtoffers waren. Persoonlijk vind ik het heel lastig om alleen op dat argument de holocaust als erger te bestempelen. we hebben het hier niet over pakken melk maar over mensen die systematisch vermoord werden omdat ze tot een bepaalde bevolkingsgroep behoorde. en of dat er nu 1,5 miljoen (Armeense genocide) of 6 miljoen (Holocaust) zijn dat doet niets af aan het feit dat Genocide de ergste misdaad is die een regering kan begaan. en persoonlijk vind ik het ontkennen daarvan echt lager dan laag.
en om ontopic te blijven ik zal nooit stemmen op een partij die een genocide ontkent.
Maw:quote:Bandanese volkerenmoord[bewerken]
Jan Pieterszoon Coen gaf leiding aan de massaslachting op de Banda-eilanden.[6]
De VOC koerste aan op een volledig monopolie van de nootmuskaathandel, maar doordat de verhouding met de Bandanezen reeds getekend was door geweld en contractbreuk en de VOC dus weerstand kon verwachten van de bevolking, streefde Jan Pieterszoon Coen, met de inzet van 2.000 man, naar een volledige onderwerping van de "lastige" eilandbewoners.
De Engelsen hadden zich inmiddels een betere positie verworven op kruidnageleilanden en betaalden de plaatselijke bevolking met wapens, kruit en lood. Daardoor werd de situatie voor de Hollanders tamelijk hachelijk en gingen deze over tot het verbranden van de oogst, zodat die niet in Engelse handen zou kunnen vallen.[bron?]
Na een opstand van de bevolking volgde een volkerenmoord en van de 15.000 oorspronkelijke bewoners bleven er slechts 600 over. Japanse samoerai-beulen, in dienst van de VOC, werden ingezet om de 33 of 47 dorpshoofden te onthoofden. Hun lichamen werden in een put geworpen. Deze plek is voor de bevolking op het eiland Lonthor om begrijpelijke redenen nog steeds een zeer beladen plaats.
Achthonderd Bandanezen werd gedeporteerd naar Batavia; 2.500 bewoners vluchtten de bergen in en kwamen om van de honger. Alle mannen van het eiland Run werden om het leven gebracht.[7] Een klein aantal inlanders wist nog met bootjes te vluchten naar onder andere de naburige Kei-eilanden. De Engelsen, onder de indruk van al dit grove wapengeweld, stonden vervolgens ook het eiland Poeloe Run zonder tegenstand af aan de Nederlanders.
Dit optreden van Coen heeft veel kritiek uitgelokt; zelfs de Heren XVII hebben het onbewimpeld afgekeurd.[8]
Na de systematische uitroeiing was Banda volledig ontvolkt en het hele gebied van de Banda-eilanden werd vanaf 1621 door Nederland gekoloniseerd, inclusief de bewoners van de omliggende eilanden. De Engelsen trokken zich na de 'Ambonse Moord' in 1623 uit het gebied terug. Deze gebeurtenis, een overhaaste terechtstelling van een tiental Engelse compagniedienaren op grond van een slecht gefundeerde beschuldiging van verraad, maakte definitief een einde aan het in Europa gesloten verdrag tussen VOC en EIC.[9]
waarom niet? als ik het wikipedia artikel zo lees dan denk ik wat er is gebeurd een genocide was.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Maar dit is natuurlijk géén genocide…..
https://nl.wikipedia.org/wiki/VOC_op_de_Banda-eilanden
waarom precies? er is toch geen Nederlander die ontkent dat VOC geen verschrikkelijke dingen heeft gedaan in naam van Nederland?quote:Maw:
Eisen van Turkije om genocide te erkennen op Armeniërs zal heel wat jij-bakken en jurisprudentie doofpotten en beerputten lostrekken.
En daar hebben wij Nederlanders dan ook weer een flinke dobber aan.
Een paar weken geleden woonde de Nederlandse consul in Turkije (Robbert Schuddeboom) samen met andere Europese diplomaten een Turkse rechtszaak bij tegen een Turkse journalist die wordt verdacht van het lekken van staatsgeheimen. Dit werd in Turkije gezien als het onder druk zetten van de rechter. Erdogan was hier boos over en zei: "Wie zijn jullie? Wat doen jullie hier". "Dit is niet jullie land.". Schuddeboom reageerde via Twitter dat zijn aanwezigheid onderdeel is van zijn werk als diplomaat.quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je vergelijkt peren met appels.
[..]
Dat soort externe inmenging is tussen Westerse landen in Europa behoorlijk ondenkbaar. Dacht je bijvoorbeeld dat Rutte brieven naar alle Nederlanders in Vlaanderen stuurt met een beklemmend stemadvies? Of dat er in Belgische gemeentehuizen lijsten liggen met door Nederland goedgekeurde namen voor geboorten? Het gros van de NederTurken is Erdo-stemmer, en het komt niet eens in hun op om vragen te stellen over zoiets. dus dat zegt al genoeg over hun principes.
[..]
'Witte' Nederlanders? Wat zijn dat in godsnaam? Iemand als Dirkie Kuyt?
Wat een Calimero-gehuil weer.
Juist door het gebrek aan allochtone PVV-tokkies is de balans in het debat mijns inziens zoek geraakt. Als er een allochtone ongenuanceerde partij meedoet, kunnen centrumpartijen zowel DENK als de PVV aanvallen om zelf als de gulden middenweg over te blijven.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 04:46 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Gast, waar heb je het over. Wat zijn Kuzu en Ozturk, groen? Ze zijn toch ook gewoon wit. Hoe kan je racistisch zijn tegen iemand van dezelfde ras...
In ieder geval stop eens met in groepen denken en overal racisme achter zoeken. Mannetjes zoals jij zijn gewoon de allochtone varianten van PVV tokkies.
Als het je ergens niet bevalt heb je 3 keuzes:quote:Op zaterdag 7 mei 2016 04:39 schreef Old_Pal het volgende:
De oprichters van DENK geven ruimte voor creatieve gedachten. Ik geef toe, het klinkt absurd maar picture this: Nederlandse immigranten die een politieke partij voor allochtonen willen oprichten in het huidige Turkije van Erdogan. Hoe zou het met die lui aflopen?
Ik heb het dan nog niet eens over christenen die in dat land een kerk willen bouwen.
Krankzinnig, je hebt hier dus Turkse allochtonen die Nederland tot de grond toe afzeiken. Waarom rotten ze niet gewoon op naar dat achterlijke ondemocratische land als Nederland zo'n vreselijk land is?
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:22 schreef Bilge het volgende:
Die 'ondankbare Turken' blijken vooral voor optie 1 en 2 te kiezen.
Wat wil je nou zegen? Dat het in Turkije beter geregeld is dan hier in Nederland?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:22 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als het je ergens niet bevalt heb je 3 keuzes:
- je maakt die plek bevallig
- je ziet het door de vingers/ bijt door
- je vlucht
Die 'ondankbare Turken' blijken vooral voor optie 1 en 2 te kiezen. Hun aanwezigheid in NL bevalt jou kennelijk niet; aangezien jouw eerste reflex in onbevallige situaties wegvluchten is, wil ik als ondankbare Turk jou een fijne reis naar verre oorden toewensen![]()
![]()
Misschien kun je ook eventjes (niet te lang graag) langs Turkije gaan, en daar de vele kerken uit de middeleeuwen bezichtigen, die, ondanks dat het land nauwelijks Christenen telt, met overheidsmiddelen worden gerenoveerd.
Dat is enigzins gechargeerd (is veel meer van toepassing op bijv de Grijze Wolven), maar een kern van waarheid zit er wel in.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 22:41 schreef Bilge het volgende:
[..]
Verder wil ik opgemerkt hebben dat je nog steeds niet aannemelijk hebt kunnen maken waarom DENK-politici de lange armen van Ankara zouden zijn.
[..]
Dus als je een allochtoon bent mag je geen eigen partij hebben en kritiek hebben op wat er mis is in het land. Dan moet je maar oprotten. We zien wat vrijheid van meningsuiting waard is voor jou. Voor jou is er alleen vrijheid van meningsuiting als je uit bepaalde groepen komt, zo niet, moet je je bek houden.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 04:39 schreef Old_Pal het volgende:
De oprichters van DENK geven ruimte voor creatieve gedachten. Ik geef toe, het klinkt absurd maar picture this: Nederlandse immigranten die een politieke partij voor allochtonen willen oprichten in het huidige Turkije van Erdogan. Hoe zou het met die lui aflopen?
Ik heb het dan nog niet eens over christenen die in dat land een kerk willen bouwen.
Krankzinnig, je hebt hier dus Turkse allochtonen die Nederland tot de grond toe afzeiken. Waarom rotten ze niet gewoon op naar dat achterlijke ondemocratische land als Nederland zo'n vreselijk land is?
Op zich is daar niks mee. Wel als het tegenstrijdig is met eerdere uitspraken. Ik zie hier geen verbroedering en naastenliefde.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar ze hebben zeteltje pik gedaan. Die zetels die ze hadden, hadden ze dankzij de PvdA.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus als je een allochtoon bent mag je geen eigen partij hebben en kritiek hebben op wat er mis is in het land. Dan moet je maar oprotten. We zien wat vrijheid van meningsuiting waard is voor jou. Voor jou is er alleen vrijheid van meningsuiting als je uit bepaalde groepen komt, zo niet, moet je je bek houden.
Wilders had ook zeteltje pik gedaan, toch?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar ze hebben zeteltje pik gedaan. Die zetels die ze hadden, hadden ze dankzij de PvdA.
Maar die aanhangers lopen niet als calimero te doen alsof men hun geen partijtje gunt, zoals jij dat net deed.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wilders had ook zeteltje pik gedaan, toch?
Ja ja. Als Wilders het doet, dan is het goed. Als een allochtoon het doet, dan is het fout.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar die aanhangers lopen niet als calimero te doen alsof men hun geen partijtje gunt, zoals jij dat net deed.
Begrijpend lezen is moeilijk voor je? Of ben je nog lekker calimero aan het spelen?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ja ja. Als Wilders het doet, dan is het goed. Als een allochtoon het doet, dan is het fout.
We moeten elkaar geen verwijten maken. We moeten elkaar omarmen en lekker knuffelen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk voor je? Of ben je nog lekker calimero aan het spelen?
Dan zeg ik dat dat onzin isquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:22 schreef polderturk het volgende:
Dus als je een allochtoon bent mag je geen eigen partij hebben en kritiek hebben op wat er mis is in het land.
Daarmee bedoel ik, dat wanneer je allochtoon bent, je altijd je eigen partij mag oprichten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Natuurlijk wel, maar ze hebben zeteltje pik gedaan. Die zetels die ze hadden, hadden ze dankzij de PvdA.
Ik heb dat nooit gezegd.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:57 schreef polderturk het volgende:
Ja ja. Als Wilders het doet, dan is het goed. Als een allochtoon het doet, dan is het fout.
Is dat hoe je mijn andere reactie negeert?quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
We moeten elkaar geen verwijten maken. We moeten elkaar omarmen en lekker knuffelen.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Op zich is daar niks mee. Wel als het tegenstrijdig is met eerdere uitspraken. Ik zie hier geen verbroedering en naastenliefde.
Ik houd niet van NSB-Turken, verdraai mijn woorden niet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus als je een allochtoon bent mag je geen eigen partij hebben en kritiek hebben op wat er mis is in het land. Dan moet je maar oprotten. We zien wat vrijheid van meningsuiting waard is voor jou. Voor jou is er alleen vrijheid van meningsuiting als je uit bepaalde groepen komt, zo niet, moet je je bek houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Henkie W. lijkt me daarvoor wel een goede lijstrukker.De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
twitter:DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 10:04:03BREAKING! Om 13:30 uur doen wij een belangrijke mededeling op facebook. https://t.co/85pOcWW8H1 reageer retweet
twitter:DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 13:34:32Sylvana Simons sluit zich aan bij DENK! #SylvanaSimons https://t.co/7Y54fLBVsR reageer retweet
En Halina Reijnquote:Op woensdag 18 mei 2016 14:14 schreef Childofthe90s het volgende:
Nu nog Peter R. De Vries natuurlijk.
Ik weet niet wie er gekker is om dit te doen. Good old crazy Syl of die twee Turkenquote:Op woensdag 18 mei 2016 13:35 schreef Ryan3 het volgende:
Sylvana Simons sluit zich aan bij DenkNL:twitter:DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 13:34:32Sylvana Simons sluit zich aan bij DENK! #SylvanaSimons https://t.co/7Y54fLBVsR reageer retweet
Neuh, dat gaat de VARA niet toestaanquote:Op woensdag 18 mei 2016 15:04 schreef Pokkelmans het volgende:
Betekent dit dat DWDD gebruikt kan gaan worden als marketingtool voor DENK?
Het Niles en Sutherland report werpt een ander licht op deze kwestie. Voor het hele rapport, zie de link hieronder. pro-Armeense deskundigen beweren dat Armeniers helemaal geen genocide hebben uitgevoerd en dat er maximaal 10.000 moslims zijn omgebracht door de Armeniers. Dit werd ook herhaald in het programma Bloedbroeders. In werkelijkheid zijn er veel meer moslims afgeslacht door de Armeniers.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:44 schreef Ericr het volgende:
Sylvana Simons ondersteunt dus genocide ontkenners, goed bezig.
Meh, ik denk niet dat zo'n irritant wief veel aantrekkingskracht op erdoganturken heeftquote:Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik moet zeggen dat ze met Sylvana volgens mij wel iemand hebben die stemmen kan trekken. Is toch iemand die regelmatig een podium krijgt om haar mening uit te dragen.
Dat zij zich nu aansluit bij Denk maakt haar voor mij totaal ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik moet zeggen dat ze met Sylvana volgens mij wel iemand hebben die stemmen kan trekken. Is toch iemand die regelmatig een podium krijgt om haar mening uit te dragen.
Kortom, van blanke Nederlanders wordt dus verwacht dat zij Zwarte Piet moeten uitkotsen en Erdogan vereren.quote:quote van Sylvana: "Samenleven betekent niet dat één groep dominant is en dat de andere groepen zich daar maar naar te schikken hebben", stelt Simons. "Samenleven betekent respect en oog voor issues die ons uiteindelijk allemaal aanspreken."
Neem aan dat de visie wel redelijk goed besproken zal zijn. Al moet ik zeggen dat ik ook nog geen idee heb wat het programma van DENK moet zijn, behalve "doen wat Erdogan wil".quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:39 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het verschil in opvattingen snel voor ruzies gaat zorgen.
Hoe denkt Sylvana eigenlijk over de Armeense genocide door de Turkse overheid?quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:39 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb het idee dat het een redelijk impulsieve actie is in de stroom aan mediauitingen die DENK doet om onder de aandacht te blijven. En Sylvana ziet natuurlijk ook wel kansen om een zetel te bemachtigen, die kun je immers ook behouden als je na de verkiezingen je Eigen zaak wilt beginnen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Neem aan dat de visie wel redelijk goed besproken zal zijn. Al moet ik zeggen dat ik ook nog geen idee heb wat het programma van DENK moet zijn, behalve "doen wat Erdogan wil".
Ik denk het niet. De partij is klein, pril en hierdoor flexibel. Bovendien heeft Kuzu bestuurskunde gestudeerd en ook bestuurskundige ervaring.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:39 schreef Hexagon het volgende:
quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat is enigzins gechargeerd (is veel meer van toepassing op bijv de Grijze Wolven), maar een kern van waarheid zit er wel in.
Ik zou Kuzu en Özturk niet omschrijven als conservatieve moslims, op die ene "Moge Allah je straffen" na dan. Het zijn allereerst Turken, die Turkse belangen behartigen. Met die Azarkan erbij zou je kunnen denken aan een moslimpartij, maar de aanwezigheid van Simons zou daar weer een contra-indicatie voor zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het een redelijk impulsieve actie is in de stroom aan mediauitingen die DENK doet om onder de aandacht te blijven. En Sylvana ziet natuurlijk ook wel kansen om een zetel te bemachtigen, die kun je immers ook behouden als je na de verkiezingen je Eigen zaak wilt beginnen.
Maar iemand die ooit de "Sexquiz on the beach" presenteerde bij een stel zetbazen van conservatieve moslims dat is natuurlijk vragen om ruzie in de tent.
Een dubbele agenda wellicht? Eenmaal gekozen kan ze haar eigen weg gaan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:02 schreef Pokkelmans het volgende:
Mij is echter niet duidelijk wat Simons meent op te schieten met zo'n deal.
Lijkt me sterk. Kuzu en Özturk hadden politieke ervaring als raadslid, en Özturk ook als statenlid. Als Simons na de verkiezingen haar eigen weg gaat, heeft ze helemaal geen ervaring of kennis om op terug te vallen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een dubbele agenda wellicht? Eenmaal gekozen kan ze haar eigen weg gaan.
Tja, zelfoverschatting zie je wel vakerquote:Op donderdag 19 mei 2016 00:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Kuzu en Özturk hadden politieke ervaring als raadslid, en Özturk ook als statenlid. Als Simons na de verkiezingen haar eigen weg gaat, heeft ze helemaal geen ervaring of kennis om op terug te vallen.
Een andere optie is dat ze een idealist is. Maar dan wel eentje die over een maand of 6 weer bij DWDD zit, maar dan om na haar terugtreding een illusie armer haar beklag te doen over "Den Haag".quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, zelfoverschatting zie je wel vaker
De mogelijkheden op de arbeidsmarkt voor een vrouw van 45+ zijn beperkt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mij is echter niet duidelijk wat Simons meent op te schieten met zo'n deal.
De eerste vrouw op de lijst heeeft vaak wel de kans de voorkeursdrempel te halenquote:Op donderdag 19 mei 2016 00:40 schreef qwerty_x het volgende:
Tijdens de volgende vekiezingen staan beide heren uiteraard op plaats 1 en 2.
Ik begrijp dat er ook nog een partijvoorzitter schijnt te zijn, die een gooi doet naar een kamerzetel.
Plaats nummer drie dus.
En de dame in kwestie wordt op een verkiesbare plaats gezet.
Hoeveel zetels denken die lui dat ze gaan krijgen ?
Maar ook bij de doelgroep van deze partij ??quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De eerste vrouw op de lijst heeeft vaak wel de kans de voorkeursdrempel te halen
Ik denk dat DENK in hun handjes mag knijpen al ze één zetel halen. De partij is denk ik te veel verweven met de Turkse afkomst om ook andere groepen kiezers aan te spreken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De eerste vrouw op de lijst heeeft vaak wel de kans de voorkeursdrempel te halen
Ik denk het ook. Maar ik probeer even de hypothetische gedachtengang van Sylvana uiteen te zetten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat DENK in hun handjes mag knijpen al ze één zetel halen. De partij is denk ik te veel verweven met de Turkse afkomst om ook andere groepen kiezers aan te spreken.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:16 schreef Perrin het volgende:
Heeft ze soms ambities om over 4 jaar voor Clinton te gaan flyeren?
DENK's bestaansgrond is segregatie, niet integratie, van de Turkse gemeenschap. Soevereiniteit in eigen kring. Dat ze ook een mening ventileren over godbetert zwarte piet lijkt mij niet meer dan een red herring.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:30 schreef Bilge het volgende:
Giel Beelen in de DWDD - met een verbaasde toon: "maar het ging toch zo lekker!". De PVV staat op zo'n 40 virtuele zetels. 'Linkse' partijen verkondigen standpunten waar rechts 15 jaar geleden van zou schrikken. Maar het gaat idd heel lekker. DENKs bestaansgrond kon niet beter worden geïllustreerd.
Dit doet mij denken aan een citaat, dat o.a. aan Martin Luther King wordt toegedicht:
"In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends."
Is het niet een mooie trolactie, speciaal opgezet om allerlei boze figuurtjes het bloed onder de nagels vandaan te halen? Daar slagen ze immers meer dan prima in. Zodra die club in beeld komt draait boos en gefrustreerd Nederland weer helemaal doorquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
DENK's bestaansgrond is segregatie, niet integratie, van de Turkse gemeenschap. Soevereiniteit in eigen kring. Dat ze ook een mening ventileren over godbetert zwarte piet lijkt mij niet meer dan een red herring.
Gedachte-experiment: zet Kuzu en Ozturk eens in de Turkse politiek neer. Zouden zij dan ook strijden tegen verruwing, verharding en verrechtsing van die samenleving of zouden ze in het zeer rechts-nationalistische, ultra-religieuze milieu zitten? Het is toch allemaal zo doorzichtig.....
Het lijkt een partij van lange tenen en gevoelige zieltjes te zijn dus ik verwacht ook vrij snel de nodige strubbelingen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:39 schreef Hexagon het volgende:
Uiteraard, dat wordt een grote chaosquote:Op donderdag 19 mei 2016 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het lijkt een partij van lange tenen en gevoelige zieltjes te zijn dus ik verwacht ook vrij snel de nodige strubbelingen.
Jij zou zó op ze stemmen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het niet een mooie trolactie, speciaal opgezet om allerlei boze figuurtjes het bloed onder de nagels vandaan te halen? Daar slagen ze immers meer dan prima in. Zodra die club in beeld komt draait boos en gefrustreerd Nederland weer helemaal door
Tuurlijk niet, het zijn malloten. Maar ik vind het mooi om te zien hoe jullie je over dit clubje marginalen opwindenquote:
De opwinding over die Sylvana is al helemaal hilarisch.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, het zijn malloten. Maar ik vind het mooi om te zien hoe jullie je over dit clubje marginalen opwinden
Jullie? Ik heb me in dit draadje nog helemaal niet uitgelaten over deze anti-blankenpartijquote:Op donderdag 19 mei 2016 12:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, het zijn malloten. Maar ik vind het mooi om te zien hoe jullie je over dit clubje marginalen opwinden
Waarom?quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alleen al dit soort terminologiequote:Op donderdag 19 mei 2016 12:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jullie? Ik heb me in dit draadje nog helemaal niet uitgelaten over deze anti-blankenpartij
Ik snap het, maar een groot gedeelte van de kritiek is ook gewoon terecht.quote:
waarom ben je denk lid geworden en wat hoop je dat denk zal betekenen voor je?quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:43 schreef MasterQ het volgende:
Als Denk lid ben ik blij dat Sylvana zich bij ons heeft aangesloten.
In tegenstelling tot vele anderen heeft zij altijd wat zinnigs te zeggen en legt zij vaak de vinger op de zere plek.
Ik denk dan ook dat 5 zetels zeker haalbaar is, zeker nu Denk steeds meer een echte afspiegeling van de nederlandse maatschappij word en dus zeker geen turken/moslim partij is.
Tuurlijk, het zijn een stel malloten die enkel bestaansrecht hebben omdat ze eigenlijk zetels hebben gejat. Maar dan pak je ze toch op inhoud niet op afkomst, kleur of verschijning?quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik snap het, maar een groot gedeelte van de kritiek is ook gewoon terecht.
Gebeurt dat dan ergens? Ik denk dat de meeste mensen gewoon erg verbaasd zijn over deze move omdat een besje als Sylvana ogenschijnlijk niets te zoeken heeft bij een conservatieve islamitisch, Erdoganistische club, zou je toch zeggen. Bovendien verbindt ze, over verbinden gesproken, haar anti-ZP standpunt daar dan ook nog eens aan. Zelfs de Joop was behoorlijk kritisch en ook top of the heap der vaderlandse identiteitspolitiek arzu aslan drukte zich op die manier uit. Dan heb je het wel begaaid, op zijn West-Brabants gezegd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk, het zijn een stel malloten die enkel bestaansrecht hebben omdat ze eigenlijk zetels hebben gejat. Maar dan pak je ze toch op inhoud niet op afkomst, kleur of verschijning?
Lees dit topic of de reeks in NWS maar eens terugquote:Op donderdag 19 mei 2016 17:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gebeurt dat dan ergens? Ik denk dat de meeste mensen gewoon erg verbaasd zijn over deze move omdat een besje als Sylvana ogenschijnlijk niets te zoeken heeft bij een conservatieve islamitisch, Erdoganistische club, zou je toch zeggen. Bovendien verbindt ze, over verbinden gesproken, haar anti-ZP standpunt daar dan ook nog eens aan. Zelfs de Joop was behoorlijk kritisch en ook top of the heap der vaderlandse identiteitspolitiek arzu aslan drukte zich op die manier uit. Dan heb je het wel begaaid, op zijn West-Brabants gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |