abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2015 @ 22:28:33 #1
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_157680555
Wie heeft er ooit van de partij Denk gehoord? Deze partij is opgericht door Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk. Ze zijn redelijk populair op FB meer dan 9000 likes en hebben al 1200 leden.
Ze zeggen zich te richten op alle Nederlanders maar krijgen voor steun van Turken.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_157680581
'redelijk populair' :')

Kuzu en Ozturk :r :r :r :r
(she/her)
pi_157680644
Redelijk populair onder allochtonen die niet willen integreren en zich willen afzetten tegen de Nederlandse maatschappij. Met 9000 likes valt dat dan gelukkig nog wel mee.
pi_157680801
Kuzu :')
Ozturk :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_157681029
Die Turken geven niks om Nederland, kansloze partij.
ADHD-C
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:30:38 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157686739
Totaal kansloos deze partij. Zelfs Turken zitten hier niet op te wachten.
pi_157686997
Wel kudos dat deze twee heren de PVDA weer een stukje dichter bij de afgrond hebben gebracht. Bijna niemand neemt deze "progressieve" partij meer serieus als ze zelfs zo wanhopig zijn dat ze twee conservatieve (Turks)nationalistische vrouwen-minachtende parlementsleden in de Tweede Kamer verkiezen alleen maar om stemmen te winnen bij de Turkse achterban.
pi_157687061
Ik vermoed dat we na de volgende verkiezingen niets meer horen van deze partij.

ze hadden voor mij al meteen hun geloofwaardigheid verloren toen ze met het plan kwamen om de mensen in gaswinningsgebieden in groningen te Verhuizen naar andere gebieden om zo de gaskraan verder open te draaien. niet alleen is dat plan compleet onzinnig ook was het nog eens gejat uit het de serie "de fractie" ;(

http://www.rtvnoord.nl/ni(...)aai-de-gaskraan-open
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_157728418
Link?
pi_157734010
DENK is geen partij, maar een politieke beweging.
pi_157734021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:30 schreef Hexagon het volgende:
Totaal kansloos deze partij. Zelfs Turken zitten hier niet op te wachten.
Klopt, die stemmen inmiddels massaal op het kritiekloze D66...
  zondag 22 november 2015 @ 10:28:43 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157734635
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 08:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Doe dit soort nietzeggende, gefrustreerde bijdragen even in het D66 topic. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 22-11-2015 10:34:47 ]
pi_157735082
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 08:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat stem jij tegenwoordig? PVV? NVU?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 22 november 2015 @ 11:22:23 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157735204
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat stem jij tegenwoordig? PVV? NVU?
Zullen we het ontopic houden?
pi_157735221
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zullen we het ontopic houden?
Oké.

Ben overigens wel benieuwd waarom Elf DENK beschouwt als een politieke beweging.
  zondag 22 november 2015 @ 11:27:33 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157735266
Dat is denk ik gebaseerd op uitspraken van beide heren zelf.

Jezelf partij noemen klinkt natuurlijk te realpolitik. Daarom proberen dit soort frustipartijen meestal te doen alsof ze iets heel anders zijn dan gewone partijen.
pi_157737445
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 10:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Doe dit soort nietzeggende, gefrustreerde bijdragen even in het D66 topic. :')
Is gewoon on-topic en relevant.
http://www.vn.nl/waarom-allochtonen-steeds-vaker-d66-stemmen/
pi_157737456
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oké.

Ben overigens wel benieuwd waarom Elf DENK beschouwt als een politieke beweging.
Omdat het dat is?
pi_157737583
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat het dat is?
Goed, laat ik het anders zeggen: waarom is het geen partij?
pi_157738032
quote:
EEN VERDRAAGZAME SAMENLEVING WAARIN WIJ ELKAAR ACCEPTEREN EN ONS VERZETTEN TEGEN DE DUBBELE MAAT
Mooi toch. Je kan zelfs lid worden, kan niet bij de PVV.

quote:
DE VOORDELEN
WAAROM LID WORDEN VAN DENK?

Maak het verschil op belangrijke onderwerpen als zorg, onderwijs, werk, tegengaan discriminatie en wederzijdse acceptatie;
Ondersteun DENK-politici met de bekostiging van beleidsadvies en onderzoek;
Help DENKers op te leiden naar de politici van morgen;
Zorg voor het onder een breder publiek bekend maken van DENK door steun aan de campagne.
quote:
ALS DENKER KUN JE:

MeeDENKen en meebeslissen op bijeenkomsten;
Meebeslissen over onze standpunten;
Meehelpen en meedoen met het campagneteam;
DENK-politici spreken in Greet & Eat-sessie;
Je abonneren op onze gratis nieuwsbrief;
Actief meehelpen om de balans in Nederland te herstellen.

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2015 14:09:47 ]
  zondag 22 november 2015 @ 17:12:16 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157742045
quote:
Prima voer voor discussie maar dan in een D66 topic en niet in een topic over DENK.
pi_157742074
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:10 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ik vermoed dat we na de volgende verkiezingen niets meer horen van deze partij.

ze hadden voor mij al meteen hun geloofwaardigheid verloren toen ze met het plan kwamen om de mensen in gaswinningsgebieden in groningen te Verhuizen naar andere gebieden om zo de gaskraan verder open te draaien. niet alleen is dat plan compleet onzinnig ook was het nog eens gejat uit het de serie "de fractie" ;(

http://www.rtvnoord.nl/ni(...)aai-de-gaskraan-open
_O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157754512
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, laat ik het anders zeggen: waarom is het geen partij?
Weet ik veel. Dat moet je Kuzu en Öztürk vragen. Ze hebben uitdrukkelijk aangeven dat het een politieke beweging is. Ik zou zeggen: gebruik je journalistieke instinct, zoek het uit. Op de website van beweging Denk kun je alvast dit lezen: https://www.bewegingdenk.nl/over-denk/organisatie
pi_157754547
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Prima voer voor discussie maar dan in een D66 topic en niet in een topic over DENK.
Als het gaat over het potentieel van DENK onder Turkse kiezers is het volledig on-topic om op te merken dat Turken momenteel massaal D66 stemmen.
  zondag 22 november 2015 @ 23:24:12 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157754914
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als het gaat over het potentieel van DENK onder Turkse kiezers is het volledig on-topic om op te merken dat Turken momenteel massaal D66 stemmen.
Nee, want je begint met een wat holle uitspraak over het feit dat D66 kritiekloos tegen het een of het ander zou zijn en dat is dus het uitlokken van offtopic reacties.

Los daarvan kunnen Turken bij iedere verkiezing weer een andere partij kiezen. Maar dat gaat DENK waarschijnlijk niet worden.
  zondag 22 november 2015 @ 23:26:28 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157754983
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Weet ik veel. Dat moet je Kuzu en Öztürk vragen. Ze hebben uitdrukkelijk aangeven dat het een politieke beweging is. Ik zou zeggen: gebruik je journalistieke instinct, zoek het uit. Op de website van beweging Denk kun je alvast dit lezen: https://www.bewegingdenk.nl/over-denk/organisatie
Ze kunnen het noemen hoe ze het willen. Als je met een lijst meedoet en zetels krijgt in de tweede kamer ben je gewoon een partij.

Maar het kan natuurlijk zijn dat ze er al vanuit gaan dat ze nul zetels gaan krijgen.
pi_157755171
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, want je begint met een wat holle uitspraak over het feit dat D66 kritiekloos tegen het een of het ander zou zijn en dat is dus het uitlokken van offtopic reacties.

Los daarvan kunnen Turken bij iedere verkiezing weer een andere partij kiezen. Maar dat gaat DENK waarschijnlijk niet worden.
Er zijn gegronde redenen waarom Turken de PvdA massaal de rug hebben toegekeerd. En de heren Kuzu en Öztürk zijn ook niet voor niets uit de PvdA gezet, dan wel gestapt. De PvdA is kritisch geweest, onder meer bij monde van Lodewijk Asscher, over zaken als integratie. Turken kunnen daar niet tegen en zijn weggelopen naar Pechtold, die geen onvertogen woord over ze zegt.

Je weet toch wel hoe het werkt? Of heb je alweer vergeten dat D66 in 2006 met hangen en wurgen z'n derde zeteltje veiligstelde dankzij de vele Turkse stemmen op Fatma Koşer Kaya, die ruimschoots de voorkeursdrempel haalde. Dit gebeurde nadat Turkse politici binnen andere partijen zich hadden uitgelaten over de Armeense genocide.
pi_157757839
9000 likes en 1200 leden, volgensmij heeft thuisbezorgd inmiddels 1 miljoen likes.
facebook
pi_157771996
Ik ben zelf Turks, geen een partij vertegenwoordigd mijn belangen: thuis kunnen voelen in NL. Dus ik stem sowieso niet.. al helemaal niet op twee ongelofelijke debielen. Heb je ze ooit zien debatteren..? Ze bakken er niets van ..
pi_157778045
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:07 schreef Denntonn het volgende:
Ik ben zelf Turks, geen een partij vertegenwoordigd mijn belangen: thuis kunnen voelen in NL. Dus ik stem sowieso niet.. al helemaal niet op twee ongelofelijke debielen. Heb je ze ooit zien debatteren..? Ze bakken er niets van ..
Je zou, om te beginnen, jezelf een Turkse Nederlander of zelfs gewoon een Nederlander kunnen noemen, wil je je hier meer thuisvoelen.

Verder ben ik benieuwd of je recent hebt gestemd voor de Turkse parlementsverkiezingen en zo ja, op welke partij?
pi_157780619
Het is raar dat baby's geboren in Nederland, waarvan de ouders ook geboren zijn in Nederland, toch als eerst een turks paspoort krijgen.

Misschien is de reden dat Turkije zoveel mogelijk 'turken' wil is de aanwas voor hun leger garanderen, vanwege de verplichte dienstplicht. Handig voor in een groeiende dictatuur.
pi_157781190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 02:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je zou, om te beginnen, jezelf een Turkse Nederlander of zelfs gewoon een Nederlander kunnen noemen, wil je je hier meer thuisvoelen.

Verder ben ik benieuwd of je recent hebt gestemd voor de Turkse parlementsverkiezingen en zo ja, op welke partij?
Nee ik heb niet gestemd tijdens de Turkse parlementsverkiezingen, geen behoefte aan.

Kijk, ik leef in een erg "Hollandse" buurt. Al mijn buren zijn Hollands, in mijn supermarkt is iedereen Hollands. Kortom: een Hollandse buurt. Ik spreek de Turkse taal niet, ik ken de Turkse gewoontes niet (althans, niet volledig). Ik ben zo "westers" als wat, maar toch, ik word gewoon grotendeels genegeerd! Het blijft altijd op oppervlakkig niveau want er is gewoon Geen interesse in mij als mens! Ik moet me eerst "bewijzen" of overdreven entertainen voor er interesse in mij als persoon is. Ik wil gelukkig zijn en ik ben doodongeluk en eenzaam als Turkse-Nederlander, ik ben dit echt zat dus ik heb geen zin meer om Nederlands te zijn. Ik ben op dit moment op zoek naar hoe ik in aanraking kan komen met mijn etnische groep, voelen als een gelijke. Ik wil geen verdomde Smeagol meer zijn, de "engerd" op de achtergrond. Zo voel ik mij dus in de samenleving, een verdomde Smeagol tussen allemaal Prinsen en Prinsessen. Ik kies voor geluk, ik kies voor een Turkse identiteit.. of anders een plastische chirurgie zodat ik er etnisch Nederlands uitzie, die gedachtes heb ik ook soms.
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:24:18 #33
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157782744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:15 schreef Denntonn het volgende:

[..]

Nee ik heb niet gestemd tijdens de Turkse parlementsverkiezingen, geen behoefte aan.

Kijk, ik leef in een erg "Hollandse" buurt. Al mijn buren zijn Hollands, in mijn supermarkt is iedereen Hollands. Kortom: een Hollandse buurt. Ik spreek de Turkse taal niet, ik ken de Turkse gewoontes niet (althans, niet volledig). Ik ben zo "westers" als wat, maar toch, ik word gewoon grotendeels genegeerd! Het blijft altijd op oppervlakkig niveau want er is gewoon Geen interesse in mij als mens! Ik moet me eerst "bewijzen" of overdreven entertainen voor er interesse in mij als persoon is. Ik wil gelukkig zijn en ik ben doodongeluk en eenzaam als Turkse-Nederlander, ik ben dit echt zat dus ik heb geen zin meer om Nederlands te zijn. Ik ben op dit moment op zoek naar hoe ik in aanraking kan komen met mijn etnische groep, voelen als een gelijke. Ik wil geen verdomde Smeagol meer zijn, de "engerd" op de achtergrond. Zo voel ik mij dus in de samenleving, een verdomde Smeagol tussen allemaal Prinsen en Prinsessen. Ik kies voor geluk, ik kies voor een Turkse identiteit.. of anders een plastische chirurgie zodat ik er etnisch Nederlands uitzie, die gedachtes heb ik ook soms.
Waarom zo graag mensen willen pleasen? Zoek anders gewoon andere mensen ofzo, je kunt niet met iedereen vrienden worden. Word christen oid :')
graag op anoniem
pi_157783029
quote:

[..]

Je wilt meer Turks worden, maar je spreekt de taal niet? Lijkt me een lastige opgave. En waarom betrek je je eenzaamheid op je etniciteit? Misschien moet je gewoon wat andere vrienden zoeken en andere activiteiten gaan ontplooien.
pi_157783349
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je wilt meer Turks worden, maar je spreekt de taal niet? Lijkt me een lastige opgave. En waarom betrek je je eenzaamheid op je etniciteit? Misschien moet je gewoon wat andere vrienden zoeken en andere activiteiten gaan ontplooien.
Stel je een gigantische vetzak voor die 250kg weegt, een obelix neus heeft, statisch geladen pluizig vies haar heeft en kwijlt als een hond. Nouu.. die maakt vast makkelijk vrienden en iedereen is waarschijnlijk erg aardig tegen die vent!
Dat is de status dat mijn huidskleur draagt (ben atletisch en een normaal uiterlijk). Dus die "vetzak" moet wel heel speciaal zijn voordat mensen interesse in hem ontwikkelen, gigantisch veel humor hebben en veel entertainen. Of die "vetzak" gaat naar andere vetzakken toe en mag zichzelf zijn en krijgt de mogelijkheid voor persoonlijk ontwikkeling.

Ach ja .. eigenlijk ben ik op dit moment super depressief dus neem me niet al te serieus :P. Maar toch, dit is wel wat ik ervaar, ook zonder depressie.

Owjah, hoe meer activiteiten ik onderneem, hoe vaker ik dit ervaar.
pi_157783900
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:53 schreef Denntonn het volgende:

[..]

Stel je een gigantische vetzak voor die 250kg weegt, een obelix neus heeft, statisch geladen pluizig vies haar heeft en kwijlt als een hond. Nouu.. die maakt vast makkelijk vrienden en iedereen is waarschijnlijk erg aardig tegen die vent!
Dat is de status dat mijn huidskleur draagt (ben atletisch en een normaal uiterlijk). Dus die "vetzak" moet wel heel speciaal zijn voordat mensen interesse in hem ontwikkelen, gigantisch veel humor hebben en veel entertainen. Of die "vetzak" gaat naar andere vetzakken toe en mag zichzelf zijn en krijgt de mogelijkheid voor persoonlijk ontwikkeling.

Ach ja .. eigenlijk ben ik op dit moment super depressief dus neem me niet al te serieus :P. Maar toch, dit is wel wat ik ervaar, ook zonder depressie.

Owjah, hoe meer activiteiten ik onderneem, hoe vaker ik dit ervaar.
Het gaat misschien een beetje off-topic nu, maar jij bent geen vieze vetzak van 250 kilo, maar iemand die naar eigen zeggen atletisch is, met een normaal uiterlijk. Op basis van wat je schrijft, krijg ik de indruk dat je vooral met jezelf overhoop ligt. Ik vraag me af of dat heel erg anders wordt wanneer je Nederlanders gaat mijden en je gaat inlaten met Turken, terwijl je de taal niet eens spreekt.

Maar voor dit soort issues hebben we R&P op FOK! ;) Hoe dan ook: sterkte!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2015 @ 18:37:49 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157791494
Denk... Ik weet het niet. Als NIDA meedoet zijn ze sowieso kansloos.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_157791651
DENK is de beste politieke partij van Nederland. Ze hebben geweldige ideeën en ze kunnen het land verenigen.
pi_157796277
wat zijn die geweldige ideeën dan? ik moet zeggen dat ik daar nog niet veel van heb gehoord.
- Rudyard Kipling
pi_157815004
Eindelijk een partij die voor gelijkheid is.
let op: ik ben een troll, neem mijn posts niet serieus.
pi_157818948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:43 schreef Profeet_Mohammed het volgende:
Eindelijk een partij die voor gelijkheid is.
Gelijkheid is dan ook een loze kreet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 maart 2016 @ 15:59:47 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160368992
JosHeymans twitterde op woensdag 02-03-2016 om 15:54:18 Op 19 maart opent DENK (Kuzu/Ozturk) een eigen partijbureau en presenteert de lijsttrekker, meldt partijvoorzitter @selcukozturknl reageer retweet
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:59:41 #43
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160370486
Lijsttrekker wordt toch gewoon Kuzu, mag ik aannemen?
pi_160370542
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:59 schreef Reya het volgende:
lijsttrekkers verkiezingen daar doen ze blijkbaar niet aan?
- Rudyard Kipling
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:17:18 #45
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160370839
quote:
En dat terwijl Öztürk net zo'n mooie presidentiële snor heeft laten staan. ;(.
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:18:28 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160370866
Tenminste, als ik ze niet verwissel. Kuzu is toch die kerel met dat rare hoofd, rechts?
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:57:55 #47
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160378631
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:18 schreef freako het volgende:
Tenminste, als ik ze niet verwissel. Kuzu is toch die kerel met dat rare hoofd, rechts?
Correct.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 maart 2016 @ 20:12:00 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160791857
quote:
Die koelkast is een stapje dichterbij. http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
quote:
ROTTERDAM - Tweede Kamerlid Tunahan Kuzu gaat de partij DENK aanvoeren. Zaterdag maakte hij zijn debuut als lijsttrekker en partijleider bij de opening van het partijkantoor in Rotterdam. Kuzu zei te mikken op vijf zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen, die gepland zijn in 2017.

Kuzu splitste zich samen met Selçuk Öztürk eind 2014 af van de PvdA-fractie. Aanleiding was onenigheid over de integratiekoers van de PvdA. Sindsdien zitten ze als tweetal in de Kamer en richtten ze de partij DENK op.

De nieuwe partij spitst zich toe op rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit in de maatschappij. Dat vindt Kuzu niet voldoende terug bij andere partijen. ,,Daar klinkt de taal van de polarisatie´´, zei Kuzu. Die kloof wil zijn partij dichten. Volgens hem maken veel mensen zich zorgen over de verruwing en de verharding in de maatschappij.

Hij ziet zelf een kleurrijk Nederland voor zich waar iedereen gelijke kansen heeft. DENK zegt voor alle Nederlanders te willen opkomen, of hun wieg nu in Nederland of elders heeft gestaan. ,,We zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden´´, zei Kuzu tegen enkele tientallen mensen die op de bijeenkomst waren afgekomen.

DENK wil geen one-issuepartij zijn, maar zich op meer sectoren richten. Een wetenschappelijk bureau gaat aan een verkiezingsprogramma werken. Verder is er een jongerenbeweging Oppositie opgestart, die binnen een week 230 leden binnen harkte.

De partij zelf heeft inmiddels dertienhonderd leden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 maart 2016 @ 15:33:26 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160810490
ArnoudvDoorn twitterde op zondag 20-03-2016 om 14:44:02 Mijzelf net aangemeld als lid van Denk NL. In het kader van #Eenheid en #SamenSterk kan uitwisseling van kennis en kunde geen kwaad. #PvdE reageer retweet
pi_160810628
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:33 schreef borisz het volgende:
ArnoudvDoorn twitterde op zondag 20-03-2016 om 14:44:02 Mijzelf net aangemeld als lid van Denk NL. In het kader van #Eenheid en #SamenSterk kan uitwisseling van kennis en kunde geen kwaad. #PvdE reageer retweet
quote:
43 2012 Aarnoud van Doorn Vuurwapenbezit http://www.vn.nl/Sjoemelen-in-de-Polder-1.htm
44 2012 Aarnoud van Doorn Drugshandel aan minderjarigen http://www.vn.nl/Politieke-Integriteitsindex.htm#PVV
45 2012 Aarnoud van Doorn Kasfraude http://www.vn.nl/Politieke-Integriteitsindex.htm#PVV
46 2012 Aarnoud van Doorn Lekken van geheime stukken naar kranten tegen betaling http://www.vn.nl/Sjoemelen-in-de-Polder-1.htm
Naar: https://docs.google.com/s(...)ml?gid=0&single=true
  zondag 20 maart 2016 @ 15:43:50 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160810802
Edit: oud topic, oeps :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160812184
quote:
5s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:43 schreef Fir3fly het volgende:
Edit: oud topic, oeps :').
Valt mee hoor POL topics zijn altijd traag en laatste update was van vandaag.
pi_160816983
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:33 schreef borisz het volgende:
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig :')
  zondag 20 maart 2016 @ 21:34:14 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160822404
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:17 schreef freako het volgende:

[..]

En dat terwijl Öztürk net zo'n mooie presidentiële snor heeft laten staan. ;(. [ afbeelding ]
Hij wil op Erdogan lijken :D
  zondag 20 maart 2016 @ 21:36:33 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160822475
Maar op zich niet slecht als alle moslimgekkies bij een partij gaan zitten. Dat scheelt de AIVD weer een hoop werk.
pi_160827352
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:36 schreef Hexagon het volgende:
Maar op zich niet slecht als alle moslimgekkies bij een partij gaan zitten. Dat scheelt de AIVD weer een hoop werk.
Als je kijkt naar de Facebook-pagina zijn het vooral de iets beter geïntegreerde turken die er lid van worden. Weinig hoofddoekjes, en in de comments wordt er vooral Nederlands gepraat. Ik denk dat het meer de hoogopgeleide Turken die hierin geïnteresseerd zijn, wel islamitisch maar nog redelijk progressief (en tegen Erdoğan voor een groot deel).
Alhoewel de mensen die actief worden binnen de partij natuurlijk niks hoeft te zeggen over de achterban als geheel..
pi_160828864
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:57 schreef Luc39 het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de Facebook-pagina zijn het vooral de iets beter geïntegreerde turken die er lid van worden. Weinig hoofddoekjes, en in de comments wordt er vooral Nederlands gepraat. Ik denk dat het meer de hoogopgeleide Turken die hierin geïnteresseerd zijn, wel islamitisch maar nog redelijk progressief (en tegen Erdoğan voor een groot deel).
Alhoewel de mensen die actief worden binnen de partij natuurlijk niks hoeft te zeggen over de achterban als geheel..
Die zien een carriere opportunity. Kamerlid zijn pak je meer dan een ton mee. De achterban bestaat uit laagopgeleide nationalistische Turken, daar zijn er bijna een half miljoen van, waarvan een derde stemgerechtigd. Als Denk het goed aanpakt, kunnen ze 2 of 3 zetels pakken. Je ziet ze al marketing-technisch richten op de laagopgeleide Marokkanen/Afrikanen/etc, die zichzelf zien als slachtoffer van het 'systeem'.
pi_160829809
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:57 schreef Luc39 het volgende:

[..]

de support voor Erdogan is onder de Nederlandse turken erg groot. ook onder degene die hoogopgeleid zijn. ook degene die zeggen progressief te zijn hebben verbazend vaak erg conservatieve denkbeelden.
- Rudyard Kipling
pi_160836840
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:36 schreef Homey het volgende:

[..]

Die zien een carriere opportunity. Kamerlid zijn pak je meer dan een ton mee. De achterban bestaat uit laagopgeleide nationalistische Turken, daar zijn er bijna een half miljoen van, waarvan een derde stemgerechtigd. Als Denk het goed aanpakt, kunnen ze 2 of 3 zetels pakken. Je ziet ze al marketing-technisch richten op de laagopgeleide Marokkanen/Afrikanen/etc, die zichzelf zien als slachtoffer van het 'systeem'.
Gaat mooi ten koste van de PvdA en GL, dus geen probleem :)
  maandag 21 maart 2016 @ 17:07:31 #60
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_160837259
Ik durf te wedden dat dit Turkse spionnen zijn

/aluhoedje
graag op anoniem
pi_160848829
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:54 schreef 99.999 het volgende:
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig :')
Wat een yosti is het ook. Daar moet je niet mee in zee gaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_160854860
Ben ik de enige die bij "Kuzu en Özturk" het Peppie en Kokkie liedje in mijn hoofd heb....
Toet toet boing boing "Kuzu en Özturk", Özturk en Kuzu.

Ik hoorde laatst iemand de toevoeging:
2 zettels tellen
Erdogan bellen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_160902986
Censuurpolitie

DenkNL twitterde op woensdag 23-03-2016 om 10:48:14 Laten we 1000 politieagenten omscholen tot racisme- en discriminatie-expert. #RacismePolitie reageer retweet
  maandag 25 april 2016 @ 21:34:45 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161713482
Farid Arkazan mag vanaf nu zo te zien als boksbal van de partij dienen
https://www.joop.nl/nieuw(...)arrestatie-ebru-umar
  dinsdag 26 april 2016 @ 04:32:35 #65
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161720006
Laat ze maar een paar zeteltjes winnen. 1 ding is zeker: Denk haalt ze niet weg bij de PVV.
pi_161720784
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 00:46 schreef DrDentz het volgende:
Censuurpolitie

DenkNL twitterde op woensdag 23-03-2016 om 10:48:14 Laten we 1000 politieagenten omscholen tot racisme- en discriminatie-expert. #RacismePolitie reageer retweet
Racisme experts... wtf. Niet dat er in Nederland geen racisme is hoor. Genoeg mensen die geen stage kunnen krijgen o.i.d. vanwege hun achternaam.

Maar als je Denk mag geloven hebben we in Nederland een soort van apartheid waarbij overal op straat gekleurde mensen worden gemept...

trieste partij
pi_161721027
http://www.maroc.nl/forum(...)ah-jou-straffen.html

quote:
Diederik Samsom vond het 'doodeng' toen het dissidente PvdA-Kamerlid Selcuk Öztürk een verwensing tegen collega Ahmed Marcouch uitsprak: 'Moge Allah je straffen'. Dat heeft de PvdA-leider gisteravond bij het televisieprogramma RTL Late Night gezegd.
'Ik dacht o jee, poeh. Het was bedreigend. Het was in de emotie en ik begrijp dat het kan ontstaan, maar het was wel tekenend voor de manier waarop het ontspoorde.'

Öztürk deed de uitspraak aan het einde van een fractievergadering waarin hij en Tunahan Kuzu het niet eens werden met de rest van de fractie over het integratiestandpunt van de PvdA. 'We zijn een seculiere partij en we schelden wel eens. Maar dit soort diepgevoelde religieuze verwensingen had ik nog niet eerder gehoord', aldus Samsom.

Moddergooien
In Pauw gaf Öztürk toe dat hij de verwensing tegen Marcouch had uitgesproken, al had hij eigenlijk 'godverdomme' willen zeggen. Öztürk en Kuzu verweten de PvdA-top met modder te gooien. De kadaverdiscipline die Samsom volgens hen eiste en het feit dat kritiek 'niet mocht', was de oorzaak van de breuk. Eerder zeiden de twee al dat de PvdA hen monddood wilde maken.

Samsom en vicefractievoorzitter Martijn van Dam zeiden gisteren dat dat niet zo was, maar dat Öztürk en Kuzu weigerden vertrouwen uit te spreken in PvdA-minister Lodewijk Asscher, verantwoordelijk in het kabinet voor integratie, en in de fractiekoers op dit gebied. Kuzu en Öztürk wilden volgens Van Dam niet door het stof voor hun achterban. Een laatste aanbod van Samsom, waarin hij een verklaring zou geven en Kuzu en Öztürk niets zouden hoeven zeggen, wezen ze ook af. Daarmee was de breuk onvermijdelijk.

Samsom zei bij RTL verder dat er in de Kamer moet worden nagedacht over hoe valt te voorkomen dat afsplitsingen van fracties zelf verder gaan zonder hun zetel terug te geven. Na meerdere afsplitsingen bij de PVV, bij 50PLUS en nu bij de PvdA zijn er inmiddels vijftien fracties in de Kamer, waar het er na de verkiezingen elf waren.
Bij het incident "pleegkind Yunus"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tunahan_Kuzu

quote:
Kuzu staat bekend als parlementslid dat niet schuwt zich uit te laten over zaken die de Turkse gemeenschap in Nederland aangaan. Zo riep hij in maart 2013 naar aanleiding van de commotie die was ontstaan rondom het Turkse pleegkind Yunus, samen met zijn fractiegenoot Selçuk Öztürk, Turkse Nederlanders op om "in plaats van verontwaardigd te reageren, verantwoordelijkheid te nemen" en zich aan te melden als pleeggezin.[1]
Dit kwam omdat voor pleegkind Yunus geen pleegouders konden worden gevonden in de eigen Islamitische kring.
Het seculiere Nederland was zo vriendelijk om Yunus liefdevol op te vangen en "leverde" twee prima "pleegouders".
Maar ja, die waren niet Koranproof, want het waren 2 lesbo's, dus zo stil het was bij de vraag naar pleegouders, zo "protesterig" werd het daarna.
Erdogan kwam er speciaal voor naar NL.
En de hele Turkse media was in rep en roer.
Maar ipv de PvdA mening te volgen: "Die Turken moeten niet zeuren"
ging Turku op zoek naar moslim-ouders.

En verder:
Asscher zei ooit:
Als er een PvdA vergadering was en het ging niet over Turken, hielden de heren zich afzijdig en lazen Turkse kranten.

Dus nu weet je wat voor Halal-vlees je in de kuip hebt.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:56:33 #68
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_161726791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:28 schreef martijnde3de het volgende:
Wie heeft er ooit van de partij Denk gehoord? Deze partij is opgericht door Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk. Ze zijn redelijk populair op FB meer dan 9000 likes en hebben al 1200 leden.
Ze zeggen zich te richten op alle Nederlanders maar krijgen voor steun van Turken.

Wyldürf & Stütlyr?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:35:40 #69
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161730720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 09:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
http://www.maroc.nl/forum(...)ah-jou-straffen.html

[..]

Bij het incident "pleegkind Yunus"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tunahan_Kuzu

[..]

Dit kwam omdat voor pleegkind Yunus geen pleegouders konden worden gevonden in de eigen Islamitische kring.
Het seculiere Nederland was zo vriendelijk om Yunus liefdevol op te vangen en "leverde" twee prima "pleegouders".
Maar ja, die waren niet Koranproof, want het waren 2 lesbo's, dus zo stil het was bij de vraag naar pleegouders, zo "protesterig" werd het daarna.
Erdogan kwam er speciaal voor naar NL.
En de hele Turkse media was in rep en roer.
Maar ipv de PvdA mening te volgen: "Die Turken moeten niet zeuren"
ging Turku op zoek naar moslim-ouders.

En verder:
Asscher zei ooit:
Als er een PvdA vergadering was en het ging niet over Turken, hielden de heren zich afzijdig en lazen Turkse kranten.

Dus nu weet je wat voor Halal-vlees je in de kuip hebt.
Ach over een paar jaar een vette burgeroorlog in de EU tussen de Islam en de rest....het zit er weer helemaal aan te komen...
pi_161732887
Even de website van Denk bekeken. Hoewel er nog amper standpunten op staan ziet het er verder wel degelijk uit. Gewoon PvdA, maar dan iets meer nadruk op integratiekwesties.

Zijn beide partijen overigens niets voor mij.
  woensdag 27 april 2016 @ 00:12:22 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161742897
Meneer Kuzu wil graag ook een omroep starten
http://www.broadcastmagaz(...)er-van-moslimomroep/
  woensdag 27 april 2016 @ 09:40:01 #72
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161745846
'Denk' .... weer een facistische partij die de vrijheid van meningsuiting in Nederland sterk wil beknotten om die achterlijke geiten'hoeders' uit verre landen te behagen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_161746069
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:59 schreef Kaas- het volgende:
Even de website van Denk bekeken. Hoewel er nog amper standpunten op staan ziet het er verder wel degelijk uit. Gewoon PvdA, maar dan iets meer nadruk op integratiekwesties.

Meh wat een slappe hap die vent. Interview gisteren bij nieuwsuur over de persvrijheid en dat Ebru relletje was tenenkrommend.
pi_161746177
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Meh wat een slappe hap die vent. Interview gisteren bij nieuwsuur over de persvrijheid en dat Ebru relletje was tenenkrommend.
Dat is wel waar. Hij is vooral ook een beetje vervelend. Gewoon irritant.
pi_161746715
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:53 schreef Tem het volgende:

[..]

ja inderdaad. het niet opkomen voor nederlandse waarden als persvrijheid en het schijnbaar prima vinden dat iemand wordt opgepakt omdat ze een mening heeft. omdat nou eenmaal de regels van het land zijn waar ze blijft is een volksvertegenwoordiger onwaardig. Vrijheid van meningsuiting is niet gebonden aan grenzen.

dit soort meningen bewijst voor mij het gelijk van Ascher om eens goed te kijken naar die Turkse organisaties zoals mili gurus etc eens goed onder de loep te houden om te kijken wat ze allemaal doen (de reden dat die 2 gasten bij de PvdA zijn weggegaan)
- Rudyard Kipling
pi_161747867
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:59 schreef Kaas- het volgende:

Ik let altijd eerder op de lichaamstaal en manier van communiceren van de partijleden. En dat in ogenschouw nemende bij DENK, bespeur ik een fascistische/islamitische agenda. Nee dank je, mijn stem krijgen ze niet.
pi_161748645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:26 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik let altijd eerder op de lichaamstaal en manier van communiceren van de partijleden. En dat in ogenschouw nemende bij DENK, bespeur ik een fascistische/islamitische agenda. Nee dank je, mijn stem krijgen ze niet.
Dat is dan ook wel weer een sterk staaltje projectie.

Hoewel, moet ik ook niet te vroeg zeggen. Zit wel iets van waarheid in, als het niet zo ongenuanceerd was.
pi_161756698
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is dan ook wel weer een sterk staaltje projectie.

Hoewel, moet ik ook niet te vroeg zeggen. Zit wel iets van waarheid in, als het niet zo ongenuanceerd was.
Wat DENK in feite doet is de agenda van de Grijze Wolven behartigen, een ultra-nationalistische Turkse organisatie. Om groot te worden, appelleren ze nu ook aan Marokkanen en andere minderheden die zich altijd slachtoffer voelen en afzetten tegen de maatschappij. Het is een soort PVV, maar dan van Turken en Marokkanen met een islamitisch sausje er over heen.
pi_161757004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:52 schreef Homey het volgende:

[..]

Wat DENK in feite doet is de agenda van de Grijze Wolven behartigen, een ultra-nationalistische Turkse organisatie. Om groot te worden, appelleren ze nu ook aan Marokkanen en andere minderheden die zich altijd slachtoffer voelen en afzetten tegen de maatschappij. Het is een soort PVV, maar dan van Turken en Marokkanen met een islamitisch sausje er over heen.
We hebben een groot probleem als straks minderheden gaan stemmen op zulke partijen, maarja dat is democratie. Ze ontwaken nog wel een keer in dit land en dan moeten ze onderhandelen met dit soort partijen in plaats van CU of SGP
pi_161757396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:07 schreef Odaiba het volgende:

[..]

We hebben een groot probleem als straks minderheden gaan stemmen op zulke partijen, maarja dat is democratie. Ze ontwaken nog wel een keer in dit land en dan moeten ze onderhandelen met dit soort partijen in plaats van CU of SGP
Hoe groot verwacht je dat dat probleem zal zijn dan? Immers de potentiele achterban is nogal beperkt.
pi_161757451
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe groot verwacht je dat dat probleem zal zijn dan? Immers de potentiele achterban is nogal beperkt.
Ik ben nogal benieuwd naar die cijfers.

Hoe sterk zijn ze als ze zich weten te verenigen.
pi_161757545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:29 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik ben nogal benieuwd naar die cijfers.

Hoe sterk zijn ze als ze zich weten te verenigen.
Voor een handvol zetels zouden ze volgens mij al zo'n beetje alle stemgerechtigde Marokkanen en Turken aan moeten trekken. Dat is al een vrij hopeloze missie. Denk dat als alles goed gaat een SGP achtige aanhang van 2-3 zetels al bijzonder knap zou zijn. Marginaal dus.
pi_161757642
Uit 2006

Dat zal voor Turken en Marokkanen samen nu richting de 500.000 gaan denk ik.
Als die allemaal gaan stemmen zijn dat pakweg 7-8 zetels. Maar onder dit soort groepen is de opkomst vaak niet bijzonder groot en richting de 100% stemmen van de groep die wel gaat stemmen zullen ze ook wel niet gaan.
pi_161757750
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
Uit 2006

[ afbeelding ]

Als die allemaal gaan stemmen zijn dat pakweg 7-8 zetels. Maar onder dit soort groepen is de opkomst vaak niet bijzonder groot en richting de 100% stemmen van de groep die wel gaat stemmen zullen ze ook wel niet gaan.
Heb je rekening gehouden met het percentage daarvan dat stemgerechtigd is?
  woensdag 27 april 2016 @ 18:44:12 #85
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161757785
Alsof iedere Marokkaan en Turk politiek hetzelfde denkt. Racist!
pi_161757860
Ik vind dat DENK te weinig concrete standpunten opnoemt op hun website dus daar kan ik moeilijk een oordeel aan geven. Een prettige samenleving, een goed land en fatsoenlijk onderwijs zijn de standpunten van alle partijen.

Daarbij geeft dit me erg weinig hoop:
http://www.dagelijksestan(...)ytv-gaan-censureren/

https://www.vn.nl/ook-in-de-kamer-heeft-erdogan-vrienden/
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161758020
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor een handvol zetels zouden ze volgens mij al zo'n beetje alle stemgerechtigde Marokkanen en Turken aan moeten trekken. Dat is al een vrij hopeloze missie. Denk dat als alles goed gaat een SGP achtige aanhang van 2-3 zetels al bijzonder knap zou zijn. Marginaal dus.
Maar, dat is natuurlijk de situatie zoals die nu is.
pi_161758280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb je rekening gehouden met het percentage daarvan dat stemgerechtigd is?
Dit plaatje kwam van de CBS-site en gaat om het aantal kiesgerechtigde allochtonen in Nederland Het totaal aantal Turken gaat bijvoorbeeld richting de 400.000..
pi_161758294
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Maar, dat is natuurlijk de situatie zoals die nu is.
Maar wat verwacht je dan in de toekomst? Je sprak immers over een groot probleem.
pi_161758326
Overigens nog een goede reden voor een kiesdrempel van pakweg 3 zetels, dit soort splinterpartijen maakt het regeren er niet gemakkelijker op.
pi_161758426
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wat verwacht je dan in de toekomst? Je sprak immers over een groot probleem.
Regionaal zorgt het al voor problemen, beide kanten zijn daar schuldig aan.
pi_161758433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Overigens nog een goede reden voor een kiesdrempel van pakweg 3 zetels, dit soort splinterpartijen maakt het regeren er niet gemakkelijker op.
De kans dat ze de kiesdrempel van 1/150e van het aantal uitgebrachte stemmen halen lijkt me niet overdreven groot.
pi_161758440
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:12 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Regionaal zorgt het al voor problemen, beide kanten zijn daar schuldig aan.
Prachtig maar weer totaal nietszeggend. Wat verwacht je concreet?
pi_161758471
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De kans dat ze de kiesdrempel van 1/150e van het aantal uitgebrachte stemmen halen lijkt me niet overdreven groot.
Volgens de laatste peiling wel, maar goed dat zijn peilingen.
pi_161758517
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:15 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Volgens de laatste peiling wel, maar goed dat zijn peilingen.
Peilingen van De Hond ook nog eens. Die dacht op een gegeven moment ook dat Verdonk met gemak de kiesdrempel zou halen :P.
pi_161758687
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Prachtig maar weer totaal nietszeggend. Wat verwacht je concreet?
Sorry hoor, dan blijft het maar nietszeggend. Je behoort kennelijk tot het ''prima'' kamp.
pi_161758726
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:23 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Sorry hoor, dan blijft het maar nietszeggend. Je behoort kennelijk tot het ''prima'' kamp.
Als je problemen op ziet komen, is het dan gek om die problemen ook te benoemen?

Maar ik zit in het kamp dat democratie inderdaad prima vindt. Ik heb er vertrouwen in dat onze democratie dit soort mafklappers prima aankan.
pi_161758963
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Peilingen van De Hond ook nog eens. Die dacht op een gegeven moment ook dat Verdonk met gemak de kiesdrempel zou halen :P.
Ja, ze had een 'potentieel' van in de 20 zetels ofzo :')
pi_161759306
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:38 schreef 99.999 het volgende:
Uit 2006

[ afbeelding ]

Farid Azarkan*inmiddels lid van Denk) verwacht dat Denk 5 zetels zou gaan halen, gebaseerd op de groeisnelheid van het aantal leden en Facebook activiteit.
Persoonlijk geloof ik dat 5 zetels iets te veel is(het betekent namelijk grofweg 300.000 stemmen) maar ik acht 1 of 2 zetels vrij reëel, aangezien er ook wel wat overdreven politiek correcte linkse mensen op Denk gaan stemmen.
pi_161759843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:45 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Farid Azarkan*inmiddels lid van Denk) verwacht dat Denk 5 zetels zou gaan halen, gebaseerd op de groeisnelheid van het aantal leden en Facebook activiteit.
Persoonlijk geloof ik dat 5 zetels iets te veel is(het betekent namelijk grofweg 300.000 stemmen) maar ik acht 1 of 2 zetels vrij reëel, aangezien er ook wel wat overdreven politiek correcte linkse mensen op Denk gaan stemmen.
Het zal mij verbazen als ze ook maar 1 zetel krijgen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_161759885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het zal mij verbazen als ze ook maar 1 zetel krijgen....
Van al die gare nieuwe initiatieven als bijvoorbeeld ook VNL is Denk voorlopig wel de enige die er serieus kans op maakt.
pi_161760215
Als DENK het serieus aanpakt, wat ze nu wel doen door andere Marokkanen en extreem-linkse blanke autochtonen er bij te betrekken, kunnen ze zeker 2 zetels pakken.

Het voordeel van DENK is dat die radicale gedachtegoed transparanter in de 2e Kamer naar voren komen, i.p.v sluiks via gevestigde partijen als de PvdA. Moet je nagaan, die Kuzu en Ozturk, bepaald geen frisse figuren, zaten wel doodleuk voor de PvdA in de 2e Kamer. Radicale mosliminfiltranten zie je ook bij GL op de lijst.
pi_161760257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:13 schreef Homey het volgende:
Als DENK het serieus aanpakt, wat ze nu wel doen door andere Marokkanen en extreem-linkse blanke autochtonen er bij te betrekken, kunnen ze zeker 2 zetels pakken.

Het voordeel van DENK is dat die radicale gedachtegoed transparanter in de 2e Kamer naar voren komen, i.p.v sluiks via gevestigde partijen als de PvdA. Moet je nagaan, die Kuzu en Ozturk, bepaald geen frisse figuren, zaten wel doodleuk voor de PvdA in de 2e Kamer. Radicale mosliminfiltranten zie je ook bij GL op de lijst.
Noem ze eens.
pi_161761095
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Noem ze eens.
Tofik Dibi.
pi_161764647
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:13 schreef Homey het volgende:

Ik verwacht ook dat DENK enkele zetels haalt. Volgens Wikipedia zijn er 500.000 Turkse Nederlanders (o.a. met Griekse en Bulgaarse roots). 60.000 stemmen is een zetel. Dan heb je nog andere minderheden en linkse Nederlanders.

Het zal voor Denk vooral moeilijk worden al deze mensen te bereiken en te motiveren op hen te stemmen, maar er zijn zeker mogelijkheden voor zetels.

Overigens las ik een artikel over het hoofdkantoor van DENK, een mooi pand met allemaal medewerkers en vrijwilligers. O.a. een jonge voormalige miss Nederland. Volgens dat artikel allemaal betaald van bijdrages en subsidie. Ik hoorde van een Turkse Nederlander (die ik vrij hoog heb zitten) dat ze centen uit Turkije gekregen hebben. Concreet kan ik het alleen niet bewijzen.
pi_161765065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik verwacht ook dat DENK enkele zetels haalt. Volgens Wikipedia zijn er 500.000 Turkse Nederlanders (o.a. met Griekse en Bulgaarse roots). 60.000 stemmen is een zetel. Dan heb je nog andere minderheden en linkse Nederlanders.

Het zal voor Denk vooral moeilijk worden al deze mensen te bereiken en te motiveren op hen te stemmen, maar er zijn zeker mogelijkheden voor zetels.

Overigens las ik een artikel over het hoofdkantoor van DENK, een mooi pand met allemaal medewerkers en vrijwilligers. O.a. een jonge voormalige miss Nederland. Volgens dat artikel allemaal betaald van bijdrages en subsidie. Ik hoorde van een Turkse Nederlander (die ik vrij hoog heb zitten) dat ze centen uit Turkije gekregen hebben. Concreet kan ik het alleen niet bewijzen.
Toch even melden uiteraard, zodat de geruchtenmachine lekker zonder feiten op gang gebracht kan worden. Hulde hoor.
pi_161765676
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:23 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Toch even melden uiteraard, zodat de geruchtenmachine lekker zonder feiten op gang gebracht kan worden. Hulde hoor.
Als er een serieuze mogelijkheid is dat er buitenlands, erg dubieus geld, wordt gebruikt binnen de Nederlandse politiek. Vind ik dat zeker de moeite waard om te melden. Wie betaalt, bepaalt.
pi_161766915
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:23 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Vrij plausibel verhaal hoor.
pi_161767383
Het is geen geheim dat de Turkse staat fascistische organisaties in het buitenland, zoals de Grijze Wolven, met gelden steunt. Het zou me niks verbazen als DENK ook wat krijgt.
  donderdag 28 april 2016 @ 00:40:12 #110
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161767823
De raison d'être van DENK is soevereiniteit in eigen (Turks-islamitische) kring. Het zal mij benieuwen hoeveel aanhang zij weten te verwerven. Proberen Surinamers en Antillianen te verlokken door een anti-Zwarte Piet geluid te ventileren lijkt mij in ieder geval te lachwekkend voor woorden. Ze zullen er beter aan doen om de Marokkaanse stem binnen te halen. En blijkens het binnenhalen van Azarkan realiseren zij zich dit ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Morendo op 28-04-2016 00:50:55 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_161767917
Ik dat Farid Azarkan op sommige punten zich bekneld gaat voelen door de partij en diens standpunten die hij toch moet onderschrijven. Heeft ie nu nog niet door.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_161767967
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 00:40 schreef Morendo het volgende:
De raison d'être van DENK is soevereiniteit in eigen (Turks-islamitische) kring. Het zal mij benieuwen hoeveel aanhang zij weten te verwerven. Proberen Surinamers en Antillianen te verlokken wegens een anti-Zwarte Piet geluid lijkt mij in ieder geval te lachwekkend voor woorden. Ze zullen er beter aan doen om de Marokkaanse stem binnen te halen. En blijkens het binnenhalen van Azarkan realiseren zij zich dit ook.
Zowel bij de Caraïbische als bij bij de Marokkaanse Nederlanders zal er een potentieel van een zetel liggen. Tel dat op bij de potentie van twee Turkse zetels en 3-4 zetels zouden als alles meezit in theorie mogelijk moeten kunnen. Maar ik gok toch op nul of één.
  donderdag 28 april 2016 @ 01:15:07 #113
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161768221
Het hangt er ook vanaf of een Asscher/Samsom of Aboutaleb de PvdA gaat leiden. De, ongeveer, honderdduizend Nederturken die op Erdogan stemden zouden in ieder geval fair game moeten zijn. Indien het te veel een Turks feestje wordt zullen Marokkanen meer geneigd zijn af te haken. Nederlanders uit (voormalig) overzeese gebieden zijn echt niet geïnteresseerd in een dergelijke partij. Mijn advies zou zijn om wel vooral het islamitische karakter te benadrukken.
pi_161768391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Slechte idee vind ik. Één van de mooie punten van het Nederlandse systeem is dat het ruimte schept voor een breed palet aan opvattingen. Dat moet behouden blijven. En het is ook onzin dat kleine partijen het lastig maken om te regeren, het kabinet heeft bijvoorbeeld de laatste jaren goed met de SGP kunnen samenwerken.
pi_161768416
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2016 01:49 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Slechte idee vind ik. Één van de mooie punten van het Nederlandse systeem is dat het ruimte schept voor een breed palet aan opvattingen. Dat moet behouden blijven. En het is ook onzin dat kleine partijen het lastig maken om te regeren, het kabinet heeft bijvoorbeeld de laatste jaren goed met de SGP kunnen samenwerken.
Je bedoelt dat de SGP met één zetel heel het kabinet in z'n greep hield en disproportioneel veel invloed had op het beleid. Begrijp me niet verkeerd, een veelheid aan partijen is iets positiefs, maar je kunt ook doorslaan. VNL, 50PLUS, Partij voor de Dieren, DENK, SGP en nog een aantal 'onafhankelijken'. Allemaal eisen ze onevenredig veel spreektijd en onderhandeltijd.
pi_161768701
Hier heeft Kuzu een punt.
http://www.mediacourant.n(...)y-tv-ga-niet-te-ver/

quote:
Zo lang Lucky TV, de satirische slotrubriek van De Wereld Draait Door, niet gaat beledigen, mag het wat Kuzu betreft blijven bestaan. “Je mag grappen maken“, zegt hij.

Kuzu keek er naar eigen zeggen niet zo raar van op dat Umar werd opgepakt in Turkije voor beledigende tweets over de Turkse president Erdogan. “Op het moment dat mijn koning Willem-Alexander en koningin Máxima een pedofiel, een geitenneuker of een kindhoer genoemd zouden worden, dan zou ik dat ook vreselijk vinden. Dan zou ik dat veroordelen.”
Ik vind namelijk ook dat WA niet zwaar wordt beledigd bij Lucky TV.
Hij wordt meer afgeschilderd als een zelfstandige vrije Haagse jongen, die vaak lak heeft aan het protocol.

En bij Lucky TV worden wél de Turken beledigd.

na 33 seconde "ik ben geen Turk"
pi_161779987
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:01 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Van al die gare nieuwe initiatieven als bijvoorbeeld ook VNL is Denk voorlopig wel de enige die er serieus kans op maakt.
Het blijft een partij die kansloos is en blijft. In beste geval is het een nieuwe partij van de dieren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_161783897
Ik heb Tunahan Kuzu heel erg hoog zitten. Zijn optreden bij Nieuwsuur was werkelijk briljant. Als hij zijn kaarten goed uitspeelt zie ik DENK wel uitgroeien tot een algemene verschoppelingen/ minderheden/ subculturen partij, die de nodige zetels van SP/ Groenlinks/ PvdA en zelfs D66 afsnoept. Maar dan moet de kandidatenlijst véél diverser. Dus geen gezichtsbepalende Turken/ moslims meer. Een Surinamer/ Chinees of autochtone hippie/ alto zouden het goed doen. Als tegelijkertijd Hillary Clinton de eerste vrouwelijke president van de VS wordt, zou dat htl ook een bepaalde feminiene saamhorigheidsvibe teweeg kunnen brengen.

Het zou wel grappig zijn als DENK uiteindelijk de PvdA overtreft.
pi_161783999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:29 schreef Bilge het volgende:
Ik heb Tunahan Kuzu heel erg hoog zitten. Zijn optreden bij Nieuwsuur was werkelijk briljant. Als hij zijn kaarten goed uitspeelt zie ik DENK wel uitgroeien tot een algemene verschoppelingen/ minderheden/ subculturen partij, die de nodige zetels van SP/ Groenlinks/ PvdA en zelfs D66 afsnoept. Maar dan moet de kandidatenlijst véél diverser. Dus geen gezichtsbepalende Turken/ moslims meer. Een Surinamer/ Chinees of autochtone hippie/ alto zouden het goed doen. Als tegelijkertijd Hillary Clinton de eerste vrouwelijke president van de VS wordt, zou dat htl ook een bepaalde feminiene saamhorigheidsvibe teweeg kunnen brengen.

Ik denk dat ze hun handen mogen dichtknijpen als ze 2 zetels behalen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 28 april 2016 @ 22:18:35 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161788307
quote:

Klinkt net zo realistisch als dat Norbert Klein de nieuwe premier wordt.
pi_161792001
quote:

Waarom zou je op een partij stemmen die niet eens fatsoenlijke standpunten heeft. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_161792056
quote:

In dat optreden kon hij smaak en strafbaarheid anders niet uit elkaar houden.
pi_161792082
Die 'partij' is volgend jaar gewoon weg. :')
pi_161793563
ik denk dat mensen hier de campagne machine van de PvdA zwaar onderschatten. je kunt vinden wat je wilt van die partij maar niemand kan ontkennen dat ze weten hoe ze een campagne moeten voeren.

Als ze weer een paar Turkse Nederlanders op de lijst zetten en daar gericht campagne mee gaan voeren dan kan het zomaar zijn dat DENK het nakijken heeft. Hopelijk voor de PvdA screenen ze die mensen dan wel een stukje beter dan ze bij die Kuzu en Ozturk hebben gedaan
- Rudyard Kipling
pi_161793657
Zo lang Lucky TV, de satirische slotrubriek van De Wereld Draait Door, niet gaat beledigen, mag het wat Kuzu betreft blijven bestaan. “Je mag grappen maken“, zegt hij.

Als DENK aan de macht komt betekent dat dus een soort beledigingspolitie die alle programma's bekijkt. Dan is het ook exit voor Voetbal Inside. Ik ben tegen!
pi_161796176
een analyse uit het NRC over DENK en de manier waarop ze opereren.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)sla-hard-ter-1612654
- Rudyard Kipling
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:56:45 #127
3647 B.R.Oekhoest
pi_161796323
quote:
Ik heb Tunahan Kuzu heel erg hoog zitten. Zijn optreden bij Nieuwsuur was werkelijk briljant.
"Moge Allah je straffen" was anders niet zo briljant.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_161796438
Het blijkt dus wel een geniale zet te zijn geweest om hun zetel te behouden na de PvdA. Lekker een beetje campagne voeren voor je eigen clubje, vanuit de kamer.

Ook zijn hun standpunten mij weinig duidelijk, behalve dan "doen wat Turkije wil". Zit er een groter wereldbeeld achter of willen ze slechts trekpoppen van Ankara zijn?
pi_161796895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ineens kwam de ware Islamitische geest uit de Seculiere huid.
Als je toch uit de seculiere PvdA wordt gegooid kun je ook je ware aard wel prijsgeven.
Het had iets weg van het eind van een detective-serie, bv Poirot of Miss Marple of een andere Agatha Christie.
Als ze allemaal in de woonkamer zitten en Poirot wijst de dader aan, die dan eerst ontkent natuurlijk, maar als Poirot een aantal onweerlegbare bewijzen heeft, komt er een grimas op het gezicht van de dader, en knalt hij er van alles uit.
Ook vergelijkbaar met het Paard van Troje natuurlijk. Troje ligt ook nog 'ns in het huidige Turkije. Hoe toepasselijk..
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:35:42 #130
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_161797191
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

:')

Ik verwacht ook wel een zetel of 2 voor DENK. Een verdere verloedering voor de TK derhalve.
Ook de waarheid is een wapen.
pi_161798640
Nog een partij video van Denk

pi_161798731
Nog een video van DENK partijleider Kuzu

vrijdag 29 april 2016 @ 13:51:12 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161798817
Ik vind het altijd een beetje eng als mensen praten over 'moslimkinderen'. Kinderen hebben geen religie, verdomme.
pi_161798818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:35 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ik verwacht ook wel een zetel of 2 voor DENK. Een verdere verloedering voor de TK derhalve.
Na nieuwe verkiezingen zijn die 101 afsplitsingen van Wilders allemaal weg, dus dat compenseert het gelukkig meer dan volledig.
pi_161798834
DENK bedankt POW

pi_161798855
quote:
Flikker eens op met al je kutvideo's een voor een.
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:56:41 #138
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_161798950
quote:

[..]

Dat is wel balen. Maar, weet je zeker dat het komt doordat je Turks bent? Woon je in een grote(re) stad?

Want ik herken wel wat je zegt. For the record; ik ben zo Nederlands als maar kan. Maar in de stad had ik ook geen contact met mensen en vrijwel al mijn buren negeerden mij en veelal ook elkaar. Dat is in mijn beleving ook gewoon hoe het in een stad werkt. Nu ik in een kleinschaligere stad woon, in meer een buurtje, is dat heel anders.

Daarbij zijn Nederlanders in het algemeen van zichzelf ook redelijk op hun eigen kleine kringetje gefocussed. Daar staan ze, samen met andere noord-europeanen, internationaal om bekend. Het duurt even voordat je daar echt tussen komt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_161799050
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:56 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat is wel balen. Maar, weet je zeker dat het komt doordat je Turks bent? Woon je in een grote(re) stad?

Want ik herken wel wat je zegt. For the record; ik ben zo Nederlands als maar kan. Maar in de stad had ik ook geen contact met mensen en vrijwel al mijn buren negeerden mij en veelal ook elkaar. Dat is in mijn beleving ook gewoon hoe het in een stad werkt. Nu ik in een kleinschaligere stad woon, in meer een buurtje, is dat heel anders.

Daarbij zijn Nederlanders in het algemeen van zichzelf ook redelijk op hun eigen kleine kringetje gefocussed. Daar staan ze, samen met andere noord-europeanen, internationaal om bekend. Het duurt even voordat je daar echt tussen komt.
Wat een onzin, die laatste alinea. Overigens is dit West-Europa.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:02:42 #140
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_161799091
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:00 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Wat een onzin, die laatste alinea. Overigens is dit West-Europa.
Nee hoor. Cultuurstudies van Geert Hofstede en... Huizinga meen ik. Internationaal vrij bekende en maatgevende studies over cultuur (Hofstede) en hoe vriendschappen werken in verschillende culturen (Huizinga).
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_161799110
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:35 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Wat een fucking imbeciel.
pi_161799173
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:03 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Niks mis mee. Hoeft geen spuug op
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_161801822
quote:
Nou. Daar wordt ie echt te kakken gezet! Die turk dus. Door zichzelf. Debiel.
pi_161801873
Ja Polderturk, we kunnen zelf ook wel video's van DENK googlen :').
pi_161802077
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:07 schreef Pokkelmans het volgende:
Ja Polderturk, we kunnen zelf ook wel video's van DENK googlen :').
Dit is toch een topic over Denk? Dan lijkt het me normaal dat er ook video's van DENK geplaatst worden, zodat mensen een oordeel kunnen vormen.
pi_161802114
Ik zie wel een sterke stijging in het aantal views op YouTube van DENK video's. Kregen ze in november 2015 soms maar 400 views, nu krijgen ze soms meer dan 20.000 views.
pi_161802135
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is toch een topic over Denk? Dan lijkt het me normaal dat er ook video's van DENK geplaatst worden, zodat mensen een oordeel kunnen vormen.
Ja, maar een videodump is wat overbodig. Flikker het allemaal in één post met een wat ruimere omschrijving dan "Video van DENK".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 16:20:08 ]
pi_161802163
Idd, flikker toch op met 1001 posts vol video dumps.
pi_161802170
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:20 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, maar een videodump is wat overbodig. Flikker het allemaal in één post met een wat ruimere omschrijving dan "Video van DENK".
Ik heb die video's niet allemaal kort achter elkaar bekeken. Mijn excuses als ik hiermee dit topic te veel vervuil.
pi_161802213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:18 schreef polderturk het volgende:
Ik zie wel een sterke stijging in het aantal views op YouTube van DENK video's. Kregen ze in november 2015 soms maar 400 views, nu krijgen ze soms meer dan 20.000 views.
Da's nogal wiedes natuurlijk. Na de acties van Erdolf de laatste tijd wil iedereen wel weten wat voor vlees we in de kuip hebben.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:52:01 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161802715
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Da's nogal wiedes natuurlijk. Na de acties van Erdolf de laatste tijd wil iedereen wel weten wat voor vlees we in de kuip hebben.
Of ze hebben gewoon een trollbot ingehuurd
pi_161802861
Nouja, al die toestanden met Turkije hebben natuurlijk wel een prima mogelijkheid geboden voor Kuzu en Özturk om zich even lekker te profileren.

Blijft overigens nog steeds mijn vraag staan: hebben ze een wat uitgebreidere agenda dan "Doen wat Ankara wil"?
pi_161803266
Ze zeggen dat ze tegen alle vormen van discriminatie zijn. Dat lijkt me een prima boodschap, toch? Ze willen een partij voor iedereen zijn.
pi_161803380
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:17 schreef polderturk het volgende:
Ze zeggen dat ze tegen alle vormen van discriminatie zijn. Dat lijkt me een prima boodschap, toch? Ze willen een partij voor iedereen zijn.
Ze passen iig niet bij de PvdA.
DENK is geen seculiere partij, maar een moslimpartij. "Allah zal u straffen" zei Kuzu tegen Marcoush.
Bij PvdA-vergaderingen die niet over Turken ging zaten de heren Turkse kranten te lezen.
Etc.
pi_161803573
Als Denk zich als partij voor allochtonen gaat profileren, dan zie ik hen nog best veel kans maken. De huidige gevestigde partijen laten wat dat betreft een gat vallen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_161803727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ze passen iig niet bij de PvdA.
DENK is geen seculiere partij, maar een moslimpartij. "Allah zal u straffen" zei Kuzu tegen Marcoush.
Bij PvdA-vergaderingen die niet over Turken ging zaten de heren Turkse kranten te lezen.
Etc.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Niet Tunahan Kuzu maar Selçuk Öztürk zei 'Moge Allah je straffen'. Hij zei dit tegen Marcouch, nadat deze een dolk in de rug van Kuzu en Öztürk stak. Dit is niets anders dan een verwensing, zoals 'krijg de pleuris', en heeft niets te maken met een seculier of religieus geïnspireerd staatsbestel. Hoe komen jullie hier eigenlijk op? Weten jullie überhaupt wel wat het secularisme inhoudt?

Over de scheiding van staat en kerk zei Farid Azarkan in Buitenhof duidelijk en stellig dat geloof iets tussen gelovige en dat waar hij in gelooft is en dat de staat zich er verder niet mee hoort te bemoeien.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:49:55 #160
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161803861
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:17 schreef polderturk het volgende:
Behalve voor Nederlanders.
pi_161803988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
Als Denk zich als partij voor allochtonen gaat profileren, dan zie ik hen nog best veel kans maken. De huidige gevestigde partijen laten wat dat betreft een gat vallen.
Want allochtonen zijn niet geïnteresseerd in onderwerpen zoals de huizenmarkt/HRA, privacy op internet, vrijhandelsverdragen, verkeersveiligheid en noem maar op?
pi_161804155
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Want allochtonen zijn niet geïnteresseerd in onderwerpen zoals de huizenmarkt/HRA, privacy op internet, vrijhandelsverdragen, verkeersveiligheid en noem maar op?
Partijen die zich op een bepaalde doelgroepen richten kunnen best succesvol zijn. We hebben wat dat betreft interessante voorgangers voor ouderen, dierenvrienden of bepaalde geloven.
pi_161804252
quote:

[..]

Ik zie niet wat dat met mijn reactie te maken heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_161804532
quote:

[..]

Ik heb een behoorlijk aantal videos bekeken. Het lijkt erop dat ze geen one issue partij zijn.
pi_161804596
Die kutu is geboren in 1981. Ziet eruit als 50. :')
pi_161815563
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie niet wat dat met mijn reactie te maken heeft.
Ik dacht dat je met je post bedoelde dat er wel een groep allochtonen zijn zijn die op een partij met minimale standpunten zou stemmen. Sorry als je ik je verkeerd begrepen had.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb een behoorlijk aantal videos bekeken. Het lijkt erop dat ze geen one issue partij zijn.
Lijkt me eerder een no issue partij. :P
  zaterdag 30 april 2016 @ 06:40:50 #167
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161818115
Denk is gewoon een partij van Turken voor Turken die schijt heeft aan de Nederlandse manier van leven. Een Paard van Troje als je het mij vraagt.
  zaterdag 30 april 2016 @ 06:54:35 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161818130
Ik blijf een MI houden van een man met tonijnen ipv handen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161819744
Ik merk uit dit topic dat de ongefundeerde beschuldigingen uit de media (lange arm van Ankara, geradicaliseerd, rug naar de samenleving) gretig aftrek vinden onder praktisch de gehele witte bevolking. De kritiek wordt klakkeloos overgenomen, omdat in het onderbewustzijn van veel witten reeds een levendig vermoeden/ wantrouwen jegens getinten schuilt; hierdoor bestaat geen behoefte aan enige vorm van bewijs; alle beschuldigingen die de toets der onderbuikgevoel doorstaan, worden voor zoete koek geslikt.

Naast ongefundeerd zijn de beschuldigingen ook vaag. Wanneer sta je met je rug naar de samenleving? Waarom is dit precies problematisch? Hoe verhoudt dit zich tot de vrijheid om naar eigen inzicht je eigen leven in te vullen? Wat is de concrete betekenis van de lange arm van Ankara? Wanneer ben je een radicaal? Als witten hun beschuldigingen niet concretiseren, kunnen getinten als beschuldigde partij die beschuldiging niet evalueren en eventueel (als daar aanleiding toe is) hun gedrag bijstellen, de norm bekritiseren of hun naam zuiveren. Zouden de beschuldigingen expres vaag worden gehouden, zodat getinten altijd in een verdachte sfeer verkeren? Kafka?
  zaterdag 30 april 2016 @ 17:21:35 #170
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_161826740
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:03 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ze moet knap zijn als Miss, niet al te slim.
Ook de waarheid is een wapen.
pi_161826946
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:21 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ze moet knap zijn als Miss, niet al te slim.
Ja, maar dan mag ik nog steeds geïrriteerd zijn door iemands domheid. Wat een fucking antwoorden, man. Paranoïde en dom.
pi_161841208
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 10:59 schreef Bilge het volgende:
Ik merk uit dit topic dat de ongefundeerde beschuldigingen uit de media (lange arm van Ankara, geradicaliseerd, rug naar de samenleving) gretig aftrek vinden onder praktisch de gehele witte bevolking. De kritiek wordt klakkeloos overgenomen, omdat in het onderbewustzijn van veel witten reeds een levendig vermoeden/ wantrouwen jegens getinten schuilt; hierdoor bestaat geen behoefte aan enige vorm van bewijs; alle beschuldigingen die de toets der onderbuikgevoel doorstaan, worden voor zoete koek geslikt.

Naast ongefundeerd zijn de beschuldigingen ook vaag. Wanneer sta je met je rug naar de samenleving? Waarom is dit precies problematisch? Hoe verhoudt dit zich tot de vrijheid om naar eigen inzicht je eigen leven in te vullen? Wat is de concrete betekenis van de lange arm van Ankara? Wanneer ben je een radicaal? Als witten hun beschuldigingen niet concretiseren, kunnen getinten als beschuldigde partij die beschuldiging niet evalueren en eventueel (als daar aanleiding toe is) hun gedrag bijstellen, de norm bekritiseren of hun naam zuiveren. Zouden de beschuldigingen expres vaag worden gehouden, zodat getinten altijd in een verdachte sfeer verkeren? Kafka?
Je had anders verwacht? Nee toch?
  zondag 1 mei 2016 @ 13:35:45 #173
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161844296
Het enige waar DENK mee bezig lijkt te zijn is het kanaliseren van (onterecht) ressentiment van allochtonen jegens autochtonen. Van mij mogen ze, maar bijdragen aan betere sociale verhoudingen doen ze natuurlijk niet.
  zondag 1 mei 2016 @ 13:36:57 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161844316
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:35 schreef Morendo het volgende:
Het enige waar DENK mee bezig lijkt te zijn is het kanaliseren van (onterecht) ressentiment van allochtonen jegens autochtonen. Van mij mogen ze, maar bijdragen aan betere sociale verhoudingen doen ze natuurlijk niet.
Goed afgekeken van Wilders. Wat dat betreft kunnen ze prima door een deur.
pi_161855441
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:00 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je had anders verwacht? Nee toch?
Nee :z

Hoe denk jij eigenlijk over DENK? Welke impact zal het hebben op de politiek/ samenleving?
pi_161857819
Kontenlikkers van Erdogan. Alsof iemand die ook maar serieus neemt. :')
pi_161862542
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 20:37 schreef Bilge het volgende:
Nee :z

Hoe denk jij eigenlijk over DENK? Welke impact zal het hebben op de politiek/ samenleving?
Ik volg ze sinds kort op FB uit interesse. Sowieso ligt er een gat in de landelijke politiek; allochtonen en met name van Moslim komaf keren zich al langer van de traditioneel grote partijen af omdat ze daar hun stem niet (meer) in horen. En de nieuwe generatie Moslims (t/m 30) voelen sowieso niet perse gebonden aan een van die partijen. In dat gat kan DENK dan goed springen.
Dat ze Azarkan hebben binnen gehaald (of hij heeft zich eigenlijk zelf aangesloten natuurlijk) is een hele goede zet om breder dan alleen een "Turkenpartij" te zijn. Ben benieuwd hoe ze zich verder uitbouwen en positioneren want ik zie wel wat lastige hete hangijzers die ook sympathisanten van de partij met diverse achtergronden kunnen afstoten. Heb wel het idee dat ze minder uitsluitend Islamitisch zijn dan bijv. Nida die in de Rotterdamse raad zitten. Ze lijken toch wel wat meer moeite te doen om breder te zijn. En dat is ook nodig voor langdurigere leefbaarheid in de landelijke politiek. Twee zetels moet zeker haalbaar zijn. En valt me op dat ze nu wel in een goede lift zitten en er ook onder (mogelijke) sympathisanten een flinke bereidheid is zich erachter te scharen. Meer dan vroeger, denk dat dat komt door de shit die mensen over zich heen krijgen al een tijdje (met o.a. permanent veel aantal zetels voor de PVV) en dat men meer bereid is te vechten voor diens rol in de maatschappij en geluid te vertolken.
  maandag 2 mei 2016 @ 00:56:53 #178
46494 Morrigan
||||||||
pi_161863200
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 00:13 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik volg ze sinds kort op FB uit interesse. Sowieso ligt er een gat in de landelijke politiek; allochtonen en met name van Moslim komaf keren zich al langer van de traditioneel grote partijen af omdat ze daar hun stem niet (meer) in horen. En de nieuwe generatie Moslims (t/m 30) voelen sowieso niet perse gebonden aan een van die partijen. In dat gat kan DENK dan goed springen.
Ik denk dat er steeds meer jonge mensen zich niet verbonden voelen met een politieke partij. En ik heb geen bewijs, maar het is meer een gevoel. D66, PvdA, Groenlinks, het zijn voor mij allemaal nietszeggende partijen geworden. Om dit moment weet ik alleen dat ik niet op de VVD, PVV en christelijke partijen zou gaan stemmen, maar met andere partijen heb ik ook niet bepaald een band.

quote:
Dat ze Azarkan hebben binnen gehaald (of hij heeft zich eigenlijk zelf aangesloten natuurlijk) is een hele goede zet om breder dan alleen een "Turkenpartij" te zijn. Ben benieuwd hoe ze zich verder uitbouwen en positioneren want ik zie wel wat lastige hete hangijzers die ook sympathisanten van de partij met diverse achtergronden kunnen afstoten. Heb wel het idee dat ze minder uitsluitend Islamitisch zijn dan bijv. Nida die in de Rotterdamse raad zitten. Ze lijken toch wel wat meer moeite te doen om breder te zijn. En dat is ook nodig voor langdurigere leefbaarheid in de landelijke politiek. Twee zetels moet zeker haalbaar zijn. En valt me op dat ze nu wel in een goede lift zitten en er ook onder (mogelijke) sympathisanten een flinke bereidheid is zich erachter te scharen. Meer dan vroeger, denk dat dat komt door de shit die mensen over zich heen krijgen al een tijdje (met o.a. permanent veel aantal zetels voor de PVV) en dat men meer bereid is te vechten voor diens rol in de maatschappij en geluid te vertolken.
Het feit dat ze door veel mensen gezien worden als een 'Turkenpartij', is hun positie sowieso al lastig. Probeer dan maar een niet-Turken te overhalen waarom hun partij beter is dan andere politieke partijen. Tja, ze zijn tegen discriminatie, maar dat zijn de meeste partijen. Daarin zijn ze niet bepaald uniek.
pi_161863299
quote:
12s.gif Op maandag 2 mei 2016 00:56 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk dat er steeds meer jonge mensen zich niet verbonden voelen met een politieke partij. En ik heb geen bewijs, maar het is meer een gevoel. D66, PvdA, Groenlinks, het zijn voor mij allemaal nietszeggende partijen geworden. Om dit moment weet ik alleen dat ik niet op de VVD, PVV en christelijke partijen zou gaan stemmen, maar met andere partijen heb ik ook niet bepaald een band.
Die trend is breder in de samenleving zichtbaar.

quote:
Het feit dat ze door veel mensen gezien worden als een 'Turkenpartij', is hun positie sowieso al lastig. Probeer dan maar een niet-Turken te overhalen waarom hun partij beter is dan andere politieke partijen.
Daarom ligt hun primaire kiezer niet bij de grootste witte groep maar bij allochtonen en specifieker van Moslim komaf. Daar ligt wel een flink gat wat ze kunnen dichten in de nationale politiek en is dat Turkse geen beletsel. Zeker niet nu Azarkan zich bij hen heeft aangesloten en daarmee een connectie met Marokkaanse Nederlanders is gelegd. De vraag is of ze verder kunnen groeien buiten het etiket Moslimpartij. Maar ik heb het idee - kan het fout hebben - dat ze tot noch toe minder die Islamitische stempel naar voren brengen dan bijv. een lokale R'damse partij als Nida dat doet. Dat is tegelijkertijd de uitdaging, want met de nieuwe leden die zich aanmelden (overgrote deel Moslims) kan je ook getouwtrek krijgen tussen "iets religieuzer karakter" en "wat seculierder en minder nadruk op de Islam".

[quote[
Tja, ze zijn tegen discriminatie, maar dat zijn de meeste partijen. Daarin zijn ze niet bepaald uniek.[/quote]

Hier ligt wel een gat waarvan Moslims vinden dat DENK die beter kan dichten dan de traditionele partijen.
  maandag 2 mei 2016 @ 13:43:42 #180
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161870593
Ik denk enerzijds dat moslims mogelijk veel invloed gaan verspelen door zich te verzamelen in een randpartij die ook nog eens melaats is binnen Den Haag, althans de twee kopmannen. Anderzijds was het natuurlijk ook een gotspe dat moslims uit louter sociaal-economische motieven maar op progressieve partijen gingen stemmen.

DENK gaat natuurlijk de partij worden van segregatie, soevereiniteit in eigen kring, de beschermer van de islamitische zuil. Het is geen toeval dat ze botsten met de PvdA vanwege een integratie-nota. Geen pottenkijkers in moskee-internaten of bij vage Turks/islamitische stichtingen, en verder een beetje jammeren over vermeende arbeidsmarktdiscriminatie door witte werkgevers. Leuke partij!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 05:22:46 #181
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161890155
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:43 schreef Morendo het volgende:
Ik denk enerzijds dat moslims mogelijk veel invloed gaan verspelen door zich te verzamelen in een randpartij die ook nog eens melaats is binnen Den Haag, althans de twee kopmannen. Anderzijds was het natuurlijk ook een gotspe dat moslims uit louter sociaal-economische motieven maar op progressieve partijen gingen stemmen.

DENK gaat natuurlijk de partij worden van segregatie, soevereiniteit in eigen kring, de beschermer van de islamitische zuil. Het is geen toeval dat ze botsten met de PvdA vanwege een integratie-nota. Geen pottenkijkers in moskee-internaten of bij vage Turks/islamitische stichtingen, en verder een beetje jammeren over vermeende arbeidsmarktdiscriminatie door witte werkgevers. Leuke partij!
Voor zover ik weet hebben Turken een bloedhekel aan Marokkanen dus dat zal omgekeerd ook wel zo zijn. Denk heeft mocro Azarkan er uitsluitend bij gehaald om de 2 Turken-zetels in het Nederlandse parlement veilig te stellen. Daarna mag Azarkan weer oprotten. Ik hoop dat ze het lang volhouden! Een betere anti-reclame voor de multiculturele leugen is er niet.

Een positief puntje dan nog over de heren van Denk die weinig tot niks hebben met de Nederlandse identiteit en manier van leven: nationaliteit hoeft in een islamitische partij geen probleem te zijn zolang het maar allemaal soennieten zijn. En dat zijn ze.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:35:39 #182
46494 Morrigan
||||||||
pi_161890825
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 05:22 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Voor zover ik weet hebben Turken een bloedhekel aan Marokkanen dus dat zal omgekeerd ook wel zo zijn. Denk heeft mocro Azarkan er uitsluitend bij gehaald om de 2 Turken-zetels in het Nederlandse parlement veilig te stellen. Daarna mag Azarkan weer oprotten. Ik hoop dat ze het lang volhouden! Een betere anti-reclame voor de multiculturele leugen is er niet.

Een positief puntje dan nog over de heren van Denk die weinig tot niks hebben met de Nederlandse identiteit en manier van leven: nationaliteit hoeft in een islamitische partij geen probleem te zijn zolang het maar allemaal soennieten zijn. En dat zijn ze.
Ik ken anders genoeg Turken en Marokkanen die prima door één deur kunnen.
pi_161892421
Ja joh Old_Pal, laten we een analyse vooral beginnen met de hypothese dat Turkse en Marokkaanse Nederlanders een bloedhekel aan elkaar hebben.
pi_161892483
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ken anders genoeg Turken en Marokkanen die prima door één deur kunnen.
Die Azarkan heeft gezegd dat ie 'niet zoveel met turken heeft'.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:41:26 #185
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161917726
Beginnen zich overduidelijk te profileren als de PVV, maar dan voor de islamieten. Stokpaardjes galore.
pi_161918180
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:41 schreef Twiitch het volgende:
Beginnen zich overduidelijk te profileren als de PVV, maar dan voor de islamieten. Stokpaardjes galore.
Wat betekent dit überhaupt?
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:10:33 #187
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161918272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:06 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat betekent dit überhaupt?
Dat het besneden populisten zonder inhoud zijn.
pi_161918306
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Akkoord.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:45:31 #189
3647 B.R.Oekhoest
pi_161921534
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 10:59 schreef Bilge het volgende:

Je haalt nu wel veel dingen door elkaar. Laten we eens beginnen met de lange arm van Ankara. Er liggen nu toch wel wel genoeg concrete bewijzen op tafel dat Turkije zich bezighoudt met inmenging op Nederlands grondgebied betreffende Nederlandse onderdanen met Turks paspoort. Dat soort inmenging is naar Westerse maatstaven onwenselijk, maar het kan natuurlijk zijn dat Erdogan-aanhangers met dat soort principes wat minder moeite hebben.

Of je wel of niet met de rug naar de samenleving staat is natuurlijk een vager verhaal waar je lang over kan discussieren.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:54:35 #190
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161921724
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Toevoeging: met een absurde fobie voor varkensvlees.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:55:40 #191
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161921753

[ Bericht 100% gewijzigd door Old_Pal op 04-05-2016 14:55:59 ]
pi_161933466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je haalt nu wel veel dingen door elkaar. Laten we eens beginnen met de lange arm van Ankara. Er liggen nu toch wel wel genoeg concrete bewijzen op tafel dat Turkije zich bezighoudt met inmenging op Nederlands grondgebied betreffende Nederlandse onderdanen met Turks paspoort. Dat soort inmenging is naar Westerse maatstaven onwenselijk, maar het kan natuurlijk zijn dat Erdogan-aanhangers met dat soort principes wat minder moeite hebben.
Wat een flauwekul. Ben je nu al vergeten hoe Balkenende met bibberende knieën naar Bush de inval tegen Irak aankondigde? Dan heb je hier een inmenging van recentere datum: Nederland subsidieert Russischtalige anti-Poetin media. Zo zijn er tientallen voorbeelden van inmenging door Nederland in de interne aangelegenheden van andere landen.

Uiteraard is geen enkel land gediend van externe bemoeizucht; dit is geen 'Westerse waarde' (hoe kom je daar in vredesnaam op?) maar universeel en eigen aan het beestje. Ik snap dat Nederland zich stoort aan de Turkse bemoeienis (en vice versa); maar welke concrete bewijzen/ aanwijzingen zijn er om DENK-politici als spionnen neer te zetten? Ik heb ze niet voorbij zien komen. Ik vind het opvallend hoe makkelijk witte Nederlanders de aantijgingen jegen Kuzu en Öztürk accepteren: dit legt het racistische onderbewustzijn bloot. Als je een willekeurige witte Nederlander beschuldigt van enig misdrijf, is de eerste logische reactie: wat is het bewijs? Hier wordt die vraag niet gesteld, en dat is veelzeggend.
  donderdag 5 mei 2016 @ 03:43:02 #193
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161938654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:30 schreef Bilge het volgende:

.... maar welke concrete bewijzen/ aanwijzingen zijn er om DENK-politici als spionnen neer te zetten?
Het zijn de enige 2 volksvertegenwoordigers in het Nederlandse parlement die in de kwestie Ebru Umar niet hebben gepleit voor vrijheid van meningsuiting als 1 van de pijlers van de Nederlandse grondwet.

Het binnenhalen van de 5e colonne in de Tweede Kamer was wederom een goedbedoeld PvdA-projectje dat achteraf desastreuze gevolgen bleek te hebben.

Wat vindt Denk trouwens van de Armeense genocide?
  donderdag 5 mei 2016 @ 10:39:29 #194
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161940610
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 03:43 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat vindt Denk trouwens van de Armeense genocide?
Zoals gebruikelijk wordt ook op dat punt slaafs het Turkse regeringsstandpunt gevolgd. Zie ook dit filmpje op de Facebookpagina van DENK:

https://www.facebook.com/(...)8675/?type=2&theater
pi_161944389
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 10:39 schreef freako het volgende:

[..]

Zoals gebruikelijk wordt ook op dat punt slaafs het Turkse regeringsstandpunt gevolgd. Zie ook dit filmpje op de Facebookpagina van DENK:

https://www.facebook.com/(...)8675/?type=2&theater
Offtopic, maar de waarheid is dat Armeniërs en Turken een genocide op elkaar hebben uitgevoerd. Zie bijvoorbeeld hieronder.

Het Niles en Sutherland report werpt een ander licht op deze kwestie. Voor het hele rapport, zie de link hieronder. pro-Armeense deskundigen beweren dat Armeniers helemaal geen genocide hebben uitgevoerd en dat er maximaal 10.000 moslims zijn omgebracht door de Armeniers. Onder andere Ericr van dit forum beweert dit. Dit werd ook herhaald in het programma Bloedbroeders. In werkelijkheid zijn er veel meer moslims afgeslacht door de Armeniers.

http://louisville.edu/a-s/history/turks/Niles_and_Sutherland.pdf

Kapitein Emory Niles en Mr Arthur Surtherland waren Amerikanen die de opdracht hadden gekregen van de VS regering om de situatie in Oost-Anatolie te onderzoeken. Hun rapport zou als basis dienen voor het verlenen van hulp aan Armeniers door het American Committee for Near East Relief. Het volgende is een citaat uit hun rapport:

In the entire region from Bitlis through Van to Bayezit we were informed that the damage and destruction had been done by the Armenians, who, after the Russians retired, remained in occupation of the country and who, when the Turkish army advanced, destroyed everything belonging to the Musulmans. Moreover, the Armenians are accused of having committed murder, rape arson and horrible atrocities of every description upon the Musulman population. At first we were most incredulous of these stories, but we finally came to believe them, since the testimony was absolutely unanimous and was corroborated by material evidence. For instance, the only quarters left at all intact in the cities of Bitlis and Van are the Armenian quarters, as was evidenced by churches and inscriptions on the houses, while the Musulman quarters were completely destroyed. Villages said to have been Armenian were still standing whereas Musulman villages were completely destroyed.

Nog een ander citaat:

In this region [Bayazit-Erzurum] the racial situation is intensely aggravated by the proximity to the frontier of Armenia, from which refugees are coming with stories of massacres, cruelty and atrocities carried on by the Armenian Government, Army and people against the Musulman population. Although several hundred Armenians are actually living in the vilayet of Van, it would seem impossible that Armenians could live in the rural regions of the vilayet of Erzerum, since the utmost hatred of them is manifested by all. Here also the Armenians before retiring ruined villages, carried out massacres, and perpetrated every kind of atrocity upon the Musulman population and the doings of the Armenians just over the frontier keep alive and active the hatred of the Armenians, a hatred that seems to be at least smoldering in the region of Van. That there are disorders and crimes in Armenia is confirmed by refugees from Armenia in all parts of the region and by a British officer at Erzerum.

Uit het rapport haal ik ook het volgende

Population
City of Bitlis

Musulman
before war: 30,000
August 1919: 4,000

Armenian
before war: 10,000
August 1919: -

Een groot deel van de Armeniers zijn gevlucht of gedeporteerd naar Syrie. Maar je ziet dat de bevolkingsafname van moslims groter is dan de afname van Armeniers.

Houses intact
City of Bitlis

Musulman
before war: 6.500

Armenian
before war: 1.500
August 1919: 1.000

Zoals je kan zien zijn alle huizen in moslimwijken vernietigd door de Armeniers. Moslimwijken zijn o.a. te herkennen aan de moskeeen en islamitische symbolen. De Armeense wijken zijn te herkennen aan de kerken en aan de christelijke symbolen.

Laten we nu naar de stad en provincie Van kijken

Population
Vilayet of Van (provincie Van)

Musulman
before war: 301,000
August 1919: 150,000

Armenian
before war: 68,000
August 1919: 700

Population
City of Van

Musulman
before war: 43,000
August 1919: 5,000

Armenian
before war: 35,000
August 1919: 60 (not included 100 in hospital and orphanage)

Houses intact
City of Van

Musulman
before war: 3,400
August 1919: 3

Armenian
before war: 3,100
August 1919: 1,170

En dit is alleen Bitlis en Van. De Armeniers hadden dus flink huis gehouden. Het is niet waar dat Armeense bendes niks hadden gedaan of maar heel weinig hadden gedaan. Ze hebben op grote schaal slachtingen verricht. Lees ook het volgende stuk uit het Nederlands Handelsblad van 1920. Een Fransicaner monnik had het volgende gezegd:

Ik heb mijn rapporten van missies, uitgezonden door mijn orde in Beyazıt, Van, Erzurum, Erzincan; uit de rapporten weet ik, dat in 1915 toen de oorlog met Rusland begon, het de Armeniers waren, die achter het Turkse leger de revolutie aanwakkarden en de Turksche dorpen en nederzettingen ontvolkten en met den grond gelijk maakten. De verdere gebeurtenissen, die daarna in Turkije voorvielen, waren alleen de gevolgen van deze eerste vijandelijke houding der Armeniers.

BNW / De Turkse genocide door Armeniers
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:13:12 #196
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_161947405
Toen ze over erdogan en turkije vragen kregen _O- . Mafkezen
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_161947541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Offtopic, maar de waarheid is dat Armeniërs en Turken een genocide op elkaar hebben uitgevoerd. Zie bijvoorbeeld hieronder.

Het Niles en Sutherland report werpt een ander licht op deze kwestie. Voor het hele rapport, zie de link hieronder. pro-Armeense deskundigen beweren dat Armeniers helemaal geen genocide hebben uitgevoerd en dat er maximaal 10.000 moslims zijn omgebracht door de Armeniers. Onder andere Ericr van dit forum beweert dit. Dit werd ook herhaald in het programma Bloedbroeders. In werkelijkheid zijn er veel meer moslims afgeslacht door de Armeniers.

Kapitein Emory Niles en Mr Arthur Surtherland waren Amerikanen die de opdracht hadden gekregen van de VS regering om de situatie in Oost-Anatolie te onderzoeken. Hun rapport zou als basis dienen voor het verlenen van hulp aan Armeniers door het American Committee for Near East Relief. Het volgende is een citaat uit hun rapport:

In the entire region from Bitlis through Van to Bayezit we were informed that the damage and destruction had been done by the Armenians, who, after the Russians retired, remained in occupation of the country and who, when the Turkish army advanced, destroyed everything belonging to the Musulmans. Moreover, the Armenians are accused of having committed murder, rape arson and horrible atrocities of every description upon the Musulman population. At first we were most incredulous of these stories, but we finally came to believe them, since the testimony was absolutely unanimous and was corroborated by material evidence. For instance, the only quarters left at all intact in the cities of Bitlis and Van are the Armenian quarters, as was evidenced by churches and inscriptions on the houses, while the Musulman quarters were completely destroyed. Villages said to have been Armenian were still standing whereas Musulman villages were completely destroyed.

Nog een ander citaat:

In this region [Bayazit-Erzurum] the racial situation is intensely aggravated by the proximity to the frontier of Armenia, from which refugees are coming with stories of massacres, cruelty and atrocities carried on by the Armenian Government, Army and people against the Musulman population. Although several hundred Armenians are actually living in the vilayet of Van, it would seem impossible that Armenians could live in the rural regions of the vilayet of Erzerum, since the utmost hatred of them is manifested by all. Here also the Armenians before retiring ruined villages, carried out massacres, and perpetrated every kind of atrocity upon the Musulman population and the doings of the Armenians just over the frontier keep alive and active the hatred of the Armenians, a hatred that seems to be at least smoldering in the region of Van. That there are disorders and crimes in Armenia is confirmed by refugees from Armenia in all parts of the region and by a British officer at Erzerum.

Population
City of Bitlis

Musulman

Armenian

Een groot deel van de Armeniers zijn gevlucht of gedeporteerd naar Syrie. Maar je ziet dat de bevolkingsafname van moslims groter is dan de afname van Armeniers.

Houses intact
City of Bitlis

Musulman

Armenian

Zoals je kan zien zijn alle huizen in moslimwijken vernietigd door de Armeniers. Moslimwijken zijn o.a. te herkennen aan de moskeeen en islamitische symbolen. De Armeense wijken zijn te herkennen aan de kerken en aan de christelijke symbolen.

Population

Musulman

Armenian

Population
City of Van

Musulman

Armenian

Houses intact
City of Van

Musulman

Armenian

En dit is alleen Bitlis en Van. De Armeniers hadden dus flink huis gehouden. Het is niet waar dat Armeense bendes niks hadden gedaan of maar heel weinig hadden gedaan. Ze hebben op grote schaal slachtingen verricht. Lees ook het volgende stuk uit het Nederlands Handelsblad van 1920. Een Fransicaner monnik had het volgende gezegd:

Ik heb mijn rapporten van missies, uitgezonden door mijn orde in Beyazıt, Van, Erzurum, Erzincan; uit de rapporten weet ik, dat in 1915 toen de oorlog met Rusland begon, het de Armeniers waren, die achter het Turkse leger de revolutie aanwakkarden en de Turksche dorpen en nederzettingen ontvolkten en met den grond gelijk maakten. De verdere gebeurtenissen, die daarna in Turkije voorvielen, waren alleen de gevolgen van deze eerste vijandelijke houding der Armeniers.

BNW / De Turkse genocide door Armeniers
kun jij je wekelijkse onzin niet gewoon ergens hosten en dan voortaan een linkje plaatsen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161950074
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:23 schreef marsan het volgende:

[..]

kun jij je wekelijkse onzin niet gewoon ergens hosten en dan voortaan een linkje plaatsen?
Waarom is dit onzin? Ik haal bronnen aan die aantonen dat Armeniers een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ook zijn er bronnen volgens wie de Armeniers begonnen zijn met de slachtpartijen. Feit is dat Turken en Armeniers elkaar hebben afgeslacht. Alleen de Turken als daders aanwijzen is feitelijk onjuist en ook nog eens walgelijk.
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:51:11 #199
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_161950304
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom is dit onzin? Ik haal bronnen aan die aantonen dat Armeniers een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ook zijn er bronnen volgens wie de Armeniers begonnen zijn met de slachtpartijen. Feit is dat Turken en Armeniers elkaar hebben afgeslacht. Alleen de Turken als daders aanwijzen is feitelijk onjuist en ook nog eens walgelijk.
Het is 1 bron. En die is niet onomstreden ook. Voor de genocide van de Turken op de Armeniërs is iets meer onomstreden bewijs.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_161951036
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is 1 bron. En die is niet onomstreden ook. Voor de genocide van de Turken op de Armeniërs is iets meer onomstreden bewijs.
1 bron? Niet onomstreden? Dat is kletskoek. Er zijn gigantisch veel bronnen die aantonen dat Armeniers massaslachtingen hebben uitgevoerd. Ik wil ze hier wel posten, maar daar zie ik vanaf om het topic niet te verneuken.
pi_161952798
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:13 schreef polderturk het volgende:

[..]

1 bron? Niet onomstreden? Dat is kletskoek. Er zijn gigantisch veel bronnen die aantonen dat Armeniers massaslachtingen hebben uitgevoerd. Ik wil ze hier wel posten, maar daar zie ik vanaf om het topic niet te verneuken.
Open er een topic over zoals je elke maand wel doet, maar ga er niet andere topics mee vervuilen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 23:22:18 #202
3647 B.R.Oekhoest
pi_161954532
quote:

[..]

Wat een flauwekul. Ben je nu al vergeten hoe Balkenende met bibberende knieën naar Bush de inval tegen Irak aankondigde? Dan heb je hier een inmenging van recentere datum: Nederland subsidieert Russischtalige anti-Poetin media. Zo zijn er tientallen voorbeelden van inmenging door Nederland in de interne aangelegenheden van andere landen.

Je vergelijkt peren met appels.

quote:
Uiteraard is geen enkel land gediend van externe bemoeizucht; dit is geen 'Westerse waarde' (hoe kom je daar in vredesnaam op?) maar universeel en eigen aan het beestje. Ik snap dat Nederland zich stoort aan de Turkse bemoeienis (en vice versa); maar welke concrete bewijzen/ aanwijzingen zijn er om DENK-politici als spionnen neer te zetten?

Dat soort externe inmenging is tussen Westerse landen in Europa behoorlijk ondenkbaar. Dacht je bijvoorbeeld dat Rutte brieven naar alle Nederlanders in Vlaanderen stuurt met een beklemmend stemadvies? Of dat er in Belgische gemeentehuizen lijsten liggen met door Nederland goedgekeurde namen voor geboorten? Het gros van de NederTurken is Erdo-stemmer, en het komt niet eens in hun op om vragen te stellen over zoiets. dus dat zegt al genoeg over hun principes.

quote:
Ik heb ze niet voorbij zien komen. Ik vind het opvallend hoe makkelijk witte Nederlanders de aantijgingen jegen Kuzu en Öztürk accepteren: dit legt het racistische onderbewustzijn bloot. Als je een willekeurige witte Nederlander beschuldigt van enig misdrijf, is de eerste logische reactie: wat is het bewijs? Hier wordt die vraag niet gesteld, en dat is veelzeggend.
'Witte' Nederlanders? Wat zijn dat in godsnaam? Iemand als Dirkie Kuyt?
Wat een Calimero-gehuil weer.
pi_161956540
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Uhu daarom ziet heel de wereld, behalve de Turken dit anders. Als zelfs de VS en Rusland hier eens over zijn kan je er vanuit gaan dat het waar is.
pi_161956547
quote:

[..]

. Ik vind het opvallend hoe makkelijk witte Nederlanders de aantijgingen jegen Kuzu en Öztürk accepteren: dit legt het racistische onderbewustzijn bloot. Als je een willekeurige witte Nederlander beschuldigt van enig misdrijf, is de eerste logische reactie: wat is het bewijs? Hier wordt die vraag niet gesteld, en dat is veelzeggend.
Gast, waar heb je het over. Wat zijn Kuzu en Ozturk, groen? Ze zijn toch ook gewoon wit. Hoe kan je racistisch zijn tegen iemand van dezelfde ras...

In ieder geval stop eens met in groepen denken en overal racisme achter zoeken. Mannetjes zoals jij zijn gewoon de allochtone varianten van PVV tokkies.
pi_161957330
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 01:07 schreef Aloulu het volgende:

Daarom ligt hun primaire kiezer niet bij de grootste witte groep maar bij allochtonen en specifieker van Moslim komaf.
Dan kan men de partij beter IDA noemen de islamistisch tegenhanger van het CDA. ;)
pi_161957362
Echt een prachting stuk van Kuzu. Scroll naar beneden tot de eerste video. Gaat over de nationale dodenherdenking. Een boodschap van verbroedering. Van liefde. Van saamhorigheid.

https://www.facebook.com/DenkNL
  vrijdag 6 mei 2016 @ 09:16:29 #207
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161957488
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:03 schreef polderturk het volgende:
Echt een prachting stuk van Kuzu. Scroll naar beneden tot de eerste video. Gaat over de nationale dodenherdenking. Een boodschap van verbroedering. Van liefde. Van saamhorigheid.

Turken die het nationale symbool van Nederland misbruiken. :N

Turken die een megalomane, ego-trippende en paranoide leider steunen. _O-
pi_161957527
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:16 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Turken die het nationale symbool van Nederland misbruiken. :N

Turken die een megalomane, ego-trippende en paranoide leider steunen. _O-
Hij geeft een boodschap van verbroedering en naastenliefde. Hij zegt dat wat er tijdens WO II is gebeurd nooit meer mag gebeuren. Wat is daar mis mee? Ben je ineens fout als je dat doet? Ben jij je verstand verloren?
pi_161959315
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:20 schreef polderturk het volgende:

[..]

Hij geeft een boodschap van verbroedering en naastenliefde. Hij zegt dat wat er tijdens WO II is gebeurd nooit meer mag gebeuren. Wat is daar mis mee? Ben je ineens fout als je dat doet? Ben jij je verstand verloren?
Voor een partij die een genocide ontkent vind ik deze oproep behoorlijk hypocriet.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:48:43 #210
3647 B.R.Oekhoest
pi_161959550
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:03 schreef polderturk het volgende:

Hij mag in zijn handen wrijven dat hij in Nederland woont en Facebook en Twitter nog kan gebruiken, want dat is in Turkije met ome Erdo alleszins zeker....
pi_161959847
quote:

[..]

Kuzu en Ozturk ontkennen de Armeense genocide, wat hetzelfde is als de Holocaust ontkennen. Lijkt me genoeg mis mee.
pi_161960645
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:07 schreef Homey het volgende:

[..]

Kuzu en Ozturk ontkennen de Armeense genocide, wat hetzelfde is als de Holocaust ontkennen. Lijkt me genoeg mis mee.
Armeense genocide is net als Holodomor niet vergelijkbaar met Holocaust.
Holocaust is een actief individueel doden. Ieder slachtoffer is individueel vermoord.
Bij de Armeense genocide en de Holodomor werd door een al dan niet bewust nalaten (voedselvoorziening) bewerkstelligd dat een grote groep niet (kon worden / werd) gered. Honger laten lijden is wat anders dan actief doden.
pi_161960836
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Armeense genocide is net als Holodomor niet vergelijkbaar met Holocaust.
Holocaust is een actief individueel doden. Ieder slachtoffer is individueel vermoord.
Bij de Armeense genocide en de Holodomor werd door een al dan niet bewust nalaten (voedselvoorziening) bewerkstelligd dat een grote groep niet (kon worden / werd) gered. Honger laten lijden is wat anders dan actief doden.
ten eerste valt het bewust laten verhongen van mensen ook onder genocide.

kijk voor de grap eens naar de definite van genocide:

een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep

https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide

en ten tweede zijn de Armeniers toentertijd niet alleen verhongerd maar zeker ook bewust vermoord de dodenmarsen waren er vooral op gericht om de armeniers te doden ipv te verplaatsen zoals de Turkse regering nog steeds beweert. Ook waren er pogroms en moordpartijen. allemaal georganiseerd door de ottomaanse regering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide
- Rudyard Kipling
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:08:15 #214
261630 marsan
"D'oh!"
pi_161960867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Voor een partij die een genocide ontkent vind ik deze oproep behoorlijk hypocriet.
.
pi_161961035
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:06 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ten eerste valt het bewust laten verhongen van mensen ook onder genocide.

kijk voor de grap eens naar de definite van genocide:

een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep

https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide

en ten tweede zijn de Armeniers toentertijd niet alleen verhongerd maar zeker ook bewust vermoord de dodenmarsen waren er vooral op gericht om de armeniers te doden ipv te verplaatsen zoals de Turkse regering nog steeds beweert. Ook waren er pogroms en moordpartijen. allemaal georganiseerd door de ottomaanse regering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide
Het zou genocide kunnen zijn. Ik zei alleen dat het niet vergelijkbaar is met de Holocaust.
De bewijslast bij "bewust iemand laten verhongeren" of "niet bij machte zijn om hongerigen te voeden" is moeilijker te maken.
Bij de holocaust is ieder individueel actief vermoord.
Hoe gruwelijk de Armeense hongersnood ook was, en hoe verwijtbaar de Turkse machthebbers ook zijn geweest. De holocaust blijft toch van een ander slag.
pi_161961625
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het zou genocide kunnen zijn.

Niks "het zou genocide kunnen zijn". Het is Genocide!! erkent door de verendigde naties. de enige die het ontkennen is de turkse regering en wat complot denkers. Ik vind jouw opmerking dat het "zou kunnen" werkelijk beneden alle peil. je moet je diep schamen!

quote:
Ik zei alleen dat het niet vergelijkbaar is met de Holocaust.
De bewijslast bij "bewust iemand laten verhongeren" of "niet bij machte zijn om hongerigen te voeden" is moeilijker te maken.
Bij de holocaust is ieder individueel actief vermoord.
Hoe gruwelijk de Armeense hongersnood ook was, en hoe verwijtbaar de Turkse machthebbers ook zijn geweest. De holocaust blijft toch van een ander slag.
ook tijdens de holocaust stierven er joden in concentratie kampen door ondervoeding en ziekte. maar die mensen vind jij dus ook geen direct slachtoffer van deze genocide?

Ook zijn er veel armeniers vermoord tijdens de genocide. kijk maar eens op deze pagina waar wat persoonlijk verhalen staan van Armeniers die de genocide hebben meegemaakt.

http://www.genocide-museum.am/eng/personal_histories.php

Het enige verschil tussen de holocaust en de Armeense genocide is dat er bij de holocaust meer slachtoffers waren. Persoonlijk vind ik het heel lastig om alleen op dat argument de holocaust als erger te bestempelen. we hebben het hier niet over pakken melk maar over mensen die systematisch vermoord werden omdat ze tot een bepaalde bevolkingsgroep behoorde. en of dat er nu 1,5 miljoen (Armeense genocide) of 6 miljoen (Holocaust) zijn dat doet niets af aan het feit dat Genocide de ergste misdaad is die een regering kan begaan. en persoonlijk vind ik het ontkennen daarvan echt lager dan laag.

en om ontopic te blijven ik zal nooit stemmen op een partij die een genocide ontkent.
- Rudyard Kipling
pi_161962698
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:48 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Niks "het zou genocide kunnen zijn". Het is Genocide!! erkent door de verendigde naties. de enige die het ontkennen is de turkse regering en wat complot denkers. Ik vind jouw opmerking dat het "zou kunnen" werkelijk beneden alle peil. je moet je diep schamen!

[..]

ook tijdens de holocaust stierven er joden in concentratie kampen door ondervoeding en ziekte. maar die mensen vind jij dus ook geen direct slachtoffer van deze genocide?

Ook zijn er veel armeniers vermoord tijdens de genocide. kijk maar eens op deze pagina waar wat persoonlijk verhalen staan van Armeniers die de genocide hebben meegemaakt.

http://www.genocide-museum.am/eng/personal_histories.php

Het enige verschil tussen de holocaust en de Armeense genocide is dat er bij de holocaust meer slachtoffers waren. Persoonlijk vind ik het heel lastig om alleen op dat argument de holocaust als erger te bestempelen. we hebben het hier niet over pakken melk maar over mensen die systematisch vermoord werden omdat ze tot een bepaalde bevolkingsgroep behoorde. en of dat er nu 1,5 miljoen (Armeense genocide) of 6 miljoen (Holocaust) zijn dat doet niets af aan het feit dat Genocide de ergste misdaad is die een regering kan begaan. en persoonlijk vind ik het ontkennen daarvan echt lager dan laag.

en om ontopic te blijven ik zal nooit stemmen op een partij die een genocide ontkent.
Maar dit is natuurlijk géén genocide…..

https://nl.wikipedia.org/wiki/VOC_op_de_Banda-eilanden

quote:
Bandanese volkerenmoord[bewerken]

Jan Pieterszoon Coen gaf leiding aan de massaslachting op de Banda-eilanden.[6]
De VOC koerste aan op een volledig monopolie van de nootmuskaathandel, maar doordat de verhouding met de Bandanezen reeds getekend was door geweld en contractbreuk en de VOC dus weerstand kon verwachten van de bevolking, streefde Jan Pieterszoon Coen, met de inzet van 2.000 man, naar een volledige onderwerping van de "lastige" eilandbewoners.

De Engelsen hadden zich inmiddels een betere positie verworven op kruidnageleilanden en betaalden de plaatselijke bevolking met wapens, kruit en lood. Daardoor werd de situatie voor de Hollanders tamelijk hachelijk en gingen deze over tot het verbranden van de oogst, zodat die niet in Engelse handen zou kunnen vallen.[bron?]

Na een opstand van de bevolking volgde een volkerenmoord en van de 15.000 oorspronkelijke bewoners bleven er slechts 600 over. Japanse samoerai-beulen, in dienst van de VOC, werden ingezet om de 33 of 47 dorpshoofden te onthoofden. Hun lichamen werden in een put geworpen. Deze plek is voor de bevolking op het eiland Lonthor om begrijpelijke redenen nog steeds een zeer beladen plaats.

Achthonderd Bandanezen werd gedeporteerd naar Batavia; 2.500 bewoners vluchtten de bergen in en kwamen om van de honger. Alle mannen van het eiland Run werden om het leven gebracht.[7] Een klein aantal inlanders wist nog met bootjes te vluchten naar onder andere de naburige Kei-eilanden. De Engelsen, onder de indruk van al dit grove wapengeweld, stonden vervolgens ook het eiland Poeloe Run zonder tegenstand af aan de Nederlanders.

Dit optreden van Coen heeft veel kritiek uitgelokt; zelfs de Heren XVII hebben het onbewimpeld afgekeurd.[8]

Na de systematische uitroeiing was Banda volledig ontvolkt en het hele gebied van de Banda-eilanden werd vanaf 1621 door Nederland gekoloniseerd, inclusief de bewoners van de omliggende eilanden. De Engelsen trokken zich na de 'Ambonse Moord' in 1623 uit het gebied terug. Deze gebeurtenis, een overhaaste terechtstelling van een tiental Engelse compagniedienaren op grond van een slecht gefundeerde beschuldiging van verraad, maakte definitief een einde aan het in Europa gesloten verdrag tussen VOC en EIC.[9]
Maw:
Eisen van Turkije om genocide te erkennen op Armeniërs zal heel wat jij-bakken en jurisprudentie doofpotten en beerputten lostrekken.
En daar hebben wij Nederlanders dan ook weer een flinke dobber aan.
pi_161963024
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar dit is natuurlijk géén genocide…..

https://nl.wikipedia.org/wiki/VOC_op_de_Banda-eilanden

waarom niet? als ik het wikipedia artikel zo lees dan denk ik wat er is gebeurd een genocide was.

quote:
Maw:
Eisen van Turkije om genocide te erkennen op Armeniërs zal heel wat jij-bakken en jurisprudentie doofpotten en beerputten lostrekken.
En daar hebben wij Nederlanders dan ook weer een flinke dobber aan.
waarom precies? er is toch geen Nederlander die ontkent dat VOC geen verschrikkelijke dingen heeft gedaan in naam van Nederland?
- Rudyard Kipling
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:03:36 #219
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161964755
Turken zijn itt Duitsers niet in staat om oorlogsmisdaden/ genocide te erkennen.
pi_161975045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 23:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je vergelijkt peren met appels.

[..]

Dat soort externe inmenging is tussen Westerse landen in Europa behoorlijk ondenkbaar. Dacht je bijvoorbeeld dat Rutte brieven naar alle Nederlanders in Vlaanderen stuurt met een beklemmend stemadvies? Of dat er in Belgische gemeentehuizen lijsten liggen met door Nederland goedgekeurde namen voor geboorten? Het gros van de NederTurken is Erdo-stemmer, en het komt niet eens in hun op om vragen te stellen over zoiets. dus dat zegt al genoeg over hun principes.

[..]

'Witte' Nederlanders? Wat zijn dat in godsnaam? Iemand als Dirkie Kuyt?
Wat een Calimero-gehuil weer.
Een paar weken geleden woonde de Nederlandse consul in Turkije (Robbert Schuddeboom) samen met andere Europese diplomaten een Turkse rechtszaak bij tegen een Turkse journalist die wordt verdacht van het lekken van staatsgeheimen. Dit werd in Turkije gezien als het onder druk zetten van de rechter. Erdogan was hier boos over en zei: "Wie zijn jullie? Wat doen jullie hier". "Dit is niet jullie land.". Schuddeboom reageerde via Twitter dat zijn aanwezigheid onderdeel is van zijn werk als diplomaat.

Ander voorbeeld: Het Nederlandse consulaat organiseert Koninginnedag in Istanbul

De taak van het consulaat is volgens Wikipedia: Een consulaat vertegenwoordigt een land in een ander land, ten behoeve van de onderdanen in het land van vestiging.

Niemand houdt van inmenging en ik snap de NLse boosheid. Maar als je stelt dat Nederland zich nooit mengt in de zaken van andere landen, en dat de grote boze buitenwereld dat voortdurend bij het arme Nederland doet, dan heb je toch echt een vertekend wereldbeeld.

Verder wil ik opgemerkt hebben dat je nog steeds niet aannemelijk hebt kunnen maken waarom DENK-politici de lange armen van Ankara zouden zijn.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 04:46 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Gast, waar heb je het over. Wat zijn Kuzu en Ozturk, groen? Ze zijn toch ook gewoon wit. Hoe kan je racistisch zijn tegen iemand van dezelfde ras...

In ieder geval stop eens met in groepen denken en overal racisme achter zoeken. Mannetjes zoals jij zijn gewoon de allochtone varianten van PVV tokkies.
Juist door het gebrek aan allochtone PVV-tokkies is de balans in het debat mijns inziens zoek geraakt. Als er een allochtone ongenuanceerde partij meedoet, kunnen centrumpartijen zowel DENK als de PVV aanvallen om zelf als de gulden middenweg over te blijven.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 04:39:30 #221
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161981017
De oprichters van DENK geven ruimte voor creatieve gedachten. Ik geef toe, het klinkt absurd maar picture this: Nederlandse immigranten die een politieke partij voor allochtonen willen oprichten in het huidige Turkije van Erdogan. Hoe zou het met die lui aflopen?

Ik heb het dan nog niet eens over christenen die in dat land een kerk willen bouwen.

Krankzinnig, je hebt hier dus Turkse allochtonen die Nederland tot de grond toe afzeiken. Waarom rotten ze niet gewoon op naar dat achterlijke ondemocratische land als Nederland zo'n vreselijk land is?
pi_161983384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 04:39 schreef Old_Pal het volgende:
De oprichters van DENK geven ruimte voor creatieve gedachten. Ik geef toe, het klinkt absurd maar picture this: Nederlandse immigranten die een politieke partij voor allochtonen willen oprichten in het huidige Turkije van Erdogan. Hoe zou het met die lui aflopen?

Ik heb het dan nog niet eens over christenen die in dat land een kerk willen bouwen.

Krankzinnig, je hebt hier dus Turkse allochtonen die Nederland tot de grond toe afzeiken. Waarom rotten ze niet gewoon op naar dat achterlijke ondemocratische land als Nederland zo'n vreselijk land is?
Als het je ergens niet bevalt heb je 3 keuzes:
- je maakt die plek bevallig
- je ziet het door de vingers/ bijt door
- je vlucht
Die 'ondankbare Turken' blijken vooral voor optie 1 en 2 te kiezen. Hun aanwezigheid in NL bevalt jou kennelijk niet; aangezien jouw eerste reflex in onbevallige situaties wegvluchten is, wil ik als ondankbare Turk jou een fijne reis naar verre oorden toewensen :* :W

Misschien kun je ook eventjes (niet te lang graag) langs Turkije gaan, en daar de vele kerken uit de middeleeuwen bezichtigen, die, ondanks dat het land nauwelijks Christenen telt, met overheidsmiddelen worden gerenoveerd.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 12:11:17 #223
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_161984172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:22 schreef Bilge het volgende:

Die 'ondankbare Turken' blijken vooral voor optie 1 en 2 te kiezen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:22 schreef Bilge het volgende:

[..]

Als het je ergens niet bevalt heb je 3 keuzes:
- je maakt die plek bevallig
- je ziet het door de vingers/ bijt door
- je vlucht
Die 'ondankbare Turken' blijken vooral voor optie 1 en 2 te kiezen. Hun aanwezigheid in NL bevalt jou kennelijk niet; aangezien jouw eerste reflex in onbevallige situaties wegvluchten is, wil ik als ondankbare Turk jou een fijne reis naar verre oorden toewensen :* :W

Misschien kun je ook eventjes (niet te lang graag) langs Turkije gaan, en daar de vele kerken uit de middeleeuwen bezichtigen, die, ondanks dat het land nauwelijks Christenen telt, met overheidsmiddelen worden gerenoveerd.
Wat wil je nou zegen? Dat het in Turkije beter geregeld is dan hier in Nederland?

Ik ben vele malen in Turkije geweest voor zon en cultuur. De mensen daar zijn heel erg aardig maar ze wonen in een gevaarlijke samenleving. De zich Turks voelende nederTurken zijn ronduit walgelijk. Daarentegen zijn de zich Nederlands voelende Nederlanders met een Turkse achtergrond prima mensen want die hebben bewezen cultureel inpasbaar te zijn in het Westen..
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:45:20 #224
3647 B.R.Oekhoest
pi_162087975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:41 schreef Bilge het volgende:

[..]

Verder wil ik opgemerkt hebben dat je nog steeds niet aannemelijk hebt kunnen maken waarom DENK-politici de lange armen van Ankara zouden zijn.

[..]

Dat is enigzins gechargeerd (is veel meer van toepassing op bijv de Grijze Wolven), maar een kern van waarheid zit er wel in.
pi_162095318
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 04:39 schreef Old_Pal het volgende:

Dus als je een allochtoon bent mag je geen eigen partij hebben en kritiek hebben op wat er mis is in het land. Dan moet je maar oprotten. We zien wat vrijheid van meningsuiting waard is voor jou. Voor jou is er alleen vrijheid van meningsuiting als je uit bepaalde groepen komt, zo niet, moet je je bek houden.
pi_162095410
quote:

[..]

Op zich is daar niks mee. Wel als het tegenstrijdig is met eerdere uitspraken. Ik zie hier geen verbroedering en naastenliefde.
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:27:45 #227
456952 Gansta48
Vrouwtje is een bitch
pi_162095423
Komt op voor minderheid, turken en TEGEN racisme. Gaan PVV kapotmaken !!!!
Thug life
pi_162095438
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:22 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dus als je een allochtoon bent mag je geen eigen partij hebben en kritiek hebben op wat er mis is in het land. Dan moet je maar oprotten. We zien wat vrijheid van meningsuiting waard is voor jou. Voor jou is er alleen vrijheid van meningsuiting als je uit bepaalde groepen komt, zo niet, moet je je bek houden.
Natuurlijk wel, maar ze hebben zeteltje pik gedaan. Die zetels die ze hadden, hadden ze dankzij de PvdA.
pi_162095798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar ze hebben zeteltje pik gedaan. Die zetels die ze hadden, hadden ze dankzij de PvdA.
Wilders had ook zeteltje pik gedaan, toch?
pi_162096025
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wilders had ook zeteltje pik gedaan, toch?
Maar die aanhangers lopen niet als calimero te doen alsof men hun geen partijtje gunt, zoals jij dat net deed.
pi_162096105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Maar die aanhangers lopen niet als calimero te doen alsof men hun geen partijtje gunt, zoals jij dat net deed.
Ja ja. Als Wilders het doet, dan is het goed. Als een allochtoon het doet, dan is het fout.
pi_162096224
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ja ja. Als Wilders het doet, dan is het goed. Als een allochtoon het doet, dan is het fout.
Begrijpend lezen is moeilijk voor je? Of ben je nog lekker calimero aan het spelen?
pi_162096436
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk voor je? Of ben je nog lekker calimero aan het spelen?
We moeten elkaar geen verwijten maken. We moeten elkaar omarmen en lekker knuffelen.
pi_162096652
Hier kom je met je klaagzang:
quote:
Dus als je een allochtoon bent mag je geen eigen partij hebben en kritiek hebben op wat er mis is in het land.
Dan zeg ik dat dat onzin is
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Daarmee bedoel ik, dat wanneer je allochtoon bent, je altijd je eigen partij mag oprichten.
Maar dat hebben die 2 niet gedaan, terwijl jij doet alsof dat wel zo is.
Wat vervolgens storend is aan jouw reactie is alsof je denkt dat men van mening zou zijn dat je als allochtoon geen partij mag oprichten. Want volgens mij weet je dondersgoed dat iedere allochtoon die wel heeft in dit land.
Maar wanneer het jouw insteek is om te beginnen over allochtonen die wel of geen eigen partij beginnen, moet je niet met het allerslechtse voorbeeld beginnen in NL, namelijk die 2 die 2 zetels van de PvdA hebben ingepikt. Dat heeft namelijk niks met eigen partij beginnen te maken.

En dan….
Kom je hier mee aan.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:57 schreef polderturk het volgende:
Ik heb dat nooit gezegd.
En ook die reactie is overigens enorm storend. Een soort bevestiging van een fictieve slachtofferrol. :r
En dan blijven drammen op het verschil tussen allochtoon en autochtoon. :r
Maar als je van mij zou willen weten wanneer ik dat goed of fout vind, dan hierbij:
Het is alleen goed om de partij te verlaten wanneer je voldoende voorkeursstemmen hebt behaald, ongeacht de huidskleur of achtergrond die iemand heeft. Dus dan is het lijstje behoorlijk kort. En ja Wilders staat daar niet tussen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voorkeurstem
pi_162096659
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

We moeten elkaar geen verwijten maken. We moeten elkaar omarmen en lekker knuffelen.
Is dat hoe je mijn andere reactie negeert?

This one:
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Op zich is daar niks mee. Wel als het tegenstrijdig is met eerdere uitspraken. Ik zie hier geen verbroedering en naastenliefde.
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:23:57 #236
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162100954
quote:

[..]

Ik houd niet van NSB-Turken, verdraai mijn woorden niet.
  maandag 16 mei 2016 @ 14:23:50 #237
3647 B.R.Oekhoest
pi_162243466
Die Partij DENK vind ik helemaal niks.
Ik had liever de Partij DENK AAN HENK gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Henkie W. lijkt me daarvoor wel een goede lijstrukker.
pi_162244354
"Ja maar die en die ook!"

Zo ongeveer het niveau van dit topic.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:20:05 #239
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162291297
Hoeveel Nederturken zijn er deze week verraden door die NSB'ers van Denk?
pi_162292618
Groot nieuws straks om 13:30u op FB van DenkNL.

DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 10:04:03 BREAKING! Om 13:30 uur doen wij een belangrijke mededeling op facebook. https://t.co/85pOcWW8H1 reageer retweet
I´m back.
pi_162293033
Sylvana Simons sluit zich aan bij DenkNL:

DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 13:34:32 Sylvana Simons sluit zich aan bij DENK! #SylvanaSimons https://t.co/7Y54fLBVsR reageer retweet
I´m back.
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:06:55 #242
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_162293690
verdiep je zelf eens in DENK :{w

pi_162293839
Twee Turken, een Marokkaan en een Surinamer: kwartet!
pi_162293856
Nu nog Peter R. De Vries natuurlijk.
pi_162295096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:14 schreef Childofthe90s het volgende:
Nu nog Peter R. De Vries natuurlijk.
En Halina Reijn :Y
pi_162295167
Betekent dit dat DWDD gebruikt kan gaan worden als marketingtool voor DENK?
pi_162295222
Nu de PvdA nog harder zinkt dan de titanic moeten ze toch wat nieuws zoeken om voor te kunnen propaganderen.. blijkbaar is de keuze op DENK gevallen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 15:09:57 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_162295317
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:35 schreef Ryan3 het volgende:
Sylvana Simons sluit zich aan bij DenkNL:

DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 13:34:32 Sylvana Simons sluit zich aan bij DENK! #SylvanaSimons https://t.co/7Y54fLBVsR reageer retweet
Ik weet niet wie er gekker is om dit te doen. Good old crazy Syl of die twee Turken :') .
Gelukkig het begin van het einde voor beiden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 18 mei 2016 @ 15:44:58 #249
40566 Ericr
Livewrong
pi_162296262
Sylvana Simons ondersteunt dus genocide ontkenners, goed bezig.
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:10:33 #250
3647 B.R.Oekhoest
pi_162300144
Het kan haast niet anders of die gare Quincy (de ZwartePietenhater) komt er nu ook bij.
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:24:13 #251
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_162300473
Kut partij.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:34:12 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162302889
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:04 schreef Pokkelmans het volgende:
Betekent dit dat DWDD gebruikt kan gaan worden als marketingtool voor DENK?
Neuh, dat gaat de VARA niet toestaan
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:35:13 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162302930
Maar eerlijk is eerlijk. Ze weten wel goed steeds onder de aandacht te komen. Doen ze beter dat die partij van Bontes en Van Klaveren.
pi_162304517
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:44 schreef Ericr het volgende:
Sylvana Simons ondersteunt dus genocide ontkenners, goed bezig.
Het Niles en Sutherland report werpt een ander licht op deze kwestie. Voor het hele rapport, zie de link hieronder. pro-Armeense deskundigen beweren dat Armeniers helemaal geen genocide hebben uitgevoerd en dat er maximaal 10.000 moslims zijn omgebracht door de Armeniers. Dit werd ook herhaald in het programma Bloedbroeders. In werkelijkheid zijn er veel meer moslims afgeslacht door de Armeniers.

Nog een ander citaat:

Population
City of Bitlis

Musulman

Armenian

Houses intact
City of Bitlis

Musulman

Armenian

Population

Musulman

Armenian

Population
City of Van

Musulman

Armenian

Houses intact
City of Van

Musulman

Armenian

pi_162304642
Ik moet zeggen dat ze met Sylvana volgens mij wel iemand hebben die stemmen kan trekken. Is toch iemand die regelmatig een podium krijgt om haar mening uit te dragen.
pi_162304708
Nog meer sylvana simons in het nieuws :')
pi_162306509
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik moet zeggen dat ze met Sylvana volgens mij wel iemand hebben die stemmen kan trekken. Is toch iemand die regelmatig een podium krijgt om haar mening uit te dragen.
Meh, ik denk niet dat zo'n irritant wief veel aantrekkingskracht op erdoganturken heeft :D .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:38:01 #259
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162313348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef Pokkelmans het volgende:
Dat zij zich nu aansluit bij Denk maakt haar voor mij totaal ongeloofwaardig.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:39:00 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162313387
Ik denk dat het verschil in opvattingen snel voor ruzies gaat zorgen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:41:50 #261
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162313493
quote:
quote van Sylvana: "Samenleven betekent niet dat één groep dominant is en dat de andere groepen zich daar maar naar te schikken hebben", stelt Simons. "Samenleven betekent respect en oog voor issues die ons uiteindelijk allemaal aanspreken."
Kortom, van blanke Nederlanders wordt dus verwacht dat zij Zwarte Piet moeten uitkotsen en Erdogan vereren. :')
pi_162313539
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:39 schreef Hexagon het volgende:
Neem aan dat de visie wel redelijk goed besproken zal zijn. Al moet ik zeggen dat ik ook nog geen idee heb wat het programma van DENK moet zijn, behalve "doen wat Erdogan wil".
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:43:36 #263
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162313549
quote:
Hoe denkt Sylvana eigenlijk over de Armeense genocide door de Turkse overheid?
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:49:57 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162313727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:43 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Neem aan dat de visie wel redelijk goed besproken zal zijn. Al moet ik zeggen dat ik ook nog geen idee heb wat het programma van DENK moet zijn, behalve "doen wat Erdogan wil".
Ik heb het idee dat het een redelijk impulsieve actie is in de stroom aan mediauitingen die DENK doet om onder de aandacht te blijven. En Sylvana ziet natuurlijk ook wel kansen om een zetel te bemachtigen, die kun je immers ook behouden als je na de verkiezingen je Eigen zaak wilt beginnen.

Maar iemand die ooit de "Sexquiz on the beach" presenteerde bij een stel zetbazen van conservatieve moslims dat is natuurlijk vragen om ruzie in de tent.
pi_162313829
quote:
Ik denk het niet. De partij is klein, pril en hierdoor flexibel. Bovendien heeft Kuzu bestuurskunde gestudeerd en ook bestuurskundige ervaring.

De potentiële twistpunten zijn van geringe waarde. Of ruim 100 jaar geleden, 3000 km hier vandaan, een rijk dat inmiddels niet meer bestaat wel of geen genocide uitvoerde, is vast geen breekpunt.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat is enigzins gechargeerd (is veel meer van toepassing op bijv de Grijze Wolven), maar een kern van waarheid zit er wel in.
^O^
pi_162314067
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het een redelijk impulsieve actie is in de stroom aan mediauitingen die DENK doet om onder de aandacht te blijven. En Sylvana ziet natuurlijk ook wel kansen om een zetel te bemachtigen, die kun je immers ook behouden als je na de verkiezingen je Eigen zaak wilt beginnen.

Maar iemand die ooit de "Sexquiz on the beach" presenteerde bij een stel zetbazen van conservatieve moslims dat is natuurlijk vragen om ruzie in de tent.
Ik zou Kuzu en Özturk niet omschrijven als conservatieve moslims, op die ene "Moge Allah je straffen" na dan. Het zijn allereerst Turken, die Turkse belangen behartigen. Met die Azarkan erbij zou je kunnen denken aan een moslimpartij, maar de aanwezigheid van Simons zou daar weer een contra-indicatie voor zijn.

Simons lijkt me overigens ook geen politica. Een beetje je mening roepen is één, vervolgens bezig zijn om wetgeving tot stand te brengen; volledig andere koek. Neem aan dat ze de daarvoor benodigde achtergrond niet heeft, als modepopje/zangeres/dj/vj/columniste/actrice.

Wat er voor Kuzu en Özturk te halen valt is duidelijk: een stemmentrekker met een relatief groot podium om hun boodschap te verkondigen, en een mogelijkheid om tegenwicht te bieden aan het beeld van "de Nederlandse afdeling van de AK-partij" dat de afgelopen tijd is ontstaan. Mij is echter niet duidelijk wat Simons meent op te schieten met zo'n deal.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:04:23 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162314114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:02 schreef Pokkelmans het volgende:

Mij is echter niet duidelijk wat Simons meent op te schieten met zo'n deal.
Een dubbele agenda wellicht? Eenmaal gekozen kan ze haar eigen weg gaan.
pi_162314172
Hexagon bazenmod _O_
pi_162314200
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een dubbele agenda wellicht? Eenmaal gekozen kan ze haar eigen weg gaan.
Lijkt me sterk. Kuzu en Özturk hadden politieke ervaring als raadslid, en Özturk ook als statenlid. Als Simons na de verkiezingen haar eigen weg gaat, heeft ze helemaal geen ervaring of kennis om op terug te vallen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:07:58 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162314230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:07 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Kuzu en Özturk hadden politieke ervaring als raadslid, en Özturk ook als statenlid. Als Simons na de verkiezingen haar eigen weg gaat, heeft ze helemaal geen ervaring of kennis om op terug te vallen.
Tja, zelfoverschatting zie je wel vaker
pi_162314340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, zelfoverschatting zie je wel vaker
Een andere optie is dat ze een idealist is. Maar dan wel eentje die over een maand of 6 weer bij DWDD zit, maar dan om na haar terugtreding een illusie armer haar beklag te doen over "Den Haag".
pi_162314721
Giel Beelen in de DWDD - met een verbaasde toon: "maar het ging toch zo lekker!". De PVV staat op zo'n 40 virtuele zetels. 'Linkse' partijen verkondigen standpunten waar rechts 15 jaar geleden van zou schrikken. Maar het gaat idd heel lekker. DENKs bestaansgrond kon niet beter worden geïllustreerd.

Dit doet mij denken aan een citaat, dat o.a. aan Martin Luther King wordt toegedicht:
"In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends."
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:37:53 #273
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162314822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:02 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Mij is echter niet duidelijk wat Simons meent op te schieten met zo'n deal.
De mogelijkheden op de arbeidsmarkt voor een vrouw van 45+ zijn beperkt.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:40:22 #274
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_162314856
Tijdens de volgende vekiezingen staan beide heren uiteraard op plaats 1 en 2.
Ik begrijp dat er ook nog een partijvoorzitter schijnt te zijn, die een gooi doet naar een kamerzetel.
Plaats nummer drie dus.

En de dame in kwestie wordt op een verkiesbare plaats gezet.

Hoeveel zetels denken die lui dat ze gaan krijgen ?
zonnig Brasil
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:47:01 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162314943
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:40 schreef qwerty_x het volgende:
Tijdens de volgende vekiezingen staan beide heren uiteraard op plaats 1 en 2.
Ik begrijp dat er ook nog een partijvoorzitter schijnt te zijn, die een gooi doet naar een kamerzetel.
Plaats nummer drie dus.

En de dame in kwestie wordt op een verkiesbare plaats gezet.

Hoeveel zetels denken die lui dat ze gaan krijgen ?
De eerste vrouw op de lijst heeeft vaak wel de kans de voorkeursdrempel te halen
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:47:47 #276
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_162314951
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De eerste vrouw op de lijst heeeft vaak wel de kans de voorkeursdrempel te halen
Maar ook bij de doelgroep van deze partij ??
zonnig Brasil
  donderdag 19 mei 2016 @ 06:35:47 #277
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162315874
Sylvana vindt de arrestatie van Ebru terecht. Zak dan maar door de mest. Ze bewijst dat als je helemaal niets meer kan je altijd nog de politiek in kan gaan. Ze kiest voor een raszuivere anti-autochtonenpartij.

PS, hoe kan je tegen Zwarte Piet zijn maar de Armeense genocide onder tafel vegen? Wat een hypocriet wijf.
pi_162315884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat DENK in hun handjes mag knijpen al ze één zetel halen. De partij is denk ik te veel verweven met de Turkse afkomst om ook andere groepen kiezers aan te spreken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kowloon op 19-05-2016 06:46:59 ]
  donderdag 19 mei 2016 @ 07:36:51 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162316094
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 06:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik denk dat DENK in hun handjes mag knijpen al ze één zetel halen. De partij is denk ik te veel verweven met de Turkse afkomst om ook andere groepen kiezers aan te spreken.
Ik denk het ook. Maar ik probeer even de hypothetische gedachtengang van Sylvana uiteen te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 19-05-2016 08:22:58 ]
pi_162316128
Partij Denk en Sylvana, kan maar één reactie bedenken 8)7 8)7 8)7
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:16:21 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162316380
Heeft ze soms ambities om over 4 jaar voor Clinton te gaan flyeren?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:30:05 #282
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162317172
quote:
9s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:16 schreef Perrin het volgende:
Heeft ze soms ambities om over 4 jaar voor Clinton te gaan flyeren?
pi_162318527
Als Denk lid ben ik blij dat Sylvana zich bij ons heeft aangesloten.

In tegenstelling tot vele anderen heeft zij altijd wat zinnigs te zeggen en legt zij vaak de vinger op de zere plek.

Ik denk dan ook dat 5 zetels zeker haalbaar is, zeker nu Denk steeds meer een echte afspiegeling van de nederlandse maatschappij word en dus zeker geen turken/moslim partij is.
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:57:10 #284
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162318905
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:30 schreef Bilge het volgende:
Giel Beelen in de DWDD - met een verbaasde toon: "maar het ging toch zo lekker!". De PVV staat op zo'n 40 virtuele zetels. 'Linkse' partijen verkondigen standpunten waar rechts 15 jaar geleden van zou schrikken. Maar het gaat idd heel lekker. DENKs bestaansgrond kon niet beter worden geïllustreerd.

Dit doet mij denken aan een citaat, dat o.a. aan Martin Luther King wordt toegedicht:
"In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends."
DENK's bestaansgrond is segregatie, niet integratie, van de Turkse gemeenschap. Soevereiniteit in eigen kring. Dat ze ook een mening ventileren over godbetert zwarte piet lijkt mij niet meer dan een red herring.

Gedachte-experiment: zet Kuzu en Ozturk eens in de Turkse politiek neer. Zouden zij dan ook strijden tegen verruwing, verharding en verrechtsing van die samenleving of zouden ze in het zeer rechts-nationalistische, ultra-religieuze milieu zitten? Het is toch allemaal zo doorzichtig.....
pi_162319053
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

DENK's bestaansgrond is segregatie, niet integratie, van de Turkse gemeenschap. Soevereiniteit in eigen kring. Dat ze ook een mening ventileren over godbetert zwarte piet lijkt mij niet meer dan een red herring.

Gedachte-experiment: zet Kuzu en Ozturk eens in de Turkse politiek neer. Zouden zij dan ook strijden tegen verruwing, verharding en verrechtsing van die samenleving of zouden ze in het zeer rechts-nationalistische, ultra-religieuze milieu zitten? Het is toch allemaal zo doorzichtig.....
Is het niet een mooie trolactie, speciaal opgezet om allerlei boze figuurtjes het bloed onder de nagels vandaan te halen? Daar slagen ze immers meer dan prima in. Zodra die club in beeld komt draait boos en gefrustreerd Nederland weer helemaal door _O-
pi_162319681
quote:
Het lijkt een partij van lange tenen en gevoelige zieltjes te zijn dus ik verwacht ook vrij snel de nodige strubbelingen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_162319764
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het lijkt een partij van lange tenen en gevoelige zieltjes te zijn dus ik verwacht ook vrij snel de nodige strubbelingen.
Uiteraard, dat wordt een grote chaos _O-
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:00:52 #288
38496 Perrin
pi_162320431
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is het niet een mooie trolactie, speciaal opgezet om allerlei boze figuurtjes het bloed onder de nagels vandaan te halen? Daar slagen ze immers meer dan prima in. Zodra die club in beeld komt draait boos en gefrustreerd Nederland weer helemaal door _O-
Jij zou zó op ze stemmen?
pi_162321060
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jij zou zó op ze stemmen?
Tuurlijk niet, het zijn malloten. Maar ik vind het mooi om te zien hoe jullie je over dit clubje marginalen opwinden _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2016 12:33:17 ]
pi_162321327
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, het zijn malloten. Maar ik vind het mooi om te zien hoe jullie je over dit clubje marginalen opwinden _O-
De opwinding over die Sylvana is al helemaal hilarisch.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:49:11 #291
38496 Perrin
pi_162321555
quote:

[..]

Jullie? Ik heb me in dit draadje nog helemaal niet uitgelaten over deze anti-blankenpartij :P
  donderdag 19 mei 2016 @ 13:15:49 #292
457070 KingCl
Aurum potestas est
pi_162322218
Een baggerpartij
  donderdag 19 mei 2016 @ 13:18:07 #293
457070 KingCl
Aurum potestas est
pi_162322281
begrijp me niet verkeerd, diversiteit is goed. Het moet alleen wel de juiste kant op, richting integratie. 1 land, 1 doel. Dit is Nederland, een land waar iedereen welkom is - mits je je aanpast. Zo'n partij werkt dit idee tegen naar mijn mening
  donderdag 19 mei 2016 @ 13:37:27 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162322763
quote:

[..]

Waarom?
pi_162324393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jullie? Ik heb me in dit draadje nog helemaal niet uitgelaten over deze anti-blankenpartij :P
Alleen al dit soort terminologie _O-
pi_162324396
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom?
Een soort van leedvermaak denk ik :@.
  donderdag 19 mei 2016 @ 14:46:39 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162324460
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een soort van leedvermaak denk ik :@.
Ik snap het, maar een groot gedeelte van de kritiek is ook gewoon terecht.
pi_162327394
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:43 schreef MasterQ het volgende:
Als Denk lid ben ik blij dat Sylvana zich bij ons heeft aangesloten.

In tegenstelling tot vele anderen heeft zij altijd wat zinnigs te zeggen en legt zij vaak de vinger op de zere plek.

Ik denk dan ook dat 5 zetels zeker haalbaar is, zeker nu Denk steeds meer een echte afspiegeling van de nederlandse maatschappij word en dus zeker geen turken/moslim partij is.
waarom ben je denk lid geworden en wat hoop je dat denk zal betekenen voor je?

overigens

[ Bericht 23% gewijzigd door Slayage op 19-05-2016 17:01:15 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162328753
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik snap het, maar een groot gedeelte van de kritiek is ook gewoon terecht.
Tuurlijk, het zijn een stel malloten die enkel bestaansrecht hebben omdat ze eigenlijk zetels hebben gejat. Maar dan pak je ze toch op inhoud niet op afkomst, kleur of verschijning?
pi_162328965
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 17:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tuurlijk, het zijn een stel malloten die enkel bestaansrecht hebben omdat ze eigenlijk zetels hebben gejat. Maar dan pak je ze toch op inhoud niet op afkomst, kleur of verschijning?
Gebeurt dat dan ergens? Ik denk dat de meeste mensen gewoon erg verbaasd zijn over deze move omdat een besje als Sylvana ogenschijnlijk niets te zoeken heeft bij een conservatieve islamitisch, Erdoganistische club, zou je toch zeggen. Bovendien verbindt ze, over verbinden gesproken, haar anti-ZP standpunt daar dan ook nog eens aan. Zelfs de Joop was behoorlijk kritisch en ook top of the heap der vaderlandse identiteitspolitiek arzu aslan drukte zich op die manier uit. Dan heb je het wel begaaid, op zijn West-Brabants gezegd.
I´m back.
pi_162329044
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 17:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gebeurt dat dan ergens? Ik denk dat de meeste mensen gewoon erg verbaasd zijn over deze move omdat een besje als Sylvana ogenschijnlijk niets te zoeken heeft bij een conservatieve islamitisch, Erdoganistische club, zou je toch zeggen. Bovendien verbindt ze, over verbinden gesproken, haar anti-ZP standpunt daar dan ook nog eens aan. Zelfs de Joop was behoorlijk kritisch en ook top of the heap der vaderlandse identiteitspolitiek arzu aslan drukte zich op die manier uit. Dan heb je het wel begaaid, op zijn West-Brabants gezegd.
Lees dit topic of de reeks in NWS maar eens terug ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')