abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:24:13 #251
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_162300473
Kut partij.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:34:12 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162302889
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:04 schreef Pokkelmans het volgende:
Betekent dit dat DWDD gebruikt kan gaan worden als marketingtool voor DENK?
Neuh, dat gaat de VARA niet toestaan
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:35:13 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162302930
Maar eerlijk is eerlijk. Ze weten wel goed steeds onder de aandacht te komen. Doen ze beter dat die partij van Bontes en Van Klaveren.
pi_162304517
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:44 schreef Ericr het volgende:
Sylvana Simons ondersteunt dus genocide ontkenners, goed bezig.
Het Niles en Sutherland report werpt een ander licht op deze kwestie. Voor het hele rapport, zie de link hieronder. pro-Armeense deskundigen beweren dat Armeniers helemaal geen genocide hebben uitgevoerd en dat er maximaal 10.000 moslims zijn omgebracht door de Armeniers. Dit werd ook herhaald in het programma Bloedbroeders. In werkelijkheid zijn er veel meer moslims afgeslacht door de Armeniers.

http://louisville.edu/a-s/history/turks/Niles_and_Sutherland.pdf

Kapitein Emory Niles en Mr Arthur Surtherland waren Amerikanen die de opdracht hadden gekregen van de VS regering om de situatie in Oost-Anatolie te onderzoeken. Hun rapport zou als basis dienen voor het verlenen van hulp aan Armeniers door het American Committee for Near East Relief. Het volgende is een citaat uit hun rapport:

In the entire region from Bitlis through Van to Bayezit we were informed that the damage and destruction had been done by the Armenians, who, after the Russians retired, remained in occupation of the country and who, when the Turkish army advanced, destroyed everything belonging to the Musulmans. Moreover, the Armenians are accused of having committed murder, rape arson and horrible atrocities of every description upon the Musulman population. At first we were most incredulous of these stories, but we finally came to believe them, since the testimony was absolutely unanimous and was corroborated by material evidence. For instance, the only quarters left at all intact in the cities of Bitlis and Van are the Armenian quarters, as was evidenced by churches and inscriptions on the houses, while the Musulman quarters were completely destroyed. Villages said to have been Armenian were still standing whereas Musulman villages were completely destroyed.

Nog een ander citaat:

In this region [Bayazit-Erzurum] the racial situation is intensely aggravated by the proximity to the frontier of Armenia, from which refugees are coming with stories of massacres, cruelty and atrocities carried on by the Armenian Government, Army and people against the Musulman population. Although several hundred Armenians are actually living in the vilayet of Van, it would seem impossible that Armenians could live in the rural regions of the vilayet of Erzerum, since the utmost hatred of them is manifested by all. Here also the Armenians before retiring ruined villages, carried out massacres, and perpetrated every kind of atrocity upon the Musulman population and the doings of the Armenians just over the frontier keep alive and active the hatred of the Armenians, a hatred that seems to be at least smoldering in the region of Van. That there are disorders and crimes in Armenia is confirmed by refugees from Armenia in all parts of the region and by a British officer at Erzerum.

Uit het rapport haal ik ook het volgende

Population
City of Bitlis

Musulman
before war: 30,000
August 1919: 4,000

Armenian
before war: 10,000
August 1919: -

Een groot deel van de Armeniers zijn gevlucht of gedeporteerd naar Syrie. Maar je ziet dat de bevolkingsafname van moslims groter is dan de afname van Armeniers.

Houses intact
City of Bitlis

Musulman
before war: 6.500
August 1919: -

Armenian
before war: 1.500
August 1919: 1.000

Zoals je kan zien zijn alle huizen in moslimwijken vernietigd door de Armeniers. Moslimwijken zijn o.a. te herkennen aan de moskeeen en islamitische symbolen. De Armeense wijken zijn te herkennen aan de kerken en aan de christelijke symbolen.

Laten we nu naar de stad en provincie Van kijken

Population
Vilayet of Van (provincie Van)

Musulman
before war: 301,000
August 1919: 150,000

Armenian
before war: 68,000
August 1919: 700

Population
City of Van

Musulman
before war: 43,000
August 1919: 5,000

Armenian
before war: 35,000
August 1919: 60 (not included 100 in hospital and orphanage)

Houses intact
City of Van

Musulman
before war: 3,400
August 1919: 3

Armenian
before war: 3,100
August 1919: 1,170

En dit is alleen Bitlis en Van. De Armeniers hadden dus flink huis gehouden. Het is niet waar dat Armeense bendes niks hadden gedaan of maar heel weinig hadden gedaan. Ze hebben op grote schaal slachtingen verricht. Lees ook het volgende stuk uit het Nederlands Handelsblad van 1920. Een Fransicaner monnik had het volgende gezegd:

Ik heb mijn rapporten van missies, uitgezonden door mijn orde in Beyazıt, Van, Erzurum, Erzincan; uit de rapporten weet ik, dat in 1915 toen de oorlog met Rusland begon, het de Armeniers waren, die achter het Turkse leger de revolutie aanwakkarden en de Turksche dorpen en nederzettingen ontvolkten en met den grond gelijk maakten. De verdere gebeurtenissen, die daarna in Turkije voorvielen, waren alleen de gevolgen van deze eerste vijandelijke houding der Armeniers.
pi_162304642
Ik moet zeggen dat ze met Sylvana volgens mij wel iemand hebben die stemmen kan trekken. Is toch iemand die regelmatig een podium krijgt om haar mening uit te dragen.
pi_162304708
Nog meer sylvana simons in het nieuws :')
pi_162306509
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik moet zeggen dat ze met Sylvana volgens mij wel iemand hebben die stemmen kan trekken. Is toch iemand die regelmatig een podium krijgt om haar mening uit te dragen.
Meh, ik denk niet dat zo'n irritant wief veel aantrekkingskracht op erdoganturken heeft :D .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:38:01 #259
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162313348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef Pokkelmans het volgende:
Dat zij zich nu aansluit bij Denk maakt haar voor mij totaal ongeloofwaardig.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:39:00 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162313387
Ik denk dat het verschil in opvattingen snel voor ruzies gaat zorgen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:41:50 #261
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162313493
quote:
quote van Sylvana: "Samenleven betekent niet dat één groep dominant is en dat de andere groepen zich daar maar naar te schikken hebben", stelt Simons. "Samenleven betekent respect en oog voor issues die ons uiteindelijk allemaal aanspreken."
Kortom, van blanke Nederlanders wordt dus verwacht dat zij Zwarte Piet moeten uitkotsen en Erdogan vereren. :')
pi_162313539
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:39 schreef Hexagon het volgende:
Neem aan dat de visie wel redelijk goed besproken zal zijn. Al moet ik zeggen dat ik ook nog geen idee heb wat het programma van DENK moet zijn, behalve "doen wat Erdogan wil".
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:43:36 #263
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162313549
quote:
Hoe denkt Sylvana eigenlijk over de Armeense genocide door de Turkse overheid?
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:49:57 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162313727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:43 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Neem aan dat de visie wel redelijk goed besproken zal zijn. Al moet ik zeggen dat ik ook nog geen idee heb wat het programma van DENK moet zijn, behalve "doen wat Erdogan wil".
Ik heb het idee dat het een redelijk impulsieve actie is in de stroom aan mediauitingen die DENK doet om onder de aandacht te blijven. En Sylvana ziet natuurlijk ook wel kansen om een zetel te bemachtigen, die kun je immers ook behouden als je na de verkiezingen je Eigen zaak wilt beginnen.

Maar iemand die ooit de "Sexquiz on the beach" presenteerde bij een stel zetbazen van conservatieve moslims dat is natuurlijk vragen om ruzie in de tent.
pi_162313829
quote:
Ik denk het niet. De partij is klein, pril en hierdoor flexibel. Bovendien heeft Kuzu bestuurskunde gestudeerd en ook bestuurskundige ervaring.

De potentiële twistpunten zijn van geringe waarde. Of ruim 100 jaar geleden, 3000 km hier vandaan, een rijk dat inmiddels niet meer bestaat wel of geen genocide uitvoerde, is vast geen breekpunt.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat is enigzins gechargeerd (is veel meer van toepassing op bijv de Grijze Wolven), maar een kern van waarheid zit er wel in.
^O^
pi_162314067
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het een redelijk impulsieve actie is in de stroom aan mediauitingen die DENK doet om onder de aandacht te blijven. En Sylvana ziet natuurlijk ook wel kansen om een zetel te bemachtigen, die kun je immers ook behouden als je na de verkiezingen je Eigen zaak wilt beginnen.

Maar iemand die ooit de "Sexquiz on the beach" presenteerde bij een stel zetbazen van conservatieve moslims dat is natuurlijk vragen om ruzie in de tent.
Ik zou Kuzu en Özturk niet omschrijven als conservatieve moslims, op die ene "Moge Allah je straffen" na dan. Het zijn allereerst Turken, die Turkse belangen behartigen. Met die Azarkan erbij zou je kunnen denken aan een moslimpartij, maar de aanwezigheid van Simons zou daar weer een contra-indicatie voor zijn.

Simons lijkt me overigens ook geen politica. Een beetje je mening roepen is één, vervolgens bezig zijn om wetgeving tot stand te brengen; volledig andere koek. Neem aan dat ze de daarvoor benodigde achtergrond niet heeft, als modepopje/zangeres/dj/vj/columniste/actrice.

Wat er voor Kuzu en Özturk te halen valt is duidelijk: een stemmentrekker met een relatief groot podium om hun boodschap te verkondigen, en een mogelijkheid om tegenwicht te bieden aan het beeld van "de Nederlandse afdeling van de AK-partij" dat de afgelopen tijd is ontstaan. Mij is echter niet duidelijk wat Simons meent op te schieten met zo'n deal.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:04:23 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162314114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:02 schreef Pokkelmans het volgende:

Mij is echter niet duidelijk wat Simons meent op te schieten met zo'n deal.
Een dubbele agenda wellicht? Eenmaal gekozen kan ze haar eigen weg gaan.
pi_162314172
Hexagon bazenmod _O_
pi_162314200
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een dubbele agenda wellicht? Eenmaal gekozen kan ze haar eigen weg gaan.
Lijkt me sterk. Kuzu en Özturk hadden politieke ervaring als raadslid, en Özturk ook als statenlid. Als Simons na de verkiezingen haar eigen weg gaat, heeft ze helemaal geen ervaring of kennis om op terug te vallen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:07:58 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162314230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:07 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Kuzu en Özturk hadden politieke ervaring als raadslid, en Özturk ook als statenlid. Als Simons na de verkiezingen haar eigen weg gaat, heeft ze helemaal geen ervaring of kennis om op terug te vallen.
Tja, zelfoverschatting zie je wel vaker
pi_162314340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, zelfoverschatting zie je wel vaker
Een andere optie is dat ze een idealist is. Maar dan wel eentje die over een maand of 6 weer bij DWDD zit, maar dan om na haar terugtreding een illusie armer haar beklag te doen over "Den Haag".
pi_162314721
Giel Beelen in de DWDD - met een verbaasde toon: "maar het ging toch zo lekker!". De PVV staat op zo'n 40 virtuele zetels. 'Linkse' partijen verkondigen standpunten waar rechts 15 jaar geleden van zou schrikken. Maar het gaat idd heel lekker. DENKs bestaansgrond kon niet beter worden geďllustreerd.

Dit doet mij denken aan een citaat, dat o.a. aan Martin Luther King wordt toegedicht:
"In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends."
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:37:53 #273
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162314822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:02 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Mij is echter niet duidelijk wat Simons meent op te schieten met zo'n deal.
De mogelijkheden op de arbeidsmarkt voor een vrouw van 45+ zijn beperkt.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:40:22 #274
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_162314856
Tijdens de volgende vekiezingen staan beide heren uiteraard op plaats 1 en 2.
Ik begrijp dat er ook nog een partijvoorzitter schijnt te zijn, die een gooi doet naar een kamerzetel.
Plaats nummer drie dus.

En de dame in kwestie wordt op een verkiesbare plaats gezet.

Hoeveel zetels denken die lui dat ze gaan krijgen ?
zonnig Brasil
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:47:01 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162314943
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:40 schreef qwerty_x het volgende:
Tijdens de volgende vekiezingen staan beide heren uiteraard op plaats 1 en 2.
Ik begrijp dat er ook nog een partijvoorzitter schijnt te zijn, die een gooi doet naar een kamerzetel.
Plaats nummer drie dus.

En de dame in kwestie wordt op een verkiesbare plaats gezet.

Hoeveel zetels denken die lui dat ze gaan krijgen ?
De eerste vrouw op de lijst heeeft vaak wel de kans de voorkeursdrempel te halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')