abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_157334741


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-en
pi_157334835
hey deuce lift jij nog eigenlijk
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157335289
Vier keertjes per week.
pi_157339161
Is het bij jullie in de gym ook rage om met een trui te trainen? Zie het hier veel gasten doen tegenwoordig, geen idee waarom. Sommigen alleen tijdens de warming-up, dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar anderen gewoon de hele training, wtf
pi_157339437
Gaat het hier om echt dikke truien, of gewoon dunne shirts met lange mouwen?
  donderdag 5 november 2015 @ 17:58:50 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157339968
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:21 schreef ZuidGrens het volgende:
Is het bij jullie in de gym ook rage om met een trui te trainen? Zie het hier veel gasten doen tegenwoordig, geen idee waarom. Sommigen alleen tijdens de warming-up, dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar anderen gewoon de hele training, wtf
Ja. Van die dikke sweattruien of hoodies. En dan gaan squatten met die muts in de weg. :')
pi_157340101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En dan gaan squatten met die muts in de weg. :')
Stiekum pussypad dus...
pi_157340202
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja. Van die dikke sweattruien of hoodies.
Tenzij het echt hartje zomer is train ik altijd in een hoody. Geen idee waarom eigenlijk, gewoon fijn en lekker ruim. Ben ik nu homo?
pi_157340245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:09 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Tenzij het echt hartje zomer is train ik altijd in een hoody. Geen idee waarom eigenlijk, gewoon fijn en lekker ruim. Ben ik nu homo?
Laat je je weleens anaal nemen terwijl je die hoody aan hebt?
pi_157343235
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:35 schreef Deuce92 het volgende:
Gaat het hier om echt dikke truien, of gewoon dunne shirts met lange mouwen?
Truien.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:09 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Tenzij het echt hartje zomer is train ik altijd in een hoody. Geen idee waarom eigenlijk, gewoon fijn en lekker ruim. Ben ik nu homo?
Zelf weten. Maar ik zou het echt teringheet hebben, zweet me nu al kapot.
pi_157344492
Squat
Deadlift
Bench
OHP

Staat leuk in de op, maar wat is wat nou precies?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 5 november 2015 @ 20:57:33 #12
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157345424
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_157353236
1x5x45 kg en 2x5x50 kg OHP ik ben tevreden :)
pi_157353433
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:33 schreef Burner82 het volgende:
Squat
Deadlift
Bench
OHP

Staat leuk in de op, maar wat is wat nou precies?
opzoeken
pi_157353980
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157357127
Hallo Fok!,

Zitten er ook voordelen aan isolated oefeningen te doen? ? Wat ik sinds jaar en dag doe is eigenlijk alleen maar; squats, DL, BBrows,military, bench, incline bench en fly's.

Is er eigenlijk wel een reden om oefeningen als bicepcurls te doen? Snap dat voor de prof bodybuilder (esthetisch > kracht) zo'n oefening meerwaarde kan hebben, maar voor het gros van de sporters(powerlifters bijvoorbeeld) zijn er weinig voordelen te behalen met isolated oefeningen?

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
pi_157357141
als je grotere bicepsen wil
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157357177
Dat krijg je ook wel door BBrows.
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:35:19 #19
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157357253
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:27 schreef obsama het volgende:
Hallo Fok!,

Zitten er ook voordelen aan isolated oefeningen te doen? ? Wat ik sinds jaar en dag doe is eigenlijk alleen maar; squats, DL, BBrows,military, bench, incline bench en fly's.

Is er eigenlijk wel een reden om oefeningen als bicepcurls te doen? Snap dat voor de prof bodybuilder (esthetisch > kracht) zo'n oefening meerwaarde kan hebben, maar voor het gros van de sporters(powerlifters bijvoorbeeld) zijn er weinig voordelen te behalen met isolated oefeningen?

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Als bodybuilder pak je specifiek spieren die je voor het oog wil verbeteren. Als powerlifter,voetballer etc. voer je oefeningen uit die je ondersteunen in de sport. Zo kan je gerust hamstrings specifiek trainen als deze in verhouding zwak zijn of onderarmen voor de grip bijvoorbeeld.

Maar zou dan eerder een specifieke oefening pakken die de focus legt op een bepaald gebied. Zoals een defecit deadlift, pause squats, hang clean etc. Om zowel de zwakte als techniek te trainen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:45:12 #20
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157360023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:21 schreef ZuidGrens het volgende:
Is het bij jullie in de gym ook rage om met een trui te trainen? Zie het hier veel gasten doen tegenwoordig, geen idee waarom. Sommigen alleen tijdens de warming-up, dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar anderen gewoon de hele training, wtf
The bigger you get, the less you show off.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_157360101
Zit er aan te denken om DL en Squat voorlopig even aan de kant te zetten en mijzelf te richten op benching. Eerste twee gaan vooruit met ~2,5 tot 5kg per maand zonder bulk. Zit nu op 190kg zonder straps. Vind dat wel prima voorlopig, maar m'n bench blijft hangen op ~102,5kg evenals de pecs en tries (vind ik). Deload al geprobeerd.

Zou misschien een 500 kcal bulk willen beginnen met een bench/pec/tri programma, maar kan niet echt veel vinden behalve dingen zoals Smolov (jr) wat volgens mij een beetje too much is.

Iemand een idee? Ik bench nu op maandag en donderdag, eerste dag intensiteit (setjes van 1-4) en tweede dag meer volume/hyper (setjes van 8-15, dropsets etc.).
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:52:50 #22
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_157360217
Ik heb smolov jr wel gedaan voor de bench.
Alleen gewoon wel je schouders goed innde gaten houden
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_157360322
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:31 schreef obsama het volgende:
Dat krijg je ook wel door BBrows.
Dan voer je die verkeerd uit lijkt mij.
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 6 november 2015 @ 15:06:35 #24
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157360602
Ik doe BOR altijd onderhands, voelt net iets beter aan.
  vrijdag 6 november 2015 @ 15:10:04 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157360641
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:48 schreef Faeroer het volgende:
Zit er aan te denken om DL en Squat voorlopig even aan de kant te zetten en mijzelf te richten op benching. Eerste twee gaan vooruit met ~2,5 tot 5kg per maand zonder bulk. Zit nu op 190kg zonder straps. Vind dat wel prima voorlopig, maar m'n bench blijft hangen op ~102,5kg evenals de pecs en tries (vind ik). Deload al geprobeerd.

Zou misschien een 500 kcal bulk willen beginnen met een bench/pec/tri programma, maar kan niet echt veel vinden behalve dingen zoals Smolov (jr) wat volgens mij een beetje too much is.

Iemand een idee? Ik bench nu op maandag en donderdag, eerste dag intensiteit (setjes van 1-4) en tweede dag meer volume/hyper (setjes van 8-15, dropsets etc.).
Een zwaardere bench komt vooral van je rug en met name je lats. Je pecs spelen daar niet zo'n grote rol in. Smolov is zwaar, maar wel een goede manier om je bench omhoog te krijgen.
pi_157360683
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:10 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een zwaardere bench komt vooral van je rug en met name je lats. Je pecs spelen daar niet zo'n grote rol in. Smolov is zwaar, maar wel een goede manier om je bench omhoog te krijgen.
Hier was ik al bang voor. ;( Smolov en bulk proberen denk ik, kijken wat er te halen valt.
  vrijdag 6 november 2015 @ 15:41:56 #28
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157361390
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:10 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een zwaardere bench komt vooral van je rug en met name je lats. Je pecs spelen daar niet zo'n grote rol in. Smolov is zwaar, maar wel een goede manier om je bench omhoog te krijgen.
Volgens mij wel eerder aangegeven. Mijn mening is dat de rug en lats stabiliteit geven tijdens de beweging en tevens uit de bodem helpen qua kracht. Om nu te zeggen dat de pecs een kleinere rol spelen is onjuist. De kracht komt vooral uit de pecs, triceps en schouders. Lats helpen dus met name uit de bodem positie en stabiliteit creëren over de beweging waardoor je minder kracht kwijt bent aan corrigeren.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 6 november 2015 @ 16:08:27 #29
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_157361964
Fysio had een aardige over mijn gym-lamlendigheid. Afgelopen 2 maanden oefeningen gedaan om houding te corrigeren en rug te ontspannen (naast de drukte en andere gebeurtenissen).

Doordat ik nu ontspannen(der) ben, moet lichaam wennen aan nieuwe manier van sporten omdat ik nu spieren op juiste manier gebruik. Stabiliteit en spierspanning is helemaal goed nu. Dus idd deel weer opnieuw beginnen.

Verder mag ik ook weer volledig voluit trainen, dus geen beperkingen meer.

Verbo, klinkt dit aannemelijk?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 6 november 2015 @ 16:15:09 #30
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157362090
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:41 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Volgens mij wel eerder aangegeven. Mijn mening is dat de rug en lats stabiliteit geven tijdens de beweging en tevens uit de bodem helpen qua kracht. Om nu te zeggen dat de pecs een kleinere rol spelen is onjuist. De kracht komt vooral uit de pecs, triceps en schouders. Lats helpen dus met name uit de bodem positie en stabiliteit creëren over de beweging waardoor je minder kracht kwijt bent aan corrigeren.
Ik denk dat de lats een wat grotere rol spelen. Hoewel er verschillend over gedacht wordt, zie deze twee analyses.

http://www.exrx.net/Kinesiology/BenchPress.html

http://allaboutpowerlifting.com/lats-important-bench-press/

Ik zeg het omdat 9 van de 10x je zal zien dat als iemands bench stalked hij zijn lats niet goed activeert waardoor je (inderdaad) je begin kracht/snelheid kwijt bent waardoor op zo'n 35% van de bench de bar tot stilstand komt. Dat zijn de lats die niet genoeg doen, bijna iedereen is wel in staat zijn pecs goed te gebruiken.
pi_157365476
Als je squat met gewicht, wat je na de hele training niet meer over je hoofd krijgt getild, hoe kom je daar veilig onderuit?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157365653
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:08 schreef Burner82 het volgende:
Als je squat met gewicht, wat je na de hele training niet meer over je hoofd krijgt getild, hoe kom je daar veilig onderuit?
je loopt toch gewoon in het squat rek en legt de bar neer op de haken.
pi_157365680
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je loopt toch gewoon in het squat rek en legt de bar neer op de haken.
Niet noodzakelijk, als je thuis traint.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:23:30 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157365738
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:20 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk, als je thuis traint.
Haken in de muur monteren. Of een fatsoenlijk squatrack kopen.

Sowieso, als je net zoveel kunt OHP'en dan squatten, gaat er iets mis...
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:24:51 #36
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157365760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:08 schreef stinkie het volgende:
Fysio had een aardige over mijn gym-lamlendigheid. Afgelopen 2 maanden oefeningen gedaan om houding te corrigeren en rug te ontspannen (naast de drukte en andere gebeurtenissen).

Doordat ik nu ontspannen(der) ben, moet lichaam wennen aan nieuwe manier van sporten omdat ik nu spieren op juiste manier gebruik. Stabiliteit en spierspanning is helemaal goed nu. Dus idd deel weer opnieuw beginnen.

Verder mag ik ook weer volledig voluit trainen, dus geen beperkingen meer.

Verbo, klinkt dit aannemelijk?
Ik ben geen fysio dus in die zin kan ik je niet beantwoorden. Maar uit ervaring kan ik zeggen dat, in mijn geval werk aan m'n schouders om m'n pezen op te rekken, me behoorlijk terug heeft gezet met de BP. Het is alsof ik opnieuw m'n form moet vinden.
pi_157365776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:20 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk, als je thuis traint.
2dehands squatrek kopen of laten lassen.
pi_157365777
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haken in de muur monteren. Of een fatsoenlijk squatrack kopen.

Sowieso, als je net zoveel kunt OHP'en dan squatten, gaat er iets mis...
Eerst squatten, dan pas ohp-en dus.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:25:56 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157365779
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:20 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk, als je thuis traint.
Naar achter laten vallen? :+
pi_157365793
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:25 schreef Snakey het volgende:

[..]

Naar achter laten vallen? :+
Via hurkzit breek je maar een paar botten, dus een goede wel :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157365835
maar jullie squatten vanuit een rek. Dat verklaart veel.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157365849
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:28 schreef Burner82 het volgende:
maar jullie squatten vanuit een rek. Dat verklaart veel.
speciale reden dat je niet naar een gym gaat?
pi_157365880
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

speciale reden dat je niet naar een gym gaat?
Ik kan het hier thuis.
Maar een deadlift, ohp, squat, lijkt me toch beter... Bouw je echte kracht, ipv dikke spieren?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157365890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:31 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik kan het hier thuis.
Maar een deadlift, ohp, squat, lijkt me toch beter... Bouw je echte kracht, ipv dikke spieren?
ja
pi_157365911
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja
Op wat?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157365922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:32 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Op wat?
echte kracht
pi_157365949
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

echte kracht
Ok, eens.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157365963
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:35 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ok, eens.
je vraagt vragen waarop je het antwoord al weet?
pi_157366017
Net per ongeluk 108.5kg gesquat ipv de 98.5 die ik moest doen. Toch setje van 5 gehaald. Ik dacht al wat voelt dit moeilijk zwaar.

Die squat workshop heeft flink geholpen iig.
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:41:46 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157366100
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:25 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Eerst squatten, dan pas ohp-en dus.
Nee, gewoon fatsoenlijk je legday doen zodat je niet zo'n topzware tandenstokerbro wordt.
pi_157366190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je vraagt vragen waarop je het antwoord al weet?
In een bodybuilders-forum is een echt antwoord al apart...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157366261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, gewoon fatsoenlijk je legday doen zodat je niet zo'n topzware tandenstokerbro wordt.
Tsja, zoals je weet, zijn beenspieren sterker dan armspieren.... dus als je eerst gaat deadliften en ohp-en.. Kunnen je arm-spieren je wel eens in de steek laten als je squat-gewicht weg moet leggen. ( op de normale manier, over je hoofd tillen, en dan weg leggen....)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:49:35 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157366294
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:48 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Tsja, zoals je weet, zijn beenspieren sterker dan armspieren.... dus als je eerst gaat deadliften en ohp-en.. Kunnen je arm-spieren je wel eens in de steek laten als je squat-gewicht weg moet leggen. ( op de normale manier, over je hoofd tillen, en dan weg leggen....)
Als je je squat-gewicht kunt OHP-en, is het waarschijnlijk al te laat. Pas maar op met harde wind.
pi_157366433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je je squat-gewicht kunt OHP-en, is het waarschijnlijk al te laat. Pas maar op met harde wind.
Helaas.
Jij bent echt een uithangbord voor beginners. Je weet ze echt te motiveren en zo.
Ik las in de OP iets over de "moderne" en de "old-school" fitness-studio's...
Het mist een regel... Old-skool stoere mensen, jagen het liefste nieuwe mensen weg, want ze weten niks. En wat ze leren, no way, dat wij dat wisten, wij zijn zo stoer en breed, we deden alles zelf _O-

Tuurlijk kan iedereen meer squaten dan ohp-en... dat zei ik.
Vraag was: Als je squat en je krijgt gewicht niet meer van je nek/rug af? Dat is namelijk geen OHP!
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157366635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:55 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Helaas.
Jij bent echt een uithangbord voor beginners. Je weet ze echt te motiveren en zo.
Ik las in de OP iets over de "moderne" en de "old-school" fitness-studio's...
Het mist een regel... Old-skool stoere mensen, jagen het liefste nieuwe mensen weg, want ze weten niks. En wat ze leren, no way, dat wij dat wisten, wij zijn zo stoer en breed, we deden alles zelf _O-

Tuurlijk kan iedereen meer squaten dan ohp-en... dat zei ik.
Vraag was: Als je squat en je krijgt gewicht niet meer van je nek/rug af? Dat is namelijk geen OHP!
Jij bent eigenwijs en wilt niet naar welgemeend advies luisteren.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157366721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:05 schreef Beach het volgende:

[..]

Jij bent eigenwijs en wilt niet naar welgemeend advies luisteren.
Dat wil ik best, maar:

quote:
Pas maar op met harde wind
mwoa.
Wat is hier nu precies welgemeend... of advies?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157367658
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:11 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Dat wil ik best, maar:

[..]

mwoa.
Wat is hier nu precies welgemeend... of advies?
gewoon niet in gaan op drama en voor je veiligheid zorgen.
pi_157367675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:48 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Tsja, zoals je weet, zijn beenspieren sterker dan armspieren.... dus als je eerst gaat deadliften en ohp-en.. Kunnen je arm-spieren je wel eens in de steek laten als je squat-gewicht weg moet leggen. ( op de normale manier, over je hoofd tillen, en dan weg leggen....)
Gewoon clean & jerk setjes met bumpers doen.
  vrijdag 6 november 2015 @ 22:45:08 #59
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157372076
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:08 schreef stinkie het volgende:
Fysio had een aardige over mijn gym-lamlendigheid. Afgelopen 2 maanden oefeningen gedaan om houding te corrigeren en rug te ontspannen (naast de drukte en andere gebeurtenissen).

Doordat ik nu ontspannen(der) ben, moet lichaam wennen aan nieuwe manier van sporten omdat ik nu spieren op juiste manier gebruik. Stabiliteit en spierspanning is helemaal goed nu. Dus idd deel weer opnieuw beginnen.

Verder mag ik ook weer volledig voluit trainen, dus geen beperkingen meer.

Verbo, klinkt dit aannemelijk?
Ja, klinkt aannemelijk. Spierspanning kan behoorlijk wat veranderen samen met het aanpassen van de stabiliteit en/of form. Zo heb je als powerlifter meer spierspanning nodig t.o.v. bijvoorbeeld een sprinter. Deze vergroten tijdens off-season de spiermassa en kracht met als gevolg een hogere spierspanning. Echter zullen ze met de toegenomen spiermassa en kracht trager zijn in de sprint, omdat een lagere spierspanning bevorderlijk is voor de sprintsnelheid. Zo ook het fenomeen verkramping.

Voor jou dus het tegenovergestelde. Wat nu weer nodig is werken aan kracht, form en stabiliteit. Dan moet het vanzelf weer op het oude niveau komen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  zaterdag 7 november 2015 @ 00:14:05 #60
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157374283
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:48 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Tsja, zoals je weet, zijn beenspieren sterker dan armspieren.... dus als je eerst gaat deadliften en ohp-en.. Kunnen je arm-spieren je wel eens in de steek laten als je squat-gewicht weg moet leggen. ( op de normale manier, over je hoofd tillen, en dan weg leggen....)
Een bar over je hoofd tillen na squaten is niet de normale manier van de bar terug leggen. Als je zulke dingen zegt zijn er altijd mensen die een loopje met je zullen nemen. Lees je dus wat beter in en kijk eens wat YT filmpjes bv, anders blijf je rare dingen zeggen. ;)
pi_157374781
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:11 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Dat wil ik best, maar:

[..]

mwoa.
Wat is hier nu precies welgemeend... of advies?
Antwoord op je vraag: laat dat ding gewoon donderen als je het echt niet meer houdt, ja je houd er misschien een klein schrammetje aan over, beter dan dat je voorover kiepert met die bar op je nek.
  zaterdag 7 november 2015 @ 01:45:52 #62
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157375346
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 00:45 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Antwoord op je vraag: laat dat ding gewoon donderen als je het echt niet meer houdt, ja je houd er misschien een klein schrammetje aan over, beter dan dat je voorover kiepert met die bar op je nek.
BB, denk eens na.

Je traint thuis. Je bent gesteld op je (huur)huisje en hebt giet ijzeren platen. Deze laat je vallen omdat het te zwaar wordt. Gietijzeren schijven naar de klote evenals de vloer. Goed plan :D
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_157375946
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 01:45 schreef Verbosity het volgende:

[..]

BB, denk eens na.

Je traint thuis. Je bent gesteld op je (huur)huisje en hebt giet ijzeren platen. Deze laat je vallen omdat het te zwaar wordt. Gietijzeren schijven naar de klote evenals de vloer. Goed plan :D
gewoon voor het geld wat je uitspaart een powercage kopen, ja toch
  zaterdag 7 november 2015 @ 03:38:34 #64
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157375972
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 03:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gewoon voor het geld wat je uitspaart een powercage kopen, ja toch
Kost je ¤260 maar je hebt er jarenlang plezier van. Plus het feit dat het weinig waarde verliest.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_157378653
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 01:45 schreef Verbosity het volgende:
Je traint thuis. Je bent gesteld op je (huur)huisje en hebt giet ijzeren
Oh thuis _O-

Ik las alleen het deel van wat ie moest doen in nood, ja thuis zou ik dan safety bars neerzertten
pi_157378939
Woopwoop. Vanaf januari ga ik me echt focussen op meer spiermassa en met zwaardere gewichten trainen. Dan mag ik hier mee posten toch? *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2015 12:14:34 ]
pi_157378969
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:14 schreef Fripsel het volgende:
Woopwoop. Vanaf januari ga ik me echt focussen op meer spiermassa en met zwaardere gewichten trainen. Dan mag ik hier mee posten toch? *O*
Van mij wel, welk schema ga je mee beginnen?
  zaterdag 7 november 2015 @ 12:17:35 #68
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_157378976
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:14 schreef Fripsel het volgende:
Woopwoop. Vanaf januari ga ik me echt focussen op meer spiermassa en met zwaardere gewichten trainen. Dan mag ik hier mee posten toch? *O*
Alleen als je ook een instagram account hebt.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_157378986
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:17 schreef Montelly het volgende:

[..]

Alleen als je ook een instagram account hebt.
Die heb ik, maar ik denk niet dat ik die op fok ga gooien :D

quote:
10s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:16 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Van mij wel, welk schema ga je mee beginnen?
Mijn fysiotherapeut gaat een schema maken, dus dat kan ik je nog niet vertellen. Maar ik wil het wel echt serieus aan gaan pakken met schema's en voeding. En m'n fysio gaat me dus begeleiden.

Ik wil dat het januari is *O*
pi_157378998
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:18 schreef Fripsel het volgende:

Mijn fysiotherapeut gaat een schema maken, dus dat kan ik je nog niet vertellen. Maar ik wil het wel echt serieus aan gaan pakken met schema's en voeding. En m'n fysio gaat me dus begeleiden.

Ik wil dat het januari is *O*
Haha als je niet kan wachten, waarom niet alvast een begin maken?
pi_157379030
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Haha als je niet kan wachten, waarom niet alvast een begin maken?
Ik sport al wel. Ik doe 1x per week een training bij de fysio nu, wat een combinatie van kracht en cardio is. En doe nu 2x per week een thuis training, maar nog zonder gewichten, waardoor ik nu een beetje stil blijf staan voor m'n gevoel. Heb wel een namaak TRX en een halter tot 10 kg.

Maar in januari kan ik mijn zorgverzekering weer omhoog knallen. Ik ben niet bekwaam om het helemaal zelf te doen, dus stop dan daar liever 50 euro extra per maand in dan dat ik ga aanklooien bij een sportschool.
pi_157379049
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:22 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik sport al wel. Ik doe 1x per week een training bij de fysio nu, wat een combinatie van kracht en cardio is. En doe nu 2x per week een thuis training, maar nog zonder gewichten, waardoor ik nu een beetje stil blijf staan voor m'n gevoel. Heb wel een namaak TRX en een halter tot 10 kg.

Maar in januari kan ik mijn zorgverzekering weer omhoog knallen. Ik ben niet bekwaam om het helemaal zelf te doen, dus stop dan daar liever 50 euro extra per maand in dan dat ik ga aanklooien bij een sportschool.
Ah op die manier..

Naja, 2 maandjes is zo voorbij ;)
pi_157379242
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 03:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gewoon voor het geld wat je uitspaart een powercage kopen, ja toch
Ik heb een power-tower. Niet hetzelfde als een cage, maar kan hetzelfde doen qua opvangen van het gewicht, thnx :D
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_157379365
Enige waar ik dan wel weer redelijk gewicht bij gebruik is trouwens de legpress. Die heb ik nu op 120 kg. Bijna 2x mijn gewicht. (In februari zat ik op 30 kg :') )

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2015 12:49:34 ]
pi_157379393
In b4 iedereen z'n leg press stats
  zaterdag 7 november 2015 @ 12:54:34 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157379433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:51 schreef 16meter het volgende:
In b4 iedereen z'n leg press stats
Mensen die hun leg press stats weten. :')

Gewoon squatten, ja toch?
pi_157379446
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:51 schreef 16meter het volgende:
In b4 iedereen z'n leg press stats
Ik neem aan dat degene die hier de legpress doen allemaal boven mij zitten ^^

Wat is qua squatten eigenlijk een beetje een acceptabel gewicht voor een vrouw om naar toe te werken?
pi_157379449
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:49 schreef Fripsel het volgende:
Enige waar ik dan wel weer redelijk gewicht bij gebruik is trouwens de legpress. Die heb ik nu op 120 kg. Bijna 2x mijn gewicht. (In februari zat ik op 30 kg :') )
Zeker netjes :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mensen die hun leg press stats weten. :')

Gewoon squatten, ja toch?
Mensen die benen en rug trainen :')

Gewoon alleen chest en biceps pakken 8 uur lang, ja toch
  zaterdag 7 november 2015 @ 12:56:46 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157379460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:55 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Zeker netjes :)

[..]

Mensen die benen en rug trainen :')

Gewoon alleen chest en biceps pakken 8 uur lang, ja toch
Rich Piana gespot.
pi_157379464
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:55 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat degene die hier de legpress doen allemaal boven mij zitten ^^

Wat is qua squatten eigenlijk een beetje een acceptabel gewicht voor een vrouw om naar toe te werken?
Ligt eraan hoeveel tijd je er mee bezig bent, ik zou sowieso voor 1x je bodyweight gaan, en vanuit daar proberen de 1,5 bw te halen
pi_157379483
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:57 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel tijd je er mee bezig bent, ik zou sowieso voor 1x je bodyweight gaan, en vanuit daar proberen de 1,5 bw te halen
Dus dan zou ik op ongeveer 90/100 uit moeten komen uiteindelijk. Kan me er nu nog niks bij voorstellen :+ Doe nu pistol squats met TRX, 3x15 per been.
pi_157379502
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:58 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dus dan zou ik op ongeveer 90/100 uit moeten komen uiteindelijk. Kan me er nu nog niks bij voorstellen :+ Doe nu pistol squats met TRX, 3x15 per been.
100KG is als vrouw wel heeeel ambiteus meteen. Je weegt nu 60KG? Probeer dat eerst te halen, maar in het begin vooral focussen op goede form en niet al teveel op zwaar gewicht. Er zit geen tijdsdruk achter ofzo.

Pistol squats :P Daar heb ik de coordinatie niet voor _O-
pi_157379529
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:59 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

100KG is als vrouw wel heeeel ambiteus meteen. Je weegt nu 60KG? Probeer dat eerst te halen, maar in het begin vooral focussen op goede form en niet al teveel op zwaar gewicht. Er zit geen tijdsdruk achter ofzo.
Ook niet meteen, maar dat zou dan een doel kunnen zijn om naar toe te werken. Ik weeg nu 64 kg bij 1m75, m'n vetpercentage was bij m'n laatste meting 26%
pi_157379557
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:59 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

100KG is als vrouw wel heeeel ambiteus meteen. Je weegt nu 60KG? Probeer dat eerst te halen, maar in het begin vooral focussen op goede form en niet al teveel op zwaar gewicht. Er zit geen tijdsdruk achter ofzo.

Pistol squats :P Daar heb ik de coordinatie niet voor _O-
Ik ben echt een squattend aapje. Maar toen ik begon kon ik niet eens één normale squat zonder om te vallen. Mijn fysio heeft me serieus wel eens op moeten vangen :') Vanochtend gesquat op kantelplankje met gewicht in een hand en uitstoten. En kettlebell snatch op een omgedraaide bosu. Maar dan wel maar met 8 kg. (En dan in een piramide, dus 100x in totaal).
pi_157379588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:03 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ben echt een squattend aapje. Maar toen ik begon kon ik niet eens één normale squat zonder om te vallen. Mijn fysio heeft me serieus wel eens op moeten vangen :') Vanochtend gesquat op kantelplankje met gewicht in een hand en uitstoten. En kettlebell snatch op een omgedraaide bosu. Maar dan wel maar met 8 kg. (En dan in een piramide, dus 100x in totaal).
Kon er in 't begin ook helemaal niks van, heb nog een filmpje op YT staan met een formcheck van de eerste dag in de sportschool :D Man man man :')

Deadlifts met een rug als een parabool :'(

Nu op 115KG 5x5, verder dan dat nog nooit gekomen.
  zaterdag 7 november 2015 @ 13:05:58 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157379594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:03 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ben echt een squattend aapje. Maar toen ik begon kon ik niet eens één normale squat zonder om te vallen. Mijn fysio heeft me serieus wel eens op moeten vangen :') Vanochtend gesquat op kantelplankje met gewicht in een hand en uitstoten. En kettlebell snatch op een omgedraaide bosu. Maar dan wel maar met 8 kg. (En dan in een piramide, dus 100x in totaal).
Je fysio is natuurlijk de expert en ik ben maar een bro, maar als ik hoor van squatten op kantelplankjes en bosu-ballen, word ik altijd een beetje verdrietig. Als het je om de kracht te doen is, waarom geen gewone squats?
pi_157379607
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:55 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat degene die hier de legpress doen allemaal boven mij zitten ^^

Wat is qua squatten eigenlijk een beetje een acceptabel gewicht voor een vrouw om naar toe te werken?
80kg atg
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157379656
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je fysio is natuurlijk de expert en ik ben maar een bro, maar als ik hoor van squatten op kantelplankjes en bosu-ballen, word ik altijd een beetje verdrietig. Als het je om de kracht te doen is, waarom geen gewone squats?
Is niet om de kracht te doen, maar voor m'n stabiliteit. Ik heb jarenlang fanatiek gekorfbald (inbe4: gemengd douchen) maar daar mee moeten stoppen door een chronische ziekte. (fibromyalgie, kort samenvattend komt dat neer op pijn aan bindweefsels en spieren, gecombineerd met vermoeidheid die mogelijk ontstaat door een verstoord slaapritme waardoor je niet genoeg groeihormoon produceert, maar dat is allemaal nog onderzoek).

Dus toen ik bij de fysio begon was het eerst een kwestie van mijn basis fitheid terug krijgen, en later ook afvallen omdat ik mijn sportpatroon radicaal om heb moeten gooien, maar het zelfde was blijven eten. Toen de basis/fitheid beter ging, ben ik af gaan vallen, en nu zit ik op mijn streefgewicht en kan ik dus een aardige training doen. Al levert me dat de ene dag meer ellende op, dan de andere.

Maar ik wil meeerrrrr :D
pi_157379662
lol, 30KG bench press


:') schaam
pi_157379688
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:10 schreef BredeBroeder het volgende:
lol, 30KG bench press


:') schaam
Je moet toch ergens beginnen.
Toen ik begon kon ik de stang niet omhoog krijgen bij ohp :+
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157379720
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:11 schreef Beach het volgende:

[..]

Je moet toch ergens beginnen.
Toen ik begon kon ik de stang niet omhoog krijgen bij ohp :+
Ik deed ohp met een wide grip _O-
pi_157379739
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:10 schreef BredeBroeder het volgende:
lol, 30KG bench press


:') schaam
Het is pas schaamtelijk wanneer je met je reet op de bank blijft zitten omdat je weet dat je de zware gewichten nog niet kan.
  zaterdag 7 november 2015 @ 13:15:23 #93
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157379749
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:10 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Is niet om de kracht te doen, maar voor m'n stabiliteit. Ik heb jarenlang fanatiek gekorfbald (inbe4: gemengd douchen) maar daar mee moeten stoppen door een chronische ziekte. (fibromyalgie, kort samenvattend komt dat neer op pijn aan bindweefsels en spieren, gecombineerd met vermoeidheid die mogelijk ontstaat door een verstoord slaapritme waardoor je niet genoeg groeihormoon produceert, maar dat is allemaal nog onderzoek).

Dus toen ik bij de fysio begon was het eerst een kwestie van mijn basis fitheid terug krijgen, en later ook afvallen omdat ik mijn sportpatroon radicaal om heb moeten gooien, maar het zelfde was blijven eten. Toen de basis/fitheid beter ging, ben ik af gaan vallen, en nu zit ik op mijn streefgewicht en kan ik dus een aardige training doen. Al levert me dat de ene dag meer ellende op, dan de andere.

Maar ik wil meeerrrrr :D
De ene dag gaat altijd beter dan de andere. Dat hangt er ook vanaf hoe goed je geslapen en gegeten hebt enzo. Dat heeft iedereen. Het belangrijkste is dat je ook op de zwakkere dagen mentaal sterk genoeg bent om een fatsoenlijke workout neer te zetten. Mens sana in corpore sano, jeweetzelf.

Maar goed, als je een goede fysio hebt kun je beter naar hem luisteren dan naar mij. Ik vind het alleen niets. :P
pi_157379783
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De ene dag gaat altijd beter dan de andere. Dat hangt er ook vanaf hoe goed je geslapen en gegeten hebt enzo. Dat heeft iedereen. Het belangrijkste is dat je ook op de zwakkere dagen mentaal sterk genoeg bent om een fatsoenlijke workout neer te zetten. Mens sana in corpore sano, jeweetzelf.

Maar goed, als je een goede fysio hebt kun je beter naar hem luisteren dan naar mij. Ik vind het alleen niets. :P
Ik kan inderdaad beter naar mijn fysio luisteren. Want mentaal is het probleem niet bij mij. Ik knal juist altijd over m'n grenzen heen op zwakkere dagen, wat weer een soort neerwaartse spiraal als effect heeft :P Mijn spierpijn is niet altijd "gewoon spierpijn". Ik kan gerust een week krom lopen omdat mijn lijf opeens besloten heeft dat het deze keer teveel was. Ik ben een beetje een apart geval. Maar wel enthousiast.
  zaterdag 7 november 2015 @ 13:18:31 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157379799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:10 schreef BredeBroeder het volgende:
lol, 30KG bench press


:') schaam
Daar is niets schaam aan.

De eerste keer dat ik 80kg wilde benchen, was er alleen zo'n enorme gast in de gym. Ik met een rode bietenkop die kerel om een spot gevraagd, denkend dat hij mij zou uitlachen vanwege dat kleine kutgewicht. Uiteindelijk was de 80kg gelukt, alles gegeven, en die kerel zei alleen dat hij het heel netjes vond en dat ik meer zou kunnen doen met een iets nauwere grip. Dat was een veel grotere self esteem boost dan je zou denken...
  zaterdag 7 november 2015 @ 13:20:22 #96
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157379840
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:17 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad beter naar mijn fysio luisteren. Want mentaal is het probleem niet bij mij. Ik knal juist altijd over m'n grenzen heen op zwakkere dagen, wat weer een soort neerwaartse spiraal als effect heeft :P Mijn spierpijn is niet altijd "gewoon spierpijn". Ik kan gerust een week krom lopen omdat mijn lijf opeens besloten heeft dat het deze keer teveel was. Ik ben een beetje een apart geval. Maar wel enthousiast.
Daar moet je toch mee oppassen. Ik heb die neiging ook, en daarmee help je jezelf de vernieling in. Soms is de zware beslissing om op tijd te stoppen.

Zet die maar op een tegeltje. :')
pi_157379861
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar is niets schaam aan.

De eerste keer dat ik 80kg wilde benchen, was er alleen zo'n enorme gast in de gym. Ik met een rode bietenkop die kerel om een spot gevraagd, denkend dat hij mij zou uitlachen vanwege dat kleine kutgewicht. Uiteindelijk was de 80kg gelukt, alles gegeven, en die kerel zei alleen dat hij het heel netjes vond en dat ik meer zou kunnen doen met een iets nauwere grip. Dat was een veel grotere self esteem boost dan je zou denken...
Bench je meer met een close grip? Ik leg m'n pink altijd op de ring
pi_157379886
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar moet je toch mee oppassen. Ik heb die neiging ook, en daarmee help je jezelf de vernieling in. Soms is de zware beslissing om op tijd te stoppen.

Zet die maar op een tegeltje. :')
Ja dat heb ik dus met korfbal al meegemaakt, die les heb ik geleerd. Ik liep tegen de muur, klom eroverheen, en ging 2x zo hard op mijn bek. Om even m'n eigen draai aan tegeltjeswijsheid te geven :+

Maar voordeel van fitness/krachttraining vind ik dat je heel bewust naar je lichaam kan luisteren, en dat er geen team afhankelijk van je is waardoor je minder snel over je grenzen gaat. Je doet het echt voor jezelf.

En ik word ongelukkiger van helemaal niet sporten, dan van de pijn die het me soms oplevert. Voordeel is ook dat ik niks sloop. Ik heb wel pijn, maar het is geen pijn. Ergens in het vertaaltraject van signalen gaat er iets mis. Net een brandalarm dat afgaat op een waxinelichtje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2015 13:23:13 ]
  zaterdag 7 november 2015 @ 13:23:47 #99
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157379906
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:21 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Bench je meer met een close grip? Ik leg m'n pink altijd op de ring
Toen deed ik met extreem wide grip. Wijsvinger op de knurling. Nu doe ik het zware werk met vrij close grip (hand op duimlengte van de knurling, ongeveer schouderwijdte) en het volumewerk soms met gewone grip (pink op de knurling) als ik mijn schouders al goed heb geraakt.
pi_157380245
niet elke stang heeft de ring op dezelfde plek he :P
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157380314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:40 schreef Beach het volgende:
niet elke stang heeft de ring op dezelfde plek he :P
  zaterdag 7 november 2015 @ 13:48:27 #102
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157380395
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:40 schreef Beach het volgende:
niet elke stang heeft de ring op dezelfde plek he :P
Ik gebruik PL-stang, dat is 32inch (geloof ik) uiteen.

Ze hebben daar ook een Olympische stang, die knurling staat wat verder uiteen. Dat is altijd even wennen. Plus, dat ding draait en dat is absoluut lijp tijdens het benchen...
  zaterdag 7 november 2015 @ 14:08:14 #103
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157380760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik gebruik PL-stang, dat is 32inch (geloof ik) uiteen.

Ze hebben daar ook een Olympische stang, die knurling staat wat verder uiteen. Dat is altijd even wennen. Plus, dat ding draait en dat is absoluut lijp tijdens het benchen...
Heeft die PL bar fixed sleeves dan?

Hoe begoel je draaien tijdens het benchen? Ik bench met een bar met draaiende sleeves, maar de bar of de schijven draaien niet als ik bench.
  zaterdag 7 november 2015 @ 16:21:16 #104
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157383158
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Heeft die PL bar fixed sleeves dan?
Ja.
quote:
Hoe begoel je draaien tijdens het benchen? Ik bench met een bar met draaiende sleeves, maar de bar of de schijven draaien niet als ik bench.
Als je met fixed sleeves bencht, moeten de hele platen meedraaien. Daardoor rolt de baar wat minder makkelijk in je handen (want daarvoor is meer kracht nodig). Met kogellagers rolt de baar een stuk makkelijker, dus moet je grip een stuk beter zijn. Als je dat niet gewend bent, is dat behoorlijk schrikken.

Het is trouwens wel een goede manier om een betere grip aan te leren.
  zaterdag 7 november 2015 @ 16:55:40 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157383851
Ik ben niet anders gewend dan draaiende sleeves, ik heb er nooit last van gehad.
  zaterdag 7 november 2015 @ 16:58:01 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157383909
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:55 schreef Snakey het volgende:
Ik ben niet anders gewend dan draaiende sleeves, ik heb er nooit last van gehad.
Waarschijnlijk omdat je meteen goede grip hebt aangeleerd. :P
pi_157391017
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Onderhandse grip.
  zondag 8 november 2015 @ 10:20:11 #108
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157396446
Zo, dat was m'n eerste week Starting Strength :+
  maandag 9 november 2015 @ 17:02:02 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157428300
Weet er nog iemand goede PWO die via internet te kopen is? De lokale middenstand heeft zijn prijzen weer eens verhoogd en het wordt een beetje te gek...
pi_157429273
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Weet er nog iemand goede PWO die via internet te kopen is? De lokale middenstand heeft zijn prijzen weer eens verhoogd en het wordt een beetje te gek...
Veel plezier 1 Engels

Veel plezier 2 Engels

[ Bericht 10% gewijzigd door Faeroer op 09-11-2015 20:14:31 ]
  maandag 9 november 2015 @ 18:10:52 #111
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_157429476
Holy fuck, vrijdag mijn sporttas in de kleedkamer laten liggen met wat melk/whey-resten erin. Had al wel verhalen gehoord maar man man man, wat een putlucht. Dat doe je dus ook maar één keer..
  maandag 9 november 2015 @ 20:03:34 #112
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_157432078
quote:
wtf is dit voor Finse meuk
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  maandag 9 november 2015 @ 21:11:11 #113
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_157441275
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Holy fuck, vrijdag mijn sporttas in de kleedkamer laten liggen met wat melk/whey-resten erin. Had al wel verhalen gehoord maar man man man, wat een putlucht. Dat doe je dus ook maar één keer..
Volle eetlepel baksoda erin scheppen daarna kokend water erbij en dan roeren. Alle stank meteen weg.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_157442676
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar is niets schaam aan.

De eerste keer dat ik 80kg wilde benchen, was er alleen zo'n enorme gast in de gym. Ik met een rode bietenkop die kerel om een spot gevraagd, denkend dat hij mij zou uitlachen vanwege dat kleine kutgewicht. Uiteindelijk was de 80kg gelukt, alles gegeven, en die kerel zei alleen dat hij het heel netjes vond en dat ik meer zou kunnen doen met een iets nauwere grip. Dat was een veel grotere self esteem boost dan je zou denken...
100% dit. In een goede gym helpt iedereen elkaar indien gewenst, of je zelf nu XXS of XXL bent maakt niet uit.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157442705
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Weet er nog iemand goede PWO die via internet te kopen is? De lokale middenstand heeft zijn prijzen weer eens verhoogd en het wordt een beetje te gek...
Gewoon bij XXL Nutrition kijken, dat is een club waarvan je zeker weet dat je hun kwaliteitsborging op orde hebben (itt B&F bv).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157442733
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:55 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat degene die hier de legpress doen allemaal boven mij zitten ^^

Wat is qua squatten eigenlijk een beetje een acceptabel gewicht voor een vrouw om naar toe te werken?
Een vriendin van mij deed 10x85kg, 3 setjes.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157443228
Yo guys,

Een maatje en ik zijn bezig om Sheiko naar NL te halen.

quote:
Hoi iedereen,

Sheiko gaat binnenkort naar Zweden en Noorwegen om enkele seminars te geven. Aangezien ik gecoacht word door Sheiko ben ik veel met hem in contact, en het lijkt hem leuk om ook Nederland te bezoeken tijdens die tour. Echter, voordat hij die stap neemt moet hij eerst (zeker) weten dat er genoeg animo voor is. Het streven is om minimaal 20 aanmeldingen te hebben om dit door te kunnen laten gaan. De prijs zou dan 200¤ pp worden.

Voor de mensen die niet bekend zijn met Sheiko: hij is een van de beste powerliftcoaches ter wereld, met meer dan 25 jaar ervaring. Hij heeft vele wereldkampioenen grootgebracht en het Russische nationale team, waarvan hij de coach was, was ongeslagen onder zijn leiding. Voor meer informatie over hem http://sheiko-program.ru/ Informatie en filmpjes van z’n vorige tournee in de VS zijn te zien op https://www.facebook.com/RussianStrengthTour/?fref=ts

De locaties zijn op dit moment nog niet bekend. Een aantal gyms hebben al aangeboden dit te willen hosten, maar op dit moment ben ik voornamelijk aan het inventariseren of er genoeg deelnemers zullen zijn. Wanneer er genoeg deelnemers zijn zal er een locatie gekozen worden, die ook afhangt van waar de meeste deelnemers vandaan komen.

Lijkt dit je wat en wil je deze unieke mogelijkheid om een seminar te krijgen van één van de beste en bekendste coaches ter wereld absoluut niet missen, laat me dit dan weten.

Verdere Info zal volgen.
Ben je een beetje serieus met liften of vind je het gewoonweg leuk om een seminar te bezoeken, dan mag je deze zeker niet missen. Niet alleen is het Sheiko, maar je krijgt naast een tof seminar met een hoop waardevolle info ook persoonlijke feedback op je lifts.

Mocht je interesse hebben, stuur mij even een DM.
If not now, then when.
pi_157443924
Als zoiets 50 was okee, maar 200pp?
btw hoe gaat het Yuri tijd niet gezien
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157444073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Yo guys,

Een maatje en ik zijn bezig om Sheiko naar NL te halen.

[..]

Ben je een beetje serieus met liften of vind je het gewoonweg leuk om een seminar te bezoeken, dan mag je deze zeker niet missen. Niet alleen is het Sheiko, maar je krijgt naast een tof seminar met een hoop waardevolle info ook persoonlijke feedback op je lifts.

Mocht je interesse hebben, stuur mij even een DM.
Goed initiatief. Post het ook op (d)bb bodynet etc.
En zorg voor goede financiële borging. Iets zegt me dat niet iedereen die zich aanmeldt ook daadweerklijk op komt dagen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:08:25 #122
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157444256
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Holy fuck, vrijdag mijn sporttas in de kleedkamer laten liggen met wat melk/whey-resten erin. Had al wel verhalen gehoord maar man man man, wat een putlucht. Dat doe je dus ook maar één keer..
Huurghh :r Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
pi_157444958
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:44 schreef Beach het volgende:
Als zoiets 50 was okee, maar 200pp?
btw hoe gaat het Yuri tijd niet gezien
Ik ben het ermee eens dat 200 euro niet niks is, maar het is wel Sheiko, en voor een persoon van zijn kaliber is het een zeer schappelijke prijs. Overigens moet hij ook de kosten van hemzelf, maar ook die van zijn vertaler dekken.

Je moet het ook zeker niet doen als je die 200 niet kan missen.

Gaat lekker overigens, thanks. 14.gif

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:55 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Goed initiatief. Post het ook op (d)bb bodynet etc.
En zorg voor goede financiële borging. Iets zegt me dat niet iedereen die zich aanmeldt ook daadweerklijk op komt dagen.
Thanks voor de tips. We hebben het al op verschillende plekken gepost.

Nu is het vooral even checken of we aan de 20+ man kunnen komen die mogelijk geïnteresseerd zijn. Is dat het geval, dan gaat de Sheiko promotiemachine aan en kunnen we een grotere groep bereiken.
If not now, then when.
pi_157444980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:08 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Huurghh :r Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Iedereen heeft toch wel eens een shakebeker te lang laten liggen?

Poll: Ik heb wel eens een stinkende shakebeker gehad.
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:49:21 #125
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157444995
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:48 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Iedereen heeft toch wel eens een shakebeker te lang laten liggen?

Poll: Ik heb wel eens een stinkende shakebeker gehad.
Ja
Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Doelde meer op je sporttas vergeten.
pi_157445021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:49 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Doelde meer op je sporttas vergeten.
Dat snap ik ook niet, nee.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157445558
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Holy fuck, vrijdag mijn sporttas in de kleedkamer laten liggen met wat melk/whey-resten erin. Had al wel verhalen gehoord maar man man man, wat een putlucht. Dat doe je dus ook maar één keer..
Wat dacht je van 2 weken in je tas laten zitten met nog een bijna een kwart aan whey en melk.. En ik was zo slim om de deksel eraf te draaien :@ Mijn wederhelft stond bijna te kosten in de keuken en het heeft bijna 2 dagen geduurd voordat die lucht uit het huis was. Zelfs wasverzachter koken had geen enkele nut :+
pi_157446471
hoezo neem je dan whey mee naar de sportschool? bang voor je anabolic window?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157446523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:01 schreef Beach het volgende:
hoezo neem je dan whey mee naar de sportschool? bang voor je anabolic window?
Nope, naar de sportschool nooit. Ik drink sowieso nauwelijks shakes maar had het nu meegenomen voor na mijn voetbalwedstrijd. En daarna met een wedstrijd er tussen niet meer aan die beker gedacht :)
pi_157447774
Anabolic window na de sportschool is echt bro science. Maar na het voetballen moet je toch echt een shakeje drinken, anders krijg je nooit zulke benen als Ronaldo. ;)
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:00:54 #131
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157447794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:59 schreef Deuce92 het volgende:
Anabolic window na de sportschool is echt bro science. Maar na het voetballen moet je toch echt een shakeje drinken, anders krijg je nooit zulke benen als Ronaldo. ;)
Even een bodempje leggen voor de derde helft is helemaal geen slecht idee hoor.
pi_157448058
Het is meer omdat het gewoon makkelijk is om snel wat eiwitten naar binnen te krijgen ;) meer niet :) Daarbij vind ik zulke benen als ronaldo niet eens mooi
pi_157448612
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:59 schreef Deuce92 het volgende:
Anabolic window na de sportschool is echt bro science. Maar na het voetballen moet je toch echt een shakeje drinken, anders krijg je nooit zulke benen als Ronaldo. ;)
gewoon aminozuur tabs in je tas.
pi_157448635
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:16 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Wat dacht je van 2 weken in je tas laten zitten met nog een bijna een kwart aan whey en melk.. En ik was zo slim om de deksel eraf te draaien :@ Mijn wederhelft stond bijna te kosten in de keuken en het heeft bijna 2 dagen geduurd voordat die lucht uit het huis was. Zelfs wasverzachter koken had geen enkele nut :+
wat dacht van, je bent je beker kwijt dus pakt een nieuwe uit de kast in de zomer en met stofzuigen komt die beker na 2 maanden tevoorschijn onder je bed vandaan gerold, maak hem dan maar eens open, pussy.
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:26:24 #135
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157449412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat 200 euro niet niks is, maar het is wel Sheiko, en voor een persoon van zijn kaliber is het een zeer schappelijke prijs. Overigens moet hij ook de kosten van hemzelf, maar ook die van zijn vertaler dekken.

Je moet het ook zeker niet doen als je die 200 niet kan missen.

Gaat lekker overigens, thanks. [ afbeelding ]

[..]

Thanks voor de tips. We hebben het al op verschillende plekken gepost.

Nu is het vooral even checken of we aan de 20+ man kunnen komen die mogelijk geïnteresseerd zijn. Is dat het geval, dan gaat de Sheiko promotiemachine aan en kunnen we een grotere groep bereiken.
Enig idee wanneer het zou zijn?

En, probeer ook in Belgie zieltjes te winnen. Zijn vast ook .BE fora over krachttraining.
pi_157449642
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:26 schreef Snakey het volgende:

[..]

Enig idee wanneer het zou zijn?

En, probeer ook in Belgie zieltjes te winnen. Zijn vast ook .BE fora over krachttraining.
Volgens mij had jij laatst een link met tips voor je bench, maar ik kan hem nergens terug vinden. Heb je die link nog, of was het iemand anders? :)
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:46:11 #137
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157449802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:37 schreef Questular het volgende:

[..]

Volgens mij had jij laatst een link met tips voor je bench, maar ik kan hem nergens terug vinden. Heb je die link nog, of was het iemand anders? :)
Ik kan alleen deze vinden. Ik heb niet verder gekeken naar wat ik gepost heb, maar op Tate's site staan wel meer goede artikelen.

http://www.elitefts.com/e(...)fix-your-weak-point/
pi_157450772
Ik heb me volgens mij verrekend met mijn schema waardoor ik nu al een aantal dagen onder niveau zit te eten :P Ik wil graag naar 3300 kcal en zit nu dus op 3050. De macroverhoudingen kloppen echter wel, ik zit aan mijn dagelijkse vet/eiwit behoefte, dus die wil ik niet meer hoger hebben.

Die 250 kcal erbij moeten dus vooral koolhydraten zijn. Ik heb in de vorm van appelstroop/brinta al wat koolhydraatrijke producten in mijn schema, hebben jullie nog tips voor wat voeding zonder dat ik mijn hele schema (verhoudingsgewijs) in de war haal?
pi_157452277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:50 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet, nee.
Ik ga altijd in mijn sportkleren naar de gym, maar ik neem in een sporttas mijn handdoek, fles water en shakebeker met poeder mee. Die fles water en handdoek neem ik tijdens de training mee, die sporttas met shake-beker laat ik in de kleedkamer liggen. Ben gewoon een keer naar huis gelopen zonder aan die tas te denken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:01 schreef Beach het volgende:
hoezo neem je dan whey mee naar de sportschool? bang voor je anabolic window?
Doe altijd eerst krachttraining en soms daarna nog cardio. Dan neem ik even een shake na mijn krachttraining en ga ik daarna cardio doen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:28:05 #140
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157452832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:32 schreef nickhguitar het volgende:
Ik heb me volgens mij verrekend met mijn schema waardoor ik nu al een aantal dagen onder niveau zit te eten :P Ik wil graag naar 3300 kcal en zit nu dus op 3050. De macroverhoudingen kloppen echter wel, ik zit aan mijn dagelijkse vet/eiwit behoefte, dus die wil ik niet meer hoger hebben.

Die 250 kcal erbij moeten dus vooral koolhydraten zijn. Ik heb in de vorm van appelstroop/brinta al wat koolhydraatrijke producten in mijn schema, hebben jullie nog tips voor wat voeding zonder dat ik mijn hele schema (verhoudingsgewijs) in de war haal?
2 glazen sinaasappelsap is al voldoende.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:33:39 #141
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157452965
Een snicker en een glas melk extra
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157453913
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:28 schreef Verbosity het volgende:

[..]

2 glazen sinaasappelsap is al voldoende.
Dat zijn maar 130 calorieën :P Het 'probleem' is ook min of meer dat ik al het koolhydraatrijke voedsel al in een eerder stadium opgekrikt heb. Om nou nog meer muesli door de kwark te doen, of de brinta nog dikker te maken..

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:33 schreef fathank het volgende:
Een snicker en een glas melk extra
Snicker? Really :P?
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:42:17 #143
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157454581
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat zijn maar 130 calorieën :P Het 'probleem' is ook min of meer dat ik al het koolhydraatrijke voedsel al in een eerder stadium opgekrikt heb. Om nou nog meer muesli door de kwark te doen, of de brinta nog dikker te maken..
500ml = 225 kcals.

P.s. zo lastig is het nou ook weer niet. Doe wat honing en rozijnen door de brinta of eet wat meer fruit. Drink wat vruchtensap etc....
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:46:34 #144
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157454712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat zijn maar 130 calorieën :P Het 'probleem' is ook min of meer dat ik al het koolhydraatrijke voedsel al in een eerder stadium opgekrikt heb. Om nou nog meer muesli door de kwark te doen, of de brinta nog dikker te maken..

[..]

Snicker? Really :P?
Je gaat er heus niet dood aan hoor.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157454854
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:42 schreef Verbosity het volgende:

[..]

500ml = 225 kcals.

P.s. zo lastig is het nou ook weer niet. Doe wat honing en rozijnen door de brinta of eet wat meer fruit. Drink wat vruchtensap etc....
Honing is een goede inderdaad! Wat rozijnen door de kwark en ik ben er al, bedankt :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Je gaat er heus niet dood aan hoor.
Nee maar ik vind het ronduit een beetje jammer om zo'n schema te maken en deze dan op te vullen met Snickers :')
pi_157455092
Neejoh, gewoon doen. Je gains verdwijnen niet van een snicker extra hoor
pi_157455320
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:26 schreef Snakey het volgende:

[..]

Enig idee wanneer het zou zijn?

En, probeer ook in Belgie zieltjes te winnen. Zijn vast ook .BE fora over krachttraining.
Dat is nog lastig te zeggen om eerlijk te zijn. Je kan er vanuit gaan dat het in ieder geval dit jaar nog niet zal zijn, eerder begin 2016.

Stuur mij even een dm als je geïnteresseerd bent, dan stuur ik je een mailadres waar je een mailtje naartoe moet sturen om op de hoogte te blijven.

Goede tip, thanks.
If not now, then when.
pi_157455512
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat is nog lastig te zeggen om eerlijk te zijn. Je kan er vanuit gaan dat het in ieder geval dit jaar nog niet zal zijn, eerder begin 2016.

Stuur mij even een dm als je geïnteresseerd bent, dan stuur ik je een mailadres waar je een mailtje naartoe moet sturen om op de hoogte te blijven.

Goede tip, thanks.
Plan het bv in Rotterdam, dat is voor de Randstad en een redelijk deel van de rest van NL goed te doen, plus dat het ook vanuit bv. Antwerpen nog te doen is.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157456007
Maat van me stuurt zijn eetschema door en vraagt hoeveel kcals/eiwitten hij (ongeveer) zit. Ik ben niet zo'n held om dat in te schatten en gebruik ook geen apps. Nou weet ik dat veel van jullie dit ongeveer uit je hoofd kunnen, dus iemand een idee (hij heeft het niet op de gram nauwkeurig aangegeven, grove schatting is dus ook prima)

-Schaaltje magere yoghurt met een eetlepel honing
-250 ml melk met 1.5 schep Whey
-Banaan
-Appel
-Plak Snelle Jelle kruidkoek
-6 boterhammen met kipfilet
-Een stukje pure chocola
-Een stukje melkchocola
-Wortelstamp ('normale portie?') met rookworst
-250 ml melk met kwark en honing
-Twee boterhammen met pindakaas

Dus iemand een grove schatting van kcals/eiwitten?
  dinsdag 10 november 2015 @ 20:44:50 #150
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157456131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:40 schreef ZuidGrens het volgende:
Maat van me stuurt zijn eetschema door en vraagt hoeveel kcals/eiwitten hij (ongeveer) zit. Ik ben niet zo'n held om dat in te schatten en gebruik ook geen apps. Nou weet ik dat veel van jullie dit ongeveer uit je hoofd kunnen, dus iemand een idee (hij heeft het niet op de gram nauwkeurig aangegeven, grove schatting is dus ook prima)

-Schaaltje magere yoghurt met een eetlepel honing
-250 ml melk met 1.5 schep Whey
-Banaan
-Appel
-Plak Snelle Jelle kruidkoek
-6 boterhammen met kipfilet
-Een stukje pure chocola
-Een stukje melkchocola
-Wortelstamp ('normale portie?') met rookworst
-250 ml melk met kwark en honing
-Twee boterhammen met pindakaas

Dus iemand een grove schatting van kcals/eiwitten?
100 gr eiwit mag je bij zijn

Laat hem een leesbril kopen een pen+papier. Dit is letterlijk 5 min uitzoekwerk.

Als je een grote jongen wil worden mag er best een beetje moeite gedaan worden. Ook buiten de gym.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157456943
Vandaag 25% korting op whey bij Bulkpowders. Eerste bestelling aldaar geplaatst.
pi_157457011
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:21 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Plan het bv in Rotterdam, dat is voor de Randstad en een redelijk deel van de rest van NL goed te doen, plus dat het ook vanuit bv. Antwerpen nog te doen is.
Thanks voor het meedenken!

We weten al hoogstwaarschijnlijk waar we het gaan houden; de locatie beschikt over genoeg faciliteiten, en het ligt centraal voor mensen uit NL.

Op dit moment hebben we al een kluitje mensen, dus België is nog niet interessant.

Hoe gaat het met je rug? Inmiddels al genezen?
If not now, then when.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:16:19 #153
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157457052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:40 schreef ZuidGrens het volgende:
Maat van me stuurt zijn eetschema door en vraagt hoeveel kcals/eiwitten hij (ongeveer) zit. Ik ben niet zo'n held om dat in te schatten en gebruik ook geen apps. Nou weet ik dat veel van jullie dit ongeveer uit je hoofd kunnen, dus iemand een idee (hij heeft het niet op de gram nauwkeurig aangegeven, grove schatting is dus ook prima)

-Schaaltje magere yoghurt met een eetlepel honing
-250 ml melk met 1.5 schep Whey
-Banaan
-Appel
-Plak Snelle Jelle kruidkoek
-6 boterhammen met kipfilet
-Een stukje pure chocola
-Een stukje melkchocola
-Wortelstamp ('normale portie?') met rookworst
-250 ml melk met kwark en honing
-Twee boterhammen met pindakaas

Dus iemand een grove schatting van kcals/eiwitten?
Kan 90 gram zijn maar ook zo maar 120 gram. Laat hem een app downloaden en zelf opzoeken. Gaat sneller en makkelijker.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_157457444
Zal ik doen, bedankt voor de reacties. Zal hem sowieso adviseren om die chocola te schrappen en wat meer walnoten te eten. En misschien wat whey door zijn kwark en de magere melk vervangen door volle melk. Kan al een hoop schelen.

Hij is namelijk niet echt een type die goed met zo'n app overweg kan :D

[ Bericht 28% gewijzigd door ZuidGrens op 10-11-2015 21:33:12 ]
  woensdag 11 november 2015 @ 08:50:35 #155
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157464329
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:27 schreef ZuidGrens het volgende:
Zal ik doen, bedankt voor de reacties. Zal hem sowieso adviseren om die chocola te schrappen en wat meer walnoten te eten. En misschien wat whey door zijn kwark en de magere melk vervangen door volle melk. Kan al een hoop schelen.

Hij is namelijk niet echt een type die goed met zo'n app overweg kan :D
Pen, papier en rekenmachine dan maar.

Etiketjes lezen, leren begrijpen waar je mee bezig bent zodat je zelf leert waar je mee bezig bent.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157464825
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Thanks voor het meedenken!

We weten al hoogstwaarschijnlijk waar we het gaan houden; de locatie beschikt over genoeg faciliteiten, en het ligt centraal voor mensen uit NL.

Op dit moment hebben we al een kluitje mensen, dus België is nog niet interessant.

Hoe gaat het met je rug? Inmiddels al genezen?
Breek me de bek niet open over die kutrug.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 11 november 2015 @ 09:47:45 #157
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_157464984
Een eetschema opschrijven en dan dingen zeggen als "een stukje chocola" of een "normale portie". :') Ga dan zorgen dat je een idee krijgt waar de fuck je mee bezig bent.

Ik heb nog altijd een excel bestandje waar ik alles makkelijk kan invoeren als ik dat wil. Als ik geen gekke dingen eet weet ik alles echter wel te schatten uit m'n hoofd, en met uit eten gaan en dat soort dingen ga ik er niet teveel op letten.

Enne, sterkte met die rug/heup/benen Eleiko.
WFPB!
pi_157465310
quote:
3s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Pen, papier en rekenmachine dan maar.

Etiketjes lezen, leren begrijpen waar je mee bezig bent zodat je zelf leert waar je mee bezig bent.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 09:47 schreef Dizorn het volgende:
Een eetschema opschrijven en dan dingen zeggen als "een stukje chocola" of een "normale portie". :') Ga dan zorgen dat je een idee krijgt waar de fuck je mee bezig bent.

Ik heb nog altijd een excel bestandje waar ik alles makkelijk kan invoeren als ik dat wil. Als ik geen gekke dingen eet weet ik alles echter wel te schatten uit m'n hoofd, en met uit eten gaan en dat soort dingen ga ik er niet teveel op letten.

Enne, sterkte met die rug/heup/benen Eleiko.
Zal eens met hem aan de gang gegaan. Volgens mij is hij stereotype van iemand die denkt heel veel te eten, maar dat blijkt dan dus erg mee te vallen. Ik heb ooit in de sportschool zo'n voedingsschema gekregen. Dat heb ik altijd (ongeveer) aangehouden en dat ging goed. Maak de laatste tijd wel wat minder gains dan voorheen, misschien moet ik ook maar eens zo'n appje gaan downloaden en twee dagen even alles bijhouden en invoeren. En vervolgens een beetje bijschaven. Eetpatroon is de laatste tijd wel enigszins veranderd, aangezien ik weer veel naar school ga en dus ook een heel ander ritme heb.

Is MyFitnessPal nog steeds de bom op dat gebied?
pi_157465553
MFP is veelgebruikt in mijn buurt ja. Heb zelf cronometer, app kost wel iets, de site is gratis. Nadeel (maar in mijn ogen voordeel) is dat ze vrijwel geen Nederlandse barcodes herkennen. Mfp heeft een grote database maar soms klopt er niks van. Heb dus zelf maar een paar dagen voedingsetiketten over lopen tikken zodat ik in ieder geval zeker weet dat 't klopt ;)
pi_157466162
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:26 schreef gekkewiebel het volgende:
MFP is veelgebruikt in mijn buurt ja. Heb zelf cronometer, app kost wel iets, de site is gratis. Nadeel (maar in mijn ogen voordeel) is dat ze vrijwel geen Nederlandse barcodes herkennen. Mfp heeft een grote database maar soms klopt er niks van. Heb dus zelf maar een paar dagen voedingsetiketten over lopen tikken zodat ik in ieder geval zeker weet dat 't klopt ;)
Ik ken die apps niet en het zelf toe laten voegen van voedingsetiketten door gebruikers is handig om (snel) een grote database met producten te krijgen, maar kun je die gebruikersinput ook waarderen, waardoor slechte invoer er snel uitgefiltert kan worden?

En houden die apps ook vitamine- en mineralenboekhouding bij? Of alleen K/E/V/KCal?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157466368
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:01 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Ik ken die apps niet en het zelf toe laten voegen van voedingsetiketten door gebruikers is handig om (snel) een grote database met producten te krijgen, maar kun je die gebruikersinput ook waarderen, waardoor slechte invoer er snel uitgefiltert kan worden?

En houden die apps ook vitamine- en mineralenboekhouding bij? Of alleen K/E/V/KCal?
Geen idee hoe dat bij MFP zit, zou wel een idee zijn ja. Cronometer heeft geloof ik geen echte userdatabase, heb de indruk dat ze hele databases bij bepaalde instanties vandaan halen (de Amerikaanse VWA e.d.)
Cronometer heeft sowieso wel een optie om micros bij te houden ja en je kunt er ook targets inzetten wat dat betreft
  woensdag 11 november 2015 @ 11:20:58 #162
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157466485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 09:33 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open over die kutrug.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm wat ontzettend kut. M'n vriendin heeft ook een iets korter been en die kreeg van d'r podotherapeut een paar zooltjes mee. (en het advies om nooit meer op sneakers te lopen) En als ik haar mag geloven gaat dat nog wel even een poosje echt flink pijn doen voordat dat allemaal een beetje recht trekt(je bekken en/of onderrug). -O-

Oh en pas op dat je niet bij een podoloog terecht komt, omdat vrijwel iedere kneus die er zin in heeft die titel op zich mag nemen.
pi_157467029
quote:
13s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:20 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Hmm wat ontzettend kut. M'n vriendin heeft ook een iets korter been en die kreeg van d'r podotherapeut een paar zooltjes mee. (en het advies om nooit meer op sneakers te lopen) En als ik haar mag geloven gaat dat nog wel even een poosje echt flink pijn doen voordat dat allemaal een beetje recht trekt(je bekken en/of onderrug). -O-

Oh en pas op dat je niet bij een podoloog terecht komt, omdat vrijwel iedere kneus die er zin in heeft die titel op zich mag nemen.
Tx.
Ik heb gegoogled en diegene gekozen die het beste overkwam en de beste reviews had.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157467895
sterkte Cor
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 11 november 2015 @ 12:55:58 #165
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157467948
quote:
13s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:20 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Hmm wat ontzettend kut. M'n vriendin heeft ook een iets korter been en die kreeg van d'r podotherapeut een paar zooltjes mee. (en het advies om nooit meer op sneakers te lopen) En als ik haar mag geloven gaat dat nog wel even een poosje echt flink pijn doen voordat dat allemaal een beetje recht trekt(je bekken en/of onderrug). -O-
Dat kan ik beamen. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, maar dan door platvoeten (knieën zakken naar binnen, heup komt scheef en dat trekt door tot in de rug). De eerste paar weken op zooltjes waren echt een hel. Maar op de lange termijn is het veel fijner, omdat je gewoon kunt leven zonder chronische rugpijn.
pi_157468145
Same here, beenlengte verschil, doorgezakte voeten, linker heup en enkelgewricht problemen door het scheef lopen. Nu nieuwe zooltjes dus weer ff pijn lijden.
pi_157468262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat kan ik beamen. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, maar dan door platvoeten (knieën zakken naar binnen, heup komt scheef en dat trekt door tot in de rug). De eerste paar weken op zooltjes waren echt een hel. Maar op de lange termijn is het veel fijner, omdat je gewoon kunt leven zonder chronische rugpijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:06 schreef Questular het volgende:
Same here, beenlengte verschil, doorgezakte voeten, linker heup en enkelgewricht problemen door het scheef lopen. Nu nieuwe zooltjes dus weer ff pijn lijden.
Dank voor de feedback/herkenning.
Maar die zooltjes wennen wel na een paar weken? En de (rug)pijn neemt af / is weg?
En kun je nog fatsoenlijk losse rug- en beenoefeningen doen?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157468267
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:52 schreef Beach het volgende:
sterkte Cor
Tx!
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157468327
Ik merk dat ik bij deadlift erg snel last van mn rug krijg. De rest van de oefeningen kan ik allemaal probleem vrij.
  woensdag 11 november 2015 @ 13:27:18 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157468448
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:14 schreef Eleiko het volgende:

[..]

[..]

Dank voor de feedback/herkenning.
Maar die zooltjes wennen wel na een paar weken? En de (rug)pijn neemt af / is weg?
En kun je nog fatsoenlijk losse rug- en beenoefeningen doen?
Die zooltjes wennen vrij snel. De eerste dagen zijn je voeten bijna gevoelloos door dat gedruk in je arches, maar dat is binnen een week weg. Daarna deed het nog een tijdje zeer omdat het gewoon even recht moet trekken. Ik was een stuk jonger toen ik ze kreeg, dus de details zijn niet meer helemaal scherp, maar je kunt het volgens mij vergelijken met een stretch die je net iets te lang volhoudt. Maar ook dat verdwijnt.

Rugpijn had ik sindsdien alleen als ik langere tijd zonder zooltjes of in slechte schoenen liep (dan gingen de arches terug inzakken). Sinds ik serieus ga liften, heb ik amper nog last van mijn rug of knieën (alleen spierpijn of door slechte form :') ), zelfs niet als ik langer geen zooltjes of slechte schoenen draag.

Anyhow, voor mij waren de voordelen echt enorm. Ik heb nooit veel kunnen doen door rugpijn, zelfs voetballen ging op een zeker moment niet meer. Na een bezoekje aan de podotherapeut kon ik weer alles doen wat ik wilde.
pi_157468695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:20 schreef Questular het volgende:
Ik merk dat ik bij deadlift erg snel last van mn rug krijg. De rest van de oefeningen kan ik allemaal probleem vrij.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die zooltjes wennen vrij snel. De eerste dagen zijn je voeten bijna gevoelloos door dat gedruk in je arches, maar dat is binnen een week weg. Daarna deed het nog een tijdje zeer omdat het gewoon even recht moet trekken. Ik was een stuk jonger toen ik ze kreeg, dus de details zijn niet meer helemaal scherp, maar je kunt het volgens mij vergelijken met een stretch die je net iets te lang volhoudt. Maar ook dat verdwijnt.

Rugpijn had ik sindsdien alleen als ik langere tijd zonder zooltjes of in slechte schoenen liep (dan gingen de arches terug inzakken). Sinds ik serieus ga liften, heb ik amper nog last van mijn rug of knieën (alleen spierpijn of door slechte form :') ), zelfs niet als ik langer geen zooltjes of slechte schoenen draag.

Anyhow, voor mij waren de voordelen echt enorm. Ik heb nooit veel kunnen doen door rugpijn, zelfs voetballen ging op een zeker moment niet meer. Na een bezoekje aan de podotherapeut kon ik weer alles doen wat ik wilde.
Dank voor de reacties. Dat klinkt hoopvol.
Wat zijn in jullie ogen goede schoenen? Ik heb zelf vrijwel uitsluitend van Bommels, die zitten mij goed en ik doe er zo 3-5 jaar mee.
En waar trainen jullie momenteel op?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 11 november 2015 @ 13:49:01 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157468860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:40 schreef Eleiko het volgende:

[..]

[..]

Dank voor de reacties. Dat klinkt hoopvol.
Wat zijn in jullie ogen goede schoenen? Ik heb zelf vrijwel uitsluitend van Bommels, die zitten mij goed en ik doe er zo 3-5 jaar mee.
En waar trainen jullie momenteel op?
Een goede schoen is belangrijk, maar het is belangrijker om te zien waar het misgaat. Heb je al eens op zo'n track gelopen waar ze je voetstappen kunnen 'meten'? Ze kunnen dan zien waar (en of) je scheef loopt wat met een goede schoen, of eventueel zooltjes opgelost kan worden.

Bij mijn prothese maker (Livit) kan je dat gratis doen. Livit heeft een hele zooi vestigingen door het land. Misschien de moeite waard eens te kijken.
pi_157469205
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die zooltjes wennen vrij snel. De eerste dagen zijn je voeten bijna gevoelloos door dat gedruk in je arches, maar dat is binnen een week weg. Daarna deed het nog een tijdje zeer omdat het gewoon even recht moet trekken. Ik was een stuk jonger toen ik ze kreeg, dus de details zijn niet meer helemaal scherp, maar je kunt het volgens mij vergelijken met een stretch die je net iets te lang volhoudt. Maar ook dat verdwijnt.

Rugpijn had ik sindsdien alleen als ik langere tijd zonder zooltjes of in slechte schoenen liep (dan gingen de arches terug inzakken). Sinds ik serieus ga liften, heb ik amper nog last van mijn rug of knieën (alleen spierpijn of door slechte form :') ), zelfs niet als ik langer geen zooltjes of slechte schoenen draag.

Anyhow, voor mij waren de voordelen echt enorm. Ik heb nooit veel kunnen doen door rugpijn, zelfs voetballen ging op een zeker moment niet meer. Na een bezoekje aan de podotherapeut kon ik weer alles doen wat ik wilde.
Same here, als ik in schoenen loop zonder zooltjes die me zijn aangemeten door de podoloog, heb ik binnen tientallen minuten pijn in m'n voet, kan niet meer zonder.
  woensdag 11 november 2015 @ 14:42:59 #174
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157469843
Pes Planus crew checking in. Gelukkig wel de flexibele vorm van platvoeten waarbij de voetboog corrigeert in onbelaste staat. Echter nergens last van met zowel sporten als lange stukken wandelen/hardlopen. Loop zelf ook vooral op platte schoenen. Niet de beste keus qua schoenen, maar zodra ik langere afstanden moet afleggen loop over de straat met mijn nikes aan. ;)

Mocht je gebruik gaan maken van steunzolen moet je ze in alle schoenen gaan gebruiken. Het merendeel(~60%) van de mensen die zich zo laat behandelen voor platvoeten is na 8 weken helemaal aan gewend en pijnvrij. Voor been/rug klachten weet ik de cijfers zo niet, maar verwacht dat deze wat lager zullen liggen doordat de voet direct wordt beïnvloed terwijl de knie en rug als gevolg corrigeren.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_157470491
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een goede schoen is belangrijk, maar het is belangrijker om te zien waar het misgaat. Heb je al eens op zo'n track gelopen waar ze je voetstappen kunnen 'meten'? Ze kunnen dan zien waar (en of) je scheef loopt wat met een goede schoen, of eventueel zooltjes opgelost kan worden.

Bij mijn prothese maker (Livit) kan je dat gratis doen. Livit heeft een hele zooi vestigingen door het land. Misschien de moeite waard eens te kijken.
Dank. Ga ik overwegen. Ik zal eens uitzoeken of mijn toekomstige podotherapeut dat ook heeft.
Moet nu even werken.

BTW: gaat het goed verder? En met de nachtrust?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157470748
Wat hebben hier veel mensen zooltjes, trouwens. Toeval?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 11 november 2015 @ 15:40:49 #177
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157470774
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:22 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dank. Ga ik overwegen. Ik zal eens uitzoeken of mijn toekomstige podotherapeut dat ook heeft.
Moet nu even werken.

BTW: gaat het goed verder? En met de nachtrust?
Alles goed thanks. Nachtrust gaat prima, m'n vrouw doet de nacht en ik sta vroeg op om haar te laten slapen. Prima geregeld dus.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:13:14 #178
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157471377
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:38 schreef Eleiko het volgende:
Wat hebben hier veel mensen zooltjes, trouwens. Toeval?
Nah boven de 1,80m trekt de zwaartekracht harder aan je, ergo kromme poten.
pi_157478002
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:38 schreef Eleiko het volgende:
Wat hebben hier veel mensen zooltjes, trouwens. Toeval?
dat denk ik niet, ik heb ook zooltjes.
pi_157478185
Ik heb ook platvoeten, en zooltjes.

Komt wel dichtbij zo.
  woensdag 11 november 2015 @ 22:37:51 #181
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_157481384
Daddy's back!

70 bench
110 DL
100 sq
Alles voor reps.

Daarna nog wat side raises, db rows en pulldowns gedaan. Moe, maar niet lamlendig of compleet gesloopt. DL zit denk ik nog wel wat meer in als ik een goede bar kan gebruiken.

Gewichten slaan natuurlijk nergens op,maar het voelt goed om weer eens moe te zijn door het sporten ipv erm... godweetwat :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 11 november 2015 @ 23:59:49 #182
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_157483492
Gewoon blijven pompen Stinks, morgen weer! Ik kan nog wel wat motivational Zyzz en Greg Plitt stuff droppen voor je?
Deathlift or Die.
pi_157492065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 09:33 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open over die kutrug.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervelend. Het is ook allemaal erg lastig, maar goed dat je de hoop niet op geeft.

Sterkte en succes!
If not now, then when.
pi_157497997
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:37 schreef stinkie het volgende:
Daddy's back!

70 bench
110 DL
100 sq
Alles voor reps.

Daarna nog wat side raises, db rows en pulldowns gedaan. Moe, maar niet lamlendig of compleet gesloopt. DL zit denk ik nog wel wat meer in als ik een goede bar kan gebruiken.

Gewichten slaan natuurlijk nergens op,maar het voelt goed om weer eens moe te zijn door het sporten ipv erm... godweetwat :)
Daar gaat het toch om? Wat kunnen die gewichten jou op dit moment schelen?! Gewoon door blijven gaan en dan komt die kracht vanzelf.
pi_157506999
Mijn rug is ook weer eens naar de filistijnen. Ik heb even een training overgeslagen.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:37 schreef stinkie het volgende:
Daddy's back!

Gewichten slaan natuurlijk nergens op,maar het voelt goed om weer eens moe te zijn door het sporten ipv erm... godweetwat :)
Met die stats gaat het ongetwijfeld snel weer omhoog. Het is al haast evenveel als ik uberhaupt kan :')
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:44:09 #186
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157511969
Als dit echt de nieuwe olympische schoen wordt dan worden het toch Adipowers.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:24:45 #187
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157514282
Tering wat fugly
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157515776
Maandag beginnen met smolov jr Bench denk ik, max is ~112,5kg maar zet em op 100kg. Moet echt omhoog, dit gaat nergens meer over. :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 14:25:54 #189
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 14 november 2015 @ 15:22:26 #190
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157546067
quote:
Al die mensen die daar reageren ook he :+ 8)7
pi_157546195
quote:


Hey die heb ik ook :D
  zaterdag 14 november 2015 @ 16:01:11 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157547019
quote:
Haha, geweldig. :D
  zaterdag 14 november 2015 @ 18:27:22 #193
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_157550017
quote:
:') Heerlijk die reacties ook...
pi_157563366
Candito heeft zojuist z'n bench program uitgebracht :D


http://www.canditotraininghq.com/free-strength-programs/

He's back!
pi_157565079
quote:
goeden dag ik wil graag snel sterker en breder worden ben aan het trainen maar ik wil graag pillen of een poeder heeft iemand advies en kan dit kwaad bij andere mediekatie graag hoor ik dit groet marcel
:')
  zondag 15 november 2015 @ 12:49:09 #196
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157565176
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 12:43 schreef 1299 het volgende:

[..]

:')
Dat moet een troll zijn...
pi_157565199
of een stratenmaker
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157566357
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 12:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat moet een troll zijn...
Ik train bij een Basic Fit in een volksbuurt en daardoor denk ik dat het is wat Beach zegt.
pi_157569591
Overbelasting aan mijn koent.
S.O naar Stronglifts 5x5
AJ
pi_157586023
3e cycle 531 geëindigd met BP 8 reps, SQ 6 reps, MP 10 reps, DL 5 reps. Meer dan ik had verwacht eigenlijk, al lijk ik wel minder massa aan te zetten terwijl ik in gewicht ben gegroeid. Kan het kwaad om assistances meer BB gericht te doen met een nieuwe cycle?
pi_157587052
quote:
ze hebben zelfs een website en een onlinewinkel
bijvoorbeeld een potje Anadrol 35 ¤ _O-
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 16 november 2015 @ 10:32:54 #202
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_157594127
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:26 schreef Faeroer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hey die heb ik ook :D
:')
Deathlift or Die.
pi_157619455
quote:
Link werkt al niet meer. Was of erg dom, of een honeypot.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157619464
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:44 schreef Verbosity het volgende:
Als dit echt de nieuwe olympische schoen wordt dan worden het toch Adipowers.
[ afbeelding ]
Waar te koop?
En misschien domme vraag, maar bij welke oefeningen gebruik je dit soort schoenen?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157619706
vooral bij olympisch gewichtheffen (snatch, clean, clean & jerk) en voor squats (front,back,overhead).
pi_157619999
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:32 schreef DjMark het volgende:
vooral bij olympisch gewichtheffen (snatch, clean, clean & jerk) en voor squats (front,back,overhead).
Dat vermoedde ik al. Deadliften doe je idealiter op blote voeten, Allstars, simpele sportschoenen, of...?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:57:58 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157621592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:44 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dat vermoedde ik al. Deadliften doe je idealiter op blote voeten, Allstars, simpele sportschoenen, of...?
Liefst iets plats, zodat je goed kunt gaan hangen.
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:58:28 #208
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157621599
Over deadliften gesproken: vandaag nieuw PR gezet, 220kg met belt.

Vijf platen brah!
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:00:59 #209
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157621642
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Over deadliften gesproken: vandaag nieuw PR gezet, 220kg met belt.

Vijf platen brah!
Nice.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:44:17 #210
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157622465
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:19 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Waar te koop?
En misschien domme vraag, maar bij welke oefeningen gebruik je dit soort schoenen?
Zijn nog niet te koop

Elk olympisch jaar brengt adidas een schoen op de markt voor gewichtheffen. Voor 2012 was dat de Adipower en voor 2008 de Adistars. Het is nog niet bekend wat de 2016 wordt, maar het gerucht gaat dus dat dit de 2016 schoen wordt.

Wordt dus voor alle onderdelen van gewichtheffen gebruikt. Dus Snatch, cleans, jerks, squats, presses en alle varianten hierop.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:48:37 #211
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_157626152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:44 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dat vermoedde ik al. Deadliften doe je idealiter op blote voeten, Allstars, simpele sportschoenen, of...?
Iig geen dikke zolen, want grotere ROM.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:18:49 #212
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157629636
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Over deadliften gesproken: vandaag nieuw PR gezet, 220kg met belt.

Vijf platen brah!
Niiiceeee :7 Kom ik aan met m'n 85 _O-
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:42:37 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157630494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:18 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Niiiceeee :7 Kom ik aan met m'n 85 _O-
Daar is iedereen geweest hoor. ;) Arnold en al die gasten uit de filmpjes van Snakey hebben ook ooit moeite gehad met dat gewicht.
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:49:39 #214
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157630758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar is iedereen geweest hoor. ;) Arnold en al die gasten uit de filmpjes van Snakey hebben ook ooit moeite gehad met dat gewicht.
Ach, op een dag he, op een dag :+

http://whatanimaldoyoulift.herokuapp.com/
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:18:19 #215
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:32:08 #216
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_157632230
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

You are even lifting a West Indian Manatee.

[ afbeelding ]

_O-
minder zwaar onder water he ;)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 18 november 2015 @ 14:23:07 #217
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 18 november 2015 @ 14:23:26 #218
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 18 november 2015 @ 14:31:33 #219
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157647786
quote:
Goed dat oplichterspraktijken worden aangepakt. Mensen moeten zelf weten wat ze in hun lichaam stoppen, maar dan moeten ze dat ook echt weten, en geen leugens verteld zijn.
  woensdag 18 november 2015 @ 14:33:03 #220
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157647828
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Goed dat oplichterspraktijken worden aangepakt. Mensen moeten zelf weten wat ze in hun lichaam stoppen, maar dan moeten ze dat ook echt weten, en geen leugens verteld zijn.
Yep, helemaal mee eens.
pi_157647886
Alles wat werkt wordt verboden.
  woensdag 18 november 2015 @ 14:41:05 #222
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 18 november 2015 @ 15:51:00 #223
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157649532
Shit mannen, ik moet van de fysio gaan liggen benchen als een kleine bitch. Voetjes omhoog, geen arch meer. Iets met facetgewrichten die overbelast zijn ofzo. :'(
  woensdag 18 november 2015 @ 15:53:25 #224
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157649577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Shit mannen, ik moet van de fysio gaan liggen benchen als een kleine bitch. Voetjes omhoog, geen arch meer. Iets met facetgewrichten die overbelast zijn ofzo. :'(
Toen ik een tijdje geleden zei dat een grote arch bij benchen ongezond voor je rug is werd ik min of meer uitgelachen. :P

Denk niet dat je je voeten op het bankje hoeft te zetten. Gewoon plat liggen zou voldoende moeten zijn.
pi_157649614
Je moet toch wel een kleine arch in je onderrug houden?
pi_157649797
Toch even tegen de menigte in voor de bench PL'ers onder ons:


Even overslaan als je rugproblemen hebt denk ik

Vond de video echt nice voor benching
  woensdag 18 november 2015 @ 16:10:54 #227
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157649969
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Toen ik een tijdje geleden zei dat een grote arch bij benchen ongezond voor je rug is werd ik min of meer uitgelachen. :P

Denk niet dat je je voeten op het bankje hoeft te zetten. Gewoon plat liggen zou voldoende moeten zijn.
Grote arch geeft meer power, maar als je het teveel doet beschadig je kennelijk je ruggengraat en dat is niet zo goed.

Ik moet mijn ruggengraat een beetje ontzien van de fysio, daarom flat bench met beentjes omhoog, maar hij wil er wel terug naar werken dat ik 1rm en pr's kan doen met arch.
  woensdag 18 november 2015 @ 16:18:30 #228
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157650135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Grote arch geeft meer power, maar als je het teveel doet beschadig je kennelijk je ruggengraat en dat is niet zo goed.

Ik moet mijn ruggengraat een beetje ontzien van de fysio, daarom flat bench met beentjes omhoog, maar hij wil er wel terug naar werken dat ik 1rm en pr's kan doen met arch.
Het geeft niet meer power, de afstand die de bar af moet leggen wordt kleiner. Dus wordt het iets makkelijker.
  woensdag 18 november 2015 @ 18:24:35 #229
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_157653031
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het geeft niet meer power, de afstand die de bar af moet leggen wordt kleiner. Dus wordt het iets makkelijker.
Was het ook niet zo dat de positie van je borstspieren anders was (dus andere hoek) en het daarom ook makkelijker is om hetzelfde gewicht te verplaatsen?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_157659197
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:35 schreef Faeroer het volgende:
Alles wat werkt wordt verboden.
quote:
Hmm: Jack3D heb ik ook nog een tijd gebruikt. Werkte goed.
Over dat 1,3 DMAA dat erin zat maak ik me niet zoveel zorgen, wel over de illegale Chinese rommel die ze erin gestopt hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Goed dat oplichterspraktijken worden aangepakt. Mensen moeten zelf weten wat ze in hun lichaam stoppen, maar dan moeten ze dat ook echt weten, en geen leugens verteld zijn.
Dit.
Dat valt wel mee en daar ging deze zaak ook niet over. Lees het artikel maar eens.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 18 november 2015 @ 22:35:53 #231
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_157660721
Ongeplande sessies FTW.

140 DL gedaan. 150 faalde maar de bar kwam alle pogingen tot net onder knieschijf.
Deze maand 110-120 voor reps aanhouden, dan lukt 150+ volgende maand vast :)

En niet uitgeteld, dat scheelt ook.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_157736752
Meh, blijf maar last houden van m'n iliopsoas. Het schoot er een tijdje terug in met lunges, maar nu krijg ik er ook last van na het squatten. Hoelang moet ik het ongeveer de tijd geven om te herstellen? Of sowieso een afspraak met fysio maken?
  zondag 22 november 2015 @ 14:42:10 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157738669
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 12:54 schreef Xa1pt het volgende:
Meh, blijf maar last houden van m'n iliopsoas. Het schoot er een tijdje terug in met lunges, maar nu krijg ik er ook last van na het squatten. Hoelang moet ik het ongeveer de tijd geven om te herstellen? Of sowieso een afspraak met fysio maken?
Als de pijn zo snel na een rustperiode terugkomt, zou ik inderdaad eens een naar de fysio gaan.
  zondag 22 november 2015 @ 14:42:19 #234
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_157738675
Wat is trainen op zondagochtend toch heerlijk zeg. Sportschool is hier dan maar tot 12 uur open, je moet dus redelijk op tijd je nest uit. Even gauw wat eten en pompen maar, voel me altijd heerlijk de rest van de dag.
pi_157739990
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 12:54 schreef Xa1pt het volgende:
Meh, blijf maar last houden van m'n iliopsoas. Het schoot er een tijdje terug in met lunges, maar nu krijg ik er ook last van na het squatten. Hoelang moet ik het ongeveer de tijd geven om te herstellen? Of sowieso een afspraak met fysio maken?
Als het iets is wat telkens terugkomt/erger wordt, zou ik wel naar de fysio gaan ja. Al is het maar om een stukje tape te laten zetten om het even rust te geven.
  maandag 23 november 2015 @ 01:34:17 #236
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157756512
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 12:54 schreef Xa1pt het volgende:
Meh, blijf maar last houden van m'n iliopsoas. Het schoot er een tijdje terug in met lunges, maar nu krijg ik er ook last van na het squatten. Hoelang moet ik het ongeveer de tijd geven om te herstellen? Of sowieso een afspraak met fysio maken?
Als je aanvullend verzekerd bent zou ik sowieso langs gaan. Wordt toch vergoed voor minimaal 9 behandelingen. Anders kan je 2 weken rust nemen van oefeningen die de klachten opwekken om vervolgens rustig aan weer te beginnen op een licht gewicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 23-11-2015 17:52:28 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 23 november 2015 @ 01:43:22 #237
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157756550
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:43 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Als het iets is wat telkens terugkomt/erger wordt, zou ik wel naar de fysio gaan ja. Al is het maar om een stukje tape te laten zetten om het even rust te geven.
Kinesiotape aanleggen is geen behandeling op zichzelf. Zal een verzekeraar ook niet accepteren. Zal meer moeten gebeuren qua advies, oefeningen en/of passieve behandelingen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 23 november 2015 @ 01:50:48 #238
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157756583
WK gewichtheffen is weer bezig in Houston. Voor de geinteresseerden, hier staan streams, highlights etc.

http://www.allthingsgym.com/2015wwc/#livestream

[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 23-11-2015 02:16:04 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_157756619
quote:
17s.gif Op zondag 22 november 2015 14:42 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat is trainen op zondagochtend toch heerlijk zeg. Sportschool is hier dan maar tot 12 uur open, je moet dus redelijk op tijd je nest uit. Even gauw wat eten en pompen maar, voel me altijd heerlijk de rest van de dag.
Ik train altijd zaterdag- en zondagmiddag omdat het dan lekker rustig is. Gym is gelukkig wel tot 19 uur open. :)
pi_157758388
Ik zie wel dat hier wat mensen met verstand van zaken zitten, aangezien ik een redelijke noob ben heb ik een vraagje.

In principe ga ik 3x per week naar de sportschool. Daar werk ik vaak een programma af, zodat ik alle spieren pak. Wat ik me afvroeg is wat je nou het beste kan combineren. Biceps en borst of juist triceps en borst? (En dan natuurlijk rug+triceps vs. rug+biceps)

Of is dit gewoon iets persoonlijks?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_157758451
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:22 schreef DuTank het volgende:
Ik zie wel dat hier wat mensen met verstand van zaken zitten, aangezien ik een redelijke noob ben heb ik een vraagje.

In principe ga ik 3x per week naar de sportschool. Daar werk ik vaak een programma af, zodat ik alle spieren pak. Wat ik me afvroeg is wat je nou het beste kan combineren. Biceps en borst of juist triceps en borst? (En dan natuurlijk rug+triceps vs. rug+biceps)

Of is dit gewoon iets persoonlijks?
Dat maakt allemaal geen zak uit. Doe wat je zelf het best vindt. Spieren kun je om de x tijd trainen omdat ze dan weer hersteld zijn. Dus te beter je op die interval zit, dus te meer progressie kun je boeken.

-

Zaterdag met deadliften voelde ik op de laatste rep dat het niet helemaal goed ging met mijn rug :'(

Heeft iemand tips hoe je een neutrale rug kan houden tijdens dit soort oefeningen. Volgens mij bol ik mijn rug op het moment dat het echt zwaar wordt zonder dat ik daar erg in heb.
pi_157758482
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:28 schreef 1299 het volgende:

[..]

Dat maakt allemaal geen zak uit. Doe wat je zelf het best vindt. Spieren kun je om de x tijd trainen omdat ze dan weer hersteld zijn. Dus te beter je op die interval zit, dus te meer progressie kun je boeken.
Helder. Dat van die hersteltijd was inderdaad wel bekend. Maar als ik op maandag biceps pak en dat woensdag nog voel, dan merk ik dat toch wel bij rug-oefeningen. Snap je mijn punt?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_157758529
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:31 schreef DuTank het volgende:

[..]

Helder. Dat van die hersteltijd was inderdaad wel bekend. Maar als ik op maandag biceps pak en dat woensdag nog voel, dan merk ik dat toch wel bij rug-oefeningen. Snap je mijn punt?
Spierpijn is niet een heel goede indicator ;) Maar probeer het gewoon uit en op een gegeven moment merk je vanzelf wat voor jou goed werkt.

Toen ik nog geen compoundoefeningen deed vond ik het persoonlijk prettig om Borstspieren en Triceps in 1 training te doen. Maar misschien is dat voor jou compleet kut ;)
pi_157758899
Borst/Schouders/Triceps op 1 dag en Rug, Biceps op de andere dag hier.
Borst/Biceps lijkt me niet echt logisch.
pi_157759083
Borst-bicep, rug-tricep, schouders-benen.
Ieder z'n ding, maakt (bijna) niets uit.
pi_157765644
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 01:34 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Als je aanvullend verzekerd bent zou ik sowieso langs gaan. Wordt toch vergoed voor minimaal 7 behandelingen. Anders kan je 2 weken rust nemen van oefeningen die de klachten opwekken om vervolgens rustig aan weer te beginnen op een licht gewicht.
Helder, ik heb een aanvullende verzekering dus snel maar even langs en 2 weken extensions en curls doen.
pi_157766540
Ik doe eigenlijk al jaren borst-triceps, rug-biceps, schouders-benen (die laatste soms apart als ik meer dagen kan trainen).
  maandag 23 november 2015 @ 22:32:11 #248
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_157774903
Net meegedraaid met een WOD ( :') ) Crossfit. Ik had ze gemailed voor een proefles OLY lifting en dat zou ook gedaan worden, maar het enige waar we aan toe kwamen was 20 minuten lang non-stop push-ups, pull-ups en squats zonder stang. Nog nooit een workout gedaan waarbij ik het gevoel had helemaal niks te bereiken tot vandaag :') .

Gevraagd of ik echt niet mee kon doen met fatsoenlijk OLY liften, en dat zou moeilijk zijn want de eerste maand is er om alle techniek te leren en zonder kun je niet (hebben ze wel gelijk in, maar ik weet na 2 jaar echt wel hoe ik moet deadliften en squatten :') )

Ik wil gewoon OLY liften met daarnaast wat bodybuilding, is toch niet teveel gevraagd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 23 november 2015 @ 22:46:55 #249
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157775258
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:32 schreef Drinky het volgende:
Net meegedraaid met een WOD ( :') ) Crossfit. Ik had ze gemailed voor een proefles OLY lifting en dat zou ook gedaan worden, maar het enige waar we aan toe kwamen was 20 minuten lang non-stop push-ups, pull-ups en squats zonder stang. Nog nooit een workout gedaan waarbij ik het gevoel had helemaal niks te bereiken tot vandaag :') .

Gevraagd of ik echt niet mee kon doen met fatsoenlijk OLY liften, en dat zou moeilijk zijn want de eerste maand is er om alle techniek te leren en zonder kun je niet (hebben ze wel gelijk in, maar ik weet na 2 jaar echt wel hoe ik moet deadliften en squatten :') )

Ik wil gewoon OLY liften met daarnaast wat bodybuilding, is toch niet teveel gevraagd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, herkenbaar. Hier zijn ze bij de nieuwe gym ook begonnen met een 'crossfit' box naast de normale machines,dumbbells en cardio. Is van 7 tot 9 's avonds crossfit training op de dagen dat ik kan. Dus heb de keuze: pas na 9 uur liften qua deadlift, C&J/snatches of ergens in de middag trainen.

Eerste twee maanden was puur techniek trainingen waarbij ze een squat, deadlift, press, jerk etc. allemaal aanleren. Nu hebben ze elke week een WOD met een kracht element en 2 WOD's die meer op uithoudingsvermogen gericht zijn. Doe af en toe mee met de WOD die gefocust is op kracht.

Voordeel is wel dat het maar ¤37 kost om daar te trainen met de groepslessen of je kan op jezelf buiten de groepslessen om nog trainen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 23 november 2015 @ 23:29:57 #250
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_157776494
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:46 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar. Hier zijn ze bij de nieuwe gym ook begonnen met een 'crossfit' box naast de normale machines,dumbbells en cardio. Is van 7 tot 9 's avonds crossfit training op de dagen dat ik kan. Dus heb de keuze: pas na 9 uur liften qua deadlift, C&J/snatches of ergens in de middag trainen.

Eerste twee maanden was puur techniek trainingen waarbij ze een squat, deadlift, press, jerk etc. allemaal aanleren. Nu hebben ze elke week een WOD met een kracht element en 2 WOD's die meer op uithoudingsvermogen gericht zijn. Doe af en toe mee met de WOD die gefocust is op kracht.

Voordeel is wel dat het maar ¤37 kost om daar te trainen met de groepslessen of je kan op jezelf buiten de groepslessen om nog trainen.
Het kan wel leuk zijn daar niet van, maar het is niet waar ik de focus op wil leggen. Ik wil gewoon OLY liften zonder het hele crossfit gehype eromheen. Zware gewichten trekken/duwen that's it. Lijkt wel onmogelijk om dat te vinden, laat staan voor een fatsoenlijke prijs.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 23 november 2015 @ 23:35:36 #251
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157776655
quote:
14s.gif Op maandag 23 november 2015 23:29 schreef Drinky het volgende:

[..]

Het kan wel leuk zijn daar niet van, maar het is niet waar ik de focus op wil leggen. Ik wil gewoon OLY liften zonder het hele crossfit gehype eromheen. Zware gewichten trekken/duwen that's it. Lijkt wel onmogelijk om dat te vinden, laat staan voor een fatsoenlijke prijs.
Hier dus geen probleem op de tijden na om het uit te voeren. Nadeel is wel dat er geen goede coaching is voor oly lifts. De crossfit trainer heeft alleen de cursus gevolgd, maar zelf geen interesse in gewichtheffen op zich.

Van de prijs kan ik ook niks zeggen. Normaal abbo is ¤22 en de ruimte/lessen voor crossfit gebruiken met bumpers+stangen is ¤15 extra.

[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 24-11-2015 11:21:00 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_157778232
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:31 schreef DuTank het volgende:

[..]

Helder. Dat van die hersteltijd was inderdaad wel bekend. Maar als ik op maandag biceps pak en dat woensdag nog voel, dan merk ik dat toch wel bij rug-oefeningen. Snap je mijn punt?
Als beginner herstel je snel genoeg om 3x per week een full-body te doen, dus maandag biceps en dan woensdag rug kan makkelijk.

Overigens lijkt me een 3-daagse split niet echt ideaal als je net begint.
pi_157781100
@Drinky, ik weet niet waar je woont, maar in utrecht kan je prima terecht voor Oly bij gewichtheffen utrecht
pi_157781103
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 03:30 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als beginner herstel je snel genoeg om 3x per week een full-body te doen, dus maandag biceps en dan woensdag rug kan makkelijk.

Overigens lijkt me een 3-daagse split niet echt ideaal als je net begint.
Nja mijn doel is vooral om af te vallen (lees: vet verliezen). Met 3x per week sporten probeer ik dat te bereiken. En dat lukt ook. Maar daarnaast wil ik ook spieren opbouwen. Dus het niet zo dat ik een of andere bodybuilder wil worden :P
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_157782434
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:11 schreef DuTank het volgende:

[..]

Nja mijn doel is vooral om af te vallen (lees: vet verliezen). Met 3x per week sporten probeer ik dat te bereiken. En dat lukt ook. Maar daarnaast wil ik ook spieren opbouwen. Dus het niet zo dat ik een of andere bodybuilder wil worden :P
Gewoon de openingspost lezen en Starting Strength of StrongLifts doen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157787772
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:11 schreef DuTank het volgende:

[..]

Nja mijn doel is vooral om af te vallen (lees: vet verliezen). Met 3x per week sporten probeer ik dat te bereiken. En dat lukt ook. Maar daarnaast wil ik ook spieren opbouwen. Dus het niet zo dat ik een of andere bodybuilder wil worden :P
Geloof me, als je dat niet wilt dan word je het ook niet.

Verder zou ik ff goed kijken of je eetschema aansluit bij je doelen.
pi_157791083
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:00 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Geloof me, als je dat niet wilt dan word je het ook niet.

Verder zou ik ff goed kijken of je eetschema aansluit bij je doelen.
Ik heb geen eetschema ofzo. Ook dat ben ik voorlopig niet van plan. De hoeveelheid calorieën die ik binnenkrijg is wel drastisch gedaald sinds ik geen frisdrank meer drink en 's avonds ook niet vaak meer snack. Ongezonde tussendoortjes pak ik over het algemeen ook niet. Al heb ik natuurlijk wel eens een slechte dag :P.

Ik ben in een half jaar zeker 10 kilo kwijt geraakt, maar ik vind het gewicht maar een relatief begrip (mbt afvallen), omdat ik in die periode ook flink wat spiermassa heb opgebouwd.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 24 november 2015 @ 18:25:57 #258
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_157791102
The Grid - NPGL heeft in samenwerking met Eleiko een event lopen waar ze een half rack, stang +145kg in gewicht en kettlebells van 8,12 en 18kg weggeven. Is ook beschikbaar in Europa. ^O^

Mocht je mee willen doen:
https://gleam.io/ZYuk3-VIPnKj
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 24 november 2015 @ 18:31:43 #259
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_157791252
Ik ga hier wat mee posten, hopelijk kan ik nog wat van jullie leren.

Heb vandaag een evenement gevonden (voor het eerst niet ver weg :P) die de mogelijkheid biedt om te maxen op een aantal lifts. Ik kan die dag niet :'( Lame! Ik heb wat verder zoekwerk gedaan via google maar heb moeite om andere soortgelijke events te vinden. Heeft een van jullie al eens mee gedaan aan een maxdag/meet/informele wedstrijd voor squat, bench, deadlift (powerlifts)? Zo ja, hoe was dat? En kunnen jullie me misschien verwijzen naar linkjes of verenigingen die zoiets organiseren?
Fear is the path to the Dark Side.
pi_157791547
Eerste Smolov JR bench weekje er op zitten, wel even wennen aan het volume :')

Hoop dat het wat uit maakt
  dinsdag 24 november 2015 @ 18:42:18 #261
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157791642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:39 schreef Faeroer het volgende:
Eerste Smolov JR bench weekje er op zitten, wel even wennen aan het volume :')

Hoop dat het wat uit maakt
Smolov jr heeft mij wel altijd goed geholpen. Ook mentaal is dat wel goed.
pi_157791883
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Smolov jr heeft mij wel altijd goed geholpen. Ook mentaal is dat wel goed.
Nice. Techniek gaat denk ik ook wel beter als je zo frequent traint. Heb je meer dan 1 cycle gedaan toevallig?
  dinsdag 24 november 2015 @ 18:58:22 #263
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157792217
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:25 schreef Verbosity het volgende:
The Grid - NPGL heeft in samenwerking met Eleiko een event lopen waar ze een half rack, stang +145kg in gewicht en kettlebells van 8,12 en 18kg weggeven. Is ook beschikbaar in Europa. ^O^

Mocht je mee willen doen:
https://gleam.io/ZYuk3-VIPnKj
Zo'n half-rack is wel echt fucking ideaal zeg.

Eergister trouwens 110kg getild met goede vorm (plusminus wat gekreun) :@

De rest gaat trouwens niet zo hard. Dacht dat ik de low bar squat redelijk onder de knie had, maar boven de 60 kilo(jaja i know) krijg ik toch nog een kromming in mijn onderrug als ik helemaal naar beneden ga. Wellicht wat hammie/glutes rekoefeningen gaan doen?
pi_157792633
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:25 schreef Verbosity het volgende:
The Grid - NPGL heeft in samenwerking met Eleiko een event lopen waar ze een half rack, stang +145kg in gewicht en kettlebells van 8,12 en 18kg weggeven. Is ook beschikbaar in Europa. ^O^

Mocht je mee willen doen:
https://gleam.io/ZYuk3-VIPnKj
Thanks! Ik heb meegedaan.
  dinsdag 24 november 2015 @ 19:26:47 #265
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_157793259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:25 schreef DuTank het volgende:

[..]

Ik heb geen eetschema ofzo. Ook dat ben ik voorlopig niet van plan. De hoeveelheid calorieën die ik binnenkrijg is wel drastisch gedaald sinds ik geen frisdrank meer drink en 's avonds ook niet vaak meer snack. Ongezonde tussendoortjes pak ik over het algemeen ook niet. Al heb ik natuurlijk wel eens een slechte dag :P.

Ik ben in een half jaar zeker 10 kilo kwijt geraakt, maar ik vind het gewicht maar een relatief begrip (mbt afvallen), omdat ik in die periode ook flink wat spiermassa heb opgebouwd.
Het zou dan wel nuttig kunnen zijn om eens je eiwitinname te bekijken, zeker wanneer je onder je onderhoud eet. Je kan afname in spiermassa tijdens je cut beperken door voldoende eiwitten (tot 2g eiwit per kg lichaamsgewicht meen ik) te nemen, maar dat is wel een kwestie van meten (=weten).
Fear is the path to the Dark Side.
pi_157803926
Gisteren eindelijk weer eens de 100kg (2x) weten te benchen. Was na een paar reguliere 90kg/95kg setjes. Ga dit jaar de 110kg 1rm nog proberen.
  woensdag 25 november 2015 @ 20:16:26 #267
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 25 november 2015 @ 20:23:35 #268
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_157819262
Net terug van een sessie oly liften. Voornamelijk met snatch bezig geweest maar daar moet ik heel erg aan techniek werken. Maar dit is dus wel wat ik zocht, niet die crossfit BS. Kijken of ik voor een maand een abo kan regelen.

Met snatch keertje balans verloren en bar op mijn scheen laten vallen, die knurling stript je scheen gewoon van alle huid die erop zit :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_157819896
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:16 schreef Snakey het volgende:
Whehehe. Het zijn er twee achter elkaar. :P

:D :D

Moeten ze meer van maken.
pi_157833705
Wel lekkere MyProtein discounts

50% op omega 3, zma, vitamins alles :D
  donderdag 26 november 2015 @ 15:05:19 #271
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_157835010
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:16 schreef Snakey het volgende:
Whehehe. Het zijn er twee achter elkaar. :P

Ha! Spot on :')
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 26 november 2015 @ 15:24:48 #272
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_157835435
Onlangs begonnen met krachttraining, en op aanraden van de trainer daar een 3x12 programma samengesteld gekregen. Alleen heb ik bij oefeningen voor de biceps/triceps dat mijn armen enorm verzuren en ik de gewichten niet meer omhoog krijg (curls?). Maar dan zonder dat branderige gevoel en dat het gewoon te zwaar wordt.. de spieren doen gewoon niks meer terwijl het niet eens zo zwaar is.

Ik realiseer me dat deze comment ontzettend leek en noob klinkt. :@ Maar enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_157835611
Gewicht is niet alles, is het te zwaar ga je terug in gewicht. Belangrijk is het technisch goed uit voeren van een oefening (vind ik). Als het je bv niet met 12kg lukt dan ga je terug naar 11kg. Uiteindelijk ga je toch omhoog in gewichten.

Ik zie mensen hier in de gym altijd zo zwaar mogelijk trainen zonder de juiste vorm aan te houden. Staan ze te curlen met veel te zware dumbells terwijl ik veel lager in gewicht met de juiste vorm veel meer progressie boek.
  donderdag 26 november 2015 @ 15:38:00 #274
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_157835709
Dat is juist het rare, het is totaal niet zwaar maar halverwege de tweede set stopt de spier er gewoon mee. Terwijl ze eerst dus ontzettend makkelijk te doen zijn.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_157835734
Het is normaal dat de spier moe wordt.

Hoelang rust je tussen je sets?
  donderdag 26 november 2015 @ 15:41:16 #276
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_157835797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:39 schreef Deuce92 het volgende:
Het is normaal dat de spier moe wordt.

Hoelang rust je tussen je sets?
halve minuut.
maar het is niet zo'n moeheid als wanneer je bijv pushups doet tot je niet meer kan, het is alsof er nog veel inzit maar de spier verzuurt.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_157836012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:41 schreef Quotidien het volgende:

[..]

halve minuut.
maar het is niet zo'n moeheid als wanneer je bijv pushups doet tot je niet meer kan, het is alsof er nog veel inzit maar de spier verzuurt.
Als je pushups doet tot je niet meer kan doe je meestal ook flink wat meer reps dan 12, en train je dus ook geen kracht. Als je in de lagere rep ranges zit is dit normaal.

Ik heb soms ook dat de eerste rep in een setje super makkelijk gaat, en ik een paar reps later gewoon leeg ben, ook al heb ik hetzelfde gewicht tijdens setje ervoor een keer of tien getild.

Je kunt dan óf langer rusten, óf minder gewicht pakken. Maar zelfs als je langer rust zul je uiteindelijk gewoon minder gaan tillen omdat de spier moe wordt.
pi_157838754
Hebben jullie tips om meer energie te krijgen. oor het sporten? Ik train 4x per week voor het avondeten maar ik merk dat ik vaak niet de energie heb om echt te knallen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 26 november 2015 @ 18:00:11 #279
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157838880
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hebben jullie tips om meer energie te krijgen. oor het sporten? Ik train 4x per week voor het avondeten maar ik merk dat ik vaak niet de energie heb om echt te knallen.
Banaantje, pre-workout, lijntje coke, het ligt er helemaal aan hoe ver jij wilt gaan.
pi_157838951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Banaantje, pre-workout, lijntje coke, het ligt er helemaal aan hoe ver jij wilt gaan.
Banaan eet ik voordat ik de auto instap naar de sportschool (30 tot 60 minuten van te voren), warming up is 5 minuten rennen meestal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_157838965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hebben jullie tips om meer energie te krijgen. oor het sporten? Ik train 4x per week voor het avondeten maar ik merk dat ik vaak niet de energie heb om echt te knallen.
ga 's ochtends
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157839087
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:03 schreef Beach het volgende:

[..]

ga 's ochtends
Kan helaas niet ivm werk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_157839520
Vandaag een 1rm bench neergezet van 110kg, zeer tevreden!
pi_157841249
Hoe erg is het eigenlijk als je een paar keer niet je calorieëndoel haalt maar wel voldoende eiwitten eet? Heb ik nu twee dagen op rij gehad. 's ochtends haast en niet veel gegeten, rest van de dag niet echt gecompenseerd. Wel gewoon twee gram eiwit per lichaamsgewicht dus dat zit wel goed.
pi_157841739
Zou me niet druk maken om twee dagen.
  donderdag 26 november 2015 @ 20:37:48 #286
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_157843811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:30 schreef Questular het volgende:
Vandaag een 1rm bench neergezet van 110kg, zeer tevreden!
Netties _O_
  donderdag 26 november 2015 @ 23:51:55 #287
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157851281
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:30 schreef Questular het volgende:
Vandaag een 1rm bench neergezet van 110kg, zeer tevreden!
Cool, well done.
pi_157851676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:30 schreef Questular het volgende:
Vandaag een 1rm bench neergezet van 110kg, zeer tevreden!
Grats! ;) Toch nog snel kunnen halen dan. Heb je nog een ander goal voordat het 2016 wordt? :D
  vrijdag 27 november 2015 @ 00:14:18 #289
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157851811
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 00:08 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Grats! ;) Toch nog snel kunnen halen dan. Heb je nog een ander goal voordat het 2016 wordt? :D
Ik dacht er vandaag aan. Ik moet nog 5 kilo erbij op de BP voor 140, 10 kilo voor DL voor 200, en 10 kilo op de OHP voor 100. Denk niet dat ik het nog haal dit jaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Snakey op 27-11-2015 00:19:40 ]
pi_157853002
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 november 2015 00:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik dacht er vandaag aan. Ik moet nog 5 kilo erbij op de BP voor 140, 10 kilo voor DL voor 200, en 10 kilo op de OHP voor 100. Denk niet dat ik het nog haal dit jaar.
Ik denk het wel. Gewoon proberen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 13:18:06 #291
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157858250
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 01:07 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Gewoon proberen.
Voeding gaat nu wel wat beter, stress levels zijn echter wel redelijk hoog omdat ik niet genoeg werkuren maak, en slaap is net aan. Maar ik ga het wel proberen uiteraard.
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:26:13 #292
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157862053
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157862272
:D Battlescars
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:45:40 #294
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157862465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:36 schreef Faeroer het volgende:
:D Battlescars
Ik trok vanmorgen een oude scar die net redelijk geheeld was open. Vandaar dat het vel erbij hangt. Die deed wel effe zeer. :P

En weer eens een nieuwe kous bestellen uiteraard. :') Die deed geen zeer trouwens. :+
pi_157867922
Heb daar eigenlijk nooit last :P, ligt dat aan je techniek of aan het gewicht?
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:27:18 #296
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157868947
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Banaan eet ik voordat ik de auto instap naar de sportschool (30 tot 60 minuten van te voren), warming up is 5 minuten rennen meestal.
Pre workout met wat caffeine of anders bakkie koffie?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 27 november 2015 @ 23:06:41 #297
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157871963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:54 schreef Snorrenbaard het volgende:
Heb daar eigenlijk nooit last :P, ligt dat aan je techniek of aan het gewicht?
Komt omdat ik de bar dicht bij m'n lichaam hou. Zodra ik lift zijn m'n schenen op 90 graden met de vloer, hang ik iets naar achter zodat ik vooral m'n hiel tot het midden van m'n voet belast, zo blijft de bar dichtbij, soms trek je hem dan wat langs je schenen omhoog.

Deze stijl. Voor zover je dat stijl kan noemen dan natuurlijk. :P

pi_157896345
Eerste week zit erop waarbij ik na mijn workout meteen 1 liter chocomelk naar binnen werk en man wat werkt dat goed zeg _O_
pi_157896372
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 11:51 schreef Doublepain het volgende:
mijn
Pas maar op, ik heb er zelf aardig wat vet aan overgehouden :')

Je energy levels met zo'n bulk zijn wel booming :D
  zondag 29 november 2015 @ 13:05:26 #300
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_157897559
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 11:51 schreef Doublepain het volgende:
Eerste week zit erop waarbij ik na mijn workout meteen 1 liter chocomelk naar binnen werk en man wat werkt dat goed zeg _O_
Vertel, wat merk je precies?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')