Dinsdag precies 38 weken. En dat wishful thinking dat iemand gedraaid was klopt. Ze liggen nu gezellig allebei in stuit. Ze leiden je niet in met een tweeling. Mocht ik weeen krijgen dan mag ik het proberen maar het eindigt waarschijnlijk toch in een keizersnedequote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:23 schreef SaskiaR het volgende: [..] Wowww spannernd! Dan ben je gewoon 39 weken
![]()
Mag je het niet zelf proberen?
In deze toestand kom ik niet zo ver denk ikquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:51 schreef mignonne het volgende:
ghehe dauiweglopen van huis
ik ben benieuwd joh ♡
Ben benieuwd naar Jantina haar baby, die moet wel bevallen zijn inmiddels
Hahaha jouw baby had gewoon een beetje dreiging nodig ofzoquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:10 schreef Loj het volgende:
Mijn vliezen braken spontaan de nacht nadat ik de datum had gekregen![]()
Spannend hoor Daui!
Dat zou wat zijn. Maar dat past niet in mijn planningquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:10 schreef Loj het volgende:
Mijn vliezen braken spontaan de nacht nadat ik de datum had gekregen![]()
Spannend hoor Daui!
Maakt t uit?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:00 schreef silliegirl het volgende:
In het kader van de OP: post Natalie hier nog wel?
Waarom stiekem? Je hebt al eerder een ks gehad, het staat je vrij om deze keer weer voor een ks te kiezenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:21 schreef Lamb29 het volgende:
Heel stiekem hoop ik weer op een ks..
Doordat hij gepland was ging ik er (zo ver dat kan) rustig in
Weten waar je aan toe bent
Bij de oudste had ik een paar voedingsshirts van hema en h&m.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:27 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand hier naast een voedingsh ook een voedingstop gekocht? Ik heb eigenlijk altijd jurkjes aan. Misschien dat ik twee zwarte koop.
Daui, wat een supermooie termijn heb je al bereikt!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:39 schreef Daui het volgende:
[..]
Dinsdag precies 38 weken. En dat wishful thinking dat iemand gedraaid was klopt. Ze liggen nu gezellig allebei in stuit. Ze leiden je niet in met een tweeling. Mocht ik weeen krijgen dan mag ik het proberen maar het eindigt waarschijnlijk toch in een keizersnede
Stiekem ben ik ook opgelucht. Opstaan en lopen begint pijn te doen en met die hoge bloeddruk en extra controles. Maar aan de andere kant denk ik er over na om maandag van huis weg te lopen
Ja ik! Ik hou van de voedingstops van de Hema en de H&M. Ideaal om overal discreet te kunnen voedenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:27 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand hier naast een voedingsh ook een voedingstop gekocht? Ik heb eigenlijk altijd jurkjes aan. Misschien dat ik twee zwarte koop.
Ik vond die voedingshemdjes van de H&M fijn, alleen lubberen ze wel snel uit dus niet te groot kopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:27 schreef Daui het volgende:
Tip van de dag: check ook even bij voedingstops enzo of je er 2 borsten tegelijk uit kan floepen. Ervaring leert dat dat niet altijd even makkelijk gaat....quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:27 schreef Daui het volgende:
Chanty.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:32 schreef mignonne het volgende:
Hey als Daui bevallen is wordt t wel weer tijd voor een nieuwe tweeling in de lijst ehwie van de verse aanwas biedt zich aan?
Bizar hè hoe dat kan veranderen. Eerst doodsangsten uitstaan bij 24 weken en dan opeens worden ze gehaald. Hopelijk komt het allemaal goed net als bij jouquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:31 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Daui, wat een supermooie termijn heb je al bereikt!!
Weet nog dat we samen ongeveer tegelijk in het ziekenhuis terecht kwamen en jij op een gegeven moment naar huis mocht. En nu ben je gewoon bijna 38 weken!!!
Oh dan heeft mn moeder laatst een oude versie voor me gekocht hahaha. Dat decolleté komt serieus lager dan mn behabandquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:32 schreef LadyBlack het volgende:
Mignonne, die van Hema hebben nu ook een horizontale band net als die van de H&M. Juist ideaal!
Oh ja? Dat wist ik helemaal nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarom stiekem? Je hebt al eerder een ks gehad, het staat je vrij om deze keer weer voor een ks te kiezen
Speelt dit ook bij de bhs? En deed je niet om en om voeden?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Tip van de dag: check ook even bij voedingstops enzo of je er 2 borsten tegelijk uit kan floepen. Ervaring leert dat dat niet altijd even makkelijk gaat....
Als je nog vragen hebt over het voeden van een tweeling dan staat mijn pm/dm/fb open hè!
Ja he? Ik dacht vanmiddag ook aan Chantyquote:
Dat kwam door die opmerking over de MvM test. Die kwam me nogal bekend voorquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja he? Ik dacht vanmiddag ook aan Chanty![]()
en geen paniek, ik heb voorspellende gaven van 0,niks
![]()
Nee hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:34 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Oh ja? Dat wist ik helemaal niet
Dacht als deze braaf normaal ligt het gewoon een normale bevalling (medisch dat wel) zou zijn.
Bh's is geen probleem.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:35 schreef Daui het volgende:
[..]
Speelt dit ook bij de bhs? En deed je niet om en om voeden?
Ghehe gmta ♡quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat kwam door die opmerking over de MvM test. Die kwam me nogal bekend voor![]()
Sowieso de hele situatie was vrij herkenbaar
Omg hou eens op jullie!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja he? Ik dacht vanmiddag ook aan Chanty![]()
en geen paniek, ik heb voorspellende gaven van 0,niks
![]()
Dan doen we wel even een massale tweelingfotospam. Dan wil iederéén een tweelingquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:40 schreef silliegirl het volgende:
Chanty krijgt een hartverzakking als ze bijleest nu.
Ik had stiekem de hoop dat ik nu niet bovenaan de lijst kom, vandaarquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maakt t uit?
Ik dacht dat haar man zo af en toe postte of was dat iemand anders? Ik hou die OP niet echt bij eerlijk gezegd
Hier ook nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Omg hou eens op jullie!![]()
geen tweeling in de familie dus ik moet jullie teleurstellen
Bij vrienden van ons ook nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik werd via WhatsApp al gewaarschuwdquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:40 schreef silliegirl het volgende:
Chanty krijgt een hartverzakking als ze bijleest nu.
Ah weer wat geleerd... Chickend out al bij O.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee hoor![]()
Medisch idd, dat klopt. En de consensus is wel om een vaginale bevalling in principe aan te bevelen, omdat een keizersnede toch een grote buikoperatie is. Maar je hebt het recht om te kiezen voor een repeatsectio mocht je dat willen, omdat er aan een vaginale bevalling na eerdere ks ook een klein risico zit. Dus daar krijg je tzt ook een gesprek over met de gyn rond een week of 36. De keus is echt volledig aan jou.
Zulke pamela's ja? Ik mis jouw buikfoto's elke keer dus I didn't knowquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh dan heeft mn moeder laatst een oude versie voor me gekocht hahaha. Dat decolleté komt serieus lager dan mn behaband![]()
En t is wel de goede maat verder. Ah well, gegeven paardextra shirt was best welkom maar ik moet er nu wel alsnog een hemd onder aan
Nee hou op hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dan doen we wel even een massale tweelingfotospam. Dan wil iederéén een tweeling
quote:
Een-eiïg is niet erfelijkquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja die laatste heb ik het overquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zulke pamela's ja? Ik mis jouw buikfoto's elke keer dus I didn't know![]()
Nee serieus, ik heb ze van mijn bv-periode van E nog, en hier zaten ze als gegotenAlleen vorig jaar ofzo hadden ze er shirts bij met alleen een soort dubbele overslag, en dat gaf inderdaad een genant decolleté
That's my storyquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:45 schreef Chanty het volgende:
Het zou het verhaal wel afmaken ja.
Ongepland in 1 keer zwanger van twee denk dat ik mijn man dan kan wegdragen
+100quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee hou op hoor![]()
Ik werd alweer zo week van die foto's van jouw dames in die gebreide jurkjes
oh haha meeste mensen willen juist wel bovenaan hahaquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik had stiekem de hoop dat ik nu niet bovenaan de lijst kom, vandaar.
Nee, het maakt niet uit, maar ik vroeg 't me af toen ik de OP aan het updaten was net.
quote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja die laatste heb ik het overEen soort diepe v-hals en dan een reepje stof onder de rand van die v
![]()
En nee hoor, valt best mee met mijn cup, maar die hema modellen doen weinig voor meVast door een man ontworpen
Gefeliciteerd! Jij krijgt de tweelingquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:48 schreef kniftyhooker het volgende:
Whahaha! Chanty for twins!!![]()
zou leuk zijn.
Bij mij zit het wel in de familie, aan mijn vaders en moeders kant. Maar ik ga er van uit dat het dit keer er ook maar een wordt hoor. Al was mijn test lijn er wel eerder dan de controle lijn.
Komt goed.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:49 schreef Chanty het volgende:
[..]![]()
Jullie horen het 4 nov welmaar de kans is wel heuuul klein.
Zo kiek es. speciaal voor jouquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zulke pamela's ja? Ik mis jouw buikfoto's elke keer dus I didn't know![]()
Nee serieus, ik heb ze van mijn bv-periode van E nog, en hier zaten ze als gegotenAlleen vorig jaar ofzo hadden ze er shirts bij met alleen een soort dubbele overslag, en dat gaf inderdaad een genant decolleté
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door mignonne op 23-10-2015 22:24:23 ]:)
tnx ik zit mobiel en kan mn eigen ticker niet zienquote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eeeuh. staat in mn ticker![]()
38+3 dacht k. Toch Sillie?
Die doet het mobiel nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eeeuh. staat in mn ticker![]()
38+3 dacht k. Toch Sillie?
Ja nou echt hequote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Die doet het mobiel niet
Maaruh bij E beviel je over een week al
Haha jup, ik steek uitquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:16 schreef LadyBlack het volgende:
Ahh mooi Mignonne![]()
1 grote pamela voorop dus, haha.
En ik zie ineens echt je oudste in je gezicht!
Ik zit al 3 dagen vol verbazing naar de wieg te staren in de hoop dat ik me dan ineens kan voorstellen dat er een babytje in ligt straks.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja nou echt hemijn hemel... ik kan me er nog weinig bij voorstellen dat er straks weer zo'n mini in de cosleeper ligt
![]()
Dat je dat vol houdtquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:22 schreef kniftyhooker het volgende:
We zullen het van jou eerder weten chanty! Ik mag pas 23 november voor de echo. Mocht wel eerder, maar tja. Ik zit liever nog wat langer in spanning of het er 1 of 2 zijn.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 08:07 schreef Svane het volgende:
CHANTY WAT LEUK DAT JE EEN TWEELING KRIJGT!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja zoals ludann ook kreeg! Ben zo benieuwdquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:
huh krijg je nu nog een 3d echo bloesem? of krijg je net zoiets als wat ludann had?
Svane![]()
![]()
Supertof!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:41 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja zoals ludann ook kreeg! Ben zo benieuwd
Lolquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:57 schreef silliegirl het volgende:
Alle baby's nog binnen bij iedereen?
Tof weekend heb je Bloesem! Geniet er van!![]()
Tweeling voor Chanty (ik ga wel moeten lachen als dat echt zo blijkt te zijn trouwens ).
Ik ben even kapot hier. Ik moest naar de winkel en man stelde voor om mee te gaan "want dan hoef jij niet met de boodschappen te slepen". Fijn, ga maar mee!
Resultaat: ik kapot, want man ging me daar met een rotvaart door die winkel, 'k was 'm steeds kwijt of hij was alweer 3 gangpaden verder. Helft van wat ik nodig had ben ik nu vergeten en er ligt nu hele hoop zooi in de kast die we niet nodig hebben, maar die man snel in de kar heeft gegooid.
Nahjah, maandag weer maar een poging doen dan, voor nu doek ff niks meer.
Tof joh! Wel gaaf, zag ze laatst hier bij de fotowinkel ook staan, van die beeldjes. Heel geinig.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:41 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja zoals ludann ook kreeg! Ben zo benieuwd
WACHT MAAR!!!!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 08:07 schreef Svane het volgende:
CHANTY WAT LEUK DAT JE EEN TWEELING KRIJGT!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik moet wel lachen om de vergelijking met peuterquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lol![]()
okay vervelend voor jou dat je nu kapot bent, dat wel. Ff lekker niks doen maar voor nu.
Maar ook dit is een voorbereiding voor strakjesVoor als je met je peuter door de winkel gaat en die sjeest vervolgens met zo'n klein baggerkarretje alle kanten op en smijt van alles in de kar wat je helemaal niet nodig hebt laat staan wíl hebben
![]()
Ik laat B. gewoon boodschappen doen want met de twee mini's thuis nu trek ik dat echt niet. Werkt prima hier, hij gaat altijd met oogkleppen op die winkel door, als ik hem een lijstje app dan komt ie ook echt alleen thuis met dat wat op het lijstje staat![]()
Soms wel eens een miscommunicatie, dat ik vraag om kipfilet voor op brood en dat ie dan met zo'n pak van die grote kipfilets aan komt. "Ja ik begreep al niet hoe je dat op brood ging doen"![]()
nooooh spannend!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:16 schreef Daui het volgende:
Ik heb net vier voedingstopjes twee voedingsbhs (85 Cik had hiervoor een brave B) en zoogkompressen gekocht. En een toilettas en lippenbalsem. Morgenochtend laatste controle in het ziekenhuis
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:11 schreef Daui het volgende:
Wat tof Bloesem (van het beeldje niet je urine)
Arme Chanty![]()
Ghehe ja dat schiet idd niet op.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen om de vergelijking met peuter. Ik zie m'n man al zo met zo'n minikar door de winkel scheuren.
![]()
Zo ging het ook wel ongeveer, compleet met mijn commentaar "eh, schat, waarom nemen we dat mee?"at koop je nooit voor me en dat vind ik zo lekker!
*
![]()
Als man alleen om boodschappen gaat krijg ik helemaal niets terug van wat ik nodig had trouwens. Dan bedenkt 'ie ter plekke allerlei andere dingen "want ook wel is lekker!" En kan ik een dag later nog een keer om boodschappen omdat we dan bijv. Zonder wc papier zitten oid, omdat meneer dan 1 zo'n klein pakje van dat vochtige wc papier heeft meegenomen () , met als redenering *ja dat vind ik ook wel is fijn, maar dan hebben we dat andere toch niet nodig?*
Haha! Nahjah, dat laat wel ruimte voor eigen invulling!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ghehe ja dat schiet idd niet op.
Wij hebben het wel omgekeerd hoor, dan vraag ik B. om even een lijstje te sturen van wat we nodig hebben en dan krijg ik zoiets:
- brood
- beleg
- avondeten
- drinken
Ja *gnorf* zo ver was ik zelf ook inmiddels
Even los van dat 't krijgen van 'n kindje altijd heel bijzonder is, lijkt 't me zo bijzonder om met twee meiden een jommetje erbij te krijgenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:35 schreef mignonne het volgende:
Lolnouja ze heeft wel zelfkennis
![]()
Jantina is nog niet online geweest hè? Ben benieuwd hoe het gegaan is en hoe het met haar en haar dametje is.
En verder ben ik benieuwd naar mn eigen mennekeik zou best willen bevallen nu. Niet omdat k het zat ben maar omdat ik zo ontzettend nieuwsgierig ben
![]()
Mag hoor, zit me toch te vervelenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:35 schreef mignonne het volgende:
![]()
Jantina is nog niet online geweest hè? Ben benieuwd hoe het gegaan is en hoe het met haar en haar dametje is.
En verder ben ik benieuwd naar mn eigen mennekeik zou best willen bevallen nu. Niet omdat k het zat ben maar omdat ik zo ontzettend nieuwsgierig ben
![]()
Die kunnen heel goed mee doen is mijn ervaring.. alleen voelde ik die vanzelf niet meerquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:21 schreef silliegirl het volgende:
Kunnen je darmen eigenlijk mee "krampen" als je weeen hebt?
Het is ook veel leuker in het baby topicquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:35 schreef mignonne het volgende:
![]()
![]()
Nou kom je vanavond een arom doen dan?quote:
Komt je naaktslak buiten spelen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:38 schreef Daui het volgende:
Hoeveel zorgen moet je je maken als er ladingen dr flubber uitkomen?
Lange arreeem!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou kom je vanavond een arom doen dan?Duw ik em wel aan van bovenaf
![]()
Vanmorgen es gevoeld, sloeg nergens op want t zegt nog geen klap natuurlijk![]()
maar je kan maar nieuwsgierig zijn. 3/4 verstr en 2 cm. mult ftw
![]()
![]()
Ik had niet eens drie uur weeën jongequote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:39 schreef pinquit het volgende:
[..]
Lange arreeem!3/4e verstreken was ik na 3u weeën jongee
Baas boven baasquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:40 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik had niet eens drie uur weeën jonge
Ik had m al een tijdje niet meer gezienquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Komt je naaktslak buiten spelen?
Maar wel een baby die niet wil aankomenquote:
Nog eventjes!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja hallo! Jij hebt je baby al. Ik zit hier nog maar te wachten.
Je moet m wel eten geven hequote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Maar wel een baby die niet wil aankomenkan nie alles hebben toch
Zeg dat nou niet! Allemaal trajectmetingen op de routequote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou kom je vanavond een arom doen dan?Duw ik em wel aan van bovenaf
![]()
Vanmorgen es gevoeld, sloeg nergens op want t zegt nog geen klap natuurlijk![]()
maar je kan maar nieuwsgierig zijn. 3/4 verstr en 2 cm. mult ftw
![]()
![]()
Hahaha sorryquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:19 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet! Allemaal trajectmetingen op de route
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:32 schreef Chanty het volgende:
Zit net mijn zwangerschapsapp bij te lezen van gister en vandaag. Ging het daar gisteren ook over de kans op een meerlingkennelijk 3% kans en wanneer je ouder bent dan 30 is die kans nog hoger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verhaal is misschien hier en daar wat warrig en ik merk dat het wat anders is geschreven dan ik normaal zou doen, maar dat wijt ik aan afgelopen dagen, moeheid en![]()
Autocorrectquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Gefeliciteerd Kantinehier ook benieuwd naar de naam
Heerlijk, autocorrectquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Gefeliciteerd Kantinehier ook benieuwd naar de naam
Kraamzorg komt toch (vrijwel) direct ook al is het middenin de nacht? Bij ons wordt de kraam wss al erbij gehaald (bij t poliklinisch bevallen om vk te assisteren) en dan gaat ze mee naar huis. Dat kan dan wel eventjes een tijdelijke kraam zijn (ligt er aan wie er op oproep is) maar je wordt iig niet aan je lot overgelaten die eerste uurtjes. Tenminste dat is mij zo uitgelegd vorige week.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:48 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd Jantina!Wat apart dat die ontsluiting ineens toch als een malle is gegaan. Is daar een (medisch / wetenschappelijke
) verklaring voor?
Wist niet dat ze je zo midden in de nacht naar huis laten gaan. Lijkt me best spannend zo zonder kraamzorg.
Verschilt dan denk ik per bureau, bij het bureau waar ik zat, had je wel avondzorg (tussen 17:00 en 0:00), maar niet midden in de nacht, wel voor bevallingen uiteraard.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:53 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Kraamzorg komt toch direct ook al is het middenin de nacht? Bij ons wordt de kraam wss al erbij gehaald (bij t poliklinisch bevallen om vk te assisteren) en dan gaat ze mee naar huis als we dat willen en als om de een of andere reden t niet zo loopt en ze er niet bij is, dan kunnen we 24/7 bellen en staat er zsm iemand op de stoep - ook middenin de nacht. Dat kan dan wel eventjes een tijdelijke kraam zijn (ligt er aan wie er op oproep is) maar je wordt iig niet aan je lot overgelaten die eerste uurtjes. Tenminste dat is mij zo uitgelegd vorige week.
Ja edit daarop want nu twijfel ik en niet dat ik hier dingen neerzet die niet kloppen :p - iig bij bevalling weet ik sws zeker en kraam blijft sowieso tot 2u na de bevalling, dus volgens mij is dat bij mijn bureau dan dus ook als dat snachts is. Ik had er sowieso nog nooit van gehoord dat de kvz aanwezig is bij de bevallling trouwens.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:57 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Verschilt dan denk ik per bureau, bij het bureau waar ik zat, had je wel avondzorg (tussen 17:00 en 0:00), maar niet midden in de nacht, wel voor bevallingen uiteraard.
Ik gok dat Jantina s nachts wel kraamzorg heeft gehad, want ik herinner mij dat ze in het ziekenhuis nog een paar keer hebben gevraagd of we de kraamzorg hadden gebeld. Denk dat ze je anders wel adviseren te blijven in t ziekenhuis tot de ochtend (voor zover dat mogelijk is bij een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.quote:Op zondag 25 oktober 2015 00:02 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja edit daarop want nu twijfel ik en niet dat ik hier dingen neerzet die niet kloppen :p - iig bij bevalling weet ik sws zeker en kraam blijft sowieso tot 2u na de bevalling, dus volgens mij is dat bij mijn bureau dan dus ook als dat snachts is. Ik had er sowieso nog nooit van gehoord dat de kvz aanwezig is bij de bevallling trouwens.
Maar verder ben ik t helemaal met je eens, als je middenin de nacht mag gaan en dan zo de eerste uurtjes alleen bent dat lijkt me best spannend, zeker bij een eerste kindje.
Dat zou leuk zijn met een tweeling, is de ene in theorie eerder geboren, de ander in de praktijk eerder geborenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Gefeliciteerd Jantina!geniet ervan! En ik ben ook benieuwd naar de naam!
Ik ben de 30 weken voorbij! En de muur vd babykamer is vandaag geschilderd en we hebben gordijnen besteld dus happy hormones hiero
.
Vanmacht wordt de klok teruggezet he? Dan krijg je dus kindjes die bv om 2.58u geboren worden en kindjes die 3 min later geboren worden zijn dan om 2.01u geboren?
Ik vroeg me vanochtend nog af hoe het met je ging. Het klinkt goed maar ik begrijp dat het nu toch even wat spannender is. Ik duim in elk geval! En die 2,5 week is ook zo voorbijquote:Op zondag 25 oktober 2015 07:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ik voel erg veel trouwens. Eerder keren voelde ik bijna niets de eerste periode. Nu wel, er gebeurt van alles daarbinnen, het trekt, het steekt, het doet... Zouden het er twee.....? Neeeee, vast niet. Toch?![]()
![]()
![]()
![]()
Met z'n tweeën in verwachting van een tweeling lijkt me ook wel gezelligquote:Op zondag 25 oktober 2015 08:00 schreef Kyara het volgende:
Nee, maar als Daui gaat bevallen dan is het tijd voor een nieuwe tweeling in de lijst. Maar vooralsnog gaat dat tussen Chanty en Kniftyhooker
haha ik heb van te voren echt allerlei series en muziek uitgezocht, ging uit van een bevalling van 10+ uur. Mijn vliezen braken en ik had direct regelmatige weeën en geen tijd om ergens anders om te denken. Lag ik dan met mijn 32gig geheugen kaartjequote:Op zondag 25 oktober 2015 09:15 schreef Kuukske het volgende:
Oh mensen, waar begin ik aan. Uit meer dan 2.500 liedjes de ideale bevallingsmuziek filteren.
Maar als de MvMtest voorspelt wie de tweeling krijgt, hadden mijn beide kinderen met zijn tweeën moeten zijnquote:Op zondag 25 oktober 2015 08:00 schreef Kyara het volgende:
Nee, maar als Daui gaat bevallen dan is het tijd voor een nieuwe tweeling in de lijst. Maar vooralsnog gaat dat tussen Chanty en Kniftyhooker
quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
haha ik heb van te voren echt allerlei series en muziek uitgezocht, ging uit van een bevalling van 10+ uur. Mijn vliezen braken en ik had direct regelmatige weeën en geen tijd om ergens anders om te denken. Lag ik dan met mijn 32gig geheugen kaartje
Voor ons abosluut yay. Goed, op sommige punten wat zweverig, maar niets moet.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:47 schreef Lamb29 het volgende:
Muziek met bevallingwoh dat klinkt fijn... Nu dus maar vast beginnen met mn lijst :p
En een doula.. Yay or nah?
Ben nog vergeten te kijken naar evt cursussen oid. Dacht joga maar dat vinden mijn bekken niet goed. Andere tips?
Palmbomen en rietstengels hadden wij niet hoor! Wel fijne ademhalingstechnieken en ok, soms wat bijzondere opmerkingen (iets met "open van onder om pijnloos te bevallen!") . Nahjah, die gingen er ene kant in en andere kant uit hierquote:Op zondag 25 oktober 2015 10:27 schreef Chanty het volgende:
Yoga.... Ik was een palmboom en een rietstengelveel te zweverig en dan beweerde dat mens ook nog dat de cursus totaal niet zweverig ws. ik ben daarna een cursus Samen bevallen met mijn man gaan doen. Vond ik veel fijner. Gewoon lekker informatief wat vooral fijn was voor man en ademhalingstecnieken. Weet niet of ik nu iets ga doen. Misschien herhaalcursus maar het lijkt zo kort geleden...
Haha, hier hetzelfde. Maar dan op bluesmuziekquote:Op zondag 25 oktober 2015 10:22 schreef Chanty het volgende:
Ik had lekker klassiek opstaan maar eerlijk gezegd heb ik er door de weeenstorm en de morfine niks van mee gekregen
Oh God ja zulke onzin kwam er ook nog uit. Ik heb het verdrongenquote:Op zondag 25 oktober 2015 10:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Palmbomen en rietstengels hadden wij niet hoor! Wel fijne ademhalingstechnieken en ok, soms wat bijzondere opmerkingen (iets met "open van onder om pijnloos te bevallen!") . Nahjah, die gingen er ene kant in en andere kant uit hier
En? Heb je veel geglimlacht?quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Oh God ja zulke onzin kwam er ook nog uit. Ik heb het verdrongenwe gingen ook allemaal bevallen met een glimlach...
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:38 schreef Natalie het volgende:
Onze dochter Amber is afgelopen donderdag (22 oktober) geborenBlakende baby van bijna 8 pond en 53 cm lang. Snelle bevalling & diezelfde avond weer thuis. Steenz is echt een geboren vader! Het is zo aandoenlijk
Aah liefquote:
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:38 schreef Natalie het volgende:
Onze dochter Amber is afgelopen donderdag (22 oktober) geborenBlakende baby van bijna 8 pond en 53 cm lang. Snelle bevalling & diezelfde avond weer thuis. Steenz is echt een geboren vader! Het is zo aandoenlijk
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:38 schreef Natalie het volgende:
Oh zeg datquote:Op zondag 25 oktober 2015 18:14 schreef gestreeptestoel het volgende:
Weer 2 baby's!Van harte allemaal. Het lijstje gaat er nu vlot doorheen zo!
quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:45 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd Natalie!![]()
En eh. Migonne! Jij mag voor hoor!
Ik had het ook niet over de dikte van de streep op de testquote:Op zondag 25 oktober 2015 09:37 schreef McLaura het volgende:
[..]
Maar als de MvMtest voorspelt wie de tweeling krijgt, hadden mijn beide kinderen met zijn tweeën moeten zijn
Mijn koffiedik zegt dat er een poosje geen tweeling in de lijst komt. Kijken wat beter werkt
Hier is ook ingezet op de 27e, dus dan wordt het nog spannend.quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:06 schreef mignonne het volgende:
[..]ben benieuwd hoor. T zou me niet verbazen als deze een verrassingsei is en het langst van alledrie blijft zitten
B. denkt de 27e, mn moeder dacht de 8e... Als ik moest kiezen dan ging ik toch wel voor oktober. Ik ben zo benieuwd ♡
Jaaa Daui sowieso eerstquote:Op zondag 25 oktober 2015 19:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier is ook ingezet op de 27e, dus dan wordt het nog spannend.
Ik ben de 28e zelf jarig, dus die dag sla ik liever over.. Mini mag zijn eigen verjaardag.
Zullen we Daui anders voorlaten? Die weet immers al zeker dat het de 27e wordt!
Ik ben nu ook wel benieuwd hoor, ik wil de kleine wel graag ontmoeten maar dat hele bevalverhaal baart me toch wel wat zorgen nog..![]()
Ik moest lachenquote:Op zondag 25 oktober 2015 19:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier is ook ingezet op de 27e, dus dan wordt het nog spannend.
Ik ben de 28e zelf jarig, dus die dag sla ik liever over.. Mini mag zijn eigen verjaardag.
Zullen we Daui anders voorlaten? Die weet immers al zeker dat het de 27e wordt!
Ik ben nu ook wel benieuwd hoor, ik wil de kleine wel graag ontmoeten maar dat hele bevalverhaal baart me toch wel wat zorgen nog..![]()
Statistiek is niet mn sterkste punt dus ochquote:Op zondag 25 oktober 2015 19:50 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Puur statistisch gezien gaat mignonne voor jou bevallen. Maar ja. Lies, damned lies and statistics...
Statistieken zeggen helaas weinig over individuele gevallen ook. Maar zoals ik al zei: Migonne mag van mij eerst hoor!quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:50 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Puur statistisch gezien gaat mignonne voor jou bevallen. Maar ja. Lies, damned lies and statistics...
Ik heb er vooral een beetje moeite mee dat ik me er geen voorstelling van kan maken en dat iemand me vertelde dat het pijnniveau ongeveer vergelijkbaar is met 7 botten tegelijk brekenquote:Op zondag 25 oktober 2015 19:59 schreef mignonne het volgende:
oh en sillie, die bevalling, dat kun jij. Natuurlijk is het eng en een onmetelijke klus die je 'eventjes' moet doen. Maar heus dat kun je. Uiteindelijk zit er niets anders op dan er in mee gaan op moment dat het begint.
Het begint zachtjes, zodat je eraan kunt wennen en zodat je zelf ook allerlei pijnstillende stoffen aanmaakt.quote:Op zondag 25 oktober 2015 20:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb er vooral een beetje moeite mee dat ik me er geen voorstelling van kan maken en dat iemand me vertelde dat het pijnniveau ongeveer vergelijkbaar is met 7 botten tegelijk breken. Fijn dat ze dat bloedserieus tegen je zeggen als je hoogzwanger langs komt waggelen..
![]()
![]()
Wat een achterlijke opmerkingquote:Op zondag 25 oktober 2015 20:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb er vooral een beetje moeite mee dat ik me er geen voorstelling van kan maken en dat iemand me vertelde dat het pijnniveau ongeveer vergelijkbaar is met 7 botten tegelijk breken. Fijn dat ze dat bloedserieus tegen je zeggen als je hoogzwanger langs komt waggelen..
![]()
![]()
Zo zonde altijd als mensen dat doenquote:Op zondag 25 oktober 2015 20:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
![]()
![]()
mwhehe je laatste zinnetjequote:Op zondag 25 oktober 2015 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wat een achterlijke opmerking![]()
Wat Buurpoes ook zegt, het gaat geleidelijk. Echt niet zoals in de film dat je gelijk met puffen moet beginnen en de boel bij elkaar gaat schreeuwen.
En nou niet allemaal komen roepen dat t óók zo kan, wantdatwiljegewoonniethorenalsaanstaandemoeder!!
mwhehe je laatste zinnetjequote:
Dat wat je omschrijft had ik bij mn eerste ookquote:Op zondag 25 oktober 2015 20:30 schreef Mariposas het volgende:
Sillie, als je vanaf het begin de ademhalingstechnieken van yoga gebruikt gaat dat je echt goed helpen om in de flow te komen. Ik vond de pijn oprecht echt zó meevallen, ik heb het geen seconde als hels ervaren, en van de laatste 2 cm weet ik niets qua pijnniveau, zat echt op een andere planeet ofzo.
Mignonne ik denk dat jij als verrassing ook geen 8-ponder krijgt. 3820 gram zet ik in.
Vaak heb je dan wel fiks naweeen...quote:Op zondag 25 oktober 2015 20:30 schreef zeefje het volgende:
Hier in de straat is iemand van haar 11e kind bevallen. Bevalling/weeën begon tijdens het koken. Kinderen aan tafel met eten gezet en 25 minuten later was de 11e er. Zonder vlos (kwam aan toen kind eruit was) en zonder man (was onderweg maar dus ook te laat)
Wel 'makkelijk ' als het zo kan, geen toeters bellen maar wel heftig![]()
quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Vaak heb je dan wel fiks naweeen...
Omg!quote:Op zondag 25 oktober 2015 20:30 schreef zeefje het volgende:
Hier in de straat is iemand van haar 11e kind bevallen. Bevalling/weeën begon tijdens het koken. Kinderen aan tafel met eten gezet en 25 minuten later was de 11e er. Zonder vlos (kwam aan toen kind eruit was) en zonder man (was onderweg maar dus ook te laat)
Ik had het bij de oudste ook weinig. Wel fikse menstruatiekrampen bij het voeden idd maar niet eens boeiend genoeg voor pcm.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:24 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb dus geen naweeën gehad volgens mij, maar hoe kan het dat je die zo sterk krijgt als je snel bevalt?![]()
Weet nog wel dat mn baarmoeder af en toe wat krampte als ik E aan de borst had. Maar allemaal supermild. En ook geen heel heftige bevalling gehad hoor, dus sja
Hier op de biblebelt zijn er best veel gezinnen van 5+ kinderen. Het ergste vind ik nog dat de oudere kinderen 'moeten' moederen oxer de jongste. De echte moeder hoeft bij wijze van spreken alleen te barenquote:Op zondag 25 oktober 2015 21:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Omg!Sowieso 11! kinderen
![]()
![]()
En die naweeën idd, echt niet grappig nee. Ik beleefde elke keer die 'ik weet niet waar ik t zoeken moet'-paniek opnieuw. Niet fijn.
Die flubberde er dus gewoon tijdens het niezen even uitquote:Op zondag 25 oktober 2015 20:30 schreef zeefje het volgende:
Mental image.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die flubberde er dus gewoon tijdens het niezen even uit.
Wow, 11 kinderen. Biblebelt?
..Jaquote:Op zondag 25 oktober 2015 21:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die flubberde er dus gewoon tijdens het niezen even uit.
Wow, 11 kinderen. Biblebelt?
Nohquote:Op zondag 25 oktober 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:
Haar hart werd gewoon met ieder kind een stukje groter ♡
Kippenvel hier.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:
ik zit hier in een uitlopertje van de bible belt en in een durp verderop zijn de grote gezinnen ook vrij normaal. Ik vond het wel echt heel mooi en ontroerend om mn kraamvrouw te horen die bevallen was van haar 7e. Die vertelde van ja goh je denkt vast van het is de 7e dus het is allemaal niet zo boeiend meer maar ze was weer zo ontzettend verliefd en zo blij met het kindje enz![]()
Haar hart werd gewoon met ieder kind een stukje groter ♡
Jup. Dat was de deal idd.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Had jij niet een deal ofzo? Ging er niet getrouwd worden bij een tweede?
Helaas past een ledikantformaat niet naast ons bed. Wordt dus sowieso een wiegjes-co-sleeper..quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:32 schreef LadyBlack het volgende:
Lamb, wij gaan voor het IKEA spijlenbedje (de GULLIVER) als cosleeper. Heb nog niet opgemeten of alles exact past, maar we hebben ook een IKEA bed, dus er is vast iets van te maken.
De vorige keer lag E tot 5 maanden ofzo in de wieg bij ons op de kamer (omdat ik het zo vreselijk tof vond dat ze in onze familiewieg sliep), maar het lijkt me eigenlijk veeeel makkelijker om dr naast me te hebben. En dan zet ik de wieg wel op de babykamer voor overdag
Mja aan de ene kant wel aan de andere kant groei je daar wsl ook wel weer in.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:47 schreef zeefje het volgende:
T lijkt mij zo lastig. Aandacht tussen 10 kinderen verdelen
Ja de vk zei hier ook: "doe maar een uurtje of 8 a 10, dat is net mooi voor het proces én voor je energie"quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:30 schreef silliegirl het volgende:
Mijn moeder beviel van mij (ben haar oudste) ook als sneltrein; vliezen braken, weeen begonnen en nog geen 2 uur later was ik er (mijn vader kwam vanuit zijn werk en kon me nog net opvangen, ik heb altijd moeten horen dat ik toen al niet wilde wachten).
Mijn oma beviel overigens op exact dezelfde wijze van haar eerste. Volgens de gyn (die daar overigens naar vroeg) moest ik maar niet te lang wachten met bellen als ik ga bevallen..
Maar dat hele snelle lijkt me ook heftig, je wil toch een beetje dat proces denk ik. Niet dat dat nu perse 20 uur moet gaan duren (klopt af), maar toch.. Anders ist helemaal iets dat je overkomt, zeg maar..
Een vriendin van me heeft er een gekocht van Petite Amelie en die lijkt me heel handig, want je kunt de zijkant omhoog klikken als je er zelf niet bij bent. Daarvoor moest ik bij de onze nog een apart hekje bestellen en dat heb ik niet gedaan. De onze was ook duurder en deze is gewoon mooi wit ipv onbewerkt hout en er zit al een prima matrasje bij.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:53 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Helaas past een ledikantformaat niet naast ons bed. Wordt dus sowieso een wiegjes-co-sleeper..
Mja, het klinkt allemaal heel mooi zo, maar ik ben ook opgegroeid in zo'n bible belt omgeving en denk daar toch wat anders over. Zelf kom ik uit een gezin van 5, en in mijn moedersfamilie kwamen gezinnen voor van 10 en zelfs 15 kinderen. Ik heb dat helemaal niet als fijn ervaren allemaal en dingen gezien en meegemaakt, waardoor ik nu denk: hoe goed je dat ook probeert te doen allemaal als moeder het is vrijwel onmogelijk om alles te zien, aandacht te hebben steeds, en ook door te hebben en te zien wat er bij ieder kind speelt en hoe ook de onderlinge contacten/verhoudingen zijn. Dat laatste wordt ook wel eens veel te rooskleurig gemaakt allemaal. Broers en zussen gaan echt niet altijd aardig met elkaar om en in zulke grote gezinnen kan onderlinge jaloezie een grote rol spelen. Strijden om de aandacht, ondergesneeuwd raken, etc. En als het met 1 kind ineens niet goed gaat, en dingen dus niet meer makkelijk op rolletjes gaan, dan stapelen de problemen zich heel gemakkelijk op. Als ik nu met I bezig ben, dan weet ik gewoon zeker: zoveel tijd en aandacht heeft mijn moeder nooit voor mij gehad. Die was op dat moment o.a. bezig een moeilijke oudste puberdochter in bedwang te houden. Mijn moeder heeft daar overigens zelf ook een rotgevoel aan overgehouden. Die had liever wat minder kinderen gehad, hoeveel ze ook van mij houdt verder. En ik kan me dat helemaal voorstellen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mja aan de ene kant wel aan de andere kant groei je daar wsl ook wel weer in.
Mijn kraamvrouw destijds had er iig goed de wind onder hoor. Dat huishouden liep op rolletjes, er werden gewoon koekjes en taarten gebakken met de kleintjes, geknuffeld met de mini's en boeken gelezen/huiswerk gemaakt met de oudsten.
Ik denk niet dat ze veel me-time over hield overdag maar de aandacht en liefde voor de kinderen was er echt 100%.
Snap ik hoor, ik heb het enkel over dat ene specifieke gezinquote:Op maandag 26 oktober 2015 06:58 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Mja, het klinkt allemaal heel mooi zo, maar ik ben ook opgegroeid in zo'n bible belt omgeving en denk daar toch wat anders over. Zelf kom ik uit een gezin van 5, en in mijn moedersfamilie kwamen gezinnen voor van 10 en zelfs 15 kinderen. Ik heb dat helemaal niet als fijn ervaren allemaal en dingen gezien en meegemaakt, waardoor ik nu denk: hoe goed je dat ook probeert te doen allemaal als moeder het is vrijwel onmogelijk om alles te zien, aandacht te hebben steeds, en ook door te hebben en te zien wat er bij ieder kind speelt en hoe ook de onderlinge contacten/verhoudingen zijn. Dat laatste wordt ook wel eens veel te rooskleurig gemaakt allemaal. Broers en zussen gaan echt niet altijd aardig met elkaar om en in zulke grote gezinnen kan onderlinge jaloezie een grote rol spelen. Strijden om de aandacht, ondergesneeuwd raken, etc. En als het met 1 kind ineens niet goed gaat, en dingen dus niet meer makkelijk op rolletjes gaan, dan stapelen de problemen zich heel gemakkelijk op. Als ik nu met I bezig ben, dan weet ik gewoon zeker: zoveel tijd en aandacht heeft mijn moeder nooit voor mij gehad. Die was op dat moment o.a. bezig een moeilijke oudste puberdochter in bedwang te houden. Mijn moeder heeft daar overigens zelf ook een rotgevoel aan overgehouden. Die had liever wat minder kinderen gehad, hoeveel ze ook van mij houdt verder. En ik kan me dat helemaal voorstellen.
Dit!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |