abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157099085
ik zit hier in een uitlopertje van de bible belt en in een durp verderop zijn de grote gezinnen ook vrij normaal. Ik vond het wel echt heel mooi en ontroerend om mn kraamvrouw te horen die bevallen was van haar 7e. Die vertelde van ja goh je denkt vast van het is de 7e dus het is allemaal niet zo boeiend meer maar ze was weer zo ontzettend verliefd en zo blij met het kindje enz O+
Haar hart werd gewoon met ieder kind een stukje groter ♡
:)
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:34:42 #277
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_157099108
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die flubberde er dus gewoon tijdens het niezen even uit :').
Wow, 11 kinderen. Biblebelt? :@
..Ja :@
Zie post hierboven
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:36:58 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157099237
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:
Noh O+
pi_157099247
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:36 schreef -Spring het volgende:
O hou op. Ik wil er ook zeven. }:| O+
Had jij niet een deal ofzo? Ging er niet getrouwd worden bij een tweede? :P
pi_157099262
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:
ik zit hier in een uitlopertje van de bible belt en in een durp verderop zijn de grote gezinnen ook vrij normaal. Ik vond het wel echt heel mooi en ontroerend om mn kraamvrouw te horen die bevallen was van haar 7e. Die vertelde van ja goh je denkt vast van het is de 7e dus het is allemaal niet zo boeiend meer maar ze was weer zo ontzettend verliefd en zo blij met het kindje enz O+
Kippenvel hier. O+
Professioneel gifmenger.
pi_157099274
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:36 schreef -Spring het volgende:
O hou op. Ik wil er ook zeven. }:| O+
Jij woonde al in mijn buurt toch? Dan kan het prima hoor, valt hier heul nie op! :s)
pi_157099539
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Had jij niet een deal ofzo? Ging er niet getrouwd worden bij een tweede? :P
Jup. Dat was de deal idd. :D Ooit. :P
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:46:26 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157099731
Bij ons in de straat woont ook een gezin met 10 kinderen, maar ze zijn zo gezellig en liefdevol. Ik wilde ook altijd een groot gezin, maar mijn man wil maximaal twee kinderen ;( :').
KuikenGuppy
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:47:34 #285
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_157099793
T lijkt mij zo lastig. Aandacht tussen 10 kinderen verdelen
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_157100110
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:32 schreef LadyBlack het volgende:
Lamb, wij gaan voor het IKEA spijlenbedje (de GULLIVER) als cosleeper. Heb nog niet opgemeten of alles exact past, maar we hebben ook een IKEA bed, dus er is vast iets van te maken.

De vorige keer lag E tot 5 maanden ofzo in de wieg bij ons op de kamer (omdat ik het zo vreselijk tof vond dat ze in onze familiewieg sliep O+ ), maar het lijkt me eigenlijk veeeel makkelijker om dr naast me te hebben. En dan zet ik de wieg wel op de babykamer voor overdag :D
Helaas past een ledikantformaat niet naast ons bed. Wordt dus sowieso een wiegjes-co-sleeper..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_157100266
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:47 schreef zeefje het volgende:
T lijkt mij zo lastig. Aandacht tussen 10 kinderen verdelen
Mja aan de ene kant wel aan de andere kant groei je daar wsl ook wel weer in.
Mijn kraamvrouw destijds had er iig goed de wind onder hoor. Dat huishouden liep op rolletjes, er werden gewoon koekjes en taarten gebakken met de kleintjes, geknuffeld met de mini's en boeken gelezen/huiswerk gemaakt met de oudsten.
Ik denk niet dat ze veel me-time over hield overdag maar de aandacht en liefde voor de kinderen was er echt 100%.
pi_157101642
Wij hebben zo'n retro rotan achtige wieg op de slaapkamer staan O+
pi_157102702
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:30 schreef silliegirl het volgende:
Mijn moeder beviel van mij (ben haar oudste) ook als sneltrein; vliezen braken, weeen begonnen en nog geen 2 uur later was ik er (mijn vader kwam vanuit zijn werk en kon me nog net opvangen, ik heb altijd moeten horen dat ik toen al niet wilde wachten :') ).
Mijn oma beviel overigens op exact dezelfde wijze van haar eerste :X. Volgens de gyn (die daar overigens naar vroeg) moest ik maar niet te lang wachten met bellen als ik ga bevallen..

Maar dat hele snelle lijkt me ook heftig, je wil toch een beetje dat proces denk ik. Niet dat dat nu perse 20 uur moet gaan duren (klopt af), maar toch.. Anders ist helemaal iets dat je overkomt, zeg maar..
Ja de vk zei hier ook: "doe maar een uurtje of 8 a 10, dat is net mooi voor het proces én voor je energie" :D Ja niet dat 't anders niet goed komt, maar mij lijkt dat ook wel 'n okay dealtje..
pi_157104948
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:53 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Helaas past een ledikantformaat niet naast ons bed. Wordt dus sowieso een wiegjes-co-sleeper..
Een vriendin van me heeft er een gekocht van Petite Amelie en die lijkt me heel handig, want je kunt de zijkant omhoog klikken als je er zelf niet bij bent. Daarvoor moest ik bij de onze nog een apart hekje bestellen en dat heb ik niet gedaan. De onze was ook duurder en deze is gewoon mooi wit ipv onbewerkt hout en er zit al een prima matrasje bij.

Gefeliciteerd nog Natalie!
pi_157105011
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja aan de ene kant wel aan de andere kant groei je daar wsl ook wel weer in.
Mijn kraamvrouw destijds had er iig goed de wind onder hoor. Dat huishouden liep op rolletjes, er werden gewoon koekjes en taarten gebakken met de kleintjes, geknuffeld met de mini's en boeken gelezen/huiswerk gemaakt met de oudsten.
Ik denk niet dat ze veel me-time over hield overdag maar de aandacht en liefde voor de kinderen was er echt 100%.
Mja, het klinkt allemaal heel mooi zo, maar ik ben ook opgegroeid in zo'n bible belt omgeving en denk daar toch wat anders over. Zelf kom ik uit een gezin van 5, en in mijn moedersfamilie kwamen gezinnen voor van 10 en zelfs 15 kinderen. Ik heb dat helemaal niet als fijn ervaren allemaal en dingen gezien en meegemaakt, waardoor ik nu denk: hoe goed je dat ook probeert te doen allemaal als moeder het is vrijwel onmogelijk om alles te zien, aandacht te hebben steeds, en ook door te hebben en te zien wat er bij ieder kind speelt en hoe ook de onderlinge contacten/verhoudingen zijn. Dat laatste wordt ook wel eens veel te rooskleurig gemaakt allemaal. Broers en zussen gaan echt niet altijd aardig met elkaar om en in zulke grote gezinnen kan onderlinge jaloezie een grote rol spelen. Strijden om de aandacht, ondergesneeuwd raken, etc. En als het met 1 kind ineens niet goed gaat, en dingen dus niet meer makkelijk op rolletjes gaan, dan stapelen de problemen zich heel gemakkelijk op. Als ik nu met I bezig ben, dan weet ik gewoon zeker: zoveel tijd en aandacht heeft mijn moeder nooit voor mij gehad. Die was op dat moment o.a. bezig een moeilijke oudste puberdochter in bedwang te houden. Mijn moeder heeft daar overigens zelf ook een rotgevoel aan overgehouden. Die had liever wat minder kinderen gehad, hoeveel ze ook van mij houdt verder. En ik kan me dat helemaal voorstellen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157105025
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2015 06:58 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Mja, het klinkt allemaal heel mooi zo, maar ik ben ook opgegroeid in zo'n bible belt omgeving en denk daar toch wat anders over. Zelf kom ik uit een gezin van 5, en in mijn moedersfamilie kwamen gezinnen voor van 10 en zelfs 15 kinderen. Ik heb dat helemaal niet als fijn ervaren allemaal en dingen gezien en meegemaakt, waardoor ik nu denk: hoe goed je dat ook probeert te doen allemaal als moeder het is vrijwel onmogelijk om alles te zien, aandacht te hebben steeds, en ook door te hebben en te zien wat er bij ieder kind speelt en hoe ook de onderlinge contacten/verhoudingen zijn. Dat laatste wordt ook wel eens veel te rooskleurig gemaakt allemaal. Broers en zussen gaan echt niet altijd aardig met elkaar om en in zulke grote gezinnen kan onderlinge jaloezie een grote rol spelen. Strijden om de aandacht, ondergesneeuwd raken, etc. En als het met 1 kind ineens niet goed gaat, en dingen dus niet meer makkelijk op rolletjes gaan, dan stapelen de problemen zich heel gemakkelijk op. Als ik nu met I bezig ben, dan weet ik gewoon zeker: zoveel tijd en aandacht heeft mijn moeder nooit voor mij gehad. Die was op dat moment o.a. bezig een moeilijke oudste puberdochter in bedwang te houden. Mijn moeder heeft daar overigens zelf ook een rotgevoel aan overgehouden. Die had liever wat minder kinderen gehad, hoeveel ze ook van mij houdt verder. En ik kan me dat helemaal voorstellen.
Snap ik hoor, ik heb het enkel over dat ene specifieke gezin :)
  maandag 26 oktober 2015 @ 08:18:12 #293
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157105416
Niet bijgelezen en een ordinaire crosspost uit het dreumestopic :P Bijlezen komt hopelijk vanavond of overdag als ik me niet kan concentreren op het werk :') )

Zag met scrollen wel dat Natalie en Steenz hun baby hebben *O* Gefeliciteerd!

Gisteren dus mijn ouders ingelicht.
Lucas had een vestje over zijn shirt en dat had ik open gedaan toen iedereen gesettled was een Lucas wat ontdooid. Ze zagen het vrij snel omdat Lucas met zijn vest als een soort superman door het huis liep :+ Pap zag het als eerste. Die las de tekst hardop je hoorde die hersens kraken, keek me aan: "Is het echt?!" waarop ik knikte en toen vloog hij me om de hals en ondertussen zakte het kwartje bij mijn moeder (niet door het shirt dat had ze niet gezien maar door de reactie van mijn pa) die begon te gillen en vloog me ook om de nek O+

Zal morgenavond even een foto online zetten van Lucas in zijn shirt :)

Oh en mijn pa begon ook al over tweelingen }:|
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157105484
ahw leuk die reactie van je ouders O+
en je pa _O- :D
  maandag 26 oktober 2015 @ 08:45:57 #295
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_157105610
Whahahaah!!!! die pa van jou Chanty, volgens mij is die zo gek nog niet met zn balletje dat hij opgooide. *O*

Vandaag op 6+2, ik voel me tonnetje rond. Krijg ook al van die ongemakkelijke blikken van collega's... lieve help hoe ga ik het nog 5 weken stilhouden!?
Over 4 weken hebben we de echo, maar we willen eerst de opa's en oma's inlichten na de echo.
Ik ga me gewoon vet ziekmelden oid. ;( :o
pi_157105769
Ik weet niet wat ik heb hoor. Ik ben zo onrustig als wat. Kan m'n draai in huis niet vinden, man is vandaag ver weg voor werk en daar heb ik de kriebels van. ;(

En ik ben lek :X . Slijm etc, bah. Straks toch naar de klinisch vk, moeten ze daar maar is even kijken of 't afscheiding of toch wat anders is.
  maandag 26 oktober 2015 @ 09:15:43 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157105887
Werpen Sil! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157105927
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 09:15 schreef pinquit het volgende:
Werpen Sil! *O*
Dit! :P
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157106365
spannend sil :D
  maandag 26 oktober 2015 @ 09:54:19 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157106413
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 09:15 schreef pinquit het volgende:
Werpen Sil! *O*
+1 *O*