Jaaa Daui sowieso eerstquote:Op zondag 25 oktober 2015 19:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier is ook ingezet op de 27e, dus dan wordt het nog spannend.
Ik ben de 28e zelf jarig, dus die dag sla ik liever over.. Mini mag zijn eigen verjaardag.
Zullen we Daui anders voorlaten? Die weet immers al zeker dat het de 27e wordt!
Ik ben nu ook wel benieuwd hoor, ik wil de kleine wel graag ontmoeten maar dat hele bevalverhaal baart me toch wel wat zorgen nog..![]()
Ik moest lachenquote:Op zondag 25 oktober 2015 19:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier is ook ingezet op de 27e, dus dan wordt het nog spannend.
Ik ben de 28e zelf jarig, dus die dag sla ik liever over.. Mini mag zijn eigen verjaardag.
Zullen we Daui anders voorlaten? Die weet immers al zeker dat het de 27e wordt!
Ik ben nu ook wel benieuwd hoor, ik wil de kleine wel graag ontmoeten maar dat hele bevalverhaal baart me toch wel wat zorgen nog..![]()
Statistiek is niet mn sterkste punt dus ochquote:Op zondag 25 oktober 2015 19:50 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Puur statistisch gezien gaat mignonne voor jou bevallen. Maar ja. Lies, damned lies and statistics...
Statistieken zeggen helaas weinig over individuele gevallen ook. Maar zoals ik al zei: Migonne mag van mij eerst hoor!quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:50 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Puur statistisch gezien gaat mignonne voor jou bevallen. Maar ja. Lies, damned lies and statistics...
Ik heb er vooral een beetje moeite mee dat ik me er geen voorstelling van kan maken en dat iemand me vertelde dat het pijnniveau ongeveer vergelijkbaar is met 7 botten tegelijk brekenquote:Op zondag 25 oktober 2015 19:59 schreef mignonne het volgende:
oh en sillie, die bevalling, dat kun jij. Natuurlijk is het eng en een onmetelijke klus die je 'eventjes' moet doen. Maar heus dat kun je. Uiteindelijk zit er niets anders op dan er in mee gaan op moment dat het begint.
Het begint zachtjes, zodat je eraan kunt wennen en zodat je zelf ook allerlei pijnstillende stoffen aanmaakt.quote:Op zondag 25 oktober 2015 20:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb er vooral een beetje moeite mee dat ik me er geen voorstelling van kan maken en dat iemand me vertelde dat het pijnniveau ongeveer vergelijkbaar is met 7 botten tegelijk breken. Fijn dat ze dat bloedserieus tegen je zeggen als je hoogzwanger langs komt waggelen..
![]()
![]()
Wat een achterlijke opmerkingquote:Op zondag 25 oktober 2015 20:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb er vooral een beetje moeite mee dat ik me er geen voorstelling van kan maken en dat iemand me vertelde dat het pijnniveau ongeveer vergelijkbaar is met 7 botten tegelijk breken. Fijn dat ze dat bloedserieus tegen je zeggen als je hoogzwanger langs komt waggelen..
![]()
![]()
Zo zonde altijd als mensen dat doenquote:Op zondag 25 oktober 2015 20:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
![]()
![]()
mwhehe je laatste zinnetjequote:Op zondag 25 oktober 2015 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wat een achterlijke opmerking![]()
Wat Buurpoes ook zegt, het gaat geleidelijk. Echt niet zoals in de film dat je gelijk met puffen moet beginnen en de boel bij elkaar gaat schreeuwen.
En nou niet allemaal komen roepen dat t óók zo kan, wantdatwiljegewoonniethorenalsaanstaandemoeder!!
mwhehe je laatste zinnetjequote:
Dat wat je omschrijft had ik bij mn eerste ookquote:Op zondag 25 oktober 2015 20:30 schreef Mariposas het volgende:
Sillie, als je vanaf het begin de ademhalingstechnieken van yoga gebruikt gaat dat je echt goed helpen om in de flow te komen. Ik vond de pijn oprecht echt zó meevallen, ik heb het geen seconde als hels ervaren, en van de laatste 2 cm weet ik niets qua pijnniveau, zat echt op een andere planeet ofzo.
Mignonne ik denk dat jij als verrassing ook geen 8-ponder krijgt. 3820 gram zet ik in.
Vaak heb je dan wel fiks naweeen...quote:Op zondag 25 oktober 2015 20:30 schreef zeefje het volgende:
Hier in de straat is iemand van haar 11e kind bevallen. Bevalling/weeën begon tijdens het koken. Kinderen aan tafel met eten gezet en 25 minuten later was de 11e er. Zonder vlos (kwam aan toen kind eruit was) en zonder man (was onderweg maar dus ook te laat)
Wel 'makkelijk ' als het zo kan, geen toeters bellen maar wel heftig![]()
quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Vaak heb je dan wel fiks naweeen...
Omg!quote:Op zondag 25 oktober 2015 20:30 schreef zeefje het volgende:
Hier in de straat is iemand van haar 11e kind bevallen. Bevalling/weeën begon tijdens het koken. Kinderen aan tafel met eten gezet en 25 minuten later was de 11e er. Zonder vlos (kwam aan toen kind eruit was) en zonder man (was onderweg maar dus ook te laat)
Ik had het bij de oudste ook weinig. Wel fikse menstruatiekrampen bij het voeden idd maar niet eens boeiend genoeg voor pcm.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:24 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb dus geen naweeën gehad volgens mij, maar hoe kan het dat je die zo sterk krijgt als je snel bevalt?![]()
Weet nog wel dat mn baarmoeder af en toe wat krampte als ik E aan de borst had. Maar allemaal supermild. En ook geen heel heftige bevalling gehad hoor, dus sja
Hier op de biblebelt zijn er best veel gezinnen van 5+ kinderen. Het ergste vind ik nog dat de oudere kinderen 'moeten' moederen oxer de jongste. De echte moeder hoeft bij wijze van spreken alleen te barenquote:Op zondag 25 oktober 2015 21:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Omg!Sowieso 11! kinderen
![]()
![]()
En die naweeën idd, echt niet grappig nee. Ik beleefde elke keer die 'ik weet niet waar ik t zoeken moet'-paniek opnieuw. Niet fijn.
Die flubberde er dus gewoon tijdens het niezen even uitquote:Op zondag 25 oktober 2015 20:30 schreef zeefje het volgende:
Mental image.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die flubberde er dus gewoon tijdens het niezen even uit.
Wow, 11 kinderen. Biblebelt?
..Jaquote:Op zondag 25 oktober 2015 21:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die flubberde er dus gewoon tijdens het niezen even uit.
Wow, 11 kinderen. Biblebelt?
Nohquote:Op zondag 25 oktober 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:
Haar hart werd gewoon met ieder kind een stukje groter ♡
Kippenvel hier.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:
ik zit hier in een uitlopertje van de bible belt en in een durp verderop zijn de grote gezinnen ook vrij normaal. Ik vond het wel echt heel mooi en ontroerend om mn kraamvrouw te horen die bevallen was van haar 7e. Die vertelde van ja goh je denkt vast van het is de 7e dus het is allemaal niet zo boeiend meer maar ze was weer zo ontzettend verliefd en zo blij met het kindje enz![]()
Haar hart werd gewoon met ieder kind een stukje groter ♡
Jup. Dat was de deal idd.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Had jij niet een deal ofzo? Ging er niet getrouwd worden bij een tweede?
Helaas past een ledikantformaat niet naast ons bed. Wordt dus sowieso een wiegjes-co-sleeper..quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:32 schreef LadyBlack het volgende:
Lamb, wij gaan voor het IKEA spijlenbedje (de GULLIVER) als cosleeper. Heb nog niet opgemeten of alles exact past, maar we hebben ook een IKEA bed, dus er is vast iets van te maken.
De vorige keer lag E tot 5 maanden ofzo in de wieg bij ons op de kamer (omdat ik het zo vreselijk tof vond dat ze in onze familiewieg sliep), maar het lijkt me eigenlijk veeeel makkelijker om dr naast me te hebben. En dan zet ik de wieg wel op de babykamer voor overdag
Mja aan de ene kant wel aan de andere kant groei je daar wsl ook wel weer in.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:47 schreef zeefje het volgende:
T lijkt mij zo lastig. Aandacht tussen 10 kinderen verdelen
Ja de vk zei hier ook: "doe maar een uurtje of 8 a 10, dat is net mooi voor het proces én voor je energie"quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:30 schreef silliegirl het volgende:
Mijn moeder beviel van mij (ben haar oudste) ook als sneltrein; vliezen braken, weeen begonnen en nog geen 2 uur later was ik er (mijn vader kwam vanuit zijn werk en kon me nog net opvangen, ik heb altijd moeten horen dat ik toen al niet wilde wachten).
Mijn oma beviel overigens op exact dezelfde wijze van haar eerste. Volgens de gyn (die daar overigens naar vroeg) moest ik maar niet te lang wachten met bellen als ik ga bevallen..
Maar dat hele snelle lijkt me ook heftig, je wil toch een beetje dat proces denk ik. Niet dat dat nu perse 20 uur moet gaan duren (klopt af), maar toch.. Anders ist helemaal iets dat je overkomt, zeg maar..
Een vriendin van me heeft er een gekocht van Petite Amelie en die lijkt me heel handig, want je kunt de zijkant omhoog klikken als je er zelf niet bij bent. Daarvoor moest ik bij de onze nog een apart hekje bestellen en dat heb ik niet gedaan. De onze was ook duurder en deze is gewoon mooi wit ipv onbewerkt hout en er zit al een prima matrasje bij.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:53 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Helaas past een ledikantformaat niet naast ons bed. Wordt dus sowieso een wiegjes-co-sleeper..
Mja, het klinkt allemaal heel mooi zo, maar ik ben ook opgegroeid in zo'n bible belt omgeving en denk daar toch wat anders over. Zelf kom ik uit een gezin van 5, en in mijn moedersfamilie kwamen gezinnen voor van 10 en zelfs 15 kinderen. Ik heb dat helemaal niet als fijn ervaren allemaal en dingen gezien en meegemaakt, waardoor ik nu denk: hoe goed je dat ook probeert te doen allemaal als moeder het is vrijwel onmogelijk om alles te zien, aandacht te hebben steeds, en ook door te hebben en te zien wat er bij ieder kind speelt en hoe ook de onderlinge contacten/verhoudingen zijn. Dat laatste wordt ook wel eens veel te rooskleurig gemaakt allemaal. Broers en zussen gaan echt niet altijd aardig met elkaar om en in zulke grote gezinnen kan onderlinge jaloezie een grote rol spelen. Strijden om de aandacht, ondergesneeuwd raken, etc. En als het met 1 kind ineens niet goed gaat, en dingen dus niet meer makkelijk op rolletjes gaan, dan stapelen de problemen zich heel gemakkelijk op. Als ik nu met I bezig ben, dan weet ik gewoon zeker: zoveel tijd en aandacht heeft mijn moeder nooit voor mij gehad. Die was op dat moment o.a. bezig een moeilijke oudste puberdochter in bedwang te houden. Mijn moeder heeft daar overigens zelf ook een rotgevoel aan overgehouden. Die had liever wat minder kinderen gehad, hoeveel ze ook van mij houdt verder. En ik kan me dat helemaal voorstellen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mja aan de ene kant wel aan de andere kant groei je daar wsl ook wel weer in.
Mijn kraamvrouw destijds had er iig goed de wind onder hoor. Dat huishouden liep op rolletjes, er werden gewoon koekjes en taarten gebakken met de kleintjes, geknuffeld met de mini's en boeken gelezen/huiswerk gemaakt met de oudsten.
Ik denk niet dat ze veel me-time over hield overdag maar de aandacht en liefde voor de kinderen was er echt 100%.
Snap ik hoor, ik heb het enkel over dat ene specifieke gezinquote:Op maandag 26 oktober 2015 06:58 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Mja, het klinkt allemaal heel mooi zo, maar ik ben ook opgegroeid in zo'n bible belt omgeving en denk daar toch wat anders over. Zelf kom ik uit een gezin van 5, en in mijn moedersfamilie kwamen gezinnen voor van 10 en zelfs 15 kinderen. Ik heb dat helemaal niet als fijn ervaren allemaal en dingen gezien en meegemaakt, waardoor ik nu denk: hoe goed je dat ook probeert te doen allemaal als moeder het is vrijwel onmogelijk om alles te zien, aandacht te hebben steeds, en ook door te hebben en te zien wat er bij ieder kind speelt en hoe ook de onderlinge contacten/verhoudingen zijn. Dat laatste wordt ook wel eens veel te rooskleurig gemaakt allemaal. Broers en zussen gaan echt niet altijd aardig met elkaar om en in zulke grote gezinnen kan onderlinge jaloezie een grote rol spelen. Strijden om de aandacht, ondergesneeuwd raken, etc. En als het met 1 kind ineens niet goed gaat, en dingen dus niet meer makkelijk op rolletjes gaan, dan stapelen de problemen zich heel gemakkelijk op. Als ik nu met I bezig ben, dan weet ik gewoon zeker: zoveel tijd en aandacht heeft mijn moeder nooit voor mij gehad. Die was op dat moment o.a. bezig een moeilijke oudste puberdochter in bedwang te houden. Mijn moeder heeft daar overigens zelf ook een rotgevoel aan overgehouden. Die had liever wat minder kinderen gehad, hoeveel ze ook van mij houdt verder. En ik kan me dat helemaal voorstellen.
Dit!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |