Please continuequote:Op zondag 27 september 2015 21:31 schreef Reya het volgende:
Wees gerust, we gaan de uitkomst van dit referendum prettig negeren.
Eerlijk gezegd dacht ik een week geleden ook dat ze het niet meer zouden halenquote:Naschrift standenteller:
Ja, we geven het toe: we hebben een béétje gesjoemeld met de tussenstanden. Maar niet heel erg: afgelopen maandag stonden we na vijf weken campagne pas op krap 196.000 en begon de moed ons in de schoenen te zakken. Maar de oproep aan iedereen die al getekend had om nog minstens 1 ondertekenaar te vinden, deed wonderen. Donderdagmiddag om 15:02 uur ging de teller door de 300.000 en nu staat hij op het ongelofelijke aantal van [zie teller]. We doen bij dezen teken.geenpeil.nl op slot, om genoeg tijd te hebben om de laatste formulieren te drukken en naar Heerlen te brengen.
Maandag 14/9 - 9u: 162.500
Woensdag 16/9 - 9u: 170.450
Maandag 21/9 - 9u: 195.950
Dinsdag 22/9 - 9u: 219.000
Woensdag 23/9 - 9u: 242.000
Donderdag 24/9 - 9u: 277.000
Vrijdag 25/9 - 9u: 344.500
Zaterdag 26/9 - 12u30: 413.500
Zondag 27/9 - 9u 432.000
http://www.geenstijl.nl/m(...)dat_was_het_dan.html
Och, zo dramatisch is het ook weer niet.quote:Op maandag 28 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:
ahh Wilders kidnapt dit referendum dus alweer voor zijn eigen agenda, Putin lacht zich de ballen uit zijn broek.
Totaal onvergelijkbaar. Dit referendum kost eenmalig 30 miljoen. Die vluchtelingen blijven vele, vele jaren achtereen een honderdvoudig bedrag kosten.quote:Op maandag 28 september 2015 09:42 schreef LegendLegolas het volgende:
Voor vluchtelingen wil ik mijn belastingen wel betalen maar voor zo'n onzinreferendum van PVV aarslikkers liever niet
Alle aandacht is goed. De mensen stemmen toch wel tegen, ze hebben de buik vol van de EU. Als de opkomst maar hoog is.quote:Op maandag 28 september 2015 09:47 schreef SeLang het volgende:
Alsof het negatief is dat je campagne voert als er een referendum aankomt. Dat is toch juist zoals het hoort. Het zou juist het toppunt zijn van regenteske arrogantie als je in zo'n periode geen campagne voert!
Btw: zoals in 2005 dus, toen de gevestigde politiek een groot pak slaag kreeg van de kiezer
En ik betaal liever voor geen van beiden.quote:Op maandag 28 september 2015 09:42 schreef LegendLegolas het volgende:
Voor vluchtelingen wil ik mijn belastingen wel betalen maar voor zo'n onzinreferendum van PVV aarslikkers liever niet
Ze kunnen niet anders dan een negatieve uitslag negeren. NL gaat het echt niet tegen de EU / DE opnemen.quote:Op maandag 28 september 2015 09:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Die vraag is of de politiek dit naast zich neer gaat leggen. Zo ja, dan weten we gelijk dat de politiek geen knip voor de neus waard is.
Belastinggeld is belastinggeld en het geld dat ze uitgeven aan t referendum is idioot. Al die PVV aarslikkers zeuren altijd dat hun belastinggeld aan onzinnige dingen opgaat, maar nu doen ze t toch echt zelf. Hypocrieten.quote:Op maandag 28 september 2015 09:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Totaal onvergelijkbaar. Dit referendum kost eenmalig 30 miljoen. Die vluchtelingen blijven vele, vele jaren achtereen een honderdvoudig bedrag kosten.
Stemt voor.quote:Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alle aandacht is goed. De mensen stemmen toch wel voor
Ik denk dat die heel erg succesvol wordt.quote:Op maandag 28 september 2015 09:39 schreef SeLang het volgende:
Tijd voor een nieuwe eurosceptische partij: GeenStem
Alsof alleen PVV-ers dit referendum gaan aangrijpen om hun onvrede over de koers van de EU te uiten.quote:Op maandag 28 september 2015 09:42 schreef LegendLegolas het volgende:
Jij was eerst zo'n grote voorstander van dit referendum, maar nu vind je het jammer dat Wilders er campagne mee gaat voeren? Ga toch niet over kidnappen spreken als je eerst al te huilen zat over dit referendum.quote:Op maandag 28 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:
ahh Wilders kidnapt dit referendum dus alweer voor zijn eigen agenda, Putin lacht zich de ballen uit zijn broek.
Net als bij het referendum over de Europese Grondwet, wat eigenlijk over Auschwitz ging en of het licht aan blijft in de EU? Zowel voor als tegenstanders zullen er hun eigen invulling aan geven, ongetwijfeld zullen de tegenstanders het veel breder trekken dan het eigenlijke onderwerp terwijl de voorstanders het waarschijnlijk zoveel mogelijk gaan bagatelliseren. In het voorjaar zullen we de resultaten er van mogen aanschouwenquote:Op maandag 28 september 2015 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
Ben benieuwd of de Pvveej in die campagne dan ook daadwerkelijk gaat uitleggen waar het referendum precies over gaat.
Koren op de molen dus voor nog meer Nederlanders die tegen het EU gedrocht zijnquote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ze kunnen niet anders dan een negatieve uitslag negeren. NL gaat het echt niet tegen de EU / DE opnemen.
Daar wordt wel veel over gezeurd (kamervragen etc). Maar het grote probleem is dat mensen helemaal geen onderscheid kunnen maken tussen grote getallen die van een heel andere orde zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Belastinggeld is belastinggeld en het geld dat ze uitgeven aan t referendum is idioot. Al die PVV aarslikkers zeuren altijd dat hun belastinggeld aan onzinnige dingen opgaat, maar nu doen ze t toch echt zelf. Hypocrieten.
De eigen bevolking en de democratie zijn van minder belang dus?quote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ze kunnen niet anders dan een negatieve uitslag negeren. NL gaat het echt niet tegen de EU / DE opnemen.
Daarom is dit referendum ook zo enorm kansloos.quote:Op maandag 28 september 2015 09:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Net als bij het referendum over de Europese Grondwet, wat eigenlijk over Auschwitz ging en of het licht aan blijft in de EU? Zowel voor als tegenstanders zullen er hun eigen invulling aan geven, ongetwijfeld zullen de tegenstanders het veel breder trekken dan het eigenlijke onderwerp terwijl de voorstanders het waarschijnlijk zoveel mogelijk gaan bagatelliseren. In het voorjaar zullen we de resultaten er van mogen aanschouwen
oh, dat zullen we wel zien, ik denk dat het een opstapje is voor een bepaald personage om daar eens goed garen bij te spinnenquote:Op maandag 28 september 2015 09:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Och, zo dramatisch is het ook weer niet.
En niet geheel ten onrechte.quote:Op maandag 28 september 2015 09:56 schreef Re het volgende:
[..]
oh, dat zullen we wel zien, ik denk dat het een opstapje is voor een bepaald personage om daar eens goed garen bij te spinnen
Wilders? Allicht, maar die spint toch al genoeg garen bij de vluchtelingencrisis.quote:Op maandag 28 september 2015 09:56 schreef Re het volgende:
[..]
oh, dat zullen we wel zien, ik denk dat het een opstapje is voor een bepaald personage om daar eens goed garen bij te spinnen
Democratie is onzinnig? Reguliere verkiezingen ook maar afschaffen? Dat kost ook vele miljoenen.quote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Belastinggeld is belastinggeld en het geld dat ze uitgeven aan t referendum is idioot. Al die PVV aarslikkers zeuren altijd dat hun belastinggeld aan onzinnige dingen opgaat, maar nu doen ze t toch echt zelf. Hypocrieten.
Ach ja, het Vladimir Poetin argument.Ben je tegen de EU? Poetin is blij! Dat wil je toch niet???quote:Op maandag 28 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:
Dan zijn reguliere verkiezingen dat ook, daar worden ook vaak zaken aangehaald waar de verkiezingen niet over gaan (landelijke zaken bij lokale verkiezingen).quote:Op maandag 28 september 2015 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom is dit referendum ook zo enorm kansloos.
ik ben geen tegenstander van het referendum hoorquote:Op maandag 28 september 2015 09:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij was eerst zo'n grote voorstander van dit referendum, maar nu vind je het jammer dat Wilders er campagne mee gaat voeren? Ga toch niet over kidnappen spreken als je eerst al te huilen zat over dit referendum.
[..]
Net als bij het referendum over de Europese Grondwet, wat eigenlijk over Auschwitz ging en of het licht aan blijft in de EU? Zowel voor als tegenstanders zullen er hun eigen invulling aan geven, ongetwijfeld zullen de tegenstanders het veel breder trekken dan het eigenlijke onderwerp terwijl de voorstanders het waarschijnlijk zoveel mogelijk gaan bagatelliseren. In het voorjaar zullen we de resultaten er van mogen aanschouwen
De politieke oriëntatie van Geenstijl is geen PvdA hoorquote:Op maandag 28 september 2015 09:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alsof alleen PVV-ers dit referendum gaan aangrijpen om hun onvrede over de koers van de EU te uiten.
Natuurlijk is het een referendum over een associatieverdrag met Oekraïne, maar het gaat uitdraaien op een referendum 'voor of tegen (de huidige koers van de) EU'.
Dan zullen ook veel PvdD, SP, PvdA en zelfs VVD-ers hun stem laten horen en een signaal willen afgeven verwacht ik.
Ze leggen de uitkomst toch wel naast zich neer flappiequote:Op maandag 28 september 2015 09:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Democratie is onzinnig? Reguliere verkiezingen ook maar afschaffen? Dat kost ook vele miljoenen.
Dat je tegen bepaalde uitgaven bent betekent niet dat je tegen elke uitgave (of investering) hoeft te zijn.
Het gaat om de macht; daar mag wel wat voor wijken. Ik denk dat er zo geredeneerd wordt in bepaalde kringen. Waarom wilde D66 anders zo graag voorkomen dat er over EU verdragen referenda konden worden aangevraagd?quote:Op maandag 28 september 2015 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De eigen bevolking en de democratie zijn van minder belang dus?
Zo is dat. En ongeacht hoe de vraag van het referendum wordt gedefinieerd, dit referendum gaat eigenlijk niet over dat verdrag met de Oekraïne maar is een motie van afkeuren jegens de EU en de manier waarop Nederland zichzelf in de uitverkoop gooit. De treinladingen geld die tegen de wil van het volk naar Griekenland worden gestuurd, onze pensioenpot die is overgeheveld naar Italië, etc etc. En dat weten ze in Den Haag dondersgoed en zo moeten ze de uitslag ook interpreteren.quote:Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alle aandacht is goed. De mensen stemmen toch wel tegen, ze hebben de buik vol van de EU. Als de opkomst maar hoog is.
Heb je liever koren op de molen of dat het verdrag niet doorgaat.quote:Op maandag 28 september 2015 09:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Koren op de molen dus voor nog meer Nederlanders die tegen het EU gedrocht zijn
Dat ligt wel voor de hand ja.quote:Op maandag 28 september 2015 09:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alsof alleen PVV-ers dit referendum gaan aangrijpen om hun onvrede over de koers van de EU te uiten.
Natuurlijk is het een referendum over een associatieverdrag met Oekraïne, maar het gaat uitdraaien op een referendum 'voor of tegen (de huidige koers van de) EU'.
Dan zullen ook veel PvdD, SP, PvdA en zelfs VVD-ers hun stem laten horen en een signaal willen afgeven verwacht ik.
en dan ratificeren ze het verdrag met de oekraine niet... en dan?quote:Op maandag 28 september 2015 10:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo is dat. En ongeacht hoe de vraag van het referendum wordt gedefinieerd, dit referendum gaat eigenlijk niet over dat verdrag met de Oekraïne maar is een motie van afkeuren jegens de EU en de manier waarop Nederland zichzelf in de uitverkoop gooit. De treinladingen geld die tegen de wil van het volk naar Griekenland worden gestuurd, onze pensioenpot die is overgeheveld naar Italië, etc etc. En dat weten ze in Den Haag dondersgoed en zo moeten ze de uitslag ook interpreteren.
Wat ik echter vermoed is dat de verzuurde regenteske pechtholders het straks gaan hebben over technische details van het verdrag zelf in plaats van de onderliggende onvrede over de andere onderwerpen te adresseren. Dat is zogenaamd the right think to do. "Daar gaat deze wet toch niet over?". Nee, maar gaat het referendum in feite wel over! Dat is de reden dat GeenPeil zoveel mensen op de been heeft gekregen!
Met dat soort gedrag vergroten de regenten alleen maar de kloof met de kiezer.
Kan nog interessant worden.
Nee, maar je hoeft niet persé GS aanhanger te zijn om toch dit referendum te steunen en om daarna de mogelijkheid tot het uiten van je EU kritiek te benutten.quote:Op maandag 28 september 2015 10:01 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
De politieke oriëntatie van Geenstijl is geen PvdA hoor
Het lijkt me inderdaad correcter om wat breder naar dit referendum te kijken dan enkel als een oordeel over een associatieverdrag, gezien de discursieve achtergrond. Wat dan nog wel ontbreekt is een interpretatie van de uitslag: hoe zou een eventuele "nee" - een waarschijnlijk scenario - moeten worden omgezet in concreet politiek handelen? Eurosceptici gaan daar nog hun handel vol aan hebben.quote:Op maandag 28 september 2015 10:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo is dat. En ongeacht hoe de vraag van het referendum wordt gedefinieerd, dit referendum gaat eigenlijk niet over dat verdrag met de Oekraïne maar is een motie van afkeuren jegens de EU en de manier waarop Nederland zichzelf in de uitverkoop gooit. De treinladingen geld die tegen de wil van het volk naar Griekenland worden gestuurd, onze pensioenpot die is overgeheveld naar Italië, etc etc. En dat weten ze in Den Haag dondersgoed en zo moeten ze de uitslag ook interpreteren.
Nee, daar gaat het NIET over.quote:Op maandag 28 september 2015 10:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat ik echter vermoed is dat de verzuurde regenteske pechtholders het straks gaan hebben over technische details van het verdrag zelf in plaats van de onderliggende onvrede over de andere onderwerpen te adresseren. Dat is zogenaamd the right think to do. "Daar gaat deze wet toch niet over?". Nee, maar gaat het referendum in feite wel over! Dat is de reden dat GeenPeil zoveel mensen op de been heeft gekregen!
Met dat soort gedrag vergroten de regenten alleen maar de kloof met de kiezer.
Kan nog interessant worden.
'Het gevoel dat'quote:Op maandag 28 september 2015 09:59 schreef LXIV het volgende:
Het kost 2 euro per Nederlander. Over een heel jaar. Democratie mag best wel iets kosten, en de mensen die zeuren dat we geen referendum moeten krijgen omdat het te veel kost zijn echte zeurpieten.
De behoefte aan inspraak in de EU, die onze toekomst bepaald, is er blijkbaar erg sterk. En ik snap dat heel goed, want ik heb net als veel andere Nederlanders het gevoel dat alles wat er in de EU gebeurt totaal zonder mijn inspraak of met mijjn belang rekening te houden gebeurd. Daarom wilde ik ook graag dit referendum.
Referendum gaat letterlijk over dat verdrag, niet over de EU. Als je t niet eens bent met de EU als geheel moet je dáár een referendum over beginnen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, maar je hoeft niet persé GS aanhanger te zijn om toch dit referendum te steunen en om daarna de mogelijkheid tot het uiten van je EU kritiek te benutten.
Je hebt het er wel zwaar mee he, kerel?quote:Op maandag 28 september 2015 10:12 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Referendum gaat letterlijk over dat verdrag, niet over de EU. Als je t niet eens bent met de EU als geheel moet je dáár een referendum over beginnen.
Liever dat men eens luistert naar wat de mensen vinden.quote:Op maandag 28 september 2015 10:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Heb je liever koren op de molen of dat het verdrag niet doorgaat.
Dat zegt meer over de politici die dat doen dan over mij.quote:Op maandag 28 september 2015 10:01 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Ze leggen de uitkomst toch wel naast zich neer flappie
Ik moet nog zien of er een meerderheid komt en een hoog genoeg opkomstpercentage. Ik ga iig voor het verdrag stemmen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Liever dat men eens luistert naar wat de mensen vinden.
Echter zou het bij een negeren van het referendum veel zeggen over de politiek. Kortom, in de toekomst nog meer EU sceptische mensen erbij
Bijna niemand is tegen Europese samenwerking op zich. Maar de EU is uitgegroeid tot een onbeheersbaar kankergezwel. En daar moeten we iets aan doen.quote:
Als je wil dat ze luisteren, geef dan ook antwoord op de vraag die je gevraagd wordt.quote:Op maandag 28 september 2015 10:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Liever dat men eens luistert naar wat de mensen vinden.
Echter zou het bij een negeren van het referendum veel zeggen over de politiek. Kortom, in de toekomst nog meer EU sceptische mensen erbij
De onderliggende vraag is toch duidelijk zat?quote:Op maandag 28 september 2015 10:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je wil dat ze luisteren, geef dan ook antwoord op de vraag die je gevraagd wordt.
En dus niet:
"Wilt u ook suiker in de koffie?"
"Ik ben tegen de glutamaat in jullie biskwietjes"
"Goed, dan doe ik 1 klontje suiker in de koffie"
"Wat een slecht koffiehuis, jullie luisteren ook nooit naar wat ik wil hè!?"
Die kans zit er in, maar dat zegt heel veel over D66 die haar wortels al heel lang geleden is verloren. In 2006 hadden ze tijdens hun congres beter kunnen beslissen om er mee op te houden. De kroonjuwelen zijn weg, nu is D66 het tegenovergestelde van waar ze zogenaamd voor stonden en voor zij opgericht.quote:Op maandag 28 september 2015 10:01 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het gaat om de macht; daar mag wel wat voor wijken. Ik denk dat er zo geredeneerd wordt in bepaalde kringen. Waarom wilde D66 anders zo graag voorkomen dat er over EU verdragen referenda konden worden aangevraagd?
Zegt wel wat over jou flappie, jij neemt het serieusquote:Op maandag 28 september 2015 10:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de politici die dat doen dan over mij.
maar dan snap ik het blijkbaar gewoon niet, als het breder is, griekenland, de vluchtelingen, hoe kan een nee tegen een verdragje dan vertaald worden in deze uitslag... Stem je tegen dit associatieverdrag ben je tegen vluchtelingenbeleid of tegen griekenland...quote:Op maandag 28 september 2015 10:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad correcter om wat breder naar dit referendum te kijken dan enkel als een oordeel over een associatieverdrag, gezien de discursieve achtergrond. Wat dan nog wel ontbreekt is een interpretatie van de uitslag: hoe zou een eventuele "nee" - een waarschijnlijk scenario - moeten worden omgezet in concreet politiek handelen? Eurosceptici gaan daar nog hun handel vol aan hebben.
Zelfs voor mij is dit nog steeds ongrijpbaar.quote:Op maandag 28 september 2015 10:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ken jij de europese besluitvorming en hoe je invloed kan uitoefenen?
Het is een serieus onderwerp, dat jij democratie niet belangrijk vindt zegt ook wat over jou.quote:Op maandag 28 september 2015 10:22 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Zegt wel wat over jou flappie, jij neemt het serieus
Dit is een typische D66 redenatie en inconsequent. Als het ze inderdaad gaat over waar de punten en komma's staan, laat ze dan eerst eens het gedrag van de EU onder de loupe nemen in de context van de relevante verdragen. Dan gaan ze misschien ook eindelijk begrijpen waar die onvrede over de EU vandaan komt.quote:Op maandag 28 september 2015 10:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het NIET over.
Als je het Associatieverdrag ziet als weer een uitbreiding van de EU en daar tegen bent en dus het Associatieverdrag niet wil, dan stem je tegen, prima.
Maar als je het eigenlijk een prima verdrag vindt of niet weet waar het over gaat en dan wil dat de politiek het Associatieverdrag afwijst omdat mensen boos zijn over iets heel anders (in jowu geval de Griekenlandredding die het rendement van jouw rentenierplan mogelijkerwijs aantast), dan slaat dat nergens op.
Enormquote:Op maandag 28 september 2015 10:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je hebt het er wel zwaar mee he, kerel?
Er is geen onderliggende vraag.quote:Op maandag 28 september 2015 10:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De onderliggende vraag is toch duidelijk zat?
Democratie is wel grappig, maar dit referendum is onzinquote:Op maandag 28 september 2015 10:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is een serieus onderwerp, dat jij democratie niet belangrijk vindt zegt ook wat over jou.
ik snap het sentiment wel hoor, het is ook een gedrocht waarbij autonomie en voordelen elkaar bijten, maar ik zie niet waarom een verdrag als deze daar nou iets over zegt. Als het een signal is naar onze politieke leiders dan zal ik dat dan maar aannemenquote:Op maandag 28 september 2015 10:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bijna niemand is tegen Europese samenwerking op zich. Maar de EU is uitgegroeid tot een onbeheersbaar kankergezwel. En daar moeten we iets aan doen.
Zelfs de mensen die beweren dat de kiezer zelf schuld heeft omdat ze op pro-euro partijen hebben gestemd hebben het verkeerd: als je ziet wat er nu aan de gang is met de EU en je vergelijkt dat met waar indertijd voor gestemd is dan is dat onherkenbaar!
Bijvoorbeeld: begrotingstekorten van >3% zijn verboden. Transfers van noord naar zuid zijn expliciet verboden in de verdragen. Monetarisatie van staatsschuld door de ECB is expliciet verboden. De ECB zou politiek onafhankelijk moeten zijn (is nu de voornaamste politieke speler). etc etc. In feite heeft er een sluipende staatsgreep plaatsgevonden in de afgelopen jaren.
"ze"? "hun"?quote:Op maandag 28 september 2015 10:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is een typische D66 redenatie en inconsequent. Als het ze inderdaad gaat over waar de punten en komma's staan, laat ze dan eerst eens het gedrag van de EU onder de loupe nemen in de context van de relevante verdragen. Dan gaan ze misschien ook eindelijk begrijpen waar die onvrede over de EU vandaan komt.
Maar de kloof tussen hun en de kiezer is waarschijnlijk onoverbrugbaar. En dat wordt hun ondergang, wat alleen maar goed is.
quote:Op maandag 28 september 2015 10:01 schreef Dven het volgende:
Je zou die ruim 400.000 maar moeten ontdubbelen van je werkgever![]()
![]()
In feite is dit gewoon hard "boe" roepen en weinig aan serieuze alternatieven voorstellen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bijna niemand is tegen Europese samenwerking op zich. Maar de EU is uitgegroeid tot een onbeheersbaar kankergezwel. En daar moeten we iets aan doen.
Zelfs de mensen die beweren dat de kiezer zelf schuld heeft omdat ze op pro-euro partijen hebben gestemd hebben het verkeerd: als je ziet wat er nu aan de gang is met de EU en je vergelijkt dat met waar indertijd voor gestemd is dan is dat onherkenbaar!
Bijvoorbeeld: begrotingstekorten van >3% zijn verboden. Transfers van noord naar zuid zijn expliciet verboden in de verdragen. Monetarisatie van staatsschuld door de ECB is expliciet verboden. De ECB zou politiek onafhankelijk moeten zijn (is nu de voornaamste politieke speler). etc etc. In feite heeft er een sluipende staatsgreep plaatsgevonden in de afgelopen jaren.
Hoezo geen standpunt innemen? Je kan toch voor of tegen zijn?quote:Op maandag 28 september 2015 10:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is geen onderliggende vraag.
Als je een referendum over een ander onderwerp wil, dan moet je maar wachten totdat dat onderwerp op de agenda komt.
Een politieke partij gaat natuurlijk geen standpunt over een EU-gerelateerd onderwerp innemen dat niet hun eigen standpunt is, alleen maar op grond van een referendum dat over iets anders ging.
Lid van het CDA, toevallig?quote:Op maandag 28 september 2015 10:30 schreef SeLang het volgende:
Maar zelfs als ik daarvoor was dan zou ik toch tegen stemmen.
Vrouwenredenatie dit.quote:Op maandag 28 september 2015 10:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De onderliggende vraag is toch duidelijk zat?
Ah op die manier. Ik moet je verkeerd hebben begrepen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoezo geen standpunt innemen? Je kan toch voor of tegen zijn?
Voor dat verdrag zijn verdedig je.
Tegen dat verdrag zijn mag ook. Daar kan een partij toch wel een standpunt over hebben?
Als de partijen naar het volk duidelijk kunnen uitleggen dat dit verdrag goed is voor Nederland moeten ze dat duidelijk kunnen maken aan het volk, de kiezers.
Maar dat kunnen ze schijnbaar niet
Ik ben benieuwd, en het enige wat ik hoop is dat de politiek nu eens niet zo vaag doet en het belang voor Nederland voorop stelt.quote:Op maandag 28 september 2015 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah op die manier. Ik moet je verkeerd hebben begrepen.
Maar we zullen zien of ze het duidelijk kunnen maken. De campagne moet nog beginnen hè.
Maar wat is het Nederlandse belang?quote:Op maandag 28 september 2015 10:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, en het enige wat ik hoop is dat de politiek nu eens niet zo vaag doet en het belang voor Nederland voorop stelt.
Geen (verdere) ruzie met Rusland...quote:Op maandag 28 september 2015 10:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar wat is het Nederlandse belang?
Dat mag de politiek eens uitleggen. Want volgens mij is dat verdrag niet in het belang van Nederland.quote:Op maandag 28 september 2015 10:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar wat is het Nederlandse belang?
Democratie ten topquote:Op maandag 28 september 2015 10:41 schreef vipergts het volgende:
Als er nu nee gestemd word bij dat referendum en het kabinent legt de uitslag naast zich neer kun je dan opnieuw een referendum aanvragen over dit onderwerp. Op deze manier zou je iets tot in de eeuwigheid tegen kunnen houden.
Zullen we dat ook voor Kamerleden invoeren? Ik ken een Kamerlid (ik zal zijn naam niet noemen) die heeft het verdrag niet eens gelezen, geeft dat lachend voor de camera toe, maar stemt vervolgens wel voor het verdrag en is ook nog eens de grootste supporter er van. Als een Kamerlid niet eens weet waar hij voor is, waarom zouden burgers dan een stem-examen moeten afleggen?quote:Op maandag 28 september 2015 10:28 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik snap heul niet waar heel dat geenpeil over gaat. Ik ben bang dat dat voor veel mensen geldt. Een referendum is best leuk, maar eigenlijk zou je stem alleen mogen gelden als je weet waar het over gaat. Dus ik ben voor een stem-examen: doe op het stembiljet gelijk een aantal controlevragen. Heb je te weinig goed, dan telt je stem niet.
Ik zou zakken
Kamerleden moeten m.i. inderdaad ook een stem-examen afleggen. Eventueel moeten ze voldoen aan opleidingseisen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zullen we dat ook voor Kamerleden invoeren? Ik ken een Kamerlid (ik zal zijn naam niet noemen) die heeft het verdrag niet eens gelezen, geeft dat lachend voor de camera toe, maar stemt vervolgens wel voor het verdrag en is ook nog eens de grootste supporter er van. Als een Kamerlid niet eens weet waar hij voor is, waarom zouden burgers dan een stem-examen moeten afleggen?
En vervolgens de uitslag opzij schuiven want 'de burger heeft het weer niet begrepen'. Ach, ze tekenen uiteindelijk hun eigen doodvonnis.quote:Op maandag 28 september 2015 10:33 schreef Nielsch het volgende:
Al die mensen met opgeheven vingertjes hier die er maar op blijven hameren dat we toch echt wel moeten gaan stemmen op basis van waar het over gaat![]()
![]()
Ze snappen niet dat hoe hoger zij hun vingertjes opheffen, hoe dwarser hun publiek zal worden.
Ongetwijfeld zal de politiek ook deze domme fout gaan maken.
Bij het referendum in 2005 lag de opkomst bijna een keer zo hoog dan bij de verkiezingen voor het Europees Parlement. Waarom zou het historisch laag worden?quote:Op maandag 28 september 2015 10:39 schreef Copycat het volgende:
Ik ben benieuwd hoe historisch laag de opkomst wordt.
Omdat ik niet verwacht dat veel mensen hier warm voor lopen. Maar we zullen zien.quote:Op maandag 28 september 2015 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Bij het referendum in 2005 lag de opkomst bijna een keer zo hoog dan bij de verkiezingen voor het Europees Parlement. Waarom zou het historisch laag worden?
Wat betekent dit in hemelsnaam? Is dit dialect?quote:Op maandag 28 september 2015 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij het referendum in 2005 lag de opkomst bijna een keer zo hoog dan bij de verkiezingen voor het Europees Parlement.
1 keer zo hoog? Oftewel, net zo hoog?quote:Op maandag 28 september 2015 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij het referendum in 2005 lag de opkomst bijna een keer zo hoog dan bij de verkiezingen voor het Europees Parlement. Waarom zou het historisch laag worden?
Welke onzin? Ik heb getekend om te kijken of onze democratie wel wat waard is en zal tegen stemmen omdat ik de uitbreiding richting het oosten niet wens. Bodemloze putten en corrupte landen zoals Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Griekenland zie ik liever niet binnen een EU. Zeg maar rustig een verzet tegen Brussel. Dat heeft niets met een PVV te maken.quote:Op maandag 28 september 2015 09:42 schreef LegendLegolas het volgende:
"Bijna" 1 keer zo hoog, dus lager.quote:Op maandag 28 september 2015 10:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
1 keer zo hoog? Oftewel, net zo hoog?
Het dubbelequote:Op maandag 28 september 2015 10:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
1 keer zo hoog? Oftewel, net zo hoog?
Altijd tegen stemmenquote:Op maandag 28 september 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
Stel ik ben voor het associatieverdrag, for whatever reason.
Maar ik vind wel dat de EU nogal een moloch is en zich soms teveel bemoeid met nationale parlementen.
Wat stem ik dan?
Voor natuurlijk.quote:Op maandag 28 september 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
Maar ik vind wel dat de EU nogal een moloch is en zich soms teveel bemoeid met nationale parlementen.
Wat stem ik dan?
Voor mij is het juist andersom. Ik ben niet tegen een EU maar wel hoe men dit op het moment invult. Het Brussel functioneert niet zoals het zou moeten.quote:Op maandag 28 september 2015 10:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor natuurlijk.
En bij de gewone verkiezingen op een eurosceptische partij stemmen o.i.d.
Op Hongarije na (Hongarije heeft tokkie aant hoofd) allemaal leuke landen, de Russen hebben er (destijds en nu) een rotzooitje van gemaaktquote:Op maandag 28 september 2015 10:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Welke onzin? Ik heb getekend om te kijken of onze democratie wel wat waard is en zal tegen stemmen omdat ik de uitbreiding richting het oosten niet wens. Bodemloze putten en corrupte landen zoals Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Griekenland zie ik liever niet binnen een EU. Zeg maar rustig een verzet tegen Brussel. Dat heeft niets met een PVV te maken.
Voor het behoud van een democratie betaal ik graag wat belasting.
Omdat het toen om het Europees Grondwet ging, en nu om een handelsverdrag met Oekraine.quote:Op maandag 28 september 2015 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mijn oprechte excuses. Het referendum van 2005 trok bijna 2 keer zoveel kiezers als de verkiezingen voor het Europees Parlement. We kunnen dus niet echt spreken van een lage interesse als het over de EU gaat, alleen is die interesse niet op de manier zoals de D66'ers van deze wereld het graag ziet. Met de nodige aandacht en campagnes zie ik de opkomst bij dit referendum wel weer hoger uitvallen dan de verkiezingen voor het Europees Parlement.quote:Op maandag 28 september 2015 10:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
2x zo hoog dus
En in deze zin was het geen "dan" maar "als", maar goed.
*ziet=zienquote:Op maandag 28 september 2015 11:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mijn oprechte excuses. Het referendum van 2005 trok bijna 2 keer zoveel kiezers als de verkiezingen voor het Europees Parlement. We kunnen dus niet echt spreken van een lage interesse als het over de EU gaat, alleen is die interesse niet op de manier zoals de D66'ers van deze wereld het graag ziet. Met de nodige aandacht en campagnes zie ik de opkomst bij dit referendum wel weer hoger uitvallen dan de verkiezingen voor het Europees Parlement.
Gezien het referendum gaat over het verdrag, waar je een voorstander van bent, lijkt het me dat je voor stemtquote:Op maandag 28 september 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
Wat stem ik dan?
Die Russen interesseren mij niets. Het gaat mij erom dat deze landen corrupt zijn en niet deugen. Alles voor het Slavisch volk. Zelfs Polen heeft het niet op de vluchtelingen. Buiten Polen dan profiteren deze landen van een EU maar dragen zelf niets bij als er problemen binnen die EU zijn. Het blijven toch landen die hun Russische invloedssfeer nooit zullen verliezen als het erop aankomt. Het zijn landen die zolang ze kunnen plukken je vrienden blijven.quote:Op maandag 28 september 2015 11:03 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Op Hongarije na (Hongarije heeft tokkie aant hoofd) allemaal leuke landen, de Russen hebben er (destijds en nu) een rotzooitje van gemaakt
Neen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:41 schreef vipergts het volgende:
Als er nu nee gestemd word bij dat referendum en het kabinent legt de uitslag naast zich neer kun je dan opnieuw een referendum aanvragen over dit onderwerp.
Er is geen algemeen Slavisch Volk gekkerd, Joegoslavië vergeten?quote:Op maandag 28 september 2015 11:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die Russen interesseren mij niets. Het gaat mij erom dat deze landen corrupt zijn en niet deugen. Alles voor het Slavisch volk. Zelfs Polen heeft het niet op de vluchtelingen. Buiten Polen dan profiteren deze landen van een EU maar dragen zelf niets bij als er problemen binnen die EU zijn. Het blijven toch landen die hun Russische invloedssfeer nooit zullen verliezen als het erop aankomt. Het zijn landen die zolang ze kunnen plukken je vrienden blijven.
Nogmaals, alleen Polen is daarop nog een uitzondering. Het is alleen jammer dat ook Polen niet zo graag meewerkt aan het vluchtelingen probleem.
Je vergeet alleen dat het de Politiek zelf is, die een referendum zo duur en bijkans onmogelijk maakt.quote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Het Slavische volk was de meest talrijke etnische groep in Europa:quote:Op maandag 28 september 2015 11:16 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Er is geen algemeen Slavisch Volk gekkerd, Joegoslavië vergeten?
Kwestie van definitie, vooral. In het Russische discours is hier regelmatig wel nadruk op gelegd.quote:Op maandag 28 september 2015 11:16 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Er is geen algemeen Slavisch Volk gekkerd, Joegoslavië vergeten?
Een associatieverdrag met Oekraïne, het halve land ligt er wakker van.quote:Op maandag 28 september 2015 11:26 schreef Red_85 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/ozo.html#
Het verschil ook in aandachtsgeving. Sla je dan de plank mis als media of ben je het gewoon stelselmatig aan het negeren wat er echt leeft onder je publiek?
Je kunt je ook afvragen waarom men er dan wakker van ligt. Dat heeft een oorzaak.quote:Op maandag 28 september 2015 11:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Een associatieverdrag met Oekraïne, het halve land ligt er wakker van.
Zie het meer als signaal dat mensen eu-moe zijn en het vertrouwen in de politiek aan het verliezen zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 11:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Een associatieverdrag met Oekraïne, het halve land ligt er wakker van.
Waarom niet? Juist wel doen als volksvertegenwoordiger zou ik zeggen. Dit negeren is complete arrogantie.quote:Op maandag 28 september 2015 11:29 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik hoop alleen dat Geert en de PVV er niet te veel mee gaan lopen pronken, het is de verdienste van Geenpeil.
Volgende fase is het referendum zelf en daar is het inderdaad te hopen dat zoveel mogelijk mensen hun mening geven. Hopelijk gaat dus niet alleen Wilders (en Roemer, en Krol, en Tiemen, etc.), maar ook alle andere politici zich er over uitspreken.quote:Op maandag 28 september 2015 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom niet? Juist wel doen als volksvertegenwoordiger zou ik zeggen. Dit negeren is complete arrogantie.
Die hypocrieten weten donders goed waar ze mee bezig zijn, dat je de middelen kunt gebruiken betekent niet dat dat ook moetquote:Op maandag 28 september 2015 11:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat het de Politiek zelf is, die een referendum zo duur en bijkans onmogelijk maakt.
Waarom niet gewoon een simpele website, waar iedereen zich met z'n DigiD kan melden en dan stemmen. Simpel, goedkoop en direct.
Een "groep" verwijten dat die "geld" kost om het simpele feit dat die zich verzet met middelen van het systeem zelf... is op z'n minst unfair en hypocriet.
Na, die komen vooral met spotjes en programma's waarom wel, over het vooral moeten voorstemmen en bangmakerij over de tegenstem.quote:Op maandag 28 september 2015 11:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgende fase is het referendum zelf en daar is het inderdaad te hopen dat zoveel mogelijk mensen hun mening geven. Hopelijk gaat dus niet alleen Wilders (en Roemer, en Krol, en Tiemen, etc.), maar ook alle andere politici zich er over uitspreken.
Hopelijk gaat de NOS zich ook wat actiever opstellen en komt er o.a. ook gewoon een debat op NPO 1 de dag voor het referendum
Beide partijen doen aan bangmakerij.quote:Op maandag 28 september 2015 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na, die komen vooral met spotjes en programma's waarom wel, over het vooral moeten voorstemmen en bangmakerij over de tegenstem.
Ofwel, verwacht niet veel goeds van de propaganda machine.
D66, met hun hautaine gedrag, zal daar vast niet aan deel willen nemen.quote:Op maandag 28 september 2015 11:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgende fase is het referendum zelf en daar is het inderdaad te hopen dat zoveel mogelijk mensen hun mening geven. Hopelijk gaat dus niet alleen Wilders (en Roemer, en Krol, en Tiemen, etc.), maar ook alle andere politici zich er over uitspreken.
Hopelijk gaat de NOS zich ook wat actiever opstellen en komt er o.a. ook gewoon een debat op NPO 1 de dag voor het referendum
Maar tegen de stemgerechtigden wordt alles wel gebruikt wat binnen de mogelijkheden ligt. Zie de wet van Snowden. 'Bestaat de mogelijkheid, dan wordt deze gebruikt'.quote:Op maandag 28 september 2015 11:36 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Die hypocrieten weten donders goed waar ze mee bezig zijn, dat je de middelen kunt gebruiken betekent niet dat dat ook moet
Lijkt me een prima zet. Meer ruimte voor de tegencampagne.quote:Op maandag 28 september 2015 11:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
D66, met hun hautaine gedrag, zal daar vast niet aan deel willen nemen.
Dat klopt. Maar je moet niet vergeten dat D66 is opericht om Nederland democratischer te maken en daar zelfs zijn naam aan ontleent. Ze hebben daartoe ook altijd voor bindende referenda geijverd. De laatste pak m beet 10 jaar zien we dat D66 het D-woord nog regelmatig noemt, maar in een volledig vrijblijvend verband. De EU moet democratischer volgens D66, alleen telkens als er een stap wordt gezet die de democratische controle vermindert, gaat D66 enthousiast akkoord.quote:Op zondag 27 september 2015 20:57 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik snap de haat richting D66 niet zo. Zij hebben dit referendum überhaupt mogelijk gemaakt en zijn ten minste eerlijk over hun standpunt met betrekking tot Europa. Als je referenda mogelijk maakt, hoef je toch niet per se bij iedere wet vóór een referendum te zijn?
Doen gewoon mee hoor, kan niet anders. Denk dat ze gaan benadrukken hoe blij ze zijn met dit referendum en dat zij het hebben mogelijkgemaakt.quote:Op maandag 28 september 2015 11:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
D66, met hun hautaine gedrag, zal daar vast niet aan deel willen nemen.
twitter:APechtold twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:38:53Ruim 300.000 tissues verder... :-) Gefeliciteerd #Geenpeil met de geslaagde referendum aanvraag! http://t.co/MHFadZPiaP reageer retweet
Voor Oekraïne komt er linksom of rechtsom wel een oplossing.quote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Volkskrant omschrijft het vandaag juist in het redactioneel commentaar: Oekraine dreigt de dupe te worden van antipathie van een groep Nederlanders richting Brussel en Den Haag.
Associatieverdrag is namelijk geen uitbreiding van de EU,
Vlug, pak em! Scheld em verrot!quote:Op maandag 28 september 2015 11:48 schreef Igen het volgende:
Deze al gepost?twitter:APechtold twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:38:53Ruim 300.000 tissues verder... :-) Gefeliciteerd #Geenpeil met de geslaagde referendum aanvraag! http://t.co/MHFadZPiaP reageer retweet
Wij zijn hier voor het Nederlands belang en niet die van Oekraïne. Als wij ons willen uitspreken over een verdrag dan doen we dat. Wat die Oekraïners er van vinden is totaal niet relevant.quote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Volkskrant omschrijft het vandaag juist in het redactioneel commentaar: Oekraine dreigt de dupe te worden van antipathie van een groep Nederlanders richting Brussel en Den Haag.
Maar had als Geenpeil dan gewoon even gewacht en had ingezet op een referendum over een meer relevant onderwerp. Wanneer is de volgende begrotingsbehandeling?quote:Op maandag 28 september 2015 11:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Voor Oekraïne komt er linksom of rechtsom wel een oplossing.
Het is daarom van het grootste belang om mensen ervan te overtuigen om de juiste redenen tegen te stemmen.quote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
quote:Op maandag 28 september 2015 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vlug, pak em! Scheld em verrot!
twitter:TruckerHolland twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:41:44@APechtold landverrader kunstkoper over de ruggen van armen en ouderen ga weg naarling en houd je betoog voor je schandvlek reageer retweet
Handelsverdragen - want dat is het Associatieverdrag feitelijk gewoon - zijn meestal in ons voordeel.quote:Op maandag 28 september 2015 11:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wij zijn hier voor het Nederlands belang en niet die van Oekraïne. Als wij ons willen uitspreken over een verdrag dan doen we dat. Wat die Oekraïners er van vinden is totaal niet relevant.
Nogmaals, ooit van Joegoslavië gehoord? Je weet waarom het niet meer bestaat? Doordat de verschillende volkeren in oorlog raakten!quote:Op maandag 28 september 2015 11:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het Slavische volk was de meest talrijke etnische groep in Europa:
bullet De 'West Slaven' waren de Polen, de Tsjechen en de Slowaken
bullet De 'Oost-Slaven' bestond uit Russen, Oekraïners en Wit-Russen
bullet De 'Zuid-Slaven' bestond uit Bulgaren, Roemenen, Kroaten, Serviërs en Macedoniërs en Slovenen
Voor Geenpeil is dit een publiciteitsstunt, het onderwerp is van secondair belang.quote:Op maandag 28 september 2015 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar had als Geenpeil dan gewoon even gewacht en had ingezet op een referendum over een meer relevant onderwerp. Wanneer is de volgende begrotingsbehandeling?
Nou ja, "feitelijk gewoon" is het nou juist niet, dit is een "deep and comprehensive" handelsverdrag.quote:Op maandag 28 september 2015 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Handelsverdragen - want dat is het Associatieverdrag feitelijk gewoon - zijn meestal in ons voordeel.
Ik heb daar gediend.quote:Op maandag 28 september 2015 11:53 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Nogmaals, ooit van Joegoslavië gehoord? Je weet waarom het niet meer bestaat? Doordat de verschillende volkeren in oorlog raakten!
Maar bovenal dus gewoon een handelsverdrag.quote:Op maandag 28 september 2015 11:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, "feitelijk gewoon" is het nou juist niet, dit is een "deep and comprehensive" handelsverdrag.
Gekker moet het niet worden, mensen.quote:Op maandag 28 september 2015 11:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, "feitelijk gewoon" is het nou juist niet, dit is een "deep and comprehensive" handelsverdrag.
Typisch D66 de zogenaamde liberalen en voorstander van de gekozen burgemeester en referendums zijn zolang de uitkomst maar in hun voordeel valt en anders negeren we het maar gewoon. De EU grondwet heeft dat al aangetoond. Maar he het volk is te dom om hierover een mening te hebben laat staan een stem in te mogen hebbeen. In zoverre de democratie in volle glorie. Een maal in de vier jaar een stem uitbrengen.quote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je moet niet vergeten dat D66 is opericht om Nederland democratischer te maken en daar zelfs zijn naam aan ontleent. Ze hebben daartoe ook altijd voor bindende referenda geijverd. De laatste pak m beet 10 jaar zien we dat D66 het D-woord nog regelmatig noemt, maar in een volledig vrijblijvend verband. De EU moet democratischer volgens D66, alleen telkens als er een stap wordt gezet die de democratische controle vermindert, gaat D66 enthousiast akkoord.
Dieptepunt was natuurlijk de EU grondwet. Kwam er eindelijk het referendum waar D66 40 jaar om gezeurd had, negeren ze de uitslag om Nederland met invoering van dat verdrag mínder democratisch bestuurd te maken.
Die haat jegens D66 is dus volledig terecht, zij zijn niet zomaar antidemocratisch zoals politici altijd neigen naar het hinderlijk vinden van democratie, maar zij zijn de verraders. D66 is overgelopen naar de vijanden van de democratie.
Dus dan ben je een expert?quote:Op maandag 28 september 2015 11:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb daar gediend.
Het hoort gewoon bij het Slavische volk.
Dat niet.quote:Op maandag 28 september 2015 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar bovenal dus gewoon een handelsverdrag.
Het is geen toetreding tot de EU en Schengen, en ook geen opmaat daartoe, zoals wel wordt gesuggereerd
Nee. Verre van dat. daar is de geschiedenis van Voormalig Joegoslavië te complex voor.quote:Op maandag 28 september 2015 12:02 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Dus dan ben je een expert?
Nou ik bedoel meer dat Geert er niet mee aan de haal moet gaan, alsof het een PVV ding is. Maar normaal campagne voeren is prima natuurlijkquote:Op maandag 28 september 2015 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom niet? Juist wel doen als volksvertegenwoordiger zou ik zeggen. Dit negeren is complete arrogantie.
Dat is natuurlijk al een volgende stap. En dat weet je ook wel. Bovendien is er al steun toegezegd vanuit het IMF etc. En als je steun krijgt van het IMF dan weet je het wel. Dan hang je al aan het infuus van de westerse democratiequote:Op maandag 28 september 2015 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar bovenal dus gewoon een handelsverdrag.
Het is geen toetreding tot de EU en Schengen, en ook geen opmaat daartoe, zoals wel wordt gesuggereerd
Bijzonder lage reactie van Pechtold. Waarom jezelf verlagen tot zo'n niveau?quote:Op maandag 28 september 2015 11:48 schreef Igen het volgende:
Deze al gepost?twitter:APechtold twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:38:53Ruim 300.000 tissues verder... :-) Gefeliciteerd #Geenpeil met de geslaagde referendum aanvraag! http://t.co/MHFadZPiaP reageer retweet
Dat lijkt mij eerder een argument voor dat Associatieverdrag.quote:Op maandag 28 september 2015 12:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat niet.
Maar het is wel tegen het zere been van Poetin.
Natuurlijk weten ze dat en dat vind ik het "geniale" van de situatie.quote:Op maandag 28 september 2015 11:36 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Die hypocrieten weten donders goed waar ze mee bezig zijn, dat je de middelen kunt gebruiken betekent niet dat dat ook moet
Hoe bedoel je laag? Hij feliciteert gewoon?quote:Op maandag 28 september 2015 12:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bijzonder lage reactie van Pechtold. Waarom jezelf verlagen tot zo'n niveau?
Nee.quote:Op maandag 28 september 2015 12:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk al een volgende stap.
Nu ze het benodigde aantal handtekeningen bereikt hebben is er sprake van nieuws. Het lijkt me niet de taak van de media om campagne te voeren voor GeenStijl, ook al hadden de voorstanders dat de afgelopen periode blijkbaar graag anders gezien.quote:Op maandag 28 september 2015 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu het gelukt heeft radio 1 er ineens veel aandacht voor, standpunt.nl de hele ochtend.
Heb ik wat gemist of hadden ze er al eerder aandacht voor?
Nee, De Oekraine wordt de dupe van de gevolgen van het ondemocratische gehalte van de EU en de aversie van de burger daartegen.quote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat ZW doelt op zijn opmerking over tissues. Maar die slaat volgens mij op hemzelf. Als je had gestemd kreeg je immers te zien dat je Pechtold aan het huilen hebt gemaakt.quote:Op maandag 28 september 2015 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je laag? Hij feliciteert gewoon?
met 300000 tissues. Voor die 300k+ die bereikt zijn. Hij bedoeld zeker om de tranen van de tegenstemmers want zelf is hij voor en heeft lak aan "die jankers". Al zal hij dat uiteraard niet ronduit willen zeggen.quote:Op maandag 28 september 2015 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Feliciteren met tissues?quote:Op maandag 28 september 2015 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De EU is zo ondemocratisch dat het nationale parlement van 1 lidstaat dit verdrag kan veto'en.quote:Op maandag 28 september 2015 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, De Oekraine wordt de dupe van de gevolgen van het ondemocratische gehalte van de EU en de aversie van de burger daartegen.
Ah, vandaar.quote:Op maandag 28 september 2015 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat ZW doelt op zijn opmerking over tissues. Maar die slaat volgens mij op hemzelf. Als je had gestemd kreeg je immers te zien dat je Pechtold aan het huilen hebt gemaakt.
Het speelde gewoon in het feit dat je Geenpeil bij elke stem zij "Je hebt Pechthold aan het huilen gemaakt"quote:
Zo democratisch dat men massaal tegen de nieuwe grondwet stemde en de NL regering gewoon ja zei daar tegen.quote:Op maandag 28 september 2015 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De EU is zo ondemocratisch dat het nationale parlement van 1 lidstaat dit verdrag kan veto'en.
Aha, dan trek ik m'n opmerking terug.quote:Op maandag 28 september 2015 12:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het speelde gewoon in het feit dat je Geenpeil bij elke stem zij "Je hebt Pechthold aan het huilen gemaakt"
Niet heel erg grappig maar ook niet heel erg verkeerd bedoelt.
Ja, zag het ook gewoon als een stukje zelfspotquote:Op maandag 28 september 2015 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat ZW doelt op zijn opmerking over tissues. Maar die slaat volgens mij op hemzelf. Als je had gestemd kreeg je immers te zien dat je Pechtold aan het huilen hebt gemaakt.
Dan is de EU niet ondemocratisch, maar onze eigen regering.quote:Op maandag 28 september 2015 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo democratisch dat men massaal tegen de nieuwe grondwet stemde en de NL regering gewoon ja zei daar tegen.
Dit.quote:Op maandag 28 september 2015 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo democratisch dat men massaal tegen de nieuwe grondwet stemde en de NL regering gewoon ja zei daar tegen.
Waar is de EU ook al weer zo democratisch? Er zit geen macht bij het EU parlementquote:Op maandag 28 september 2015 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan is de EU niet ondemocratisch, maar onze eigen regering.
Dat is mogelijk de logica. Maar NL is natuurlijk gegijzeld door het gedrocht in Brussel dat je nog sancties wil opleggen ook als je niet doet wat het wil. De EU is niet het probleem maar Brussel.quote:Op maandag 28 september 2015 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan is de EU niet ondemocratisch, maar onze eigen regering.
Klopt, de macht liggen bij de nationale parlementen. En die zijn rechtstreeks door de bevolking gekozen.quote:Op maandag 28 september 2015 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar is de EU ook al weer zo democratisch? Er zit geen macht bij het EU parlement
En parlementen luisteren dus zo vreselijk goed naar de eigen bevolking?quote:Op maandag 28 september 2015 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, de macht liggen bij de nationale parlementen. En die zijn rechtstreeks door de bevolking gekozen.
Dit. Daarom zie ik dan ook zo een Associatieverdrag meer dan alleen vrije handel. Dat je ook toestaat dat men het corrupte Kiev financieel helpt en er leningen vanuit het IMF worden toegestaan dan zie ik dit verdrag minimaal als een opmaat tot een toetreding.quote:Op maandag 28 september 2015 12:03 schreef Igen het volgende:
En waarom is een gewoon vrijhandelsverdrag niet goed genoeg? Economisch zou het niet uit moeten maken
Daar kan de EU natuurlijk ook niets aan doen.quote:Op maandag 28 september 2015 12:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En parlementen luisteren dus zo vreselijk goed naar de eigen bevolking?
nou ja 60% vind ik niet massaalquote:Op maandag 28 september 2015 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet de originele doelstelling er van, maar zo zal het wel gebruikt worden. De laatste keer dat er een tegengeluid werd gegeven werd er niet naar geluisterd, het zal veel mensen aan de kont roesten waar dit precies over gaat, het is voor hen een middel om (weer) een tegengeluid te laten horen jegens de EU.quote:Op maandag 28 september 2015 12:26 schreef Gerolsteiner het volgende:
Oké, dus opeens gaat dit referendum niet meer over het associatieverdrag, maar over 'de hele EU'.
Lekker duidelijk allemaal.
Dat is wellicht waar, maar daar hadden ze in Brussel dan maar over moeten nadenken voordat ze zich zo hautain uitlieten over de bevolking zelf.quote:Op maandag 28 september 2015 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, De Oekraine wordt de dupe van de gevolgen van het ondemocratische gehalte van de EU en de aversie van de burger daartegen.
Pechtold heeft al een aantal maal laten zien niet heel blij te zijn met dit referendum en D66 wou juist dat zaken over de EU niet voor een referendum in aanmerking zouden komen. Als ze nu heel blij gaan doen, dan zijn het nog grotere opportunisten dan ik al dacht.quote:Op maandag 28 september 2015 11:47 schreef karton2 het volgende:
[..]
Doen gewoon mee hoor, kan niet anders. Denk dat ze gaan benadrukken hoe blij ze zijn met dit referendum en dat zij het hebben mogelijkgemaakt.
Ik vond het behoorlijk massaal en ik herinner me de openvallende smoelen van de politici nog. Kennelijk vonden die het ook behoorlijk massaal.quote:
Nee, het gaat erom of je voor of tegen Putin bent. 80% van het GeenPeil filmpje ging over hoe boos Putin is dat wij steeds meer handelsverdragen met de graanschuur van europa oostblok landen aangaan.quote:Op maandag 28 september 2015 12:26 schreef Gerolsteiner het volgende:
Oké, dus opeens gaat dit referendum niet meer over het associatieverdrag, maar over 'de hele EU'.
Lekker duidelijk allemaal.
De smoelen vanaf 0:20:quote:Op maandag 28 september 2015 12:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik vond het behoorlijk massaal en ik herinner me de openvallende smoelen van de politici nog. Kennelijk vonden die het ook behoorlijk massaal.
Maak de Russische beer niet boos, jonguh!quote:Op maandag 28 september 2015 12:53 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom of je voor of tegen Putin bent. 80% van het GeenPeil filmpje ging over hoe boos Putin is dat wij steeds meer handelsverdragen met de graanschuur van europa oostblok landen aangaan.
Dat je een referendum mág beginnen, betekent niet dat je er een móét beginnen. Dit kost alleen maar geld en de politiek legt de uitkomst toch wel naast zich neer.quote:Op maandag 28 september 2015 12:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je moet trouwens wel erg krom denken om de verzoeker de schuld te geven dat zij de "kosten" veroorzaken wanneer zij iets volstrekt legaal verzoeken.
Als dat zo is dan zegt dat meer dan genoeg over een EU. Dan is dat toch een teken aan de wand. Je kunt dan concluderen dat een EU het volk niet goed informeert waar het nu voor staat. Ook dat is een brevet van onvermogen.quote:Op maandag 28 september 2015 12:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet de originele doelstelling er van, maar zo zal het wel gebruikt worden. De laatste keer dat er een tegengeluid werd gegeven werd er niet naar geluisterd, het zal veel mensen aan de kont roesten waar dit precies over gaat, het is voor hen een middel om (weer) een tegengeluid te laten horen jegens de EU.
60% meer tegenstemmers dan voor stemmers vind ik nogal massaal, maar ben benieuwd waar jouw grens ligt voor wat massaal is.quote:
Onzin. Wil je hiermee zeggen als je tegen bent voor Poetin bent? Gekker moet het niet worden.quote:Op maandag 28 september 2015 12:53 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom of je voor of tegen Putin bent. 80% van het GeenPeil filmpje ging over hoe boos Putin is dat wij steeds meer handelsverdragen met de graanschuur van europa oostblok landen aangaan.
Waarom gaan de eerste 3:41 minuten van het 4:21 min geenpeil filmpje dan over boze putins?quote:Op maandag 28 september 2015 13:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Onzin. Wil je hiermee zeggen als je tegen bent voor Poetin bent? Gekker moet het niet worden.
Tja goed voorbeeld doet goed volgen zullen we maar zeggen.quote:
Dat moet je niet aan mij vragen. Ik baseer mijn besluiten op meer dan een flut filmpje alleen. Ik heb het niet eens gezien. Hiermee zeg je dus dat voorstanders alleen maar voor zouden stemmen omdat ze tegen Putin zijn? Hoe gek ben je dan.quote:Op maandag 28 september 2015 13:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Waarom gaan de eerste 3:41 minuten van het 4:21 min geenpeil filmpje dan over boze putins?
Bij 02:55 heeft Pechtold het er over dat het laf is geen tweede referendum te organiseren.quote:
In jouw geval stem je dus dan tegen, want als je voor stemt wordt de eu een nog grotere moloch en gaat zich met nog een parlement bemoeien. Maar dat is niet de bedoeling in mijn ogen ook in het verdrag zitten zat redenen om tegen te stemmenquote:Op maandag 28 september 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
Wat stem ik dan?
Inderdaad maar aan uitbreiding gaat wel altijd een associatieverdrag vooraf. En in mijn ogen worden wij de dupe van dat verdrag dat de manier waarop Den Haag en Brussel dit soort dingen iedere keer weer door onze strot duwt en ik kan laten merken wat ik daarvan vind is een mooie bijkomstigheidquote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
De eerste zin, kan ik inkomen.quote:Op maandag 28 september 2015 12:56 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Dat je een referendum mág beginnen, betekent niet dat je er een móét beginnen. Dit kost alleen maar geld en de politiek legt de uitkomst toch wel naast zich neer.
Ik wil die 2 euro voor jouw wel betalen hoor moet je wel tegenstemmenquote:Op maandag 28 september 2015 12:56 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Dat je een referendum mág beginnen, betekent niet dat je er een móét beginnen. Dit kost alleen maar geld en de politiek legt de uitkomst toch wel naast zich neer.
Maar ja, leg dat maar uit aan de tegenstanders van het referendum. Volgens bepaalde figuren (ook politici op twitter) ben je zelfs een 'vriend van Poetin' als je voorstander bent van dit referendum (en dan heb je nog niet eens Ja of Nee gestemd).quote:Op maandag 28 september 2015 13:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat moet je niet aan mij vragen. Ik baseer mijn besluiten op meer dan een flut filmpje alleen. Ik heb het niet eens gezien. Hiermee zeg je dus dat voorstanders alleen maar voor zouden stemmen omdat ze tegen Putin zijn? Hoe gek ben je dan.
Och dat is natuurlijk om mensen in een hokje te plaatsen. Zo zijn ze wel.quote:Op maandag 28 september 2015 13:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar ja, leg dat maar uit aan de tegenstanders van het referendum. Volgens bepaalde figuren (ook politici op twitter) ben je zelfs een 'vriend van Poetin' als je voorstander bent van dit referendum (en dan heb je nog niet eens Ja of Nee gestemd).
60% meer tegenstemmers? dat is niet hetzelfde als 60% tegenstemmers hoor. Massaal vind ik 8-9 op de 10 of zoquote:Op maandag 28 september 2015 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
60% meer tegenstemmers dan voor stemmers vind ik nogal massaal, maar ben benieuwd waar jouw grens ligt voor wat massaal is.
Leer eerst maar eens met procenten rekenen.quote:Op maandag 28 september 2015 14:02 schreef Re het volgende:
[..]
60% meer tegenstemmers? dat is niet hetzelfde als 60% tegenstemmers hoor. Massaal vind ik 8-9 op de 10 of zo
van de 10 mensen stemmen er 6 tegen en 4 voor dan lijkt me het aantal 1/3 meer, niet 2/3 maar goed jij je zinquote:Op maandag 28 september 2015 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens met procenten rekenen.
Als er 61,5% tegen stemt en 38,5% voor stemmen er 59,7% meer mensen tegen dan voor.
Het is dezelfde retoriek die GeenStijl ook hanteert.quote:Op maandag 28 september 2015 13:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar ja, leg dat maar uit aan de tegenstanders van het referendum. Volgens bepaalde figuren (ook politici op twitter) ben je zelfs een 'vriend van Poetin' als je voorstander bent van dit referendum (en dan heb je nog niet eens Ja of Nee gestemd).
Als er 6 mensen tegen stemmen en 4 voor stemmen er 50% meer mensen tegen dan voor.quote:Op maandag 28 september 2015 14:16 schreef Re het volgende:
[..]
van de 10 mensen stemmen er 6 tegen en 4 voor dan lijkt me het aantal 1/3 meer, niet 2/3 maar goed jij je zin
ja maar (6-4)/4 is 1/3 meerquote:Op maandag 28 september 2015 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als er 6 mensen tegen stemmen en 4 voor stemmen er 50% meer mensen tegen dan voor.
Immers, 6 is 50% meer dan 4
Echt, dit is brugklas rekenen
Wat een debiel referendum wordt ditquote:Het associatieverdrag met Oekraïne gaat maar over één ding
Kort door de bocht komt het hier op neer
Dit voorjaar gaan we naar de stembus voor een referendum over het associatieverdrag met Oekraïne. Dat klinkt ingewikkeld, maar eigenlijk draait dat hele verdrag maar om één ding: convergentie op het gebied van buitenlands- veiligheidsbeleid, samenwerkingen aangaande binnenlandse hervormingen, bevordering van vrede en internationale gerechtigheid, praktische samenwerking op militair gebied, bestrijding van de proliferatie van massavernietigingswapens, wapenbeheersing en strijd tegen illegale wapenverspreiding, bilaterale bestrijding van terrorisme, bescherming van persoonsgegevens op basis van de internationale normen, gezamenlijk beheer van asielstromen, mobiliteit van werknemers, strijd tegen witwassen van geld en terrorismefinanciering, een vrijhandelszone gedurende 10 jaar, verlaging en/of afschaffing van douanerechten, non-cumulatie, antidumpingsmaatregelen, technische samenwerking, sanitaire en fytosanitaire maatregelen, certificeringsprocedures, subcomité geografische aanduidingen, intellectueel eigendom, octrooirechten en samengestelde voortbrengsels.
Saillant detail: de partijen herbevestigen hun respectieve verplichtingen ingevolge de door hen in het kader van de Algemene Overeenkomst inzake de handel in diensten van 1994 aangegane verbintenissen ten aanzien van de toelating en het tijdelijke verblijf van dienstverleners op contractbasis.
Verder is het misschien leuk om te weten dat het voor landschapsarchitecten uit de ene partij toegestaan wordt om op hun respectieve grondgebied diensten te verlenen aan beoefenaars van een vrij beroep uit de andere partij, met inachtneming van de voorwaarden van lid 3 van dit artikel en de bijlagen XVI-C en XVI-F bij deze overeenkomst inzake voorbehouden ten aanzien van dienstverleners op contractbasis en beoefenaars van een vrij beroep. Dat klinkt misschien gek, maar ergens is het ook wel logisch als je bedenkt dat deze voorschriften niet van toepassing zijn op sectoren voor zover een voorbehoud is gemaakt overeenkomstig de bijlagen XVI-A en XVI-D bij deze overeenkomst.
Nog een grappig weetje: de vergunningverlening geschiedt op grond van criteria die uitsluiten dat de bevoegde autoriteiten hun bevoegdheid ter zake op arbitraire wijze kunnen uitoefenen. Dit alles onder het motto: elk van beide partijen heeft het recht de aard van de universeledienstverplichtingen vast te stellen die zij in stand wenst te houden. Even heel kort door de bocht: elk van beide partijen kan maatregelen vaststellen om prudentiële redenen, waaronder de bescherming van personen aan wie een verlener van financiële diensten een fiduciair recht verschuldigd is. Bij wijze van spreken dan.
Toegegeven, we chargeren nu, maar in de kern komt het grofweg hier op neer.
Tja als je het zo stelt is het ook best een aardig verdrag.quote:Op maandag 28 september 2015 14:52 schreef speknek het volgende:
De Speld.
[..]
Wat een debiel referendum wordt dit.
En Geenstijl legt de schuld van het neergeschoten vliegtuig bij de EU.quote:Op maandag 28 september 2015 13:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Alle ellende in Oekraine is volgens Geenstijl de schuld van de EU, of meer specifiek: Van Baalen en Verhofstadt.quote:Op maandag 28 september 2015 15:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
En Geenstijl legt de schuld van het neergeschoten vliegtuig bij de EU.
En dat terwijl Verhofstadt zes jaar voorzitter van de PVV is geweest.quote:Op maandag 28 september 2015 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle ellende in Oekraine is volgens Geenstijl de schuld van de EU, of meer specifiek: Van Baalen en Verhofstadt.
Zeker niet allemaal en zeker niet helemaal. Maar het is natuurlijk wel zo dat de expansionistische neigingen van de EU en de NAVO ten koste gaan van Russische belangen. Daar ligt gewoon een conflict en Putin gaat wat anders met conflicten om dan gewenst is.quote:Op maandag 28 september 2015 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle ellende in Oekraine is volgens Geenstijl de schuld van de EU, of meer specifiek: Van Baalen en Verhofstadt.
De annexatie van de Krim, de burgeroorlog, het neerhalen van de MH17; allemaal de schuld van de EU.
Ja, Poetin tegen de haren instrijken, dat moeten we natuurlijk niet willen. Beetje een handelsverdrag sluiten met een voormalige Sovjetstaat. Het gore lef van de EU. En waar haalt Oekraine het idee vandaan dat het een soevereine staat is die beslissingen kan nemen zonder goedkeuring van het Kremlin?quote:Op maandag 28 september 2015 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zeker niet allemaal en zeker niet helemaal. Maar het is natuurlijk wel zo dat de expansionistische neigingen van de EU en de NAVO ten koste gaan van Russische belangen. Daar ligt gewoon een conflict en Putin gaat wat anders met conflicten om dan gewenst is.
Er is anders niks mis mee om Rusland de loef af te snijden als het om belangen gaat, werkt andersom ook zo.quote:Op maandag 28 september 2015 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zeker niet allemaal en zeker niet helemaal. Maar het is natuurlijk wel zo dat de expansionistische neigingen van de EU en de NAVO ten koste gaan van Russische belangen. Daar ligt gewoon een conflict en Putin gaat wat anders met conflicten om dan gewenst is.
Valt me mee dat D66 dit niet geprobeerd heeftquote:Op maandag 28 september 2015 16:25 schreef Physsic het volgende:
Er zal iemand die bus van de weg afrijden.
Alle ca. 300.000 handtekeningen waaien zo over de weg.![]()
Dan zijn ze nooit optijd bij de Kiesraad.
Goed idee. Tot straks.quote:Op maandag 28 september 2015 16:25 schreef Physsic het volgende:
Er zal iemand die bus van de weg afrijden.
Alle ca. 300.000 handtekeningen waaien zo over de weg.![]()
Dan zijn ze nooit optijd bij de Kiesraad.
Meer openheid of in ieder geval een groot EU debat organiseren zou toen hebben geholpen. Tja, eigen schuld dat dit paardenmiddel is aangewend om het mogelijk te maken.quote:Op maandag 28 september 2015 16:26 schreef Childofthe90s het volgende:
Het onderwerp is doodongelukkig, het referendum had dan ook moeten gaan over waar destijds een burgerinitiatief over was ingediend. Namelijk het afstaan van (begrotings)soevereiniteit aan de EU. Dat werd toen weggemoffeld door de Tweede Kamer, dus nu moet het op deze manier.
Zo'n beetje ieder land in de buurt van Europa heeft een associatieverdrag met de EU. Lijkt me ook niet zo gek dat die landen dat doen aangezien het het belangrijkste economische blok is.quote:Op maandag 28 september 2015 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Standpunt van bijvoorbeeld de VVD destijds: een referendum verengt de discussie en laat mensen vóór of tegen Europa kiezen. Conclusie: dan maar liever helemaal geen discussie.quote:Op maandag 28 september 2015 16:28 schreef karton2 het volgende:
[..]
Meer openheid of in ieder geval een groot EU debat organiseren zou toen hebben geholpen. Tja, eigen schuld dat dit paardenmiddel is aangewend om het mogelijk te maken.
Met die instelling is het een kwestie van tijd voordat de VVD e.a. in aanraking komen met de realiteit. Die tijd is nu dus aangebroken. Eigen schuld, dikke bult.quote:Op maandag 28 september 2015 16:32 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Standpunt van bijvoorbeeld de VVD destijds: een referendum verengt de discussie en laat mensen vóór of tegen Europa kiezen. Conclusie: dan maar liever helemaal geen discussie.
Ik vermoed uit enkele toevallige politieke ontwikkelingen in het begin van de jaren 90 onder de uiterst zwakke president Jeltsin. Daar is slim gebruikt van gemaakt door de EU-lidstaten en de NAVO, waardoor nu centraal Europa, de Balkan en de Baltische staten onder de Westerse invloedsfeer vallen, maar inmiddels is de situatie veranderd en is het leiderschap in Rusland bezwaarlijk zwak te noemen.quote:Op maandag 28 september 2015 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, Poetin tegen de haren instrijken, dat moeten we natuurlijk niet willen. Beetje een handelsverdrag sluiten met een voormalige Sovjetstaat. Het gore lef van de EU. En waar haalt Oekraine het idee vandaan dat het een soevereine staat is die beslissingen kan nemen zonder goedkeuring van het Kremlin?
Verschil is ook dat de EU/NAVO op dikke winst staat en nog verdere terreinwinst als een vernedering zal worden ervaren, met alle consequenties vandien.quote:Op maandag 28 september 2015 16:21 schreef karton2 het volgende:
[..]
Er is anders niks mis mee om Rusland de loef af te snijden als het om belangen gaat, werkt andersom ook zo.
Verschil is wel echter dat Rusland een blok is en de EU is dat... niet echt
Welke tijd is er precies aangebroken?quote:Op maandag 28 september 2015 16:37 schreef karton2 het volgende:
[..]
Met die instelling is het een kwestie van tijd voordat de VVD e.a. in aanraking komen met de realiteit. Die tijd is nu dus aangebroken. Eigen schuld, dikke bult.
Dat er actief aan de handrem wordt getrokken, wat uiteindelijk verregaande hervormingen gaat veroorzaken t.b.v 'transparantie'. Gekozen premiers, gekozen burgemeesters, kiesdrempel die kansloze splinterpartijen wegfilterd. Uiteraard gaat dit referendum niet het laatste referendum zijn, steeds vaker zal er van onderuit direct aan de regering gevraagd worden om verantwoording af te leggen.quote:Op maandag 28 september 2015 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welke tijd is er precies aangebroken?
Zozo, en wie gaat dat allemaal realiseren? De laatste pogingen voor democratische vernieuwingen waren die onder Paars vanwege het hier zo verfoeide D66. Ook een mooie combinatie trouwens, enerzijds moet het democratischer, maar we verhogen wel de kiesdrempel want het is natuurlijk niet de bedoeling dat kleine groepen een eigen mening kunnen verkondigen.quote:Op maandag 28 september 2015 17:13 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat er actief aan de handrem wordt getrokken, wat uiteindelijk verregaande hervormingen gaat veroorzaken t.b.v 'transparantie'. Gekozen premiers, gekozen burgemeesters, kiesdrempel die kansloze splinterpartijen wegfilterd. Uiteraard gaat dit referendum niet het laatste referendum zijn, steeds vaker zal er van onderuit direct aan de regering gevraagd worden om verantwoording af te leggen.
Je beseft dat de voormalige Oostbloklanden zelf ook dolgraag aansluiting zochten bij de EU? Het is niet alsof men in Brussen in de handen wreef en besloot Rusland even een hak te zetten. Nee, een land als Polen had schoon genoeg van de Russische bemoeienis en zocht daarom actief toenadering tot de EU.quote:Op maandag 28 september 2015 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vermoed uit enkele toevallige politieke ontwikkelingen in het begin van de jaren 90 onder de uiterst zwakke president Jeltsin. Daar is slim gebruikt van gemaakt door de EU-lidstaten en de NAVO, waardoor nu centraal Europa, de Balkan en de Baltische staten onder de Westerse invloedsfeer vallen, maar inmiddels is de situatie veranderd en is het leiderschap in Rusland bezwaarlijk zwak te noemen.
Dan moet je je zegeningen tellen en niet Rupsjenooitgenoeg gaan uithangen in de jacht op nog meer goedkope arbeidskrachten om de lobby's uit het grote bedrijfsleven te behagen. Zuinig zijn op je jongste aanwinsten is raadzamer, hoogmoed komt immers voor de val en de EU is nu bezig om het conflict met Rusland op de spits te drijven en landen dichtbij Rusland van zich te vervreemden.
Ik juich het natuurlijk toe dat EUfielen ineens waarde blijken te hechten aan soevereiniteit, dat doe ik ook, maar soevereiniteit is nooit helemaal absoluut en altijd gerelateerd aan internationale belangen en geopolitiek..
Het zal niet voor het laatst zijn dat de roep van het volk bol staat van de tegenstellingen.quote:Op maandag 28 september 2015 17:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zozo, en wie gaat dat allemaal realiseren? De laatste pogingen voor democratische vernieuwingen waren die onder Paars vanwege het hier zo verfoeide D66. Ook een mooie combinatie trouwens, enerzijds moet het democratischer, maar we verhogen wel de kiesdrempel want het is natuurlijk niet de bedoeling dat kleine groepen een eigen mening kunnen verkondigen.
Een gekozen premier hebben we hier al min of meer, het enige wat je nog anders zou kunnen doen is dat lostrekken van de tweede kamer verkiezingen, maar uiteindelijk zie ik niet direct in wat dit moet gaan bewerkstelligen.
Het betreft hier een raadgevend referendum over een associatieverdrag dat de overheid gewoon naast zich neer kan leggen. Ik denk dat je vermeende democratische revolutie vooral veel wensdenken en een schromelijke overschatting van de impact van dit initiatief behelst.
De Farao actie van Lübach van was ook zo geregeld. Met een beetje handige promotie en de juiste (online) media achter je kan dat prima.
Mensen gaat lid worden van politieke partijen, gaan naar congressen toe, massaal de partijprogrammas lezen, bemoeien met kandidatenlijsten etc. Die handrem?quote:Op maandag 28 september 2015 17:13 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat er actief aan de handrem wordt getrokken, wat uiteindelijk verregaande hervormingen gaat veroorzaken t.b.v 'transparantie'. Gekozen premiers, gekozen burgemeesters, kiesdrempel die kansloze splinterpartijen wegfilterd. Uiteraard gaat dit referendum niet het laatste referendum zijn, steeds vaker zal er van onderuit direct aan de regering gevraagd worden om verantwoording af te leggen.
Aangezien er nu toch een referendum komt ben ik er voorstander van om dan gelijk maar twee vragen te stellen in plaats van één. En dit zou die tweede vraag kunnen zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 16:26 schreef Childofthe90s het volgende:
Het onderwerp is doodongelukkig, het referendum had dan ook moeten gaan over waar destijds een burgerinitiatief over was ingediend. Namelijk het afstaan van (begrotings)soevereiniteit aan de EU. Dat werd toen weggemoffeld door de Tweede Kamer, dus nu moet het op deze manier.
Uiteraard wreef men zich in Brussel in de handen, en weer vers goedkoop werkvolk dat in de oude EU-lidstaten de arbeidsvoorwaarden om zeep komt helpen, plus uitbreiding van het grondgebied ten koste van de Russische invloedssfeer. Het was een buitenkansje en dat hebben ze gegrepen.quote:Op maandag 28 september 2015 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat de voormalige Oostbloklanden zelf ook dolgraag aansluiting zochten bij de EU? Het is niet alsof men in Brussen in de handen wreef en besloot Rusland even een hak te zetten. Nee, een land als Polen had schoon genoeg van de Russische bemoeienis en zocht daarom actief toenadering tot de EU.
Nee, ik heb daar op de belangrijkste motieven na niet zoveel moeite mee. Destijds zat er ook nog wat idealisme achter en een groter en sterker blok van mensenrechtenrespecterende democratien die voor vrede zijn zou ook voor de toenmalige lidstaten beter zijn. Sindsdien is er echter wel wat veranderd, het idealisme is verdrongen door cynisme en corruptie en mensenrechtenrespecterende democratien zijn er eigenlijk niet meer. De EU is een kracht tegen de democratie geworden en mensenrechten zijn opschortbaar.quote:Maar blijkbaar had de EU deze landen dus de deur moeten wijzen, om zo de arme Russen niet tegen het hoofd te stoten, nietwaar?
De laatste poging was met Thom de Graaf die wegliep omdat de senaat zijn idee van de gekozen burgemeester afschoot. Dat was medio 2005.quote:Op maandag 28 september 2015 17:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zozo, en wie gaat dat allemaal realiseren? De laatste pogingen voor democratische vernieuwingen waren die onder Paars vanwege het hier zo verfoeide D66.
Ik heb niet over kleine partijen die dankzij verkiezingen een paar zetels veroveren. De zoveelste PVVer die jeuk krijgt aan z'n ego en een zetel meeneemt terwijl hij maar een paar honderd stemmen heeft gekregen zitten niet veel mensen op te wachten.quote:Ook een mooie combinatie trouwens, enerzijds moet het democratischer, maar we verhogen wel de kiesdrempel want het is natuurlijk niet de bedoeling dat kleine groepen een eigen mening kunnen verkondigen.
Ik verwacht dan ook niet al te veel van dit referendum op de korte termijn. Paardenmiddel, maar je kon het zien aankomen.quote:Een gekozen premier hebben we hier al min of meer, het enige wat je nog anders zou kunnen doen is dat lostrekken van de tweede kamer verkiezingen, maar uiteindelijk zie ik niet direct in wat dit moet gaan bewerkstelligen.
Het betreft hier een raadgevend referendum over een associatieverdrag dat de overheid gewoon naast zich neer kan leggen. Ik denk dat je vermeende democratische revolutie vooral veel wensdenken en een schromelijke overschatting van de impact van dit initiatief behelst.
De Farao actie van Lübach van was ook zo geregeld. Met een beetje handige promotie en de juiste (online) media achter je kan dat prima.
Je weet dat er een referendumwet is?quote:Op maandag 28 september 2015 17:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mensen gaat lid worden van politieke partijen, gaan naar congressen toe, massaal de partijprogrammas lezen, bemoeien met kandidatenlijsten etc. Die handrem?
De opzet van het raadgevend referendum is dat dit kan worden ingediend over een wet of verdrag dat net is aangenomen door de kamers. De mogelijkheid bestaat pas sinds 1 juli. Het is geen referendum waarbij een willekeurige vraag wordt gesteld.quote:Op maandag 28 september 2015 18:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Aangezien er nu toch een referendum komt ben ik er voorstander van om dan gelijk maar twee vragen te stellen in plaats van één. En dit zou die tweede vraag kunnen zijn.
Iedereen weet dat dit referendum voor de kiezer helemaal niet gaat over de Oekraïne maar over andere dingen. Laten we die vraag dan ook gewoon stellen.
Ja dat weet ik allemaal wel maar f*ck that! Je krijgt nu een referendum waar je in feite niets aan hebt. Iedereen stemt natuurlijk tegen dat associatie verdrag, dat is wel duidelijk. Maar iedereen weet ook dat het daar niet om gaat. Dus waarom niet gewoon de relevante vragen stellen? Dat dat nu de wet niet is dat weet ik ook wel. Misschien moeten we die wet dan maar veranderen. Dat kan gewoon als daar een meerderheid voor is.quote:Op maandag 28 september 2015 18:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
De opzet van het raadgevend referendum is dat dit kan worden ingediend over een wet of verdrag dat net is aangenomen door de kamers. De mogelijkheid bestaat pas sinds 1 juli. Het is geen referendum waarbij een willekeurige vraag wordt gesteld.
Het oorspronkelijke onderwerp dateert van voor 1 juli, waardoor er daarover geen referendum mogelijk was.
Dat je graag direct gekozen burgemeesters ziet, betekent natuurlijk niet dat je daarom überhaupt geen burgemeesterspost zou mogen aanvaarden. Ook in het huidige systeem is er natuurlijk wel indirecte inspraak middels de gekozen gemeenteraad. Ook zouden parlementariërs van partijen die voor referenda zijn dan helemaal paradoxaal bezig zijn. Die zijn toch immers tegen zo'n Haagsche kliek die maar beslissingen neemt?quote:Op maandag 28 september 2015 18:11 schreef karton2 het volgende:
[..]
De laatste poging was met Thom de Graaf die wegliep omdat de senaat zijn idee van de gekozen burgemeester afschoot. Dat was medio 2005.
Dat is diezelfde Thom de Graaf die later de ongekozen burgemeester van Nijmegen werd. Slechte keuze als je geloofwaardig over wilt komen. Dit soort praktijken leiden uiteindelijk tot de roep van meer transparantie.
De ombudsman heeft een paar jaar geleden al kritiek gehad op het gebrek aan transparantie binnen de overheid en aanbevelingen gedaan.
[..]
Ik heb niet over kleine partijen die dankzij verkiezingen een paar zetels veroveren. De zoveelste PVVer die jeuk krijgt aan z'n ego en een zetel meeneemt terwijl hij maar een paar honderd stemmen heeft gekregen zitten niet veel mensen op te wachten.
Die twee Turken van de PvdA zijn ook zo'n mooi voorbeeld. Bewijs jezelf ipv mee te leunen op de naam van de partij om er vervolgens tussenuit te knijpen.
[..]
Ik verwacht dan ook niet al te veel van dit referendum op de korte termijn. Paardenmiddel, maar je kon het zien aankomen.
Paar jaar terug is er al een burgerinitiatief ingediend om de discussie omtrent soevereiniteitsoverdacht naar de EU open breken. Dat is niet geluk ondanks dat dat initiatief een stevig schot voor de boeg was.
Een paar TV debatten, spontane vragen vanuit het publiek e.d. zouden goede ideeen zijn geweest om de discussie aan te zwengelen. Iets wat wel slim zou zijn geweest. De opkomst bij EU verkiezingen ligt structureel onder de 40%, daar mag wel iets aan veranderen wil de EU haar legitimiteit behouden.
Is het wel zo duidelijk dat iedereen tegen dat associatieverdrag gaat stemmen? Ik heb het idee dat men nog wel eens vergeet dat fora zoals fok, blogs als GeenStijl en media als Twitter een enorme 'selection bias' introduceren vanwege het feit dat ze niet altijd even representatief zijn voor de bevolking in brede zin.quote:Op maandag 28 september 2015 18:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja dat weet ik allemaal wel maar f*ck that! Je krijgt nu een referendum waar je in feite niets aan hebt. Iedereen stemt natuurlijk tegen dat associatie verdrag, dat is wel duidelijk. Maar iedereen weet ook dat het daar niet om gaat. Dus waarom niet gewoon de relevante vragen stellen? Dat dat nu de wet niet is dat weet ik ook wel. Misschien moeten we die wet dan maar veranderen. Dat kan gewoon als daar een meerderheid voor is.
GeenPeil werd niet alleen gesteund door de PVVquote:Op maandag 28 september 2015 09:42 schreef LegendLegolas het volgende:
+nog wat D66'ers die niet Alexander Pechtold heten.quote:Op maandag 28 september 2015 18:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
GeenPeil werd niet alleen gesteund door de PVV
maar ook door o.a.
Marianne Thieme (Partij voor de Dieren)
Henk Krol (50+)
Harry van Bommel (SP)
[ afbeelding ]
Aha, politici die op de landelijke publiciteit willen meeliften. Wat leuk.quote:Op maandag 28 september 2015 18:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
GeenPeil werd niet alleen gesteund door de PVV
maar ook door o.a.
Marianne Thieme (Partij voor de Dieren)
Henk Krol (50+)
Harry van Bommel (SP)
[ afbeelding ]
Waar ik echt op hoop is dat er nu een burgeroorlog uitbreekt binnen D66quote:Op maandag 28 september 2015 18:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
+nog wat D66'ers die niet Alexander Pechtold heten.
Ik wist niet dat D66 een land was.quote:Op maandag 28 september 2015 18:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waar ik echt op hoop is dat er nu een burgeroorlog uitbreekt binnen D66
Ik heb ook getekend, niet omdat ik per se tegen het verdrag ben, dat zoek ik later wel uit, maar omdat ik het belangrijk vind dat de stem van de burgers wordt gehoord. Dat heeft niets met volksmennerij te maken, of dat daar sprake van gaat zijn zal blijken tussen nu en het referendum.quote:Op maandag 28 september 2015 14:18 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is dezelfde retoriek die GeenStijl ook hanteert.
Kortom, iedereen roept maar wat. Dat is nog het allerergste.
Ik begrijp echt niet dat mensen met hun volle verstand zich laten meeslepen in deze volksmennerij.
Aangezien ik getekend heb, ja.quote:Op maandag 28 september 2015 18:12 schreef karton2 het volgende:
[..]
Je weet dat er een referendumwet is?
Brinkhorst is daar gezien zijn reactie in de Volkskrant vandaag in ieder geval niet een van:quote:Op maandag 28 september 2015 18:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
+nog wat D66'ers die niet Alexander Pechtold heten.
Erg ook hoe hij helemaal niks heeft geleerd van de laatste keer dat hij met een referendum over Europa te maken kreeg. De vorige keer werkten dreigementen, het was Brinkhorst die de uitspraak dat 'het licht uit zou gaan' deed, al niet maar om de een of andere bizarre reden denkt hij dat het nu wel luktquote:''GeenPeil helpt de democratie juist om zeep. Ik reageer maar even net zo scherp en populistisch als zij, zodat de mensen wakker worden en weten wat voor totale onzin hier wordt voorgesteld. Het is om te beginnen zeer pretentieus om de democratie op te hangen aan een referendum. Daarmee zeg je eigenlijk: als we dit referendum niet houden, dan is er geen democratie. Dit klopt niet, want parlementaire goedkeuring is even democratisch als het houden van een referendum.
'Ik ben tegen een referendum omdat weinig mensen de inhoud van het associatieverdrag met Oekraïne kennen, wat het onzinnig maakt ze te raadplegen. Dat was ook de reden waarom ik in 2005 tegen het referendum over de Europese grondwet was. Dat wil niet zeggen dat het houden van een referendum altijd een slecht plan is, maar wel als voldoende informatie ontbreekt om als burger een oordeel te kunnen vellen.
'Inhoudelijk is het ook merkwaardig om te roepen dat de democratie wordt gered met dit referendum. GeenPeil is zelf tegen het associatieverdrag met Oekraïne, uitgerekend het land waar de democratie wordt bedreigd door het ondemocratische Rusland. Als Europa de Oekraïne niet steunt, doet niemand het. Dit betekent zeker het einde van de democratie aldaar en vallen ze in handen van de Russen, net als eerder al gebeurde met de Krim. In feite is GeenPeil met hun initiatief op de hand van Poetin.'
http://www.volkskrant.nl/(...)je-tokkies~a4151511/
Die eerste zin is ook wel stoer:quote:450,000 sign Dutch petition urging govt not to sign Ukraine economic pact
Fed up with the Dutch government’s policies, the people of the Netherlands are taking matters into their own hands. They have signed a petition in their droves, which under Dutch law will force The Hague to hold a referendum on whether to sign an EU Association Agreement with Ukraine.
A satirical news website called GeenStijl has managed to collect over 450,000 signatures to force the Netherlands to hold a non-binding referendum concerning the EU’s planned association agreement with Kiev. Under Dutch law, any petition that gains more than 300,000 is enough to trigger such a vote.
"YOU did it, out of love for democracy in the Netherlands and Europe, and to send a signal to The Hague and Brussels," a statement on the website read, as cited by Reuters. It is likely that if the referendum is held, it will take place when the Netherlands holds the presidency of the European Union, which starts in January.
The Netherlands has already ratified the EU-Ukraine Association Agreement. If it gains support from all 28 members of the bloc, it would entail the union offering financial support to Kiev. In return, Ukraine would have to conduct political and economic reforms.
The agreement has been criticized by some members of the EU as they fear that it could lead to Ukraine becoming a member of the organization.
"Have you ever been asked what you think of such an expansion of the EU?" asked the website.
The sheer numbers of those signing the petition could be considered a blow to the Netherlands, which has been one of the leading proponents of a united Europe. However, the success of Geert Wilders’ anti-EU Freedom Party has shown that not everyone living in the country supports widespread European integration.
The far-right politician recently described the mass arrival of refugees on the continent as an “Islamic invasion of Europe, of the Netherlands.”
“Masses of young men in their twenties with beards, singing Allahu Akbar across Europe. It’s an invasion that threatens our prosperity, our security, our culture and identity,” Wilders said.
"Fantastic! Congratulations Geenpeil and Congratulations the Netherlands!" Wilders tweeted.
Cas Mudde, a Dutch specialist in political populism at the University of Georgia, told Reuters: “The petition will definitely bolster the broader Eurosceptic and right-wing populist subculture. Expect more petitions."
However, he did not believe that the petition signed on the GeenStijl would change the general mood in the country. "It is a purely consultative referendum, which will almost certainly not change the Dutch position,” Mudde said. “I doubt turnout will be high, which will undermine the result."
Kiev hopes the EU-Ukraine Association Agreement will be in place by 2016. However, President Petro Poroshenko’s dream of achieving EU membership seems to be all but a distant pipedream, with little appetite for expansion within the bloc.
“We must not create false expectations,” German Chancellor Angela Merkel said in May, referring to Ukraine.
The Eastern Partnership “is not an instrument of enlargement politics for the European Union and we must not make promises that we can’t fulfill,” she added, speaking to the German parliament.http://www.rt.com/news/31(...)-ukraine-referendum/twitter:geenstijl twitterde op zondag 27-09-2015 om 23:49:09De teken-applicatie is gesloten. We tikken ‘m digitaal af op 451.665 handtekeningen. #GeenPeil http://t.co/lOm8u4YLSa reageer retweet
Allemaal in EU-kampen opsluiten.quote:Op maandag 28 september 2015 20:38 schreef Smack10 het volgende:
Voor alle EU-trolletjes en democratie haters:
[..]
Die eerste zin is ook wel stoer:
Fed up with the Dutch government's policies, the people of the Netherlands are taking matters into their own hands.![]()
En de kampen laten bewaken door een nazi bataljon uit Oekraïne zeker.quote:Op maandag 28 september 2015 20:42 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Allemaal in EU-kampen opsluiten.
Toevallig zat ik daar gisteravond nog aan te denken. Dat als ik GS was, heel onopvallend om 04:00 's nachts die handtekeningen al naar Heerlen gebracht had, en dan dat busje enkel voor de show. Als dan een waanzinnig geworden D66 Gutmensch besluit als spookrijder vol op die bus te klappen om zo in een suicidale actie het referendum alsnog te blokkeren, hij een houten kaak heeft.quote:Op maandag 28 september 2015 16:26 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Valt me mee dat D66 dit niet geprobeerd heeft
Genot.quote:Op maandag 28 september 2015 20:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Fed up with the Dutch government's policies, the people of the Netherlands are taking matters into their own hands.![]()
Dat had je natuurlijk ook van tevoren kunnen bedenken.quote:Op maandag 28 september 2015 18:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je krijgt nu een referendum waar je in feite niets aan hebt.
Mensen die de inhoud niet kennen, zoals Pechtholt die grijnzend in de camera staat te vertellen dat hij het verdrag niet heeft gelezen maar wel voor heeft gestemd?quote:'Ik ben tegen een referendum omdat weinig mensen de inhoud van het associatieverdrag met Oekraïne kennen, wat het onzinnig maakt ze te raadplegen."
Je bent tegen portefeuilles?quote:Op maandag 28 september 2015 21:09 schreef SeLang het volgende:
Brinkhorst:
[..]
Mensen die de inhoud niet kennen, zoals Pechtholt die grijnzend in de camera staat te vertellen dat hij het verdrag niet heeft gelezen maar wel voor heeft gestemd?
Dit soort argumenten wil ik nu dus nooit meer horen van politici. Ongelofelijk hoe die D66-ers zichzelf hier te kijk zetten...
In Den Haag denkt men er zo niet over, daar vinden ze één referendum al veel te veel.quote:Op maandag 28 september 2015 18:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Aangezien er nu toch een referendum komt ben ik er voorstander van om dan gelijk maar twee vragen te stellen in plaats van één. En dit zou die tweede vraag kunnen zijn.
Iedereen weet dat dit referendum voor de kiezer helemaal niet gaat over de Oekraïne maar over andere dingen. Laten we die vraag dan ook gewoon stellen.
Ik zei toch dat het referendum een stem voor of tegen Putin betekendequote:Op maandag 28 september 2015 20:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als je bekend met eerdere associatieverdragen en dat het een prima werking heeft kun je dat toch gewoon stellen?quote:Op maandag 28 september 2015 21:09 schreef SeLang het volgende:
Brinkhorst:
[..]
Mensen die de inhoud niet kennen, zoals Pechtholt die grijnzend in de camera staat te vertellen dat hij het verdrag niet heeft gelezen maar wel voor heeft gestemd?
Dit soort argumenten wil ik nu dus nooit meer horen van politici. Ongelofelijk hoe die D66-ers zichzelf hier te kijk zetten...
Klinkt heel stoer maar slaat natuurlijk nergens op.quote:Op maandag 28 september 2015 20:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als Pechtold er niets over mag vinden zonder het gelezen te hebben, geldt dat dan ook voor de kiezers?quote:Op maandag 28 september 2015 21:09 schreef SeLang het volgende:
Brinkhorst:
[..]
Je hoeft het verdrag niet gelezen te hebben om achter het idee van die 'petitie' te staan.quote:Op maandag 28 september 2015 21:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Pechtold er niets over mag vinden zonder het gelezen te hebben, geldt dat dan ook voor de kiezers?
Want ik betwijfel toch echt wel serieus of degenen die de petitie getekend hebben allemaal het verdrag gelezen hebben.
Je moet je er toch een mening over vormen wil je met het referendum er over gaan stemmen.quote:Op maandag 28 september 2015 21:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je hoeft het verdrag niet gelezen te hebben om achter het idee van die 'petitie' te staan.
Die petitie leidt tot een referendum waardoor een wet opnieuw ter beoordeling van het parlement komt te liggen. Zodat ze het verdrag dan hopelijk wél lezen alvorens te gaan stemmen. Zie daar de noodzaak van deze petitie.quote:Op maandag 28 september 2015 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet je er toch een mening over vormen wil je met het referendum er over gaan stemmen.
Het lijkt me toch zo dat het overgrote deel van degenen die daar gaan stemmen het verdrag niet gelezen zullen hebben. En dan vind ik het een tikje hypocriet om te klagen dat Pechtold het niet gelezen heeft, en dus zijn mond moet houden.
Daartoe ontbreekt jou het stamina.quote:Op maandag 28 september 2015 22:07 schreef Joezi het volgende:
Godverdomme, [ afbeelding ] klapmongolen. Stelletje kuddehoerenFuck jullie allen!
Het is gewoon hypocriet zelf mensen te stompzinnig en te minderwaardig vinden om een rapport te lezen. Terwijl jij alleen een samenvatting verslag van je medewerkers krijgt en daar je stem op basseert. Iets wat de reguliere burger ook wel zou krijgen via de media bij een referendum.quote:
Sowieso is klagen over het feit dat een fractievoorzitter een verdrag zelf niet heeft gelezen een beetje goedkoop. Als hij nou had gezegd dat hij of zelfs zijn fractie geen flauw benul had van de inhoud van het verdrag was het anders geweest.quote:Op maandag 28 september 2015 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet je er toch een mening over vormen wil je met het referendum er over gaan stemmen.
Het lijkt me toch zo dat het overgrote deel van degenen die daar gaan stemmen het verdrag niet gelezen zullen hebben. En dan vind ik het een tikje hypocriet om te klagen dat Pechtold het niet gelezen heeft, en dus zijn mond moet houden.
Mehhhh.. Tief allen lekker op naar GS, FOK is 100% anti GSquote:Op maandag 28 september 2015 22:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Daartoe ontbreekt jou het stamina.
Que?quote:Op maandag 28 september 2015 22:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
Mehhhh.. Tief allen lekker op naar GS, FOK is 100% anti GS
twitter:LavieJanRoos twitterde op maandag 28-09-2015 om 22:09:57Straks bij @pauwnl #geenpeil reageer retweet
Het lijkt mij dat vóór stemmen zonder inhoudelijke kennis hooguit tekenend is voor de hautaine houding van de arrogante Pechtold. Het zou getuigen van kwaadaardigheid als hij voor heeft gestemd wetende dat het verdrag de mogelijkheid biedt om het inmiddels door S&P min of meer failliet verklaarde Oekraïne financieel te steunen en op onze kosten het omvallende bankenstelsel daar overeind te houden.quote:Op maandag 28 september 2015 22:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
[...]Als hij nou had gezegd dat hij of zelfs zijn fractie geen flauw benul had van de inhoud van het verdrag was het anders geweest.
Associatieverdragen verschillen inhoudelijk niet zoveel van elkaar geloof ik. Dus kun je op basis van de associatieverdragen die reeds zijn aangegaan ook wel een redelijke schatting maken of het een goed idee is om een dergelijk verdrag ook met Oekraïne aan te gaan of niet.quote:Op maandag 28 september 2015 22:14 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat vóór stemmen zonder inhoudelijke kennis hooguit tekenend is voor de hautaine houding van de arrogante Pechtold.
Dat neemt niet weg dat jouw toezegging om hen allen te fucken op zijn minst vanuit jou een loze toezegging is. Om te kunnen fucken moet jij hem eerst nog omhoog zien te krijgen.quote:Op maandag 28 september 2015 22:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
Mehhhh.. Tief allen lekker op naar GS, FOK is 100% anti GS
Goh alweer, dat rotte varken beweerde nog geen media-aandacht te krijgenquote:Op maandag 28 september 2015 22:12 schreef SuicideErrorist het volgende:
Vanavond is Jan Roos te gast bij Pauw.twitter:LavieJanRoos twitterde op maandag 28-09-2015 om 22:09:57Straks bij @pauwnl #geenpeil reageer retweet
Met aannames en slappe ad hominems kan ik niet zoveel.quote:Op maandag 28 september 2015 22:14 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat vóór stemmen zonder inhoudelijke kennis hooguit tekenend is voor de hautaine houding van de arrogante Pechtold. Het zou getuigen van kwaadaardigheid als hij voor heeft gestemd wetende dat het verdrag de mogelijkheid biedt om het inmiddels door S&P min of meer failliet verklaarde Oekraïne financieel te steunen en op onze kosten het omvallende bankenstelsel daar overeind te houden.
Dat klopt grotendeels, in dit verdrag is zoals in de meesten ook financiële steun afgesproken. In dit verdrag zijn de omvallende banken in de Oekraïne niet uitgesloten. Dat is een bijzonder hoog risico in dit geval, je weet dat er een bail out (en voor ons bail in) moet komen.quote:Op maandag 28 september 2015 22:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Associatieverdragen verschillen inhoudelijk niet zoveel van elkaar geloof ik. Dus kun je op basis van de associatieverdragen die reeds zijn aangegaan ook wel een redelijke schatting maken of het een goed idee is om een dergelijk verdrag ook met Oekraïne aan te gaan of niet.
Tsja, nu ze er niet meer omheen kunnen wel ja.quote:Op maandag 28 september 2015 22:17 schreef Joezi het volgende:
[..]
Goh alweer, dat rotte varken beweerde nog geen media-aandacht te krijgen
Die aannames zijn gebaseerd op financiele toezeggingen die nogal losjes zijn gedefinieërd in het verdrag en de ad hominems zijn in Stijl: Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.quote:Op maandag 28 september 2015 22:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met aannames en slappe ad hominems kan ik niet zoveel.
Dus jij beweert dat hij ter kwade trouw handelt? Hij zou dan immers moeten weten aan welk financieel risico hij ons blootstelt.quote:Op maandag 28 september 2015 22:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan is het ook wat raar om Pechtold een hautaine of arrogante houding te verwijten.
quote:Op maandag 28 september 2015 22:17 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat jouw toezegging om hen allen te fucken op zijn minst vanuit jou een loze toezegging is. Om te kunnen fucken moet jij hem eerst nog omhoog zien te krijgen.
SPOILER: tekstverklaringOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze losjes gedefinieerd zijn, dan kun je er geen verplichtingen uit halen. Dan maakt het verder voor de vraag of Nederland zal assisteren in een dergelijk geval niet veel uit of er al dan niet een associatieverdrag is. Het is allemaal nogal paniekzaaierij.quote:Op maandag 28 september 2015 22:22 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Die aannames zijn gebaseerd op financiele toezeggingen die nogal losjes zijn gedefinieërd in het verdrag en de ad hominems zijn in Stijl: Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Hij zat er een maand geleden ook al pikkepijpquote:Op maandag 28 september 2015 22:22 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Tsja, nu ze er niet meer omheen kunnen wel ja.
Nee, dat beweer ik niet.quote:Op maandag 28 september 2015 22:25 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat hij ter kwade trouw handelt?
Ik laat de rest maar even weg omdat je hier meteen al een verkeerde aanname maakt. Juist doordat de verplichtingen in het verdrag nogal losjes gedefinieërd zijn kun je financiële verplichtingen zoals het overeind houden van banken er onder scharen. We weten inmiddels wel welke koers de Europese Unie en Mark ¨geen cent meer naar de Grieken¨ Rutte er op nahouden. Dit verdrag is een vrijbrief om ongebreideld geld naar de Oekraïne te sturen.quote:Op maandag 28 september 2015 22:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze losjes gedefinieerd zijn, dan kun je er geen verplichtingen uit halen. [...]
Ik bedoel dat er aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend. Daarnaast laat je het relevante aspect weg, namelijk dat het niet hebben van een associatieverdrag daar geen belemmering voor de EU of 'Rutte' vormt.quote:Op maandag 28 september 2015 22:29 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik laat de rest maar even weg omdat je hier meteen al een verkeerde aanname maakt. Juist doordat de verplichtingen in het verdrag nogal losjes gedefinieërd zijn kun je financiële verplichtingen zoals het overeind houden van banken er onder scharen. We weten inmiddels wel welke koers de Europese Unie en Mark ¨geen cent meer naar de Grieken¨ Rutte er op nahouden. Dit verdrag is een vrijbrief om ongebreideld geld naar de Oekraïne te sturen.
Als iemand zulke uitspraken doet als 'de stem van de burgers moet worden gehoord' en alleen daarom voor een referendum is, maakt niet uit waar dat referendum over gaat, dan hoor ik alleen maar inhoudsloze retoriek. En een groep mensen die op basis van een dergelijke retoriek een andere groep mensen gaat aanmoedigen voor iets te tekenen zie ik als volksmenners.quote:Op maandag 28 september 2015 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb ook getekend, niet omdat ik per se tegen het verdrag ben, dat zoek ik later wel uit, maar omdat ik het belangrijk vind dat de stem van de burgers wordt gehoord. Dat heeft niets met volksmennerij te maken, of dat daar sprake van gaat zijn zal blijken tussen nu en het referendum.
Pechtold heeft niet gelezen en toch voor gestemd én is de grootste verdediger van dit verdrag in de Kamer. Waarom zouden andere mensen (wiens stem vele, vele malen minder zwaar wegen) dan wel het hele stuk moeten lezen voor ze gaan stemmen?quote:Op maandag 28 september 2015 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is onjuist.quote:Op maandag 28 september 2015 22:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend.
Er is inderdaad al een behoorlijke berg Euro´s die kant op gegaan zonder verdrag. Dit verdrag maakt het echter wel makkelijker om nog grotere bedragen over te maken waarbij vervolgens de nationale parlementen kunnen wijzen naar een verdrag en zullen stellen: Het is nu eenmaal afgesproken. Die eerdere betalingen aan Kiev waren toch hopelijk wel leningen met onderpand. :/quote:Daarnaast laat je het relevante aspect weg, namelijk dat het niet hebben van een associatieverdrag daar geen belemmering voor de EU of 'Rutte' vormt.
Pechtold wordt wellicht door mensen die zich er in verdiept hebben geïnformeerd en is bekend met de werking van dit soort verdragen die we in het verleden met andere landen zijn aangegaan.quote:Op maandag 28 september 2015 22:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Pechtold heeft niet gelezen en toch voor gestemd én is de grootste verdediger van dit verdrag in de Kamer. Waarom zouden andere mensen (wiens stem vele, vele malen minder zwaar wegen) dan wel het hele stuk moeten lezen voor ze gaan stemmen?
Is het hypocriet meer waarde te hechten aan de mening van iemand met een universitaire opleiding en uitgebreide dossierkennis over een complex vraagstuk dan aan Henk Binnendorp, vrachtwagenchauffeur?quote:Op maandag 28 september 2015 22:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is gewoon hypocriet zelf mensen te stompzinnig en te minderwaardig vinden om een rapport te lezen. Terwijl jij alleen een samenvatting verslag van je medewerkers krijgt en daar je stem op basseert. Iets wat de reguliere burger ook wel zou krijgen via de media bij een referendum.
Oké, je hebt me overtuigd.quote:
Valt wel mee. Zoals ik aangaf is het vaak ook het IMF dat een belangrijke rol speelt bij dat soort zaken en die samen met de VS en de EU al bail-outs hebben gedaan, zie b.v. http://www.economist.com/(...)aines-new-bail-out-0quote:[..]
Er is inderdaad al een behoorlijke berg Euro´s die kant op gegaan zonder verdrag. Dit verdrag maakt het echter wel makkelijker om nog grotere bedragen over te maken waarbij vervolgens de nationale parlementen kunnen wijzen naar een verdrag en zullen stellen: Het is nu eenmaal afgesproken. Die eerdere betalingen aan Kiev waren toch hopelijk wel leningen met onderpand. :/
De bevolking zal door een grote verscheidenheid aan mensen (inclusief Pechtold) en partijen geïnformeerd worden voordat het referendum plaats zal vinden. Als een politicus die overal roept hoe geweldig dit verdrag is én er ook nog eens mee instemt in de Tweede Kamer het al niet eens gelezen hoeft te hebben, dan hoeft Jan met de pet dat ook niet om zijn mening er over te mogen geven. Prima dat hier dus een referendum over komt!quote:Op maandag 28 september 2015 22:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Pechtold wordt wellicht door mensen die zich er in verdiept hebben geïnformeerd en is bekend met de werking van dit soort verdragen die we in het verleden met andere landen zijn aangegaan.
Is toch heerlijk man?quote:Op maandag 28 september 2015 20:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De opleiding kunstgeschiedenis zal hem heel erg van pas zijn gekomen. Die vrachtwagenchauffeur komt in de dagelijkse praktijk misschien met nog wel meer culturenverschillen in aanraking. Maar ja, op een vrachtwagenchauffeur kun je natuurlijk veel makkelijker neerkijken, want wat weet zo'n iemand nou...quote:Op maandag 28 september 2015 22:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Is het hypocriet meer waarde te hechten aan de mening van iemand met een universitaire opleiding en uitgebreide dossierkennis over een complex vraagstuk dan aan Henk Binnendorp, vrachtwagenchauffeur?
Want als dat zo is, ben ik de meest hypocriete figuur die je tegen kunt komen.
Ietwat gedateerd dat artikel, het is jou hopelijk niet ontgaan dat de financiële situatie in de Oekraïne inmiddeld een stuk slechter is. Die paar miljard die toen zijn overgemaakt zijn verwaarloosbaar vergeleken met de miljarden die de Oekraïne nu tekort komt, niet voor niets zijn ze laatst door S&P min of meer failliet verklaard.quote:Op maandag 28 september 2015 22:43 schreef Monolith het volgende:
Valt wel mee. Zoals ik aangaf is het vaak ook het IMF dat een belangrijke rol speelt bij dat soort zaken en die samen met de VS en de EU al bail-outs hebben gedaan, zie b.v. http://www.economist.com/(...)aines-new-bail-out-0
Valse tegenstelling wat je nu doet maar ik waardeer de poging.quote:Op maandag 28 september 2015 22:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Is het hypocriet meer waarde te hechten aan de mening van iemand met een universitaire opleiding en uitgebreide dossierkennis over een complex vraagstuk dan aan Henk Binnendorp, vrachtwagenchauffeur?
Want als dat zo is, ben ik de meest hypocriete figuur die je tegen kunt komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |