Please continuequote:Op zondag 27 september 2015 21:31 schreef Reya het volgende:
Wees gerust, we gaan de uitkomst van dit referendum prettig negeren.
Eerlijk gezegd dacht ik een week geleden ook dat ze het niet meer zouden halenquote:Naschrift standenteller:
Ja, we geven het toe: we hebben een béétje gesjoemeld met de tussenstanden. Maar niet heel erg: afgelopen maandag stonden we na vijf weken campagne pas op krap 196.000 en begon de moed ons in de schoenen te zakken. Maar de oproep aan iedereen die al getekend had om nog minstens 1 ondertekenaar te vinden, deed wonderen. Donderdagmiddag om 15:02 uur ging de teller door de 300.000 en nu staat hij op het ongelofelijke aantal van [zie teller]. We doen bij dezen teken.geenpeil.nl op slot, om genoeg tijd te hebben om de laatste formulieren te drukken en naar Heerlen te brengen.
Maandag 14/9 - 9u: 162.500
Woensdag 16/9 - 9u: 170.450
Maandag 21/9 - 9u: 195.950
Dinsdag 22/9 - 9u: 219.000
Woensdag 23/9 - 9u: 242.000
Donderdag 24/9 - 9u: 277.000
Vrijdag 25/9 - 9u: 344.500
Zaterdag 26/9 - 12u30: 413.500
Zondag 27/9 - 9u 432.000
http://www.geenstijl.nl/m(...)dat_was_het_dan.html
Och, zo dramatisch is het ook weer niet.quote:Op maandag 28 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:
ahh Wilders kidnapt dit referendum dus alweer voor zijn eigen agenda, Putin lacht zich de ballen uit zijn broek.
Totaal onvergelijkbaar. Dit referendum kost eenmalig 30 miljoen. Die vluchtelingen blijven vele, vele jaren achtereen een honderdvoudig bedrag kosten.quote:Op maandag 28 september 2015 09:42 schreef LegendLegolas het volgende:
Voor vluchtelingen wil ik mijn belastingen wel betalen maar voor zo'n onzinreferendum van PVV aarslikkers liever niet
Alle aandacht is goed. De mensen stemmen toch wel tegen, ze hebben de buik vol van de EU. Als de opkomst maar hoog is.quote:Op maandag 28 september 2015 09:47 schreef SeLang het volgende:
Alsof het negatief is dat je campagne voert als er een referendum aankomt. Dat is toch juist zoals het hoort. Het zou juist het toppunt zijn van regenteske arrogantie als je in zo'n periode geen campagne voert!
Btw: zoals in 2005 dus, toen de gevestigde politiek een groot pak slaag kreeg van de kiezer
En ik betaal liever voor geen van beiden.quote:Op maandag 28 september 2015 09:42 schreef LegendLegolas het volgende:
Voor vluchtelingen wil ik mijn belastingen wel betalen maar voor zo'n onzinreferendum van PVV aarslikkers liever niet
Ze kunnen niet anders dan een negatieve uitslag negeren. NL gaat het echt niet tegen de EU / DE opnemen.quote:Op maandag 28 september 2015 09:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Die vraag is of de politiek dit naast zich neer gaat leggen. Zo ja, dan weten we gelijk dat de politiek geen knip voor de neus waard is.
Belastinggeld is belastinggeld en het geld dat ze uitgeven aan t referendum is idioot. Al die PVV aarslikkers zeuren altijd dat hun belastinggeld aan onzinnige dingen opgaat, maar nu doen ze t toch echt zelf. Hypocrieten.quote:Op maandag 28 september 2015 09:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Totaal onvergelijkbaar. Dit referendum kost eenmalig 30 miljoen. Die vluchtelingen blijven vele, vele jaren achtereen een honderdvoudig bedrag kosten.
Stemt voor.quote:Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alle aandacht is goed. De mensen stemmen toch wel voor
Ik denk dat die heel erg succesvol wordt.quote:Op maandag 28 september 2015 09:39 schreef SeLang het volgende:
Tijd voor een nieuwe eurosceptische partij: GeenStem
Alsof alleen PVV-ers dit referendum gaan aangrijpen om hun onvrede over de koers van de EU te uiten.quote:Op maandag 28 september 2015 09:42 schreef LegendLegolas het volgende:
Jij was eerst zo'n grote voorstander van dit referendum, maar nu vind je het jammer dat Wilders er campagne mee gaat voeren? Ga toch niet over kidnappen spreken als je eerst al te huilen zat over dit referendum.quote:Op maandag 28 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:
ahh Wilders kidnapt dit referendum dus alweer voor zijn eigen agenda, Putin lacht zich de ballen uit zijn broek.
Net als bij het referendum over de Europese Grondwet, wat eigenlijk over Auschwitz ging en of het licht aan blijft in de EU? Zowel voor als tegenstanders zullen er hun eigen invulling aan geven, ongetwijfeld zullen de tegenstanders het veel breder trekken dan het eigenlijke onderwerp terwijl de voorstanders het waarschijnlijk zoveel mogelijk gaan bagatelliseren. In het voorjaar zullen we de resultaten er van mogen aanschouwenquote:Op maandag 28 september 2015 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
Ben benieuwd of de Pvveej in die campagne dan ook daadwerkelijk gaat uitleggen waar het referendum precies over gaat.
Koren op de molen dus voor nog meer Nederlanders die tegen het EU gedrocht zijnquote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ze kunnen niet anders dan een negatieve uitslag negeren. NL gaat het echt niet tegen de EU / DE opnemen.
Daar wordt wel veel over gezeurd (kamervragen etc). Maar het grote probleem is dat mensen helemaal geen onderscheid kunnen maken tussen grote getallen die van een heel andere orde zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Belastinggeld is belastinggeld en het geld dat ze uitgeven aan t referendum is idioot. Al die PVV aarslikkers zeuren altijd dat hun belastinggeld aan onzinnige dingen opgaat, maar nu doen ze t toch echt zelf. Hypocrieten.
De eigen bevolking en de democratie zijn van minder belang dus?quote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ze kunnen niet anders dan een negatieve uitslag negeren. NL gaat het echt niet tegen de EU / DE opnemen.
Daarom is dit referendum ook zo enorm kansloos.quote:Op maandag 28 september 2015 09:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Net als bij het referendum over de Europese Grondwet, wat eigenlijk over Auschwitz ging en of het licht aan blijft in de EU? Zowel voor als tegenstanders zullen er hun eigen invulling aan geven, ongetwijfeld zullen de tegenstanders het veel breder trekken dan het eigenlijke onderwerp terwijl de voorstanders het waarschijnlijk zoveel mogelijk gaan bagatelliseren. In het voorjaar zullen we de resultaten er van mogen aanschouwen
oh, dat zullen we wel zien, ik denk dat het een opstapje is voor een bepaald personage om daar eens goed garen bij te spinnenquote:Op maandag 28 september 2015 09:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Och, zo dramatisch is het ook weer niet.
En niet geheel ten onrechte.quote:Op maandag 28 september 2015 09:56 schreef Re het volgende:
[..]
oh, dat zullen we wel zien, ik denk dat het een opstapje is voor een bepaald personage om daar eens goed garen bij te spinnen
Wilders? Allicht, maar die spint toch al genoeg garen bij de vluchtelingencrisis.quote:Op maandag 28 september 2015 09:56 schreef Re het volgende:
[..]
oh, dat zullen we wel zien, ik denk dat het een opstapje is voor een bepaald personage om daar eens goed garen bij te spinnen
Democratie is onzinnig? Reguliere verkiezingen ook maar afschaffen? Dat kost ook vele miljoenen.quote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Belastinggeld is belastinggeld en het geld dat ze uitgeven aan t referendum is idioot. Al die PVV aarslikkers zeuren altijd dat hun belastinggeld aan onzinnige dingen opgaat, maar nu doen ze t toch echt zelf. Hypocrieten.
Ach ja, het Vladimir Poetin argument.Ben je tegen de EU? Poetin is blij! Dat wil je toch niet???quote:Op maandag 28 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:
Dan zijn reguliere verkiezingen dat ook, daar worden ook vaak zaken aangehaald waar de verkiezingen niet over gaan (landelijke zaken bij lokale verkiezingen).quote:Op maandag 28 september 2015 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom is dit referendum ook zo enorm kansloos.
ik ben geen tegenstander van het referendum hoorquote:Op maandag 28 september 2015 09:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij was eerst zo'n grote voorstander van dit referendum, maar nu vind je het jammer dat Wilders er campagne mee gaat voeren? Ga toch niet over kidnappen spreken als je eerst al te huilen zat over dit referendum.
[..]
Net als bij het referendum over de Europese Grondwet, wat eigenlijk over Auschwitz ging en of het licht aan blijft in de EU? Zowel voor als tegenstanders zullen er hun eigen invulling aan geven, ongetwijfeld zullen de tegenstanders het veel breder trekken dan het eigenlijke onderwerp terwijl de voorstanders het waarschijnlijk zoveel mogelijk gaan bagatelliseren. In het voorjaar zullen we de resultaten er van mogen aanschouwen
De politieke oriëntatie van Geenstijl is geen PvdA hoorquote:Op maandag 28 september 2015 09:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alsof alleen PVV-ers dit referendum gaan aangrijpen om hun onvrede over de koers van de EU te uiten.
Natuurlijk is het een referendum over een associatieverdrag met Oekraïne, maar het gaat uitdraaien op een referendum 'voor of tegen (de huidige koers van de) EU'.
Dan zullen ook veel PvdD, SP, PvdA en zelfs VVD-ers hun stem laten horen en een signaal willen afgeven verwacht ik.
Ze leggen de uitkomst toch wel naast zich neer flappiequote:Op maandag 28 september 2015 09:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Democratie is onzinnig? Reguliere verkiezingen ook maar afschaffen? Dat kost ook vele miljoenen.
Dat je tegen bepaalde uitgaven bent betekent niet dat je tegen elke uitgave (of investering) hoeft te zijn.
Het gaat om de macht; daar mag wel wat voor wijken. Ik denk dat er zo geredeneerd wordt in bepaalde kringen. Waarom wilde D66 anders zo graag voorkomen dat er over EU verdragen referenda konden worden aangevraagd?quote:Op maandag 28 september 2015 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De eigen bevolking en de democratie zijn van minder belang dus?
Zo is dat. En ongeacht hoe de vraag van het referendum wordt gedefinieerd, dit referendum gaat eigenlijk niet over dat verdrag met de Oekraïne maar is een motie van afkeuren jegens de EU en de manier waarop Nederland zichzelf in de uitverkoop gooit. De treinladingen geld die tegen de wil van het volk naar Griekenland worden gestuurd, onze pensioenpot die is overgeheveld naar Italië, etc etc. En dat weten ze in Den Haag dondersgoed en zo moeten ze de uitslag ook interpreteren.quote:Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alle aandacht is goed. De mensen stemmen toch wel tegen, ze hebben de buik vol van de EU. Als de opkomst maar hoog is.
Heb je liever koren op de molen of dat het verdrag niet doorgaat.quote:Op maandag 28 september 2015 09:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Koren op de molen dus voor nog meer Nederlanders die tegen het EU gedrocht zijn
Dat ligt wel voor de hand ja.quote:Op maandag 28 september 2015 09:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alsof alleen PVV-ers dit referendum gaan aangrijpen om hun onvrede over de koers van de EU te uiten.
Natuurlijk is het een referendum over een associatieverdrag met Oekraïne, maar het gaat uitdraaien op een referendum 'voor of tegen (de huidige koers van de) EU'.
Dan zullen ook veel PvdD, SP, PvdA en zelfs VVD-ers hun stem laten horen en een signaal willen afgeven verwacht ik.
en dan ratificeren ze het verdrag met de oekraine niet... en dan?quote:Op maandag 28 september 2015 10:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo is dat. En ongeacht hoe de vraag van het referendum wordt gedefinieerd, dit referendum gaat eigenlijk niet over dat verdrag met de Oekraïne maar is een motie van afkeuren jegens de EU en de manier waarop Nederland zichzelf in de uitverkoop gooit. De treinladingen geld die tegen de wil van het volk naar Griekenland worden gestuurd, onze pensioenpot die is overgeheveld naar Italië, etc etc. En dat weten ze in Den Haag dondersgoed en zo moeten ze de uitslag ook interpreteren.
Wat ik echter vermoed is dat de verzuurde regenteske pechtholders het straks gaan hebben over technische details van het verdrag zelf in plaats van de onderliggende onvrede over de andere onderwerpen te adresseren. Dat is zogenaamd the right think to do. "Daar gaat deze wet toch niet over?". Nee, maar gaat het referendum in feite wel over! Dat is de reden dat GeenPeil zoveel mensen op de been heeft gekregen!
Met dat soort gedrag vergroten de regenten alleen maar de kloof met de kiezer.
Kan nog interessant worden.
Nee, maar je hoeft niet persé GS aanhanger te zijn om toch dit referendum te steunen en om daarna de mogelijkheid tot het uiten van je EU kritiek te benutten.quote:Op maandag 28 september 2015 10:01 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
De politieke oriëntatie van Geenstijl is geen PvdA hoor
Het lijkt me inderdaad correcter om wat breder naar dit referendum te kijken dan enkel als een oordeel over een associatieverdrag, gezien de discursieve achtergrond. Wat dan nog wel ontbreekt is een interpretatie van de uitslag: hoe zou een eventuele "nee" - een waarschijnlijk scenario - moeten worden omgezet in concreet politiek handelen? Eurosceptici gaan daar nog hun handel vol aan hebben.quote:Op maandag 28 september 2015 10:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo is dat. En ongeacht hoe de vraag van het referendum wordt gedefinieerd, dit referendum gaat eigenlijk niet over dat verdrag met de Oekraïne maar is een motie van afkeuren jegens de EU en de manier waarop Nederland zichzelf in de uitverkoop gooit. De treinladingen geld die tegen de wil van het volk naar Griekenland worden gestuurd, onze pensioenpot die is overgeheveld naar Italië, etc etc. En dat weten ze in Den Haag dondersgoed en zo moeten ze de uitslag ook interpreteren.
Nee, daar gaat het NIET over.quote:Op maandag 28 september 2015 10:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat ik echter vermoed is dat de verzuurde regenteske pechtholders het straks gaan hebben over technische details van het verdrag zelf in plaats van de onderliggende onvrede over de andere onderwerpen te adresseren. Dat is zogenaamd the right think to do. "Daar gaat deze wet toch niet over?". Nee, maar gaat het referendum in feite wel over! Dat is de reden dat GeenPeil zoveel mensen op de been heeft gekregen!
Met dat soort gedrag vergroten de regenten alleen maar de kloof met de kiezer.
Kan nog interessant worden.
'Het gevoel dat'quote:Op maandag 28 september 2015 09:59 schreef LXIV het volgende:
Het kost 2 euro per Nederlander. Over een heel jaar. Democratie mag best wel iets kosten, en de mensen die zeuren dat we geen referendum moeten krijgen omdat het te veel kost zijn echte zeurpieten.
De behoefte aan inspraak in de EU, die onze toekomst bepaald, is er blijkbaar erg sterk. En ik snap dat heel goed, want ik heb net als veel andere Nederlanders het gevoel dat alles wat er in de EU gebeurt totaal zonder mijn inspraak of met mijjn belang rekening te houden gebeurd. Daarom wilde ik ook graag dit referendum.
Referendum gaat letterlijk over dat verdrag, niet over de EU. Als je t niet eens bent met de EU als geheel moet je dáár een referendum over beginnen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, maar je hoeft niet persé GS aanhanger te zijn om toch dit referendum te steunen en om daarna de mogelijkheid tot het uiten van je EU kritiek te benutten.
Je hebt het er wel zwaar mee he, kerel?quote:Op maandag 28 september 2015 10:12 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Referendum gaat letterlijk over dat verdrag, niet over de EU. Als je t niet eens bent met de EU als geheel moet je dáár een referendum over beginnen.
Liever dat men eens luistert naar wat de mensen vinden.quote:Op maandag 28 september 2015 10:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Heb je liever koren op de molen of dat het verdrag niet doorgaat.
Dat zegt meer over de politici die dat doen dan over mij.quote:Op maandag 28 september 2015 10:01 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Ze leggen de uitkomst toch wel naast zich neer flappie
Ik moet nog zien of er een meerderheid komt en een hoog genoeg opkomstpercentage. Ik ga iig voor het verdrag stemmen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Liever dat men eens luistert naar wat de mensen vinden.
Echter zou het bij een negeren van het referendum veel zeggen over de politiek. Kortom, in de toekomst nog meer EU sceptische mensen erbij
Bijna niemand is tegen Europese samenwerking op zich. Maar de EU is uitgegroeid tot een onbeheersbaar kankergezwel. En daar moeten we iets aan doen.quote:
Als je wil dat ze luisteren, geef dan ook antwoord op de vraag die je gevraagd wordt.quote:Op maandag 28 september 2015 10:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Liever dat men eens luistert naar wat de mensen vinden.
Echter zou het bij een negeren van het referendum veel zeggen over de politiek. Kortom, in de toekomst nog meer EU sceptische mensen erbij
De onderliggende vraag is toch duidelijk zat?quote:Op maandag 28 september 2015 10:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je wil dat ze luisteren, geef dan ook antwoord op de vraag die je gevraagd wordt.
En dus niet:
"Wilt u ook suiker in de koffie?"
"Ik ben tegen de glutamaat in jullie biskwietjes"
"Goed, dan doe ik 1 klontje suiker in de koffie"
"Wat een slecht koffiehuis, jullie luisteren ook nooit naar wat ik wil hè!?"
Die kans zit er in, maar dat zegt heel veel over D66 die haar wortels al heel lang geleden is verloren. In 2006 hadden ze tijdens hun congres beter kunnen beslissen om er mee op te houden. De kroonjuwelen zijn weg, nu is D66 het tegenovergestelde van waar ze zogenaamd voor stonden en voor zij opgericht.quote:Op maandag 28 september 2015 10:01 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het gaat om de macht; daar mag wel wat voor wijken. Ik denk dat er zo geredeneerd wordt in bepaalde kringen. Waarom wilde D66 anders zo graag voorkomen dat er over EU verdragen referenda konden worden aangevraagd?
Zegt wel wat over jou flappie, jij neemt het serieusquote:Op maandag 28 september 2015 10:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de politici die dat doen dan over mij.
maar dan snap ik het blijkbaar gewoon niet, als het breder is, griekenland, de vluchtelingen, hoe kan een nee tegen een verdragje dan vertaald worden in deze uitslag... Stem je tegen dit associatieverdrag ben je tegen vluchtelingenbeleid of tegen griekenland...quote:Op maandag 28 september 2015 10:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad correcter om wat breder naar dit referendum te kijken dan enkel als een oordeel over een associatieverdrag, gezien de discursieve achtergrond. Wat dan nog wel ontbreekt is een interpretatie van de uitslag: hoe zou een eventuele "nee" - een waarschijnlijk scenario - moeten worden omgezet in concreet politiek handelen? Eurosceptici gaan daar nog hun handel vol aan hebben.
Zelfs voor mij is dit nog steeds ongrijpbaar.quote:Op maandag 28 september 2015 10:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ken jij de europese besluitvorming en hoe je invloed kan uitoefenen?
Het is een serieus onderwerp, dat jij democratie niet belangrijk vindt zegt ook wat over jou.quote:Op maandag 28 september 2015 10:22 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Zegt wel wat over jou flappie, jij neemt het serieus
Dit is een typische D66 redenatie en inconsequent. Als het ze inderdaad gaat over waar de punten en komma's staan, laat ze dan eerst eens het gedrag van de EU onder de loupe nemen in de context van de relevante verdragen. Dan gaan ze misschien ook eindelijk begrijpen waar die onvrede over de EU vandaan komt.quote:Op maandag 28 september 2015 10:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het NIET over.
Als je het Associatieverdrag ziet als weer een uitbreiding van de EU en daar tegen bent en dus het Associatieverdrag niet wil, dan stem je tegen, prima.
Maar als je het eigenlijk een prima verdrag vindt of niet weet waar het over gaat en dan wil dat de politiek het Associatieverdrag afwijst omdat mensen boos zijn over iets heel anders (in jowu geval de Griekenlandredding die het rendement van jouw rentenierplan mogelijkerwijs aantast), dan slaat dat nergens op.
Enormquote:Op maandag 28 september 2015 10:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je hebt het er wel zwaar mee he, kerel?
Er is geen onderliggende vraag.quote:Op maandag 28 september 2015 10:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De onderliggende vraag is toch duidelijk zat?
Democratie is wel grappig, maar dit referendum is onzinquote:Op maandag 28 september 2015 10:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is een serieus onderwerp, dat jij democratie niet belangrijk vindt zegt ook wat over jou.
ik snap het sentiment wel hoor, het is ook een gedrocht waarbij autonomie en voordelen elkaar bijten, maar ik zie niet waarom een verdrag als deze daar nou iets over zegt. Als het een signal is naar onze politieke leiders dan zal ik dat dan maar aannemenquote:Op maandag 28 september 2015 10:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bijna niemand is tegen Europese samenwerking op zich. Maar de EU is uitgegroeid tot een onbeheersbaar kankergezwel. En daar moeten we iets aan doen.
Zelfs de mensen die beweren dat de kiezer zelf schuld heeft omdat ze op pro-euro partijen hebben gestemd hebben het verkeerd: als je ziet wat er nu aan de gang is met de EU en je vergelijkt dat met waar indertijd voor gestemd is dan is dat onherkenbaar!
Bijvoorbeeld: begrotingstekorten van >3% zijn verboden. Transfers van noord naar zuid zijn expliciet verboden in de verdragen. Monetarisatie van staatsschuld door de ECB is expliciet verboden. De ECB zou politiek onafhankelijk moeten zijn (is nu de voornaamste politieke speler). etc etc. In feite heeft er een sluipende staatsgreep plaatsgevonden in de afgelopen jaren.
"ze"? "hun"?quote:Op maandag 28 september 2015 10:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is een typische D66 redenatie en inconsequent. Als het ze inderdaad gaat over waar de punten en komma's staan, laat ze dan eerst eens het gedrag van de EU onder de loupe nemen in de context van de relevante verdragen. Dan gaan ze misschien ook eindelijk begrijpen waar die onvrede over de EU vandaan komt.
Maar de kloof tussen hun en de kiezer is waarschijnlijk onoverbrugbaar. En dat wordt hun ondergang, wat alleen maar goed is.
quote:Op maandag 28 september 2015 10:01 schreef Dven het volgende:
Je zou die ruim 400.000 maar moeten ontdubbelen van je werkgever![]()
![]()
In feite is dit gewoon hard "boe" roepen en weinig aan serieuze alternatieven voorstellen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bijna niemand is tegen Europese samenwerking op zich. Maar de EU is uitgegroeid tot een onbeheersbaar kankergezwel. En daar moeten we iets aan doen.
Zelfs de mensen die beweren dat de kiezer zelf schuld heeft omdat ze op pro-euro partijen hebben gestemd hebben het verkeerd: als je ziet wat er nu aan de gang is met de EU en je vergelijkt dat met waar indertijd voor gestemd is dan is dat onherkenbaar!
Bijvoorbeeld: begrotingstekorten van >3% zijn verboden. Transfers van noord naar zuid zijn expliciet verboden in de verdragen. Monetarisatie van staatsschuld door de ECB is expliciet verboden. De ECB zou politiek onafhankelijk moeten zijn (is nu de voornaamste politieke speler). etc etc. In feite heeft er een sluipende staatsgreep plaatsgevonden in de afgelopen jaren.
Hoezo geen standpunt innemen? Je kan toch voor of tegen zijn?quote:Op maandag 28 september 2015 10:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is geen onderliggende vraag.
Als je een referendum over een ander onderwerp wil, dan moet je maar wachten totdat dat onderwerp op de agenda komt.
Een politieke partij gaat natuurlijk geen standpunt over een EU-gerelateerd onderwerp innemen dat niet hun eigen standpunt is, alleen maar op grond van een referendum dat over iets anders ging.
Lid van het CDA, toevallig?quote:Op maandag 28 september 2015 10:30 schreef SeLang het volgende:
Maar zelfs als ik daarvoor was dan zou ik toch tegen stemmen.
Vrouwenredenatie dit.quote:Op maandag 28 september 2015 10:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De onderliggende vraag is toch duidelijk zat?
Ah op die manier. Ik moet je verkeerd hebben begrepen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoezo geen standpunt innemen? Je kan toch voor of tegen zijn?
Voor dat verdrag zijn verdedig je.
Tegen dat verdrag zijn mag ook. Daar kan een partij toch wel een standpunt over hebben?
Als de partijen naar het volk duidelijk kunnen uitleggen dat dit verdrag goed is voor Nederland moeten ze dat duidelijk kunnen maken aan het volk, de kiezers.
Maar dat kunnen ze schijnbaar niet
Ik ben benieuwd, en het enige wat ik hoop is dat de politiek nu eens niet zo vaag doet en het belang voor Nederland voorop stelt.quote:Op maandag 28 september 2015 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah op die manier. Ik moet je verkeerd hebben begrepen.
Maar we zullen zien of ze het duidelijk kunnen maken. De campagne moet nog beginnen hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |