abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156321141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:16 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Om dat ze dan een paspoort moeten hebben, en dan zijn ze veel makkelijker te achterhalen? Misschien? En als bootjevluchteling staan overal de grenzen wagenwijd open en kan iedereen zonder papieren naar binnen?
Hoe denk jij dat vluchten gaat? Je stapt maandagochtend op de trein in Aleppo en woensdagavond ben je in Nederland of zo? :?

De meeste van de vluchtelingen zijn al vele jaren onderweg. Ze worden eerst in tentenkampen in Libanon en Turkije opgevangen. Dan moeten ze duizenden euro's betalen voor een overtochtje in een gammel bootje naar Europa. Daarbij komen zeer veel mensen om. Net als trouwens alle andere slachtoffers van mensenhandel onderweg. Bovendien worden recentelijk ook massaal vluchtelingen beroofd van het weinige geld dat ze nog hebben.

Oké, stel dat je levend in Griekenland aankomt. Dan zit je daar weken op een eilandje tot je eindelijk op het vasteland bent en dan moet je lopen naar de grens van Hongarije, die dicht is, of die van Oostenrijk, waar je niet door komt zonder paspoort. Stel dat dat je wel lukt, dan kun je nog meer gezeik tegenkomen in Kroatië, Duitsland, enzovoorts.

Dit is totaal niet logisch! De (weinige) terroristen die we hebben gehad in Europa kwamen via totaal andere wegen hier, en dat is ook heel goed te begrijpen.
pi_156321144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gewoon een nep paspoort en dan zijn ze niet te achterhalen en hoeven ze maar een douane door. En als ze met een privé jet vanuit een ander land gaan dat ook niet eens.
Als ze met de vluchtelingen meegaan worden ze meerdere keren gevraagd zich te identificeren, hogere kans om gepakt te worden.
Een nep paspoort wordt wel vaak ontdekt hoor, zó makkelijk is het nou ook weer niet...
pi_156321155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

of wat dacht je van NL Naief Links
Hoezo naïef? Realistisch. Ik ontken ook nergens dat er terroristen naar de EU kunnen komen.
pi_156321165
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Een nep paspoort wordt wel vaak ontdekt hoor, zó makkelijk is het nou ook weer niet...
Hoe weet je dat? Het lijkt me per definitie onmogelijk te weten hoeveel valse paspoorten je níet onderschept.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:21:42 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321201
quote:

[..]

Hoe kan je dat controleren? Je kan nooit zeggen hoeveel valse paspoorten niet zijn onderschept gezien ze niet zijn onderschept.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156321216
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Het lijkt me per definitie onmogelijk te weten hoeveel valse paspoorten je níet onderschept.
Is ook onmogelijk.... dus hoe dan ook die terroristen zitten al overal en er komen er vast nog meer bij, maar nogmaals, het overgrote deel zijn gewoon normale mensen die op de vlucht zijn voor
oorlog.
pi_156321234
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe kan je dat controleren? Je kan nooit zeggen hoeveel valse paspoorten niet zijn onderschept gezien ze niet zijn onderschept.
Dat zeg ik... is onmogelijk ze zijn er vast.
pi_156321238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een goed nep paspoort is wellicht moeilijker te krijgen dan je denkt? Makkelijker is met een bootje naar al die naieve overdreven politiek correcte landen die de grenzen wagenwijd open hebben staan
  woensdag 23 september 2015 @ 14:24:49 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Een goed nep paspoort is wellicht moeilijker te krijgen dan je denkt? Makkelijker is met een bootje naar al die naieve overdreven politiek correcte landen die de grenzen wagenwijd open hebben staan
Met genoeg geld is alles te krijgen.
En in veel landen kom je zelfs als vluchteling niet in zonder legitimatie.

Ik heb het idee dat je onderschat hoe de tocht naar bv Nederland gaat voor een vluchteling, het is zeker niet makkelijker dan met een vals paspoort met het vliegtuig gaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156321273
IS heeft helemaal niks te winnen aan het uitvoeren van aanslagen in europa...
het is een lokale militie, die binnen een specifiek gebied bezet heeft en in een gewapend conflict zit met enkele andere groeperingen (zowel iraakse Leger, Koerdische troepen, een concurrenerende geweld-organisatie al-nusra en de alawitische troepen van Assad).

Geschikte militairen hebben ze zelf hard nodig in hun eigen gebied en het zou dom zijn als ze deze zouden wegsturen.
Waar bv bepaalde wetserlingen bv die oorspronkelijk naar IS-gebied gereisd waren en daar wilden vechten terugkeren, is het meestal omdat ze ongeschikt zijn en daar enkel tot last waren (overigens worden dat soort figuren door IS zelf eerder aangezet dan maar een zelfmoordaanslag _in_ de eigen regio te plegen waarbij IS enig militair nut kan bereiken... zodra zulke ongeschikte personen terugkeren naar het westen zijn ze praktisch niet meer controleerbaar en onder druk te zetten en juist dat hebben die nodig, dat zijn niet de figuren die dat uit zichzelf kunnen doen en al helemaal niet personen die een gecoordineerde actie kunnen uitvoeren).

Waar westerse inlichtingendiensten meer gevaar in zien, zijn eerder de mensen die bv opgeleid zijn door aan Al-Qaeda gerelateerde groepen in jemen...
die hebben een groter risico ook in het westen gecoordineerde aanvallen uit te voeren en deze organisatie is daar ook meer op gericht, deze personen worden daarop bv ook in Yemen gericht getrained (in Yemen werden al in de jaren 70 terroristen, bv voor de RAF en ook molukse personen uit nederland getraind voor terreurdaden in hun herkomstlanden)..

dat heeft echter met IS niks te makien en voor deze personen zou een reis daarheen via Saoedia Arabie (daar wil je als in jemen opgeleidde terrorist niet opgepakt worden, de Saoedi's hebben wel graag dat soort figuren ergens anders, maar onder geen enkele voorwaarden in hune igen land) geen geschikte reisroute...
zulke personen reizen dan eerder via egypte, Oman ( Said Kouachi, een vand e daders van de duidelijk wél gecoordineerde charlie hebdo-aanval reisde in 2011 via Oman naar Yemen, om daar tereur training van al-qaeda groepen te ontvangen, hij heeft verder geen links met IS) of soms via een omweg via zuid-afrika
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_156321276
http://www.nu.nl/twente/4(...)oorten-enschede.html

ze waren de ''c'' vergeten :P

[ Bericht 45% gewijzigd door FANN op 23-09-2015 14:30:57 ]
pi_156321329
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Met genoeg geld is alles te krijgen.

Ok, kan je even de dood van de MH17 slachtoffers ongedaan maken met al je geld dan?
pi_156321364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

De grenzen staan helemaal niet wagenwijd open, overdrijf niet zo. En een vals paspoort is helaas erg makkelijk te krijgen als je er genoeg geld voor wil neertellen. Zelfs voor mensen als jij en ik, laat staan voor mensen die echt weten wat ze doen.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:29:22 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ok, kan je even de dood van de MH17 slachtoffers ongedaan maken met al je geld dan?
Serieus? Hahaha, jeetje man, wat kan jij toch lekker redeneren, ongelofelijk. _O-

Ik heb het over producten, waren en dat soort zaken, daar vallen mensen niet onder.
Moet je bij jou altijd alles zo letterlijk uitleggen?

Maar hier een link over bv valse paspoorten.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/trail/etc/fake.html
pi_156321469
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

De grenzen staan helemaal niet wagenwijd open,
O sorry, ik had het over de aarde. Misschien had ik dat erbij moeten vertellen, iets specifieker nog Europa..
quote:
En een vals paspoort is helaas erg makkelijk te krijgen als je er genoeg geld voor wil neertellen. Zelfs voor mensen als jij en ik, laat staan voor mensen die echt weten wat ze doen.
Denk je niet dat ze erg streng zijn op luchthavens met oog op terrorisme? En ik had het over een GOED neppaspoort
pi_156321480
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Serieus? Hahaha, jeetje man, wat kan jij toch lekker redeneren, ongelofelijk. _O-

Dan moet je niet van die simpele dooddoeners stellen
  woensdag 23 september 2015 @ 14:33:36 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dan moet je niet van die simpele dooddoeners stellen
Het is geen dooddoener, ik probeer het gesprek niet dood te slaan. Ik geef alleen aan dat als je geld genoeg hebt een vals paspoort helemaal niet zo moeilijk is om aan te komen.
pi_156321564
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dít is een dooddoener. Wat een achterlijke stijl van discussiëren houd jij er op na.
pi_156321609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is geen dooddoener, ik probeer het gesprek niet dood te slaan. Ik geef alleen aan dat als je geld genoeg hebt een vals paspoort helemaal niet zo moeilijk is om aan te komen.
Je stelling met geld kan alles is echt te gemakkelijk in de context.

Waarschijnlijk kost het smokkelen van terroristen niet eens geld, maar levert het juist op. Omdat IS wellicht zelf het smokkelen organiseert om er heel veel geld aan te verdienen. Daarnaast met het vliegtuig is veel lastiger, omdat men daar veel sneller er tussen uitgepikt gaat worden. Vooral als het gaat om jihad gangers die al uit Europa afkomstig waren.
pi_156321611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gewoon een nep paspoort en dan zijn ze niet te achterhalen en hoeven ze maar een douane door.
Nouja, "gewoon een nep paspoort en dan de douane door" is nou niet bepaald zo simpel als je het stelt.
quote:
Als ze met de vluchtelingen meegaan worden ze meerdere keren gevraagd zich te identificeren, hogere kans om gepakt te worden.
Niet echt, aangezien ze gewoon kunnen zeggen dat ze zich niet kunnen identificeren.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

De meeste van de vluchtelingen zijn al vele jaren onderweg.
Uh, nee. Lang onderweg zijn ze wel, jaren meestal niet.
quote:
Ze worden eerst in tentenkampen in Libanon en Turkije opgevangen. Dan moeten ze duizenden euro's betalen voor een overtochtje in een gammel bootje naar Europa. Daarbij komen zeer veel mensen om. Net als trouwens alle andere slachtoffers van mensenhandel onderweg. Bovendien worden recentelijk ook massaal vluchtelingen beroofd van het weinige geld dat ze nog hebben.
Ze hoeven natuurlijk ook niet het hele traject door te lopen om zich te kunnen aansluiten bij de grote stroom vluchtelingen. Daarnaast is het voor sterke jongemannen alsnog geen plezierreisje, maar prima te doen.
quote:
Oké, stel dat je levend in Griekenland aankomt. Dan zit je daar weken op een eilandje tot je eindelijk op het vasteland bent en dan moet je lopen naar de grens van Hongarije, die dicht is, of die van Oostenrijk, waar je niet door komt zonder paspoort. Stel dat dat je wel lukt, dan kun je nog meer gezeik tegenkomen in Kroatië, Duitsland, enzovoorts.
Nogmaals, dat is niet iets waar je per se mee te maken krijgt om je te kunnen aansluiten bij de vluchtelingen.
quote:
Dit is totaal niet logisch!
Misschien wel, misschien niet. Misschien zijn ze slim genoeg om te beseffen dat "onlogisch" de meest logische manier is om iets aan te pakken? Dat is hoe ik het zou doen, iig.
quote:
De (weinige) terroristen die we hebben gehad in Europa kwamen via totaal andere wegen hier, en dat is ook heel goed te begrijpen.
Dat vond dan ook grotendeels plaats voor de uitnodiging van Merkel.

Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben verder, maar "het is onlogisch dus het gebeurt niet" lijkt me ietwat voorbarig.
Conscience do cost.
pi_156321621
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dít is een dooddoener. Wat een achterlijke stijl van discussiëren houd jij er op na.
Nope, stellen. O maar met geld kan alles, als een soort carte blanche is een dooddoener
pi_156321678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:37 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kost het smokkelen van terroristen niet eens geld, maar levert het juist op. Omdat IS wellicht zelf het smokkelen organiseert om er heel veel geld aan te verdienen. Daarnaast met het vliegtuig is veel lastiger, omdat men daar veel sneller er tussen uitgepikt gaat worden. Vooral als het gaat om jihad gangers die al uit Europa afkomstig waren.
Dus IS betaalt in dit scenario zichzelf om de eigen terroristen weg te smokkelen, en dan verdienen ze eraan? Hoe dan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:42:54 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:38 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nope, stellen. O maar met geld kan alles, als een soort carte blanche is een dooddoener
Gaan we nu een discussie houden over wat wel en geen dooddoeners zijn?

Een dooddoener is bedoeld om een discussie dood te slaan, gezien dat niet de bedoeling was met die opmerking is het geen dooddoener.

Nu klaar en OT. ( dit is wel een dooddoener naar deze off topic discussie toe)
pi_156321743
De gesmokkelde terroristen gaan gratis mee, of besturen de bootjes?
pi_156321753
Maar goed....

De Europese Unie wil meer dan een miljard euro ter beschikking stellen voor de hulp aan Syrische vluchtelingen. Daarnaast moet een miljard worden vrijgemaakt voor hulp aan Turkije, dat bijna twee miljoen mensen die voor het geweld in het Midden-Oosten op de vlucht zijn opvangt. Dat maakte eurocommissaris voor nabuurschapsbeleid Johannes Hahn vandaag bekend.

Hoe beter de opvang dáár, hoe minder er door willen reizen, zodat ze hopelijk ooit weer eens
naar huis kunnen, nu kan dat niet want het is daar oorlog...

Eenmaal in Nederland of in Duitsland met kinderen die al een andere taal spreken wordt het nu eenmaal moeilijker.

Moeten we niet straks met zijn allen gaan klagen dat er geld naar Turkije moet natuurlijk.
Je kan moeilijk Turkije met de rotzooi laten zitten.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)telingencrisis.dhtml
  woensdag 23 september 2015 @ 14:44:08 #176
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321756
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:37 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dus IS leden moeten andere IS leden geld geven om zich te laten smokkelen in Europa?
En dat levert dan geld op voor de IS?
pi_156321807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:38 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, "gewoon een nep paspoort en dan de douane door" is nou niet bepaald zo simpel als je het stelt.

[..]

Niet echt, aangezien ze gewoon kunnen zeggen dat ze zich niet kunnen identificeren.

[..]

Uh, nee. Lang onderweg zijn ze wel, jaren meestal niet.

[..]

Ze hoeven natuurlijk ook niet het hele traject door te lopen om zich te kunnen aansluiten bij de grote stroom vluchtelingen. Daarnaast is het voor sterke jongemannen alsnog geen plezierreisje, maar prima te doen.

[..]

Nogmaals, dat is niet iets waar je per se mee te maken krijgt om je te kunnen aansluiten bij de vluchtelingen.

[..]

Misschien wel, misschien niet. Misschien zijn ze slim genoeg om te beseffen dat "onlogisch" de meest logische manier is om iets aan te pakken? Dat is hoe ik het zou doen, iig.

[..]

Dat vond dan ook grotendeels plaats voor de uitnodiging van Merkel.

Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben verder, maar "het is onlogisch dus het gebeurt niet" lijkt me ietwat voorbarig.
Ik ben het met veel van je nuances eens. En ik bedoel ook niet te zeggen dat het pertinent onmogelijk is dat er terroristen tussen de vluchtelingen zitten. Al was het maar omdat ook terroristen een gezin kunnen hebben en de oorlog zat kunnen zijn.

Maar ik wil wel echt benadrukken dat ik niet denk dat dit een logische of goede route is en dat om die reden het gevaar niet heel erg groot is. Natuurlijk moeten we dat gevaar uiterst serieus benaderen. Maar de houding van sommige Nederlanders dat we overspoeld worden door bloeddorstige moordenaars, vaak aangewakkerd door het geblaat van Geert Wilders, is onterecht en gaat ten koste van de hulp aan de echte vluchtelingen.
pi_156321808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gaan we nu een discussie houden over wat wel en geen dooddoeners zijn?

Een dooddoener is bedoeld om een discussie dood te slaan, gezien dat niet de bedoeling was met die opmerking is het geen dooddoener.

Je gebruikt het toch ook om de discussie over de reden voor "tussen de vluchtelingen op de bootjes" de EU in smokkelen af te wimpelen?
pi_156321823
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:24 schreef RM-rf het volgende:
IS heeft helemaal niks te winnen aan het uitvoeren van aanslagen in europa...
het is een lokale militie, die binnen een specifiek gebied bezet heeft en in een gewapend conflict zit met enkele andere groeperingen (zowel iraakse Leger, Koerdische troepen, een concurrenerende geweld-organisatie al-nusra en de alawitische troepen van Assad).

Geschikte militairen hebben ze zelf hard nodig in hun eigen gebied en het zou dom zijn als ze deze zouden wegsturen.
Waar bv bepaalde wetserlingen bv die oorspronkelijk naar IS-gebied gereisd waren en daar wilden vechten terugkeren, is het meestal omdat ze ongeschikt zijn en daar enkel tot last waren (overigens worden dat soort figuren door IS zelf eerder aangezet dan maar een zelfmoordaanslag _in_ de eigen regio te plegen waarbij IS enig militair nut kan bereiken... zodra zulke ongeschikte personen terugkeren naar het westen zijn ze praktisch niet meer controleerbaar en onder druk te zetten en juist dat hebben die nodig, dat zijn niet de figuren die dat uit zichzelf kunnen doen en al helemaal niet personen die een gecoordineerde actie kunnen uitvoeren).

Waar westerse inlichtingendiensten meer gevaar in zien, zijn eerder de mensen die bv opgeleid zijn door aan Al-Qaeda gerelateerde groepen in jemen...
die hebben een groter risico ook in het westen gecoordineerde aanvallen uit te voeren en deze organisatie is daar ook meer op gericht, deze personen worden daarop bv ook in Yemen gericht getrained (in Yemen werden al in de jaren 70 terroristen, bv voor de RAF en ook molukse personen uit nederland getraind voor terreurdaden in hun herkomstlanden)..

dat heeft echter met IS niks te makien en voor deze personen zou een reis daarheen via Saoedia Arabie (daar wil je als in jemen opgeleidde terrorist niet opgepakt worden, de Saoedi's hebben wel graag dat soort figuren ergens anders, maar onder geen enkele voorwaarden in hune igen land) geen geschikte reisroute...
zulke personen reizen dan eerder via egypte, Oman ( Said Kouachi, een vand e daders van de duidelijk wél gecoordineerde charlie hebdo-aanval reisde in 2011 via Oman naar Yemen, om daar tereur training van al-qaeda groepen te ontvangen, hij heeft verder geen links met IS) of soms via een omweg via zuid-afrika
Goede post.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:48:31 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321869
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:46 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je gebruikt het toch ook om de discussie over de reden voor "tussen de vluchtelingen op de bootjes" de EU in smokkelen af te wimpelen?
Nee, ik gebruik het om aan te geven dat als je geld genoeg hebt het vrij makkelijk is om een vals paspoort te regelen.

Heb je de link gezien die ik er bij heb gezet?
  woensdag 23 september 2015 @ 14:52:29 #181
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156321968
quote:

[..]

Je hebt het verhaal gemist dat de rebellen de printers en lege paspoorten van het regime hebben gejat? Dat zijn gewoon echte paspoorten, de man die dat regelde wist nog te melden dat vooral jihadisten gebruik maakten van deze paspoorten. Maar die zal wel voor de lol liegen, ofzo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156322011
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Je hebt het verhaal gemist dat de rebellen de printers en lege paspoorten van het regime hebben gejat? Dat zijn gewoon echte paspoorten, de man die dat regelde wist nog te melden dat vooral jihadisten gebruik maakten van deze paspoorten. Maar die zal wel voor de lol liegen, ofzo.
Maar begrijp je dan misschien ook dat die info ook bij luchthavens en overheden bekend is en dat er specifiek op die paspoorten gelet wordt?
pi_156322032
quote:

[..]

Je hebt het verhaal gemist dat de rebellen de printers en lege paspoorten van het regime hebben gejat? Dat zijn gewoon echte paspoorten, de man die dat regelde wist nog te melden dat vooral jihadisten gebruik mamen van deze paspoorten. Maar die zal wel voor de lol liegen, ofzo.
Ik heb ook niet gezegd dat het onmogelijk is, natuurlijk is het wel mogelijk.
Ik heb ook gezegd dat ze er sowieso al zijn en er zullen er ongetwijfeld meer bij komen, maar
ik heb ook gezegd dat het overgrote deel van de vluchtelingen gewone normale mensen zijn
die op de vlucht zijn voor de oorlog.
pi_156322079
quote:

[..]

misschien had jij dit gemist?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:43 schreef FANN het volgende:
Maar goed....

De Europese Unie wil meer dan een miljard euro ter beschikking stellen voor de hulp aan Syrische vluchtelingen. Daarnaast moet een miljard worden vrijgemaakt voor hulp aan Turkije, dat bijna twee miljoen mensen die voor het geweld in het Midden-Oosten op de vlucht zijn opvangt. Dat maakte eurocommissaris voor nabuurschapsbeleid Johannes Hahn vandaag bekend.

Hoe beter de opvang dáár, hoe minder er door willen reizen, zodat ze hopelijk ooit weer eens
naar huis kunnen, nu kan dat niet want het is daar oorlog...

Eenmaal in Nederland of in Duitsland met kinderen die al een andere taal spreken wordt het nu eenmaal moeilijker.

Moeten we niet straks met zijn allen gaan klagen dat er geld naar Turkije moet natuurlijk.
Je kan moeilijk Turkije met de rotzooi laten zitten.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)telingencrisis.dhtml
pi_156343524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, men wil perse dat hun kinderen naar school kunnen en niet 3+ jaar educatie moeten missen.
Men wil perse weer aan het werk.
Men wil perse weer onder menselijke omstandigheden kunnen leven.

En kan iemand ze dat eigenlijk echt kwalijk nemen? Zou jij niet exact hetzelfde doen voor jouw kinderen? Ik wel namelijk.

Ik neem economische gelukszoekers niets kwalijk. Alleen is het een utopie te veronderstellen dat ze allemaal een baan en een huis zullen krijgen. Dan verkoop je die mensen gebakken lucht.
pi_156343540
quote:
Er zijn vooralsnog geen signalen dat er strijders van Islamitische Staat (IS) meereizen met de vluchtelingenstroom die momenteel Europa binnentrekt.
Dat zeggen zowel de inlichtingendienst AIVD als de NCTV, die de terrorismebestrijding in Nederland coördineert, donderdag in de Volkskrant.

Er is de afgelopen weken door meerdere personen gewaarschuwd dat er jihadstrijders naar Europa komen die zich voordoen als vluchtelingen. Zo heeft IS zelf geclaimd dat er al vierduizend strijders zijn binnengesmokkeld.

En volgens PVV-leider Geert Wilders is twee op de honderd vluchtelingen een IS-strijder. Hij baseert zich op een schatting van de Libanese minister van Onderwijs Elias Bou Saab, die zegt dat 2 procent van de vluchtelingen geradicaliseerd zou zijn. Bou Saab baseert zich op zijn beurt weer op gesprekken met vluchtelingen die in Libanon onderdak zochten.

Volgens de AIVD kan het zijn dat het bij individuele gevallen mogelijk is dat de vluchtelingenstroom wordt gebruikt door "personen met plannen voor een terroristische aanslag". Maar een stroom van IS-strijders ziet de inlichtingendienst niet. Daarvoor zijn geen signalen binnengekomen.

Nationaal Coördinator Dick Schoof (NCTV): "Er is momenteel geen informatie die erop duidt dat zich in de migratiestromen vanuit het Midden-Oosten en Noord-Afrika grote aantallen jihadisten bevinden die opzettelijk naar Europa worden gestuurd."

De Deense veiligheidsdienst PET zei vorige week hetzelfde: er zouden geen IS-strijders tussen de duizenden vluchtelingen zitten die het land zijn binnengekomen. Omdat politiediensten de routes in de gaten houden, is de kans voor radicalen te groot om ontdekt te worden.
De AIVD zegt het ook. Nog meer propaganda van de (s)linkschen!! Gelukkig zegt Geert wel waar het op staat!
pi_156343589
quote:
8s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De AIVD zegt het ook. Nog meer propaganda van de (s)linkschen!! Gelukkig zegt Geert wel waar het op staat!
Zolang ongeregistreerde 'vluchtelingen' hier bij bosjes binnenkomen kan de AIVD deze analyse helemaal niet maken.
pi_156343658
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zolang ongeregistreerde 'vluchtelingen' hier bij bosjes binnenkomen kan de AIVD deze analyse helemaal niet maken.
Hoezo niet? Alsof de geheime diensten in Europa alleen maar paspoorten controleren en die met een database van bekende terroristen vergelijken.
pi_156343670
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo niet? Alsof de geheime diensten in Europa alleen maar paspoorten controleren en die met een database van bekende terroristen vergelijken.
Een vingerafdruk lijkt me toch wenselijk voordat je iemand binnenlaat.
pi_156343719
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een vingerafdruk lijkt me toch wenselijk voordat je iemand binnenlaat.
Daarom worden die ook genomen. Probleem is dat, volgens de Europese wetgeving, het eerste land waarin de vingerafdruk genomen wordt de vluchteling in de asielprocedure moet opnemen. Daarom willen veel vluchtelingen geen vingerafdrukken achterlaten in Hongarije, en is Hongarije zelf ook wellicht niet al te streng met het afnemen van vingerafdrukken.

Maar dat is een andere discussie, het gaat hier over het vermogen van de AIVD om te zeggen of er wel of geen IS-strijders tussen de vluchtelingen zitten. Ik neem aan dat zij meer middelen hebben om dat te bepalen dan alleen een vingerafdruk.
pi_156343738
quote:
8s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tja, als in 2014 van de 11500 Syrische vluchtelingen er maar 10 de status F1 hebben gekregen.....
quote:
Uit cijfers van de IND blijkt dat vorig jaar van de ruim 11.500 Syrische asielzoekers in Nederland er nog geen tien de 1F-status kregen, wat betekent dat ze verdacht worden van oorlogsmisdaden
quote:
Abdullatif Hamoud kreeg van de IND het stempel oorlogsmisdadiger, omdat hij als dienstplichtige tussen 2002 en 2004 bij de Syrische veiligheidsdienst zat. Tegen Nieuwsuur zegt hij dat hij ten onrechte de 1F-status kreeg en dat hij moet boeten voor zijn eerlijkheid. Volgens hem liegen veel asielzoekers over hun verleden.
Bijna iedereen die bv in het Syrische leger gediend heeft en nu vluchteling is was daar kok, of chauffeur en zo...... uhuh..... :')

Maar het is natuurlijk ook niet te doen om van iedereen de daadwerkelijke achtergrond te verifiëren, dus tja....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156343766
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, als in 2014 van de 11500 Syrische vluchtelingen er maar 10 de status F1 hebben gekregen.....

[..]

[..]

Bijna iedereen die bv in het Syrische leger gediend heeft en nu vluchteling is was daar kok, of chauffeur en zo...... uhuh..... :')

Maar het is natuurlijk ook niet te doen om van iedereen de daadwerkelijke achtergrond te verifiëren, dus tja....
Verdacht zijn van oorlogsmisdaden is heel wat anders dan een IS-strijder zijn, waar bovenstaand artikel over gaat. Appels en peren dit.
pi_156343814
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daarom worden die ook genomen. Probleem is dat, volgens de Europese wetgeving, het eerste land waarin de vingerafdruk genomen wordt de vluchteling in de asielprocedure moet opnemen. Daarom willen veel vluchtelingen geen vingerafdrukken achterlaten in Hongarije, en is Hongarije zelf ook wellicht niet al te streng met het afnemen van vingerafdrukken.

Maar dat is een andere discussie, het gaat hier over het vermogen van de AIVD om te zeggen of er wel of geen IS-strijders tussen de vluchtelingen zitten. Ik neem aan dat zij meer middelen hebben om dat te bepalen dan alleen een vingerafdruk.
Nee, werden alle vingerafdrukken maar genomen. Daar is geenszins sprake van. Dan weet je als land ook niet wie wel en niet binnenkomt. Er lopen duizenden ongeregistreerde door Europa rond. Je weet niet wie ze zijn en met welke motieven. Veelal jonge mannen, zonder familie.

Welke andere middelen heb je dan om zoiets te bepalen. Ik denk dat je alleen kunt screenen op incidenten. Ronselactiviteiten, oproerkraaiers die groepen tegen elkaar opzetten, etc. Daar is het in dit stadium nog te vroeg voor.
pi_156343821
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Verdacht zijn van oorlogsmisdaden is heel wat anders dan een IS-strijder zijn, waar bovenstaand artikel over gaat. Appels en peren dit.
Beide valt nauwelijks te verifiëren of te onderkennen. Valt wel mee met die appels en peren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156343888
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

Beide valt nauwelijks te verifiëren of te onderkennen. Valt wel mee met die appels en peren.
Nou, aangezien er volgens Geert inmiddels 20.000 man van IS in Europa is, en ik nog welgeteld 0 aanslagen heb gezien van IS-strijders in Europa, denk ik dat de AIVD en andere geheime diensten toch wat nauwkeuriger zijn dan waar ze nu krediet voor krijgen.
pi_156346325
http://www.ad.nl/ad/nl/36(...)-vluchtelingen.dhtml

Duwtje in de rug voor de Deense veiligheidsdiensten.
pi_156346736
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, aangezien er volgens Geert inmiddels 20.000 man van IS in Europa is, en ik nog welgeteld 0 aanslagen heb gezien van IS-strijders in Europa, denk ik dat de AIVD en andere geheime diensten toch wat nauwkeuriger zijn dan waar ze nu krediet voor krijgen.
Er zijn dit jaar al een aantal aanslagen gepleegd binnen Europa door teruggekeerde Jihadisten en IS-sympathisanten. Het collectieve geheugen is blijkbaar kort.

Hoe zou de reactie in Nederland zijn indien een krantenredactie wordt neer gemaaid, een politieagent op straat met een automatisch wapen voor de camera wordt doodgeschoten en een bezoek aan de supermarkt leidt tot een gefrustreerde gewapende IS-sympathisant tussen de schappen? Of dat je s 'morgens naar je werk rijdt en je het onthoofde hoofd van je baas gespietst op het hek ziet? Of dat je een bezoek aan de juwelier brengt en je niet door een overvaller maar door een doorgedraaide teruggekeerde Jihadist (met antisemitische motieven) wordt doodgeschoten? Of je bent soldaat met verlof (zoals in London) en je wordt door twee doorgedraaide radicale moslims afgeslacht met mes, gefilmd en wel.

Toch allemaal dit jaar in Europa gebeurd.
pi_156346780
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:10 schreef Geralt het volgende:
Nee natuurlijk niet. En bij de eerste aanslag was het weer een lone wolf die al heel lang hier in de EU woonde.

Schei toch uit man. Iedereen die deze bullcrap geloofd heeft oogkleppen op }:| :r
Hij zegt ook niet dat terroristen niet proberen naar Europa te komen, hij zegt alleen dat het logischer is om een andere methode te hanteren.
pi_156346888
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er zijn dit jaar al een aantal aanslagen gepleegd binnen Europa door teruggekeerde Jihadisten en IS-sympathisanten. Het collectieve geheugen is blijkbaar kort.

Hoe zou de reactie in Nederland zijn indien een krantenredactie wordt neer gemaaid, een politieagent op straat met een automatisch wapen voor de camera wordt doodgeschoten en een bezoek aan de supermarkt leidt tot een gefrustreerde gewapende IS-sympathisant tussen de schappen? Of dat je s 'morgens naar je werk rijdt en je het onthoofde hoofd van je baas gespietst op het hek ziet? Of dat je een bezoek aan de juwelier brengt en je niet door een overvaller maar door een doorgedraaide teruggekeerde Jihadist (met antisemitische motieven) wordt doodgeschoten? Of je bent soldaat met verlof (zoals in London) en je wordt door twee doorgedraaide radicale moslims afgeslacht met mes, gefilmd en wel.

We hebben het in dit topic over terroristen die wel of niet meereizen met de vluchtelingen? Niet of er wel of geen terrorisme plaatsgevonden heeft op plaats kan vinden.
pi_156347044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

We hebben het in dit topic over terroristen die wel of niet meereizen met de vluchtelingen? Niet of er wel of geen terrorisme plaatsgevonden heeft op plaats kan vinden.
Ik ging in op de bewering dat er in Europa nog geen aanslagen waren gepleegd die niet in verband stonden met IS. Vandaar dat ik even dit collectieve geheugen wilde opfrissen.

Niemand kan met zekerheid claimen dat er geen kwaadwillende onder de vluchtelingen zitten met als doel chaos te creëren. We kennen allemaal de ambities van IS. De vluchtelingenstroom is al een eerste stap gebleken om de Europese grenzen te doorbreken en de alliantie te verdelen. Dan is het niet zo onlogisch dat een tweede stap volgt.
pi_156347113
AIVD onderschrijft de woorden van hun Deense collega's.

Had ook niet anders verwacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156347141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Charlie Hebdo was in ieder geval geen IS, de tweede was een sympathisant, waarvan het ontslag ten grondslag lag aan de aanslag, niet het geloof zelf. De juwelier was tevens geen IS, de onthoofde Engelse soldaten ook niet (en tevens in 2013). Vrijwel allemaal waren Al-Qaida.

Dus ja, er is terrorisme, maar dat komt niet omdat het hier vol zit met IS-strijders. Hoogstens een sympathisant die dat aangrijpt om zijn oude baas te vermoorden.
pi_156347157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ging in op de bewering dat er in Europa nog geen aanslagen waren gepleegd die niet in verband stonden met IS. Vandaar dat ik even dit collectieve geheugen wilde opfrissen.

Niemand kan met zekerheid claimen dat er geen kwaadwillende onder de vluchtelingen zitten met als doel chaos te creëren. We kennen allemaal de ambities van IS. De vluchtelingenstroom is al een eerste stap gebleken om de Europese grenzen te doorbreken en de alliantie te verdelen. Dan is het niet zo onlogisch dat een tweede stap volgt.
Ik zal dan ook maar een stukje geheugen opfrissen: De agent op straat en de krantenredactie was het werk van Al-Qaeda Jemen, die staan geheel los van IS, alsmede de andere ellende die dag in de Joodse supermarkt.

De man in Londen was boos om het feit dat Britse militairen moslims hadden gedood in Afghanistan, ik kan geen link met IS vinden.
pi_156347382
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

We hebben in Europa en Amerika een goed functionerende maatschappij. De geheime diensten maken van iedere strijder een profiel en daarnaast worden potentiele terroristen er makkelijk uitgefilterd. Wordt allemaal netjes met elkaar uitgewisseld.

De gemiddelde terrorist is niet zo slim en opereert niet jaren in stilte. Vaak laat men al ver van te voren op facebook en twitter doorschemeren dat men het niet eens is met de westerse maatschappij en graag mensen omgelegd ziet worden of met IS sympathiseerd. Foreshading heet dat. En mochten die binnenkomen of met verdachte handelingen bezig zijn, dan is het een simpele 1+1.
pi_156347397
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zal dan ook maar een stukje geheugen opfrissen: De agent op straat en de krantenredactie was het werk van Al-Qaeda Jemen, die staan geheel los van IS, alsmede de andere ellende die dag in de Joodse supermarkt.

De man in Londen was boos om het feit dat Britse militairen moslims hadden gedood in Afghanistan, ik kan geen link met IS vinden.
Je kunt proberen het terrorisme te filteren in wie wat deed. Feit blijft dat het gaat om mensen met eenzelfde gedachtegoed die weinig goeds hebben voor Europa. Feit blijft overeind staan dat de grenzen met Europa zijn doorbroken door deze vluchtelingen stroom. Daar zouden dit soort organisaties geen gebruik van maken? Dat vind ik toch wel erg naïef wensdenken.
pi_156347419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt proberen het terrorisme te filteren in wie wat deed. Feit blijft dat het gaat om mensen met eenzelfde gedachtegoed die weinig goeds hebben voor Europa. Feit blijft overeind staan dat de grenzen met Europa zijn doorbroken door deze vluchtelingen stroom. Daar zouden dit soort organisaties geen gebruik van maken? Dat vind ik toch wel erg naïef wensdenken.
Al die aanslagen vonden plaats voor de vluchtelingenstroom écht op gang kwam, door mensen die hier al jaren waren. Waarom zouden ze dan in godsnaam mensen mee moeten sturen met die stroom, als het blijkbaar ook mogelijk is zonder dat te doen?
pi_156347462
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind het kwalijk om het volk bewust bang te maken met ongefundeerde getallen en op basis van gebakken lucht.

Ik vind het kwalijk dat een stroom vluchtelingen aangerekend krijgt wat organisaties die 100% los staan van die mensen ooit hier gedaan heeft.

Ik vind het eigenlijk heel gevaarlijk gedrag.
pi_156347504
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind het kwalijk om het volk bewust bang te maken met ongefundeerde getallen en op basis van gebakken lucht.

Ik vind het kwalijk dat een stroom vluchtelingen aangerekend krijgt wat organisaties die 100% los staan van die mensen ooit hier gedaan heeft.

Ik vind het eigenlijk heel gevaarlijk gedrag.
Snap vooral niet dat veel mensen het dun door de broek hebben lopen.
pi_156347524
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap vooral niet dat veel mensen het dun door de broek hebben lopen.
Mensen zijn hier bang, maar noemen Turkije een veilig land. Complete staat van verwarring dit.
pi_156347653
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Al die aanslagen vonden plaats voor de vluchtelingenstroom écht op gang kwam, door mensen die hier al jaren waren. Waarom zouden ze dan in godsnaam mensen mee moeten sturen met die stroom, als het blijkbaar ook mogelijk is zonder dat te doen?
IS stelde in zijn propagandaretoriek een timetable omtrent zijn doelen. Daar horen ook delen van Europa bij. Men stelde 2020 als doelstelling. Hoe kun je een ogenschijnlijk machtig continent destabiliseren?

a) Door het creëren van immense vluchtelingenstromen. Dit proces is al jaren aan de gang en het destabiliseert de regio. Dat zet zich nu koers binnen Europa nu de Zuid-Europese grenzen zijn doorbroken. We zien direct de gevolgen. De Europese leiders zitten met hun handen in het haar. Er is geen eenduidig beleid en landen raken onderling steeds verdeelder hoe ze de vluchtelingen moeten opvangen.

b) Stap twee is het verder destabiliseren van aanwezige groepen vluchtelingen binnen Europa. Door onrustzaaiers, ronselaars en salafisten die naast de reikende hand hun anti-Europasentimenten zullen overdragen. Want van veel eerdere beloften zal weinig terecht komen. Dan kom je in een fase van teleurstelling, wanhoop en frustratie. Dan heb je juist een veel groter speelveld om meer chaos te creëren dan voor die vluchtelingenstroom.
pi_156347679
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

IS stelde in zijn propagandaretoriek een timetable omtrent zijn doelen. Daar horen ook delen van Europa bij. Men stelde 2020 als doelstelling. Hoe kun je een ogenschijnlijk machtig continent destabiliseren?
Ik heb het centrale punt even gemarkeerd. Als IS dingen zegt hoef je dat niet direct aan te nemen als waarheid hoor, zeker als ze tussen het zeggen van die dingen en nu behoorlijk wat slagkracht kwijt zijn geraakt en alle zeilen moet bijzetten om de oorlog in het Midden-Oosten niet te verliezen.
pi_156347703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

a) Door het creëren van immense vluchtelingenstromen. Dit proces is al jaren aan de gang en het destabiliseert de regio. Dat zet zich nu koers binnen Europa nu de Zuid-Europese grenzen zijn doorbroken. We zien direct de gevolgen. De Europese leiders zitten met hun handen in het haar. Er is geen eenduidig beleid en landen raken onderling steeds verdeelder hoe ze de vluchtelingen moeten opvangen.

b) Stap twee is het verder destabiliseren van aanwezige groepen vluchtelingen binnen Europa. Door onrustzaaiers, ronselaars en salafisten die naast de reikende hand hun anti-Europasentimenten zullen overdragen. Want van veel eerdere beloften zal weinig terecht komen. Dan kom je in een fase van teleurstelling, wanhoop en frustratie. Dan heb je juist een veel groter speelveld om meer chaos te creëren dan voor die vluchtelingenstroom.
Grappig, IS walgt van mensen die het kalifaat ontvluchten. Hebben ze ook over gepubliceerd in hun tijdschrift, en de foto van het verdronken jongetje als afschrikmiddel gebruikt.
pi_156347712
Maar goed, het ging eerst over terroristen die hier aanslagen komen plegen, en inmiddels over mensen die mogelijk in 2020 andere mensen hebben aangezet tot het plegen van eventuele aanslagen.
pi_156347829
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:03 schreef Ludachrist het volgende:
Maar goed, het ging eerst over terroristen die hier aanslagen komen plegen, en inmiddels over mensen die mogelijk in 2020 andere mensen hebben aangezet tot het plegen van eventuele aanslagen.
Als we toegeven aan die angst, kunnen we ook beter stoppen met leven. De kans dat er terroristen binnenkomen via Schiphol of een andere Europese luchthaven is een stuk groter. Het vliegverkeer stil leggen is dan de perfecte oplossing.
pi_156347921
Ja, die mensen gaan echt niet eerst met de boot en dan nog lopen, terwijl ze zo met het vliegtuig kunnen.
pi_156347981
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als we toegeven aan die angst, kunnen we ook beter stoppen met leven. De kans dat er terroristen binnenkomen via Schiphol of een andere Europese luchthaven is een stuk groter. Het vliegverkeer stil leggen is dan de perfecte oplossing.
Gewoon jezelf in huis opsluiten.
pi_156348280
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind juist wegkijken een vorm van angst. Ik kijk juist naar opeenvolgende patronen en de snelheid waarmee ze zich ontwikkelen. Drie maanden geleden konden we ons deze ongecontroleerde situatie niet eens voorstellen. Vergeet niet dat er nog geen oplossing op tafel ligt, slechts voorstellen die mijnsinziens de huidige ontwikkelingen niet kunnen bijbenen.

Waaronder de toename van aanslagen binnen Europa door moslimradicalen, sympathisanten en terug gekeerde Jihadisten. Dan is het mij om het even of het hier gaat om IS, om Al Qaida of om andere terreurorganisaties. Ze hanteren allemaal dezelfde doelstellingen en roepen hun aanhangers tot hetzelfde op. Neem actie en onderneem iets om Europa te destabiliseren.

Dan is het toch naïef te veronderstellen dat ze geen gebruik zullen maken van deze enorme mensenstroom naar Europa.

Is het toch naïef te veronderstellen dat er geen conflicten zullen ontstaan binnen deze ongecontroleerde groep vluchtelingen, die met verschillende etnische en religieuze achtergronden daar in de regio met elkaar in conflict waren. We zetten ze nu dicht bij elkaar.

Is het toch naïef te veronderstellen dat er geen teleurgestelde reacties zullen zijn onder die vluchtelingen indien hun voorgehouden droom van Europa niet uitkomt. Juist deze mensen zullen vatbaar worden voor anti-Europa sentimenten met alle gevolgen van dien. We hebben het hier over getraumatiseerde ongecontroleerde persoonlijkheden. Levende tijdbommen. Makkelijk beïnvloedbaar, makkelijk manipuleerbaar, makkelijk indoctrineer baar. Natuurlijk zal hier op ingespeeld worden.

Nogmaals het speelveld is door die ongecontroleerde vluchtelingenstroom voor geradicaliseerde stromingen juist groter geworden en daarmee de risico's voor de bevolking groter. Want er hoeven er maar een paar uit de band te springen en je krijgt een sneeuwbaleffect tot gevolg. Hoe gemakkelijk wordt het dan om verschillende groepen (vluchteling als niet-vluchteling) tegen elkaar op te zetten? Tel daarbij de invloed van de media en de politiek bij op.

Een derde stap is etnisch geweld. Stel een moslim vermoord hier een niet-moslim of omgekeerd. Dan zal een tweede incident kunnen volgen, een derde, een vierde. Voordat je het weet is vormt dodelijk geweld tussen bevolkingsgroepen een dagelijks onderdeel van ons nieuwsbulletin. Dan is het geen ver van mijn bed-show meer maar iets wat inmiddels is geïnfiltreerd in onze straten. Elders in de wereld is het ook zo begonnen. Geloof je nu werkelijk dat Europa voor altijd hiervan gevrijwaard blijft? Ik denk van niet.
pi_156348381
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Plan is 1) het westen - "de christenen" - te verleiden tot een eindstrijd in de vlaktes bij Dabiq, hierna neemt de Mahdi vrede zij met hem de boel over en zal er een wereldkalifaat en wereldvrede ontstaan en 2) Rome in te nemen, als symbool van het christendom.
Met name punt 1 bereik je door het westen goed pissig te maken, zodat de bevolking verlangt dat je gaat ingrijpen in het Midden-Oosten.
I´m back.
pi_156348725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind juist wegkijken een vorm van angst. Ik kijk juist naar opeenvolgende patronen en de snelheid waarmee ze zich ontwikkelen. Drie maanden geleden konden we ons deze ongecontroleerde situatie niet eens voorstellen. Vergeet niet dat er nog geen oplossing op tafel ligt, slechts voorstellen die mijnsinziens de huidige ontwikkelingen niet kunnen bijbenen.

Waaronder de toename van aanslagen binnen Europa door moslimradicalen, sympathisanten en terug gekeerde Jihadisten. Dan is het mij om het even of het hier gaat om IS, om Al Qaida of om andere terreurorganisaties. Ze hanteren allemaal dezelfde doelstellingen en roepen hun aanhangers tot hetzelfde op. Neem actie en onderneem iets om Europa te destabiliseren.

Dan is het toch naïef te veronderstellen dat ze geen gebruik zullen maken van deze enorme mensenstroom naar Europa.

Is het toch naïef te veronderstellen dat er geen conflicten zullen ontstaan binnen deze ongecontroleerde groep vluchtelingen, die met verschillende etnische en religieuze achtergronden daar in de regio met elkaar in conflict waren. We zetten ze nu dicht bij elkaar.

Is het toch naïef te veronderstellen dat er geen teleurgestelde reacties zullen zijn onder die vluchtelingen indien hun voorgehouden droom van Europa niet uitkomt. Juist deze mensen zullen vatbaar worden voor anti-Europa sentimenten met alle gevolgen van dien. We hebben het hier over getraumatiseerde ongecontroleerde persoonlijkheden. Levende tijdbommen. Makkelijk beïnvloedbaar, makkelijk manipuleerbaar, makkelijk indoctrineer baar. Natuurlijk zal hier op ingespeeld worden.

Nogmaals het speelveld is door die ongecontroleerde vluchtelingenstroom voor geradicaliseerde stromingen juist groter geworden en daarmee de risico's voor de bevolking groter. Want er hoeven er maar een paar uit de band te springen en je krijgt een sneeuwbaleffect tot gevolg. Hoe gemakkelijk wordt het dan om verschillende groepen (vluchteling als niet-vluchteling) tegen elkaar op te zetten? Tel daarbij de invloed van de media en de politiek bij op.

Een derde stap is etnisch geweld. Stel een moslim vermoord hier een niet-moslim of omgekeerd. Dan zal een tweede incident kunnen volgen, een derde, een vierde. Voordat je het weet is vormt dodelijk geweld tussen bevolkingsgroepen een dagelijks onderdeel van ons nieuwsbulletin. Dan is het geen ver van mijn bed-show meer maar iets wat inmiddels is geïnfiltreerd in onze straten. Elders in de wereld is het ook zo begonnen. Geloof je nu werkelijk dat Europa voor altijd hiervan gevrijwaard blijft? Ik denk van niet.
Deze groep wantrouwend en agressief benaderen levert sowieso vervelende effecten op. Op "stel dat" stellingen kun je geen beleid maken.
pi_156348848
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Grappig, IS walgt van mensen die het kalifaat ontvluchten. Hebben ze ook over gepubliceerd in hun tijdschrift, en de foto van het verdronken jongetje als afschrikmiddel gebruikt.
Dat klopt, en al helemaal als het strijders zijn. Men heeft de strijders nodig voor het behouden van 't kalifaat. In April was er nog een bericht dat ze extra mankracht nodig hadden daar omdat de klad er schijnbaar inkomt omdat ze met bosjes worden omgelegd. Dat rijmt niet met het willen veroveren van Rome of het uitzenden van 1000en strijders. Abu Bakr wil 't kalifaat uitbreiden en niet het kalifaat opgeven en elders beginnen.
pi_156349022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Plan is 1) het westen - "de christenen" - te verleiden tot een eindstrijd in de vlaktes bij Dabiq, hierna neemt de Mahdi vrede zij met hem de boel over en zal er een wereldkalifaat en wereldvrede ontstaan en 2) Rome in te nemen, als symbool van het christendom.
Met name punt 1 bereik je door het westen goed pissig te maken, zodat de bevolking verlangt dat je gaat ingrijpen in het Midden-Oosten.
Ze kunnen zeggen dat ze plannen hebben wat ze willen, maar momenteel zit het uitvoeren van die plannen er even niet in, omdat ze al genoeg problemen hebben aan het thuisfront.
pi_156349065
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze kunnen zeggen dat ze plannen hebben wat ze willen, maar momenteel zit het uitvoeren van die plannen er even niet in, omdat ze al genoeg problemen hebben aan het thuisfront.
Er werden begin dit jaar ook al bootjes vanuit Libië onderschept, door de Italiaans marine, met aanzienlijke ladingen wapens aan boord. Stond in dat bewuste topic over deze kwestie dat toen werd geopend.
I´m back.
pi_156349188
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er werden begin dit jaar ook al bootjes vanuit Libië onderschept, door de Italiaans marine, met aanzienlijke ladingen wapens aan boord. Stond in dat bewuste topic over deze kwestie dat toen werd geopend.
Linkje?
pi_156349318
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Linkje?
Was het eerste topic da over dit onderwerp, dat IS duizenden luitjes mee stuurde met de vluchtelingen om Rome te veroveren. Engelstalig artikel. Volgens mij ook net nadat IS een bloedbad had aangericht onder Kopten in Libië en in het filmpje er even inwreef dat ze weldra aan de kusten van Rome stonden...
I´m back.
pi_156349560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was het eerste topic da over dit onderwerp, dat IS duizenden luitjes mee stuurde met de vluchtelingen om Rome te veroveren. Engelstalig artikel. Volgens mij ook net nadat IS een bloedbad had aangericht onder Kopten in Libië en in het filmpje er even inwreef dat ze weldra aan de kusten van Rome stonden...
NWS / Paard van Troje: 'ISIS wil terroristen als vluchtelingen sturen'

Deze? Daar kan ik niks vinden over bootjes uit Libië.
pi_156349634
Mensen maken zichzelf (en ook anderen) gek met angstscenario's.
Maar ik durf te wedden dat de meesten nog nooit met een persoon uit Syrië hebben gepraat.

Ik heb er nu een aantal op mijn school. ook mijn dochters hebben er een aantal op school en in hun klas en wat mij is opgevallen? De meeste zijn gewoon vriendelijke en dankbare mensen, haast allemaal spreken ze goed Engels en er valt makkelijk met ze te communiceren.

Als mensen ze met argusogen aan blijft kijken dan kan je er gewoon op de voorhand al vanuit gaan dat het integreren gaat mislukken.
Ze allemaal op een hoopje gooien en ze bombarderen (haha) tot terrorist zal niks helpen en alleen maar een negatieve uitkomst hebben, een soort van self-fulfilling prophecy.
pi_156349667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het enige wat ik verder kan vinden is dit:

http://www.ibtimes.co.uk/(...)rd-off-crete-1518013

Maar die wapens gaan de andere kant op.
pi_156349696
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het enige wat ik verder kan vinden is dit:

http://www.ibtimes.co.uk/(...)rd-off-crete-1518013

Maar die wapens gaan de andere kant op.
Er is nog een eerder topic kennelijk? Oktober vorig jaar? Ik dacht dat dat artikel daarin was gepaste iig, staat me nog steeds levendig bij nl. Artikel van de Washington Post oid.
I´m back.
pi_156349717
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er is nog een eerder topic kennelijk? Oktober vorig jaar? Ik dacht dat dat artikel daarin was gepaste iig, staat me nog steeds levendig bij nl. Artikel van de Washington Post oid.
Topic hierboven komt uit oktober 2014.
pi_156349768
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Topic hierboven komt uit oktober 2014.
Artikel ging specifiek over de angst die in Italië werd gevoeld en dat ze ook nog stevig hadden bezuinigd bij de Italiaanse marine in een vorig kabinet... en dat ze nu dus ook al bootjes oppikten waarmee ladingen AK47's werden gesmokkeld naar de hak van de laars. Was een long read.
I´m back.
pi_156349840
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Artikel ging specifiek over de angst die in Italië werd gevoeld en dat ze ook nog stevig hadden bezuinigd bij de Italiaanse marine in een vorig kabinet... en dat ze nu dus ook al bootjes oppikten waarmee ladingen AK47's werden gesmokkeld naar de hak van de laars. Was een long read.
Nou, ik kan niks vinden verder, niet op Google en niet op Fok.
pi_156349879
Ik ben ook al aan het googelen maar kan ook niks vinden. :P
pi_156349970
quote:
11s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, ik kan niks vinden verder, niet op Google en niet op Fok.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:00 schreef snakelady het volgende:
Ik ben ook al aan het googelen maar kan ook niks vinden. :P
:D laat hem effe lekker zelf gaan googelen dan :+
pi_156349980
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

IS wil de wereld veroveren met een kelderende minderheid. En ze gedeien voor geen meter in de westerse wereld waar iedere stap wordt gevolgd.

Het zou me niets verbazen als er binnenkort ook nog een verbod op 't salafisme komt. Dan kunnen ze wel inpakken. Want mensen laten zich niet onderdrukken en zoeken territoria op waar ze wel op hun manier vrij kunnen zijn. Voor hen wordt Europa net zoiets als wat voor ons Saudi Arabie is.

En in die no-mansland afvoerputjes van de wereld waar ze hun utopie kunnen nastreven worden ze massaal tegen de grond gewerkt. Het ziet er niet bepaald zonnig uit voor ze.
pi_156350227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:05 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

:D laat hem effe lekker zelf gaan googelen dan :+
Wat ik gedaan heb, maar kan het ook niet vinden op dit moment. Wat niet betekent dat het uit de duim gezogen is. :6 .
I´m back.
pi_156350240
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik gedaan heb, maar kan het ook niet vinden op dit moment. Wat niet betekent dat het uit de duim gezogen is. :6 .
dat zeg jij :6
pi_156350268
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:17 schreef FANN het volgende:

[..]

dat zeg jij :6
Ja, jij denkt van niet, zal niet in je straatje passen natuurlijk. :D.
I´m back.
pi_156350322
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, jij denkt van niet, zal niet in je straatje passen natuurlijk. :D.
ik heb geen idee of het zo is :+ en of het in mijn straatje past ja of nee maakt niet uit,
ik heb al genoeg commentaren hier staan, ik sta ook niet te zingen en te juichen dat
er duizenden mensen aankomen die moeten worden opgevangen, maar op dit moment
is het dus zo en om dan zo'n paniek te gaan zaaien terwijl er al zoveel haat en weerstand
is, lijkt me ook niet de manier...
  donderdag 24 september 2015 @ 15:24:46 #239
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156350368
Met een vals Syrisch paspoort, die blijkbaar voor het oprapen liggen, ben je officieel geen terrorist nee.
Graag op anoniem
pi_156350391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:22 schreef FANN het volgende:

[..]

ik heb geen idee of het zo is :+ en of het in mijn straatje past ja of nee maakt niet uit,
ik heb al genoeg commentaren hier staan, ik sta ook niet te zingen en te juichen dat
er duizenden mensen aankomen die moeten worden opgevangen, maar op dit moment
is het dus zo en om dan zo'n paniek te gaan zaaien terwijl er al zoveel haat en weerstand
is, lijkt me ook niet de manier...
In Italië zit de angst er al een tijdje goed in. Waren incidenten zoals bootjes met tot de tanden toe gewapende terroristen, die probeerden de Italiaanse kustwacht tot een vuurgevecht te verleiden. En dus het onderscheppen van wapensmokkelaars. ook Italiaanse vissers willen meer bescherming van de kustwacht, terwijl er dus 40% bezuinigd is op defensie in Italië. Komt bij dat ze een regering hebben die nogal onervaren is en dat houdt de angst er goed in bij onze Italiaanse vrienden.
I´m back.
pi_156350408
quote:
6s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:24 schreef Twiitch het volgende:
Met een vals Syrisch paspoort, die blijkbaar voor het oprapen liggen, ben je officieel geen terrorist nee.
In Turkije worden deze verstrekt. Maar men is ook daar wel van op de hoogte.

Alles wat hier geroepen wordt is waarschijnlijk niet nieuw voor de inlichtingendiensten :+
pi_156350437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In Italië zit de angst er al een tijdje goed in. Waren incidenten zoals bootjes met tot de tanden toe gewapende terroristen, die probeerden de Italiaanse kustwacht tot een vuurgevecht te verleiden. En dus het onderscheppen van wapensmokkelaars. ook Italiaanse vissers willen meer bescherming van de kustwacht, terwijl er dus 40% bezuinigd is op defensie in Italië. Komt bij dat ze een regering hebben die nogal onervaren is en dat houdt de angst er goed in bij onze Italiaanse vrienden.
Als je tot de tanden toe bewapend bent, dan ben je niet echt meer een undercover-vluchteling, en daar hebben we het nu over in dit topic.
pi_156350477
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je tot de tanden toe bewapend bent, dan ben je niet echt meer een undercover-vluchteling, en daar hebben we het nu over in dit topic.
Het ging dan ook over iets anders wat eraan gerelateerd is.
I´m back.
pi_156350493
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je mijn commentaren terugleest dan zal je ook zien dat ik ook denk dat er foute figuren tussenzitten, natuurlijk, het zou héél naief zijn om te denken dat dat niet zo is, die controle
moet dan ook héél grondig, maar het overgrote deel zijn denk ik toch gewone burgers op de
vlucht voor oorlog óf als ze al in een veilig land waren op de vlucht voor de slechte omstandigheden daar.

Jarenlang in een tentje gaan zitten wachten met vrouw en kinderen wil niemand, als de grenzen
dan opengaan kan je het ze niet kwalijk nemen dat ze verder willen, zéker niet na alle beloftes
die zijn gedaan....
pi_156350588
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:29 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je mijn commentaren terugleest dan zal je ook zien dat ik ook denk dat er foute figuren tussenzitten, natuurlijk, het zou héél naief zijn om te denken dat dat niet zo is, die controle
moet dan ook héél grondig, maar het overgrote deel zijn denk ik toch gewone burgers op de
vlucht voor oorlog óf als ze al in een veilig land waren op de vlucht voor de slechte omstandigheden daar.

Jarenlang in een tentje gaan zitten wachten met vrouw en kinderen wil niemand, als de grenzen
dan opengaan kan je het ze niet kwalijk nemen dat ze verder willen, zéker niet na alle beloftes
die zijn gedaan....
Ja, er zitten gegarandeerd mensen tussen die weleens met justitie in aanraking zouden kunnen komen. Maar dat was met de gemiddelde groep Nederlandse inwoners in de jaren '70 niet anders. Maar dat percentage zal vermoedelijk niet hoog zijn. En ja, de incidenten (want incidenten maken nieuws, de uitzonderingen op het gewone) zullen het nieuws halen en worden opgeblazen.
pi_156350603
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En ja, de incidenten (want incidenten maken nieuws, de uitzonderingen op het gewone) zullen het nieuws halen en worden opgeblazen.
uiteraard....
pi_156350624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:29 schreef FANN het volgende:

[..]

die zijn gedaan....
Ik denk dat het iig nogal naïef is om vanachter je bureautje te stellen dat het niet logisch is dat de kalief op dit moment strijders naar Europa stuurt om zich te mengen onder onschuldige hoog opgeleide Syrërs en dat je derhalve niet waakzaam hoeft te zijn.
Het creëren van wapendepots is een methode die bijv. ook al gebruikt werd bij het Gladio project destijds. Het opzetten van een verzetsbeweging mocht de Sovjetunie ons bezetten. Je scheidt dan de personen van de wapens en dus als je gepakt wordt dan heb je iig nooit een wapen in bezit en kun je ook niet aangemerkt worden als terrorist. Ik zou niet geheel gek staan te kijken dat het kalifaat een dergelijke tactiek gebruikt.
Punt is wel dat ook de maffia wapens smokkelt in die contreien en er ook geheime wapendepots op nahoudt.
I´m back.
pi_156350670
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het iig nogal naïef is om vanachter je bureautje te stellen dat het niet logisch is dat de kalief op dit moment strijders naar Europa stuurt om zich te mengen onder onschuldige hoog opgeleide Syrërs en dat je derhalve niet waakzaam hoeft te zijn.
Het creëren van wapendepots is een methode die bijv. ook al gebruikt werd bij het Gladio project destijds. Het opzetten van een verzetsbeweging mocht de Sovjetunie ons bezetten. Je scheidt dan de personen van de wapens en dus als je gepakt wordt dan heb je iig nooit een wapen in bezit en kun je ook niet aangemerkt worden als terrorist. Ik zou niet geheel gek staan te kijken dat het kalifaat een dergelijke tactiek gebruikt.
Punt is wel dat ook de maffia wapens smokkelt in die contreien en er ook geheime wapendepots op nahoudt.
Ja goed, maar dan nog... daar kunnen die gewone burgers niets aan doen...
Natuurlijk moeten ze waakzaam zijn en alles op alles zetten om zulke praktijken te stoppen, maar
ik neem aan dat ze dat ook wel doen, althans proberen te doen...
pi_156350726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:37 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja goed, maar dan nog... daar kunnen die gewone burgers niets aan doen...
Natuurlijk moeten ze waakzaam zijn en alles op alles zetten om zulke praktijken te stoppen, maar
ik neem aan dat ze dat ook wel doen, althans proberen te doen...
Nee, klopt die moeten ook met miljoenen tegelijk hier naar toe gebracht worden, want we hebben een te laag geboortecijfer.
I´m back.
pi_156350783
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, klopt die moeten ook met miljoenen tegelijk hier naar toe gebracht worden, want we hebben een te laag geboortecijfer.
Ga jij je voortplanten?
pi_156350813
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ga jij je voortplanten?
Nee, emigreren.
I´m back.
pi_156350855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"Ik denk", ik zou niet geheel gek staan te kijken".

Aannames zonder onderbouwing of bron of wat dan ook. De maffia smokkelt wapens, ongetwijfeld. Wat voor bewijs heb je dat ze dat voor IS doen? Nu leest je argument een beetje als "IS smokkelt waarschijnlijk wapens, want het punt is dat de maffia wapendepots heeft". Dat is niet erg logisch.
pi_156350883
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, emigreren.
Walgelijke gelukszoeker.
pi_156350912
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

"Ik denk", ik zou niet geheel gek staan te kijken".

Aannames zonder onderbouwing of bron of wat dan ook. De maffia smokkelt wapens, ongetwijfeld. Wat voor bewijs heb je dat ze dat voor IS doen? Nu leest je argument een beetje als "IS smokkelt waarschijnlijk wapens, want het punt is dat de maffia wapendepots heeft". Dat is niet erg logisch.
Nee, ik heb het gelezen, kan de bron alleen niet meer vinden.
I´m back.
pi_156350940
quote:
8s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Walgelijke gelukszoeker.
Je probeert me in een discussie te lokken, die niet de mijne is.
I´m back.
pi_156350951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik heb het gelezen, kan de bron alleen niet meer vinden.
Ik heb gelezen dat alle Syriërs hoogopgeleid zijn. Kan de bron alleen niet meer vinden.
pi_156350994
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat moet niet, dat heb ik ook nergens gezegd.
Beste zou zijn helemaal geen oorlog, maar ja... tweede beste zou zijn goede opvang in de regio, dus buurlanden, maar die hebben dan wel hulp nodig om goede opvang te regelen.

Er zitten er nu 2 miljoen in Turkije, ik denk dat die tentjes wel uitpuilen daar en Turkije kan ook
niet alles in zijn eentje oplossen, de winter staat ook voor de deur, dus tja die mensen trekken verder, dat is gewoon niet meer dan logisch.

Merkel heeft ook wel een fout gemaakt natuurlijk, de meeste willen ook naar Duitsland, maar
er komen er ook heel veel hier naar toe, ik vind het niet leuk, jij vind het niet leuk, maar het is
nu eenmaal een feit. Op dit moment zijn er al een heleboel hier en er komen er nog meer aan, ze zullen moeten worden verdeeld over verschillende landen, zijn ze ook mee bezig.

Dit bijvoorbeeld gaat ook héél veel haat opleveren

http://www.gelderlander.n(...)chtelingen-1.5268809

quote:
DOESBURG - Doesburg wil ook een steentje bijdragen aan de opvang van vluchtelingen en roept de hulp in van de bevolking. Het gemeentebestuur vraagt inwoners met een leegstaande, zelfstandige huurwoning deze tijdelijk beschikbaar te stellen aan een vluchteling met een verblijfsvergunning.
Het moet wel een zelfstandige woonruimte zijn. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) ontraadt mensen om vluchtelingen in huis op te nemen.

Doorstromen
Doesburg focust zich op asielzoekers, omdat deze gemeente geen kans ziet iets te betekenen in de noodopvang van vluchtelingen uit Syrië, Irak of Eritrea. Het ontbreekt Doesburg aan grote, lege gebouwen of aan een vrije locatie waar tijdelijke units op gezet zouden kunnen worden. Met het huisvesten van asielzoekers met een verblijfsvergunning draagt Doesburg indirect bij aan de hoge nood onder vluchtelingen.

Als deze statushouders kunnen doorstromen op de reguliere woningmarkt ontlast dit de asielzoekerscentra.
Waarom? Omdat er ook heel veel Nederlanders zitten te wachten op een huis.
Dus ergens is dat volkomen logisch dat snap ik ook wel.

Maar wat stel jij dan voor?
Iedereen weigeren en dan?
En als mensen al hier zijn, waar naar toe sturen?
Als er morgen een vrachtwagen binnenkomt met 40 vluchtelingen, mannen, vrouwen en kinderen,
niet helpen? Geen Onderdak en eten geven?

zeg jij het maar...
pi_156351090
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat alle Syriërs hoogopgeleid zijn. Kan de bron alleen niet meer vinden.
Voor de asielzoekers in Dld geldt:
quote:
15 % aller Asylbewerber verfügen über einen Hochschulabschluss, 16 % haben das Gymnasium besucht. Rund ein Drittel besitzt eine Mittelschulbildung, etwa 25 % eine Grundschulausbildung. Diese Zahlen beruhen auf freiwilligen Angaben der Bewerber.
Even doorklikken kun je hier vinden:
http://www.tagesschau.de/(...)luechtlinge-865.html
I´m back.
pi_156351123
quote:

[..]

Nee, emigreren.
Ye olde fortune hunter
pi_156351167
quote:

[..]

Nee, emigreren.
Ga gewoon bij snakelady wonen, die heeft een tof groot huis en aardige buren :P
pi_156351333
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Beste zou zijn helemaal geen oorlog, maar ja... tweede beste zou zijn goede opvang in de regio, dus buurlanden, maar die hebben dan wel hulp nodig om goede opvang te regelen.

Er zitten er nu 2 miljoen in Turkije, ik denk dat die tentjes wel uitpuilen daar en Turkije kan ook
niet alles in zijn eentje oplossen, de winter staat ook voor de deur, dus tja die mensen trekken verder, dat is gewoon niet meer dan logisch.

Merkel heeft ook wel een fout gemaakt natuurlijk, de meeste willen ook naar Duitsland, maar
er komen er ook heel veel hier naar toe, ik vind het niet leuk, jij vind het niet leuk, maar het is
nu eenmaal een feit. Op dit moment zijn er al een heleboel hier en er komen er nog meer aan, ze zullen moeten worden verdeeld over verschillende landen, zijn ze ook mee bezig.

[..]

Als er morgen een vrachtwagen binnenkomt met 40 vluchtelingen, mannen, vrouwen en kinderen,

zeg jij het maar...
Wat is zeg is dat je je veel conflicten en problemen op de hals haalt en dat je dus zeker niet zomaar alle sluizen kunt open zetten. Voor NL zal dat betekenen dat we een maximum moeten stellen aan de instroom van vluchtelingen. In Dld zie je nu al steeds vaker berichten dat ze de vluchtelingenstroom logistiek en qua bemensing niet meer aan kunnen. De overloop zal ergens naar toe moeten en als je als NL dit niet indamt dan krijg je straks dezelfde of nog grotere problemen hier. Ondertussen wordt de bereidheid om vluchtelingen metterwoon op te vangen geleidelijk aan kleiner, daar kunnen straks geen mediacampagnes, dagelijkse massage sessies door Tan en Pauw meer tegenop.
Overigens heb ik het interview van Kokkelmans met Kofi Annan gezien bij Brandpunt. Eea is wrs een achterhoedegevecht, althans als je aanneemt dat Annan internationaal gesproken nog steeds gezien wordt als een invloedrijk diplomaat. Daarin stelt Annan dat de bevolkingsdruk in met name Afrika, dat binnen 35 jaar qua inwoneraantal verdubbeld is, zal moeten worden opgevangen in Europa en zoals hij benadrukt dat is in het geheel niet erg, want mensen migreren al millennia lang. Vanuit dit ietwat amoreel standpunt bekeken zal iedere eventuele aanslag van IS-strijdertjes beschouwd worden als een bagatel, een incident, die het grotere plan met de wereld niet uit het evenwicht zal brengen...
I´m back.
pi_156351338
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:50 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

zeg jij het maar...
Elke appelflap die gratis weg wordt gegeven aan vluchtelingen is al reden om een topic aan te maken :P
pi_156351361
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is zeg is dat je je veel conflicten en problemen op de hals haalt en dat je dus zeker niet zomaar alle sluizen kunt open zetten. Voor NL zal dat betekenen dat we een maximum moeten stellen aan de instroom van vluchtelingen. In Dld zie je nu al steeds vaker berichten dat ze de vluchtelingenstroom logistiek en qua bemensing niet meer aan kunnen. De overloop zal ergens naar toe moeten en als je als NL dit niet indamt dan krijg je straks dezelfde of nog grotere problemen hier. Ondertussen wordt de bereidheid om vluchtelingen metterwoon op te vangen geleidelijk aan kleiner, daar kunnen straks geen mediacampagnes, dagelijkse massage sessies door Tan en Pauw meer tegenop.
Overigens heb ik het interview van Kokkelmans met Kofi Annan gezien bij Brandpunt. Eea is wrs een achterhoedegevecht, althans als je aanneemt dat Annan internationaal gesproken nog steeds gezien wordt als een invloedrijk diplomaat. Daarin stelt Annan dat de bevolkingsdruk in met name Afrika, dat binnen 35 jaar qua inwoneraantal verdubbeld is, zal moeten worden opgevangen in Europa en zoals hij benadrukt dat is in het geheel niet erg, want mensen migreren al millennia lang. Vanuit dit ietwat amoreel standpunt bekeken zal iedere eventuele aanslag van IS-strijdertjes beschouwd worden als een bagatel, een incident, die het grotere plan met de wereld niet uit het evenwicht zal brengen...
Dat zijn helemaal geen antwoorden op mijn vragen :D

zeg jij het maar...
pi_156351365
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Elke appelflap die gratis weg wordt gegeven aan vluchtelingen is al reden om een topic aan te maken :P
_O-
pi_156351526
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:07 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat zijn helemaal geen antwoorden op mijn vragen :D

zeg jij het maar...
Dat is het wel. Een maximum stellen aan wat je kunt opvangen.
En daarna de boel dicht voor vluchtelingen.
Wie binnenkomt terugverwijzen naar Dld, die nemen zonder restricties iedereen op. Althans zo mogen we worden van Merkel toch interpreteren. Misschien dat we de Duitsers met vrijwilligers kunnen gaan helpen, dat is wat anders dan.
I´m back.
pi_156351563
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie binnenkomt terugverwijzen naar Dld, die nemen zonder restricties iedereen op. Althans zo mogen we worden van Merkel toch interpreteren. Misschien dat we de Duitsers met vrijwilligers kunnen gaan helpen, dat is wat anders dan.
Een beleid gaan voeren op interpretaties? Laten we dat maar niet doen.
pi_156351594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een beleid gaan voeren op interpretaties? Laten we dat maar niet doen.
O, dus jij denkt niet dat Merkel een open invitatie heeft laten uit gaan? Zij inviteerde de vluchtelingen uit naam van NL bijv.?
I´m back.
pi_156351601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze zijn druk bezig..

http://www.nu.nl/politiek(...)a-bijna-bereikt.html

Het moment waarop de VVD zegt dat er geen vluchtelingen meer bij kunnen, is niet zo heel ver weg meer.
Dat zei VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra donderdagavond in Pauw. Hij noemde geen concrete aantallen.

Volgens Zijlstra is het niet meer te handelen als "de aantallen toenemen en er op een gegeven moment duizenden asielzoekers per dag komen".

"De enige oplossing die echt gaat werken, is opvang in de regio", zei hij. Vluchtelingen zouden volgens de VVD'er geen recht op asiel meer mogen hebben in Europa als er goede en veilige opvang in de regio is.

Ook moet er volgens hem voor worden gezorgd dat de vluchtelingen daar blijven en dat er voldoende voedsel en voorzieningen in de kampen aanwezig zijn.
pi_156351636
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, dus jij denkt niet dat Merkel een open invitatie heeft laten uit gaan? Zij inviteerde de vluchtelingen uit naam van NL bijv.?
Regelgeving moet je invoeren op basis van wetten en Europese afspraken. Niet op basis van interpretaties van quotes. Interpretaties zijn immers afhankelijk van de persoon die een boodschap interpreteert.
pi_156351667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Regelgeving moet je invoeren op basis van wetten en Europese afspraken. Niet op basis van interpretaties van quotes. Interpretaties zijn immers afhankelijk van de persoon die een boodschap interpreteert.
Ik hoop dat HongKongPhoey deze post niet leest.
pi_156351679
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:18 schreef FANN het volgende:

[..]

Ze zijn druk bezig..

http://www.nu.nl/politiek(...)a-bijna-bereikt.html

Het moment waarop de VVD zegt dat er geen vluchtelingen meer bij kunnen, is niet zo heel ver weg meer.
Dat zei VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra donderdagavond in Pauw. Hij noemde geen concrete aantallen.

Volgens Zijlstra is het niet meer te handelen als "de aantallen toenemen en er op een gegeven moment duizenden asielzoekers per dag komen".

"De enige oplossing die echt gaat werken, is opvang in de regio", zei hij. Vluchtelingen zouden volgens de VVD'er geen recht op asiel meer mogen hebben in Europa als er goede en veilige opvang in de regio is.

Ook moet er volgens hem voor worden gezorgd dat de vluchtelingen daar blijven en dat er voldoende voedsel en voorzieningen in de kampen aanwezig zijn.

Klopt, tot nu toe de enige politicus die dit heeft gezegd, en de coalitiegenoot zal het daar ongetwijfeld niet mee eens zijn en een boel BN'ers ook niet. Echter ik begrijp inmiddels dat dit sws een achterhoedegevecht aan het worden is. De vluchtelingenstroom gaat nog wel even door. Dld kan het niet aan en de grenzen gaan ook niet, zoals Rutte wilde, zelfs virtueel dicht. Wrs gaat de vluchtelingenstroom ook nog wel een paar maanden door naar verwachting, dus we krijgen sws mensonterende taferelen straks als de kou echt gaat toeslaan.
I´m back.
pi_156351690
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik hoop dat HongKongPhoey deze post niet leest.
Heeft hij moeite met interpreteren?
pi_156351709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heeft hij moeite met interpreteren?
F&L / Is alles per definitie te interpreteren? Of soms niet relevant?

Kort samengevat: er is maar 1 interpretatie van de Koran mogelijk. Veel leesplezier!
pi_156351741
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ze heeft een open invitatie doen laten uitgaan, die zeer goed begrepen is, en hierop is de mensenmassa in beweging gekomen. Kun je nu wel gaan lopen sufkutten over je Dublin regeltjes, maar die zijn niet echt meer bruikbaar bij een dergelijke toestroom van asielzoekers.
I´m back.
pi_156351851
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

F&L / Is alles per definitie te interpreteren? Of soms niet relevant?

Kort samengevat: er is maar 1 interpretatie van de Koran mogelijk. Veel leesplezier!
Het wordt een kolderiek forum zo :') _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze heeft een open invitatie doen laten uitgaan, die zeer goed begrepen is, en hierop is de mensenmassa in beweging gekomen. Kun je nu wel gaan lopen sufkutten over je Dublin regeltjes, maar die zijn niet echt meer bruikbaar bij een dergelijke toestroom van asielzoekers.
Mooi, sta je voor de rechter om te verklaren dat je geen zin hebt om te gaan sufkutten over regeltjes maar omdat merkel het gezegd heeft. Al valt over de context nog heel veel te discussiëren trouwens.
pi_156351922
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het wordt een kolderiek forum zo :') _O-

[..]

Mooi, sta je voor de rechter om te verklaren dat je geen zin hebt om te gaan sufkutten over regeltjes maar omdat merkel het gezegd heeft. Al valt over de context nog heel veel te discussiëren trouwens.
Die Dublin regeltjes, die bepalen o.m. dat je in het eerste land van aankomst binnen de EU asiel moet aanvragen, gaan sws de helling op, denk ik. De facto zijn die al buiten werking gesteld natuurlijk, vandaar de verdeelsleutel extra-opvang.
I´m back.
pi_156352018
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:06 schreef Beathoven het volgende:
IS wil de wereld veroveren met een kelderende minderheid. En ze gedeien voor geen meter in de westerse wereld waar iedere stap wordt gevolgd.
Hoezo een "kelderende minderheid"? Salafisme is een van de snelst groeiende stromen binnen Islam door decennia van Saudische sponsoring.

Ben ook benieuwd waar je vandaan haalt dat ze in de Westerse wereld niet gedeien. Als je naar de aantallen kijkt is dat toch een ander verhaal.
pi_156352096
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:18 schreef FANN het volgende:

Betekent vast dat de VVD vele miljarden gaat steken in nood- en ontwikkelingshulp in verschillende gebieden?

Onder het motto: Waarom geld in eigen land uitgeven, als je het ook naar verre landen kunt sturen en die mensen er daar leuke dingen mee laten doen :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_156352119
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Betekent vast dat de VVD vele miljarden gaat steken in nood- en ontwikkelingshulp in verschillende gebieden?

Onder het motto: Waarom geld in eigen land uitgeven, als je het ook naar verre landen kunt sturen en die mensen er daar leuke dingen mee laten doen :)
Waar het linea recta in de zakken van corrupte politici en zetbazen van het bedrijfsleven verdwijnt? Daarom moeten ze nu juist een keer in opstand komen... O, nee, wacht...
I´m back.
pi_156352196
Dit bewijst wel weer hoe 'veilig' de veiligheidsdiensten zijn. Naïef.

Maar wel iedereen binnen je eigen bevolking behandelen als potentiële terrorist en crimineel, gezien alle 'beveiligings'maatregelen en privacyfuckende maatregelen.

Gaat u maar rustig slapen..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156352210
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:49 schreef Red_85 het volgende:

Maar wel iedereen binnen je eigen bevolking behandelen als potentiële terrorist en crimineel, gezien alle 'beveiligings'maatregelen en privacyfuckende maatregelen.

Gaat u maar rustig slapen..
Fokkers zijn inderdaad een stuk stabieler en capabeler dan medewerkers van veiligheidsdiensten _O-
pi_156352223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Fokkers zijn inderdaad een stuk stabieler en capabeler dan medewerkers van veiligheidsdiensten _O-
Als je dit soort berichten leest, zou je het haast gaan denken.
1947-2016
pi_156352244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:49 schreef Red_85 het volgende:
Of de veiligheidsdiensten hebben gewoon gelijk. Dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
pi_156352245
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je dit soort berichten leest, zou je het haast gaan denken.
Nou, kom dan eens met harde bewijzen dat er inderdaad duizenden terroristen onder de vluchtelingen zitten.
pi_156352258
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, kom dan eens met harde bewijzen dat er inderdaad duizenden terroristen onder de vluchtelingen zitten.
Bewijs jij eens dat het absoluut niet zo is. Dat het allemaal lievertjes zijn. Moeders en kinderen in keiharde nood.
1947-2016
pi_156352267
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als de veiligheidsdiensten geen enge berichten de wereld inslingeren, dan kun je altijd nog jezelf gek blijven maken.
pi_156352273
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bewijs jij eens dat het absoluut niet zo is. Dat het allemaal lievertjes zijn. Moeders en kinderen in keiharde nood.
Dat beweert dan ook niemand.
pi_156352292
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat beweert dan ook niemand.
Point made. Bedankt Koos.
1947-2016
pi_156352312
quote:

[..]

Dit hele topic staat vol met argumenten waarom het niet logisch is, dat het duurder is, onveiliger, met veel meer risico's dan op andere manieren Europa inkomen en alsnog een aanslag plegen. De argumenten zijn onderstreept door veiligheidsdiensten en Clingendael.

En wat heb jij te melden, behalve de bron Geert Wilders die zegt: Het zijn terroristen!
pi_156352349
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die Dublin regeltjes, die bepalen o.m. dat je in het eerste land van aankomst binnen de EU asiel moet aanvragen
Dat staat niet in de Dublin-verdragen. Die regels bepalen slechts welk land jouw asielaanvraag in behandeling moet nemen.

Om die vraag te beantwoorden zijn er 4 opties, in orde van zwaarte:
- Je hebt familie in een Dublin-land
- Je hebt een visum uit een Dublin-land
- Je vingerafdrukken zijn genomen in een Dublin-land
- Er is bewijs dat je door een ander Dublin-land bent gekomen, ongeacht of je vingerafdrukken daar genomen zijn.

Dit verplicht de asielzoekers tot niks. Sterker nog, als zij in Duitsland hun vingerafdrukken laten nemen zijn de Duitsers verplicht de aanvraag te behandelen. Dat zegt nog niks over het toekennen van asiel, maar gedurende de periode moet ze wel asiel worden geboden.

Kortom, vluchtelingen zijn zelf tot niks verplicht.
pi_156352355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit hele topic staat vol met argumenten waarom het niet logisch is, dat het duurder is, onveiliger, met veel meer risico's dan op andere manieren Europa inkomen en alsnog een aanslag plegen. De argumenten zijn onderstreept door veiligheidsdiensten en Clingendael.

En wat heb jij te melden, behalve de bron Geert Wilders die zegt: Het zijn terroristen!
Ga er maar gewoon van uit dat ze er tussen zitten.
Het was ook onlogisch en duur om eerst een vliegcursus te nemen, tickets te kopen en daarna een commercial airliner te kapen en een paar gebouwen binnen te vliegen.
1947-2016
pi_156352365
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En de Paus.
pi_156352372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het was ook onlogisch en duur om eerst een vliegcursus te nemen, tickets te kopen en daarna een commercial airliner te kapen en een paar gebouwen binnen te vliegen.
"Wat is je bron?" 'Mijn onderbuik'.
pi_156352400
quote:

[..]

Je zult toch eerst een vliegtuig moeten kunnen besturen voor je er iets mee kunt doen, dus vlieglessen is erg logisch voor wat ze van plan waren.

Maar "ga er maar gewoon van uit" Dat is het beste wat je hebt?
pi_156352401
quote:

[..]

De missie van IS is in ieder geval geslaagd. De schrik zit er hier goed in.
pi_156352464
quote:
9s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En de Paus.
Vergeet de minister van Onderwijs uit Libanon niet!
pi_156352495
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat staat niet in de Dublin-verdragen. Die regels bepalen slechts welk land jouw asielaanvraag in behandeling moet nemen.

Om die vraag te beantwoorden zijn er 4 opties, in orde van zwaarte:
- Je hebt familie in een Dublin-land
- Je hebt een visum uit een Dublin-land
- Je vingerafdrukken zijn genomen in een Dublin-land
- Er is bewijs dat je door een ander Dublin-land bent gekomen, ongeacht of je vingerafdrukken daar genomen zijn.

Dit verplicht de asielzoekers tot niks. Sterker nog, als zij in Duitsland hun vingerafdrukken laten nemen zijn de Duitsers verplicht de aanvraag te behandelen. Dat zegt nog niks over het toekennen van asiel, maar gedurende de periode moet ze wel asiel worden geboden.

Kortom, vluchtelingen zijn zelf tot niks verplicht.
Dublin II hebben we het over:

quote:
1 Een lidstaat is verantwoordelijk als deze de asielzoeker een verblijfstitel of visum heeft verschaft (zie Visum).
2 De lidstaat waar de asielzoeker illegaal is binnengereisd, is verantwoordelijk voor diens asielverzoek. Deze verantwoordelijkheid eindigt 12 maanden na de illegale binnenkomst en geldt niet, wanneer de asielzoeker vóór het indienen van het asielverzoek minstens 5 maanden illegaal in een andere lidstaat heeft verbleven.
3 De lidstaat is verantwoordelijk, indien de asielzoeker hier verblijft en hij voor deze lidstaat niet visumplichtig is. Een lidstaat is tevens verantwoordelijk, indien de asielzoeker op weg naar een land buiten de EU het asielverzoek indient in de internationale transitzone van zijn luchthaven.
4 Indien bovengenoemde criteria niet opgaan, is die lidstaat verantwoordelijk waar een asielzoeker als eerste zijn asielverzoek heeft ingediend.
Als je geen asielaanvraag doet kun je door hobbelen idd. Is ook logisch anders zou je in NL alleen maar asielzoekers hebben via Schiphol.
Maar bedoeld is dus aanvraag idd en niet zozeer aankomst.
Wat er wel staat is dat het land van aankomst verantwoordelijk is voor de asielaanvraag. Reis je Griekenland binnen en je zit daar in een AZC dan moet je daar het verzoek doen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dublinverordening
I´m back.
pi_156352572
quote:

[..]

Dat beweert niemand. Het is alleen je reinste bangmakerij. We vangen al decennialang vluchtelingen op en hoeveel terroristen hebben we tot nu toe gehad?
pi_156352656
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat beweert niemand. Het is alleen je reinste bangmakerij. We vangen al decennialang vluchtelingen op en hoeveel terroristen hebben we tot nu toe gehad?
Dat terroristenvraagstuk is sws niet meer belangrijk. Okee, zullen er misschien wat mensen afgeslacht worden, nou en? Er komen nog steeds veel meer mensen ieder jaar om bij het binnenshuis klussen hè. Dus wanneer wordt dat nou eens aangepakt? Nee, niets hè, niemand hoor je erover, politiek blijft op haar handen zitten, maar wel altijd zitten vitten op moslims vrede zij met hen, die zelfs nog een vers gebakken appelflap ontzegd zouden worden. Weg Ajax! Weg Feijenoord. Dood aan alle arbeiders!
I´m back.
pi_156352691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat terroristenvraagstuk is sws niet meer belangrijk. Okee, zullen er misschien wat mensen afgeslacht worden, nou en? Er komen nog steeds veel meer mensen ieder jaar om bij het binnenshuis klussen hè. Dus wanneer wordt dat nou eens aangepakt? Nee, niets hè, niemand hoor je erover, politiek blijft op haar handen zitten, maar wel altijd zitten vitten op moslims vrede zij met hen, die zelfs nog een vers gebakken appelflap ontzegd zouden worden. Weg Ajax! Weg Feijenoord. Dood aan alle arbeiders!
Woehoe! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')