abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156347113
AIVD onderschrijft de woorden van hun Deense collega's.

Had ook niet anders verwacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156347141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er zijn dit jaar al een aantal aanslagen gepleegd binnen Europa door teruggekeerde Jihadisten en IS-sympathisanten. Het collectieve geheugen is blijkbaar kort.

Hoe zou de reactie in Nederland zijn indien een krantenredactie wordt neer gemaaid, een politieagent op straat met een automatisch wapen voor de camera wordt doodgeschoten en een bezoek aan de supermarkt leidt tot een gefrustreerde gewapende IS-sympathisant tussen de schappen? Of dat je s 'morgens naar je werk rijdt en je het onthoofde hoofd van je baas gespietst op het hek ziet? Of dat je een bezoek aan de juwelier brengt en je niet door een overvaller maar door een doorgedraaide teruggekeerde Jihadist (met antisemitische motieven) wordt doodgeschoten? Of je bent soldaat met verlof (zoals in London) en je wordt door twee doorgedraaide radicale moslims afgeslacht met mes, gefilmd en wel.

Toch allemaal dit jaar in Europa gebeurd.
Charlie Hebdo was in ieder geval geen IS, de tweede was een sympathisant, waarvan het ontslag ten grondslag lag aan de aanslag, niet het geloof zelf. De juwelier was tevens geen IS, de onthoofde Engelse soldaten ook niet (en tevens in 2013). Vrijwel allemaal waren Al-Qaida.

Dus ja, er is terrorisme, maar dat komt niet omdat het hier vol zit met IS-strijders. Hoogstens een sympathisant die dat aangrijpt om zijn oude baas te vermoorden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156347157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ging in op de bewering dat er in Europa nog geen aanslagen waren gepleegd die niet in verband stonden met IS. Vandaar dat ik even dit collectieve geheugen wilde opfrissen.

Niemand kan met zekerheid claimen dat er geen kwaadwillende onder de vluchtelingen zitten met als doel chaos te creëren. We kennen allemaal de ambities van IS. De vluchtelingenstroom is al een eerste stap gebleken om de Europese grenzen te doorbreken en de alliantie te verdelen. Dan is het niet zo onlogisch dat een tweede stap volgt.
Ik zal dan ook maar een stukje geheugen opfrissen: De agent op straat en de krantenredactie was het werk van Al-Qaeda Jemen, die staan geheel los van IS, alsmede de andere ellende die dag in de Joodse supermarkt.

De man in Londen was boos om het feit dat Britse militairen moslims hadden gedood in Afghanistan, ik kan geen link met IS vinden.
pi_156347382
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, aangezien er volgens Geert inmiddels 20.000 man van IS in Europa is, en ik nog welgeteld 0 aanslagen heb gezien van IS-strijders in Europa, denk ik dat de AIVD en andere geheime diensten toch wat nauwkeuriger zijn dan waar ze nu krediet voor krijgen.
We hebben in Europa en Amerika een goed functionerende maatschappij. De geheime diensten maken van iedere strijder een profiel en daarnaast worden potentiele terroristen er makkelijk uitgefilterd. Wordt allemaal netjes met elkaar uitgewisseld.

De gemiddelde terrorist is niet zo slim en opereert niet jaren in stilte. Vaak laat men al ver van te voren op facebook en twitter doorschemeren dat men het niet eens is met de westerse maatschappij en graag mensen omgelegd ziet worden of met IS sympathiseerd. Foreshading heet dat. En mochten die binnenkomen of met verdachte handelingen bezig zijn, dan is het een simpele 1+1.
pi_156347397
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zal dan ook maar een stukje geheugen opfrissen: De agent op straat en de krantenredactie was het werk van Al-Qaeda Jemen, die staan geheel los van IS, alsmede de andere ellende die dag in de Joodse supermarkt.

De man in Londen was boos om het feit dat Britse militairen moslims hadden gedood in Afghanistan, ik kan geen link met IS vinden.
Je kunt proberen het terrorisme te filteren in wie wat deed. Feit blijft dat het gaat om mensen met eenzelfde gedachtegoed die weinig goeds hebben voor Europa. Feit blijft overeind staan dat de grenzen met Europa zijn doorbroken door deze vluchtelingen stroom. Daar zouden dit soort organisaties geen gebruik van maken? Dat vind ik toch wel erg naïef wensdenken.
pi_156347419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt proberen het terrorisme te filteren in wie wat deed. Feit blijft dat het gaat om mensen met eenzelfde gedachtegoed die weinig goeds hebben voor Europa. Feit blijft overeind staan dat de grenzen met Europa zijn doorbroken door deze vluchtelingen stroom. Daar zouden dit soort organisaties geen gebruik van maken? Dat vind ik toch wel erg naïef wensdenken.
Al die aanslagen vonden plaats voor de vluchtelingenstroom écht op gang kwam, door mensen die hier al jaren waren. Waarom zouden ze dan in godsnaam mensen mee moeten sturen met die stroom, als het blijkbaar ook mogelijk is zonder dat te doen?
pi_156347462
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind het kwalijk om het volk bewust bang te maken met ongefundeerde getallen en op basis van gebakken lucht.

Ik vind het kwalijk dat een stroom vluchtelingen aangerekend krijgt wat organisaties die 100% los staan van die mensen ooit hier gedaan heeft.

Ik vind het eigenlijk heel gevaarlijk gedrag.
pi_156347504
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind het kwalijk om het volk bewust bang te maken met ongefundeerde getallen en op basis van gebakken lucht.

Ik vind het kwalijk dat een stroom vluchtelingen aangerekend krijgt wat organisaties die 100% los staan van die mensen ooit hier gedaan heeft.

Ik vind het eigenlijk heel gevaarlijk gedrag.
Snap vooral niet dat veel mensen het dun door de broek hebben lopen.
pi_156347524
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap vooral niet dat veel mensen het dun door de broek hebben lopen.
Mensen zijn hier bang, maar noemen Turkije een veilig land. Complete staat van verwarring dit.
pi_156347653
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Al die aanslagen vonden plaats voor de vluchtelingenstroom écht op gang kwam, door mensen die hier al jaren waren. Waarom zouden ze dan in godsnaam mensen mee moeten sturen met die stroom, als het blijkbaar ook mogelijk is zonder dat te doen?
IS stelde in zijn propagandaretoriek een timetable omtrent zijn doelen. Daar horen ook delen van Europa bij. Men stelde 2020 als doelstelling. Hoe kun je een ogenschijnlijk machtig continent destabiliseren?

a) Door het creëren van immense vluchtelingenstromen. Dit proces is al jaren aan de gang en het destabiliseert de regio. Dat zet zich nu koers binnen Europa nu de Zuid-Europese grenzen zijn doorbroken. We zien direct de gevolgen. De Europese leiders zitten met hun handen in het haar. Er is geen eenduidig beleid en landen raken onderling steeds verdeelder hoe ze de vluchtelingen moeten opvangen.

b) Stap twee is het verder destabiliseren van aanwezige groepen vluchtelingen binnen Europa. Door onrustzaaiers, ronselaars en salafisten die naast de reikende hand hun anti-Europasentimenten zullen overdragen. Want van veel eerdere beloften zal weinig terecht komen. Dan kom je in een fase van teleurstelling, wanhoop en frustratie. Dan heb je juist een veel groter speelveld om meer chaos te creëren dan voor die vluchtelingenstroom.
pi_156347679
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

IS stelde in zijn propagandaretoriek een timetable omtrent zijn doelen. Daar horen ook delen van Europa bij. Men stelde 2020 als doelstelling. Hoe kun je een ogenschijnlijk machtig continent destabiliseren?
Ik heb het centrale punt even gemarkeerd. Als IS dingen zegt hoef je dat niet direct aan te nemen als waarheid hoor, zeker als ze tussen het zeggen van die dingen en nu behoorlijk wat slagkracht kwijt zijn geraakt en alle zeilen moet bijzetten om de oorlog in het Midden-Oosten niet te verliezen.
pi_156347703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

a) Door het creëren van immense vluchtelingenstromen. Dit proces is al jaren aan de gang en het destabiliseert de regio. Dat zet zich nu koers binnen Europa nu de Zuid-Europese grenzen zijn doorbroken. We zien direct de gevolgen. De Europese leiders zitten met hun handen in het haar. Er is geen eenduidig beleid en landen raken onderling steeds verdeelder hoe ze de vluchtelingen moeten opvangen.

b) Stap twee is het verder destabiliseren van aanwezige groepen vluchtelingen binnen Europa. Door onrustzaaiers, ronselaars en salafisten die naast de reikende hand hun anti-Europasentimenten zullen overdragen. Want van veel eerdere beloften zal weinig terecht komen. Dan kom je in een fase van teleurstelling, wanhoop en frustratie. Dan heb je juist een veel groter speelveld om meer chaos te creëren dan voor die vluchtelingenstroom.
Grappig, IS walgt van mensen die het kalifaat ontvluchten. Hebben ze ook over gepubliceerd in hun tijdschrift, en de foto van het verdronken jongetje als afschrikmiddel gebruikt.
pi_156347712
Maar goed, het ging eerst over terroristen die hier aanslagen komen plegen, en inmiddels over mensen die mogelijk in 2020 andere mensen hebben aangezet tot het plegen van eventuele aanslagen.
pi_156347829
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:03 schreef Ludachrist het volgende:
Maar goed, het ging eerst over terroristen die hier aanslagen komen plegen, en inmiddels over mensen die mogelijk in 2020 andere mensen hebben aangezet tot het plegen van eventuele aanslagen.
Als we toegeven aan die angst, kunnen we ook beter stoppen met leven. De kans dat er terroristen binnenkomen via Schiphol of een andere Europese luchthaven is een stuk groter. Het vliegverkeer stil leggen is dan de perfecte oplossing.
pi_156347921
Ja, die mensen gaan echt niet eerst met de boot en dan nog lopen, terwijl ze zo met het vliegtuig kunnen.
pi_156347981
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als we toegeven aan die angst, kunnen we ook beter stoppen met leven. De kans dat er terroristen binnenkomen via Schiphol of een andere Europese luchthaven is een stuk groter. Het vliegverkeer stil leggen is dan de perfecte oplossing.
Gewoon jezelf in huis opsluiten.
pi_156348280
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind juist wegkijken een vorm van angst. Ik kijk juist naar opeenvolgende patronen en de snelheid waarmee ze zich ontwikkelen. Drie maanden geleden konden we ons deze ongecontroleerde situatie niet eens voorstellen. Vergeet niet dat er nog geen oplossing op tafel ligt, slechts voorstellen die mijnsinziens de huidige ontwikkelingen niet kunnen bijbenen.

Waaronder de toename van aanslagen binnen Europa door moslimradicalen, sympathisanten en terug gekeerde Jihadisten. Dan is het mij om het even of het hier gaat om IS, om Al Qaida of om andere terreurorganisaties. Ze hanteren allemaal dezelfde doelstellingen en roepen hun aanhangers tot hetzelfde op. Neem actie en onderneem iets om Europa te destabiliseren.

Dan is het toch naïef te veronderstellen dat ze geen gebruik zullen maken van deze enorme mensenstroom naar Europa.

Is het toch naïef te veronderstellen dat er geen conflicten zullen ontstaan binnen deze ongecontroleerde groep vluchtelingen, die met verschillende etnische en religieuze achtergronden daar in de regio met elkaar in conflict waren. We zetten ze nu dicht bij elkaar.

Is het toch naïef te veronderstellen dat er geen teleurgestelde reacties zullen zijn onder die vluchtelingen indien hun voorgehouden droom van Europa niet uitkomt. Juist deze mensen zullen vatbaar worden voor anti-Europa sentimenten met alle gevolgen van dien. We hebben het hier over getraumatiseerde ongecontroleerde persoonlijkheden. Levende tijdbommen. Makkelijk beïnvloedbaar, makkelijk manipuleerbaar, makkelijk indoctrineer baar. Natuurlijk zal hier op ingespeeld worden.

Nogmaals het speelveld is door die ongecontroleerde vluchtelingenstroom voor geradicaliseerde stromingen juist groter geworden en daarmee de risico's voor de bevolking groter. Want er hoeven er maar een paar uit de band te springen en je krijgt een sneeuwbaleffect tot gevolg. Hoe gemakkelijk wordt het dan om verschillende groepen (vluchteling als niet-vluchteling) tegen elkaar op te zetten? Tel daarbij de invloed van de media en de politiek bij op.

Een derde stap is etnisch geweld. Stel een moslim vermoord hier een niet-moslim of omgekeerd. Dan zal een tweede incident kunnen volgen, een derde, een vierde. Voordat je het weet is vormt dodelijk geweld tussen bevolkingsgroepen een dagelijks onderdeel van ons nieuwsbulletin. Dan is het geen ver van mijn bed-show meer maar iets wat inmiddels is geïnfiltreerd in onze straten. Elders in de wereld is het ook zo begonnen. Geloof je nu werkelijk dat Europa voor altijd hiervan gevrijwaard blijft? Ik denk van niet.
pi_156348381
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Plan is 1) het westen - "de christenen" - te verleiden tot een eindstrijd in de vlaktes bij Dabiq, hierna neemt de Mahdi vrede zij met hem de boel over en zal er een wereldkalifaat en wereldvrede ontstaan en 2) Rome in te nemen, als symbool van het christendom.
Met name punt 1 bereik je door het westen goed pissig te maken, zodat de bevolking verlangt dat je gaat ingrijpen in het Midden-Oosten.
I´m back.
pi_156348725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind juist wegkijken een vorm van angst. Ik kijk juist naar opeenvolgende patronen en de snelheid waarmee ze zich ontwikkelen. Drie maanden geleden konden we ons deze ongecontroleerde situatie niet eens voorstellen. Vergeet niet dat er nog geen oplossing op tafel ligt, slechts voorstellen die mijnsinziens de huidige ontwikkelingen niet kunnen bijbenen.

Waaronder de toename van aanslagen binnen Europa door moslimradicalen, sympathisanten en terug gekeerde Jihadisten. Dan is het mij om het even of het hier gaat om IS, om Al Qaida of om andere terreurorganisaties. Ze hanteren allemaal dezelfde doelstellingen en roepen hun aanhangers tot hetzelfde op. Neem actie en onderneem iets om Europa te destabiliseren.

Dan is het toch naïef te veronderstellen dat ze geen gebruik zullen maken van deze enorme mensenstroom naar Europa.

Is het toch naïef te veronderstellen dat er geen conflicten zullen ontstaan binnen deze ongecontroleerde groep vluchtelingen, die met verschillende etnische en religieuze achtergronden daar in de regio met elkaar in conflict waren. We zetten ze nu dicht bij elkaar.

Is het toch naïef te veronderstellen dat er geen teleurgestelde reacties zullen zijn onder die vluchtelingen indien hun voorgehouden droom van Europa niet uitkomt. Juist deze mensen zullen vatbaar worden voor anti-Europa sentimenten met alle gevolgen van dien. We hebben het hier over getraumatiseerde ongecontroleerde persoonlijkheden. Levende tijdbommen. Makkelijk beïnvloedbaar, makkelijk manipuleerbaar, makkelijk indoctrineer baar. Natuurlijk zal hier op ingespeeld worden.

Nogmaals het speelveld is door die ongecontroleerde vluchtelingenstroom voor geradicaliseerde stromingen juist groter geworden en daarmee de risico's voor de bevolking groter. Want er hoeven er maar een paar uit de band te springen en je krijgt een sneeuwbaleffect tot gevolg. Hoe gemakkelijk wordt het dan om verschillende groepen (vluchteling als niet-vluchteling) tegen elkaar op te zetten? Tel daarbij de invloed van de media en de politiek bij op.

Een derde stap is etnisch geweld. Stel een moslim vermoord hier een niet-moslim of omgekeerd. Dan zal een tweede incident kunnen volgen, een derde, een vierde. Voordat je het weet is vormt dodelijk geweld tussen bevolkingsgroepen een dagelijks onderdeel van ons nieuwsbulletin. Dan is het geen ver van mijn bed-show meer maar iets wat inmiddels is geïnfiltreerd in onze straten. Elders in de wereld is het ook zo begonnen. Geloof je nu werkelijk dat Europa voor altijd hiervan gevrijwaard blijft? Ik denk van niet.
Deze groep wantrouwend en agressief benaderen levert sowieso vervelende effecten op. Op "stel dat" stellingen kun je geen beleid maken.
pi_156348848
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Grappig, IS walgt van mensen die het kalifaat ontvluchten. Hebben ze ook over gepubliceerd in hun tijdschrift, en de foto van het verdronken jongetje als afschrikmiddel gebruikt.
Dat klopt, en al helemaal als het strijders zijn. Men heeft de strijders nodig voor het behouden van 't kalifaat. In April was er nog een bericht dat ze extra mankracht nodig hadden daar omdat de klad er schijnbaar inkomt omdat ze met bosjes worden omgelegd. Dat rijmt niet met het willen veroveren van Rome of het uitzenden van 1000en strijders. Abu Bakr wil 't kalifaat uitbreiden en niet het kalifaat opgeven en elders beginnen.
pi_156349022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Plan is 1) het westen - "de christenen" - te verleiden tot een eindstrijd in de vlaktes bij Dabiq, hierna neemt de Mahdi vrede zij met hem de boel over en zal er een wereldkalifaat en wereldvrede ontstaan en 2) Rome in te nemen, als symbool van het christendom.
Met name punt 1 bereik je door het westen goed pissig te maken, zodat de bevolking verlangt dat je gaat ingrijpen in het Midden-Oosten.
Ze kunnen zeggen dat ze plannen hebben wat ze willen, maar momenteel zit het uitvoeren van die plannen er even niet in, omdat ze al genoeg problemen hebben aan het thuisfront.
pi_156349065
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze kunnen zeggen dat ze plannen hebben wat ze willen, maar momenteel zit het uitvoeren van die plannen er even niet in, omdat ze al genoeg problemen hebben aan het thuisfront.
Er werden begin dit jaar ook al bootjes vanuit Libië onderschept, door de Italiaans marine, met aanzienlijke ladingen wapens aan boord. Stond in dat bewuste topic over deze kwestie dat toen werd geopend.
I´m back.
pi_156349188
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er werden begin dit jaar ook al bootjes vanuit Libië onderschept, door de Italiaans marine, met aanzienlijke ladingen wapens aan boord. Stond in dat bewuste topic over deze kwestie dat toen werd geopend.
Linkje?
pi_156349318
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Linkje?
Was het eerste topic da over dit onderwerp, dat IS duizenden luitjes mee stuurde met de vluchtelingen om Rome te veroveren. Engelstalig artikel. Volgens mij ook net nadat IS een bloedbad had aangericht onder Kopten in Libië en in het filmpje er even inwreef dat ze weldra aan de kusten van Rome stonden...
I´m back.
pi_156349560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was het eerste topic da over dit onderwerp, dat IS duizenden luitjes mee stuurde met de vluchtelingen om Rome te veroveren. Engelstalig artikel. Volgens mij ook net nadat IS een bloedbad had aangericht onder Kopten in Libië en in het filmpje er even inwreef dat ze weldra aan de kusten van Rome stonden...
NWS / Paard van Troje: 'ISIS wil terroristen als vluchtelingen sturen'

Deze? Daar kan ik niks vinden over bootjes uit Libië.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')