Alsof we nog niet bang genoeg waren.quote:BERLIJN -
De extremisten van Islamitische Staat (ISIS) smeden in hun bolwerken in het noorden van Syrië en Irak plannen om groepjes terroristen als vluchtelingen naar West-Europa te loodsen.
Syriërs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Syriërs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Foto: EPA
Dit meldde zondag de Duitse krant Bild am Sonntag die zich op kringen in de veiligheidsdiensten beroept.
Amerikaanse geheim agenten zouden gesprekken hebben afgeluisterd waar ISIS-leiders plannen ontvouwen om groepjes van vier terroristen als vluchtelingen naar Europa te sturen. Het plan zou mede zijn ontstaan omdat vliegvelden en vliegtuigen steeds beter worden beveiligd.
Het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Bild am Sonntag bevestigd dat ze van dit scenario op de hoogte is. Maar er zijn geen aanwijzingen dat er concreet aanslagen in Duitsland worden voorbereid.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_van_Troje___.html
Elke halve scheet van IS wordt momenteel breed uitgemeten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Alsof we nog niet bang genoeg waren.![]()
Dus dat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als ik de krantenberichten van de laatste weken mag geloven worden de IS-strijders al massaal geronseld in de moskeeën in ons eigen land. Dus waarom ze nu ook nog van buiten moeten komen ontgaat me.
Vreemd verhaal inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als ik de krantenberichten van de laatste weken mag geloven worden de IS-strijders al massaal geronseld in de moskeeën in ons eigen land. Dus waarom ze nu ook nog van buiten moeten komen ontgaat me.
De eerste vorm die jij noemt (losse groepjes, weinig samenhang) is Al Qaida, IS is wat dat betreft veel beter georganiseerd en maakt beter gebruik van social media en andere moderne communicatie. Het is in tegenstelling tot Al Qaida wel degelijk van 'bovenaf' geregeld. Vandaar dat het trainen en hersenspoelen van nieuwe strijdkrachten in Europa redelijk efficient verloopt en de aantallen behoorlijk groot zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vraag me trouwens nog steeds af of dat hele IS wel zo'n centraal georganiseerde organisatie is, als soms wordt gesuggereerd. Rondom dat kalifaat zelf zal nog wel een redelijk compacte, samenhangende groep zitten, maar ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat er daaromheen aardig wat plukjes random fundamentalisten hoofden afhakken en snode plannen smeden en vooral hard roepen dat ze bij IS horen, zonder dat boven in de boom iemand weet wie het zijn en wat ze doen.
Ik geloof er ook geen flikker van.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vraag me trouwens nog steeds af of dat hele IS wel zo'n centraal georganiseerde organisatie is, als soms wordt gesuggereerd. Rondom dat kalifaat zelf zal nog wel een redelijk compacte, samenhangende groep zitten, maar ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat er daaromheen aardig wat plukjes random fundamentalisten hoofden afhakken en snode plannen smeden en vooral hard roepen dat ze bij IS horen, zonder dat boven in de boom iemand weet wie het zijn en wat ze doen.
Is dat een vermoeden, of hebben we daar bewijs van?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:56 schreef Nintex het volgende:
De eerste vorm die jij noemt (losse groepjes, weinig samenhang) is Al Qaida, IS is wat dat betreft veel beter georganiseerd en maakt beter gebruik van social media en andere moderne communicatie. Het is in tegenstelling tot Al Qaida wel degelijk van 'bovenaf' geregeld. Vandaar dat het trainen en hersenspoelen van nieuwe strijdkrachten in Europa redelijk efficient verloopt en de aantallen behoorlijk groot zijn.
Heb je ook aanwijzigingen om een dergelijke stelling te poneren?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:56 schreef Nintex het volgende:
[..]
De eerste vorm die jij noemt (losse groepjes, weinig samenhang) is Al Qaida, IS is wat dat betreft veel beter georganiseerd en maakt beter gebruik van social media en andere moderne communicatie. Het is in tegenstelling tot Al Qaida wel degelijk van 'bovenaf' geregeld. Vandaar dat het trainen en hersenspoelen van nieuwe strijdkrachten in Europa redelijk efficient verloopt en de aantallen behoorlijk groot zijn.
Er zit ook een vrij sterke propaganda machine achter. Wat dat betreft is IS strijders Europa binnen halen als vluchtelingen wel een must voor IS. Bij veel Europese Jihadisten zal toch enige terughoudendheid zijn bij het aanvallen van het gastland of het uitvoeren van acties die voor familie ook gevolgen hebben. Dit soort bedenkingen hebben de meer hardcore IS strijders uit Irak en Syrie niet.
Je hebt een enigszins goede organisatiestructuur nodig om soldaten uit Nederland en Belgie naar de juiste plek op het slagveld in Syrie of Irak te krijgen. Ook de gecoördineerde media releases en twitter-acties e.d. tonen aan dat er bij IS wel degelijk een organisatiestructuur is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is dat een vermoeden, of hebben we daar bewijs van?
quote:This observation of ISIS as an insurgency in Iraq combines with the observation that they are functioning as a military rather than as a terrorist network. A counter-terrorism strategy that does not take these characteristics into consideration will under-estimate and fail to defeat this enemy
Terreur = anti-propaganda.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
De westerse media zijn voor IS denk ik nog wel de grootste propagandamachine.
Deze staan al lang op de radar van inlichtingendiensten. Opgaan in de grote stroom vluchtelingen geeft hen de kans onder de radar te blijven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Wat stel je voor?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:16 schreef DrDentz het volgende:
Iedere 'gematigde' moslim is eigenlijk een ISIS-strijder in spe.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:17 schreef DrDentz het volgende:
Zelf je hoofd eraf halen voor hunnie het doen.
Namens Bin Laden bedankt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:16 schreef DrDentz het volgende:
Iedere 'gematigde' moslim is eigenlijk een ISIS-strijder in spe.
Zo kopte de Telegraaf, wijsneus.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:09 schreef LelijKnap het volgende:
Lees het verhaal van Troje anders even voordat je deze uitdrukking gebruikt.
Dan zou ik van harte aanraden die krant nooit meer te lezen en/of blind hunner debiele zooi over te nemen.quote:
Vanuit het oogpunt van de Telegraaf haalt links Nederland asielzoekers binnen alsof het kadootjes zijn. Pas als je het binnen de poort hebt blijkt er wat in te zitten dat van binnenuit oorlog begint te voeren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan zou ik van harte aanraden die krant nooit meer te lezen en/of blind hunner debiele zooi over te nemen.
Vertel jij anders even waarom het een verkeerd gebruik van 'het paard van Troje' is binnen deze context?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan zou ik van harte aanraden die krant nooit meer te lezen en/of blind hunner debiele zooi over te nemen.
Het Trojaanse paard werd binnen gehaald als een kado, als iets dat ze graag wilden hebben. Vergelijk het maar met trojans op je pc; je haalt iets binnen dat je graag wil en krijgt er iets bij dat je aanvalt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vertel jij anders even waarom het een verkeerd gebruik van 'het paard van Troje' is binnen deze context?
Ik bedoel... stel dat het waar is en IS strijders binnenkomen onder de valse claim dat ze vluchten voor het geweld in Syrië... dan is dat toch een soort Trojaans paard, of ben ik nu ook compleet debiel?
Behalve dat asielzoekers nooit en nu ook niet als kado voor de al aanwezige bevolking verkocht werd. Immigratie daarnaast wellicht wel. En dit specifieke getal wordt het al helemaal niet als zodoende verkocht. Daarbovenop komt nog eens een algemeen bewustzijn, bij zowel de burger als bij de politiek, van het risico van deze specifieke groep ''asielzoekers''.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
Vanuit het oogpunt van de Telegraaf haalt links Nederland asielzoekers binnen alsof het kadootjes zijn. Pas als je het binnen de poort hebt blijkt er wat in te zitten dat van binnenuit oorlog begint te voeren.
Dat snapte ik, maar toch bedankt voor de toelichtingquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het Trojaanse paard werd binnen gehaald als een kado, als iets dat ze graag wilden hebben. Vergelijk het maar met trojans op je pc; je haalt iets binnen dat je graag wil en krijgt er iets bij dat je aanvalt.
Asielzoekers haal je niet binnen omdat je dat graag wil, maar omdat je dat uit menselijke overwegingen moet doen. Toch een verschil.
Ik denk dat je zult moeten accepteren dat het begrip 'Trojaans paard' breder wordt gebruikt dan jij zou willen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Behalve dat asielzoekers nooit en nu ook niet als kado voor de al aanwezige bevolking verkocht werd. Immigratie daarnaast wellicht wel. En dit specifieke getal wordt het al helemaal niet als zodoende verkocht. Daarbovenop komt nog eens een algemeen bewustzijn, bij zowel de burger als bij de politiek, van het risico van deze specifieke groep ''asielzoekers''.
En nog iets; Troje was niet alleen een cadeau, het was bovenal een teken, een teken van vrede; een witte vlag bijna; einde van een oorlog.
Dat het gebeurt maakt het nog niet terecht.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk dat je zult moeten accepteren dat het begrip 'Trojaans paard' breder wordt gebruikt dan jij zou willen.
Strikt gezien niet nee. Maar hoe boeiend is het?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat het gebeurt maakt het nog niet terecht.
Ach, alles is relatief. Het is toch best zonde als uitspraken als deze waarde verliezen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Strikt gezien niet nee. Maar hoe boeiend is het?
Meh, vind ik meevallen. Volgens mij kennen de meeste mensen het verhaal wel. Het begrip is echter breder in te zetten omdat het aangeeft dat je iets vijandigs binnenhaalt terwijl je dat niet verwachtte.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ach, alles is relatief. Het is toch best zonde als uitspraken als deze waarde verliezen?
''terwijl je het niet verwachtte'' is inderdaad de verbreding waar ik tegen ben omdat het 't punt ondermijnt en in deze situatie niet eens klopt. Maar goed ja, genoeg er over.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Meh, vind ik meevallen. Volgens mij kennen de meeste mensen het verhaal wel. Het begrip is echter breder in te zetten omdat het aangeeft dat je iets vijandigs binnenhaalt terwijl je dat niet verwachtte.
Dat kan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''terwijl je het niet verwachtte'' is inderdaad de verbreding waar ik tegen ben omdat het 't punt ondermijnt en in deze situatie niet eens klopt. Maar goed ja, genoeg er over.
En wanneer komt jeweetwel?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:51 schreef getfitbysmith het volgende:
Ze zitten hier al en het is nu maar afwachten op jeweetwel...
Nog even: Ben je overigens ook tegen het gebruik van het begrip "Trojan Horse" binnen de ICT? Want dat wordt daar dan ook verkeerd gebruikt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''terwijl je het niet verwachtte'' is inderdaad de verbreding waar ik tegen ben omdat het 't punt ondermijnt en in deze situatie niet eens klopt. Maar goed ja, genoeg er over.
Vooralsnog is er in NL nog niets gebeurd, terwijl de media moord en brand schreeuwt. Ja, de Moord op Theo van Gogh, maar dat is al weer even geleden.quote:
Misschien moeten we de bootjes met vluchtelingen wel tot zinken brengen. Dat zal ze na een aantal keer er van weerhouden de oversteek te maken. En Turkije moet gewoon een groter, elektrisch hek neerkwakken en alle vluchtelingen terug Syrië in trappen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:56 schreef luxerobots het volgende:
Het lijkt me sowieso verstandig om onze grenzen te sluiten. Niet omdat de mensen in andere delen van de wereld geen reden hebben om te vluchten, wel omdat we de vluchtelingenstromen gewoon niet goed kunnen controleren en we ons hier niet nog meer problemen op de hals moeten halen.
Nouja, als het binnenkomt via een mail die iets leuks verkoopt (een gewonnen prijs), dan misschien. Al mis je dan wel een belangrijk deel van de uitspraak; de schijn van vrede.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog even: Ben je overigens ook tegen het gebruik van het begrip "Trojan Horse" binnen de ICT? Want dat wordt daar dan ook verkeerd gebruikt.
Dan wel ja, maar ja.. het wordt dus veel breder gebruikt. Ook in de ICT.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nouja, als het binnenkomt via een mail die iets leuks verkoopt (een gewonnen prijs), dan misschien. Al mis je dan wel een belangrijk deel van de uitspraak; de schijn van vrede.
Een mail naar je ex met het bericht dat je het wil goedmaken (haar vergeeft oid) met zogenaamd een lieve foto (oid) die ze kan openen zou zich bijvoorbeeld prima lenen voor het gebruik ''Trojan horse''.
Dit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vooralsnog is er in NL nog niets gebeurd, terwijl de media moord en brand schreeuwt. Ja, de Moord op Theo van Gogh, maar dat is al weer even geleden.
Ja, maar dan nog gaat het niet op voor deze situatiequote:Op maandag 6 oktober 2014 00:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dan wel ja, maar ja.. het wordt dus veel breder gebruikt. Ook in de ICT. Live with it.
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:06 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dit.
Wat is er nou helemaal gebeurd? Die extremisten hebben een europatourtje gemaakt, o.a. Engeland, Madrid, uitstapje gemaakt naar Amerika en even een dagje Amsterdam.
Pas geleden waren ze in de Schilderswijk, zijn daar koppen afgehakt, nee he?
Nou en, niets aan het handje.
Advocaat van de duivel:quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog gaat het niet op voor deze situatie
- Het wordt niet als een cadeau verkocht.
- Iedereen is zich bewust van het gevaar. (Dus dat ''onverwacht binnengehaald'' gaat ook niet op)
- Het is geen teken van vrede.
Heb het over specifiek deze groep vluchtelingen, niet over de immigratie v.d. laatste decennia (die je overigens wel zou kunnen duiden als Trojan Horse als je er een complot bij bedenkt).quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Advocaat van de duivel:
- De multiculturele samenleving is een verrijking voor ons land.
- Het zijn vluchtelingen die op de vlucht zijn voor geweld en dringend hulp nodig hebben. Je verwacht niet dat er ook terroristen tussen zitten.... want die lijken juist uit Europa weg te willen.
- Het zijn vluchtelingen die op zoek zijn naar vrede en komen zo gezegd in vrede.
-nopequote:Op maandag 6 oktober 2014 00:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel:
- De multiculturele samenleving is een verrijking voor ons land.
- Het zijn vluchtelingen die op de vlucht zijn voor geweld en dringend hulp nodig hebben. Je verwacht niet dat er ook terroristen tussen zitten.... want die lijken juist uit Europa weg te willen.
- Het zijn vluchtelingen die op zoek zijn naar vrede en komen zo gezegd in vrede.
Wil alleen even op dik gedrukte reageren, verder redelijk met je eens hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:27 schreef Kanjer het volgende:
[..]
-nope
-echte vluchtelingen waren van harte welkom, echter gezien de huidige situatie zou je ze uit die contreien niet toe moeten laten, sponsor met zijn allen een groot vluchtelingenkamp in Turkije ofzo.
Bovendien heeft de enorme, onstopbare stroom gelukszoekers/asielzoekers het behoorlijk verpest voor de echte vluchteling.
-huh?, topics vol dat er maar een handjevol daar naar toe gaan om mee te vechten en nu lijken ze allemaal weg te willen?
-vrede en veiligheid kun je ook in de buurt vinden, kun je ook makkelijker weer naar huis als alles achter de rug is.
Advocaat van de duivel, i know, toch een paar antwoorden.
Na 9/11 werd de term sleeper cell gebruikt, de kapers waren al lange tijd op Amerikaans grondgebied, dit werd de wereld zo vertelt.quote:Amerikaanse geheim agenten zouden gesprekken hebben afgeluisterd waar ISIS-leiders plannen ontvouwen om groepjes van vier terroristen als vluchtelingen naar Europa te sturen. Het plan zou mede zijn ontstaan omdat vliegvelden en vliegtuigen steeds beter worden beveiligd.
Lekker aan de zuip?quote:Op maandag 6 oktober 2014 01:06 schreef michaelmoore het volgende:
laat die islam mogolen dan ook hun eigen oorloglf vechten
ja maar nu is het a) geen cadeau en b) verwachten we het juist wel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Meh, vind ik meevallen. Volgens mij kennen de meeste mensen het verhaal wel. Het begrip is echter breder in te zetten omdat het aangeeft dat je iets vijandigs binnenhaalt terwijl je dat niet verwachtte.
Dat gebeurt ook. En waarom zouden ze hun aanhang hier niet versterken? Dat brengt alleen maar voordelen mee voor hen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
De Westerse wereld laat geen rare dingen gebeuren in het Westen. Zodra dat gebeurd gaan alle registers open en trek IS uiteindelijk aan het kortste eind.quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:48 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook. En waarom zouden ze hun aanhang hier niet versterken? Dat brengt alleen maar voordelen mee voor hen.
Inderdaad, dat zagen we tijdens 9/11 en 7/7, dat zagen we in Madrid.quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:50 schreef Trebo het volgende:
[..]
De Westerse wereld laat geen rare dingen gebeuren in het Westen. Zodra dat gebeurd gaan alle registers open en trek IS uiteindelijk aan het kortste eind.
Je bedoelt die laffe aanslagen? Wat moesten ze doen dan? Met 100.000 man die landen binnenvallen en alles en iedereen kapot maken?quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:54 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zagen we tijdens 9/11 en 7/7, dat zagen we in Madrid.
Maar ISIS' plan is ook niet om een conventionele oorlog te starten, hun doel is om een aanslag te plegen in het Westen, daarvoor sturen ze dus die Trojaanse paarden naar Europa.quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:57 schreef Trebo het volgende:
[..]
Je bedoelt die laffe aanslagen? Wat moesten ze doen dan? Met 100.000 man die landen binnenvallen en alles en iedereen kapot maken?
Ik zeg zodra ze de Westerse wereld proberen te veroveren/binnenvallen dán gaan alle registers open.
Ze zijn al binnen en als ze wat willen, dan zullen ze gaan voor aanslagen i.p.v. de Turks-Bulgaarse grens bestormen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:57 schreef Trebo het volgende:
[..]
Je bedoelt die laffe aanslagen? Wat moesten ze doen dan? Met 100.000 man die landen binnenvallen en alles en iedereen kapot maken?
Ik zeg zodra ze de Westerse wereld proberen te veroveren/binnenvallen dán gaan alle registers open.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:01 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Maar ISIS' plan is ook niet om een conventionele oorlog te starten, hun doel is om een aanslag te plegen in het Westen, daarvoor sturen ze dus die Trojaanse paarden naar Nederland.
Dan is het hopen dat de geheime dienst(en) goed werk leveren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze zijn al binnen en als ze wat willen, dan zullen ze gaan voor aanslagen i.p.v. de Turks-Bulgaarse grens bestormen.
Het is ook laf inderdaad, ISIS is een terroristische, barbaarse laffe organisatie. Zij zijn blij als ze ons angst aan jagen, waarom doen ze anders aan al die onthoofdingen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:03 schreef Trebo het volgende:
[..]
[..]
Dan is het hopen dat de geheime dienst(en) goed werk leveren.
Wel weer lekker lafjes allemaal.. maarja dat zit nou eenmaal in het bloed van extremisten, lafheid.
Dat doen ze ook, maar het risico blijf je houden natuurlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:03 schreef Trebo het volgende:
[..]
[..]
Dan is het hopen dat de geheime dienst(en) goed werk leveren.
Wel weer lekker lafjes allemaal.. maarja dat zit nou eenmaal in het bloed van extremisten, lafheid.
Niet. Zeker als je niet direct wordt aangestuurd door derden die al op de radar staan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:01 schreef butorol het volgende:
Ik vraag mij altijd of ov de veiligheidsdiensten echt aanslagen kunnen voorkomen. Stel je bent radicaal maar je doet je voor als een goed geintegreerde moslim. Gaat keurig werken, drinkt zelfs een biertje en hebt een blonde vriendin.
Ondertussen bouw je op je zolder of in je kelder een bom met producten die je zo in de handel kunt krijgen. Hoe wil men dat ooit ontdekken/tegenhouden.
(althans als je maar niet in een keer 5 ton kunstmest besteld)
vraag mij af of de kosten van al die veiligheidsdiensten en gevoel van onveiligheid op weegt tegen potentiele aanslagen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:08 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Niet. Zeker als je niet direct wordt aangestuurd door derden die al op de radar staan.
de grootmachten kunnen ze wel uitroeien, maar dan komen ze tegen hun grootste vijand te staan: de publieke opinie. Want als je IS wil uitroeien, zul je bereid moeten zijn om 'boots on the ground' te hebben, en dat er onschuldige slachtoffers vallen. Het is dan ook makkelijker om te wachten, en enkel wat bombardementen uit te voeren om de militaire kracht te verminderen, hopen dat er idd een (niet al te grote) Islamitische staat word gesticht, deze even laten doorsudderen, zodat zoveel mogelijk onschuldigen weg zijn (al danniet met een waarschuwing vooraf), en degenen die er heilig in geloven daar naar toe zijn gegaan en daarna die staat aan te vallen met boots on the ground, om duidelijk te maken dat een volledig extremistische staat niet getolereerd wordquote:Op maandag 6 oktober 2014 13:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat ISIS is gewoon een zootje ongeregeld. Het wil er bij mij niet in dat de grote mogendheden daar niet gewoon efficient mee kunnen afrekenen. Nog afgezien van de paarden van Troje die zich al in Europa zelf bevinden, staan nu zelfs al voor de poorten van Turkije, wat volgens links asap bij EU moet gaan horen. Ja lekker.
Goede vraag. Dit zegt onze kennisbank:quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Grotendeels of alleen maar?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:28 schreef MotherFoker het volgende:
Dat wisten we toch al. Grotendeels alleen maar mannen joh..
Grotendeels dus.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:32 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Nou in Boedapest zag ik wel een zooitje vrouwen met kinderen.
Gaat het wel goed met jou? Je snapt volgens mij niet waar ik met mijn eerste post op doel. En waar schaam je je voor? En wat vind je eng?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:34 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Dat dus alleen dit was allang bekend. Vind het allemaal wel een beetje eng. Schaam me ervoor.
Dat die gasten hier gewoon zitten en er aanslagen kunnen gaan komen. En ik schaam me er voor dat ik bang ben want ze komen met zoveel mensen hier.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:34 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Gaat het wel goed met jou? Je snapt volgens mij niet waar ik met mijn eerste post op doel. En waar schaam je je voor? En wat vind je eng?
Ja, vet heftig enzo.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:36 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Dat die gasten hier gewoon zitten en er aanslagen kunnen gaan komen. En ik schaam me er voor dat ik bang ben want ze komen met zoveel mensen hier.
http://www.express.co.uk/(...)ele-Coninsx-Eurojustquote:EU prosecutor Michele Coninsx, claims she has been told that Isis terrorists are continuously being smuggled across the Med - hidden among migrants.
Coninsx, head of the EU's judicial co-operation agency Eurojust, said she received the intelligence as part of the agency's fight against illegal immigration, terrorism and cybercrime.
According to the prosecutor, ISIS and similar terror groups are also using money from people-trafficking to fund terrorism.
We moeten ons toch ergens over kunnen opwinden.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:38 schreef crystal_meth het volgende:
Berichten van twee maand oud uitbrengen als nieuws?
7 juli:
[..]
http://www.express.co.uk/(...)ele-Coninsx-Eurojust
Voer jij nou een act op hier? Of ben je pas 8 jaar ofzo?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:36 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Dat die gasten hier gewoon zitten en er aanslagen kunnen gaan komen. En ik schaam me er voor dat ik bang ben want ze komen met zoveel mensen hier.
Nee ben 18. En om eerlijk te zijn ja ik ben angstig kan het niet helpen. Ik probeer al minder maar nieuws te kijken.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Voer jij nou een act op hier? Of ben je pas 8 jaar ofzo?
Godkolere man, als ik jou posts moet geloven kruip je iedere minuut van de dag bang weg in een hoekje of onder je bed
Heel raar idd.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voer jij nou een act op hier? Of ben je pas 8 jaar ofzo?
Godkolere man, als ik jou posts moet geloven kruip je iedere minuut van de dag bang weg in een hoekje of onder je bed
Ik hoop dat ze zo dom zijn om allemaal op dezelfde boot te gaan zitten en dat die dan zinkt.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:49 schreef Roberta_J het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)into-Europe-Refugees
De kanker is in ieder geval binnen.
Blijkbaar, ze komt uit Tongeren, Limburg.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:56 schreef Ryan3 het volgende:
(Vreemde achternaam trouwens Coninsx. Vlaamse?)
Als je de dreiging van dingen niet kunt handelen, waarom maak je je zelf dan gek door juist hier je angst verder te voeden? Rusland, IS, vluchtelingen die terroristen kunnen zijn, Noord-Zuid Korea, noem maar op. Als je het eng vindt: zoek een ander forum, of een leuke hobby. Elke dag meer onheilspellende dingen lezen gaat je niet beter doen voelen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:41 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Nee ben 18. En om eerlijk te zijn ja ik ben angstig kan het niet helpen. Ik probeer al minder maar nieuws te kijken.
Is het zo'n ontzettend ongegronde angst?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je de dreiging van dingen niet kunt handelen, waarom maak je je zelf dan gek door juist hier je angst verder te voeden? Rusland, IS, vluchtelingen die terroristen kunnen zijn, Noord-Zuid Korea, noem maar op. Als je het eng vindt: zoek een ander forum, of een leuke hobby. Elke dag meer onheilspellende dingen lezen gaat je niet beter doen voelen.
Als je meerdere malen op een dag post dat je bang bent en je jezelf schaamt daarvoor, zoek daar hulp voor, zijn echt wel personen/instanties die je verder kunnen helpen
Het is natuurlijk ondenkbaar dat die telefoons dienen om in contact te kunnen komen met vrienden of familieleden die eerder of later de overtocht hebben gemaakt. Stel jij zou hier hals over kop weg moeten, en je familie later. Je kan niet veel meenemen, maar wel iets wat handig en licht is. Wat zou jij meenemen?quote:Op woensdag 2 september 2015 23:28 schreef myShizzle het volgende:
*kick*
Bijna een jaar later is IS goed op dreef met uitvoering van haar plannen. Raar dat dit niet méér wordt genoemd als oorzaak van de extreme stroom vluchtelingen. Lijkt mij obvious waarom (veel van) de vluchtelingen geld hebben voor de reis. En die telefoons.
Ieder rationeel persoon maakt zich zorgen, dat mag misschien kloppen, maar werkelijk waar angstig zijn dat er iets massaals zal gebeuren als gevolg van elk negatieve nieuwtje is niet gezond.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:15 schreef Proximo het volgende:
[..]
Is het zo'n ontzettend ongegronde angst?
Me dunkt dat ieder rationeel persoon zich zorgen maakt. De economische situatie is shit in heel de EU. Radicaal islamisme vindt zijn weg naar de steden. Sociaal systeem wat onder druk staat wegens bezuinigingen aan de ene kant en grotere vraag aan de andere kant.
Niet elk nieuwtje, maar het stapelt zich wel op.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:59 schreef Knitted het volgende:
[..]
Ieder rationeel persoon maakt zich zorgen, dat mag misschien kloppen, maar werkelijk waar angstig zijn dat er iets massaals zal gebeuren als gevolg van elk negatieve nieuwtje is niet gezond.
Wist je dat er in het verleden ook terroristische aanslagen waren gepleegd?quote:Op donderdag 3 september 2015 00:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Niet elk nieuwtje, maar het stapelt zich wel op.
Iedere maand is er wel ergens een nieuwe aanslag of daad die door ISIS geclaimed wordt.
De politiek correcten doen of er niks aan de hand is en we allemaal xenofoob zijn terwijl we dit zienderogen toe laten.
Alleen was dat iets minder regelmatig als nu.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:24 schreef Knitted het volgende:
[..]
Wist je dat er in het verleden ook terroristische aanslagen waren gepleegd?![]()
![]()
Ja, alleen de frequentie is omhoog gegaan in landen die relatief rustig waren.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:24 schreef Knitted het volgende:
[..]
Wist je dat er in het verleden ook terroristische aanslagen waren gepleegd?![]()
![]()
En waar ontstaat veel radicalisering? Is dat onder de vluchtelingen die nu binnenkomen of de mensen die hier eerder naartoe zijn gekomen en erachter kwamen dat hun mindset niet echt lekker liep in de westerse wereld.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:32 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja, alleen de frequentie is omhoog gegaan in landen die relatief rustig waren.
In het verleden kwamen er ook vluchtelingen hierheen, maar vandaag de dag is het wel agressiever geworden.
QFTquote:Op woensdag 2 september 2015 19:38 schreef Elfletterig het volgende:
Was allang bekend. Des te meer reden om de grenzen dicht te gooien.
Dat zijn dus de toekomstige inwoners in het westen, echt...geweldig nietquote:
Wat weer zorgt voor een ingrijpende verandering van de partijen binnen de maatschappij in het westen.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat zijn dus de toekomstige inwoners in het westen, echt...geweldig niet
Het duurt niet lang meer en alle fractievoorzitters gebruiken waterstofperoxide om hun haar te kleurenquote:Op donderdag 3 september 2015 00:53 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wat weer zorgt voor een ingrijpende verandering van de partijen binnen de maatschappij in het westen.
Meer frictie, meer onenigheid.
quote:Op donderdag 3 september 2015 09:19 schreef HSG het volgende:
En gezien politiek correct Europa gaat ze dat makkelijk lukken.
Zeg dat maar tegen de onthoofde Syrische soldaten en levend verbrandde Jordaanse piloot.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:28 schreef Godshand het volgende:
Telegraaf gewoon weer hoor...
Die spelen IS juist in de kaart met dit soort berichten...
Terrorisme is bedoeld om de bevolking bang te maken en verdeeldheid te creëeren. Begint ze aardig te lukken...
Ah bericht van vorig jaar. Nou IS is goed op weg sinds 2014
![]()
quote:Islamic State reveals it has smuggled THOUSANDS of extremists into Europe | World | News | Daily Express
*
The Syrian operative claimed more than 4,000 covert ISIS gunmen had been smuggled into western nations – hidden amongst innocent refugees.
The ISIS smuggler, who is in his 30s with a trimmed jet-black beard, revealed the ongoing clandestine operation is a complete success.
"Just wait," he smiled.
The Islamic State operative spoke exclusively to BuzzFeed on the condition of anonymity and is believed to be the first to confirm plans to infiltrate western countries.
Islamic State, also referred to as IS and ISIS, is believed to be actively smuggling deadly gunmen across the sparsely-guarded 565-mile Turkish border and on to richer European nations, he revealed.
There are now more than 4,000 covert ISIS gunmen "ready" across the European Union, he claimed.
The operative said the undercover infiltration was the beginning of a larger plot to carry out revenge attacks in the West in retaliation for the US-led coalition airstrikes.
"If someone attacks me," he said "then for sure I will attack them back."
Islamic State extremists are taking advantage of developed nation's generosity towards refugees to infiltrate Europe, he said.
The lethal ISIS gunmen use local smugglers to blend in and travel amongst a huge tide of illegal migrants flooding Europe.
More than 1.5million refugees have fled into Turkey alone – desperate to escape the bloodshed in Syria.
From Turkish port cities like Izmir and Mersin, thousands of refugees venture across the Mediterranean aiming for Italy, he said.
Then the majority make for more welcoming nations like Sweden and Germany, turning themselves over to authorities and appealing for asylum.
"They are going like refugees," he said.
Two Turkish refugee-smugglers backed up the claims made by the ISIS Syrian operative.
One admitted to helping more than ten trained ISIS rebels infiltrate Europe under the guise of asylum seekers.
He said: "I’m sending some fighters who want to go and visit their families.
"Others just go to Europe to be ready."
The Syrian operative, a former member of his nation's security forces, said ISIS had ambitious plans ahead.
"It’s our dream that there should be a caliphate not only in Syria but in all the world," he said "and we will have it soon, God willing."
The operative agreed to a meeting at the urging of a former Free Syrian Army gunman who fought alongside him in the war.
The Syrian said he had been granted permission to attend the meeting by his superior in ISIS — a radical referred to by members of the group as an "emir."
"There are some things I’m allowed to tell you and some things I’m not," he said.
During the meeting, the operative said he believed future attacks would only target Western governments – not civilians.
Although details of terror plot are something over which he has little control, he claims.
The revelation comes just days after a spokesperson for Islamic State called on Muslims in the West to carry out terror attacks.
The jihadist told Western followers if they had the opportunity to "shed a drop of blood" in Western countries – then they should do so.
Spokesman Abu Mohammed al-Adnani also praised the recent terror attacks in Australia, Belgium and France.
"We repeat our call to Muslims in Europe, the infidel West, and everywhere to target the Crusaders in their home countries and wherever they find them," he said.
"We will be enemies, in front of God, to any Muslim who can shed a drop of blood of a Crusader and abstains from doing that with a bomb, bullet, knife, car, rock or even a kick or a punch."
A Turkish foreign ministry official said authorities were actively working to clamp down on refugee-smuggling.
He pointed out that since Europe accepts few refugees through legal channels, the demand for smuggling has increased.
"Illegal migration has been an important issue and Turkey is effectively fighting against it," the official, who declined to be named, confirmed.
"Of course the most effective way to put an end to all these problems would be immediate action by the international community to solve the Syrian conflict."
When asked about the smuggling of Islamic State operatives in boats of innocent refugees, the anonymous official said his government was unaware of the plot.
"We do not have that particular intelligence," he said.
"Turkey has been taking very tight measures against [ISIS] with all the capabilities the government has."
Bron: www.express.co.uk
Dus?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de onthoofde Syrische soldaten en levend verbrandde Jordaanse piloot.
Tomahawk Cruise Missiles mogen deze lui koppen. De enige die ISIS in de kaart spelen zijn zwakke politici, zoals Obama die het probleem niet durven aan te pakken.
De telegraaf speelt ISIS niet in de kaart met dit soort berichten. Ze moeten er juist wel over berichten, zodat de steun voor militair ingrijpen toeneemt.quote:
Het maakt me nu wel nieuwsgieriger naar dat geheime nieuws dat Wilders aan wilde kaarten en het maakt me nog nieuwsgieriger waarom Israël een negatief reisadvies voor ons deel van Europa afgeeft.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
4.000 bewapende Isis luitjes al Europa binnen gesmokkeld
[..]
quote:Op 11 maart 1936 houdt minister-president Colijn een radiotoespraak tot het Nederlandse volk naar aanleiding van de bezetting van het Rijnland door nazi-Duitsland. Met deze bezetting schond Duitsland het verdrag van Locarno, waarmee in 1925 de Europese grenzen waren bepaald. Het was de eerste grove schending door Hitler van internationale verdragen, en bracht grote onrust teweeg in Europa. Premier Colijn zag zich genoodzaakt het volk via de radio toe te spreken
Oh ja, de beroemde ga maar lekker slapen er is niets aan de hand toespraak.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:38 schreef Oud_student het volgende:
[ afbeelding ]
“Ik verzoek den luisteraars dan ook om, wanneer zij straks hun legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als zij dat ook andere nachten doen. Er is voorshands geen enkele reden om ongerust te zijn”.
Bron:
[..]
Incidentie, verward persoon,kon overal gebeuren.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:45 schreef ToT het volgende:
Is maanden geleden ook al gezegd, en gezien de (al dan niet verijdelde) aanslagen her en der zal het ook echt wel kloppen. Neem bijvoorbeeld die ene mafkees in Spanje die vanuit het niets een vrouw op straat de keel door wilde snijden.
Hehehe idd, maar volgens mij stond in het bericht dat hij het uit naam van de IS deed?quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Incidentie, verward persoon,kon overal gebeuren.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Lekker binnenhalen die islamitische vluchtelingen! Maaruh, niet janken als ze straks je strot komen doorzagen.
Eerder 40, maar natuurlijk zet deze IS laaf dat lekker dik aan.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
4.000 bewapende Isis luitjes al Europa binnen gesmokkeld
[..]
4.000 is slechts 2% van de 200.000 die sinds april "gered" zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Eerder 40, maar natuurlijk zet deze IS laaf dat lekker dik aan.
Ik wil jouw zorgen niet groter maken maar de grenzen waren al zo lek als een mandje. Ik zie totaal niet in waarom die vluchtelingenstromen ineens het gevaar zouden vergroten. Volgens mij was het al nooit moeilijk voor een terrorist om een land binnen te komen en waren veel terroristen mensen die al heel lang in een land wonen en radicaliseerden.quote:
Links valt zoals altijd niet mee te onderhandelen. Zij willen alleen wijd open grenzen en alleen opvang voor iedereen. Ze willen geen onderscheid maken tussen kansarmen die niets kunnen bijdragen aan onze maatschappij of economische vluchtelingen en oorlogsslachtoffers.quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:40 schreef Godshand het volgende:
Wel of geen IS bestrijden, het terrorisme is al langer gaande. Niet dat we er blij om moeten zijn, maar de Al Qaeda's, Al Nusra's en dies meer zij van deze wereld zijn er al sinds eind jaren 80 aanwezig op deze planeet. Daar hebben bommen op Afghanistan, Irak of Libië het niet minder erg mee gemaakt. Eerder erger![]()
Ik sta ook niet te juichen om slachtoffers van terrorisme. Maar als we dan nu ook angsthazerig gaan doen en haten op links speel je juist de terroristen in de kaart.
Wil met jouw gedachten mee gaan, want dat werkt toch iets beter op mijn gemoedstoestand. We worden helemaal overspoeld met informatie en de vluchtelingencrisis. Geen idee wat eigenlijk nog een rationele gedachtegang is.quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik wil jouw zorgen niet groter maken maar de grenzen waren al zo lek als een mandje. Ik zie totaal niet in waarom die vluchtelingenstromen ineens het gevaar zouden vergroten. Volgens mij was het al nooit moeilijk voor een terrorist om een land binnen te komen en waren veel terroristen mensen die al heel lang in een land wonen en radicaliseerden.
Zwakke onwetende mensen worden zo wel onnodig bang gemaakt en gaan wild om zich heen slaan met ranzige teksten. Maar dit moet geen reden zijn om het nieuws gewoon te brengen zoals het is.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:15 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wil met jouw gedachten mee gaan, want dat werkt toch iets beter op mijn gemoedstoestand. We worden helemaal overspoeld met informatie en de vluchtelingencrisis. Geen idee wat eigenlijk nog een rationele gedachtegang is.
Ik zou me voorlopig maar meer zorgen maken voor als je je het verkeer begeeft. Het risico om te sterven door een verkeersongeluk is vooralsnog groter dan dat je in het mes valt van een IS-gekkie.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Lekker binnenhalen die islamitische vluchtelingen! Maaruh, niet janken als ze straks je strot komen doorzagen.
Zweden, en ze werden doodgestoken, niet onthoofd. Die onthoofdingsclaim kwam van een extreem-rechtse site op basis van een wazige foto. De dader had die ochtend gehoord dat ie uitgezet zou worden. Na de aanval probeerde hij zelfmoord te plegen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:48 schreef yvonne het volgende:
En de 2 onthoofde slachtoffers in de IKEA in Noorwegen? Zweden? Dat ging zO snel de doofpot in dat nieteens het land meer weet. Verwarde mensen galore.
De kans dat je dood gaat aan kanker of hart en vaatziekten is nog groter, dus waarom zorgen makenquote:Op vrijdag 4 september 2015 23:06 schreef Falco het volgende:
Ik zou me voorlopig maar meer zorgen maken voor als je je het verkeer begeeft. Het risico om te sterven door een verkeersongeluk is vooralsnog groter dan dat je in het mes valt van een IS-gekkie.
Geronseld in Europa, getraind in Syrië en dan weer terug naar Europa om de klus te klaren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Het zijn allesbehalve loze woorden. De aanslagen in 2015 verspreid door Europa heeft al aangetoond dat IS binnen als buiten Europa cellen heeft met als doel aanslagen te plegen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:22 schreef Beathoven het volgende:
Even redelijk nadenken..
- IS heeft veel verliezen geleden, dat loopt wel tot in de duizenden.
- De strijders zijn op hun best in het vacuum waar ze nu inzitten, niet in landen waar een werkend politie en militair apparaat is, niet in landen waar ze een minderheid zijn en dus niet kunnen domineren.
- Ze hebben 't tot nu toe moeilijk gehad tegen relatief eenvoudige tegenstanders en wat bombardementen.
- Al Baghdadi riep een paar maanden geleden meer strijders naar Syrie en Irak
- De aanvoer loopt terug
- Degenen die het kalifaat verlieten kregen de kogel
- Het kalifaat behouden is het belangrijkst
En dan stuurt men zeker duizenden strijders richting Europa..
Het zijn loze woorden, maar ze zijn wel effectief in het kweken van angst. Ik sluit beslist niet uit dat er weleens een terugkeerder bij kan zitten die ontsnapt is, maar ik lig er niet wakker van.
Dank voor de aanvullende informatie.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zweden, en ze werden doodgestoken, niet onthoofd. Die onthoofdingsclaim kwam van een extreem-rechtse site op basis van een wazige foto. De dader had die ochtend gehoord dat ie uitgezet zou worden. Na de aanval probeerde hij zelfmoord te plegen.
http://www.bbc.com/news/world-europe-33905334
Uiteindelijk gaan we allemaal dood!!!EINZquote:Op zaterdag 5 september 2015 10:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De kans dat je dood gaat aan kanker of hart en vaatziekten is nog groter, dus waarom zorgen maken
Dat was Al-Qaida, ff beter het nieuws volgen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het zijn allesbehalve loze woorden. De aanslagen in 2015 verspreid door Europa heeft al aangetoond dat IS binnen als buiten Europa cellen heeft met als doel aanslagen te plegen.
Ff mn post nog eens lezen. Want die heb je wel gequote maar niet gelezen.quote:Een onbeheersbare vluchtelingenstroom is een tactische zet van IS om delen van Europa te destabiliseren. Daarin zijn ze geslaagd. De Zuid-Europese grenzen zijn doorbroken en de vluchtelingenstroom is nergens tegen te houden.
Zij zijn slachtoffer van een oorlog en zijn in barre levensomstandigheden omstandigheden gevlucht en iedere dag is overleven.quote:Het is natuurlijk een sprookje te veronderstellen dat al die vluchtelingen hier straks een huis en een baan zullen hebben en dat ze succesvol zullen integreren binnen onze samenlevingen. Ons huidige asielbeleid is al jaren verstopt en we kampen voortdurend met uitgeprocedeerde asielzoekers die niet willen vertrekken, op straat zwerven en van kraakpand naar kraakpand verhuizen. Dit probleem zal zich straks verhonderdvoudigen en nieuwe maatschappelijke spanningen gaan oproepen.
Nou, dan zal ik maar een enkeltje Canada voor je boeken. Wil je dat er ook een giro actie voor jou komt?quote:Onder die vluchtelingen zullen ongetwijfeld nieuwe cellen van IS zitten. Geen duizenden soldaten met geweren, maar oproerkraaiers, predikers en cellen die zijn gericht op het plegen van aanslagen. Aanslagen die angst en maatschappelijke onrust veroorzaken. Bovenop dit onbeheersbare vluchtelingenprobleem is dit het perfecte recept zijn voor etnische escalatie. Groepen zullen tegen elkaar worden opgezet en de meer radicale groeperingen zullen hier gretig gebruik van maken om hun oproep tot geweld te rechtvaardigen. Dan krijg je een onbeheersbaar sneeuwbaleffect indien de eerste dodelijke slachtoffers als gevolg van die etnische onrusten zullen gaan vallen. Ook dat is een tactiek die IS nastreeft voor Europa. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en ze tegen elkaar uitspelen, met chaos en onrust als resultaat.
De aanslagen die dit jaar in verschillende Europese steden zijn gepleegd waren aan IS geallieerd en niet aan Al Qaida. Er zijn al aanslagen gepleegd door terug gekeerde Syriëgangers. Dus jouw stelling klopt niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat was Al-Qaida, ff beter het nieuws volgen.
[..]
Ff mn post nog eens lezen. Want die heb je wel gequote maar niet gelezen.
[..]
Zij zijn slachtoffer van een oorlog en zijn in barre levensomstandigheden omstandigheden gevlucht en iedere dag is overleven.
Jouw "comfort" wordt bedreigt door fantasieën over wat er mogelijk allemaal niet "zou kunnen" gebeuren. En ja, misschien maak je nog eens wat mee op TV. Die factor interesseert me het allerminst.
[..]
Nou, dan zal ik maar een enkeltje Canada voor je boeken. Wil je dat er ook een giro actie voor jou komt?
En dat verhoogde risico in het verkeer van de laatste jaren is weer de schuld van de MOElanders die punt 1 nuchter al totaal niet kunnen rijden en punt 2 laat staan met wodka in hun mik.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zou me voorlopig maar meer zorgen maken voor als je je het verkeer begeeft. Het risico om te sterven door een verkeersongeluk is vooralsnog groter dan dat je in het mes valt van een IS-gekkie.
Europa wordt dit decennium voorgoed veranderd. En dat gaan jij of ik niet stoppen, ongeacht hoeveel topics we op FOK! posten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:28 schreef Ringo het volgende:
Nu ja, schokkend is de video wel, maar of ie de historische proporties van het gebeuren goed in beeld brengt, betwijfel ik. Ik zie vooral een ratjetoe aan fragmenten waartussen we zelf maar een rode draad moeten vinden, op basis van aannames en oppervlakkige gelijkenissen.
Wat had je willen voorkomen? Mensen willen met macht en in grote groepen een land in. Daar kan best een raddraaier tussenzitten maar de meesten staan gewoon op "survival-mode". Ik zou precies hetzelfde doen als ik de wil had om te leven. Je wil uit de ellende en naar een land dat wel een fuck geeft. Die laten zich moeilijk tegenhouden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:52 schreef BlauweSporttas het volgende:
En over 10 jaar, wanneer de ene aanslag na de andere aanslag plaatsvindt, vragen hoe we zo naïef hadden kunnen zijn.
Isis weet dat ze het met conventionele wapens nooit kunnen winnen, daarom doen ze het via migratie. Vrij slimme strategie moet ik ze nageven.
Europa is al zo'n vijf eeuwen bezig om zichzelf en de wereld voorgoed te veranderen. Daar doen die laatste vijftig voortsukkelende vredesjaren weinig aan af.quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:43 schreef LXIV het volgende:
Europa wordt dit decennium voorgoed veranderd. En dat gaan jij of ik niet stoppen, ongeacht hoeveel topics we op FOK! posten.
Er is ook altijd een stabiele kern in Europa geweest. Ondanks alle woelingen zijn ook heel veel zaken in Europa wezenlijk onveranderd gebleven. Dat gaat nu veranderen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Europa is al zo'n vijf eeuwen bezig om zichzelf en de wereld voorgoed te veranderen. Daar doen die laatste vijftig voortsukkelende vredesjaren weinig aan af.
Met Fok bereik je sowieso weinig tot niets.quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Europa wordt dit decennium voorgoed veranderd. En dat gaan jij of ik niet stoppen, ongeacht hoeveel topics we op FOK! posten.
Dat helpt ook niet. De vraag is of je eigenlijk iets zou moeten doen. Europa is zwak en decadent geworden. Die vluchtelingen komen het karwei alleen maar afmaken. Mensen gaan liever tot hun 35-ste "lol maken" als dat ze een gezin stichten. Het is niet aan de vluchtelingen te wijten dat het geboortecijfer in Europa zo laag is.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Met Fok bereik je sowieso weinig tot niets.
Misschien zou het helpen om de computer uit te zetten en de straat op te gaan om discussies aan te gaan.
De Eerste Wereldoorlog wordt ook gezien als het einde van het 'oude' Europa. Daarna gingen we nog even vrolijk door, toen ging het toch weer mis en volgde Wereldoorlog II. Na die oorlog wist Europa zich opnieuw uit te vinden. De magie van die uitvinding lijkt nu uitgewerkt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:04 schreef LXIV het volgende:
Er is ook altijd een stabiele kern in Europa geweest. Ondanks alle woelingen zijn ook heel veel zaken in Europa wezenlijk onveranderd gebleven. Dat gaat nu veranderen.
Vanaf 1910 gaat het eigenlijk al achteruit. Ook dit zijn feitelijk nog allemaal naweeën van de Tweede Wereldoorlog.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
De Eerste Wereldoorlog wordt ook gezien als het einde van het 'oude' Europa. Daarna gingen we nog even vrolijk door, toen ging het toch weer mis en volgde Wereldoorlog II. Na die oorlog wist Europa zich opnieuw uit te vinden. De magie van die uitvinding lijkt nu uitgewerkt.
Ik ben een beetje lui maar ik had eerder de explosief stijgende lijn van de wereldbevolking vanaf de 19e eeuw tot nu gedeeld waar het daarvoor redelijk in balans was en nauwelijks groei kende. De industriele revolutie ligt daar aan de kern. Vervoer werd sneller en ineens was je niet meer gebonden aan een locatie. Die vrijheid van reizen heeft waarschijnlijk een boost aan het optimisme gegeven. Daarnaast was een grotere familie wenselijk zodat zoons en dochters in de familiebedrijven konden werken en voor de ouderen konden zorgen op hun oude dag.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanaf 1910 gaat het eigenlijk al achteruit. Ook dit zijn feitelijk nog allemaal naweeën van de Tweede Wereldoorlog.
Op zich is er ook niets buitennissigs aan de hand. Een rijk komt op, bloeit en vervalt weer. Zo is het al tientallen malen gegaan. Wij zitten in de vervalperiode. Waarbij ik nog expliciet wil vermelden dat dit verval niet komt door de vluchtelingen/migranten. Zij zijn eerder een symptoom van dit verval, net zoals in bijv. het Romeinse Rijk.
Er is wel heel erg suggestief gespeeld met de camerapositie. Van bovenaf lijkt het een enorme groep, maar check de fly-over in het begin, het houdt 'exact' op waar het einde van de groep is te zien en gaat dan een stukje terug. Met een beetje goed kaderwerk kun je de suggestie wekken dat een een redelijke groep een oceaan aan mensen is. En dat is hier gedaan. Paar gekken uitgelicht en dan heb je het plaatje.quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:59 schreef LXIV het volgende:
Dit is ook een mooie, schokkende video de historische proporties van het hele gebeuren goed in beeld brengt:
Eigenlijk is er helemaal niets aan de hand.quote:Op zondag 6 september 2015 02:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er is wel heel erg suggestief gespeeld met de camerapositie. Van bovenaf lijkt het een enorme groep, maar check de fly-over in het begin, het houdt 'exact' op waar het einde van de groep is te zien en gaat dan een stukje terug. Met een beetje goed kaderwerk kun je de suggestie wekken dat een een redelijke groep een oceaan aan mensen is. En dat is hier gedaan.
We hebben onze wetten , als bepaalde lieden zich daar niet aan houden belanden ze achter de tralies. De rotte appels worden er op den duur wel uitgefilterd.quote:Op zondag 6 september 2015 02:21 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Eigenlijk is er helemaal niets aan de hand.
Beetje makkelijk om RT de schuld te geven, het filmpje is 6:07 lang, als je alle beelden van RT verwijdert hou je nog 4:49 over, van oa euronews.quote:Op zondag 6 september 2015 02:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We hebben onze wetten , als bepaalde lieden zich daar niet aan houden belanden ze achter de tralies. De rotte appels worden er op den duur wel uitgefilterd.
Verder dat filmpje; het is suggestieve montage. De muziek met de achtergrondspeech is zorgvuldig uitgezocht en speelt in op angsten. Je kunt ook een montage maken met een humaner gezicht voor deze mensen, andere muziek. Eentje dat hun doelen rechtvaardigt en waar uiteindelijk een heel ander licht komt op bepaalde scenes. Dat leert men wel op een filmschool
Het Russische RT wil of moet misschien laten zien dat niet alleen Rusland met interne problemen kampt en dikt dat van tegenstanders van Rusland het liefst zoveel mogelijk aan om de aandacht van de eigen problemen weg te leiden. Video was Sovjet Rusland's sterkste propagandamiddel in het communistische verleden. Voor de verduidelijking, bij RT liepen geregeld mensen voor en achter de schermen weg omdat ze het niet eens was met de dikke vinger die de regering in de pap heeft bij het station.
Het blijft een selectief knip en plakwerkje met hele suggestieve muziekquote:Op zondag 6 september 2015 03:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Beetje makkelijk om RT de schuld te geven, het filmpje is 6:07 lang, als je alle beelden van RT verwijdert hou je nog 4:49 over, van oa euronews.
Hoe kut ik RT ook vind, is wat je nu zegt natuurlijk onzin.quote:Op zondag 6 september 2015 02:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het Russische RT wil of moet misschien laten zien dat niet alleen Rusland met interne problemen kampt en dikt dat van tegenstanders van Rusland het liefst zoveel mogelijk aan om de aandacht van de eigen problemen weg te leiden. Video was Sovjet Rusland's sterkste propagandamiddel in het communistische verleden. Voor de verduidelijking, bij RT liepen geregeld mensen voor en achter de schermen weg omdat ze het niet eens was met de dikke vinger die de regering in de pap heeft bij het station.
Door te spreken van een invasie geef je al aan dat dergelijk materiaal je stevig onder controle heeft.quote:Op zondag 6 september 2015 04:18 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Hoe kut ik RT ook vind, is wat je nu zegt natuurlijk onzin.
Onze zenders mogen toch ook kritisch zijn op Rusland hoewel we hier ook onze interne problemen hebben. Waarom zouden ze daar niet mogen laten zien dat er een massa invasie plaatsvindt?
Nope ik kijk nooit RT en ik haat Poetin:)quote:Op zondag 6 september 2015 04:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Door te spreken van een invasie geef je al aan dat dergelijk materiaal je stevig onder controle heeft.
Ik begrijp niet dat je daar over klaagt, want als jij begaan was met de materie en de mensen had je dit een paar jaar geleden al voorzien en aan je eigen geweldige plan gewerkt. En was je daar waarschijnlijk al in verzopen.quote:Op zondag 6 september 2015 04:32 schreef studentje7 het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Ik ben geen PVV-er (heb in het verleden D66 gestemd). Ik heb geen haat aan moslims, sterker nog ik heb genoeg moslim vrienden.
Ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo blind kunnen zijn om niet in te zien dat honderden duizenden jonge(vaak slecht opgeleide en niet onze democratische waarden delende) moslimmannen hier binnen laten stormen een heel slecht plan is.
Heb je een enquete uitgeschreven daar?quote:Hebben mensen niks geleerd van het binnenhalen van grote homogene groepen slecht opgeleide gelovigen?
We zijn per slot van rekening een van de rijkere samenlevingen in de wereld die de buitengrenzen als de muur om ons vorstelijke luilekkerland zien.quote:Natuurlijk zijn er tussen de mensen die bijkomen ook mensen die onze samenleving verrijken. Maar dat is geen argument om zulke risico's te nemen met de toekomst van Europa.
Dat ben je ook als je de grenzen sluit en ze daar omkomen, Wat ook zonder sluiting in grote getalen gebeurd. Maar daar maak jij je niet druk om en dan kraait er geen kip naar. Dan heb jij ook zoiets van 'laat ze elkaar daar maar uitmoorden en laat ze daar maar sterven'. Want die kreten worden nogal eens toegepast hier.quote:Begrijpen mensen niet dat je mede verantwoordelijk bent voor al die doden op de Middenlandse Zee zolang je asielzoekers op blijft nemen? Zolang er hoop is zullen ze de levensgevaarlijke oversteek proberen te maken.
Deporteren zelfs. Dat woord verliest z'n vieze bijsmaak ook weer geleidelijk.quote:De enige oplossing is het volledig afsluiten van grenzen en alle asielzoekers direct deporteren en daarbij investeren in opvang in de eigen regio. Zo kan je de mensen echt helpen en niet alleen de 2% die het met risico voor eigen leven haalt om hierheen te komen.
Rutte en de VVD staan inmiddels ook aan de linkerkant, kijk dat is interessant.quote:Maar ja linkse mensen hier zien huilende kinderen en zijn om. De oplossing is maar een tijdbom onder onze samenleving leggen en nog meer slecht opgeleide mensen binnen halen en nog meer mensen laten verdrinken.
1. Waarom moet ik aan een plan werken? Ik ben nu bezig met mijn studie en we hebben genoeg politici voor wie het hun baan is.quote:Op zondag 6 september 2015 04:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
1. Ik begrijp niet dat je daar over klaagt, want als jij begaan was met de materie en de mensen had je dit een paar jaar geleden al voorzien en aan je eigen geweldige plan gewerkt. En was je daar waarschijnlijk al in verzopen.
[..]
2. Heb je een enquete uitgeschreven daar?
[..]
3. We zijn per slot van rekening een van de rijkere samenlevingen in de wereld die de buitengrenzen als de muur om ons vorstelijke luilekkerland zien.
[..]
4. Dat ben je ook als je de grenzen sluit en ze daar omkomen, Wat ook zonder sluiting in grote getalen gebeurd. Maar daar maak jij je niet druk om en dan kraait er geen kip naar. Dan heb jij ook zoiets van 'laat ze elkaar daar maar uitmoorden en laat ze daar maar sterven'. Want die kreten worden nogal eens toegepast hier.
[..]
5. Deporteren zelfs. Dat woord verliest z'n vieze bijsmaak ook weer geleidelijk.
[..]
6. Rutte en de VVD staan inmiddels ook aan de linkerkant, kijk dat is interessant.
Absoluut met je eens. Dit issue wordt zo gehyped op emotie dat wanneer je rationeel nadenkt en tot de conclusie komt dat die mensen hier asiel geven ons EN HEN niets oplevert je gelijk als harteloos enz. wordt bestempeld.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:47 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje moe van de emotie-hype rondom vluchtelingen. Vertel het eerlijke verhaal in plaats van het zielige verhaal.
En die nemen dit besluit.quote:Op zondag 6 september 2015 04:59 schreef studentje7 het volgende:
[..]
1. Waarom moet ik aan een plan werken? Ik ben nu bezig met mijn studie en we hebben genoeg politici voor wie het hun baan is.
Uit de duim gezogen en niet onderbouwde onzin.quote:2. Ik leid dit af door te kijken naar alle groepen asielzoekers en gastarbeiders die hier in het verleden zijn gekomen. De meeste zijn geloviger dan de mensen uit het land waar ze vandaan komen (Turken bijvoorbeeld) en vaak slecht opgeleid. Ik durf te stellen dat Nederland niet beter is geworden van het opnemen van asielzoekers in het verleden.
Er zitten er vast een heleboel van jouw niveau bij, maar er zitten ook wel beter opgeleiden tussen.quote:3. Dus omdat Europa succesvol is moeten we dat kapot laten maken door veelal erg gelovige mensen die onze waarden niet delen met honderden duizenden tegelijkertijd hierheen te laten komen?
Die mening heb ik al sinds Bush Jr. Irak tot een puinhoop schoot. Jij bent blijkbaar pas recent van mening veranderd. Je moet eens bij een bedrijf aan de slag als manager met zulke conclusies, kunnen we lachen.quote:Misschien moeten we maar eens als Europa stoppen met overal in het midden-oosten drone strikes uitvoeren en oorlog stoken, zodat er in het vervolg minder conflicten ontstaan. Dat is veel belangrijker.
Ik voel die spanning niet, ik heb 5 jaar in Turkije gewoond tussen de moslims. Syriers zijn verder ook geen Berbers en bedenk dat deze mensen gevlucht zijn voor de grootste Islamitische sekte ISIS. Als ze dat allemaal ok hadden gevonden en het salafisme hadden aangehangen, dan waren ze daar wel gebleven he. Een halve bevolking wordt daar afgeslacht, die hebben hun portie extreme Islam wel gehad daar.quote:Terwijl de autochtone bevolking krimt en de spanningen tussen islamitische mensen en autochtonen nu al aanwezig zijn. En de ervaringen met het binnenhalen van grote groepen islamitische mensen niet echt geweldig zijn.
Dat werd al gedaan, maar waar is jouw contributie als vrijwilliger of in een mooi bedrag. Hoe wil je dat nog beter maken en waar haal jij het geld vandaan? Welke bron met extra mankracht en inkomsten heb jij die de hulporganisaties niet hebben?quote:4. Ik zeg helemaal niet dat we mensen moeten om laten komen. Dat is weer jouw simpele beleving. Ik vind juist dat we MEER hulp moeten bieden aan de mensen in nood over heel de wereld.
1/2% van die mensen die het kunnen betalen en die hun leven op het spel zetten hierheen halen vind ik niet vallen onder "hulp bieden".
Dan moeten we hier een behoorlijk hard en inhumaan beleid gaan voeren om die grote groepen terug te dringen en dan zal jij ook je uniformpje aan moeten trekken. Want met de mankracht die er nu is kan dat niet. Maar verwacht dan niet dat andere mensen de vluchtelingen te hulp schietenquote:Als we daadwerkelijk de grenzen dicht zouden gooien en iedereen direct terug zouden sturen dan durf ik al mijn bezit er op in te zetten dat er binnen een aantal maanden geen mensensmokkelaars meer actief zullen zijn.
... binnen de wat minder goed opgeleide lagen van onze samenleving.quote:5. Deporten is een normaal woord.
Als jij de rechten van de mens wilt schenden, ga je gang. Dan mag jij een maand later ook gewoon gemarteld worden. Geen regels die je dan nog beschermen.quote:6. Helaas ontbreekt het op dit moment in de Europese politiek aan visie om de gevolgen van massa invasie van islamitische/slecht opgeleide mensen te kunnen veroordelen.
A. Onze politici konden het niet eens eens worden over het bed, bad, brood akkoord. Het feit dat men nu met deze stroom meegaat zegt niet zoveel.quote:Op zondag 6 september 2015 05:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
A. En die nemen dit besluit.
[..]
B. Uit de duim gezogen en niet onderbouwde onzin.
[..]
C. Er zitten er vast een heleboel van jouw niveau bij, maar er zitten ook wel beter opgeleiden tussen.
[..]
D. Die mening heb ik al sinds Bush Jr. Irak tot een puinhoop schoot. Jij bent blijkbaar pas recent van mening veranderd.
[..]
E. Ik voel die spanning niet, ik heb 5 jaar in Turkije gewoond tussen de moslims. Syriers zijn verder ook geen Berbers en bedenk dat deze mensen gevlucht zijn voor de grootste Islamitische sekte ISIS. Als ze dat allemaal ok hadden gevonden en het salafisme hadden aangehangen, dan waren ze daar wel gebleven he. Een halve bevolking wordt daar afgeslacht, die hebben hun portie extreme Islam wel gehad daar.
[..]
F. Dat werd al gedaan, maar waar is jouw contributie als vrijwilliger of in een mooi bedrag. Hoe wil je dat nog beter maken en waar haal jij het geld vandaan? Welke bron met extra mankracht en inkomsten heb jij die de hulporganisaties niet hebben?
[..]
G. Dan moeten we hier een behoorlijk hard en inhumaan beleid gaan voeren om die grote groepen terug te dringen en dan zal jij ook je uniformpje aan moeten trekken. Want met de mankracht die er nu is kan dat niet. Maar verwacht dan niet dat andere mensen te hulp schieten
[..]
H... binnen de wat minder goed opgeleide lagen van onze samenleving.
[..]
I Als jij de rechten van de mens wilt schenden, ga je gang. Dan mag jij een maand later ook gewoon gemarteld worden. Geen regels die je dan nog beschermen
Niet in Noorwegen hoor, daar is in de laatste jaren de kans wel degelijk groter geworden dat je door een terrorist wordt afgeknald.quote:Op zondag 6 september 2015 06:54 schreef Mystikvm het volgende:
De kans dat je sterft door een terrorist is kleiner dan dat je de loterij wint. Er zijn nu ook wel meer dan 4000 aanslagbereide mensen in Europa, en dat zijn echt niet allemaal moslims. Op een bevolking van 500 miljoen worden er slechts enkelen slachtoffer van terroristen.
Ga vooral door met jezelf bang maken.
Dat hangt er maar net vanaf in welk land je woont en wie je precies onder de noemer "terroristen" schaart. Ook Nederland kan veranderen in een tweede Syrië, als we maar moslims blíjven importeren. Kwestie van tijd.quote:Op zondag 6 september 2015 06:54 schreef Mystikvm het volgende:
De kans dat je sterft door een terrorist is kleiner dan dat je de loterij wint. Er zijn nu ook wel meer dan 4000 aanslagbereide mensen in Europa, en dat zijn echt niet allemaal moslims. Op een bevolking van 500 miljoen worden er slechts enkelen slachtoffer van terroristen.
72 op 5 miljoen? Big deal. De straat oversteken is nog altijd gevaarlijker.quote:Op zondag 6 september 2015 08:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet in Noorwegen hoor, daar is in de laatste jaren de kans wel degelijk groter geworden dat je door een terrorist wordt afgeknald.
Hier komen niet zoveel vluchtelingen naar toe. Maar blijf vooral geloven dat er hier een burgeroorlog gaat ontstaan. Dat roepen de bangmakers al veertig jaar, en nog steeds wijst niets er op.quote:Op zondag 6 september 2015 08:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf in welk land je woont en wie je precies onder de noemer "terroristen" schaart. Ook Nederland kan veranderen in een tweede Syrië, als we maar moslims blíjven importeren. Kwestie van tijd.
Je lult als een moslim. Volgens mij ben je er gewoon één.quote:Op zondag 6 september 2015 08:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hier komen niet zoveel vluchtelingen naar toe. Maar blijf vooral geloven dat er hier een burgeroorlog gaat ontstaan. Dat roepen de bangmakers al veertig jaar, en nog steeds wijst niets er op.
Terrorisme gebruiken als argument tegen immigratie is treurig. Er is namelijk geen Nederlander overleden door toedoen van moslimextremisme is de afgelopen jaren. Er zijn betere argumenten. Gebruik die in plaats van ongefundeerde bangmakerij.
Sterk argument. Lees mijn pohi maar, dan weet je dat je niet verder van de waarheid kunt zitten.quote:Op zondag 6 september 2015 08:16 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je lult als een moslim. Volgens mij ben je er gewoon één.
Dat zonder meer! Ik wou alleen aangeven dat in Noorwegen je meer kans hebt dat een terrorist je omlegt dan dat je de loterij wint.quote:Op zondag 6 september 2015 08:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
72 op 5 miljoen? Big deal. De straat oversteken is nog altijd gevaarlijker.
Dat was geen argument voor of tegen. Maar als je moslim bent, of een "islamitische achtergrond" hebt, dan weet ik uit ervaring dat het geen enkele zin heeft om met je in discussie te gaan. Dan haak ik af.quote:Op zondag 6 september 2015 08:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Sterk argument. Lees mijn pohi maar, dan weet je dat je niet verder van de waarheid kunt zitten.
Je hebt blijkbaar geen beter argument. Jammer.
Ik ben zo ongeveer de felste tegenstander van georganiseerde religie op dit forum. Alleen laten we de discussie over het toelaten van moslims wel op de juiste gronden voeren. Terrorisme is geen argument, gezien de cijfers. Wat wel een argument is, is dat je geen mensen binnen moet laten die geloven dat homo's vieze mensen zijn, dat vrouwen minderwaardig zijn en die geloven dat een wraakzuchtig, niet bestaand sprookjesfiguur je zou belonen in het hiernamaals als je geen respect toont voor mensen die niet in die nonsens geloven.quote:Op zondag 6 september 2015 08:20 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat was geen argument voor of tegen. Maar als je moslim bent, of een "islamitische achtergrond" hebt, dan weet ik uit ervaring dat het geen enkele zin heeft om met je in discussie te gaan. Dan haak ik af.
Onzin, zoals ik hierboven al aantoonde. Terrorisme is iets dat je kunt binnenhalen. Wat er nu nog niet is, kan later heel makkelijk komen. Kwestie van aantallen, en van tijd.quote:Op zondag 6 september 2015 08:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben zo ongeveer de felste tegenstander van georganiseerde religie op dit forum. Alleen laten we de discussie over het toelaten van moslims wel op de juiste gronden voeren. Terrorisme is geen argument, gezien de cijfers.
Je kunt het binnenhalen ja. Dat wil niet zeggen dat het nu ook gaat gebeuren. Dat Nederland nog een keer gaat overstromen is ook zeker. Dat wil niet zeggen dat het snel gebeurt.quote:Op zondag 6 september 2015 08:32 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Onzin, zoals ik hierboven al aantoonde. Terrorisme is iets dat je kunt binnenhalen. Wat er nu nog niet is, kan later heel makkelijk komen. Kwestie van aantallen, en van tijd.
Jouw antwoord daarop bestaat uit downplayen. "Er komen er toch niet zoveel naar Nederland. Er is toch nog nooit een Nederlander overleden als gevolg van moslimterrorisme, dus terrorisme gebruiken als argument tegen immigratie is treurig." En meer van die bullshit, stuk voor stuk oneigenlijke argumenten.
Het lijkt wel alsof je er belang bij hebt dat er meer moslims naar Nederland komen. Ik geloof je dan ook helemaal niet als je zegt dat dat niet zo is.
Het enige dat jij kunt "aantonen met cijfers", is dat er tot nu toe in Nederland weinig slachtoffers gevallen zijn door moslimterrorisme. Daaruit concludeer jij dan direct dat het *dus* allemaal wel meevalt met dat moslimterrorisme in Nederland.quote:Op zondag 6 september 2015 08:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je kunt het binnenhalen ja. Dat wil niet zeggen dat het nu ook gaat gebeuren. Dat Nederland nog een keer gaat overstromen is ook zeker. Dat wil niet zeggen dat het snel gebeurt.
Mijn argumenten zijn niet oneigenlijk. Sterker nog, ik beweer iets en kan het onderbouwen met cijfers. Jij beweert iets maar hebt er geen cijfers voor, enkel een naar voorgevoel.
En dat ik dan in jouw ogen stiekem een moslimknuffelaar ben die zich vermomt als criticaster, dat zegt meer over jouw vergevorderde paranoia. Jij denkt zo zwart-wit dat iedereen die het niet roerend met je eens is, wel een agent van het moslimextremisme moet zijn.
Hiermee impliceer je dat de huidige situatie dan nog betrekkelijk goed werktquote:Op zondag 6 september 2015 09:04 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het enige dat jij kunt "aantonen met cijfers", is dat er tot nu toe in Nederland weinig slachtoffers gevallen zijn door moslimterrorisme. Daaruit concludeer jij dan direct dat het *dus* allemaal wel meevalt met dat moslimterrorisme in Nederland.
Maar die conclusie klopt al niet. Er zijn genoeg moslimterroristen in Nederland, maar gelukkig worden er ook genoeg opgepakt. Zonder de AIVD en andere autoriteiten zouden er al heel wat doden gevallen zijn in Nederland.
LOL dus jij wilt bewust nog meer islamgekkies binnenhalen, met alle risico's van dien? Risico's die je dan vervolgens weer probeert af te dekken door er nog meer AIVD op los te laten, nog meer controle, nog meer afluisterpraktijken etc. etc.? Spoor jij eigenlijk wel?quote:Op zondag 6 september 2015 09:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Hiermee impliceer je dat de huidige situatie dan nog betrekkelijk goed werkt. Er zijn de afgelopen jaren geen doden gevallen door IS-gekkies en degenen die dan alsnog dreigen een aanslag te plegen worden voortijdig opgepakt. Kost wel wat centen, maar goed een mensenleven is ook veel waard. Waarom radicaal dit beleid veranderen en nog duurder en/of onrealistisch beleid proberen te voeren door er naar te streven dat bepaalde groepen niet in NL mogen komen
Ik adviseer je naar een huisarts te gaan en die onderbuik van je te behandelen. Ja er zal heus een terrorist meeglippen, maar denken dat ze hier allemaal een nieuw kalifaat gaan oprichtenquote:Op zondag 6 september 2015 09:25 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL dus jij wilt bewust nog meer islamgekkies binnenhalen, met alle risico's van dien? Risico's die je dan vervolgens weer probeert af te dekken door er nog meer AIVD op los te laten, nog meer controle, nog meer afluisterpraktijken etc. etc.? Spoor jij eigenlijk wel?
En hoe lang denk je eigenlijk dat dat nog goed kan blijven gaan? Tot welk percentage islamgekkies?
LOL "ja er zal heus wel een terrorist meeglippen"quote:Op zondag 6 september 2015 09:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik adviseer je naar een huisarts te gaan en die onderbuik van je te behandelen. Ja er zal heus een terrorist meeglippen, maar denken dat ze hier allemaal een nieuw kalifaat gaan oprichten. De meeste Syriërs waren op de vlucht geslagen juist vanwege IS.
Het kan zijn dat ze op de vlucht zijn geslagen voor IS, maar maakt dat dat ze zelf geen kalifaat willen oprichten? Dat is een conclusie die daar niet uit volgt.quote:Op zondag 6 september 2015 09:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik adviseer je naar een huisarts te gaan en die onderbuik van je te behandelen. Ja er zal heus een terrorist meeglippen, maar denken dat ze hier allemaal een nieuw kalifaat gaan oprichten. De meeste Syriërs waren op de vlucht geslagen juist vanwege IS.
De laatste keer dat een islamitische partij een aantal zetels haalde in de TK was in welk jaar ook alweer?quote:Op zondag 6 september 2015 10:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze op de vlucht zijn geslagen voor IS, maar maakt dat dat ze zelf geen kalifaat willen oprichten? Dat is een conclusie die daar niet uit volgt.
Dit soort gebral horen we al vijftien jaar.quote:Op zondag 6 september 2015 10:18 schreef defrikandel het volgende:
Ik blijf het delen. Vroeg of laat komt de Nederlander in actie.
http://dekritischenood.nl/even-serieus-nu/
"Ik ga van mijn vrijheid genieten, zolang het nog kan."quote:Op zondag 6 september 2015 10:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit soort gebral horen we al vijftien jaar.
Sinds wanneer is de Tweede Kamer (neem maar aan dat je dat bedoelt) in deze relevant?quote:Op zondag 6 september 2015 10:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De laatste keer dat een islamitische partij een aantal zetels haalde in de TK was in welk jaar ook alweer?
De islamisering van ons land is in volle gang. Zie Denk.quote:Op zondag 6 september 2015 10:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze op de vlucht zijn geslagen voor IS, maar maakt dat dat ze zelf geen kalifaat willen oprichten? Dat is een conclusie die daar niet uit volgt.
Hoe wil men anders een kalifaat bewerkstelligen?quote:Op zondag 6 september 2015 10:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de Tweede Kamer (neem maar aan dat je dat bedoelt) in deze relevant?
15 jaar?? Hoe lang komen er volgens jou al dagelijks duizenden immigranten te voet en per boot Europa binnen dan op deze schaal?quote:Op zondag 6 september 2015 10:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit soort gebral horen we al vijftien jaar.
In de jaren '90 kwamen ook dit soort grote vluchtelingenstromen (vooral uit het toenmalige Joegoslavië en Rwanda) op gang. NL kreeg toen 25.000 tot 50.000 asielzoekers per jaar binnen. Zijn we hier aan ten onder gegaan? Deze aantallen namen na de jaren '90 geleidelijk af en in 2011 was dit gedaald richting 12.000 asielzoekers:quote:Op zondag 6 september 2015 11:00 schreef defrikandel het volgende:
[..]
15 jaar?? Hoe lang komen er volgens jou al dagelijks duizenden immigranten te voet en per boot Europa binnen dan op deze schaal?
De strekking van het verhaal is inderdaad hetzelfde als wat Pim en Geert al jaren zeggen, maar het is nu meer valide dan ooit om deze dingen te zeggen. De immigratie neemt namelijk niet af, maar spectaculair toe sinds korte tijd.
Dan heb je de strekking van het artikel niet begrepen. Dit is niet iets tijdelijks. Al die afrikanen die dagelijks Europa bereiken zijn geen onderdeel van een tijdelijke vluchtelingenstroom. De onrust in het midden-oosten zal ook niet bepaald beter worden in de komende tijd dus ook dat zal niet afnemen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:04 schreef Falco het volgende:
[..]
In de jaren '90 kwamen ook dit soort grote vluchtelingenstromen (vooral uit het toenmalige Joegoslavië en Rwanda) op gang. NL kreeg toen 25.000 tot 50.000 asielzoekers per jaar binnen. Zijn we hier aan ten onder gegaan? Deze aantallen namen na de jaren '90 geleidelijk af en in 2011 was dit gedaald richting 12.000 asielzoekers:
[ afbeelding ]
Nu verdrievoudigt dat aantal waarschijnlijk weer en ja, dat is fors natuurlijk, maar met de juiste maatregelen prima beheersbaar. Het is niet dat er een tsunami ons land bedreigt. Houd overigens rekening mee dat een asielaanvraag niet gelijk staat aan een verblijfsvergunning. Kosovaren worden bijvoorbeeld in 100% van de gevallen teruggestuurd.
Er zijn wel grotere vluchtelingenstromen geweest. Maar goed, dat hebben we ook niet overleefd.quote:Op zondag 6 september 2015 11:00 schreef defrikandel het volgende:
[..]
15 jaar?? Hoe lang komen er volgens jou al dagelijks duizenden immigranten te voet en per boot Europa binnen dan op deze schaal?
Zoals men dat altijd gedaan heeft? Ik vertel je blijkbaar iets nieuws, maar de Nederlandse Tweede Kamer is daar nooit bij nodig geweest.quote:Op zondag 6 september 2015 10:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe wil men anders een kalifaat bewerkstelligen?
Je moet er juist wel iets aan doen! Zorgen voor voldoende en normale opvang, niet zo panisch doen over mensen met een kleurtje of een geloof. Gauw duidelijkheid geven of iemand kan blijven of teruggestuurd wordt. Dat soort dingen zorgen er voor dat je het probleem beheersbaar houdt.quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Dan heb je de strekking van het artikel niet begrepen. Dit is niet iets tijdelijks. Al die afrikanen die dagelijks Europa bereiken zijn geen onderdeel van een tijdelijke vluchtelingenstroom. De onrust in het midden-oosten zal ook niet bepaald beter worden in de komende tijd dus ook dat zal niet afnemen.
Dit is niet te vergelijken met een conflict in oost Europa... Dit is een probleem van een veel grotere schaal. Maar goed, dan doe je er gewoon niks aan. Over 20 jaar spreken we elkaar nog eens.
Moslims organiseren een coup, bedoel je?quote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Zoals men dat altijd gedaan heeft? Ik vertel je blijkbaar iets nieuws, maar de Nederlandse Tweede Kamer is daar nooit bij nodig geweest.
Denken dat het NLse overheidsapparaat even zwak als die van Syrië of Irakquote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Zoals men dat altijd gedaan heeft? Ik vertel je blijkbaar iets nieuws, maar de Nederlandse Tweede Kamer is daar nooit bij nodig geweest.
Het gaat niet alleen om het feit dat er vluchtelingen binnen komen... Het gaat om wát voor vluchtelingen het zijn. We kunnen best een miljoen welwillende Duitsers binnen halen zonder onze cultuur al te veel te veranderen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn wel grotere vluchtelingenstromen geweest. Maar goed, dat hebben we ook niet overleefd.
In de verste verte komen er geen miljoen moslims in Nederland. Je verzint nu gewoon cijfers.quote:Op zondag 6 september 2015 11:15 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het feit dat er vluchtelingen binnen komen... Het gaat om wát voor vluchtelingen het zijn. We kunnen best een miljoen welwillende Duitsers binnen halen zonder onze cultuur al te veel te veranderen.
Maar een miljoen Moslims die niet kunnen lezen en schrijven lijkt me een ander verhaal. (ja ik weet het, dat geldt niet voor allemaal maar maakt het punt duidelijk)
Ja dit was ook geen realistische voorbeeld van de cijfers, maar stel het je maar eens voor. Het verschil tussen een miljoen Duitsers in Nederland of nog een miljoen moslims erbij.quote:Op zondag 6 september 2015 11:16 schreef Falco het volgende:
[..]
In de verste verte komen er geen miljoen moslims in Nederland. Je verzint nu gewoon cijfers.
Nee hoor, ze houden zich alleen aan hun eigen regeltjes. En die regeltjes, dat is het leuke, gaan boven de Nederlandse wetgeving en gelden niet alleen voor moslims, maar ook voor niet-moslims. En als moslims alsmede niet-moslims zich niet aan de afspraken houden staan daar sancties op, zoals in ieder rechtsstelsel.quote:Op zondag 6 september 2015 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moslims organiseren een coup, bedoel je?
Terwijl Nederland al eerder de basis voor een kalifaat heeft gevormd.quote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
In bepaalde wijken in de grote steden heeft het Nederlandse overheidsapparaat al niet meer zoveel te vertellen. En wat kan het Nederlandse overheidsapparaat daar aan doen? Het leger is immers reeds enige tijd afgeschaft.quote:Op zondag 6 september 2015 11:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Denken dat het NLse overheidsapparaat even zwak als die van Syrië of Irak.
Precies.quote:Op zondag 6 september 2015 11:15 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het feit dat er vluchtelingen binnen komen... Het gaat om wát voor vluchtelingen het zijn. We kunnen best een miljoen welwillende Duitsers binnen halen zonder onze cultuur al te veel te veranderen.
Maar een miljoen Moslims die niet kunnen lezen en schrijven lijkt me een ander verhaal. (ja ik weet het, dat geldt niet voor allemaal maar maakt het punt duidelijk)
Welke wijken precies?quote:Op zondag 6 september 2015 11:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
In bepaalde wijken in de grote steden heeft het Nederlandse overheidsapparaat al niet meer zoveel te vertellen.
Er zijn er nu al meer dan een miljoen in Nederland.quote:Op zondag 6 september 2015 11:16 schreef Falco het volgende:
[..]
In de verste verte komen er geen miljoen moslims in Nederland. Je verzint nu gewoon cijfers.
Niet echt gevolgd hoe het overheidsapparaat korte metten maakte met de onrust in de Schilderswijk na dat gebeuren met Mitch Henriquez?quote:Op zondag 6 september 2015 11:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
In bepaalde wijken in de grote steden heeft het Nederlandse overheidsapparaat al niet meer zoveel te vertellen. En wat kan het Nederlandse overheidsapparaat daar aan doen? Het leger is immers reeds enige tijd afgeschaft.
Altijd grappig als mensen de problemen in de banlieues vergelijken met de Schilderswijk.quote:Op zondag 6 september 2015 11:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet echt gevolgd hoe het overheidsapparaat korte metten maakte met de onrust in de Schilderswijk na dat gebeuren met Mitch Henriquez?
En het leger afgeschaft, really?
"korte metten"quote:Op zondag 6 september 2015 11:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet echt gevolgd hoe het overheidsapparaat korte metten maakte met de onrust in de Schilderswijk na dat gebeuren met Mitch Henriquez?
Die kant gaan we wel langzaam maar zeker op. Daarbij is het leger ook al besmet met de islam.quote:En het leger afgeschaft, really?
Het feit dat er zoveel geweld gebruikt moet worden is geen teken van kracht, als je me kunt volgen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:24 schreef Falco het volgende:
[..]
En het leger afgeschaft, really?
Ah ja, de sharia. Heb je ook nog gegronde redenen om aan te nemen dat dergelijke rechtbanken ook daadwerkelijk gaan worden gesticht in ons land?quote:Op zondag 6 september 2015 11:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee hoor, ze houden zich alleen aan hun eigen regeltjes. En die regeltjes, dat is het leuke, gaan boven de Nederlandse wetgeving en gelden niet alleen voor moslims, maar ook voor niet-moslims. En als moslims alsmede niet-moslims zich niet aan de afspraken houden staan daar sancties op, zoals in ieder rechtsstelsel.
Ja, vandaar dat de ME de Schilderswijk schoon had geveegd en er daarna gaan rellen meer zijn voorgekomen. Allemaal omdat de politie de wijk niet onder controle heeft.quote:Op zondag 6 september 2015 11:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
"korte metten"
Man, het overheidsapparaat, scheet in de broek voor die Marokkaantjes.
De sharia is geen rechtbank, misschien moet je je eens inlezen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, de sharia. Heb je ook nog gegronde redenen om aan te nemen dat dergelijke rechtbanken ook daadwerkelijk gaan worden gesticht in ons land?
Oh excuus, meneer de theoloog. Had 'sharia-rechtbanken' moeten schrijven.quote:Op zondag 6 september 2015 11:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De sharia is geen rechtbank, misschien moet je je eens inlezen.
Het gaat wel even iets verder dan dat hè. Stiekem werken moslims aan een kalifaat en staan ze allemaal in contact met elkaar via het hoofdkwartier in Mekka. We kunnen niet precies zien wanneer ze de boel gaan overnemen, maar dat ze op een dag veranderen in jihadstrijders en Nederland omver werpen staat vast. Alle verschillen onderling verdwijnen dan ook, ze pretenderen alleen maar dat ze het niet eens zijn met elkaar maar dat is bedoeld om zand in onze ogen te strooien.quote:Op zondag 6 september 2015 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, de sharia. Heb je ook nog gegronde redenen om aan te nemen dat dergelijke rechtbanken ook daadwerkelijk gaan worden gesticht in ons land?
Natuurlijk wel, er zijn landen die het met veel gekkere aantallen moeten doen. Overigens geldt dat niet voor 400+ gemeenten, maar goed.quote:Op zondag 6 september 2015 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees echt hele onrustbarende berichten, zelfs kleine gemeenschappen zoals Hattem en Ermelo willen nu al aantallen van rond de 500(!) migranten gaan opnemen. Ze worden met open armen ontvangen. 400+ gemeenten in Nederland straks allemaal 500 man = 200.000. En dan hebben we het alleen over de eerste batch. Of daar nou potentiële terroristen bijzitten of niet, zulke aantallen zijn toch niet te handhaven?
In Ermelo is het een partij die het wil. Het college heeft al eerder verklaard geen vluchtelingen te willen opvangen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees echt hele onrustbarende berichten, zelfs kleine gemeenschappen zoals Hattem en Ermelo willen nu al aantallen van rond de 500(!) migranten gaan opnemen. Ze worden met open armen ontvangen. 400+ gemeenten in Nederland straks allemaal 500 man = 200.000. En dan hebben we het alleen over de eerste batch. Of daar nou potentiële terroristen bijzitten of niet, zulke aantallen zijn toch niet te handhaven?
Ik weet bij jou eigenlijk nooit wat je bedoelt, ik kan niet echt een heldere denklijn ontdekken.quote:Op zondag 6 september 2015 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh excuus, meneer de theoloog. Had 'sharia-rechtbanken' moeten schrijven.
Geef nou maar gewoon antwoord, want je weet prima wat ik bedoel.
Tweederde van alle Nederlanders wil de terugkeer van de oude grenscontroles. Dat wees een peiling van Maurice de Hond uit. Nog minder dan 13% wil een vluchteling opnemen in huis. In Duitsland ligt Merkel politiek steeds vaker onder vuur omdat ze haar eigen plan trekt zonder daarbij de meningen van de deelstaten te betrekken.quote:Op zondag 6 september 2015 05:22 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Absoluut met je eens. Dit issue wordt zo gehyped op emotie dat wanneer je rationeel nadenkt en tot de conclusie komt dat die mensen hier asiel geven ons EN HEN niets oplevert je gelijk als harteloos enz. wordt bestempeld.
Het lijkt mij pas harteloos om mensensmokkelaars te steunen, massaal mensen in bootjes te laten verdrinken omdat ze de gok nemen door ons asielbeleid en een sociale bom onder heel de samenleving te leggen door grote groepen (streng) islamitische mensen binnen te laten.
Kunnen we niet beter als Europa extra geld uittrekken en die mensen in de regio gaan helpen? Niemand meer asiel geven zodat men stopt met het oversteken op gammele bootjes.
Mijn eerdere vraag laat weinig te raden over.quote:Op zondag 6 september 2015 11:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik weet bij jou eigenlijk nooit wat je bedoelt, ik kan niet echt een heldere denklijn ontdekken.
Op hoeveel bewoners?quote:Op zondag 6 september 2015 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Ermelo is het een partij die het wil. Het college heeft al eerder verklaard geen vluchtelingen te willen opvangen.
Overigens verbleven er rond de eeuwwisseling meer dan duizend asielzoekers in Ermelo.
28.000.quote:
Ik vind dat je met deze post wel een Calimero-sticker hebt verdiend eigenlijk.quote:Op zondag 6 september 2015 11:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tweederde van alle Nederlanders wil de terugkeer van de oude grenscontroles. Dat wees een peiling van Maurice de Hond uit. Nog minder dan 13% wil een vluchteling opnemen in huis. In Duitsland ligt Merkel politiek steeds vaker onder vuur omdat ze haar eigen plan trekt zonder daarbij de meningen van de deelstaten te betrekken.
Dit halfslachtige EU-beleid staat in dienst van de mensenhandelaren die miljoenen verdienen door de openstaande grenzen. Maar dat is al het geval sinds het Schengenverdrag inging. Het bleek een walhalla voor de drugscriminaliteit, mensensmokkelaars, terroristen en criminele bendes toen zij ongestoord door de Europese lidstaten konden reizen. Dit falende Europa wat zogenaamd eensgezindheid moet uitstralen is een karikatuur van zichzelf geworden. Nieuwe lidstaten als Polen, Hongarije en Letland willen wel de lusten maar niet de lasten. Ze vertikken het om mee te werken aan een eerlijke verdeling voor de opvang van deze vluchtelingen. Laat ze maar naar Noord-Europa sturen. Naar landen als Duitsland en Nederland die de idealistische gekke Henkie van Europa mogen spelen. En ons burgers wordt niets gevraagd. Uit je gegronde en goed onderbouwde kritiek dan wordt je door een minderheid van linkse salonsocialisten uitgemaakt voor een harteloze racist. Terwijl zij zichzelf over de ellende van anderen voor de kijker willen spelen, zoals Pechtold dit vandaag deed bij WNL. Om van te kotsen.
Dat is pas overtuigend bewijs zeg. Stond er bij de vraag ook vermeld wat de grenscontroles gingen kosten, hoe goed ze de illegale immigranten zouden tegenhouden en wat de economische schade zou zijn?quote:Op zondag 6 september 2015 11:36 schreef Elzies het volgende:
Dat wees een peiling van Maurice de Hond uit.
Hiep, hoi!quote:Op zondag 6 september 2015 11:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind dat je met deze post wel een Calimero-sticker hebt verdiend eigenlijk.
Het is een vraag waar vooral uit blijkt dat je onvoldoende van de sharia weet. De sharia heeft helemaal geen rechtbanken nodig om van kracht te zijn of effectief te kunnen zijn, De werkelijke macht in de islam ligt ook niet bij de rechtbanken, maar bij degenen die 'weten', en dat weten heeft betrekking op wat Allah zijn volgelingen voorschrijft. De macht van degenen die weten is er natuurlijk niet alleen omdat zij weten, maar ook omdat er mensen zijn die waarde hechten aan wat deze weters weten. Het systeem, want dat is het, is tevens zodanig ingericht dat het voor degenen die minder waarde hechten aan wat de weters weten niet zo aantrekkelijk is om daar mee te koop te lopen. Zodoende blijft de kudde netjes, inshallah, de weters volgen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn eerdere vraag laat weinig te raden over.
3,5% belachelijk hoog noemenquote:Op zondag 6 september 2015 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk een belachelijk hoog percentage.
quote:Op zondag 6 september 2015 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk een belachelijk hoog percentage.
En dan mijn bijdragen vaag noemen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:45 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het is een vraag waar vooral uit blijkt dat je onvoldoende van de sharia weet. De sharia heeft helemaal geen rechtbanken nodig om van kracht te zijn of effectief te kunnen zijn, De werkelijke macht in de islam ligt ook niet bij de rechtbanken, maar bij degenen die 'weten', en dat weten heeft betrekking op wat Allah zijn volgelingen voorschrijft. De macht van degenen die weten is er natuurlijk niet alleen omdat zij weten, maar ook omdat er mensen zijn die waarde hechten aan wat deze weters weten. Het systeem, want dat is het, is tevens zodanig ingericht dat het voor degenen die minder waarde hechten aan wat de weters weten niet zo aantrekkelijk is om daar mee te koop te lopen. Zodoende blijft de kudde netjes, inshallah, de weters volgen.
We hebben het hier niet over een percentage autochtoon/allochtoon/christen/moslim/boeddhist onder de 'normale bevolking', maar over een percentage bevolking/asielzoeker. En dan vind ik duizend asielzoekers op nog geen 30.000 bewoners in een Veluws dorp vrij hoog ja. 1 op de 28 Ermeloers is dus een asielzoeker, dus op elk 2,5 voetbalelftal is er 1 asielzoeker.quote:
Ze hebben er indertijd niet onder geleden.quote:Op zondag 6 september 2015 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over een percentage autochtoon/allochtoon/christen/moslim/boeddhist onder de 'normale bevolking', maar over een percentage bevolking/asielzoeker. En dan vind ik duizend asielzoekers op nog geen 30.000 bewoners in een Veluws dorp vrij hoog ja.
Ik zeg ook niet dat het allemaal potentiële terroristen zijn. Dat hele verhaal vind ik nogal overtrokken. Gaat mij puur om de aantallen en de verhoudingen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze hebben er indertijd niet onder geleden.
Dat zal. En ik zeg alleen dat de gemiddelde Ermeloer geen last heeft gehad van die asielzoekers.quote:Op zondag 6 september 2015 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het allemaal potentiële terroristen zijn. Dat hele verhaal vind ik nogal overtrokken. Gaat mij puur om de aantallen en de verhoudingen.
Het is glashelder wat daar staat. Dat het jou boven de pet gaat kan ik ook niet helpen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan mijn bijdragen vaag noemen.
Probleem is alleen dat niet duidelijk wordt hoe niet-westerlingen precies worden onderworpen aan de sharia. Want dat was de inzet van onze kleine discussie.quote:Op zondag 6 september 2015 12:04 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het is glashelder wat daar staat. Dat het jou boven de pet gaat kan ik ook niet helpen.
Er komen veel te veel achtergestelde en gelovige mensen naar Nederland en dat is een feit. Ik denk dat niemand iets heeft tegen migranten die iets bijdragen aan dit land. Specialisten, hoog opgeleide mensen uit Azie of Latijns Amerika enz. Mensen hebben wel iets tegen een invasie van mensen waarvan velen hier nooit tussen gaan en willen passen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Tja, en veel bezorgde Nederlanders worden als een domme extreemrechtse Tokkie neergezet als ze kritiek uiten op dit falende multiculturele systeem. Hoezo discriminatie?quote:Op zondag 6 september 2015 12:29 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Er komen veel te veel achtergestelde en gelovige mensen naar Nederland en dat is een feit. Ik denk dat niemand iets heeft tegen migranten die iets bijdragen aan dit land. Specialisten, hoog opgeleide mensen uit Azie of Latijns Amerika enz. Mensen hebben wel iets tegen een invasie van mensen waarvan velen hier nooit tussen gaan en willen passen.
Als je al enorm negatieve ervaringen hebt met het binnenhalen van gelovige, achtergestelde mensen uit derde wereldlanden WHY DE FUCK ga je er nog meer bijhalen?
Wil je nog meer spanningen, nog grotere polarisering en PVV, nog meer streng gelovige moslims en nog meer achterstands wijken enzovoort? Zie je niet hoe het de laatste 40 jaar al is misgegaan? De gastarbeiders kwamen hier om te werken en het is al zo vaak misgegaan, van de mensen die nu binnen komen heb je niet eens de garantie dat ze willen werken.
Ik ben zelf ook niet autochtoon en ken genoeg asielzoekers en met één familie als uitzondering pissen ze allemaal op Nederland. Ze vinden Nederland allemaal een kutland en Nederlanders een kutvolk. Ik ken genoeg asielzoekers die lachen om "domme Nederlanders".
Ja, Lodewijk hier is maar één antwoord op mogelijk natuurlijk hè:quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:59 schreef LXIV het volgende:
Dit is ook een mooie, schokkende video de historische proporties van het hele gebeuren goed in beeld brengt:
Syriërs zijn redelijk goed opgeleid. Grappig, ik ken louter asielzoekers die Nederland als hun thuis zien, wat willen ze ook anders Syrie/Afghanistan/Irak is niet echt een pretje. Waarom zou men daarheen terug willen?quote:Op zondag 6 september 2015 12:29 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Er komen veel te veel achtergestelde en gelovige mensen naar Nederland en dat is een feit. Ik denk dat niemand iets heeft tegen migranten die iets bijdragen aan dit land. Specialisten, hoog opgeleide mensen uit Azie of Latijns Amerika enz. Mensen hebben wel iets tegen een invasie van mensen waarvan velen hier nooit tussen gaan en willen passen.
Als je al enorm negatieve ervaringen hebt met het binnenhalen van gelovige, achtergestelde mensen uit derde wereldlanden WHY DE FUCK ga je er nog meer bijhalen?
Wil je nog meer spanningen, nog grotere polarisering en PVV, nog meer streng gelovige moslims en nog meer achterstands wijken enzovoort? Zie je niet hoe het de laatste 40 jaar al is misgegaan? De gastarbeiders kwamen hier om te werken en het is al zo vaak misgegaan, van de mensen die nu binnen komen heb je niet eens de garantie dat ze willen werken.
Ik ben zelf ook niet autochtoon en ken genoeg asielzoekers en met één familie als uitzondering pissen ze allemaal op Nederland. Ze vinden Nederland allemaal een kutland en Nederlanders een kutvolk. Ik ken genoeg asielzoekers die lachen om "domme Nederlanders".
IS of niet, de beelden van deze zgn. 'vluchtelinge' tonen aan dat het om tuig gaat. Voor het plaatje een paar vrouwen en kinderen, voor de rest halen we alleen maar ellende hier naartoe.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Alsof we nog niet bang genoeg waren.![]()
Niemand behalve criminele bendes en terroristen hebben baat bij deze vluchtelingen stroom, door ons zwalkende beleid zal deze alleen maar groter worden.. Er is maar 1 oplossing en dat is iedereen direct terugsturen. orban is de enige die hier klare taal spreekt.quote:Op zondag 6 september 2015 14:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
IS of niet, de beelden van deze zgn. 'vluchtelinge' tonen aan dat het om tuig gaat. Voor het plaatje een paar vrouwen en kinderen, voor de rest halen we alleen maar ellende hier naartoe.
Orban is de enige die de ernst van de situatie ziet en met de enige juiste oplossing komt: Allemaal tegenhouden en terugsturen.quote:Op zondag 6 september 2015 14:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Niemand behalve criminele bendes en terroristen hebben baat bij deze vluchtelingen stroom, door ons zwalkende beleid zal deze alleen maar groter worden.. Er is maar 1 oplossing en dat is iedereen direct terugsturen. orban is de enige die hier klare taal spreekt.
Dat is echt een fabel. Zelfs bij Australië proberen mensen nog aan land te komen.quote:Op zondag 6 september 2015 14:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
2 mensen beginnen niet aan deze gevaarlijke en uitzichtsloze reis als ze weten dat ze teruggestuurd gaan worden
Inmiddels kan dat Australische model ook in de prullenbak want die gaan nu ook meer vluchtelingen opnemen.quote:Op zondag 6 september 2015 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is echt een fabel. Zelfs bij Australië proberen mensen nog aan land te komen.
Natuurlijk zal er nog een enkeling zijn die het probeert, maar die stroom is nagenoeg opgedroogd door het succesvolle beleid.. Het werkt zeer ontmoedigend voor een zeer groot deel van de mensen die ootentieel de oversteek wil maken. Een groot succes dus. Je scheidt wel het kaf van het koren. Mensen moeten niet denken dat ze hier een baan , een huis en gratis geld krijgen.... Ik vind het ook absurd dat asielzoekers hier in aanmerking komen voor een huis,mterwijl,onze kinderen tien jaar of langer op een wachtlijst moeten staan.quote:Op zondag 6 september 2015 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is echt een fabel. Zelfs bij Australië proberen mensen nog aan land te komen.
Heb je Australië wel eens op de kaart gezien toevallig? En dat vergeleken met Europa? Hoe denk je de aanpak van Australië precies door te kunnen voeren in Nederland of Europa zonder dat het een forse impact heeft op de im- en export?quote:Op zondag 6 september 2015 14:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Natuurlijk zal er nog een enkeling zijn die het probeert, maar die stroom is nagenoeg opgedroogd door het succesvolle beleid.. Het werkt zeer ontmoedigend voor een zeer groot deel van de mensen die ootentieel de oversteek wil maken. Een groot succes dus.
Ah ja, Orban, typisch/komisch dat je je door hem vertegenwoordig voelt. Een leugenaar en een paniekzaaier. Way to go!quote:Op zondag 6 september 2015 14:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Orban is de enige die de ernst van de situatie ziet en met de enige juiste oplossing komt: Allemaal tegenhouden en terugsturen.
Alle boten vanuit libie, kun je gewoon rechtsomkeert laten maken, vervolgens laat je alle boten zinken. De mensen die over land komen, zet je in de bus/boot of vliegtuig en zet je europa weer uit... Want waarom blijven die mensen niet in turkije, ksosvo, of servie? Daar is het immers ook veilig...? Het gaat puur om geld!quote:Op zondag 6 september 2015 14:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb je Australië wel eens op de kaart gezien toevallig? En dat vergeleken met Europa? Hoe denk je de aanpak van Australië precies door te kunnen voeren in Nederland of Europa zonder dat het een forse impact heeft op de im- en export?
Ja, en morgen bestellen we gewoon even lekker weer voor de rest van het jaar bij de KNMI.quote:Op zondag 6 september 2015 14:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Alle boten vanuit libie, kun je gewoon rechtsomkeert laten maken, vervolgens laat je alle boten zinken. De mensen die over land komen, zet je in de bus/boot of vliegtuig en zet je europa weer uit...
Dat is dan weer wél een goed plan.quote:Op zondag 6 september 2015 14:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en morgen bestellen we gewoon even lekker weer voor de rest van het jaar bij de KNMI.
Ik ben eigenlijk al wel een tijdje benieuwd hoe vaak dat geprobeerd wordt en hoe vaak dat al fout is gegaan, want als je daar eindelijk de kust bereikt kom je er achter dat dat een vervelende verzameling van mangrove en rotsen is waar het stikt van de krokodillen, haaien en giftige slangen. En dan moet je ook nog het geluk hebben te landen op een plek waar mensen in de buurt wonen.quote:Op zondag 6 september 2015 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, want ze willen niet werken, want ze zijn allemaal lui en willen alleen maar profiteren om daarna een aanslag te plegen met een potverdorie van ons belastinggeld betaalde bomgordelquote:Op zondag 6 september 2015 14:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Alle boten vanuit libie, kun je gewoon rechtsomkeert laten maken, vervolgens laat je alle boten zinken. De mensen die over land komen, zet je in de bus/boot of vliegtuig en zet je europa weer uit... Want waarom blijven die mensen niet in turkije, ksosvo, of servie? Daar is het immers ook veilig...? Het gaat puur om geld!
Kwestie van wil, doorzettingsvermogen, voldoende massa (dat hoeft zeker geen meerderheid te zijn!) en geen of onvoldoende tegengas van westerlingen.quote:Op zondag 6 september 2015 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat niet duidelijk wordt hoe niet-westerlingen precies worden onderworpen aan de sharia. Want dat was de inzet van onze kleine discussie.
Hoe dan precies?quote:Op zondag 6 september 2015 16:11 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Kwestie van wil, doorzettingsvermogen, voldoende massa (dat hoeft zeker geen meerderheid te zijn!) en geen of onvoldoende tegengas van westerlingen.
Je kunt moeilijk heel afrika en het mo op gaan vangen als europa, dan is de situatie hier binnen de korste keren slechter als daar...die mensen moeten er in hun eigen land het beste van maken en wij moeten hen er daar mee helpen in plaats van die mensen hen allemaal hier heen laten komen in onmenselijke omstandigheden door criminelen gesmokkeld... Die valse uitnodiging van Duitsland die de mensen in deze val lokt is pas misdadig.... Bedrog aan de vluchtelingen en aan de europeanen..... De enigen die profiteren zijn terroristen en misdadigers......quote:Op zondag 6 september 2015 15:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, want ze willen niet werken, want ze zijn allemaal lui en willen alleen maar profiteren om daarna een aanslag te plegen met een potverdorie van ons belastinggeld betaalde bomgordel![]()
Maar, misschien dat er sommigen wel willen werken. Duitsland is niet alleen maar het gratis geld dat iedereen ziet (zegt meer over diegenen dan over de vluchtelingen, maar dat terzijde) maar kent boven de balkanlanden ook natuurlijk een betere werkgelegenheid.
Er zijn ouders met kinderen die ooit, of nu onderwijs zouden moeten krijgen. Verkiezen ze de balkan, of het kwalitatief betere Duitse onderwijs? Als ze een keuze krijgen, en ze hebben deze kans, wie zijn wij dan om het ze kwalijk te nemen?
Mevrouw Merkel heeft verzoenende woorden naar ze uitgesproken, dus waarom kwalijk nemen dat ze deze, in hun ogen, uitnodiging van harte aannemen, aangezien andere regeringen zwijgen, de andere kant opkijken en een liedje fluiten?
Het feit dat jij invult dat het alleen maar om geld gaat zegt meer over jouw denkwijze over de vluchtelingen dan over de vluchtelingen.
Ik zou de kapitein betalen om rechtsomkeer te laten makenquote:Op zondag 6 september 2015 14:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Alle boten vanuit libie, kun je gewoon rechtsomkeert laten maken, vervolgens laat je alle boten zinken. De mensen die over land komen, zet je in de bus/boot of vliegtuig en zet je europa weer uit... Want waarom blijven die mensen niet in turkije, ksosvo, of servie? Daar is het immers ook veilig...? Het gaat puur om geld!
Merkel zou aangeklaagd moeten worden wegens genocide op het Europese volk.quote:Op zondag 6 september 2015 17:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Die valse uitnodiging van Duitsland die de mensen in deze val lokt is pas misdadig.... Bedrog aan de vluchtelingen en aan de europeanen.....
quote:Op zondag 6 september 2015 18:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Merkel zou aangeklaagd moeten worden wegens genocide op het Europese volk.
Lach het maar weg.quote:
Bv door het voorbeeld van Mohammed na te volgen, die begon ook met niets in een omgeving die niet islamitisch was, en wist het na 20 jaar tot staatshoofd/krijgsheer/religieus leider/onderwerper van volkeren enz te schoppen.quote:
En hoe zouden moslims dat hier kunnen doen?quote:Op zondag 6 september 2015 18:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Bv door het voorbeeld van Mohammed na te volgen, die begon ook met niets in een omgeving die niet islamitisch was, en wist het na 20 jaar tot staatshoofd/krijgsheer/religieus leider/onderwerper van volkeren enz te schoppen.
Dien zelf een aanklacht in zou ik zeggen.quote:Op zondag 6 september 2015 18:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
De zogenaamde generositeit heeft zorgt ervoor dat veel meer mensen dan noodzakelijk in de klauwen van de mensensmokkelaars worden gedreven en dat het vluchtelingendrama oneindig veel groter is dan nodig. Die vluchtelingen moeten niet naar eurpa, maar in de regio opgevangen worden, als het ook echt vluchtelingen zijn. Wij moeten de omringende landen vervolgens helpen met het faciliteren van de kampen. Zoals het nu gaat , gaat het straks mis. Het leidt tot polarisatie en een opkomst van extreem rechts aan de ene kant, aan de andere kant is er het grote risico dat terroristische cellen het land in komen.quote:Op zondag 6 september 2015 18:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Stap voor stap, precies naar het voorbeeld van Mohammed. ( Je hebt geen meerderheid nodig om je zin te krijgen he)quote:Op zondag 6 september 2015 18:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoe zouden moslims dat hier kunnen doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |