Ik ben een beetje lui maar ik had eerder de explosief stijgende lijn van de wereldbevolking vanaf de 19e eeuw tot nu gedeeld waar het daarvoor redelijk in balans was en nauwelijks groei kende. De industriele revolutie ligt daar aan de kern. Vervoer werd sneller en ineens was je niet meer gebonden aan een locatie. Die vrijheid van reizen heeft waarschijnlijk een boost aan het optimisme gegeven. Daarnaast was een grotere familie wenselijk zodat zoons en dochters in de familiebedrijven konden werken en voor de ouderen konden zorgen op hun oude dag.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanaf 1910 gaat het eigenlijk al achteruit. Ook dit zijn feitelijk nog allemaal naweeën van de Tweede Wereldoorlog.
Op zich is er ook niets buitennissigs aan de hand. Een rijk komt op, bloeit en vervalt weer. Zo is het al tientallen malen gegaan. Wij zitten in de vervalperiode. Waarbij ik nog expliciet wil vermelden dat dit verval niet komt door de vluchtelingen/migranten. Zij zijn eerder een symptoom van dit verval, net zoals in bijv. het Romeinse Rijk.
Er is wel heel erg suggestief gespeeld met de camerapositie. Van bovenaf lijkt het een enorme groep, maar check de fly-over in het begin, het houdt 'exact' op waar het einde van de groep is te zien en gaat dan een stukje terug. Met een beetje goed kaderwerk kun je de suggestie wekken dat een een redelijke groep een oceaan aan mensen is. En dat is hier gedaan. Paar gekken uitgelicht en dan heb je het plaatje.quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:59 schreef LXIV het volgende:
Dit is ook een mooie, schokkende video de historische proporties van het hele gebeuren goed in beeld brengt:
Eigenlijk is er helemaal niets aan de hand.quote:Op zondag 6 september 2015 02:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er is wel heel erg suggestief gespeeld met de camerapositie. Van bovenaf lijkt het een enorme groep, maar check de fly-over in het begin, het houdt 'exact' op waar het einde van de groep is te zien en gaat dan een stukje terug. Met een beetje goed kaderwerk kun je de suggestie wekken dat een een redelijke groep een oceaan aan mensen is. En dat is hier gedaan.
We hebben onze wetten , als bepaalde lieden zich daar niet aan houden belanden ze achter de tralies. De rotte appels worden er op den duur wel uitgefilterd.quote:Op zondag 6 september 2015 02:21 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Eigenlijk is er helemaal niets aan de hand.
Beetje makkelijk om RT de schuld te geven, het filmpje is 6:07 lang, als je alle beelden van RT verwijdert hou je nog 4:49 over, van oa euronews.quote:Op zondag 6 september 2015 02:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We hebben onze wetten , als bepaalde lieden zich daar niet aan houden belanden ze achter de tralies. De rotte appels worden er op den duur wel uitgefilterd.
Verder dat filmpje; het is suggestieve montage. De muziek met de achtergrondspeech is zorgvuldig uitgezocht en speelt in op angsten. Je kunt ook een montage maken met een humaner gezicht voor deze mensen, andere muziek. Eentje dat hun doelen rechtvaardigt en waar uiteindelijk een heel ander licht komt op bepaalde scenes. Dat leert men wel op een filmschool
Het Russische RT wil of moet misschien laten zien dat niet alleen Rusland met interne problemen kampt en dikt dat van tegenstanders van Rusland het liefst zoveel mogelijk aan om de aandacht van de eigen problemen weg te leiden. Video was Sovjet Rusland's sterkste propagandamiddel in het communistische verleden. Voor de verduidelijking, bij RT liepen geregeld mensen voor en achter de schermen weg omdat ze het niet eens was met de dikke vinger die de regering in de pap heeft bij het station.
Het blijft een selectief knip en plakwerkje met hele suggestieve muziekquote:Op zondag 6 september 2015 03:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Beetje makkelijk om RT de schuld te geven, het filmpje is 6:07 lang, als je alle beelden van RT verwijdert hou je nog 4:49 over, van oa euronews.
Hoe kut ik RT ook vind, is wat je nu zegt natuurlijk onzin.quote:Op zondag 6 september 2015 02:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het Russische RT wil of moet misschien laten zien dat niet alleen Rusland met interne problemen kampt en dikt dat van tegenstanders van Rusland het liefst zoveel mogelijk aan om de aandacht van de eigen problemen weg te leiden. Video was Sovjet Rusland's sterkste propagandamiddel in het communistische verleden. Voor de verduidelijking, bij RT liepen geregeld mensen voor en achter de schermen weg omdat ze het niet eens was met de dikke vinger die de regering in de pap heeft bij het station.
Door te spreken van een invasie geef je al aan dat dergelijk materiaal je stevig onder controle heeft.quote:Op zondag 6 september 2015 04:18 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Hoe kut ik RT ook vind, is wat je nu zegt natuurlijk onzin.
Onze zenders mogen toch ook kritisch zijn op Rusland hoewel we hier ook onze interne problemen hebben. Waarom zouden ze daar niet mogen laten zien dat er een massa invasie plaatsvindt?
Nope ik kijk nooit RT en ik haat Poetin:)quote:Op zondag 6 september 2015 04:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Door te spreken van een invasie geef je al aan dat dergelijk materiaal je stevig onder controle heeft.
Ik begrijp niet dat je daar over klaagt, want als jij begaan was met de materie en de mensen had je dit een paar jaar geleden al voorzien en aan je eigen geweldige plan gewerkt. En was je daar waarschijnlijk al in verzopen.quote:Op zondag 6 september 2015 04:32 schreef studentje7 het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Ik ben geen PVV-er (heb in het verleden D66 gestemd). Ik heb geen haat aan moslims, sterker nog ik heb genoeg moslim vrienden.
Ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo blind kunnen zijn om niet in te zien dat honderden duizenden jonge(vaak slecht opgeleide en niet onze democratische waarden delende) moslimmannen hier binnen laten stormen een heel slecht plan is.
Heb je een enquete uitgeschreven daar?quote:Hebben mensen niks geleerd van het binnenhalen van grote homogene groepen slecht opgeleide gelovigen?
We zijn per slot van rekening een van de rijkere samenlevingen in de wereld die de buitengrenzen als de muur om ons vorstelijke luilekkerland zien.quote:Natuurlijk zijn er tussen de mensen die bijkomen ook mensen die onze samenleving verrijken. Maar dat is geen argument om zulke risico's te nemen met de toekomst van Europa.
Dat ben je ook als je de grenzen sluit en ze daar omkomen, Wat ook zonder sluiting in grote getalen gebeurd. Maar daar maak jij je niet druk om en dan kraait er geen kip naar. Dan heb jij ook zoiets van 'laat ze elkaar daar maar uitmoorden en laat ze daar maar sterven'. Want die kreten worden nogal eens toegepast hier.quote:Begrijpen mensen niet dat je mede verantwoordelijk bent voor al die doden op de Middenlandse Zee zolang je asielzoekers op blijft nemen? Zolang er hoop is zullen ze de levensgevaarlijke oversteek proberen te maken.
Deporteren zelfs. Dat woord verliest z'n vieze bijsmaak ook weer geleidelijk.quote:De enige oplossing is het volledig afsluiten van grenzen en alle asielzoekers direct deporteren en daarbij investeren in opvang in de eigen regio. Zo kan je de mensen echt helpen en niet alleen de 2% die het met risico voor eigen leven haalt om hierheen te komen.
Rutte en de VVD staan inmiddels ook aan de linkerkant, kijk dat is interessant.quote:Maar ja linkse mensen hier zien huilende kinderen en zijn om. De oplossing is maar een tijdbom onder onze samenleving leggen en nog meer slecht opgeleide mensen binnen halen en nog meer mensen laten verdrinken.
1. Waarom moet ik aan een plan werken? Ik ben nu bezig met mijn studie en we hebben genoeg politici voor wie het hun baan is.quote:Op zondag 6 september 2015 04:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
1. Ik begrijp niet dat je daar over klaagt, want als jij begaan was met de materie en de mensen had je dit een paar jaar geleden al voorzien en aan je eigen geweldige plan gewerkt. En was je daar waarschijnlijk al in verzopen.
[..]
2. Heb je een enquete uitgeschreven daar?
[..]
3. We zijn per slot van rekening een van de rijkere samenlevingen in de wereld die de buitengrenzen als de muur om ons vorstelijke luilekkerland zien.
[..]
4. Dat ben je ook als je de grenzen sluit en ze daar omkomen, Wat ook zonder sluiting in grote getalen gebeurd. Maar daar maak jij je niet druk om en dan kraait er geen kip naar. Dan heb jij ook zoiets van 'laat ze elkaar daar maar uitmoorden en laat ze daar maar sterven'. Want die kreten worden nogal eens toegepast hier.
[..]
5. Deporteren zelfs. Dat woord verliest z'n vieze bijsmaak ook weer geleidelijk.
[..]
6. Rutte en de VVD staan inmiddels ook aan de linkerkant, kijk dat is interessant.
Absoluut met je eens. Dit issue wordt zo gehyped op emotie dat wanneer je rationeel nadenkt en tot de conclusie komt dat die mensen hier asiel geven ons EN HEN niets oplevert je gelijk als harteloos enz. wordt bestempeld.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:47 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje moe van de emotie-hype rondom vluchtelingen. Vertel het eerlijke verhaal in plaats van het zielige verhaal.
En die nemen dit besluit.quote:Op zondag 6 september 2015 04:59 schreef studentje7 het volgende:
[..]
1. Waarom moet ik aan een plan werken? Ik ben nu bezig met mijn studie en we hebben genoeg politici voor wie het hun baan is.
Uit de duim gezogen en niet onderbouwde onzin.quote:2. Ik leid dit af door te kijken naar alle groepen asielzoekers en gastarbeiders die hier in het verleden zijn gekomen. De meeste zijn geloviger dan de mensen uit het land waar ze vandaan komen (Turken bijvoorbeeld) en vaak slecht opgeleid. Ik durf te stellen dat Nederland niet beter is geworden van het opnemen van asielzoekers in het verleden.
Er zitten er vast een heleboel van jouw niveau bij, maar er zitten ook wel beter opgeleiden tussen.quote:3. Dus omdat Europa succesvol is moeten we dat kapot laten maken door veelal erg gelovige mensen die onze waarden niet delen met honderden duizenden tegelijkertijd hierheen te laten komen?
Die mening heb ik al sinds Bush Jr. Irak tot een puinhoop schoot. Jij bent blijkbaar pas recent van mening veranderd. Je moet eens bij een bedrijf aan de slag als manager met zulke conclusies, kunnen we lachen.quote:Misschien moeten we maar eens als Europa stoppen met overal in het midden-oosten drone strikes uitvoeren en oorlog stoken, zodat er in het vervolg minder conflicten ontstaan. Dat is veel belangrijker.
Ik voel die spanning niet, ik heb 5 jaar in Turkije gewoond tussen de moslims. Syriers zijn verder ook geen Berbers en bedenk dat deze mensen gevlucht zijn voor de grootste Islamitische sekte ISIS. Als ze dat allemaal ok hadden gevonden en het salafisme hadden aangehangen, dan waren ze daar wel gebleven he. Een halve bevolking wordt daar afgeslacht, die hebben hun portie extreme Islam wel gehad daar.quote:Terwijl de autochtone bevolking krimt en de spanningen tussen islamitische mensen en autochtonen nu al aanwezig zijn. En de ervaringen met het binnenhalen van grote groepen islamitische mensen niet echt geweldig zijn.
Dat werd al gedaan, maar waar is jouw contributie als vrijwilliger of in een mooi bedrag. Hoe wil je dat nog beter maken en waar haal jij het geld vandaan? Welke bron met extra mankracht en inkomsten heb jij die de hulporganisaties niet hebben?quote:4. Ik zeg helemaal niet dat we mensen moeten om laten komen. Dat is weer jouw simpele beleving. Ik vind juist dat we MEER hulp moeten bieden aan de mensen in nood over heel de wereld.
1/2% van die mensen die het kunnen betalen en die hun leven op het spel zetten hierheen halen vind ik niet vallen onder "hulp bieden".
Dan moeten we hier een behoorlijk hard en inhumaan beleid gaan voeren om die grote groepen terug te dringen en dan zal jij ook je uniformpje aan moeten trekken. Want met de mankracht die er nu is kan dat niet. Maar verwacht dan niet dat andere mensen de vluchtelingen te hulp schietenquote:Als we daadwerkelijk de grenzen dicht zouden gooien en iedereen direct terug zouden sturen dan durf ik al mijn bezit er op in te zetten dat er binnen een aantal maanden geen mensensmokkelaars meer actief zullen zijn.
... binnen de wat minder goed opgeleide lagen van onze samenleving.quote:5. Deporten is een normaal woord.
Als jij de rechten van de mens wilt schenden, ga je gang. Dan mag jij een maand later ook gewoon gemarteld worden. Geen regels die je dan nog beschermen.quote:6. Helaas ontbreekt het op dit moment in de Europese politiek aan visie om de gevolgen van massa invasie van islamitische/slecht opgeleide mensen te kunnen veroordelen.
A. Onze politici konden het niet eens eens worden over het bed, bad, brood akkoord. Het feit dat men nu met deze stroom meegaat zegt niet zoveel.quote:Op zondag 6 september 2015 05:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
A. En die nemen dit besluit.
[..]
B. Uit de duim gezogen en niet onderbouwde onzin.
[..]
C. Er zitten er vast een heleboel van jouw niveau bij, maar er zitten ook wel beter opgeleiden tussen.
[..]
D. Die mening heb ik al sinds Bush Jr. Irak tot een puinhoop schoot. Jij bent blijkbaar pas recent van mening veranderd.
[..]
E. Ik voel die spanning niet, ik heb 5 jaar in Turkije gewoond tussen de moslims. Syriers zijn verder ook geen Berbers en bedenk dat deze mensen gevlucht zijn voor de grootste Islamitische sekte ISIS. Als ze dat allemaal ok hadden gevonden en het salafisme hadden aangehangen, dan waren ze daar wel gebleven he. Een halve bevolking wordt daar afgeslacht, die hebben hun portie extreme Islam wel gehad daar.
[..]
F. Dat werd al gedaan, maar waar is jouw contributie als vrijwilliger of in een mooi bedrag. Hoe wil je dat nog beter maken en waar haal jij het geld vandaan? Welke bron met extra mankracht en inkomsten heb jij die de hulporganisaties niet hebben?
[..]
G. Dan moeten we hier een behoorlijk hard en inhumaan beleid gaan voeren om die grote groepen terug te dringen en dan zal jij ook je uniformpje aan moeten trekken. Want met de mankracht die er nu is kan dat niet. Maar verwacht dan niet dat andere mensen te hulp schieten
[..]
H... binnen de wat minder goed opgeleide lagen van onze samenleving.
[..]
I Als jij de rechten van de mens wilt schenden, ga je gang. Dan mag jij een maand later ook gewoon gemarteld worden. Geen regels die je dan nog beschermen
Niet in Noorwegen hoor, daar is in de laatste jaren de kans wel degelijk groter geworden dat je door een terrorist wordt afgeknald.quote:Op zondag 6 september 2015 06:54 schreef Mystikvm het volgende:
De kans dat je sterft door een terrorist is kleiner dan dat je de loterij wint. Er zijn nu ook wel meer dan 4000 aanslagbereide mensen in Europa, en dat zijn echt niet allemaal moslims. Op een bevolking van 500 miljoen worden er slechts enkelen slachtoffer van terroristen.
Ga vooral door met jezelf bang maken.
Dat hangt er maar net vanaf in welk land je woont en wie je precies onder de noemer "terroristen" schaart. Ook Nederland kan veranderen in een tweede Syrië, als we maar moslims blíjven importeren. Kwestie van tijd.quote:Op zondag 6 september 2015 06:54 schreef Mystikvm het volgende:
De kans dat je sterft door een terrorist is kleiner dan dat je de loterij wint. Er zijn nu ook wel meer dan 4000 aanslagbereide mensen in Europa, en dat zijn echt niet allemaal moslims. Op een bevolking van 500 miljoen worden er slechts enkelen slachtoffer van terroristen.
72 op 5 miljoen? Big deal. De straat oversteken is nog altijd gevaarlijker.quote:Op zondag 6 september 2015 08:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet in Noorwegen hoor, daar is in de laatste jaren de kans wel degelijk groter geworden dat je door een terrorist wordt afgeknald.
Hier komen niet zoveel vluchtelingen naar toe. Maar blijf vooral geloven dat er hier een burgeroorlog gaat ontstaan. Dat roepen de bangmakers al veertig jaar, en nog steeds wijst niets er op.quote:Op zondag 6 september 2015 08:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf in welk land je woont en wie je precies onder de noemer "terroristen" schaart. Ook Nederland kan veranderen in een tweede Syrië, als we maar moslims blíjven importeren. Kwestie van tijd.
Je lult als een moslim. Volgens mij ben je er gewoon één.quote:Op zondag 6 september 2015 08:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hier komen niet zoveel vluchtelingen naar toe. Maar blijf vooral geloven dat er hier een burgeroorlog gaat ontstaan. Dat roepen de bangmakers al veertig jaar, en nog steeds wijst niets er op.
Terrorisme gebruiken als argument tegen immigratie is treurig. Er is namelijk geen Nederlander overleden door toedoen van moslimextremisme is de afgelopen jaren. Er zijn betere argumenten. Gebruik die in plaats van ongefundeerde bangmakerij.
Sterk argument. Lees mijn pohi maar, dan weet je dat je niet verder van de waarheid kunt zitten.quote:Op zondag 6 september 2015 08:16 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je lult als een moslim. Volgens mij ben je er gewoon één.
Dat zonder meer! Ik wou alleen aangeven dat in Noorwegen je meer kans hebt dat een terrorist je omlegt dan dat je de loterij wint.quote:Op zondag 6 september 2015 08:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
72 op 5 miljoen? Big deal. De straat oversteken is nog altijd gevaarlijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |