abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155830409
Even redelijk nadenken..

- IS heeft veel verliezen geleden, dat loopt wel tot in de duizenden.
- De strijders zijn op hun best in het vacuum waar ze nu inzitten, niet in landen waar een werkend politie en militair apparaat is, niet in landen waar ze een minderheid zijn en dus niet kunnen domineren.
- Ze hebben 't tot nu toe moeilijk gehad tegen relatief eenvoudige tegenstanders en wat bombardementen.
- Al Baghdadi riep een paar maanden geleden meer strijders naar Syrie en Irak
- De aanvoer loopt terug
- Degenen die het kalifaat verlieten kregen de kogel
- Het kalifaat behouden is het belangrijkst

En dan stuurt men zeker duizenden strijders richting Europa.. :')

Het zijn loze woorden, maar ze zijn wel effectief in het kweken van angst. Ik sluit beslist niet uit dat er weleens een terugkeerder bij kan zitten die ontsnapt is, maar ik lig er niet wakker van.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:59:14 #152
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155831455
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:48 schreef yvonne het volgende:
En de 2 onthoofde slachtoffers in de IKEA in Noorwegen? Zweden? Dat ging zO snel de doofpot in dat nieteens het land meer weet. Verwarde mensen galore.
Zweden, en ze werden doodgestoken, niet onthoofd. Die onthoofdingsclaim kwam van een extreem-rechtse site op basis van een wazige foto. De dader had die ochtend gehoord dat ie uitgezet zou worden. Na de aanval probeerde hij zelfmoord te plegen.
http://www.bbc.com/news/world-europe-33905334
are we infinite or am I alone
pi_155835992
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:06 schreef Falco het volgende:

Ik zou me voorlopig maar meer zorgen maken voor als je je het verkeer begeeft. Het risico om te sterven door een verkeersongeluk is vooralsnog groter dan dat je in het mes valt van een IS-gekkie.
De kans dat je dood gaat aan kanker of hart en vaatziekten is nog groter, dus waarom zorgen maken :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:59:27 #154
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_155836072
De IS is al lang en breed geïnfiltreerd in Nederland. Herinner je de demonstraties in Den Haag nog met al die IS vlaggen?

[ Bericht 23% gewijzigd door Specularium op 05-09-2015 11:52:32 ]
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:16:15 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155836330
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als ik de krantenberichten van de laatste weken mag geloven worden de IS-strijders al massaal geronseld in de moskeeën in ons eigen land. Dus waarom ze nu ook nog van buiten moeten komen ontgaat me.
Geronseld in Europa, getraind in Syrië en dan weer terug naar Europa om de klus te klaren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:18:23 #156
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155836369
O wacht, bericht van bijna een jaar terug waar ik op reageer. :').
pi_155836693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:22 schreef Beathoven het volgende:
Even redelijk nadenken..

- IS heeft veel verliezen geleden, dat loopt wel tot in de duizenden.
- De strijders zijn op hun best in het vacuum waar ze nu inzitten, niet in landen waar een werkend politie en militair apparaat is, niet in landen waar ze een minderheid zijn en dus niet kunnen domineren.
- Ze hebben 't tot nu toe moeilijk gehad tegen relatief eenvoudige tegenstanders en wat bombardementen.
- Al Baghdadi riep een paar maanden geleden meer strijders naar Syrie en Irak
- De aanvoer loopt terug
- Degenen die het kalifaat verlieten kregen de kogel
- Het kalifaat behouden is het belangrijkst

En dan stuurt men zeker duizenden strijders richting Europa.. :')

Het zijn loze woorden, maar ze zijn wel effectief in het kweken van angst. Ik sluit beslist niet uit dat er weleens een terugkeerder bij kan zitten die ontsnapt is, maar ik lig er niet wakker van.
Het zijn allesbehalve loze woorden. De aanslagen in 2015 verspreid door Europa heeft al aangetoond dat IS binnen als buiten Europa cellen heeft met als doel aanslagen te plegen.

Een onbeheersbare vluchtelingenstroom is een tactische zet van IS om delen van Europa te destabiliseren. Daarin zijn ze geslaagd. De Zuid-Europese grenzen zijn doorbroken en de vluchtelingenstroom is nergens tegen te houden.

Het is natuurlijk een sprookje te veronderstellen dat al die vluchtelingen hier straks een huis en een baan zullen hebben en dat ze succesvol zullen integreren binnen onze samenlevingen. Ons huidige asielbeleid is al jaren verstopt en we kampen voortdurend met uitgeprocedeerde asielzoekers die niet willen vertrekken, op straat zwerven en van kraakpand naar kraakpand verhuizen. Dit probleem zal zich straks verhonderdvoudigen en nieuwe maatschappelijke spanningen gaan oproepen.

Onder die vluchtelingen zullen ongetwijfeld nieuwe cellen van IS zitten. Geen duizenden soldaten met geweren, maar oproerkraaiers, predikers en cellen die zijn gericht op het plegen van aanslagen. Aanslagen die angst en maatschappelijke onrust veroorzaken. Bovenop dit onbeheersbare vluchtelingenprobleem is dit het perfecte recept zijn voor etnische escalatie. Groepen zullen tegen elkaar worden opgezet en de meer radicale groeperingen zullen hier gretig gebruik van maken om hun oproep tot geweld te rechtvaardigen. Dan krijg je een onbeheersbaar sneeuwbaleffect indien de eerste dodelijke slachtoffers als gevolg van die etnische onrusten zullen gaan vallen. Ook dat is een tactiek die IS nastreeft voor Europa. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en ze tegen elkaar uitspelen, met chaos en onrust als resultaat.
  Admin zaterdag 5 september 2015 @ 11:48:48 #158
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_155836958
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zweden, en ze werden doodgestoken, niet onthoofd. Die onthoofdingsclaim kwam van een extreem-rechtse site op basis van een wazige foto. De dader had die ochtend gehoord dat ie uitgezet zou worden. Na de aanval probeerde hij zelfmoord te plegen.
http://www.bbc.com/news/world-europe-33905334
Dank voor de aanvullende informatie.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:50:24 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155836988
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De kans dat je dood gaat aan kanker of hart en vaatziekten is nog groter, dus waarom zorgen maken :)
Uiteindelijk gaan we allemaal dood!!!EINZ
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155839296
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het zijn allesbehalve loze woorden. De aanslagen in 2015 verspreid door Europa heeft al aangetoond dat IS binnen als buiten Europa cellen heeft met als doel aanslagen te plegen.
Dat was Al-Qaida, ff beter het nieuws volgen.

quote:
Een onbeheersbare vluchtelingenstroom is een tactische zet van IS om delen van Europa te destabiliseren. Daarin zijn ze geslaagd. De Zuid-Europese grenzen zijn doorbroken en de vluchtelingenstroom is nergens tegen te houden.
Ff mn post nog eens lezen. Want die heb je wel gequote maar niet gelezen.

quote:
Het is natuurlijk een sprookje te veronderstellen dat al die vluchtelingen hier straks een huis en een baan zullen hebben en dat ze succesvol zullen integreren binnen onze samenlevingen. Ons huidige asielbeleid is al jaren verstopt en we kampen voortdurend met uitgeprocedeerde asielzoekers die niet willen vertrekken, op straat zwerven en van kraakpand naar kraakpand verhuizen. Dit probleem zal zich straks verhonderdvoudigen en nieuwe maatschappelijke spanningen gaan oproepen.
Zij zijn slachtoffer van een oorlog en zijn in barre levensomstandigheden omstandigheden gevlucht en iedere dag is overleven.

Jouw "comfort" wordt bedreigt door fantasieën over wat er mogelijk allemaal niet "zou kunnen" gebeuren. En ja, misschien maak je nog eens wat mee op TV. Die factor interesseert me het allerminst.

quote:
Onder die vluchtelingen zullen ongetwijfeld nieuwe cellen van IS zitten. Geen duizenden soldaten met geweren, maar oproerkraaiers, predikers en cellen die zijn gericht op het plegen van aanslagen. Aanslagen die angst en maatschappelijke onrust veroorzaken. Bovenop dit onbeheersbare vluchtelingenprobleem is dit het perfecte recept zijn voor etnische escalatie. Groepen zullen tegen elkaar worden opgezet en de meer radicale groeperingen zullen hier gretig gebruik van maken om hun oproep tot geweld te rechtvaardigen. Dan krijg je een onbeheersbaar sneeuwbaleffect indien de eerste dodelijke slachtoffers als gevolg van die etnische onrusten zullen gaan vallen. Ook dat is een tactiek die IS nastreeft voor Europa. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en ze tegen elkaar uitspelen, met chaos en onrust als resultaat.
Nou, dan zal ik maar een enkeltje Canada voor je boeken. Wil je dat er ook een giro actie voor jou komt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 05-09-2015 13:49:07 ]
pi_155844969
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat was Al-Qaida, ff beter het nieuws volgen.

[..]

Ff mn post nog eens lezen. Want die heb je wel gequote maar niet gelezen.

[..]

Zij zijn slachtoffer van een oorlog en zijn in barre levensomstandigheden omstandigheden gevlucht en iedere dag is overleven.

Jouw "comfort" wordt bedreigt door fantasieën over wat er mogelijk allemaal niet "zou kunnen" gebeuren. En ja, misschien maak je nog eens wat mee op TV. Die factor interesseert me het allerminst.

[..]

Nou, dan zal ik maar een enkeltje Canada voor je boeken. Wil je dat er ook een giro actie voor jou komt?
De aanslagen die dit jaar in verschillende Europese steden zijn gepleegd waren aan IS geallieerd en niet aan Al Qaida. Er zijn al aanslagen gepleegd door terug gekeerde Syriëgangers. Dus jouw stelling klopt niet.

Ook de aanslag in Turkije (waar miljoenen vluchtelingen zitten) was geallieerd aan IS en deed Turkije het besluit nemen om actief deel te nemen aan de oorlog met IS.

Ik ga zeker niet alle vluchtelingen een terroristisch stempeltje opdrukken, maar het is hoogst naïef te veronderstellen dat er onder die vluchtelingen geen mensen zitten met andere motieven. Economische gelukzoekers waarvoor de grenzen normaal gesproken gesloten zouden blijven of terroristische cellen die juist misbruik maken van de chaos aan de Europese grenzen.

Bovendien verkoop je die vluchtelingen gebakken lucht door te veronderstellen dat ze hier een bestaan kunnen opbouwen. Dat gaat niet gebeuren in een land die nog steeds 600.000 werklozen telt. Waar de woningmarkt volledig verstopt is. Waar de gezondheidszorg onbetaalbaar wordt. Waar de etnische tegenstellingen onder de bevolkingsgroepen groeiende is. Waar het asielbeleid doodgelopen is en waar uitgeprocedeerde asielzoekers nog steeds over straat zwerven. Waar een bestaande regering bijna viel over de zogenoemde bed-bad-brood-regeling. Verkoop deze mensen geen leugens, want hun bestaan zal zich hoofdzakelijk blijven afspelen in overbevolkte opvangplekken waar ze geen kant op kunnen of ze vluchten naar de straat waar hen een onzekere toekomst wacht. Dit is wat je als land gaat importeren. Daar tekent geen enkele weldenkende Nederlander voor. Ik wordt een beetje moe van de emotie-hype rondom vluchtelingen. Vertel het eerlijke verhaal in plaats van het zielige verhaal.

Er zijn alternatieven. Een eerlijke verdeling over de EU-lidstaten. (daar hebben de EU-lidstaten vandaag wederom geen overeenstemming over te bereiken) of opvang in de regio zelf. Saoedi-Arabië, Qatar en andere steenrijke oliestaten laten ons het vuile werk opknappen. Laten het Westen hun vuile oorlogen voeren. Daar moet je volgens jou maar voor wegkijken of emigreren naar Canada? Hoe veel gekker wil je het nog maken?
pi_155845092
En over 10 jaar, wanneer de ene aanslag na de andere aanslag plaatsvindt, vragen hoe we zo naïef hadden kunnen zijn.

Isis weet dat ze het met conventionele wapens nooit kunnen winnen, daarom doen ze het via migratie. Vrij slimme strategie moet ik ze nageven.
pi_155845301
Daar zie ik IS wel voor aan, de zg ''Paard van Troje'' methode heeft in het verleden altijd vrij goed gewerkt om te infiltreren in een organisatie of samenleving.

Maar echt overtuigd zal ik pas worden als er terreur video's gaan verschijnen met dezelfde acties, maar dan gemaakt op het Europese vaste land.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zaterdag 5 september 2015 @ 20:23:16 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155848907
Die infiltratietheorie is heel aannemelijk. Hoeveel goedgetrainde solo-opererende guerrillero's heb je nodig om Europa onveilig te maken? Honderd, in eerste instantie? Eenmaal in Europa gearriveerd vinden die gemakkelijk aansluiting bij terreurcellen op het continent. Of voeren ze in eenzaamheid hun acties uit, daar zijn ze speciaal op getraind. Honderd op een vluchtelingenmassa van 100.000 is maar 0.1%, dat laat zich in alle chaos niet zo eenvoudig opsporen. Als je uitgaat van grotere aantallen vluchtelingen, en waarom niet, men spreekt al over miljoenen, dan kun je met hetzelfde promillage een veel groter leger kweken.

Zo'n theorie is tevens een recept voor paranoia, het is Europa's totale angstscenario; en mocht de theorie waar zijn, dan is het zeker dat "ons hier" nog heel veel ellende en geweld staat te wachten, dat we afstevenen op een burgeroorlogachtige situatie die we niet meer kennen sinds de grote volksverhuizingen in de vijfde eeuw na Christus.

Als, hè. Maar alleen het idee dat zo'n hypothese zich tumorsgewijs als mogelijke werkelijkheid vastzet in de Europese geest, doet de spindoctors van IS al huppelen van plezier. Verdeel en heers.
  zaterdag 5 september 2015 @ 20:34:41 #165
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_155849226
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zou me voorlopig maar meer zorgen maken voor als je je het verkeer begeeft. Het risico om te sterven door een verkeersongeluk is vooralsnog groter dan dat je in het mes valt van een IS-gekkie.
En dat verhoogde risico in het verkeer van de laatste jaren is weer de schuld van de MOElanders die punt 1 nuchter al totaal niet kunnen rijden en punt 2 laat staan met wodka in hun mik.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zaterdag 5 september 2015 @ 20:59:13 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155850037
Dit is ook een mooie, schokkende video de historische proporties van het hele gebeuren goed in beeld brengt:
The End Times are wild
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:28:14 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155850929
Nu ja, schokkend is de video wel, maar of ie de historische proporties van het gebeuren goed in beeld brengt, betwijfel ik. Ik zie vooral een ratjetoe aan fragmenten waartussen we zelf maar een rode draad moeten vinden, op basis van aannames en oppervlakkige gelijkenissen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:43:26 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155851482
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:28 schreef Ringo het volgende:
Nu ja, schokkend is de video wel, maar of ie de historische proporties van het gebeuren goed in beeld brengt, betwijfel ik. Ik zie vooral een ratjetoe aan fragmenten waartussen we zelf maar een rode draad moeten vinden, op basis van aannames en oppervlakkige gelijkenissen.
Europa wordt dit decennium voorgoed veranderd. En dat gaan jij of ik niet stoppen, ongeacht hoeveel topics we op FOK! posten.
The End Times are wild
pi_155851914
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:52 schreef BlauweSporttas het volgende:
En over 10 jaar, wanneer de ene aanslag na de andere aanslag plaatsvindt, vragen hoe we zo naïef hadden kunnen zijn.

Isis weet dat ze het met conventionele wapens nooit kunnen winnen, daarom doen ze het via migratie. Vrij slimme strategie moet ik ze nageven.
Wat had je willen voorkomen? Mensen willen met macht en in grote groepen een land in. Daar kan best een raddraaier tussenzitten maar de meesten staan gewoon op "survival-mode". Ik zou precies hetzelfde doen als ik de wil had om te leven. Je wil uit de ellende en naar een land dat wel een fuck geeft. Die laten zich moeilijk tegenhouden.

Een muur om syrie bouwen gaat niet en terugsturen of oppakken gaat ook niet als het om grote aantallen gaat.

Het "ja, 'zij' (regering, leger, politie) moeten ze maar uitzetten". Dat lukt niet, daar hebben we de mankracht niet voor (meld je maar aan als je je geroepen voelt) en dat zou ook onder dwang of geweld moeten waardoor schandalen ontstaan. En dan nog, waar sturen we ze dan naartoe. We kunnen groepen mensen niet als vuilnis behandelen omdat er een klein percentage bij kan zitten dat het criminele pad op kan gaan.

Ik zie dit als een beweging in de tijd. Het is zoals het is en geen individu die dit had kunnen voorkomen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:58:58 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155852055
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:43 schreef LXIV het volgende:

Europa wordt dit decennium voorgoed veranderd. En dat gaan jij of ik niet stoppen, ongeacht hoeveel topics we op FOK! posten.
Europa is al zo'n vijf eeuwen bezig om zichzelf en de wereld voorgoed te veranderen. Daar doen die laatste vijftig voortsukkelende vredesjaren weinig aan af.
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:04:30 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155852242
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Europa is al zo'n vijf eeuwen bezig om zichzelf en de wereld voorgoed te veranderen. Daar doen die laatste vijftig voortsukkelende vredesjaren weinig aan af.
Er is ook altijd een stabiele kern in Europa geweest. Ondanks alle woelingen zijn ook heel veel zaken in Europa wezenlijk onveranderd gebleven. Dat gaat nu veranderen.
The End Times are wild
pi_155852456
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met Fok bereik je sowieso weinig tot niets.

Misschien zou het helpen om de computer uit te zetten en de straat op te gaan om discussies aan te gaan.
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:19:43 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155852871
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Met Fok bereik je sowieso weinig tot niets.

Misschien zou het helpen om de computer uit te zetten en de straat op te gaan om discussies aan te gaan.
Dat helpt ook niet. De vraag is of je eigenlijk iets zou moeten doen. Europa is zwak en decadent geworden. Die vluchtelingen komen het karwei alleen maar afmaken. Mensen gaan liever tot hun 35-ste "lol maken" als dat ze een gezin stichten. Het is niet aan de vluchtelingen te wijten dat het geboortecijfer in Europa zo laag is.
Europa kun je beter vergelijken met een plant, die zijn bloeiperiode gehad heeft en nu langzaam begint te verdorren. Dan komen er andere planten die deze plant overwoekeren. Die vluchtelingen zijn dus eerder een symptoom dan de oorzaak.
The End Times are wild
  zaterdag 5 september 2015 @ 23:19:26 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155855126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:04 schreef LXIV het volgende:
Er is ook altijd een stabiele kern in Europa geweest. Ondanks alle woelingen zijn ook heel veel zaken in Europa wezenlijk onveranderd gebleven. Dat gaat nu veranderen.
De Eerste Wereldoorlog wordt ook gezien als het einde van het 'oude' Europa. Daarna gingen we nog even vrolijk door, toen ging het toch weer mis en volgde Wereldoorlog II. Na die oorlog wist Europa zich opnieuw uit te vinden. De magie van die uitvinding lijkt nu uitgewerkt.
  zaterdag 5 september 2015 @ 23:23:05 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155855230
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

De Eerste Wereldoorlog wordt ook gezien als het einde van het 'oude' Europa. Daarna gingen we nog even vrolijk door, toen ging het toch weer mis en volgde Wereldoorlog II. Na die oorlog wist Europa zich opnieuw uit te vinden. De magie van die uitvinding lijkt nu uitgewerkt.
Vanaf 1910 gaat het eigenlijk al achteruit. Ook dit zijn feitelijk nog allemaal naweeën van de Tweede Wereldoorlog.
Op zich is er ook niets buitennissigs aan de hand. Een rijk komt op, bloeit en vervalt weer. Zo is het al tientallen malen gegaan. Wij zitten in de vervalperiode. Waarbij ik nog expliciet wil vermelden dat dit verval niet komt door de vluchtelingen/migranten. Zij zijn eerder een symptoom van dit verval, net zoals in bijv. het Romeinse Rijk.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')