abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145225779
quote:
BERLIJN -

De extremisten van Islamitische Staat (ISIS) smeden in hun bolwerken in het noorden van Syrië en Irak plannen om groepjes terroristen als vluchtelingen naar West-Europa te loodsen.

Syriërs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Syriërs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Foto: EPA

Dit meldde zondag de Duitse krant Bild am Sonntag die zich op kringen in de veiligheidsdiensten beroept.

Amerikaanse geheim agenten zouden gesprekken hebben afgeluisterd waar ISIS-leiders plannen ontvouwen om groepjes van vier terroristen als vluchtelingen naar Europa te sturen. Het plan zou mede zijn ontstaan omdat vliegvelden en vliegtuigen steeds beter worden beveiligd.

Het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Bild am Sonntag bevestigd dat ze van dit scenario op de hoogte is. Maar er zijn geen aanwijzingen dat er concreet aanslagen in Duitsland worden voorbereid.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_van_Troje___.html
Alsof we nog niet bang genoeg waren. -O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2014 18:42:58 ]
pi_145225800
En ja, dat paard kan praten. :P
pi_145225947
Alle grenzen dicht !!!!! :(
pi_145225963
quote:
9s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Alsof we nog niet bang genoeg waren. -O-
Elke halve scheet van IS wordt momenteel breed uitgemeten.

Je zou bijna gaan denken dat de westerse overheden het erom doen.

Dit soort nieuws kun je denk ik ook beter geheim houden als inlichtingendienst. Je maakt mensen er alleen maar gek mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:46:01 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_145225979
Als ik de krantenberichten van de laatste weken mag geloven worden de IS-strijders al massaal geronseld in de moskeeën in ons eigen land. Dus waarom ze nu ook nog van buiten moeten komen ontgaat me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_145225996
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als ik de krantenberichten van de laatste weken mag geloven worden de IS-strijders al massaal geronseld in de moskeeën in ons eigen land. Dus waarom ze nu ook nog van buiten moeten komen ontgaat me.
Dus dat.
pi_145226003
Die komen dus via Griekenland?
pi_145226033
quote:
Vreemd verhaal inderdaad.
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:49:46 #9
346939 Janneke141
pi_145226165
Ik vraag me trouwens nog steeds af of dat hele IS wel zo'n centraal georganiseerde organisatie is, als soms wordt gesuggereerd. Rondom dat kalifaat zelf zal nog wel een redelijk compacte, samenhangende groep zitten, maar ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat er daaromheen aardig wat plukjes random fundamentalisten hoofden afhakken en snode plannen smeden en vooral hard roepen dat ze bij IS horen, zonder dat boven in de boom iemand weet wie het zijn en wat ze doen.
pi_145226501
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vraag me trouwens nog steeds af of dat hele IS wel zo'n centraal georganiseerde organisatie is, als soms wordt gesuggereerd. Rondom dat kalifaat zelf zal nog wel een redelijk compacte, samenhangende groep zitten, maar ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat er daaromheen aardig wat plukjes random fundamentalisten hoofden afhakken en snode plannen smeden en vooral hard roepen dat ze bij IS horen, zonder dat boven in de boom iemand weet wie het zijn en wat ze doen.
De eerste vorm die jij noemt (losse groepjes, weinig samenhang) is Al Qaida, IS is wat dat betreft veel beter georganiseerd en maakt beter gebruik van social media en andere moderne communicatie. Het is in tegenstelling tot Al Qaida wel degelijk van 'bovenaf' geregeld. Vandaar dat het trainen en hersenspoelen van nieuwe strijdkrachten in Europa redelijk efficient verloopt en de aantallen behoorlijk groot zijn.

Er zit ook een vrij sterke propaganda machine achter. Wat dat betreft is IS strijders Europa binnen halen als vluchtelingen wel een must voor IS. Bij veel Europese Jihadisten zal toch enige terughoudendheid zijn bij het aanvallen van het gastland of het uitvoeren van acties die voor familie ook gevolgen hebben. Dit soort bedenkingen hebben de meer hardcore IS strijders uit Irak en Syrie niet.
pi_145226597
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik geloof er ook geen flikker van.
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:02:28 #12
346939 Janneke141
pi_145226747
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:56 schreef Nintex het volgende:
De eerste vorm die jij noemt (losse groepjes, weinig samenhang) is Al Qaida, IS is wat dat betreft veel beter georganiseerd en maakt beter gebruik van social media en andere moderne communicatie. Het is in tegenstelling tot Al Qaida wel degelijk van 'bovenaf' geregeld. Vandaar dat het trainen en hersenspoelen van nieuwe strijdkrachten in Europa redelijk efficient verloopt en de aantallen behoorlijk groot zijn.
Is dat een vermoeden, of hebben we daar bewijs van?
pi_145226866
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:56 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er zit ook een vrij sterke propaganda machine achter. Wat dat betreft is IS strijders Europa binnen halen als vluchtelingen wel een must voor IS. Bij veel Europese Jihadisten zal toch enige terughoudendheid zijn bij het aanvallen van het gastland of het uitvoeren van acties die voor familie ook gevolgen hebben. Dit soort bedenkingen hebben de meer hardcore IS strijders uit Irak en Syrie niet.
Heb je ook aanwijzigingen om een dergelijke stelling te poneren?
pi_145226959
De westerse media zijn voor IS denk ik nog wel de grootste propagandamachine.
pi_145227008
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is dat een vermoeden, of hebben we daar bewijs van?
Je hebt een enigszins goede organisatiestructuur nodig om soldaten uit Nederland en Belgie naar de juiste plek op het slagveld in Syrie of Irak te krijgen. Ook de gecoördineerde media releases en twitter-acties e.d. tonen aan dat er bij IS wel degelijk een organisatiestructuur is.

Bovendien uiten ze zichzelf als een soort van bedrijf voor jihadisten met jaarrapporten van de overwinningen.
http://www.understandingw(...)Annual_Reports_0.pdf

quote:
This observation of ISIS as an insurgency in Iraq combines with the observation that they are functioning as a military rather than as a terrorist network. A counter-terrorism strategy that does not take these characteristics into consideration will under-estimate and fail to defeat this enemy
pi_145227178
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
De westerse media zijn voor IS denk ik nog wel de grootste propagandamachine.
Terreur = anti-propaganda.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_145227240
quote:
Deze staan al lang op de radar van inlichtingendiensten. Opgaan in de grote stroom vluchtelingen geeft hen de kans onder de radar te blijven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_145227360
Iedere 'gematigde' moslim is eigenlijk een ISIS-strijder in spe.
pi_145227397
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:16 schreef DrDentz het volgende:
Wat stel je voor?
pi_145227424
Zelf je hoofd eraf halen voor hunnie het doen.
pi_145227460
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:17 schreef DrDentz het volgende:
Zelf je hoofd eraf halen voor hunnie het doen.
:')
pi_145233270
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:16 schreef DrDentz het volgende:
Namens Bin Laden bedankt.
pi_145233503
IS heeft al bereikt wat ze wil: angst.
pi_145233642
Lees het verhaal van Troje anders even voordat je deze uitdrukking gebruikt.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2014 21:10:00 ]
pi_145233686
Je loopt natuurlijk altijd het risico dat er terroristen onder de vluchtelingen zitten, al dan niet gestuurd door IS.

Eerder dit jaar waren daar al berichten over: http://www.gelderlander.n(...)isdadigers-1.4198066
pi_145240386
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:09 schreef LelijKnap het volgende:
Lees het verhaal van Troje anders even voordat je deze uitdrukking gebruikt.
Zo kopte de Telegraaf, wijsneus.
pi_145240513
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zo kopte de Telegraaf, wijsneus.
Dan zou ik van harte aanraden die krant nooit meer te lezen en/of blind hunner debiele zooi over te nemen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:33:24 #28
346939 Janneke141
pi_145240578
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dan zou ik van harte aanraden die krant nooit meer te lezen en/of blind hunner debiele zooi over te nemen.
Vanuit het oogpunt van de Telegraaf haalt links Nederland asielzoekers binnen alsof het kadootjes zijn. Pas als je het binnen de poort hebt blijkt er wat in te zitten dat van binnenuit oorlog begint te voeren.
pi_145240616
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vertel jij anders even waarom het een verkeerd gebruik van 'het paard van Troje' is binnen deze context?

Ik bedoel... stel dat het waar is en IS strijders binnenkomen onder de valse claim dat ze vluchten voor het geweld in Syrië... dan is dat toch een soort Trojaans paard, of ben ik nu ook compleet debiel?
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:37:04 #30
346939 Janneke141
pi_145240696
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vertel jij anders even waarom het een verkeerd gebruik van 'het paard van Troje' is binnen deze context?

Ik bedoel... stel dat het waar is en IS strijders binnenkomen onder de valse claim dat ze vluchten voor het geweld in Syrië... dan is dat toch een soort Trojaans paard, of ben ik nu ook compleet debiel?
Het Trojaanse paard werd binnen gehaald als een kado, als iets dat ze graag wilden hebben. Vergelijk het maar met trojans op je pc; je haalt iets binnen dat je graag wil en krijgt er iets bij dat je aanvalt.

Asielzoekers haal je niet binnen omdat je dat graag wil, maar omdat je dat uit menselijke overwegingen moet doen. Toch een verschil.
pi_145240713
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
Vanuit het oogpunt van de Telegraaf haalt links Nederland asielzoekers binnen alsof het kadootjes zijn. Pas als je het binnen de poort hebt blijkt er wat in te zitten dat van binnenuit oorlog begint te voeren.
Behalve dat asielzoekers nooit en nu ook niet als kado voor de al aanwezige bevolking verkocht werd. Immigratie daarnaast wellicht wel. En dit specifieke getal wordt het al helemaal niet als zodoende verkocht. Daarbovenop komt nog eens een algemeen bewustzijn, bij zowel de burger als bij de politiek, van het risico van deze specifieke groep ''asielzoekers''.

En nog iets; Troje was niet alleen een cadeau, het was bovenal een teken, een teken van vrede; een witte vlag bijna; einde van een oorlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2014 23:37:49 ]
pi_145240744
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het Trojaanse paard werd binnen gehaald als een kado, als iets dat ze graag wilden hebben. Vergelijk het maar met trojans op je pc; je haalt iets binnen dat je graag wil en krijgt er iets bij dat je aanvalt.

Asielzoekers haal je niet binnen omdat je dat graag wil, maar omdat je dat uit menselijke overwegingen moet doen. Toch een verschil.
Dat snapte ik, maar toch bedankt voor de toelichting ;)
pi_145240812
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Behalve dat asielzoekers nooit en nu ook niet als kado voor de al aanwezige bevolking verkocht werd. Immigratie daarnaast wellicht wel. En dit specifieke getal wordt het al helemaal niet als zodoende verkocht. Daarbovenop komt nog eens een algemeen bewustzijn, bij zowel de burger als bij de politiek, van het risico van deze specifieke groep ''asielzoekers''.

En nog iets; Troje was niet alleen een cadeau, het was bovenal een teken, een teken van vrede; een witte vlag bijna; einde van een oorlog.
Ik denk dat je zult moeten accepteren dat het begrip 'Trojaans paard' breder wordt gebruikt dan jij zou willen. ;)
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:41:48 #34
346939 Janneke141
pi_145240862
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik denk dat je zult moeten accepteren dat het begrip 'Trojaans paard' breder wordt gebruikt dan jij zou willen. ;)
Dat het gebeurt maakt het nog niet terecht.
pi_145240926
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat het gebeurt maakt het nog niet terecht.
Strikt gezien niet nee. Maar hoe boeiend is het?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2014 23:43:53 ]
pi_145240976
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Strikt gezien niet nee. Maar hoe boeiend is het?
Ach, alles is relatief. Het is toch best zonde als uitspraken als deze waarde verliezen?
pi_145241041
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ach, alles is relatief. Het is toch best zonde als uitspraken als deze waarde verliezen?
Meh, vind ik meevallen. Volgens mij kennen de meeste mensen het verhaal wel. Het begrip is echter breder in te zetten omdat het aangeeft dat je iets vijandigs binnenhaalt terwijl je dat niet verwachtte.
pi_145241116
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Meh, vind ik meevallen. Volgens mij kennen de meeste mensen het verhaal wel. Het begrip is echter breder in te zetten omdat het aangeeft dat je iets vijandigs binnenhaalt terwijl je dat niet verwachtte.
''terwijl je het niet verwachtte'' is inderdaad de verbreding waar ik tegen ben omdat het 't punt ondermijnt en in deze situatie niet eens klopt. Maar goed ja, genoeg er over.
pi_145241156
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

''terwijl je het niet verwachtte'' is inderdaad de verbreding waar ik tegen ben omdat het 't punt ondermijnt en in deze situatie niet eens klopt. Maar goed ja, genoeg er over.
Dat kan. ^O^
pi_145241178
Ze zitten hier al en het is nu maar afwachten op jeweetwel...
pi_145241216
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:51 schreef getfitbysmith het volgende:
Ze zitten hier al en het is nu maar afwachten op jeweetwel...
En wanneer komt jeweetwel?
pi_145241260
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nog even: Ben je overigens ook tegen het gebruik van het begrip "Trojan Horse" binnen de ICT? Want dat wordt daar dan ook verkeerd gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2014 23:55:13 ]
pi_145241316
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

En wanneer komt jeweetwel?
Vooralsnog is er in NL nog niets gebeurd, terwijl de media moord en brand schreeuwt. Ja, de Moord op Theo van Gogh, maar dat is al weer even geleden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2014 23:56:44 ]
pi_145241320
Het lijkt me sowieso verstandig om onze grenzen te sluiten. Niet omdat de mensen in andere delen van de wereld geen reden hebben om te vluchten, wel omdat we de vluchtelingenstromen gewoon niet goed kunnen controleren en we ons hier niet nog meer problemen op de hals moeten halen.
pi_145241420
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:56 schreef luxerobots het volgende:
Het lijkt me sowieso verstandig om onze grenzen te sluiten. Niet omdat de mensen in andere delen van de wereld geen reden hebben om te vluchten, wel omdat we de vluchtelingenstromen gewoon niet goed kunnen controleren en we ons hier niet nog meer problemen op de hals moeten halen.
Misschien moeten we de bootjes met vluchtelingen wel tot zinken brengen. Dat zal ze na een aantal keer er van weerhouden de oversteek te maken. En Turkije moet gewoon een groter, elektrisch hek neerkwakken en alle vluchtelingen terug Syrië in trappen. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2014 00:00:08 ]
pi_145241442
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog even: Ben je overigens ook tegen het gebruik van het begrip "Trojan Horse" binnen de ICT? Want dat wordt daar dan ook verkeerd gebruikt.
Nouja, als het binnenkomt via een mail die iets leuks verkoopt (een gewonnen prijs), dan misschien. Al mis je dan wel een belangrijk deel van de uitspraak; de schijn van vrede.

Een mail naar je ex met het bericht dat je het wil goedmaken (haar vergeeft oid) met zogenaamd een lieve foto (oid) die ze kan openen zou zich bijvoorbeeld prima lenen voor het gebruik ''Trojan horse''.
pi_145241485
Wat een bangmakerij zeg.

IS is gewoon een paar rondreizende extremistische rrelschoppers, nu toevallig in Syrie, nou en?

Niets om je druk om te maken, zeker niet in westerse landen en dan met name Nederland, hoe zouden ze hier moeten komen? Onmogelijk! en aanhagers hebben ze hier ook niet dus risico is nul.

Paniek schoppers.
pi_145241572
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nouja, als het binnenkomt via een mail die iets leuks verkoopt (een gewonnen prijs), dan misschien. Al mis je dan wel een belangrijk deel van de uitspraak; de schijn van vrede.

Een mail naar je ex met het bericht dat je het wil goedmaken (haar vergeeft oid) met zogenaamd een lieve foto (oid) die ze kan openen zou zich bijvoorbeeld prima lenen voor het gebruik ''Trojan horse''.
Dan wel ja, maar ja.. het wordt dus veel breder gebruikt. Ook in de ICT. ;) Live with it.
pi_145241574
Mwoh, mafkezen zat die hun anti-westerse woorden tot daden omzetten hoor, alleen jammer dat je (haast) onmogelijk onopgemerkt in bezit van een kratje kalasjnikovs/explosieven kan komen.

En ik zie ze al aankloppen bij het lokale asielzoekerscentrum, inmiddels "vol" met Syriërs die hun bestaan en vrienden/familie aan IS zijn kwijtgeraakt..... ideale recept voor een lynchpartij.
pi_145241588
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vooralsnog is er in NL nog niets gebeurd, terwijl de media moord en brand schreeuwt. Ja, de Moord op Theo van Gogh, maar dat is al weer even geleden.
Dit.

Wat is er nou helemaal gebeurd? Die extremisten hebben een europatourtje gemaakt, o.a. Engeland, Madrid, uitstapje gemaakt naar Amerika en even een dagje Amsterdam.

Pas geleden waren ze in de Schilderswijk, zijn daar koppen afgehakt, nee he?

Nou en, niets aan het handje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')