Alsof we nog niet bang genoeg waren.quote:BERLIJN -
De extremisten van Islamitische Staat (ISIS) smeden in hun bolwerken in het noorden van Syrië en Irak plannen om groepjes terroristen als vluchtelingen naar West-Europa te loodsen.
Syriërs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Syriërs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Foto: EPA
Dit meldde zondag de Duitse krant Bild am Sonntag die zich op kringen in de veiligheidsdiensten beroept.
Amerikaanse geheim agenten zouden gesprekken hebben afgeluisterd waar ISIS-leiders plannen ontvouwen om groepjes van vier terroristen als vluchtelingen naar Europa te sturen. Het plan zou mede zijn ontstaan omdat vliegvelden en vliegtuigen steeds beter worden beveiligd.
Het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Bild am Sonntag bevestigd dat ze van dit scenario op de hoogte is. Maar er zijn geen aanwijzingen dat er concreet aanslagen in Duitsland worden voorbereid.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_van_Troje___.html
Elke halve scheet van IS wordt momenteel breed uitgemeten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Alsof we nog niet bang genoeg waren.![]()
Dus dat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als ik de krantenberichten van de laatste weken mag geloven worden de IS-strijders al massaal geronseld in de moskeeën in ons eigen land. Dus waarom ze nu ook nog van buiten moeten komen ontgaat me.
Vreemd verhaal inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als ik de krantenberichten van de laatste weken mag geloven worden de IS-strijders al massaal geronseld in de moskeeën in ons eigen land. Dus waarom ze nu ook nog van buiten moeten komen ontgaat me.
De eerste vorm die jij noemt (losse groepjes, weinig samenhang) is Al Qaida, IS is wat dat betreft veel beter georganiseerd en maakt beter gebruik van social media en andere moderne communicatie. Het is in tegenstelling tot Al Qaida wel degelijk van 'bovenaf' geregeld. Vandaar dat het trainen en hersenspoelen van nieuwe strijdkrachten in Europa redelijk efficient verloopt en de aantallen behoorlijk groot zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vraag me trouwens nog steeds af of dat hele IS wel zo'n centraal georganiseerde organisatie is, als soms wordt gesuggereerd. Rondom dat kalifaat zelf zal nog wel een redelijk compacte, samenhangende groep zitten, maar ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat er daaromheen aardig wat plukjes random fundamentalisten hoofden afhakken en snode plannen smeden en vooral hard roepen dat ze bij IS horen, zonder dat boven in de boom iemand weet wie het zijn en wat ze doen.
Ik geloof er ook geen flikker van.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vraag me trouwens nog steeds af of dat hele IS wel zo'n centraal georganiseerde organisatie is, als soms wordt gesuggereerd. Rondom dat kalifaat zelf zal nog wel een redelijk compacte, samenhangende groep zitten, maar ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat er daaromheen aardig wat plukjes random fundamentalisten hoofden afhakken en snode plannen smeden en vooral hard roepen dat ze bij IS horen, zonder dat boven in de boom iemand weet wie het zijn en wat ze doen.
Is dat een vermoeden, of hebben we daar bewijs van?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:56 schreef Nintex het volgende:
De eerste vorm die jij noemt (losse groepjes, weinig samenhang) is Al Qaida, IS is wat dat betreft veel beter georganiseerd en maakt beter gebruik van social media en andere moderne communicatie. Het is in tegenstelling tot Al Qaida wel degelijk van 'bovenaf' geregeld. Vandaar dat het trainen en hersenspoelen van nieuwe strijdkrachten in Europa redelijk efficient verloopt en de aantallen behoorlijk groot zijn.
Heb je ook aanwijzigingen om een dergelijke stelling te poneren?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:56 schreef Nintex het volgende:
[..]
De eerste vorm die jij noemt (losse groepjes, weinig samenhang) is Al Qaida, IS is wat dat betreft veel beter georganiseerd en maakt beter gebruik van social media en andere moderne communicatie. Het is in tegenstelling tot Al Qaida wel degelijk van 'bovenaf' geregeld. Vandaar dat het trainen en hersenspoelen van nieuwe strijdkrachten in Europa redelijk efficient verloopt en de aantallen behoorlijk groot zijn.
Er zit ook een vrij sterke propaganda machine achter. Wat dat betreft is IS strijders Europa binnen halen als vluchtelingen wel een must voor IS. Bij veel Europese Jihadisten zal toch enige terughoudendheid zijn bij het aanvallen van het gastland of het uitvoeren van acties die voor familie ook gevolgen hebben. Dit soort bedenkingen hebben de meer hardcore IS strijders uit Irak en Syrie niet.
Je hebt een enigszins goede organisatiestructuur nodig om soldaten uit Nederland en Belgie naar de juiste plek op het slagveld in Syrie of Irak te krijgen. Ook de gecoördineerde media releases en twitter-acties e.d. tonen aan dat er bij IS wel degelijk een organisatiestructuur is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is dat een vermoeden, of hebben we daar bewijs van?
quote:This observation of ISIS as an insurgency in Iraq combines with the observation that they are functioning as a military rather than as a terrorist network. A counter-terrorism strategy that does not take these characteristics into consideration will under-estimate and fail to defeat this enemy
Terreur = anti-propaganda.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
De westerse media zijn voor IS denk ik nog wel de grootste propagandamachine.
Deze staan al lang op de radar van inlichtingendiensten. Opgaan in de grote stroom vluchtelingen geeft hen de kans onder de radar te blijven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Wat stel je voor?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:16 schreef DrDentz het volgende:
Iedere 'gematigde' moslim is eigenlijk een ISIS-strijder in spe.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:17 schreef DrDentz het volgende:
Zelf je hoofd eraf halen voor hunnie het doen.
Namens Bin Laden bedankt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:16 schreef DrDentz het volgende:
Iedere 'gematigde' moslim is eigenlijk een ISIS-strijder in spe.
Zo kopte de Telegraaf, wijsneus.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:09 schreef LelijKnap het volgende:
Lees het verhaal van Troje anders even voordat je deze uitdrukking gebruikt.
Dan zou ik van harte aanraden die krant nooit meer te lezen en/of blind hunner debiele zooi over te nemen.quote:
Vanuit het oogpunt van de Telegraaf haalt links Nederland asielzoekers binnen alsof het kadootjes zijn. Pas als je het binnen de poort hebt blijkt er wat in te zitten dat van binnenuit oorlog begint te voeren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan zou ik van harte aanraden die krant nooit meer te lezen en/of blind hunner debiele zooi over te nemen.
Vertel jij anders even waarom het een verkeerd gebruik van 'het paard van Troje' is binnen deze context?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan zou ik van harte aanraden die krant nooit meer te lezen en/of blind hunner debiele zooi over te nemen.
Het Trojaanse paard werd binnen gehaald als een kado, als iets dat ze graag wilden hebben. Vergelijk het maar met trojans op je pc; je haalt iets binnen dat je graag wil en krijgt er iets bij dat je aanvalt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vertel jij anders even waarom het een verkeerd gebruik van 'het paard van Troje' is binnen deze context?
Ik bedoel... stel dat het waar is en IS strijders binnenkomen onder de valse claim dat ze vluchten voor het geweld in Syrië... dan is dat toch een soort Trojaans paard, of ben ik nu ook compleet debiel?
Behalve dat asielzoekers nooit en nu ook niet als kado voor de al aanwezige bevolking verkocht werd. Immigratie daarnaast wellicht wel. En dit specifieke getal wordt het al helemaal niet als zodoende verkocht. Daarbovenop komt nog eens een algemeen bewustzijn, bij zowel de burger als bij de politiek, van het risico van deze specifieke groep ''asielzoekers''.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
Vanuit het oogpunt van de Telegraaf haalt links Nederland asielzoekers binnen alsof het kadootjes zijn. Pas als je het binnen de poort hebt blijkt er wat in te zitten dat van binnenuit oorlog begint te voeren.
Dat snapte ik, maar toch bedankt voor de toelichtingquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het Trojaanse paard werd binnen gehaald als een kado, als iets dat ze graag wilden hebben. Vergelijk het maar met trojans op je pc; je haalt iets binnen dat je graag wil en krijgt er iets bij dat je aanvalt.
Asielzoekers haal je niet binnen omdat je dat graag wil, maar omdat je dat uit menselijke overwegingen moet doen. Toch een verschil.
Ik denk dat je zult moeten accepteren dat het begrip 'Trojaans paard' breder wordt gebruikt dan jij zou willen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Behalve dat asielzoekers nooit en nu ook niet als kado voor de al aanwezige bevolking verkocht werd. Immigratie daarnaast wellicht wel. En dit specifieke getal wordt het al helemaal niet als zodoende verkocht. Daarbovenop komt nog eens een algemeen bewustzijn, bij zowel de burger als bij de politiek, van het risico van deze specifieke groep ''asielzoekers''.
En nog iets; Troje was niet alleen een cadeau, het was bovenal een teken, een teken van vrede; een witte vlag bijna; einde van een oorlog.
Dat het gebeurt maakt het nog niet terecht.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk dat je zult moeten accepteren dat het begrip 'Trojaans paard' breder wordt gebruikt dan jij zou willen.
Strikt gezien niet nee. Maar hoe boeiend is het?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat het gebeurt maakt het nog niet terecht.
Ach, alles is relatief. Het is toch best zonde als uitspraken als deze waarde verliezen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Strikt gezien niet nee. Maar hoe boeiend is het?
Meh, vind ik meevallen. Volgens mij kennen de meeste mensen het verhaal wel. Het begrip is echter breder in te zetten omdat het aangeeft dat je iets vijandigs binnenhaalt terwijl je dat niet verwachtte.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ach, alles is relatief. Het is toch best zonde als uitspraken als deze waarde verliezen?
''terwijl je het niet verwachtte'' is inderdaad de verbreding waar ik tegen ben omdat het 't punt ondermijnt en in deze situatie niet eens klopt. Maar goed ja, genoeg er over.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Meh, vind ik meevallen. Volgens mij kennen de meeste mensen het verhaal wel. Het begrip is echter breder in te zetten omdat het aangeeft dat je iets vijandigs binnenhaalt terwijl je dat niet verwachtte.
Dat kan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''terwijl je het niet verwachtte'' is inderdaad de verbreding waar ik tegen ben omdat het 't punt ondermijnt en in deze situatie niet eens klopt. Maar goed ja, genoeg er over.
En wanneer komt jeweetwel?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:51 schreef getfitbysmith het volgende:
Ze zitten hier al en het is nu maar afwachten op jeweetwel...
Nog even: Ben je overigens ook tegen het gebruik van het begrip "Trojan Horse" binnen de ICT? Want dat wordt daar dan ook verkeerd gebruikt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''terwijl je het niet verwachtte'' is inderdaad de verbreding waar ik tegen ben omdat het 't punt ondermijnt en in deze situatie niet eens klopt. Maar goed ja, genoeg er over.
Vooralsnog is er in NL nog niets gebeurd, terwijl de media moord en brand schreeuwt. Ja, de Moord op Theo van Gogh, maar dat is al weer even geleden.quote:
Misschien moeten we de bootjes met vluchtelingen wel tot zinken brengen. Dat zal ze na een aantal keer er van weerhouden de oversteek te maken. En Turkije moet gewoon een groter, elektrisch hek neerkwakken en alle vluchtelingen terug Syrië in trappen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:56 schreef luxerobots het volgende:
Het lijkt me sowieso verstandig om onze grenzen te sluiten. Niet omdat de mensen in andere delen van de wereld geen reden hebben om te vluchten, wel omdat we de vluchtelingenstromen gewoon niet goed kunnen controleren en we ons hier niet nog meer problemen op de hals moeten halen.
Nouja, als het binnenkomt via een mail die iets leuks verkoopt (een gewonnen prijs), dan misschien. Al mis je dan wel een belangrijk deel van de uitspraak; de schijn van vrede.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog even: Ben je overigens ook tegen het gebruik van het begrip "Trojan Horse" binnen de ICT? Want dat wordt daar dan ook verkeerd gebruikt.
Dan wel ja, maar ja.. het wordt dus veel breder gebruikt. Ook in de ICT.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nouja, als het binnenkomt via een mail die iets leuks verkoopt (een gewonnen prijs), dan misschien. Al mis je dan wel een belangrijk deel van de uitspraak; de schijn van vrede.
Een mail naar je ex met het bericht dat je het wil goedmaken (haar vergeeft oid) met zogenaamd een lieve foto (oid) die ze kan openen zou zich bijvoorbeeld prima lenen voor het gebruik ''Trojan horse''.
Dit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vooralsnog is er in NL nog niets gebeurd, terwijl de media moord en brand schreeuwt. Ja, de Moord op Theo van Gogh, maar dat is al weer even geleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |