Dat was geen argument voor of tegen. Maar als je moslim bent, of een "islamitische achtergrond" hebt, dan weet ik uit ervaring dat het geen enkele zin heeft om met je in discussie te gaan. Dan haak ik af.quote:Op zondag 6 september 2015 08:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Sterk argument. Lees mijn pohi maar, dan weet je dat je niet verder van de waarheid kunt zitten.
Je hebt blijkbaar geen beter argument. Jammer.
Ik ben zo ongeveer de felste tegenstander van georganiseerde religie op dit forum. Alleen laten we de discussie over het toelaten van moslims wel op de juiste gronden voeren. Terrorisme is geen argument, gezien de cijfers. Wat wel een argument is, is dat je geen mensen binnen moet laten die geloven dat homo's vieze mensen zijn, dat vrouwen minderwaardig zijn en die geloven dat een wraakzuchtig, niet bestaand sprookjesfiguur je zou belonen in het hiernamaals als je geen respect toont voor mensen die niet in die nonsens geloven.quote:Op zondag 6 september 2015 08:20 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat was geen argument voor of tegen. Maar als je moslim bent, of een "islamitische achtergrond" hebt, dan weet ik uit ervaring dat het geen enkele zin heeft om met je in discussie te gaan. Dan haak ik af.
Onzin, zoals ik hierboven al aantoonde. Terrorisme is iets dat je kunt binnenhalen. Wat er nu nog niet is, kan later heel makkelijk komen. Kwestie van aantallen, en van tijd.quote:Op zondag 6 september 2015 08:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben zo ongeveer de felste tegenstander van georganiseerde religie op dit forum. Alleen laten we de discussie over het toelaten van moslims wel op de juiste gronden voeren. Terrorisme is geen argument, gezien de cijfers.
Je kunt het binnenhalen ja. Dat wil niet zeggen dat het nu ook gaat gebeuren. Dat Nederland nog een keer gaat overstromen is ook zeker. Dat wil niet zeggen dat het snel gebeurt.quote:Op zondag 6 september 2015 08:32 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Onzin, zoals ik hierboven al aantoonde. Terrorisme is iets dat je kunt binnenhalen. Wat er nu nog niet is, kan later heel makkelijk komen. Kwestie van aantallen, en van tijd.
Jouw antwoord daarop bestaat uit downplayen. "Er komen er toch niet zoveel naar Nederland. Er is toch nog nooit een Nederlander overleden als gevolg van moslimterrorisme, dus terrorisme gebruiken als argument tegen immigratie is treurig." En meer van die bullshit, stuk voor stuk oneigenlijke argumenten.
Het lijkt wel alsof je er belang bij hebt dat er meer moslims naar Nederland komen. Ik geloof je dan ook helemaal niet als je zegt dat dat niet zo is.
Het enige dat jij kunt "aantonen met cijfers", is dat er tot nu toe in Nederland weinig slachtoffers gevallen zijn door moslimterrorisme. Daaruit concludeer jij dan direct dat het *dus* allemaal wel meevalt met dat moslimterrorisme in Nederland.quote:Op zondag 6 september 2015 08:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je kunt het binnenhalen ja. Dat wil niet zeggen dat het nu ook gaat gebeuren. Dat Nederland nog een keer gaat overstromen is ook zeker. Dat wil niet zeggen dat het snel gebeurt.
Mijn argumenten zijn niet oneigenlijk. Sterker nog, ik beweer iets en kan het onderbouwen met cijfers. Jij beweert iets maar hebt er geen cijfers voor, enkel een naar voorgevoel.
En dat ik dan in jouw ogen stiekem een moslimknuffelaar ben die zich vermomt als criticaster, dat zegt meer over jouw vergevorderde paranoia. Jij denkt zo zwart-wit dat iedereen die het niet roerend met je eens is, wel een agent van het moslimextremisme moet zijn.
Hiermee impliceer je dat de huidige situatie dan nog betrekkelijk goed werktquote:Op zondag 6 september 2015 09:04 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het enige dat jij kunt "aantonen met cijfers", is dat er tot nu toe in Nederland weinig slachtoffers gevallen zijn door moslimterrorisme. Daaruit concludeer jij dan direct dat het *dus* allemaal wel meevalt met dat moslimterrorisme in Nederland.
Maar die conclusie klopt al niet. Er zijn genoeg moslimterroristen in Nederland, maar gelukkig worden er ook genoeg opgepakt. Zonder de AIVD en andere autoriteiten zouden er al heel wat doden gevallen zijn in Nederland.
LOL dus jij wilt bewust nog meer islamgekkies binnenhalen, met alle risico's van dien? Risico's die je dan vervolgens weer probeert af te dekken door er nog meer AIVD op los te laten, nog meer controle, nog meer afluisterpraktijken etc. etc.? Spoor jij eigenlijk wel?quote:Op zondag 6 september 2015 09:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Hiermee impliceer je dat de huidige situatie dan nog betrekkelijk goed werkt. Er zijn de afgelopen jaren geen doden gevallen door IS-gekkies en degenen die dan alsnog dreigen een aanslag te plegen worden voortijdig opgepakt. Kost wel wat centen, maar goed een mensenleven is ook veel waard. Waarom radicaal dit beleid veranderen en nog duurder en/of onrealistisch beleid proberen te voeren door er naar te streven dat bepaalde groepen niet in NL mogen komen
Ik adviseer je naar een huisarts te gaan en die onderbuik van je te behandelen. Ja er zal heus een terrorist meeglippen, maar denken dat ze hier allemaal een nieuw kalifaat gaan oprichtenquote:Op zondag 6 september 2015 09:25 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL dus jij wilt bewust nog meer islamgekkies binnenhalen, met alle risico's van dien? Risico's die je dan vervolgens weer probeert af te dekken door er nog meer AIVD op los te laten, nog meer controle, nog meer afluisterpraktijken etc. etc.? Spoor jij eigenlijk wel?
En hoe lang denk je eigenlijk dat dat nog goed kan blijven gaan? Tot welk percentage islamgekkies?
LOL "ja er zal heus wel een terrorist meeglippen"quote:Op zondag 6 september 2015 09:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik adviseer je naar een huisarts te gaan en die onderbuik van je te behandelen. Ja er zal heus een terrorist meeglippen, maar denken dat ze hier allemaal een nieuw kalifaat gaan oprichten. De meeste Syriėrs waren op de vlucht geslagen juist vanwege IS.
Het kan zijn dat ze op de vlucht zijn geslagen voor IS, maar maakt dat dat ze zelf geen kalifaat willen oprichten? Dat is een conclusie die daar niet uit volgt.quote:Op zondag 6 september 2015 09:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik adviseer je naar een huisarts te gaan en die onderbuik van je te behandelen. Ja er zal heus een terrorist meeglippen, maar denken dat ze hier allemaal een nieuw kalifaat gaan oprichten. De meeste Syriėrs waren op de vlucht geslagen juist vanwege IS.
De laatste keer dat een islamitische partij een aantal zetels haalde in de TK was in welk jaar ook alweer?quote:Op zondag 6 september 2015 10:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze op de vlucht zijn geslagen voor IS, maar maakt dat dat ze zelf geen kalifaat willen oprichten? Dat is een conclusie die daar niet uit volgt.
Dit soort gebral horen we al vijftien jaar.quote:Op zondag 6 september 2015 10:18 schreef defrikandel het volgende:
Ik blijf het delen. Vroeg of laat komt de Nederlander in actie.
http://dekritischenood.nl/even-serieus-nu/
"Ik ga van mijn vrijheid genieten, zolang het nog kan."quote:Op zondag 6 september 2015 10:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit soort gebral horen we al vijftien jaar.
Sinds wanneer is de Tweede Kamer (neem maar aan dat je dat bedoelt) in deze relevant?quote:Op zondag 6 september 2015 10:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De laatste keer dat een islamitische partij een aantal zetels haalde in de TK was in welk jaar ook alweer?
De islamisering van ons land is in volle gang. Zie Denk.quote:Op zondag 6 september 2015 10:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze op de vlucht zijn geslagen voor IS, maar maakt dat dat ze zelf geen kalifaat willen oprichten? Dat is een conclusie die daar niet uit volgt.
Hoe wil men anders een kalifaat bewerkstelligen?quote:Op zondag 6 september 2015 10:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de Tweede Kamer (neem maar aan dat je dat bedoelt) in deze relevant?
15 jaar?? Hoe lang komen er volgens jou al dagelijks duizenden immigranten te voet en per boot Europa binnen dan op deze schaal?quote:Op zondag 6 september 2015 10:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit soort gebral horen we al vijftien jaar.
In de jaren '90 kwamen ook dit soort grote vluchtelingenstromen (vooral uit het toenmalige Joegoslaviė en Rwanda) op gang. NL kreeg toen 25.000 tot 50.000 asielzoekers per jaar binnen. Zijn we hier aan ten onder gegaan? Deze aantallen namen na de jaren '90 geleidelijk af en in 2011 was dit gedaald richting 12.000 asielzoekers:quote:Op zondag 6 september 2015 11:00 schreef defrikandel het volgende:
[..]
15 jaar?? Hoe lang komen er volgens jou al dagelijks duizenden immigranten te voet en per boot Europa binnen dan op deze schaal?
De strekking van het verhaal is inderdaad hetzelfde als wat Pim en Geert al jaren zeggen, maar het is nu meer valide dan ooit om deze dingen te zeggen. De immigratie neemt namelijk niet af, maar spectaculair toe sinds korte tijd.
Dan heb je de strekking van het artikel niet begrepen. Dit is niet iets tijdelijks. Al die afrikanen die dagelijks Europa bereiken zijn geen onderdeel van een tijdelijke vluchtelingenstroom. De onrust in het midden-oosten zal ook niet bepaald beter worden in de komende tijd dus ook dat zal niet afnemen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:04 schreef Falco het volgende:
[..]
In de jaren '90 kwamen ook dit soort grote vluchtelingenstromen (vooral uit het toenmalige Joegoslaviė en Rwanda) op gang. NL kreeg toen 25.000 tot 50.000 asielzoekers per jaar binnen. Zijn we hier aan ten onder gegaan? Deze aantallen namen na de jaren '90 geleidelijk af en in 2011 was dit gedaald richting 12.000 asielzoekers:
[ afbeelding ]
Nu verdrievoudigt dat aantal waarschijnlijk weer en ja, dat is fors natuurlijk, maar met de juiste maatregelen prima beheersbaar. Het is niet dat er een tsunami ons land bedreigt. Houd overigens rekening mee dat een asielaanvraag niet gelijk staat aan een verblijfsvergunning. Kosovaren worden bijvoorbeeld in 100% van de gevallen teruggestuurd.
Er zijn wel grotere vluchtelingenstromen geweest. Maar goed, dat hebben we ook niet overleefd.quote:Op zondag 6 september 2015 11:00 schreef defrikandel het volgende:
[..]
15 jaar?? Hoe lang komen er volgens jou al dagelijks duizenden immigranten te voet en per boot Europa binnen dan op deze schaal?
Zoals men dat altijd gedaan heeft? Ik vertel je blijkbaar iets nieuws, maar de Nederlandse Tweede Kamer is daar nooit bij nodig geweest.quote:Op zondag 6 september 2015 10:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe wil men anders een kalifaat bewerkstelligen?
Je moet er juist wel iets aan doen! Zorgen voor voldoende en normale opvang, niet zo panisch doen over mensen met een kleurtje of een geloof. Gauw duidelijkheid geven of iemand kan blijven of teruggestuurd wordt. Dat soort dingen zorgen er voor dat je het probleem beheersbaar houdt.quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Dan heb je de strekking van het artikel niet begrepen. Dit is niet iets tijdelijks. Al die afrikanen die dagelijks Europa bereiken zijn geen onderdeel van een tijdelijke vluchtelingenstroom. De onrust in het midden-oosten zal ook niet bepaald beter worden in de komende tijd dus ook dat zal niet afnemen.
Dit is niet te vergelijken met een conflict in oost Europa... Dit is een probleem van een veel grotere schaal. Maar goed, dan doe je er gewoon niks aan. Over 20 jaar spreken we elkaar nog eens.
Moslims organiseren een coup, bedoel je?quote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Zoals men dat altijd gedaan heeft? Ik vertel je blijkbaar iets nieuws, maar de Nederlandse Tweede Kamer is daar nooit bij nodig geweest.
Denken dat het NLse overheidsapparaat even zwak als die van Syriė of Irakquote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Zoals men dat altijd gedaan heeft? Ik vertel je blijkbaar iets nieuws, maar de Nederlandse Tweede Kamer is daar nooit bij nodig geweest.
Het gaat niet alleen om het feit dat er vluchtelingen binnen komen... Het gaat om wįt voor vluchtelingen het zijn. We kunnen best een miljoen welwillende Duitsers binnen halen zonder onze cultuur al te veel te veranderen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn wel grotere vluchtelingenstromen geweest. Maar goed, dat hebben we ook niet overleefd.
In de verste verte komen er geen miljoen moslims in Nederland. Je verzint nu gewoon cijfers.quote:Op zondag 6 september 2015 11:15 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het feit dat er vluchtelingen binnen komen... Het gaat om wįt voor vluchtelingen het zijn. We kunnen best een miljoen welwillende Duitsers binnen halen zonder onze cultuur al te veel te veranderen.
Maar een miljoen Moslims die niet kunnen lezen en schrijven lijkt me een ander verhaal. (ja ik weet het, dat geldt niet voor allemaal maar maakt het punt duidelijk)
Ja dit was ook geen realistische voorbeeld van de cijfers, maar stel het je maar eens voor. Het verschil tussen een miljoen Duitsers in Nederland of nog een miljoen moslims erbij.quote:Op zondag 6 september 2015 11:16 schreef Falco het volgende:
[..]
In de verste verte komen er geen miljoen moslims in Nederland. Je verzint nu gewoon cijfers.
Nee hoor, ze houden zich alleen aan hun eigen regeltjes. En die regeltjes, dat is het leuke, gaan boven de Nederlandse wetgeving en gelden niet alleen voor moslims, maar ook voor niet-moslims. En als moslims alsmede niet-moslims zich niet aan de afspraken houden staan daar sancties op, zoals in ieder rechtsstelsel.quote:Op zondag 6 september 2015 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moslims organiseren een coup, bedoel je?
Terwijl Nederland al eerder de basis voor een kalifaat heeft gevormd.quote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
In bepaalde wijken in de grote steden heeft het Nederlandse overheidsapparaat al niet meer zoveel te vertellen. En wat kan het Nederlandse overheidsapparaat daar aan doen? Het leger is immers reeds enige tijd afgeschaft.quote:Op zondag 6 september 2015 11:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Denken dat het NLse overheidsapparaat even zwak als die van Syriė of Irak.
Precies.quote:Op zondag 6 september 2015 11:15 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het feit dat er vluchtelingen binnen komen... Het gaat om wįt voor vluchtelingen het zijn. We kunnen best een miljoen welwillende Duitsers binnen halen zonder onze cultuur al te veel te veranderen.
Maar een miljoen Moslims die niet kunnen lezen en schrijven lijkt me een ander verhaal. (ja ik weet het, dat geldt niet voor allemaal maar maakt het punt duidelijk)
Welke wijken precies?quote:Op zondag 6 september 2015 11:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
In bepaalde wijken in de grote steden heeft het Nederlandse overheidsapparaat al niet meer zoveel te vertellen.
Er zijn er nu al meer dan een miljoen in Nederland.quote:Op zondag 6 september 2015 11:16 schreef Falco het volgende:
[..]
In de verste verte komen er geen miljoen moslims in Nederland. Je verzint nu gewoon cijfers.
Niet echt gevolgd hoe het overheidsapparaat korte metten maakte met de onrust in de Schilderswijk na dat gebeuren met Mitch Henriquez?quote:Op zondag 6 september 2015 11:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
In bepaalde wijken in de grote steden heeft het Nederlandse overheidsapparaat al niet meer zoveel te vertellen. En wat kan het Nederlandse overheidsapparaat daar aan doen? Het leger is immers reeds enige tijd afgeschaft.
Altijd grappig als mensen de problemen in de banlieues vergelijken met de Schilderswijk.quote:Op zondag 6 september 2015 11:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet echt gevolgd hoe het overheidsapparaat korte metten maakte met de onrust in de Schilderswijk na dat gebeuren met Mitch Henriquez?
En het leger afgeschaft, really?
"korte metten"quote:Op zondag 6 september 2015 11:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet echt gevolgd hoe het overheidsapparaat korte metten maakte met de onrust in de Schilderswijk na dat gebeuren met Mitch Henriquez?
Die kant gaan we wel langzaam maar zeker op. Daarbij is het leger ook al besmet met de islam.quote:En het leger afgeschaft, really?
Het feit dat er zoveel geweld gebruikt moet worden is geen teken van kracht, als je me kunt volgen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:24 schreef Falco het volgende:
[..]
En het leger afgeschaft, really?
Ah ja, de sharia. Heb je ook nog gegronde redenen om aan te nemen dat dergelijke rechtbanken ook daadwerkelijk gaan worden gesticht in ons land?quote:Op zondag 6 september 2015 11:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee hoor, ze houden zich alleen aan hun eigen regeltjes. En die regeltjes, dat is het leuke, gaan boven de Nederlandse wetgeving en gelden niet alleen voor moslims, maar ook voor niet-moslims. En als moslims alsmede niet-moslims zich niet aan de afspraken houden staan daar sancties op, zoals in ieder rechtsstelsel.
Ja, vandaar dat de ME de Schilderswijk schoon had geveegd en er daarna gaan rellen meer zijn voorgekomen. Allemaal omdat de politie de wijk niet onder controle heeft.quote:Op zondag 6 september 2015 11:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
"korte metten"
Man, het overheidsapparaat, scheet in de broek voor die Marokkaantjes.
De sharia is geen rechtbank, misschien moet je je eens inlezen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, de sharia. Heb je ook nog gegronde redenen om aan te nemen dat dergelijke rechtbanken ook daadwerkelijk gaan worden gesticht in ons land?
Oh excuus, meneer de theoloog. Had 'sharia-rechtbanken' moeten schrijven.quote:Op zondag 6 september 2015 11:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De sharia is geen rechtbank, misschien moet je je eens inlezen.
Het gaat wel even iets verder dan dat hč. Stiekem werken moslims aan een kalifaat en staan ze allemaal in contact met elkaar via het hoofdkwartier in Mekka. We kunnen niet precies zien wanneer ze de boel gaan overnemen, maar dat ze op een dag veranderen in jihadstrijders en Nederland omver werpen staat vast. Alle verschillen onderling verdwijnen dan ook, ze pretenderen alleen maar dat ze het niet eens zijn met elkaar maar dat is bedoeld om zand in onze ogen te strooien.quote:Op zondag 6 september 2015 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, de sharia. Heb je ook nog gegronde redenen om aan te nemen dat dergelijke rechtbanken ook daadwerkelijk gaan worden gesticht in ons land?
Natuurlijk wel, er zijn landen die het met veel gekkere aantallen moeten doen. Overigens geldt dat niet voor 400+ gemeenten, maar goed.quote:Op zondag 6 september 2015 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees echt hele onrustbarende berichten, zelfs kleine gemeenschappen zoals Hattem en Ermelo willen nu al aantallen van rond de 500(!) migranten gaan opnemen. Ze worden met open armen ontvangen. 400+ gemeenten in Nederland straks allemaal 500 man = 200.000. En dan hebben we het alleen over de eerste batch. Of daar nou potentiėle terroristen bijzitten of niet, zulke aantallen zijn toch niet te handhaven?
In Ermelo is het een partij die het wil. Het college heeft al eerder verklaard geen vluchtelingen te willen opvangen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees echt hele onrustbarende berichten, zelfs kleine gemeenschappen zoals Hattem en Ermelo willen nu al aantallen van rond de 500(!) migranten gaan opnemen. Ze worden met open armen ontvangen. 400+ gemeenten in Nederland straks allemaal 500 man = 200.000. En dan hebben we het alleen over de eerste batch. Of daar nou potentiėle terroristen bijzitten of niet, zulke aantallen zijn toch niet te handhaven?
Ik weet bij jou eigenlijk nooit wat je bedoelt, ik kan niet echt een heldere denklijn ontdekken.quote:Op zondag 6 september 2015 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh excuus, meneer de theoloog. Had 'sharia-rechtbanken' moeten schrijven.
Geef nou maar gewoon antwoord, want je weet prima wat ik bedoel.
Tweederde van alle Nederlanders wil de terugkeer van de oude grenscontroles. Dat wees een peiling van Maurice de Hond uit. Nog minder dan 13% wil een vluchteling opnemen in huis. In Duitsland ligt Merkel politiek steeds vaker onder vuur omdat ze haar eigen plan trekt zonder daarbij de meningen van de deelstaten te betrekken.quote:Op zondag 6 september 2015 05:22 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Absoluut met je eens. Dit issue wordt zo gehyped op emotie dat wanneer je rationeel nadenkt en tot de conclusie komt dat die mensen hier asiel geven ons EN HEN niets oplevert je gelijk als harteloos enz. wordt bestempeld.
Het lijkt mij pas harteloos om mensensmokkelaars te steunen, massaal mensen in bootjes te laten verdrinken omdat ze de gok nemen door ons asielbeleid en een sociale bom onder heel de samenleving te leggen door grote groepen (streng) islamitische mensen binnen te laten.
Kunnen we niet beter als Europa extra geld uittrekken en die mensen in de regio gaan helpen? Niemand meer asiel geven zodat men stopt met het oversteken op gammele bootjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |