Die terroristen zijn die oorlog begonnen, denk je dat dat je bang zijn voor een rubber bootje?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:55 schreef Tchock het volgende:
Het is inderdaad helemaal niet logisch voor terroristen om met de vluchtelingen mee te komen. Die tocht duurt maanden of zelfs jaren, is levensgevaarlijk en heeft een zeer kleine kans van slagen. Bovendien kun je geen spullen meenemen.
Het is gewoon naïef om te denken dat er geen enkele terrorist tussen zit of mensen die vatbaar zijn voor dat gedachtegoed. Niet alle vluchtelingen die momenteel naar Europa komen doen dat om dezelfde reden.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij bent zo neerbuigend dat het bijna grappig is.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het állemaal terroristen zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is gewoon naïef om te denken dat er geen enkele terrorist tussen zit of mensen die vatbaar zijn voor dat gedachtegoed. Niet alle vluchtelingen die momenteel naar Europa komen doen dat om dezelfde reden.
Juist. Er zitten genoeg echte vluchtelingen bij.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen da het állemaal terroristen zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)laar_opgepakt__.htmlquote:Weer Syrische mensensmokkelaar opgepakt
DEN HAAG -
Een dertigjarige Syriër is aangehouden voor het smokkelen van tien Syrische vluchtelingen in een trein van Duitsland naar Nederland. Marechaussees controleerden de trein in Venlo.
De tien vluchtelingen hadden geen geldige papieren. Onder hen waren een vrouw en drie kinderen. Ze hebben allemaal asiel aangevraagd, meldt de marechaussee woensdag.
Vorige week maakte het OM bekend dat een 35-jarige in Eindhoven verblijvende Syriër was aangehouden. Hij zou op grote schaal landgenoten naar onder meer Nederland hebben gesmokkeld. Vluchtelingen betaalden duizenden euro's voor zijn diensten.
Maar waarom met de vluchtelingen meegaan als je makkelijker met het vliegtuig kan?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Die terroristen zijn die oorlog begonnen, denk je dat dat je bang zijn voor een rubber bootje?
Het zal voor zo'n gast wel makkelijker zijn om dan een beter bootje te komen dan voor de
gemiddelde vluchteling en spullen krijgen ze hier, dat is ze immers beloofd.
en juist die mensen hebben liever geen spullen bij zich, en al zeker geen papieren...
Hoezo "bang"? Je bekijkt het veel te emotioneel.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Die terroristen zijn die oorlog begonnen, denk je dat dat je bang zijn voor een rubber bootje?
Het zal voor zo'n gast wel makkelijker zijn om dan een beter bootje te komen dan voor de
gemiddelde vluchteling en spullen krijgen ze hier, dat is ze immers beloofd.
en juist die mensen hebben liever geen spullen bij zich, en al zeker geen papieren...
Gelukkig heb ik ook nergens geschreven ''geen enkele terrorist''.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is gewoon naïef om te denken dat er geen enkele terrorist tussen zit of mensen die vatbaar zijn voor dat gedachtegoed. Niet alle vluchtelingen die momenteel naar Europa komen doen dat om dezelfde reden.
Ja ik lees geldige papieren... maar hadden ze wél papieren om zich te identificeren?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:03 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)laar_opgepakt__.html
Zullen wel vals zijn geweest.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja ik lees geldige papieren... maar hadden ze wél papieren om zich te identificeren?
Ik bekijk het juist helemaal niet emotioneel dacht ikquote:Op woensdag 23 september 2015 14:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo "bang"? Je bekijkt het veel te emotioneel.
Stel dat je in Syrië zit, een leger strijders heb en graag het Paleis op de Dam op wil blazen. Ga je die strijders dan laten lopen naar Amsterdam? Is dat de handigste en efficiënste manier? Nee, natuurlijk niet.
Nederlanders onderschatten IS schromelijk. Ze hebben miljarden euro's vermogen, tientallen Westerse adviseurs, de mogelijkheid om paspoorten te drukken en gigantische hoeveelheden olie en kostbaarheden te verkopen. En die zouden dan geen terrorist op Europese bodem kunnen krijgen anders dan via de vluchtelingenstroom? Laat me niet lachen. Voor mij part charteren ze een Saudische privéjet.
Jammer dat je niet op de rest reageert.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik bekijk het juist helemaal niet emotioneel dacht ik![]()
Lees nog maar een keer...
Ja heb ik ook gelezen... een heleboel terroristen zijn al geregistreerd en kunnen niet zomaar opquote:Op woensdag 23 september 2015 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jammer dat je niet op de rest reageert.
Ze kunnen inderdaad geen retourtje Schiphol boeken via transavia.nl, nee. De tering. Dat is niet de enige manier om te vliegen, hoor. Vandaar dat ik specifiek privéjets noemde.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja heb ik ook gelezen... een heleboel terroristen zijn al geregistreerd en kunnen niet zomaar op
het vliegtuig stappen, dat weet jij toch ook wel?
quote:Op woensdag 23 september 2015 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze kunnen inderdaad geen retourtje Schiphol boeken via transavia.nl, nee. De tering. Dat is niet de enige manier om te vliegen, hoor. Vandaar dat ik specifiek privéjets noemde.
Met een privéjet naar een andere plek in de regio, bijvoorbeeld Saudi-Arabië waar veel geldschieters van IS zitten, en vanuit daar met een vals paspoort desnoods via via naar waar je zijn wil.quote:
En waarom zouden ze dat doen als ze genoeg geld hebben om met het vliegtuig te gaan?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:12 schreef HongKongPhoey het volgende:
Mensen hier denken blijkbaar echt dat IS terroristen in volledig IS tenue met vlag en al op die bootjes zitten. En dan redeneert men, "dan wordt je toch herkent?" "en ze zijn daar toch voor op de vlucht"?
Heel misschien, echt even stel. Heel misschien zitten die terroristen niet in een IS pak met vlag en AK47 in die bootjes. Stel dat ze zich gewoon kleden, om niet op te vallen. Misschien dat ze in een gekke bui zoiets bedacht hebben?
kán...quote:Op woensdag 23 september 2015 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met een privéjet naar een andere plek in de regio, bijvoorbeeld Saudi-Arabië waar veel geldschieters van IS zitten, en vanuit daar met een vals paspoort desnoods via via naar waar je zijn wil.
IS verkoopt op zeer grote schaal goud en andere kostbaarheden, hoe denk je dat die het kalifaat verlaten en waar ze blijven? Er is hulp zat, helaas. Om al die redenen is het onzinnig om terroristen met vluchtelingen mee te sturen.
kán ook...quote:Op woensdag 23 september 2015 14:12 schreef HongKongPhoey het volgende:
Mensen hier denken blijkbaar echt dat IS terroristen in volledig IS tenue met vlag en al op die bootjes zitten. En dan redeneert men, "dan wordt je toch herkent?" "en ze zijn daar toch voor op de vlucht"?
Heel misschien, echt even stel. Heel misschien zitten die terroristen niet in een IS pak met vlag en AK47 in die bootjes. Stel dat ze zich gewoon kleden, om niet op te vallen. Misschien dat ze in een gekke bui zoiets bedacht hebben?
IS, de Inefficiënte Staat.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat doen als ze genoeg geld hebben om met het vliegtuig te gaan?
Wat is de logica daarachter?
Om dat ze dan een paspoort moeten hebben, en dan zijn ze veel makkelijker te achterhalen? Misschien? En als bootjevluchteling staan overal de grenzen wagenwijd open en kan iedereen zonder papieren naar binnen?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat doen als ze genoeg geld hebben om met het vliegtuig te gaan?
Wat is de logica daarachter?
natuurlijk kan je niet zomaar zonder papier overal naar binnen, maar het is aannemelijker datquote:Op woensdag 23 september 2015 14:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Om dat ze dan een paspoort moeten hebben, en dan zijn ze veel makkelijker te achterhalen? Misschien? En als bootjevluchteling staan overal de grenzen wagenwijd open en kan iedereen zonder papieren naar binnen?
Gewoon een nep paspoort en dan zijn ze niet te achterhalen en hoeven ze maar een douane door. En als ze met een privé jet vanuit een ander land gaan dat ook niet eens.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Om dat ze dan een paspoort moeten hebben, en dan zijn ze veel makkelijker te achterhalen? Misschien? En als bootjevluchteling staan overal de grenzen wagenwijd open en kan iedereen zonder papieren naar binnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |