"Ik denk", ik zou niet geheel gek staan te kijken".quote:Op donderdag 24 september 2015 15:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het iig nogal naïef is om vanachter je bureautje te stellen dat het niet logisch is dat de kalief op dit moment strijders naar Europa stuurt om zich te mengen onder onschuldige hoog opgeleide Syrërs en dat je derhalve niet waakzaam hoeft te zijn.
Het creëren van wapendepots is een methode die bijv. ook al gebruikt werd bij het Gladio project destijds. Het opzetten van een verzetsbeweging mocht de Sovjetunie ons bezetten. Je scheidt dan de personen van de wapens en dus als je gepakt wordt dan heb je iig nooit een wapen in bezit en kun je ook niet aangemerkt worden als terrorist. Ik zou niet geheel gek staan te kijken dat het kalifaat een dergelijke tactiek gebruikt.
Punt is wel dat ook de maffia wapens smokkelt in die contreien en er ook geheime wapendepots op nahoudt.
Nee, ik heb het gelezen, kan de bron alleen niet meer vinden.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
"Ik denk", ik zou niet geheel gek staan te kijken".
Aannames zonder onderbouwing of bron of wat dan ook. De maffia smokkelt wapens, ongetwijfeld. Wat voor bewijs heb je dat ze dat voor IS doen? Nu leest je argument een beetje als "IS smokkelt waarschijnlijk wapens, want het punt is dat de maffia wapendepots heeft". Dat is niet erg logisch.
Ik heb gelezen dat alle Syriërs hoogopgeleid zijn. Kan de bron alleen niet meer vinden.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het gelezen, kan de bron alleen niet meer vinden.
Nee, dat moet niet, dat heb ik ook nergens gezegd.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, klopt die moeten ook met miljoenen tegelijk hier naar toe gebracht worden, want we hebben een te laag geboortecijfer.
Waarom? Omdat er ook heel veel Nederlanders zitten te wachten op een huis.quote:DOESBURG - Doesburg wil ook een steentje bijdragen aan de opvang van vluchtelingen en roept de hulp in van de bevolking. Het gemeentebestuur vraagt inwoners met een leegstaande, zelfstandige huurwoning deze tijdelijk beschikbaar te stellen aan een vluchteling met een verblijfsvergunning.
Het moet wel een zelfstandige woonruimte zijn. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) ontraadt mensen om vluchtelingen in huis op te nemen.
Doorstromen
Doesburg focust zich op asielzoekers, omdat deze gemeente geen kans ziet iets te betekenen in de noodopvang van vluchtelingen uit Syrië, Irak of Eritrea. Het ontbreekt Doesburg aan grote, lege gebouwen of aan een vrije locatie waar tijdelijke units op gezet zouden kunnen worden. Met het huisvesten van asielzoekers met een verblijfsvergunning draagt Doesburg indirect bij aan de hoge nood onder vluchtelingen.
Als deze statushouders kunnen doorstromen op de reguliere woningmarkt ontlast dit de asielzoekerscentra.
Voor de asielzoekers in Dld geldt:quote:Op donderdag 24 september 2015 15:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat alle Syriërs hoogopgeleid zijn. Kan de bron alleen niet meer vinden.
Even doorklikken kun je hier vinden:quote:15 % aller Asylbewerber verfügen über einen Hochschulabschluss, 16 % haben das Gymnasium besucht. Rund ein Drittel besitzt eine Mittelschulbildung, etwa 25 % eine Grundschulausbildung. Diese Zahlen beruhen auf freiwilligen Angaben der Bewerber.
Wat is zeg is dat je je veel conflicten en problemen op de hals haalt en dat je dus zeker niet zomaar alle sluizen kunt open zetten. Voor NL zal dat betekenen dat we een maximum moeten stellen aan de instroom van vluchtelingen. In Dld zie je nu al steeds vaker berichten dat ze de vluchtelingenstroom logistiek en qua bemensing niet meer aan kunnen. De overloop zal ergens naar toe moeten en als je als NL dit niet indamt dan krijg je straks dezelfde of nog grotere problemen hier. Ondertussen wordt de bereidheid om vluchtelingen metterwoon op te vangen geleidelijk aan kleiner, daar kunnen straks geen mediacampagnes, dagelijkse massage sessies door Tan en Pauw meer tegenop.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet, dat heb ik ook nergens gezegd.
Beste zou zijn helemaal geen oorlog, maar ja... tweede beste zou zijn goede opvang in de regio, dus buurlanden, maar die hebben dan wel hulp nodig om goede opvang te regelen.
Er zitten er nu 2 miljoen in Turkije, ik denk dat die tentjes wel uitpuilen daar en Turkije kan ook
niet alles in zijn eentje oplossen, de winter staat ook voor de deur, dus tja die mensen trekken verder, dat is gewoon niet meer dan logisch.
Merkel heeft ook wel een fout gemaakt natuurlijk, de meeste willen ook naar Duitsland, maar
er komen er ook heel veel hier naar toe, ik vind het niet leuk, jij vind het niet leuk, maar het is
nu eenmaal een feit. Op dit moment zijn er al een heleboel hier en er komen er nog meer aan, ze zullen moeten worden verdeeld over verschillende landen, zijn ze ook mee bezig.
Dit bijvoorbeeld gaat ook héél veel haat opleveren
http://www.gelderlander.n(...)chtelingen-1.5268809
[..]
Waarom? Omdat er ook heel veel Nederlanders zitten te wachten op een huis.
Dus ergens is dat volkomen logisch dat snap ik ook wel.
Maar wat stel jij dan voor?
Iedereen weigeren en dan?
En als mensen al hier zijn, waar naar toe sturen?
Als er morgen een vrachtwagen binnenkomt met 40 vluchtelingen, mannen, vrouwen en kinderen,
niet helpen? Geen Onderdak en eten geven?
zeg jij het maar...
Elke appelflap die gratis weg wordt gegeven aan vluchtelingen is al reden om een topic aan te makenquote:Op donderdag 24 september 2015 15:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet, dat heb ik ook nergens gezegd.
Beste zou zijn helemaal geen oorlog, maar ja... tweede beste zou zijn goede opvang in de regio, dus buurlanden, maar die hebben dan wel hulp nodig om goede opvang te regelen.
Er zitten er nu 2 miljoen in Turkije, ik denk dat die tentjes wel uitpuilen daar en Turkije kan ook
niet alles in zijn eentje oplossen, de winter staat ook voor de deur, dus tja die mensen trekken verder, dat is gewoon niet meer dan logisch.
Merkel heeft ook wel een fout gemaakt natuurlijk, de meeste willen ook naar Duitsland, maar
er komen er ook heel veel hier naar toe, ik vind het niet leuk, jij vind het niet leuk, maar het is
nu eenmaal een feit. Op dit moment zijn er al een heleboel hier en er komen er nog meer aan, ze zullen moeten worden verdeeld over verschillende landen, zijn ze ook mee bezig.
Dit bijvoorbeeld gaat ook héél veel haat opleveren
http://www.gelderlander.n(...)chtelingen-1.5268809
[..]
Waarom? Omdat er ook heel veel Nederlanders zitten te wachten op een huis.
Dus ergens is dat volkomen logisch dat snap ik ook wel.
Als er morgen een vrachtwagen binnenkomt met 40 vluchtelingen, mannen, vrouwen en kinderen,
zeg jij het maar...
Dat zijn helemaal geen antwoorden op mijn vragenquote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is zeg is dat je je veel conflicten en problemen op de hals haalt en dat je dus zeker niet zomaar alle sluizen kunt open zetten. Voor NL zal dat betekenen dat we een maximum moeten stellen aan de instroom van vluchtelingen. In Dld zie je nu al steeds vaker berichten dat ze de vluchtelingenstroom logistiek en qua bemensing niet meer aan kunnen. De overloop zal ergens naar toe moeten en als je als NL dit niet indamt dan krijg je straks dezelfde of nog grotere problemen hier. Ondertussen wordt de bereidheid om vluchtelingen metterwoon op te vangen geleidelijk aan kleiner, daar kunnen straks geen mediacampagnes, dagelijkse massage sessies door Tan en Pauw meer tegenop.
Overigens heb ik het interview van Kokkelmans met Kofi Annan gezien bij Brandpunt. Eea is wrs een achterhoedegevecht, althans als je aanneemt dat Annan internationaal gesproken nog steeds gezien wordt als een invloedrijk diplomaat. Daarin stelt Annan dat de bevolkingsdruk in met name Afrika, dat binnen 35 jaar qua inwoneraantal verdubbeld is, zal moeten worden opgevangen in Europa en zoals hij benadrukt dat is in het geheel niet erg, want mensen migreren al millennia lang. Vanuit dit ietwat amoreel standpunt bekeken zal iedere eventuele aanslag van IS-strijdertjes beschouwd worden als een bagatel, een incident, die het grotere plan met de wereld niet uit het evenwicht zal brengen...
quote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Elke appelflap die gratis weg wordt gegeven aan vluchtelingen is al reden om een topic aan te maken
Dat is het wel. Een maximum stellen aan wat je kunt opvangen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal geen antwoorden op mijn vragen![]()
zeg jij het maar...
Een beleid gaan voeren op interpretaties? Laten we dat maar niet doen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is het wel. Een maximum stellen aan wat je kunt opvangen.
En daarna de boel dicht voor vluchtelingen.
Wie binnenkomt terugverwijzen naar Dld, die nemen zonder restricties iedereen op. Althans zo mogen we worden van Merkel toch interpreteren. Misschien dat we de Duitsers met vrijwilligers kunnen gaan helpen, dat is wat anders dan.
O, dus jij denkt niet dat Merkel een open invitatie heeft laten uit gaan? Zij inviteerde de vluchtelingen uit naam van NL bijv.?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een beleid gaan voeren op interpretaties? Laten we dat maar niet doen.
Ze zijn druk bezig..quote:Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is het wel. Een maximum stellen aan wat je kunt opvangen.
En daarna de boel dicht voor vluchtelingen.
Wie binnenkomt terugverwijzen naar Dld, die nemen zonder restricties iedereen op. Althans zo mogen we worden van Merkel toch interpreteren. Misschien dat we de Duitsers met vrijwilligers kunnen gaan helpen, dat is wat anders dan.
Regelgeving moet je invoeren op basis van wetten en Europese afspraken. Niet op basis van interpretaties van quotes. Interpretaties zijn immers afhankelijk van de persoon die een boodschap interpreteert.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, dus jij denkt niet dat Merkel een open invitatie heeft laten uit gaan? Zij inviteerde de vluchtelingen uit naam van NL bijv.?
Ik hoop dat HongKongPhoey deze post niet leest.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Regelgeving moet je invoeren op basis van wetten en Europese afspraken. Niet op basis van interpretaties van quotes. Interpretaties zijn immers afhankelijk van de persoon die een boodschap interpreteert.
Klopt, tot nu toe de enige politicus die dit heeft gezegd, en de coalitiegenoot zal het daar ongetwijfeld niet mee eens zijn en een boel BN'ers ook niet. Echter ik begrijp inmiddels dat dit sws een achterhoedegevecht aan het worden is. De vluchtelingenstroom gaat nog wel even door. Dld kan het niet aan en de grenzen gaan ook niet, zoals Rutte wilde, zelfs virtueel dicht. Wrs gaat de vluchtelingenstroom ook nog wel een paar maanden door naar verwachting, dus we krijgen sws mensonterende taferelen straks als de kou echt gaat toeslaan.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:18 schreef FANN het volgende:
[..]
Ze zijn druk bezig..
http://www.nu.nl/politiek(...)a-bijna-bereikt.html
Het moment waarop de VVD zegt dat er geen vluchtelingen meer bij kunnen, is niet zo heel ver weg meer.
Dat zei VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra donderdagavond in Pauw. Hij noemde geen concrete aantallen.
Volgens Zijlstra is het niet meer te handelen als "de aantallen toenemen en er op een gegeven moment duizenden asielzoekers per dag komen".
"De enige oplossing die echt gaat werken, is opvang in de regio", zei hij. Vluchtelingen zouden volgens de VVD'er geen recht op asiel meer mogen hebben in Europa als er goede en veilige opvang in de regio is.
Ook moet er volgens hem voor worden gezorgd dat de vluchtelingen daar blijven en dat er voldoende voedsel en voorzieningen in de kampen aanwezig zijn.
Heeft hij moeite met interpreteren?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik hoop dat HongKongPhoey deze post niet leest.
F&L / Is alles per definitie te interpreteren? Of soms niet relevant?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heeft hij moeite met interpreteren?
Ze heeft een open invitatie doen laten uitgaan, die zeer goed begrepen is, en hierop is de mensenmassa in beweging gekomen. Kun je nu wel gaan lopen sufkutten over je Dublin regeltjes, maar die zijn niet echt meer bruikbaar bij een dergelijke toestroom van asielzoekers.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Regelgeving moet je invoeren op basis van wetten en Europese afspraken. Niet op basis van interpretaties van quotes. Interpretaties zijn immers afhankelijk van de persoon die een boodschap interpreteert.
Het wordt een kolderiek forum zoquote:Op donderdag 24 september 2015 16:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
F&L / Is alles per definitie te interpreteren? Of soms niet relevant?
Kort samengevat: er is maar 1 interpretatie van de Koran mogelijk. Veel leesplezier!
Mooi, sta je voor de rechter om te verklaren dat je geen zin hebt om te gaan sufkutten over regeltjes maar omdat merkel het gezegd heeft. Al valt over de context nog heel veel te discussiëren trouwens.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze heeft een open invitatie doen laten uitgaan, die zeer goed begrepen is, en hierop is de mensenmassa in beweging gekomen. Kun je nu wel gaan lopen sufkutten over je Dublin regeltjes, maar die zijn niet echt meer bruikbaar bij een dergelijke toestroom van asielzoekers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |