Het enige wat ik verder kan vinden is dit:quote:Op donderdag 24 september 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was het eerste topic da over dit onderwerp, dat IS duizenden luitjes mee stuurde met de vluchtelingen om Rome te veroveren. Engelstalig artikel. Volgens mij ook net nadat IS een bloedbad had aangericht onder Kopten in Libië en in het filmpje er even inwreef dat ze weldra aan de kusten van Rome stonden...
Er is nog een eerder topic kennelijk? Oktober vorig jaar? Ik dacht dat dat artikel daarin was gepaste iig, staat me nog steeds levendig bij nl. Artikel van de Washington Post oid.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het enige wat ik verder kan vinden is dit:
http://www.ibtimes.co.uk/(...)rd-off-crete-1518013
Maar die wapens gaan de andere kant op.
Topic hierboven komt uit oktober 2014.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er is nog een eerder topic kennelijk? Oktober vorig jaar? Ik dacht dat dat artikel daarin was gepaste iig, staat me nog steeds levendig bij nl. Artikel van de Washington Post oid.
Artikel ging specifiek over de angst die in Italië werd gevoeld en dat ze ook nog stevig hadden bezuinigd bij de Italiaanse marine in een vorig kabinet... en dat ze nu dus ook al bootjes oppikten waarmee ladingen AK47's werden gesmokkeld naar de hak van de laars. Was een long read.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Topic hierboven komt uit oktober 2014.
Nou, ik kan niks vinden verder, niet op Google en niet op Fok.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Artikel ging specifiek over de angst die in Italië werd gevoeld en dat ze ook nog stevig hadden bezuinigd bij de Italiaanse marine in een vorig kabinet... en dat ze nu dus ook al bootjes oppikten waarmee ladingen AK47's werden gesmokkeld naar de hak van de laars. Was een long read.
quote:Op donderdag 24 september 2015 14:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, ik kan niks vinden verder, niet op Google en niet op Fok.
quote:Op donderdag 24 september 2015 15:00 schreef snakelady het volgende:
Ik ben ook al aan het googelen maar kan ook niks vinden.
IS wil de wereld veroveren met een kelderende minderheid. En ze gedeien voor geen meter in de westerse wereld waar iedere stap wordt gevolgd.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze kunnen zeggen dat ze plannen hebben wat ze willen, maar momenteel zit het uitvoeren van die plannen er even niet in, omdat ze al genoeg problemen hebben aan het thuisfront.
Wat ik gedaan heb, maar kan het ook niet vinden op dit moment. Wat niet betekent dat het uit de duim gezogen is.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:05 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]laat hem effe lekker zelf gaan googelen dan
dat zeg jijquote:Op donderdag 24 september 2015 15:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik gedaan heb, maar kan het ook niet vinden op dit moment. Wat niet betekent dat het uit de duim gezogen is..
ik heb geen idee of het zo isquote:Op donderdag 24 september 2015 15:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, jij denkt van niet, zal niet in je straatje passen natuurlijk..
In Italië zit de angst er al een tijdje goed in. Waren incidenten zoals bootjes met tot de tanden toe gewapende terroristen, die probeerden de Italiaanse kustwacht tot een vuurgevecht te verleiden. En dus het onderscheppen van wapensmokkelaars. ook Italiaanse vissers willen meer bescherming van de kustwacht, terwijl er dus 40% bezuinigd is op defensie in Italië. Komt bij dat ze een regering hebben die nogal onervaren is en dat houdt de angst er goed in bij onze Italiaanse vrienden.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:22 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb geen idee of het zo isen of het in mijn straatje past ja of nee maakt niet uit,
ik heb al genoeg commentaren hier staan, ik sta ook niet te zingen en te juichen dat
er duizenden mensen aankomen die moeten worden opgevangen, maar op dit moment
is het dus zo en om dan zo'n paniek te gaan zaaien terwijl er al zoveel haat en weerstand
is, lijkt me ook niet de manier...
In Turkije worden deze verstrekt. Maar men is ook daar wel van op de hoogte.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:24 schreef Twiitch het volgende:
Met een vals Syrisch paspoort, die blijkbaar voor het oprapen liggen, ben je officieel geen terrorist nee.
Als je tot de tanden toe bewapend bent, dan ben je niet echt meer een undercover-vluchteling, en daar hebben we het nu over in dit topic.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In Italië zit de angst er al een tijdje goed in. Waren incidenten zoals bootjes met tot de tanden toe gewapende terroristen, die probeerden de Italiaanse kustwacht tot een vuurgevecht te verleiden. En dus het onderscheppen van wapensmokkelaars. ook Italiaanse vissers willen meer bescherming van de kustwacht, terwijl er dus 40% bezuinigd is op defensie in Italië. Komt bij dat ze een regering hebben die nogal onervaren is en dat houdt de angst er goed in bij onze Italiaanse vrienden.
Het ging dan ook over iets anders wat eraan gerelateerd is.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je tot de tanden toe bewapend bent, dan ben je niet echt meer een undercover-vluchteling, en daar hebben we het nu over in dit topic.
Als je mijn commentaren terugleest dan zal je ook zien dat ik ook denk dat er foute figuren tussenzitten, natuurlijk, het zou héél naief zijn om te denken dat dat niet zo is, die controlequote:Op donderdag 24 september 2015 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In Italië zit de angst er al een tijdje goed in. Waren incidenten zoals bootjes met tot de tanden toe gewapende terroristen, die probeerden de Italiaanse kustwacht tot een vuurgevecht te verleiden. En dus het onderscheppen van wapensmokkelaars. ook Italiaanse vissers willen meer bescherming van de kustwacht, terwijl er dus 40% bezuinigd is op defensie in Italië. Komt bij dat ze een regering hebben die nogal onervaren is en dat houdt de angst er goed in bij onze Italiaanse vrienden.
Ja, er zitten gegarandeerd mensen tussen die weleens met justitie in aanraking zouden kunnen komen. Maar dat was met de gemiddelde groep Nederlandse inwoners in de jaren '70 niet anders. Maar dat percentage zal vermoedelijk niet hoog zijn. En ja, de incidenten (want incidenten maken nieuws, de uitzonderingen op het gewone) zullen het nieuws halen en worden opgeblazen.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:29 schreef FANN het volgende:
[..]
Als je mijn commentaren terugleest dan zal je ook zien dat ik ook denk dat er foute figuren tussenzitten, natuurlijk, het zou héél naief zijn om te denken dat dat niet zo is, die controle
moet dan ook héél grondig, maar het overgrote deel zijn denk ik toch gewone burgers op de
vlucht voor oorlog óf als ze al in een veilig land waren op de vlucht voor de slechte omstandigheden daar.
Jarenlang in een tentje gaan zitten wachten met vrouw en kinderen wil niemand, als de grenzen
dan opengaan kan je het ze niet kwalijk nemen dat ze verder willen, zéker niet na alle beloftes
die zijn gedaan....
uiteraard....quote:Op donderdag 24 september 2015 15:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En ja, de incidenten (want incidenten maken nieuws, de uitzonderingen op het gewone) zullen het nieuws halen en worden opgeblazen.
Ik denk dat het iig nogal naïef is om vanachter je bureautje te stellen dat het niet logisch is dat de kalief op dit moment strijders naar Europa stuurt om zich te mengen onder onschuldige hoog opgeleide Syrërs en dat je derhalve niet waakzaam hoeft te zijn.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:29 schreef FANN het volgende:
[..]
Als je mijn commentaren terugleest dan zal je ook zien dat ik ook denk dat er foute figuren tussenzitten, natuurlijk, het zou héél naief zijn om te denken dat dat niet zo is, die controle
moet dan ook héél grondig, maar het overgrote deel zijn denk ik toch gewone burgers op de
vlucht voor oorlog óf als ze al in een veilig land waren op de vlucht voor de slechte omstandigheden daar.
Jarenlang in een tentje gaan zitten wachten met vrouw en kinderen wil niemand, als de grenzen
dan opengaan kan je het ze niet kwalijk nemen dat ze verder willen, zéker niet na alle beloftes
die zijn gedaan....
Ja goed, maar dan nog... daar kunnen die gewone burgers niets aan doen...quote:Op donderdag 24 september 2015 15:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het iig nogal naïef is om vanachter je bureautje te stellen dat het niet logisch is dat de kalief op dit moment strijders naar Europa stuurt om zich te mengen onder onschuldige hoog opgeleide Syrërs en dat je derhalve niet waakzaam hoeft te zijn.
Het creëren van wapendepots is een methode die bijv. ook al gebruikt werd bij het Gladio project destijds. Het opzetten van een verzetsbeweging mocht de Sovjetunie ons bezetten. Je scheidt dan de personen van de wapens en dus als je gepakt wordt dan heb je iig nooit een wapen in bezit en kun je ook niet aangemerkt worden als terrorist. Ik zou niet geheel gek staan te kijken dat het kalifaat een dergelijke tactiek gebruikt.
Punt is wel dat ook de maffia wapens smokkelt in die contreien en er ook geheime wapendepots op nahoudt.
Nee, klopt die moeten ook met miljoenen tegelijk hier naar toe gebracht worden, want we hebben een te laag geboortecijfer.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:37 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja goed, maar dan nog... daar kunnen die gewone burgers niets aan doen...
Natuurlijk moeten ze waakzaam zijn en alles op alles zetten om zulke praktijken te stoppen, maar
ik neem aan dat ze dat ook wel doen, althans proberen te doen...
Ga jij je voortplanten?quote:Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, klopt die moeten ook met miljoenen tegelijk hier naar toe gebracht worden, want we hebben een te laag geboortecijfer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |