abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156321141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:16 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Om dat ze dan een paspoort moeten hebben, en dan zijn ze veel makkelijker te achterhalen? Misschien? En als bootjevluchteling staan overal de grenzen wagenwijd open en kan iedereen zonder papieren naar binnen?
Hoe denk jij dat vluchten gaat? Je stapt maandagochtend op de trein in Aleppo en woensdagavond ben je in Nederland of zo? :?

De meeste van de vluchtelingen zijn al vele jaren onderweg. Ze worden eerst in tentenkampen in Libanon en Turkije opgevangen. Dan moeten ze duizenden euro's betalen voor een overtochtje in een gammel bootje naar Europa. Daarbij komen zeer veel mensen om. Net als trouwens alle andere slachtoffers van mensenhandel onderweg. Bovendien worden recentelijk ook massaal vluchtelingen beroofd van het weinige geld dat ze nog hebben.

Oké, stel dat je levend in Griekenland aankomt. Dan zit je daar weken op een eilandje tot je eindelijk op het vasteland bent en dan moet je lopen naar de grens van Hongarije, die dicht is, of die van Oostenrijk, waar je niet door komt zonder paspoort. Stel dat dat je wel lukt, dan kun je nog meer gezeik tegenkomen in Kroatië, Duitsland, enzovoorts.

Dit is totaal niet logisch! De (weinige) terroristen die we hebben gehad in Europa kwamen via totaal andere wegen hier, en dat is ook heel goed te begrijpen.
pi_156321144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gewoon een nep paspoort en dan zijn ze niet te achterhalen en hoeven ze maar een douane door. En als ze met een privé jet vanuit een ander land gaan dat ook niet eens.
Als ze met de vluchtelingen meegaan worden ze meerdere keren gevraagd zich te identificeren, hogere kans om gepakt te worden.
Een nep paspoort wordt wel vaak ontdekt hoor, zó makkelijk is het nou ook weer niet...
pi_156321155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

of wat dacht je van NL Naief Links
Hoezo naïef? Realistisch. Ik ontken ook nergens dat er terroristen naar de EU kunnen komen.
pi_156321165
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Een nep paspoort wordt wel vaak ontdekt hoor, zó makkelijk is het nou ook weer niet...
Hoe weet je dat? Het lijkt me per definitie onmogelijk te weten hoeveel valse paspoorten je níet onderschept.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:21:42 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Hoe kan je dat controleren? Je kan nooit zeggen hoeveel valse paspoorten niet zijn onderschept gezien ze niet zijn onderschept.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156321216
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Het lijkt me per definitie onmogelijk te weten hoeveel valse paspoorten je níet onderschept.
Is ook onmogelijk.... dus hoe dan ook die terroristen zitten al overal en er komen er vast nog meer bij, maar nogmaals, het overgrote deel zijn gewoon normale mensen die op de vlucht zijn voor
oorlog.
pi_156321234
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe kan je dat controleren? Je kan nooit zeggen hoeveel valse paspoorten niet zijn onderschept gezien ze niet zijn onderschept.
Dat zeg ik... is onmogelijk ze zijn er vast.
pi_156321238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een goed nep paspoort is wellicht moeilijker te krijgen dan je denkt? Makkelijker is met een bootje naar al die naieve overdreven politiek correcte landen die de grenzen wagenwijd open hebben staan
  woensdag 23 september 2015 @ 14:24:49 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Een goed nep paspoort is wellicht moeilijker te krijgen dan je denkt? Makkelijker is met een bootje naar al die naieve overdreven politiek correcte landen die de grenzen wagenwijd open hebben staan
Met genoeg geld is alles te krijgen.
En in veel landen kom je zelfs als vluchteling niet in zonder legitimatie.

Ik heb het idee dat je onderschat hoe de tocht naar bv Nederland gaat voor een vluchteling, het is zeker niet makkelijker dan met een vals paspoort met het vliegtuig gaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156321273
IS heeft helemaal niks te winnen aan het uitvoeren van aanslagen in europa...
het is een lokale militie, die binnen een specifiek gebied bezet heeft en in een gewapend conflict zit met enkele andere groeperingen (zowel iraakse Leger, Koerdische troepen, een concurrenerende geweld-organisatie al-nusra en de alawitische troepen van Assad).

Geschikte militairen hebben ze zelf hard nodig in hun eigen gebied en het zou dom zijn als ze deze zouden wegsturen.
Waar bv bepaalde wetserlingen bv die oorspronkelijk naar IS-gebied gereisd waren en daar wilden vechten terugkeren, is het meestal omdat ze ongeschikt zijn en daar enkel tot last waren (overigens worden dat soort figuren door IS zelf eerder aangezet dan maar een zelfmoordaanslag _in_ de eigen regio te plegen waarbij IS enig militair nut kan bereiken... zodra zulke ongeschikte personen terugkeren naar het westen zijn ze praktisch niet meer controleerbaar en onder druk te zetten en juist dat hebben die nodig, dat zijn niet de figuren die dat uit zichzelf kunnen doen en al helemaal niet personen die een gecoordineerde actie kunnen uitvoeren).

Waar westerse inlichtingendiensten meer gevaar in zien, zijn eerder de mensen die bv opgeleid zijn door aan Al-Qaeda gerelateerde groepen in jemen...
die hebben een groter risico ook in het westen gecoordineerde aanvallen uit te voeren en deze organisatie is daar ook meer op gericht, deze personen worden daarop bv ook in Yemen gericht getrained (in Yemen werden al in de jaren 70 terroristen, bv voor de RAF en ook molukse personen uit nederland getraind voor terreurdaden in hun herkomstlanden)..

dat heeft echter met IS niks te makien en voor deze personen zou een reis daarheen via Saoedia Arabie (daar wil je als in jemen opgeleidde terrorist niet opgepakt worden, de Saoedi's hebben wel graag dat soort figuren ergens anders, maar onder geen enkele voorwaarden in hune igen land) geen geschikte reisroute...
zulke personen reizen dan eerder via egypte, Oman ( Said Kouachi, een vand e daders van de duidelijk wél gecoordineerde charlie hebdo-aanval reisde in 2011 via Oman naar Yemen, om daar tereur training van al-qaeda groepen te ontvangen, hij heeft verder geen links met IS) of soms via een omweg via zuid-afrika
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_156321276
http://www.nu.nl/twente/4(...)oorten-enschede.html

ze waren de ''c'' vergeten :P

[ Bericht 45% gewijzigd door FANN op 23-09-2015 14:30:57 ]
pi_156321329
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Met genoeg geld is alles te krijgen.

Ok, kan je even de dood van de MH17 slachtoffers ongedaan maken met al je geld dan?
pi_156321364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

De grenzen staan helemaal niet wagenwijd open, overdrijf niet zo. En een vals paspoort is helaas erg makkelijk te krijgen als je er genoeg geld voor wil neertellen. Zelfs voor mensen als jij en ik, laat staan voor mensen die echt weten wat ze doen.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:29:22 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ok, kan je even de dood van de MH17 slachtoffers ongedaan maken met al je geld dan?
Serieus? Hahaha, jeetje man, wat kan jij toch lekker redeneren, ongelofelijk. _O-

Ik heb het over producten, waren en dat soort zaken, daar vallen mensen niet onder.
Moet je bij jou altijd alles zo letterlijk uitleggen?

Maar hier een link over bv valse paspoorten.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/trail/etc/fake.html
pi_156321469
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

De grenzen staan helemaal niet wagenwijd open,
O sorry, ik had het over de aarde. Misschien had ik dat erbij moeten vertellen, iets specifieker nog Europa..
quote:
En een vals paspoort is helaas erg makkelijk te krijgen als je er genoeg geld voor wil neertellen. Zelfs voor mensen als jij en ik, laat staan voor mensen die echt weten wat ze doen.
Denk je niet dat ze erg streng zijn op luchthavens met oog op terrorisme? En ik had het over een GOED neppaspoort
pi_156321480
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Serieus? Hahaha, jeetje man, wat kan jij toch lekker redeneren, ongelofelijk. _O-

Dan moet je niet van die simpele dooddoeners stellen
  woensdag 23 september 2015 @ 14:33:36 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dan moet je niet van die simpele dooddoeners stellen
Het is geen dooddoener, ik probeer het gesprek niet dood te slaan. Ik geef alleen aan dat als je geld genoeg hebt een vals paspoort helemaal niet zo moeilijk is om aan te komen.
pi_156321564
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dít is een dooddoener. Wat een achterlijke stijl van discussiëren houd jij er op na.
pi_156321609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is geen dooddoener, ik probeer het gesprek niet dood te slaan. Ik geef alleen aan dat als je geld genoeg hebt een vals paspoort helemaal niet zo moeilijk is om aan te komen.
Je stelling met geld kan alles is echt te gemakkelijk in de context.

Waarschijnlijk kost het smokkelen van terroristen niet eens geld, maar levert het juist op. Omdat IS wellicht zelf het smokkelen organiseert om er heel veel geld aan te verdienen. Daarnaast met het vliegtuig is veel lastiger, omdat men daar veel sneller er tussen uitgepikt gaat worden. Vooral als het gaat om jihad gangers die al uit Europa afkomstig waren.
pi_156321611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gewoon een nep paspoort en dan zijn ze niet te achterhalen en hoeven ze maar een douane door.
Nouja, "gewoon een nep paspoort en dan de douane door" is nou niet bepaald zo simpel als je het stelt.
quote:
Als ze met de vluchtelingen meegaan worden ze meerdere keren gevraagd zich te identificeren, hogere kans om gepakt te worden.
Niet echt, aangezien ze gewoon kunnen zeggen dat ze zich niet kunnen identificeren.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

De meeste van de vluchtelingen zijn al vele jaren onderweg.
Uh, nee. Lang onderweg zijn ze wel, jaren meestal niet.
quote:
Ze worden eerst in tentenkampen in Libanon en Turkije opgevangen. Dan moeten ze duizenden euro's betalen voor een overtochtje in een gammel bootje naar Europa. Daarbij komen zeer veel mensen om. Net als trouwens alle andere slachtoffers van mensenhandel onderweg. Bovendien worden recentelijk ook massaal vluchtelingen beroofd van het weinige geld dat ze nog hebben.
Ze hoeven natuurlijk ook niet het hele traject door te lopen om zich te kunnen aansluiten bij de grote stroom vluchtelingen. Daarnaast is het voor sterke jongemannen alsnog geen plezierreisje, maar prima te doen.
quote:
Oké, stel dat je levend in Griekenland aankomt. Dan zit je daar weken op een eilandje tot je eindelijk op het vasteland bent en dan moet je lopen naar de grens van Hongarije, die dicht is, of die van Oostenrijk, waar je niet door komt zonder paspoort. Stel dat dat je wel lukt, dan kun je nog meer gezeik tegenkomen in Kroatië, Duitsland, enzovoorts.
Nogmaals, dat is niet iets waar je per se mee te maken krijgt om je te kunnen aansluiten bij de vluchtelingen.
quote:
Dit is totaal niet logisch!
Misschien wel, misschien niet. Misschien zijn ze slim genoeg om te beseffen dat "onlogisch" de meest logische manier is om iets aan te pakken? Dat is hoe ik het zou doen, iig.
quote:
De (weinige) terroristen die we hebben gehad in Europa kwamen via totaal andere wegen hier, en dat is ook heel goed te begrijpen.
Dat vond dan ook grotendeels plaats voor de uitnodiging van Merkel.

Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben verder, maar "het is onlogisch dus het gebeurt niet" lijkt me ietwat voorbarig.
Conscience do cost.
pi_156321621
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dít is een dooddoener. Wat een achterlijke stijl van discussiëren houd jij er op na.
Nope, stellen. O maar met geld kan alles, als een soort carte blanche is een dooddoener
pi_156321678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:37 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je stelling met geld kan alles is echt te gemakkelijk in de context.

Waarschijnlijk kost het smokkelen van terroristen niet eens geld, maar levert het juist op. Omdat IS wellicht zelf het smokkelen organiseert om er heel veel geld aan te verdienen. Daarnaast met het vliegtuig is veel lastiger, omdat men daar veel sneller er tussen uitgepikt gaat worden. Vooral als het gaat om jihad gangers die al uit Europa afkomstig waren.
Dus IS betaalt in dit scenario zichzelf om de eigen terroristen weg te smokkelen, en dan verdienen ze eraan? Hoe dan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:42:54 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156321734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:38 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nope, stellen. O maar met geld kan alles, als een soort carte blanche is een dooddoener
Gaan we nu een discussie houden over wat wel en geen dooddoeners zijn?

Een dooddoener is bedoeld om een discussie dood te slaan, gezien dat niet de bedoeling was met die opmerking is het geen dooddoener.

Nu klaar en OT. ( dit is wel een dooddoener naar deze off topic discussie toe)
pi_156321743
De gesmokkelde terroristen gaan gratis mee, of besturen de bootjes?
pi_156321753
Maar goed....

De Europese Unie wil meer dan een miljard euro ter beschikking stellen voor de hulp aan Syrische vluchtelingen. Daarnaast moet een miljard worden vrijgemaakt voor hulp aan Turkije, dat bijna twee miljoen mensen die voor het geweld in het Midden-Oosten op de vlucht zijn opvangt. Dat maakte eurocommissaris voor nabuurschapsbeleid Johannes Hahn vandaag bekend.

Hoe beter de opvang dáár, hoe minder er door willen reizen, zodat ze hopelijk ooit weer eens
naar huis kunnen, nu kan dat niet want het is daar oorlog...

Eenmaal in Nederland of in Duitsland met kinderen die al een andere taal spreken wordt het nu eenmaal moeilijker.

Moeten we niet straks met zijn allen gaan klagen dat er geld naar Turkije moet natuurlijk.
Je kan moeilijk Turkije met de rotzooi laten zitten.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)telingencrisis.dhtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')