Hoe denk jij dat vluchten gaat? Je stapt maandagochtend op de trein in Aleppo en woensdagavond ben je in Nederland of zo?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Om dat ze dan een paspoort moeten hebben, en dan zijn ze veel makkelijker te achterhalen? Misschien? En als bootjevluchteling staan overal de grenzen wagenwijd open en kan iedereen zonder papieren naar binnen?
Een nep paspoort wordt wel vaak ontdekt hoor, zó makkelijk is het nou ook weer niet...quote:Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gewoon een nep paspoort en dan zijn ze niet te achterhalen en hoeven ze maar een douane door. En als ze met een privé jet vanuit een ander land gaan dat ook niet eens.
Als ze met de vluchtelingen meegaan worden ze meerdere keren gevraagd zich te identificeren, hogere kans om gepakt te worden.
Hoezo naïef? Realistisch. Ik ontken ook nergens dat er terroristen naar de EU kunnen komen.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:17 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
of wat dacht je van NL Naief Links
Hoe weet je dat? Het lijkt me per definitie onmogelijk te weten hoeveel valse paspoorten je níet onderschept.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Een nep paspoort wordt wel vaak ontdekt hoor, zó makkelijk is het nou ook weer niet...
Hoe kan je dat controleren? Je kan nooit zeggen hoeveel valse paspoorten niet zijn onderschept gezien ze niet zijn onderschept.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Een nep paspoort wordt wel vaak ontdekt hoor, zó makkelijk is het nou ook weer niet...
Is ook onmogelijk.... dus hoe dan ook die terroristen zitten al overal en er komen er vast nog meer bij, maar nogmaals, het overgrote deel zijn gewoon normale mensen die op de vlucht zijn voorquote:Op woensdag 23 september 2015 14:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Het lijkt me per definitie onmogelijk te weten hoeveel valse paspoorten je níet onderschept.
Dat zeg ik... is onmogelijk ze zijn er vast.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe kan je dat controleren? Je kan nooit zeggen hoeveel valse paspoorten niet zijn onderschept gezien ze niet zijn onderschept.
Een goed nep paspoort is wellicht moeilijker te krijgen dan je denkt? Makkelijker is met een bootje naar al die naieve overdreven politiek correcte landen die de grenzen wagenwijd open hebben staanquote:Op woensdag 23 september 2015 14:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Het lijkt me per definitie onmogelijk te weten hoeveel valse paspoorten je níet onderschept.
Met genoeg geld is alles te krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Een goed nep paspoort is wellicht moeilijker te krijgen dan je denkt? Makkelijker is met een bootje naar al die naieve overdreven politiek correcte landen die de grenzen wagenwijd open hebben staan
Ok, kan je even de dood van de MH17 slachtoffers ongedaan maken met al je geld dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Met genoeg geld is alles te krijgen.
De grenzen staan helemaal niet wagenwijd open, overdrijf niet zo. En een vals paspoort is helaas erg makkelijk te krijgen als je er genoeg geld voor wil neertellen. Zelfs voor mensen als jij en ik, laat staan voor mensen die echt weten wat ze doen.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Een goed nep paspoort is wellicht moeilijker te krijgen dan je denkt? Makkelijker is met een bootje naar al die naieve overdreven politiek correcte landen die de grenzen wagenwijd open hebben staan
Serieus? Hahaha, jeetje man, wat kan jij toch lekker redeneren, ongelofelijk.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ok, kan je even de dood van de MH17 slachtoffers ongedaan maken met al je geld dan?
O sorry, ik had het over de aarde. Misschien had ik dat erbij moeten vertellen, iets specifieker nog Europa..quote:Op woensdag 23 september 2015 14:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
De grenzen staan helemaal niet wagenwijd open,
Denk je niet dat ze erg streng zijn op luchthavens met oog op terrorisme? En ik had het over een GOED neppaspoortquote:En een vals paspoort is helaas erg makkelijk te krijgen als je er genoeg geld voor wil neertellen. Zelfs voor mensen als jij en ik, laat staan voor mensen die echt weten wat ze doen.
Dan moet je niet van die simpele dooddoeners stellenquote:Op woensdag 23 september 2015 14:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Serieus? Hahaha, jeetje man, wat kan jij toch lekker redeneren, ongelofelijk.![]()
Het is geen dooddoener, ik probeer het gesprek niet dood te slaan. Ik geef alleen aan dat als je geld genoeg hebt een vals paspoort helemaal niet zo moeilijk is om aan te komen.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:31 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dan moet je niet van die simpele dooddoeners stellen
Dít is een dooddoener. Wat een achterlijke stijl van discussiëren houd jij er op na.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ok, kan je even de dood van de MH17 slachtoffers ongedaan maken met al je geld dan?
Je stelling met geld kan alles is echt te gemakkelijk in de context.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is geen dooddoener, ik probeer het gesprek niet dood te slaan. Ik geef alleen aan dat als je geld genoeg hebt een vals paspoort helemaal niet zo moeilijk is om aan te komen.
Nouja, "gewoon een nep paspoort en dan de douane door" is nou niet bepaald zo simpel als je het stelt.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gewoon een nep paspoort en dan zijn ze niet te achterhalen en hoeven ze maar een douane door.
Niet echt, aangezien ze gewoon kunnen zeggen dat ze zich niet kunnen identificeren.quote:Als ze met de vluchtelingen meegaan worden ze meerdere keren gevraagd zich te identificeren, hogere kans om gepakt te worden.
Uh, nee. Lang onderweg zijn ze wel, jaren meestal niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
De meeste van de vluchtelingen zijn al vele jaren onderweg.
Ze hoeven natuurlijk ook niet het hele traject door te lopen om zich te kunnen aansluiten bij de grote stroom vluchtelingen. Daarnaast is het voor sterke jongemannen alsnog geen plezierreisje, maar prima te doen.quote:Ze worden eerst in tentenkampen in Libanon en Turkije opgevangen. Dan moeten ze duizenden euro's betalen voor een overtochtje in een gammel bootje naar Europa. Daarbij komen zeer veel mensen om. Net als trouwens alle andere slachtoffers van mensenhandel onderweg. Bovendien worden recentelijk ook massaal vluchtelingen beroofd van het weinige geld dat ze nog hebben.
Nogmaals, dat is niet iets waar je per se mee te maken krijgt om je te kunnen aansluiten bij de vluchtelingen.quote:Oké, stel dat je levend in Griekenland aankomt. Dan zit je daar weken op een eilandje tot je eindelijk op het vasteland bent en dan moet je lopen naar de grens van Hongarije, die dicht is, of die van Oostenrijk, waar je niet door komt zonder paspoort. Stel dat dat je wel lukt, dan kun je nog meer gezeik tegenkomen in Kroatië, Duitsland, enzovoorts.
Misschien wel, misschien niet. Misschien zijn ze slim genoeg om te beseffen dat "onlogisch" de meest logische manier is om iets aan te pakken? Dat is hoe ik het zou doen, iig.quote:Dit is totaal niet logisch!
Dat vond dan ook grotendeels plaats voor de uitnodiging van Merkel.quote:De (weinige) terroristen die we hebben gehad in Europa kwamen via totaal andere wegen hier, en dat is ook heel goed te begrijpen.
Nope, stellen. O maar met geld kan alles, als een soort carte blanche is een dooddoenerquote:Op woensdag 23 september 2015 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dít is een dooddoener. Wat een achterlijke stijl van discussiëren houd jij er op na.
Dus IS betaalt in dit scenario zichzelf om de eigen terroristen weg te smokkelen, en dan verdienen ze eraan? Hoe dan.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je stelling met geld kan alles is echt te gemakkelijk in de context.
Waarschijnlijk kost het smokkelen van terroristen niet eens geld, maar levert het juist op. Omdat IS wellicht zelf het smokkelen organiseert om er heel veel geld aan te verdienen. Daarnaast met het vliegtuig is veel lastiger, omdat men daar veel sneller er tussen uitgepikt gaat worden. Vooral als het gaat om jihad gangers die al uit Europa afkomstig waren.
Gaan we nu een discussie houden over wat wel en geen dooddoeners zijn?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:38 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nope, stellen. O maar met geld kan alles, als een soort carte blanche is een dooddoener
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |