Daar over gesproken zag ik er een week geleden nog eentje, met maarliefst 25000 km...quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:32 schreef RichardRichard het volgende:
Die motor zou ook niet misstaan in mijn Honda Logo <3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door -Richard- op 15-09-2015 12:58:01 ]Weet van alles een beetje maar net niets.
thanks kerelquote:Op dinsdag 15 september 2015 02:04 schreef Dimitri_ het volgende:
Succes! Kan je mentaliteit waarderen.. Niet twijfelen maar gewoon doen.
Uiteraard is dat meermaals gemeten. met de ouwe b16 setup een gemiddelde van 7 seconden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 02:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Heb je ook gemeten hoe snel van 0-100?
Dankjewel,quote:Op dinsdag 15 september 2015 06:21 schreef Holy_Goat het volgende:
Los van mijn persoonlijke overwegende negatieve opinie over mensen die er vervolgens ook op de openbare weg mee gaan scheuren of ze levensmoe zijn , vind ik het een heel tof stukje om te lezen. Leuk geschreven, mooie plaatjes. Was benieuwd naar vervolg![]()
Hoeveel duizenden euro's zitten hier in eigenlijk
Ik vind alle civic's gaaf!quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:12 schreef Gummiebeer het volgende:
Toch vind ik de oudere type Civic mooier![]()
[ afbeelding ]
Maar toch ga ik dit volgen
Kun je voor een paar honderd euro niet een carport klussen? Dat van die tent zag je van mijlenver aankomenquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:29 schreef scoober het volgende:
Update:
Vanochtend wakker geworden om weer met goede moed verder te sleutelen in mijn ''gaar-age''
Is heel de pleuris zooi om/ weg gewaaid!!
[ afbeelding ]
Het buizen frame heeft ook nog eens lekker zitten krassen!
[ afbeelding ]
Alsof het nog niet genoeg was.
enkele weken terug hagelde het hier knikkers, met als gevolg allemaal deukjes -_-
Dus nu moet ik een nieuwe oplossing bedenken op te kunnen werken.
Een nieuwe tent misschien, maar dan een stevigeren.
word er wel een beetje moedeloos van hoor!
Kost geld idd, maar het groeit helaas niet op mijn rug.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:25 schreef Fer het volgende:
Hobbies kosten geld en zo'n auto ook. Huur een garage ergens.
Dankjewel,quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:49 schreef vaginabeheerder het volgende:
Leuk man, beetje knutselen.
Zo te lezen hou je niet van half werk en pak je het goed aan.
Leuk om te lezen, ga zo door
Thanks! ik ben ook benieuwd, ik houd je op de hoogtequote:Op dinsdag 15 september 2015 16:00 schreef Charged het volgende:
Tof,tof en nog eens tof!
Ik blijf dit ook zeker volgen en hoop dat het eindresultaat tot je (en onze) verwachtingen mag zijn.
Jawel, maar ik ben ff met andere dingen in huis bezig... dat moet helaas eerst af.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:25 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Kun je voor een paar honderd euro niet een carport klussen? Dat van die tent zag je van mijlenver aankomen
Wat kost zoiets eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:54 schreef monsterd. het volgende:
Jammer van je tent. Ik zou ook een garage huren joh, dan sta je iig altijd lekker droog
Wat moet ik daar over bedenken dan? Die heb ik al gereed liggen iigquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Denk je ook aan de radiateur en koelvin icm thermoschakelaar?
Dat je niet de oude van de 1.4 laat zitten, die is denk ik iets kleinerquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:56 schreef scoober het volgende:
[..]
Wat moet ik daar over bedenken dan? Die heb ik al gereed liggen iig
quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:48 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Daar over gesproken zag ik er een week geleden nog eentje, met maarliefst 25000 km...
Zo'n groene, zag er echt als nieuw uit
ot; gevolgd!
Houd wel van Honda's swaps etc, tof dit!
Wel jammer dat je geen gegroefde schrijven genomen hebt, had zelf ook Brembo MAX schijven en Ferodo DS2500 op mijn EK3.Ik vind eerlijk gezegd gegroefde schijven alleen mooi als de schijven echt groot zijn, vanaf 350 mm ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., en m.i. voegen die groeven niet echt iets toe, eerder meer kans op slijtage als scheurtjes e.d.
Haha idd, de diameter van de slangen is ook anders dus het zou niet eens passen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat je niet de oude van de 1.4 laat zitten, die is denk ik iets kleiner
Daar word vrouwlief niet zo blij van hahaquote:Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef Nemephis het volgende:
Het is niet mijn smaak, zo'n auto, maar technisch gezien vind ik het wel heel gaaf.
Kun je niet beter een stevig afdak timmeren naast het huis?
Np, als je slim bent, pak je gelijk de distributieriem en koppeling mee, makkelijker dan dit komt je er nooit meer bijquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:08 schreef scoober het volgende:
[..]
Haha idd, de diameter van de slangen is ook anders dus het zou niet eens passen.
maar thnx voor het meedenken!
Ik ben best slim denk ik dan hahaquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Np, als je slim bent, pak je gelijk de distributieriem en koppeling mee, makkelijker dan dit komt je er nooit meer bij
Of de orginele spanrollen van 250000km terug er nog op.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..], die grappen heb ik vaker gehoord
, bleek alweer 4 jaar tussen te zitten
Bovendien heb ik papier werk van al het werk wat aan de motor is gedaan afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:38 schreef scoober het volgende:
Nja, je kan zelf ook wel zien of iets er ''nieuw'' uitziet of er al lang op zit.
Ligt eraan wat je precies wilt en waar je woont. Wij betalen via de woningstichting 55 euro voor een garage onder de flat. Daarvoor huurde ik particulier net iets kleiner voor hetzelfde bedrag.quote:
dat laatste zou echt ideaal zijn idd! maar ik ken eigenlijk geen mensen die gelijkgestemd zijn hahaquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:19 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je precies wilt en waar je woont. Wij betalen via de woningstichting 55 euro voor een garage onder de flat. Daarvoor huurde ik particulier net iets kleiner voor hetzelfde bedrag.
Je zou ook kunnen denken aan een grotere loods die je samen met een aantal gelijkgestemden zou betalen. Dat spreidt de kosten en je haalt gezelligheid en kennis in huis
Me too, alles in gelabelde zakjes doen. Vraag je je een poosje later ook niet af waar het ook maar weer hoort.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:46 schreef boegschroef het volgende:
Zelf had ik alleen niet als die boutjes in 1 bak gegooid, ik ben meer van het 'gesorteerd wegleggen'.
Zo te zien heeft scoober wel ruimte voor een carport, lijkt mij handiger en goedkoper.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef monsterd. het volgende:
Ik zag laatst iemand die gewoon een oproepje op marktplaats had geplaatst. Ze deelden dan een loods met een man of 4 en hadden ook gezamelijk gereedschap met een kleine maandelijkse inleg. Maargoed, dan zou je dus wel eerst een loods moeten vinden bij je in de buurt
Ik weet het, achteraf ook een beetje spijt van.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:55 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Me too, alles in gelabelde zakjes doen. Vraag je je een poosje later ook niet af waar het ook maar weer hoort.
Uhm veel ste veel.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:03 schreef Inclusive het volgende:
Leuk topic om te volgen.
Iets wat ik mij altijd af vraag bij dit soort auto's, hoeveel geld heb je er in totaal ingestoken? Dan bedoel ik aankoop van auto + alle onderdelen?
goed onthouden voor de volgende keer.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:45 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik weet het, achteraf ook een beetje spijt van.
Hobby mag wat kosten hèquote:
Dat is ook zoquote:Op woensdag 16 september 2015 16:04 schreef Nemephis het volgende:
[..]
goed onthouden voor de volgende keer.
Ik werkte vroeger ook ongeorganiseerd maar toen ik laatst met mijn oude Honda bezig ging na een maand of wat was ik blij dat alles gelabeld was.
[..]
Hobby mag wat kosten hè
Ik snap je punt.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:09 schreef boegschroef het volgende:
Waarom heb je eigenlijk niet gewoon de 1.6 gereviseerd/ geupgrade. Voor dat geld had je een mooie revisie kunnen doen en er nog eens aardig wat upgrades/turbo.
Nu heb je dadelijk misschien wel een 1.8 maar je weet niet 100% in welke staat die is.
Valt mee, als SRH weer een meet organiseert dan is 70% van de opkomst b18's van het Honda publiek.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:49 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Maargoed ik wil graag N/A rijden. En deze b18cr is gewoon een prachtige motor met bijzonder veel potentie.
Bovendien is een b18c, en met name de type R versie best een uniek/ zeldzaam blokje. Deze waren in die tijd nog hand bewerkt.
getunede / geupgrade b16 blokken zijn er al zoveel.
Anyway is het leuk ''bijzonder'' te zijn
Thanks man!! leuk om zon enthousiaste reactie te lezen.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
Sow, gaaf topic man!! Echt tof weer eens zo'n build te zien. Ook leuk dat het eens niet super professioneel wordt aangepakt, maar gewoon lekker op de oprit
Alleen een vraagje. De lak is dus niet super, en de hele enginebay ligt eruit/open. Interieur ook gestript. Waarom niet deze kans pakken om over te spuiten?
Tevens, ik zou die distributieriem toch echt vervangen... Moet wss toch niet allemaal afgesteld worden en je kunt er nu idd goed bij.
Klopt, maar het gros is b18c4. de R variant zie je niet veelquote:Op woensdag 16 september 2015 19:45 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Valt mee, als SRH weer een meet organiseert dan is 70% van de opkomst b18's van het Honda publiek.
Dat is waar! Kom je ook een x mee naar een meet? Zitten er ook een paar bij die een gt30 op een b18 hebben geknalt, best indrukwekkend moet ik zeggen.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:53 schreef scoober het volgende:
[..]
Klopt, maar het gros is b18c4. de R variant zie je niet veel
Lijkt me heel gaaf. Op dit moment ben ik ook niet echt actief lid van een bepaalde club ofzo.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:04 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is waar! Kom je ook een x mee naar een meet? Zitten er ook een paar bij die een gt30 op een b18 hebben geknalt, best indrukwekkend moet ik zeggen.
Oh, typoquote:Op woensdag 16 september 2015 19:52 schreef scoober het volgende:
[..]
Thanks man!! leuk om zon enthousiaste reactie te lezen.
Ik zou hem het liefst ook gelijk laten spuiten, maar daar heb ik momenteel even geen geld voor. En de auto is 2 jaar geleden ook al gespoten. Staat wel in het rijtje toekomst plannen hoor
En wbt die distri riem Wat bedoel je met moet wss niet afgesteld worden?
Cool! thanks, wat voor project(en) heb jij dan gedaan / lopen?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Heel leuk dit! Doet me denken aan mijn eerste project. Succes en als je vragen hebt gewoon stellen.
Ik heb het op de harde manier geleerd
Wat moet er precise afgesteld worden dan kwa distributie?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Oh, typoBedoelde te zeggen dat het juist wel allemaal afgesteld moet worden. En dat je dan net zo goed die nieuwe riem erop kunt leggen. Dat geld is het dan ook niet meer, en als je die motor dan perfect in orde maakt neem je ook alles mee! Op het oog of op het woorde van de verkoper zou ik niet vertrouwen
Thanks kerel!! Ik houd je/ jullie zeker op de hoogte.quote:Op maandag 21 september 2015 00:14 schreef reeybehn het volgende:
De stijl auto etc ben ik niet helemaal weg van. Maar wauw. Echt een heel gaaf project. Super leuk ook hoe creatief je kunt zijn met sommige dingenik lees zeker mee dus hou ons op de hoogte
Ik begrijp je volkomen... maarja ik moest iets... en het heeft gewerktquote:Op maandag 21 september 2015 00:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Totaal niet mijn soort auto, maar kudo's voor je vindingrijkheid. En lef, want dat gewicht op een paar bakstenen...ik zou er niet aan beginnen
Het was ook een instabiel zooitje hoor hahaquote:Op maandag 21 september 2015 00:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Totaal niet mijn soort auto, maar kudo's voor je vindingrijkheid. En lef, want dat gewicht op een paar bakstenen...ik zou er niet aan beginnen
Polland Tuning Klub®quote:Op maandag 21 september 2015 07:21 schreef ambertje90 het volgende:
Tjeezz voor 200 euro heb je een geweldige werkplaatskraan.
Ga je een beetje met bakstenen lopen kloten.
hebk nu niet mee rnodig hequote:Op maandag 21 september 2015 09:58 schreef Dimitri_ het volgende:
Hahahaha holy shit, dat je dat aandurft
Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel een motortakel die je mag lenen hoor
dankjewel dankjewel! opzich ben ik geen autotechnicus of monteur. maaaar. aldoende leert menquote:Op dinsdag 22 september 2015 00:07 schreef Alt-tab het volgende:
Ik vind de auto wel mooi en gaaf dat je hier zo in op gaat. Leuk ook die foto's en je hebt er kennelijk verstand van. Wees wel voorzichtig
dat is wel het minste ja! En die zijn her en der wel voor een habbekrats te kopen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:42 schreef Dimitri_ het volgende:
Of koop wat assteunen, zodat je auto niet op je terecht kan komen mocht hij van de krik af schieten.
wasrek de kofer?quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:04 schreef daNpy het volgende:
Cool project,respect voor al het werk. Maar wat is nou het nut van dat wasrek in de koffer? Hebben jullie geen droger thuis?
vandaag bak eronder gehangen in mn eentje, zie vervolg onderaan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 07:56 schreef bokkepoot het volgende:
Zo'n bak krijg je er wel onder met 2 man en met behulp van een krik toch?
waarom?quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:11 schreef Inclusive het volgende:
Schiet aardig op, zou wel even een professionele oplossing zoeken voor het hijs- en takelwerk.
Ik heb asssteunen, maar daar staat mn donor op.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:10 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
dat is wel het minste ja! En die zijn her en der wel voor een habbekrats te kopen.
Thank maatje!!quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:20 schreef Tjabbo het volgende:
Ha prachtig!
Eerste wat ik dacht was "oh nee weer zo'n honda gastje met "the dreams of power".
Toen lezen...lezen...hey! dat is leuk geschreven zeg, en niet eens een pauper build maar alles netjes gemaakt.
Dus respect voor je werk en creatieve denkvermogen. Ik ga je topicje volgen.
Hopelijk kan je snel weer lekker rijden!
WHAHAHA geniaal!!! p[ics?:Pquote:Op dinsdag 22 september 2015 08:35 schreef vaginabeheerder het volgende:
Haha geweldig die creativiteit.
Ik kan dat wel waarderen, ik heb een keer een auto opgetild aan een boom omdat ik mijn krik niet kon vinden.
Maar jij gaat het wel redden, je geeft niet op.
Het blijft een leuk topic om te lezen en ik blijf het zeker volgen.
Succes en doe voorzichtig.
Vas wel joh, als je echt wil kan je het.quote:Op vrijdag 25 september 2015 01:25 schreef Maegrim het volgende:
ik doe het je niet na[ afbeelding ]
Net als je constructiequote:Op vrijdag 25 september 2015 01:30 schreef scoober het volgende:
excuses voor al de spel fouten.. mijn toetsenbord is nogal gaar.
Zet die donor dan op een stapel bakstenen en gebruikt de assteunen voor dat ding waar je onder ligt. Dit is echt levensgevaarlijk. Zonder overdrijven, door dit soort gepruts overlijden regelmatig mensen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 00:55 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik heb asssteunen, maar daar staat mn donor op.
Ja, die dingen waar je je onderbroeken aan kan hangen.quote:
Die takel is ook wel een indicatie voor zelfmoord.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zet die donor dan op een stapel bakstenen en gebruikt de assteunen voor dat ding waar je onder ligt. Dit is echt levensgevaarlijk. Zonder overdrijven, door dit soort gepruts overlijden regelmatig mensen.
GVD!quote:
dit is natuurlijk complete onzin.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die takel is ook wel een indicatie voor zelfmoord.
Dat je voor zulke dingen niet een fatsoenlijke motortakel regelt
thanks ouwe!!quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:53 schreef maickeltje het volgende:
Toen ik begon met dit topic dacht ik waarom...Waarom...zoveel geld erin steken.
Maar hoe meer ik naar beneden aan het scrollen ging Hoe mooier ik het vond en hoe beter ik het begreep.
Ik heb alle pagina's door gelezen, en wens je nog heel veel succes met dit mooie project.
Ik blijf het zeker volgen!
Wat heeft de millieu politie hiermee te maken? is mijn eigen oprit ( koophuis ) bovendien overtreed ik geen enkele regel. Denk eerder dat ik blij ben dat JIJ mijn zeur buur niet bentquote:Op vrijdag 25 september 2015 11:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ben blij dat je mijn buurman niet bent, milieupolitie zal hier ook wel raad mee weten denk ik.
Voor de rest leuk project.
In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging. Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zet die donor dan op een stapel bakstenen en gebruikt de assteunen voor dat ding waar je onder ligt. Dit is echt levensgevaarlijk. Zonder overdrijven, door dit soort gepruts overlijden regelmatig mensen.
precies, eind goed al goed.quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:05 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Net als je constructie![]()
Maargoed, t werkte
Opnieuw schroefdraad getapt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:05 schreef Juup© het volgende:
Maar eeuhh, dat dolgedraaide "schroefgat", heb jij daar nog iets aan gedaan?
veel plezier met volgen annequote:Op vrijdag 25 september 2015 07:19 schreef Anne het volgende:
Dit project moet ik ook even volgen. Ik waan mij terug in 2003-2005, toen dit soort projecten volop voorbij kwamen! Leuk!
Och, als je geen olie of koelvloeistof morst zal het de milieupolitie niet veel schelen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:24 schreef scoober het volgende:
[..]
Wat heeft de millieu politie hiermee te maken? is mijn eigen oprit ( koophuis ) bovendien overtreed ik geen enkele regel. Denk eerder dat ik blij ben dat JIJ mijn zeur buur niet bent
quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:14 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Heeft je vriendin al een plekje gereserveerd voor jou Darwin Award ?
Als hij toch op tijd gezet moet worden kun je hem net zo goed preventief vervangen toch?quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:34 schreef scoober het volgende:
Vandaag overigens geprobeerd mijn krukas poelie te verwijderen om mijn stuurbekrachtiging te kunnen behouden.
echter heb ik hierbij mijn distributieriem een tandje of 3 laten verspringen![]()
![]()
mooi kut op onthoud dus...
nja zondag maar weer proberen de riem op tijd te krijgen.
daarna alleen nog assen, schakelstangen en kabelboom aansluiten!
heb me vandaag btw een mooie momentsleutel kado gegeven. 165 euro voor zon kreng!
ohja en er wacht mooie castrol olie 5 w 40 op de motora 71 euro de 5 ltr.
Je kan het zeuren noemen, je bent aan het sleutelen op een niet vloeistofdichte vloer en dat is simpelweg verboden. Hier staan forse boetes op, om het nog maar niet te hebben als er inderdaad wat geknoeit wordt en dit wordt ontdekt. Ik waarschuw je alleen maar hiervoor.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:24 schreef scoober het volgende:
[..]
Wat heeft de millieu politie hiermee te maken? is mijn eigen oprit ( koophuis ) bovendien overtreed ik geen enkele regel. Denk eerder dat ik blij ben dat JIJ mijn zeur buur niet bent
Gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige die het er allemaal nog al leip uit vind zien, met pallets en spanbandjes van de Action.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:22 schreef scoober het volgende:
[..]
dit is natuurlijk complete onzin.
de bak weegt +/- 40 kg.
denk je nou echt dat ik mijn leven op het spel ga zetten voor een motor swap?
ik ben geen hilbilly zonder verstand...
Oh my, wat een gillerquote:Op zaterdag 26 september 2015 00:25 schreef scoober het volgende:
[..]
In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging. Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.
Dan verwijs ik ze altijd door naar de Shell..quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je kan het zeuren noemen, je bent aan het sleutelen op een niet vloeistofdichte vloer en dat is simpelweg verboden. Hier staan forse boetes op, om het nog maar niet te hebben als er inderdaad wat geknoeit wordt en dit wordt ontdekt. Ik waarschuw je alleen maar hiervoor.
En jij denkt dat ze dat argument god genoeg vinden om je maar geen bekeuring te geven? En de Shell zal heus wel een fatsoenlijk vloertje eronder hebben liggen, zo niet een forse saneringsrekening.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:32 schreef I-care het volgende:
[..]
Dan verwijs ik ze altijd door naar de Shell..![]()
Die kijken zelf ook niet op een paar druppels.
Dan zou je verschijnselen van uitdroging moeten kunnen zien.quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:25 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als hij toch op tijd gezet moet worden kun je hem net zo goed preventief vervangen toch?
Een riem die nooit is gebruikt en er 3 jaar op zit ziet er ook nieuw uit.
De verkoper leek mij niet echt heel erg betrouwbaar namelijk.
Het is jouw hoofd toch niet waar het op zou kunnen vallen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige die het er allemaal nog al leip uit vind zien, met pallets en spanbandjes van de Action.
Maargoed, als jij een keer wil voelen hoe een bak van "maar" 40kg aanvoelt als hij op je schouder of je gezicht valt, be my guest.
De vergelijking met geld snap ik ook niet, met wat rondvragen kun je misschien wel een motortakel lenen zonder dat het wat kost...
dankjewel dankjewelquote:Op zaterdag 26 september 2015 10:32 schreef I-care het volgende:
Mooi topic trouwens, en succes met je auto!
Nog serieus hier op in gaan ook.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat argument god genoeg vinden om je maar geen bekeuring te geven? En de Shell zal heus wel een fatsoenlijk vloertje eronder hebben liggen, zo niet een forse saneringsrekening.
Klopt,quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:39 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ja, die schutting moet heel wat gewicht kunnen hebben wil je er 50 kg aan een arm op hangen. Hefboom he.. Gewicht over een lange arm wordt erg zwaar. Als ik dat zo zie met die bakstenen en wat je tot nu toe hebt uitgegeven had ik zelf 150 euro geinvesteerd in een nieuwe motortakel, dat is heel makkelijk. Ik heb zelf ook een bok waar ik mijn motor op kan zetten en ronddraaien. Er zitten bronzen bussen in dus klemt niet en het kost haast niets. Goed gereedschap is het halve werk, zeggen ze.. Leuk project ik ga het volgen.
Ik ben geen leek, ben 7 jaar automonteur geweest. Het is ook niet bedoeld als belediging, het IS gewoon levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:25 schreef scoober het volgende:
[..]
In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging.
Nee, dat heb je niet, met je bakstenen. En waarom gelijk zo op je pik getrapt? Men waarschuwt je dat je dit soort dingen beter iets veiliger kan aanpakken, lijkt mij niet iets waar je beledigd over moet zijn.quote:Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.
Dankjewel. ik begrijp je comment. gelijk heb je ook. Ik moet toegeven dat ik zelf nogal impulsief ben en dingen graag meteen aanpak. Het is nu goed afgelopen, maar ik zou het een ander ook echt niet aanraden!quote:Op zondag 27 september 2015 21:13 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik vind dat je je veiligheid toch wat serieuzer moet nemen. Er zijn hier op het forum ruim ervaren leden die allemaal wijzen op de manier waarop je dingen optakelt. Mocht jij, of een vriend zijn evenwicht verliezen en tegen de auto aan vallen dan ligt ie zo omver als je hem op een paar baksteentjes hebt staan. Hier in de buurt is een jongen van 18 jaar oud overleden nadat hij zijn auto op bierkratjes had gezet en er onder was gaan liggen. Een kind verliezen is 1 van de ergste dingen die je kan overkomen, daarom zeg ik het nogmaals. Bespaar jezelf het gepruts met stenen en balken en koop een motortakel en een goeie garagekrik. Kost de hoofdprijs niet en het is mooi om te hebben. Mocht je verlegen zitten met ruimte dan ben je ze zo weer kwijt op marktplaats. Je project verloopt verder heel goed, in 2 weken een nieuwe motor als ik het zo bekijk.
Halloquote:Op maandag 28 september 2015 01:21 schreef vannelle het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar het begint echt op een puinhoop te lijken.
Die bedrading ga je hopelijk nog verbeteren?
En waarom heb je de distributie (zoals eerder door iemand aangeraden) niet vervangen toen het blok er nog uit lag?
Ik waardeer je ondernemingslust maar ik denk serieus dat je te goedkoop en te snel wil en darmee essentiële dingen zoals veiligheid, logische volgorde en zo mist.
Wel jammer....
Het zal wel goed komen allemaal maar je aanpak is aardig bedroevend zeg maar.
Morgen starten? Regel eerst die bedrading maar eens goed. Stel dat ie start dan laat je het misschien wel zo want "het is goed genoeg, het werkt."
Zou je dat zelf ook niet jammer vinden?
En wat anderen ook al zeiden, je bent echt levensgevaarlijk bezig.
Zelf heb ik wel eens klem gelegen onder een auto die van de krik af viel maar daar was gelukkig maar 1 wiel af.
En toch lag ik muurvast, had moeite met ademhalen en heb allejezus lang moeten wachten tot ik hulp kreeg.
Vanaf toen kruip ik alleen maar onder een auto als ie ECHT stabiel staat, niet zo houtjetouwtje.
Ik wil wat dat betreft niet betweterig over komen, ik wil je alleen maar vragen om daar ajb rekening mee te houden zodat we kunnen lezen hoe je zelf dit project heb afgerond ipv een verhaaltje door je erfgenamen.
is gefixt zie het vervolgquote:Op maandag 28 september 2015 07:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou trouwens zeker die stuurbekrachtiging nog wel fixen. Erg fijn om te hebben hoor!
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:32 schreef scoober het volgende:
[..]
Hallo
dank voor je reactie.
Op een puinhoop? nja.. ik vind het wel meevallen
de distri is zo goed als nieuw, daarom niet.
Welke volgorde is volgens jou logisch dan?
Je vind mijn aanpak bedroevend... dit is een amateuristisch project van iemand die dit nooit eerder gedaan heeft, geen professioneel gereedschap heeft, maar wel ambitie heeft. wat verwacht je dan?
Wat zie jij zo op het blote oog aan die foto om het zo af te kraken? ben ik echt benieuwd naar.!
Als het werkt, werkt het inderdaad. MAAR.. dan ga ik de bekabeling netjes '' inpakken'' uiteraard.
eerst zien dat het werkt, dan pas afwerken. Zou zonde zijn om dit omgekeerd te doen.
Ik snap dat je extra voorzichtig bent geworden door je ervaring en daarom huiverig/ skeptisch bent wbt dit project.
Echter heb ik altijd een extra krik onder de auto icm autovelgen/ bakstenen of wat dan ook zodat mocht een krik bezwijken ik niet de hele auto op mijn lichaam krijg.
nogmaals thanks voor het meedenken en je kritiek ik pak het positief op.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten.
Met puinhoop bedoelde ik de voorbereidingen, de gebruikte middelen en het resultaat tot nu toe.
Bijvoorbeeld dat je net je blok ingebouwd hebt en je nu meldt dat de distributie nog wel eens lastig te vervangen kan zijn. Had dat dan gedaan toen het blok er nog uit was.
Nogmaals: Niet negatief bedoeld, ook ik sleutelde ooit zo en had ik ook niet het besef dat het gewoon levensgevaarlijk was.
Ik heb er respect voor dat je het aanpakt en ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop alleen dat je het gaat lukken zonder ongelukken of dure fouten die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt wel dat je er altijd een extra krik onder hebt voor de veiligheid maar die zie ik niet op de foto's en ook uit je reacties blijkt van niet.
De assteunen stonden immers onder de donor?
Denk ajb aan de veiligheid, voor de rest heb ik er wel vertrouwen in want je lijkt te weten wat je doet.
En eerst testen en dan pas de bekabeling netjes wegwerken?
Logisch, ik was wat dat betreft iets te snel en te fel met mijn reactie.
Je hebt volkomen gelijk!quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten.
Met puinhoop bedoelde ik de voorbereidingen, de gebruikte middelen en het resultaat tot nu toe.
Bijvoorbeeld dat je net je blok ingebouwd hebt en je nu meldt dat de distributie nog wel eens lastig te vervangen kan zijn. Had dat dan gedaan toen het blok er nog uit was.
Nogmaals: Niet negatief bedoeld, ook ik sleutelde ooit zo en had ik ook niet het besef dat het gewoon levensgevaarlijk was.
Ik heb er respect voor dat je het aanpakt en ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop alleen dat je het gaat lukken zonder ongelukken of dure fouten die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt wel dat je er altijd een extra krik onder hebt voor de veiligheid maar die zie ik niet op de foto's en ook uit je reacties blijkt van niet.
De assteunen stonden immers onder de donor?
Denk ajb aan de veiligheid, voor de rest heb ik er wel vertrouwen in want je lijkt te weten wat je doet.
En eerst testen en dan pas de bekabeling netjes wegwerken?
Logisch, ik was wat dat betreft iets te snel en te fel met mijn reactie.
Wees maar niet bang, als ik kritiek heb dan hoor je dat echt wel, of je wil of niet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:17 schreef scoober het volgende:
maar nogmaals ik vind het cool dat je interesse toont, en niet verlegen ligt om kritiek!!
thanks!
Jaa ellendequote:Op zondag 4 oktober 2015 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Booooh wat een werk zeg. Echt beun de beunhaasactieMaar wel leuk dat het werkt!
Lol... een mede Ossenaar? Ik had nog wel een motortakel voor je hoor :p Ben zelf ook aan de klus met Honda'squote:Op zaterdag 26 september 2015 00:29 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik woon in omgeving oss... why?
haha ja joh? Ik woon in bergemquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:55 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Lol... een mede Ossenaar? Ik had nog wel een motortakel voor je hoor :p Ben zelf ook aan de klus met Honda's
Zelf vorige week zondag nog koppeling vervangen, gaat veel sneller met een motortakel ;-)
HAHA thanks ouwe, die aan elkaar gedraaide kabeltjes waren enkel om te testen hequote:Op maandag 5 oktober 2015 00:23 schreef Dimitri_ het volgende:
Haha geweldig! Die kabeltjes aan elkaar gedraaid allemaal. Het ziet er niet uit maar je flikt het hem wel. Vind ik mooi!
Dat is praktisch Oss. Wat ik allemaal doe?quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:12 schreef scoober het volgende:
[..]
haha ja joh? Ik woon in bergemook beetje oss dus! maar vertel! wat doe je dan met honda's? en wat rijd je? misschien kunnen we een keer samen klussen/ ouwehoeren/ pilzen!
Dat is heel wat idd! gaafquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:30 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Dat is praktisch Oss. Wat ik allemaal doe?
Hehe heb je even ? ;D
Heb een 94 Coupé gehad, met B16A2, daarna B20 erin met Turbo. Daarna nog een Hatchback gereden met een D15B vtec erin, toen Accord Type R en nu inmiddels een Civic Coupé uit 1999 met een D16Y8/D16Y7 mini me, waarvan ik volgende week de koppakking ga fixen. Daarna komt hier turbo op of ik swap lekker naar een B16/B18 :-)
Maar zo'n D-serie is wel goedkoop in onderhoud en veel makkelijker allemaal en ook genoeg potentie met Turbo... dus lastig
Dankjewel jongequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:34 schreef Gummiebeer het volgende:
Weer met plezier bijgelezen scoober!![]()
Laatste loodjes wegen het zwaarste met de finish in zicht
Neuhh gas erop hahaquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fijn dat de finish eraan komt! En je maakt er nog een spoedklus van ook, ik dacht dat dit maanden ging duren joh
Fijn om te lezen inclusivequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:16 schreef Inclusive het volgende:
Ik lees met plezier je berichten, schiet mooi op!
de sckakelaar zelf ( solenoid ) is niets mis mee lijkt mij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Werkt je drukschakelaar wel, en is er we voldoende druk. Een foutcode kan ook een mechanische onderliggende oorzaak hebben.
Nice,quote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:31 schreef raulbouli het volgende:
Vtec Oil pressure is idd bedrading 9/10 keer, maar daarvoor hoef je niet een kabelharnasje te bestellen, kan ook draadje doortrekken....in het ergste geval is er iets met je solenoid, maargoed, dan pak je die toch gewoon van je B16 :p
Lekkage van je kleppendekselpakking of van je solenoid? Kleppendekselpakking moet je in de hoekjes behandelen met vloeibare pakking, Hondabond of Loctite 5926
Koppakking lukt wel alleen, denk ik... eerste keer.. haha. Het demonteren zal het probleem niet zijn :p
Blok swappen is geen probleem, dat is peanuts. (Alhoewel dat met 2 of 3 mensen wel 3 keer zo snel gaat) Als je hulp nodig hebt met aandrijfas... ik heb ook luchtgereedschap, goede krik enzo, dat werkt een stuk sneller en gemakkelijker
Klinkt ie ook een beetje?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:38 schreef scoober het volgende:
Joww,
alle storingen zijn verholpen, alles werkt en motor loopt netjes.
Nu alleen nog professioneel laten afstellen op de dyno en een herkeuring zien te fixen en dan gaan!!
jn heb een gechipte p28 maar die is gechipt voor een b16a2.. daar heb ik vandaag stukkie mee geplankt.. opzich aardig, maar niet optimaal natuurlijk, lees je inbox btw eensquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:30 schreef raulbouli het volgende:
Dyno hoeft toch niet persee? Heb je een gechipte ecu nu? Gewoon B18C6 mappen op zetten, klaar
Het zijn de klepjesquote:Op zondag 11 oktober 2015 20:12 schreef ThePartyPooper het volgende:
oliepijl laag? kan het tikken ook van komen
Het was ook "voorkeuren" hequote:Op zondag 11 oktober 2015 22:13 schreef Pap89 het volgende:
waarom heb je er dan 5 remlichten opzitten?
Veel van die punten zijn wel logisch dat het eerst geregeld moet zijn, voordat ze het überhaupt goed kunnen keuren natuurlijk.
Als ze het over wattage hadden waren het geen muggenzifters.quote:Op zondag 11 oktober 2015 00:22 schreef scoober het volgende:
- mijn mistlicht moet een hoger wattage lampje in ( muggen zifters )
De garage Oss.quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:13 schreef raulbouli het volgende:
Kleppenstellen is best...uhm makkelijk..duurt alleen eventjesWelke garage ben je geweest voor APK?
Sommige punten zijn idd wel erg zeikerig.....
Wat een zeikerd dan, zo was die bij mij helemaal niet! Ik ging voordat ik in Oss woonde altijd naar de Honda dealer toe, was vaak wel 4 tientjes meer, maar werd altijd goed gekeurd.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:04 schreef scoober het volgende:
[..]
De garage Oss.
Voorheen doe het zelf garage.
Ken jij nog een goeie garage in oss?
morgen laatste klepje stellen ( als ik tijd heb ) + klep borgenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:31 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het afloopt
Jee wat een prutser.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:45 schreef Gummiebeer het volgende:
Kleppen stellen is een vak apart lijkt het wel! Ik mag binnenkort ook weer stellen met de Baleno, liever zelf doen.
Ik had ooit een R25 en liet eens de kleppen stellen bij de Renault dealert... Een monteur presteerde het om de gehele afstelling andersom te doen!![]()
![]()
Daarna zelf ff een anderhalf uur zoet geweest om alles weer te stellen zoals het echt hoort.
Mjah, het is ofwel blok wegflikkeren want het is zo te horen al tamelijk uitgewoond, óf netjes reviseren, overmaat zuigers erin, alle lagers vernieuwen, kop reviseren en je hebt weer een blok dat 110% is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Flinke tegenvaller! Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.
Maar zo'n koprevisie hoeft niet duur te zijn. Maar wees nu slim en haal dat hele ding uit elkaar, 9 op 10 dat da hele blok al veel heeft geleden en met je eventuele plannen voor de toekomst zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Dat ken ikquote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
![]()
Áls je gaat reviseren, zorg dan iid dat je zéker weet dat de rest van het blok wél goed is, of laat dat meteen meenemen, anders blijft het feest.. Nu staat ie sowieso stil en kun je zonder al te veel pijn gewoon het blok eruit trekken. Straks moet 'ie rijden en dan krijg je het gezeik alsnog, en dan kan ook de kop en de hele reut er weer vanaf.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.
Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:32 schreef Daantke het volgende:
[..]Omdat hij met bakstenen z'n auto in de lucht houdt, zie jij aankomen dat zijn nieuwe blok een revisie nodig heeft?
TS, hopelijk is de rest van het blok wel goed, wat jij in een paar weken hebt gedaan zou ik een jaar over doen
Had jij niet het blok rondgedraaid toen de distririem los was?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:
JA, hey kerel ik hoor het al... je mist compressie op minstens 1 cylinder..
quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef scoober het volgende:
Het was vandaag tijd om de distributie terug op tijd te zetten.
Door het verspringen van 3 tandjes had de motor gelukkig geen schade opgelopen.
OKe de krukaspoelie moest los. doordat we eerst op advies van een zogenaamde kenner rechts om hadden gedraaid zat dat kreng echt mega mega vast!!
Het moest dus gewoon linksom.
Ja ok, dacht dat je meer doelde op de werkwijze van TS.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...
(waarom zou je anders een 'zeldzaam' blok incompleet maken, compleet levert het vaak veel meer op)
Zelf zou ik door de zure appel heen bijten en het blok gelemaal uit elkaar trekken.
Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, maar TS moet wel budget hebben, want een roodje of anderhalf ben je zó kwijt. Zonder geld doe je weinig.
wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 07:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.
En voor een rooitje of anderhalf mag je uit komen leggen bij de motorenbouwer wat je eigenlijk wil hebben. De factuur komt later wel
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg isquote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:50 schreef scoober het volgende:
[..]
wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?
mee eens,quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is![]()
Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik
![]()
Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
yo raul,quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:54 schreef raulbouli het volgende:
Psssssst in Oss zit een bedrijf wat koprevisie kan doen, just saying.... :-)
Kan je in de tussentijd niet de kop van je oude blok erop pompen?
Wel balen, net alles op orde krijg je dit geouwehoer. Naja ik hoor het wel als je hulp nodig hebt met het verwijderen van de kop, dat is andere koek als swappen namelijk
Dat blokkie heb je er binnen een halve dag naast liggen toch? revisieboer rekent in- en uitbouwen er ook bij, zijn allemaal uren, en die zijn duur.. denk dat je alleen voor in- en uitbouwen al 750 - 1000¤ kwijt bent (áls het een general overhaul wordt), die kun je het makkelijkst uitbezuinigen imhoquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:51 schreef scoober het volgende:
[..]
mee eens,
ik ga voor oem onderdelen, anders word het wel erg duur.
Ik heb zon 8 revisieboeren benaderd voor een offerte.
Mijn plan is alleen wel om de gehele auto te brengen, ik heb n.l geen zin om met dit weer heel het blok er weer uit te halen enzo.
Heb je geld teveel? Als ik nu ruimte had, dan mocht je het geld ook wel aan mij geven, dan trok ik alles wel uit elkaarquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:55 schreef scoober het volgende:
[..]
yo raul,
hoe heet dat bedrijf?
Ik ben eigenlijk van plan gewoon de hele auto ergens heen te brengen dat hun het zaakje uit elkaar trekken reviseren en weer monteren..
Ik heb ook geen ruimte om dit te doen met dit weer enzo snapje...
maaar thanks voor je aanbod kerel!
Ik heb nog nooit gehoord dat een motor weet met wat voor takel hij getakeld wordt, laat staan dat de kleppen er van stuk gaan, vervormen of verbranden.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:16 schreef -Richard- het volgende:
Gek genoeg verbaast me deze topic wending niet.
Schuttingen als motortakel..![]()
Scoober die om de minste dingetjes helemaal gek wordt en 't wilt uit besteden wanneer het leuk & spannend begint te worden.
Heb zelf ook Honda gereden en eigenlijk nooit dit soort dingen mee gemaakt. Die kleppendeksel ging er bij mij al eerste vanaf om alles te checken. Distr timing checken etc.
Maar, als jij alles OEM wilt (want dat opper je) dan ben je heel veel geld kwijt wat in principe niet eens nodig is, waarschijnlijk zijn je cilinderwanden ovaal want daar staat de B18 bekend om (en het hele oliezuip B18 verhaal). Ben je wel eens bij de dealer geweest voor wat originele onderdelen, dikke prijzen hoor.
Dus dan zit je met opboren, honen, overmaats zuigers en als je dan ook nog even je cilinderkop laat tunen (porten) en paar frisse klepveren/schotels dan heb je een mooie betrouwbare machine, als de drijfstangen en krukas lagers nog goed zijn dan. (maar die zou ik zelf ook mee vervangen, mijn vertrouwen was allang weggeweest..).
Als je dan nog even wacht en een setje spec 3 nokkenassen erin legt en dan nog eens naar Sneaky gaat, dán wordt het leuk.
Justmy2ct
als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:00 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Heb je geld teveel? Als ik nu ruimte had, dan mocht je het geld ook wel aan mij geven, dan trok ik alles wel uit elkaar, maar heb nu al 1 auto in de tuin staan
Die niet weg kan (en mag..iets met verzekering en schorsing).
Mij part zit het ook in het onderblok. Als de reviseur dat constateerd mag hij het onderblok ook gelijk aanpakken. Zodra hij niet ruim boven de 2k uitkomt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Maar als jij denkt dat het alleen in de kop zit.
Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smileyquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Maar als jij denkt dat het alleen in de kop zit.
Had je een pb gestuurd met revisiebedrijfquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef scoober het volgende:
[..]
als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doen
Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smiley
"Kijk mij eens superveel verstand van auto's hebben"
Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smiley
"Kijk mij eens superveel verstand van auto's hebben"
Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Geen zin in? ik zou het kei leuk vinden! maar ik heb geen kaas gegeten van motoren reviseren, laat staan dat ik er apparatuur voor heb.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:20 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.
ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en erafquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:45 schreef DonJames het volgende:
Ts, haal de kop even van het blok af. Dan weet je waarschijnlijk al iets meer, en het moet toch gebeuren.
Welnee man. Als je een blok kan swappen kan je een kop lichten ook.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:40 schreef scoober het volgende:
[..]
ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en eraf
Als ik alle tijd en voornamelijk een mooie werkruinmte zou hebben zou ik het wel aandurven, maar dat is helaas niet het geval.
Lees eens terug hoe TS omgaat met opbouwende kritiek?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:
Preciesquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is![]()
300pk is wat overdreven, en als je aan andere nokkenassen en krukas begint dan wordt het sowieso een duur verhaal.quote:Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik
![]()
Dit.quote:Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
Beter bij deze revisie is om gewoon het blok zo af te geven bij een goed bedrijf, deze kunnen de de afwijkingen in de cilinder meten, kop meten en compressie en alles meten, anders laat je de kop reviseren en blijkt het onderblok compleet gaar te zijnquote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:20 schreef vaginabeheerder het volgende:
Zonde om het werk nu uit te besteden.
De kop eraf halen is niet zo veel werk.
Op YouTube staan filmpjes zat, ik kan wel begrijpen dat je het een beetje zat bent maar tenzij je haast heb met die auto kan je het beter zelf doen.
Als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt word die revisie een makkie voor jou
Gewoon geld terugvragen via paypal.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:
man man wat is dat balen zeg! die verkoper van het blok uit engeland reageert niet meer op mijn berichten, en de aankoop bescherming van paypal heft geen betrekking optechnische en draaide onderdelen..
Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:08 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Gewoon geld terugvragen via paypal.
Ja.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?
Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:20 schreef boegschroef het volgende:
Maar eerst een zeker weten wat het probleem is voordat je de kop eraf haalt.
de kop gaat er ook af, dan zal eerst gegeken worden hoe het hoonbeeld en de boringen eruit zien. Helaas kan je zo niet zien of de zuigers nog oke zijn. maargoed dan gaat de kop eraf en wordt deze klaar gemaakt om gebouwd te gaan worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:21 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.
Je zit soms wel met wat ellende zoals rotte schroefdraad bij de uitlaat. Maar omdat het net allemaal los geweest is zul je in die hoek geen problemen krijgen.
Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.quote:Op zondag 1 november 2015 17:49 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik verbaas me er niet over. Veel respect voor het feit "dat" je hem swapt, maar de manier waarop is vragen om gezeik, half half werk en verkeerd besparen.
Als je slim bent trek je nu dat blok eruit, uit elkaar en opnieuw en fatsoenlijk opbouwen. Met alleen een koprevisie kun je wegkomen, maar gezien de staat van je blok (missende onderdelen, boutjes weg etc) weet je zelf waarschijnlijk al genoeg.
Waarom heb je trouwens de compressie niet getest VOOR het inbouwen? Zon metertje kost geen kont, en bespaard vaak al een stuk gedoe. (Ik test zelf de compressie van elke auto / motor / los blok wat ik koop).
Als een verkoper weigert dan laat ik hem staan.
ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:
[..]
Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.
Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt
Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )
de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:
trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.
of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.
Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
kan er geen vinden.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?
Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
Een cilinderkop demonteren duurt wel even, maar er is niet veel bijzonders aan. Trek de kop er af en bekijk alles eens goed. Ik heb mijn kop laten lektesten en vlakken voor minder dan ¤200,-. Nieuwe kleppen kun je er zelf ook wel in zetten, moet je doen. Koppakking ertussen en wie weet ben je dan redelijk goedkoop klaar.
Het resultaat is een 'band' met je auto. Het is niet zomaar een kant en klaar gekocht vervoermiddel, maar iets wat jij hebt gemaakt.
Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..quote:Op woensdag 4 november 2015 17:30 schreef scoober het volgende:
[..]
Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.
Maar die kop eraf trekken en de koppakking en kleppen plaatsen etc etc. heb ik geen ruimte voor om dat ns rustig warm en droog te doen voor een eerste keer. Bovendien heb ik ook geen momentsleutel, en die is toch wel van belang bij het monteren van de kop. en ze zijn best prijzig +/- 100 euro.
haha 1500 idd.. maar dan gebeurt et wel 100% goed. en kan ik hem gelijk laten afstellenquote:Op woensdag 4 november 2015 17:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..
Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:
Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )
Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
Heey thanks oor je nuttige reply (y)quote:Op donderdag 5 november 2015 12:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.
Over het reviseren... tja voor mij klinkt dat juist als half werk. Met alleen de kop eraf zie je eigenlijk niets van het onderblok, lagers zuigerveren enz kan je niet bekijken. Je kan hooguit het 'hoon patroon' zien en de slijtage van de bovenste mm vegeleken met de rest. Maar dat zegt niet heel veel als het niet versleten is. Als het wel versleten is dan weet je we dat de rest waarschijnlijk ook in slechte staat is
Om maar een redelijk recent voorbeeld van mezelf te geven: V8 blok, 4 jaar stil gestaan, op een bok gezet en starten. Zie link: start goed (zeker voor een 50 jaar oude V8 met alles nog orgineel erin...)
Uiteindelijk alles maar uitelkaar gehaald en zo kwamen de drijfstang lagers eruit:
links hoort zo, rechts niet echt...
[ afbeelding ]
Heb je in het huis niet ergens een kamertje/zolder die je als 'tijdelijke' sleutelruimte om kunt bouwen. Volgensmij vind je het leuk om te doen....
koop of maak een motorstandaard (35 euro) en hang dat blok erin. Kijk het volledig na en je bent zeker van je zaak en een stuk goedkoper uit. Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld...
Same here.quote:Op donderdag 5 november 2015 23:45 schreef ThePartyPooper het volgende:
Je moet even door de zure appel heen bijten en dan is het nooit meer eng, daarna wil je wel graag nog een blok doen, en nog 1, ...
De eerste keer dat ik een motor open trok gaf ik mijzelf 25% slagingskans. Uiteindelijk is alles goed gekomen en viel het reuze mee.
Mijn eerste blok revisie was ook gewoon in de woonkamerquote:Op vrijdag 6 november 2015 02:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Uiteraard moet je dat zelf weten maar als het mijn project zou zijn ging dat blok naar binnen, de eetkamertafel op.
Dat heb ik ooit met een complete motor gedaan, we hebben een aantal weken op de bank voor de tv moeten eten wat eigenlijk best wel goed bevallen is. Voor mij dan.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:41 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Mijn eerste blok revisie was ook gewoon in de woonkamer
thanks, je tekst inspireert me wel moet ik zeggen. Maar voor een koprevisie hoeft toch niet het hele blok eruit?quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit met een complete motor gedaan, we hebben een aantal weken op de bank voor de tv moeten eten wat eigenlijk best wel goed bevallen is. Voor mij dan.
Maarreuh scoober: Ik snap best dat je er tegenop ziet dat blok uit elkaar te halen en zelf te reviseren.
Maar uitbouwen moet toch wel lukken? Je hebt em er ook zelf in gehangen en dat zelf uitbouwen scheelt je aardig wat centjes.
Ook deze tegenslag hoort bij de hobby helaas.....
En ik meen me te herinneren dat een Fokker bij jou in de buurt je (na het inbouwen helaas) een olifantje te leen aanbood.
Als dat aanbod nog steeds geldt zou ik er zeer zeker voor gaan om het uitbouwen zelf te doen.
Voor alleen een koprevisie idd niet, het punt is alleen dat je niet zeker weet of de oorzaak van je compressieverlies idd aan de kop ligt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:19 schreef scoober het volgende:
[..]
thanks, je tekst inspireert me wel moet ik zeggen. Maar voor een koprevisie hoeft toch niet het hele blok eruit?
Kan iemand me vertelllen welke stappen ik moet nemen?
thankss
Mee eensquote:Op vrijdag 6 november 2015 16:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Voor alleen een koprevisie idd niet, het punt is alleen dat je niet zeker weet of de oorzaak van je compressieverlies idd aan de kop ligt.
Zoals boegschroef ook al zei kan het ook aan de zuigers/zuigerveren of cilinders kunnen liggen en dat is niet te checken als je het blok niet verder uit elkaar haalt.
Of andere mankementen zoals bijvoorbeeld de drijfstanglagers waar boegschroef ook al een "mooi" voorbeeld van gaf.
Tuurlijk kun je eerst proberen of alleen een koprevisie voldoende is.
Als je geluk hebt is dat idd voldoende en ben je klaar.
Als je pech hebt is er meer aan de hand en is er meer aan de hand en moet alsnog het blok eruit en weer uit elkaar.
On the bright side: In het geval van pech kost het je alleen wat extra arbeid en wat pakkingen en rekbouten.
Het is de gok waard in mijn opinie.
Als de motor loopt en je hebt blauwe rook uit je uitlaat dan zijn zuigerveren de 1e verdachte maar als dat niet het geval is zou ik zelf ook eerst voor alleen eerst een koprevisie gaan.
Met een beetje geluk is dat voldoende.
Maar dan is de kop nog steeds gereviseerd en is het in verhouding weinig extra werk/kosten.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je de kop compleet laat reviseren en het blijkt in het onderblok te zitten is dat ontzettend demotiverend.
Waar woon je ook alweer?quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:43 schreef scoober het volgende:
hmmmzzz.. nu nog ruimte zien te vinden dan....
De volgende eigenaar die het als gestrand project op marktplaats koopt zal je in dat geval dankbaar zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar dan is de kop nog steeds gereviseerd en is het in verhouding weinig extra werk/kosten.
Positief blijven denken.
Waarom zou dat project stranden?quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De volgende eigenaar die het als gestrand project op marktplaats koopt zal je in dat geval dankbaar zijn.
Da's aardig uit mijn regio.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:31 schreef scoober het volgende:
[..]
Oss... Wil best een eindje rijden voor een boxje ofzo hoor
super man!! thanks a lot!quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Da's aardig uit mijn regio.
Maar ik ken wel iemand uit jouw regio, ik zal hem eens vragen.
Als je niks hoort is er geen mogelijkheid, als het wel kan stuur ik je een pb.
Demotivatie. Mocht het onderblok slecht blijken te zijn en TS heeft net flink betaald voor de koprevisie komt die klap harder aan dan wanneer hij alleen twee kleppen ofzo vervangen heeft. Dat kan de druppel zijn. Veel gestrande projecten zijn gestrand omdat de eigenaar het te goed probeerde te doen. Terwijl hij anders na het verdriet weggedronken te hebben het blok gewoon uit elkaar zou halen.quote:
Hier werkt het juist andersom: als ik in het begin aardig investeer in een project is dat alleen maar een motivatie om door te zetten bij tegenslagen. Die investering krijg je namelijk nooit terug (of het nou geld of plezier is) als je er halverwege mee kapt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 19:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Demotivatie. Mocht het onderblok slecht blijken te zijn en TS heeft net flink betaald voor de koprevisie komt die klap harder aan dan wanneer hij alleen twee kleppen ofzo vervangen heeft. Dat kan de druppel zijn. Veel gestrande projecten zijn gestrand omdat de eigenaar het te goed probeerde te doen. Terwijl hij anders na het verdriet weggedronken te hebben het blok gewoon uit elkaar zou halen.
Overigens denk ik dat TS het prima tot een goed einde kan brengen. En het kan ook best zo zijn dat dat onderblok gewoon goed is.
Gat in een bougie borenquote:Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:
[..]
Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.
Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt
de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:
trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.
of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.
Dat doe ik wel eens. Een bougie kost een heeeel stuk minder dan een verloop. Slang er op, slangklemquote:
dan hoop ik maar dan die bougie niet nog in de schacht zit tijdens het boren hahah.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat doe ik wel eens. Een bougie kost een heeeel stuk minder dan een verloop. Slang er op, slangklem
Tuurlijk wel, en een boor van 50cm gebruikenquote:Op zaterdag 7 november 2015 00:25 schreef scoober het volgende:
[..]
dan hoop ik maar dan die bougie niet nog in de schacht zit tijdens het boren hahah.
Ik zag laatst een auto op marktplaats met opgeboorde cilinders. Weten we gelijk wat daarmee gebeurd isquote:Op zaterdag 7 november 2015 11:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, en een boor van 50cm gebruiken
haha lolquote:Op zaterdag 7 november 2015 13:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik zag laatst een auto op marktplaats met opgeboorde cilinders. Weten we gelijk wat daarmee gebeurd is
quote:Elke honda kop heeft een code, staat boven de uitlaatpoorten.
P72= GSR
PR3= B16/Type-r
Type-r en b16 koppen zijn bijna hetzelfde echter is bij de type-r de nokkenas anders (scherpere) en fabrieks af 'geport'.
Verschil kan je ook zien aan het gedeelte bij de kleppen, rond=B16/Type-r, 'vierkant'=GSR.
Zie ook; http://www.ek9.org/index.(...)d-differences.32598/
Ja dat dacht ik ook even.. maargoed. Kan me voorstellen dat iemand die het druk heeft en talloze motoren te verwerken krijgt even moet checken welk blok welke code heeft ( wishfull thinking ) ik weet tquote:Op maandag 9 november 2015 22:11 schreef S95Sedan het volgende:
Goede tuner als hij niet eens weet welke kop het is
[..]
thanks ouwe, dit soort reacties houden de spirit alive. al is er heel wat voor nodig om die spirit te doden hoorquote:Op maandag 9 november 2015 22:13 schreef boegschroef het volgende:
Klinkt goed! En geen zorgen over 1 zo'n splintertje. Die kan overal vandaan komen inclusief van de schroefdraad van de carterplug.
2 Tellen werk om even te kijken welke code erop staat.quote:Op maandag 9 november 2015 22:38 schreef scoober het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook even.. maargoed. Kan me voorstellen dat iemand die het druk heeft en talloze motoren te verwerken krijgt even moet checken welk blok welke code heeft ( wishfull thinking ) ik weet t
wbt hetzelfde zijn van b16 en b18c type r koppen, das COMPLETE onzin, weet niet waar je het artikel vandaan hebt maargoed
heb mn post al ge- editquote:Op maandag 9 november 2015 22:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
2 Tellen werk om even te kijken welke code erop staat.
B16 en B18 Type-r koppen zijn van dezelfde mal gegoten
Ouwequote:Op maandag 9 november 2015 22:40 schreef scoober het volgende:
[..]
thanks ouwe, dit soort reacties houden de spirit alive. al is er heel wat voor nodig om die spirit te doden hoor
Waarom?quote:Op donderdag 12 november 2015 15:51 schreef raulbouli het volgende:
Chefcock, als het GEEN GSR kop is, dan zal je ook op zoek moeten naar een ander inlaatspruitstuk.
Groetjes thuis
Kop is eraf, en gaat begin volgende maand naar de tuner.quote:
O nee, ben in de war met mijn oude blok (B20)... boutpatroon is natuurlijk hetzelfde bij B18C/C4/C6...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |