Gewoon geld terugvragen via paypal.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:
man man wat is dat balen zeg! die verkoper van het blok uit engeland reageert niet meer op mijn berichten, en de aankoop bescherming van paypal heft geen betrekking optechnische en draaide onderdelen..
Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:08 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Gewoon geld terugvragen via paypal.
Ja.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?
Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:20 schreef boegschroef het volgende:
Maar eerst een zeker weten wat het probleem is voordat je de kop eraf haalt.
de kop gaat er ook af, dan zal eerst gegeken worden hoe het hoonbeeld en de boringen eruit zien. Helaas kan je zo niet zien of de zuigers nog oke zijn. maargoed dan gaat de kop eraf en wordt deze klaar gemaakt om gebouwd te gaan worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:21 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.
Je zit soms wel met wat ellende zoals rotte schroefdraad bij de uitlaat. Maar omdat het net allemaal los geweest is zul je in die hoek geen problemen krijgen.
Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.quote:Op zondag 1 november 2015 17:49 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik verbaas me er niet over. Veel respect voor het feit "dat" je hem swapt, maar de manier waarop is vragen om gezeik, half half werk en verkeerd besparen.
Als je slim bent trek je nu dat blok eruit, uit elkaar en opnieuw en fatsoenlijk opbouwen. Met alleen een koprevisie kun je wegkomen, maar gezien de staat van je blok (missende onderdelen, boutjes weg etc) weet je zelf waarschijnlijk al genoeg.
Waarom heb je trouwens de compressie niet getest VOOR het inbouwen? Zon metertje kost geen kont, en bespaard vaak al een stuk gedoe. (Ik test zelf de compressie van elke auto / motor / los blok wat ik koop).
Als een verkoper weigert dan laat ik hem staan.
ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:
[..]
Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.
Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt
Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )
de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:
trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.
of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.
Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
kan er geen vinden.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?
Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
Een cilinderkop demonteren duurt wel even, maar er is niet veel bijzonders aan. Trek de kop er af en bekijk alles eens goed. Ik heb mijn kop laten lektesten en vlakken voor minder dan ¤200,-. Nieuwe kleppen kun je er zelf ook wel in zetten, moet je doen. Koppakking ertussen en wie weet ben je dan redelijk goedkoop klaar.
Het resultaat is een 'band' met je auto. Het is niet zomaar een kant en klaar gekocht vervoermiddel, maar iets wat jij hebt gemaakt.
Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..quote:Op woensdag 4 november 2015 17:30 schreef scoober het volgende:
[..]
Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.
Maar die kop eraf trekken en de koppakking en kleppen plaatsen etc etc. heb ik geen ruimte voor om dat ns rustig warm en droog te doen voor een eerste keer. Bovendien heb ik ook geen momentsleutel, en die is toch wel van belang bij het monteren van de kop. en ze zijn best prijzig +/- 100 euro.
haha 1500 idd.. maar dan gebeurt et wel 100% goed. en kan ik hem gelijk laten afstellenquote:Op woensdag 4 november 2015 17:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..
Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:
Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )
Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
Heey thanks oor je nuttige reply (y)quote:Op donderdag 5 november 2015 12:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.
Over het reviseren... tja voor mij klinkt dat juist als half werk. Met alleen de kop eraf zie je eigenlijk niets van het onderblok, lagers zuigerveren enz kan je niet bekijken. Je kan hooguit het 'hoon patroon' zien en de slijtage van de bovenste mm vegeleken met de rest. Maar dat zegt niet heel veel als het niet versleten is. Als het wel versleten is dan weet je we dat de rest waarschijnlijk ook in slechte staat is
Om maar een redelijk recent voorbeeld van mezelf te geven: V8 blok, 4 jaar stil gestaan, op een bok gezet en starten. Zie link: start goed (zeker voor een 50 jaar oude V8 met alles nog orgineel erin...)
Uiteindelijk alles maar uitelkaar gehaald en zo kwamen de drijfstang lagers eruit:
links hoort zo, rechts niet echt...
[ afbeelding ]
Heb je in het huis niet ergens een kamertje/zolder die je als 'tijdelijke' sleutelruimte om kunt bouwen. Volgensmij vind je het leuk om te doen....
koop of maak een motorstandaard (35 euro) en hang dat blok erin. Kijk het volledig na en je bent zeker van je zaak en een stuk goedkoper uit. Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld...
Same here.quote:Op donderdag 5 november 2015 23:45 schreef ThePartyPooper het volgende:
Je moet even door de zure appel heen bijten en dan is het nooit meer eng, daarna wil je wel graag nog een blok doen, en nog 1, ...
De eerste keer dat ik een motor open trok gaf ik mijzelf 25% slagingskans. Uiteindelijk is alles goed gekomen en viel het reuze mee.
Mijn eerste blok revisie was ook gewoon in de woonkamerquote:Op vrijdag 6 november 2015 02:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Uiteraard moet je dat zelf weten maar als het mijn project zou zijn ging dat blok naar binnen, de eetkamertafel op.
Dat heb ik ooit met een complete motor gedaan, we hebben een aantal weken op de bank voor de tv moeten eten wat eigenlijk best wel goed bevallen is. Voor mij dan.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:41 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Mijn eerste blok revisie was ook gewoon in de woonkamer
thanks, je tekst inspireert me wel moet ik zeggen. Maar voor een koprevisie hoeft toch niet het hele blok eruit?quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit met een complete motor gedaan, we hebben een aantal weken op de bank voor de tv moeten eten wat eigenlijk best wel goed bevallen is. Voor mij dan.
Maarreuh scoober: Ik snap best dat je er tegenop ziet dat blok uit elkaar te halen en zelf te reviseren.
Maar uitbouwen moet toch wel lukken? Je hebt em er ook zelf in gehangen en dat zelf uitbouwen scheelt je aardig wat centjes.
Ook deze tegenslag hoort bij de hobby helaas.....
En ik meen me te herinneren dat een Fokker bij jou in de buurt je (na het inbouwen helaas) een olifantje te leen aanbood.
Als dat aanbod nog steeds geldt zou ik er zeer zeker voor gaan om het uitbouwen zelf te doen.
Voor alleen een koprevisie idd niet, het punt is alleen dat je niet zeker weet of de oorzaak van je compressieverlies idd aan de kop ligt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:19 schreef scoober het volgende:
[..]
thanks, je tekst inspireert me wel moet ik zeggen. Maar voor een koprevisie hoeft toch niet het hele blok eruit?
Kan iemand me vertelllen welke stappen ik moet nemen?
thankss
Mee eensquote:Op vrijdag 6 november 2015 16:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Voor alleen een koprevisie idd niet, het punt is alleen dat je niet zeker weet of de oorzaak van je compressieverlies idd aan de kop ligt.
Zoals boegschroef ook al zei kan het ook aan de zuigers/zuigerveren of cilinders kunnen liggen en dat is niet te checken als je het blok niet verder uit elkaar haalt.
Of andere mankementen zoals bijvoorbeeld de drijfstanglagers waar boegschroef ook al een "mooi" voorbeeld van gaf.
Tuurlijk kun je eerst proberen of alleen een koprevisie voldoende is.
Als je geluk hebt is dat idd voldoende en ben je klaar.
Als je pech hebt is er meer aan de hand en is er meer aan de hand en moet alsnog het blok eruit en weer uit elkaar.
On the bright side: In het geval van pech kost het je alleen wat extra arbeid en wat pakkingen en rekbouten.
Het is de gok waard in mijn opinie.
Als de motor loopt en je hebt blauwe rook uit je uitlaat dan zijn zuigerveren de 1e verdachte maar als dat niet het geval is zou ik zelf ook eerst voor alleen eerst een koprevisie gaan.
Met een beetje geluk is dat voldoende.
Maar dan is de kop nog steeds gereviseerd en is het in verhouding weinig extra werk/kosten.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je de kop compleet laat reviseren en het blijkt in het onderblok te zitten is dat ontzettend demotiverend.
Waar woon je ook alweer?quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:43 schreef scoober het volgende:
hmmmzzz.. nu nog ruimte zien te vinden dan....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |