abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:37:10 #251
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157288489
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:49 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik verbaas me er niet over. Veel respect voor het feit "dat" je hem swapt, maar de manier waarop is vragen om gezeik, half half werk en verkeerd besparen.

Als je slim bent trek je nu dat blok eruit, uit elkaar en opnieuw en fatsoenlijk opbouwen. Met alleen een koprevisie kun je wegkomen, maar gezien de staat van je blok (missende onderdelen, boutjes weg etc) weet je zelf waarschijnlijk al genoeg.

Waarom heb je trouwens de compressie niet getest VOOR het inbouwen? Zon metertje kost geen kont, en bespaard vaak al een stuk gedoe. (Ik test zelf de compressie van elke auto / motor / los blok wat ik koop).
Als een verkoper weigert dan laat ik hem staan.
Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.

Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt :)

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:

trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.

of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
pi_157288713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:

[..]

Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.

Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt :)

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:

trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.

of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157289232
Een cilinderkop demonteren duurt wel even, maar er is niet veel bijzonders aan. Trek de kop er af en bekijk alles eens goed. Ik heb mijn kop laten lektesten en vlakken voor minder dan ¤200,-. Nieuwe kleppen kun je er zelf ook wel in zetten, moet je doen. Koppakking ertussen en wie weet ben je dan redelijk goedkoop klaar.

Het resultaat is een 'band' met je auto. Het is niet zomaar een kant en klaar gekocht vervoermiddel, maar iets wat jij hebt gemaakt.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  woensdag 4 november 2015 @ 17:25:17 #254
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157317431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?
kan er geen vinden.
  woensdag 4 november 2015 @ 17:30:03 #255
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157317551
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
Een cilinderkop demonteren duurt wel even, maar er is niet veel bijzonders aan. Trek de kop er af en bekijk alles eens goed. Ik heb mijn kop laten lektesten en vlakken voor minder dan ¤200,-. Nieuwe kleppen kun je er zelf ook wel in zetten, moet je doen. Koppakking ertussen en wie weet ben je dan redelijk goedkoop klaar.

Het resultaat is een 'band' met je auto. Het is niet zomaar een kant en klaar gekocht vervoermiddel, maar iets wat jij hebt gemaakt.
Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.
Maar die kop eraf trekken en de koppakking en kleppen plaatsen etc etc. heb ik geen ruimte voor om dat ns rustig warm en droog te doen voor een eerste keer. Bovendien heb ik ook geen momentsleutel, en die is toch wel van belang bij het monteren van de kop. en ze zijn best prijzig +/- 100 euro.
pi_157317980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:30 schreef scoober het volgende:

[..]

Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.
Maar die kop eraf trekken en de koppakking en kleppen plaatsen etc etc. heb ik geen ruimte voor om dat ns rustig warm en droog te doen voor een eerste keer. Bovendien heb ik ook geen momentsleutel, en die is toch wel van belang bij het monteren van de kop. en ze zijn best prijzig +/- 100 euro.
Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..
  woensdag 4 november 2015 @ 18:31:57 #257
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157318819
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..
haha 1500 idd.. maar dan gebeurt et wel 100% goed. en kan ik hem gelijk laten afstellen :)
pi_157332382
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.

Over het reviseren... tja voor mij klinkt dat juist als half werk. Met alleen de kop eraf zie je eigenlijk niets van het onderblok, lagers zuigerveren enz kan je niet bekijken. Je kan hooguit het 'hoon patroon' zien en de slijtage van de bovenste mm vegeleken met de rest. Maar dat zegt niet heel veel als het niet versleten is. Als het wel versleten is dan weet je we dat de rest waarschijnlijk ook in slechte staat is ;)

Om maar een redelijk recent voorbeeld van mezelf te geven: V8 blok, 4 jaar stil gestaan, op een bok gezet en starten. Zie link: start goed (zeker voor een 50 jaar oude V8 met alles nog orgineel erin...)
Uiteindelijk alles maar uitelkaar gehaald en zo kwamen de drijfstang lagers eruit:
links hoort zo, rechts niet echt...



Heb je in het huis niet ergens een kamertje/zolder die je als 'tijdelijke' sleutelruimte om kunt bouwen. Volgensmij vind je het leuk om te doen....

koop of maak een motorstandaard (35 euro) en hang dat blok erin. Kijk het volledig na en je bent zeker van je zaak en een stuk goedkoper uit. Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld...

[ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 05-11-2015 12:11:34 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 5 november 2015 @ 22:42:22 #259
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157349245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:01 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.

Over het reviseren... tja voor mij klinkt dat juist als half werk. Met alleen de kop eraf zie je eigenlijk niets van het onderblok, lagers zuigerveren enz kan je niet bekijken. Je kan hooguit het 'hoon patroon' zien en de slijtage van de bovenste mm vegeleken met de rest. Maar dat zegt niet heel veel als het niet versleten is. Als het wel versleten is dan weet je we dat de rest waarschijnlijk ook in slechte staat is ;)

Om maar een redelijk recent voorbeeld van mezelf te geven: V8 blok, 4 jaar stil gestaan, op een bok gezet en starten. Zie link: start goed (zeker voor een 50 jaar oude V8 met alles nog orgineel erin...)
Uiteindelijk alles maar uitelkaar gehaald en zo kwamen de drijfstang lagers eruit:
links hoort zo, rechts niet echt...

[ afbeelding ]

Heb je in het huis niet ergens een kamertje/zolder die je als 'tijdelijke' sleutelruimte om kunt bouwen. Volgensmij vind je het leuk om te doen....

koop of maak een motorstandaard (35 euro) en hang dat blok erin. Kijk het volledig na en je bent zeker van je zaak en een stuk goedkoper uit. Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld...
Heey thanks oor je nuttige reply (y)

So die lager ziet eruit! hoorde je die niet tikken of ratelen ofzo?
misschien wat minder hoordbaar langs het v8 gebrul van die ouwe amerikaan haha.

Maar ik heb niet zon ruimte nee, en om er een t maken zal mijn vrouw niet blij van worden hehe.

Opzich wel een gaaf idee, maar dan nog.. ik heb niet genoeg verstand van de internals om er heel veel zinnigs over te zeggen.

Ik vertrouw in deze op de kennis en kunde van reandly ( sneaky tuning ) en bijna 20 jaar ervaring met het bouwen, tunen, afstellen en reviseren van honda motoren.
pi_157351050
Je moet even door de zure appel heen bijten en dan is het nooit meer eng, daarna wil je wel graag nog een blok doen, en nog 1, ...

De eerste keer dat ik een motor open trok gaf ik mijzelf 25% slagingskans. Uiteindelijk is alles goed gekomen en viel het reuze mee.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_157352725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:45 schreef ThePartyPooper het volgende:
Je moet even door de zure appel heen bijten en dan is het nooit meer eng, daarna wil je wel graag nog een blok doen, en nog 1, ...

De eerste keer dat ik een motor open trok gaf ik mijzelf 25% slagingskans. Uiteindelijk is alles goed gekomen en viel het reuze mee.
Same here.
Ik had het nog nooit gedaan maar ik had zoiets van: Als blijkt dat ik het tóch niet kan dan kan ik het gedemonteerd aanleveren bij de specialist, scheelt toch weer arbeidsuren.
Zelf af kunnen maken (op het vlakken van de kop na) en alles zelf weer gemonteerd.
En het werkte!!! JeeJ!!! *O*

Dat gaf mijn zelfvertrouwen een enorme boost en die werd nog groter daarna.
Een wwek later zijn we namelijk met die auto op vakantie gegaan, 1700 kilometer enkele reis.
Totaal probleemloos gereden en het geeft zo'n geweldige kick als je weet dat je dat zélf voor elkaar hebt gekregen. ^O^

Misschien heb ik mazzel gehad, misschien heb ik goed opgelet of misschien was ik zelfs wel beter dan ik toen dacht.
Punt is: Je moet het durven.
Je kunt alles wel uitbesteden maar heb je er dan nog steeds net zo veel voldoening van?
Uiteraard moet je dat zelf weten maar als het mijn project zou zijn ging dat blok naar binnen, de eetkamertafel op.
Dan maar een tijdje met het bord op schoot eten.
Kan je vrouw ook niet meer klagen dat ze je te weinig ziet. ;)

Maar zoals gezegd: Het is je eigen keuze.
Als je je eigen plezier in dit project maar niet verliest.

Succes kerel! Hoe je het ook aanpakt: Dat ding gaat brullen!!!!
pi_157356228
Het is echt jammer dat je zover weg woont, ik had anders nog wel een plekje over in de garage...

Je kan nu eigenlijk in mijn ogen 3 dingen doen:
1. de auto erheen rijden en weer ophalen als deze gemaakt is (duurste oplossing)
2. Het blok zo kaal mogelijk maken in de auto, auto erheen slepen, en terug slepen.. Beetje een tussenweg.
3. Het blok er weer uit halen en wegbrengen ('goedkoopste' van de 3 oplossingen)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157356259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 02:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Uiteraard moet je dat zelf weten maar als het mijn project zou zijn ging dat blok naar binnen, de eetkamertafel op.
Mijn eerste blok revisie was ook gewoon in de woonkamer :@
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157357818
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:41 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Mijn eerste blok revisie was ook gewoon in de woonkamer :@
Dat heb ik ooit met een complete motor gedaan, we hebben een aantal weken op de bank voor de tv moeten eten wat eigenlijk best wel goed bevallen is. Voor mij dan. :+

Maarreuh scoober: Ik snap best dat je er tegenop ziet dat blok uit elkaar te halen en zelf te reviseren.
Maar uitbouwen moet toch wel lukken? Je hebt em er ook zelf in gehangen en dat zelf uitbouwen scheelt je aardig wat centjes.
Ook deze tegenslag hoort bij de hobby helaas.....

En ik meen me te herinneren dat een Fokker bij jou in de buurt je (na het inbouwen helaas) een olifantje te leen aanbood.
Als dat aanbod nog steeds geldt zou ik er zeer zeker voor gaan om het uitbouwen zelf te doen.
  vrijdag 6 november 2015 @ 15:19:51 #265
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157360832
quote:
0fs.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat heb ik ooit met een complete motor gedaan, we hebben een aantal weken op de bank voor de tv moeten eten wat eigenlijk best wel goed bevallen is. Voor mij dan. :+

Maarreuh scoober: Ik snap best dat je er tegenop ziet dat blok uit elkaar te halen en zelf te reviseren.
Maar uitbouwen moet toch wel lukken? Je hebt em er ook zelf in gehangen en dat zelf uitbouwen scheelt je aardig wat centjes.
Ook deze tegenslag hoort bij de hobby helaas.....

En ik meen me te herinneren dat een Fokker bij jou in de buurt je (na het inbouwen helaas) een olifantje te leen aanbood.
Als dat aanbod nog steeds geldt zou ik er zeer zeker voor gaan om het uitbouwen zelf te doen.
thanks, je tekst inspireert me wel moet ik zeggen. Maar voor een koprevisie hoeft toch niet het hele blok eruit?

Kan iemand me vertelllen welke stappen ik moet nemen?

thankss
pi_157362221
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:19 schreef scoober het volgende:

[..]

thanks, je tekst inspireert me wel moet ik zeggen. Maar voor een koprevisie hoeft toch niet het hele blok eruit?

Kan iemand me vertelllen welke stappen ik moet nemen?

thankss
Voor alleen een koprevisie idd niet, het punt is alleen dat je niet zeker weet of de oorzaak van je compressieverlies idd aan de kop ligt.
Zoals boegschroef ook al zei kan het ook aan de zuigers/zuigerveren of cilinders kunnen liggen en dat is niet te checken als je het blok niet verder uit elkaar haalt.
Of andere mankementen zoals bijvoorbeeld de drijfstanglagers waar boegschroef ook al een "mooi" voorbeeld van gaf.

Tuurlijk kun je eerst proberen of alleen een koprevisie voldoende is.
Als je geluk hebt is dat idd voldoende en ben je klaar.
Als je pech hebt is er meer aan de hand en is er meer aan de hand en moet alsnog het blok eruit en weer uit elkaar.
On the bright side: In het geval van pech kost het je alleen wat extra arbeid en wat pakkingen en rekbouten.
Het is de gok waard in mijn opinie.

Als de motor loopt en je hebt blauwe rook uit je uitlaat dan zijn zuigerveren de 1e verdachte maar als dat niet het geval is zou ik zelf ook eerst voor alleen eerst een koprevisie gaan.
Met een beetje geluk is dat voldoende. :)
pi_157362473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Voor alleen een koprevisie idd niet, het punt is alleen dat je niet zeker weet of de oorzaak van je compressieverlies idd aan de kop ligt.
Zoals boegschroef ook al zei kan het ook aan de zuigers/zuigerveren of cilinders kunnen liggen en dat is niet te checken als je het blok niet verder uit elkaar haalt.
Of andere mankementen zoals bijvoorbeeld de drijfstanglagers waar boegschroef ook al een "mooi" voorbeeld van gaf.

Tuurlijk kun je eerst proberen of alleen een koprevisie voldoende is.
Als je geluk hebt is dat idd voldoende en ben je klaar.
Als je pech hebt is er meer aan de hand en is er meer aan de hand en moet alsnog het blok eruit en weer uit elkaar.
On the bright side: In het geval van pech kost het je alleen wat extra arbeid en wat pakkingen en rekbouten.
Het is de gok waard in mijn opinie.

Als de motor loopt en je hebt blauwe rook uit je uitlaat dan zijn zuigerveren de 1e verdachte maar als dat niet het geval is zou ik zelf ook eerst voor alleen eerst een koprevisie gaan.
Met een beetje geluk is dat voldoende. :)
Mee eens ^O^

Als je dat blok er in krijgt, lukt die kop ook wel. Zo moeilijk is dat allemaal niet en ik vind eigenlijk dat het zelfs vaak wat overdreven wordt. En als je het eens gedaan hebt kijk je er niet meer zo tegen op.

Ik zou ook alleen de lekke kleppen doen. Als je de kop compleet laat reviseren en het blijkt in het onderblok te zitten is dat ontzettend demotiverend.
pi_157362647
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:34 schreef CafeRoker het volgende:

[..]
Als je de kop compleet laat reviseren en het blijkt in het onderblok te zitten is dat ontzettend demotiverend.
Maar dan is de kop nog steeds gereviseerd en is het in verhouding weinig extra werk/kosten.
Positief blijven denken. :)
  vrijdag 6 november 2015 @ 16:43:21 #269
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157362659
hmmmzzz.. nu nog ruimte zien te vinden dan.... :X
pi_157362677
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:43 schreef scoober het volgende:
hmmmzzz.. nu nog ruimte zien te vinden dan.... :X
Waar woon je ook alweer?
pi_157362745
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:42 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar dan is de kop nog steeds gereviseerd en is het in verhouding weinig extra werk/kosten.
Positief blijven denken. :)
De volgende eigenaar die het als gestrand project op marktplaats koopt zal je in dat geval dankbaar zijn. >:)
pi_157362864
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:47 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De volgende eigenaar die het als gestrand project op marktplaats koopt zal je in dat geval dankbaar zijn. >:)
Waarom zou dat project stranden?
  vrijdag 6 november 2015 @ 17:31:25 #273
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157363533
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waar woon je ook alweer?
Oss... Wil best een eindje rijden voor een boxje ofzo hoor :)
pi_157363812
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:31 schreef scoober het volgende:

[..]

Oss... Wil best een eindje rijden voor een boxje ofzo hoor :)
Da's aardig uit mijn regio.
Maar ik ken wel iemand uit jouw regio, ik zal hem eens vragen.
Als je niks hoort is er geen mogelijkheid, als het wel kan stuur ik je een pb. ;)
  vrijdag 6 november 2015 @ 18:51:15 #275
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157365164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Da's aardig uit mijn regio.
Maar ik ken wel iemand uit jouw regio, ik zal hem eens vragen.
Als je niks hoort is er geen mogelijkheid, als het wel kan stuur ik je een pb. ;)
super man!! thanks a lot!
pi_157365627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waarom zou dat project stranden?
Demotivatie. Mocht het onderblok slecht blijken te zijn en TS heeft net flink betaald voor de koprevisie komt die klap harder aan dan wanneer hij alleen twee kleppen ofzo vervangen heeft. Dat kan de druppel zijn. Veel gestrande projecten zijn gestrand omdat de eigenaar het te goed probeerde te doen. Terwijl hij anders na het verdriet weggedronken te hebben het blok gewoon uit elkaar zou halen.

Overigens denk ik dat TS het prima tot een goed einde kan brengen. En het kan ook best zo zijn dat dat onderblok gewoon goed is.
  vrijdag 6 november 2015 @ 20:51:46 #277
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_157367763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:17 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Demotivatie. Mocht het onderblok slecht blijken te zijn en TS heeft net flink betaald voor de koprevisie komt die klap harder aan dan wanneer hij alleen twee kleppen ofzo vervangen heeft. Dat kan de druppel zijn. Veel gestrande projecten zijn gestrand omdat de eigenaar het te goed probeerde te doen. Terwijl hij anders na het verdriet weggedronken te hebben het blok gewoon uit elkaar zou halen.

Overigens denk ik dat TS het prima tot een goed einde kan brengen. En het kan ook best zo zijn dat dat onderblok gewoon goed is.
Hier werkt het juist andersom: als ik in het begin aardig investeer in een project is dat alleen maar een motivatie om door te zetten bij tegenslagen. Die investering krijg je namelijk nooit terug (of het nou geld of plezier is) als je er halverwege mee kapt.
pi_157368469
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:

[..]

Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.

Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt :)

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:

trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.

of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
Gat in een bougie boren :P
  vrijdag 6 november 2015 @ 21:22:41 #279
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157368917
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Gat in een bougie boren :P
haha doen ze dat zo bij Peugeot? :P
pi_157372959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:22 schreef scoober het volgende:

[..]

haha doen ze dat zo bij Peugeot? :P
Dat doe ik wel eens. Een bougie kost een heeeel stuk minder dan een verloop. Slang er op, slangklem ^O^
  zaterdag 7 november 2015 @ 00:25:37 #281
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157374469
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 23:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat doe ik wel eens. Een bougie kost een heeeel stuk minder dan een verloop. Slang er op, slangklem ^O^
dan hoop ik maar dan die bougie niet nog in de schacht zit tijdens het boren hahah.
pi_157378673
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 00:25 schreef scoober het volgende:

[..]

dan hoop ik maar dan die bougie niet nog in de schacht zit tijdens het boren hahah.
Tuurlijk wel, en een boor van 50cm gebruiken O-)
pi_157380087
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 november 2015 11:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, en een boor van 50cm gebruiken O-)
Ik zag laatst een auto op marktplaats met opgeboorde cilinders. Weten we gelijk wat daarmee gebeurd is :+
  zaterdag 7 november 2015 @ 23:22:01 #284
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157392505
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik zag laatst een auto op marktplaats met opgeboorde cilinders. Weten we gelijk wat daarmee gebeurd is :+
haha lol
  zondag 8 november 2015 @ 01:00:25 #285
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157394480
ff wat anders vandaag dan...

zoals het een liefhebber betaamt. Je 'oude 'autootje moet er wel enigzins gelikt uit blijven zien :)

Via mijn verzekering mocht ik vandaag 'gratis' laten uitdeuken.

Ik heb er toch weer een paar nare deukjes uit laten halen :)



WBT de kop... zeer waarschijnlijk ga ik hem er zelf afhalen een deze weken.
Als dat lukt, wat me wel waarschijnlijk lijkt, breng ik hem naar een reviseur in de buurt.

bespaar ik me hopelijk een honderd of 6-7 mee..

Ook ik heb geen geldboom in de tuin helaas ... als dat wel zo was was het project al lang klaar geweest!
  maandag 9 november 2015 @ 21:20:26 #286
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157434598
Weer een kleine update..

ik ben dus toch maar begonnen de kop te verwijderen met een werkplaats handboek erbij.
Als ik een kop aan kan leveren aan de tuner ben ik gewoon veel minder geld kwijt...

dusja het was goed weer dus maar weer ff aan de slag op de oprit hehe..

blokkie zoals ie er nu bij staat , lopend en wel.
mega lelijk, maargoed das iets voor later



eerst maar ns t spruit stukkie los.

ik zie wat alluminium op het schroefdraad van 2 bouten zitten, maargoed. helicoilen? nee... waarom lees je later wel..



Ohja helemaal vergeten, even KVS en olie aftappen.

KVS is gewoon nodig als je de kop wil liften, en olie omdat ik graag wilde zien hoe de olie eruit zag, en of ik misschien die verloren moer zou aantreffen.



Om de olie goed te checken op vuiligheid e.d. heb ik een zeefje bedacht van keuken gerei, icm met een theedoek :)



Oke, helaas geen verloren moer, opzich redelijk schone olie... geen metaalrestjes te voelen in de theedoek ofzo.

Wel zag ik op de magnetische olie aftap plug het volgende:



Een klein metaal splintertje dus... jammer, maar ik denk niet zo heeel kwalijk.

daarna ontsteking los, wat kabels en rubbers los, en in laat los.



Daarna heb ik mijn hele hobbyruimte omver geschopt omdat mijn vriendin deze had opgeruimd en ik dus werkelijk geen ene moer meer kon vinden.! Pissig dat ik was.

Daarna ben ik dus letterlijk 1,5 uur bezig geweest weer alles op zijn plaats te leggen |:( :r :r

toen ben ik ook gestopt met werken.

MAAR.. wat blijkt nu? Ik ben een relatief nieuwe en onbekende tuner tegen gekomen welke de kop heeft liggen welke ik dus ook heb, maar dan gereviseerd en wel!

Ik kan ook nog eens mijn oude kop bij hem inleveren, zodat ik aanzienlijke korting op de nieuwe kop kan krijgen!. Vandaar ook het helicoil verhaal ;)

Het punt is alleen dat hij een B18C kop aan bied, maar er zijn 2 soorten B18C motoren in omloop.

Die ik heb ( 200 pk stock ) type r. en de zogenaamde GSR versie, deze heeft uit mijn hoofd 175 of 180 pk. De verkoper wist mij niet te vertellen om welke versie het gaat.

ALs ik geluk heb gaat het dus om de type R kop. Deze laat ik dan flowen, ik laat bronzen klepgeleiders plaatsen, en naast de volledige revisie ervan kan ik voor een mooie prijs een edelbrock inlaat overnemen incl 66mm gasklep.

Dusss... mocht het een originele type R kop zijn, ruil ik mijn oude kop in, voor zijn gereviseerde en getunede kop.

morgen weet ik meer :)

thanks again jongens!
  maandag 9 november 2015 @ 22:11:32 #287
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157436674
Goede tuner als hij niet eens weet welke kop het is :')

quote:
Elke honda kop heeft een code, staat boven de uitlaatpoorten.

P72= GSR
PR3= B16/Type-r

Type-r en b16 koppen zijn bijna hetzelfde echter is bij de type-r de nokkenas anders (scherpere) en fabrieks af 'geport'.

Verschil kan je ook zien aan het gedeelte bij de kleppen, rond=B16/Type-r, 'vierkant'=GSR.
Zie ook; http://www.ek9.org/index.(...)d-differences.32598/
pi_157436740
Klinkt goed! En geen zorgen over 1 zo'n splintertje. Die kan overal vandaan komen inclusief van de schroefdraad van de carterplug.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 9 november 2015 @ 22:38:33 #289
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157437780
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:11 schreef S95Sedan het volgende:
Goede tuner als hij niet eens weet welke kop het is :')

[..]

Ja dat dacht ik ook even.. maargoed. Kan me voorstellen dat iemand die het druk heeft en talloze motoren te verwerken krijgt even moet checken welk blok welke code heeft ( wishfull thinking ) ik weet t :)

wbt hetzelfde zijn van b16 en b18c type r koppen, das COMPLETE onzin, weet niet waar je het artikel vandaan hebt maargoed :)

edit: ik zie waar je het vandaan hebt: maar er is nogal een verschil tussen wat jij noemt een b16. er zijn talloze b16's en alleen de b16a en b16b zijn bijna identiek idd.. maar je hebt bijv ook een heeeeel veel voorkomende b16a1 b16a2 etc etc. maar idd b16a en b16b zonder toevoeging zijn cool :)

[ Bericht 13% gewijzigd door scoober op 09-11-2015 22:44:55 ]
  maandag 9 november 2015 @ 22:40:42 #290
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157437871
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:13 schreef boegschroef het volgende:
Klinkt goed! En geen zorgen over 1 zo'n splintertje. Die kan overal vandaan komen inclusief van de schroefdraad van de carterplug.
thanks ouwe, dit soort reacties houden de spirit alive. al is er heel wat voor nodig om die spirit te doden hoor ;)
  maandag 9 november 2015 @ 22:44:24 #291
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157438003
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:38 schreef scoober het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook even.. maargoed. Kan me voorstellen dat iemand die het druk heeft en talloze motoren te verwerken krijgt even moet checken welk blok welke code heeft ( wishfull thinking ) ik weet t :)

wbt hetzelfde zijn van b16 en b18c type r koppen, das COMPLETE onzin, weet niet waar je het artikel vandaan hebt maargoed :)
2 Tellen werk om even te kijken welke code erop staat.

B16 en B18 Type-r koppen zijn van dezelfde mal gegoten ;)
  maandag 9 november 2015 @ 22:45:33 #292
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157438038
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:44 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

2 Tellen werk om even te kijken welke code erop staat.

B16 en B18 Type-r koppen zijn van dezelfde mal gegoten ;)
heb mn post al ge- edit

de verkoper gaat morgen idd even kijken welke code de kop heeft.

mocht het een GSR zijn ben ik nog steeds geinteresseerd, mits ik mijn cr nok en inlaat kan overplaatsen.

al gaat er dan wel een honderd of 2-3 van de prijs af! in mijn voordeel welterverstaan
pi_157442720
Goed dat je er zelf aan begonnen bent :)
Nog ff doorzetten en hij is klaar.
  Forum Admin dinsdag 10 november 2015 @ 09:40:03 #294
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_157443067
Weer updates, top! Hoop dat het je nu allemaal een beetje mee gaat zitten. Zou wel tijd worden!
pi_157450743
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:40 schreef scoober het volgende:

[..]

thanks ouwe, dit soort reacties houden de spirit alive. al is er heel wat voor nodig om die spirit te doden hoor ;)
Ouwe :( ben 32 ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157493224
Chefcock, als het GEEN GSR kop is, dan zal je ook op zoek moeten naar een ander inlaatspruitstuk.

Groetjes thuis
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  zondag 15 november 2015 @ 06:06:29 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157561557
En en en? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 16 november 2015 @ 14:37:02 #298
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157598895
quote:
10s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:51 schreef raulbouli het volgende:
Chefcock, als het GEEN GSR kop is, dan zal je ook op zoek moeten naar een ander inlaatspruitstuk.

Groetjes thuis
Waarom?
  maandag 16 november 2015 @ 14:38:00 #299
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157598914
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 06:06 schreef Sounddragon het volgende:
En en en? :P
Kop is eraf, en gaat begin volgende maand naar de tuner.

kop flowen, tegelijk nieuwe edelbrock inlaat + gasklep gekocht, deze laten blueprinten en nieuwe gereviseerde kop erop :)
pi_157600516
De kop is eraf :D

Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')