Demotivatie. Mocht het onderblok slecht blijken te zijn en TS heeft net flink betaald voor de koprevisie komt die klap harder aan dan wanneer hij alleen twee kleppen ofzo vervangen heeft. Dat kan de druppel zijn. Veel gestrande projecten zijn gestrand omdat de eigenaar het te goed probeerde te doen. Terwijl hij anders na het verdriet weggedronken te hebben het blok gewoon uit elkaar zou halen.quote:
Hier werkt het juist andersom: als ik in het begin aardig investeer in een project is dat alleen maar een motivatie om door te zetten bij tegenslagen. Die investering krijg je namelijk nooit terug (of het nou geld of plezier is) als je er halverwege mee kapt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 19:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Demotivatie. Mocht het onderblok slecht blijken te zijn en TS heeft net flink betaald voor de koprevisie komt die klap harder aan dan wanneer hij alleen twee kleppen ofzo vervangen heeft. Dat kan de druppel zijn. Veel gestrande projecten zijn gestrand omdat de eigenaar het te goed probeerde te doen. Terwijl hij anders na het verdriet weggedronken te hebben het blok gewoon uit elkaar zou halen.
Overigens denk ik dat TS het prima tot een goed einde kan brengen. En het kan ook best zo zijn dat dat onderblok gewoon goed is.
Gat in een bougie borenquote:Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:
[..]
Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.
Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt
Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )
de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:
trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.
of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.
Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
Dat doe ik wel eens. Een bougie kost een heeeel stuk minder dan een verloop. Slang er op, slangklemquote:
dan hoop ik maar dan die bougie niet nog in de schacht zit tijdens het boren hahah.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat doe ik wel eens. Een bougie kost een heeeel stuk minder dan een verloop. Slang er op, slangklem
Tuurlijk wel, en een boor van 50cm gebruikenquote:Op zaterdag 7 november 2015 00:25 schreef scoober het volgende:
[..]
dan hoop ik maar dan die bougie niet nog in de schacht zit tijdens het boren hahah.
Ik zag laatst een auto op marktplaats met opgeboorde cilinders. Weten we gelijk wat daarmee gebeurd isquote:Op zaterdag 7 november 2015 11:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, en een boor van 50cm gebruiken
haha lolquote:Op zaterdag 7 november 2015 13:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik zag laatst een auto op marktplaats met opgeboorde cilinders. Weten we gelijk wat daarmee gebeurd is
quote:Elke honda kop heeft een code, staat boven de uitlaatpoorten.
P72= GSR
PR3= B16/Type-r
Type-r en b16 koppen zijn bijna hetzelfde echter is bij de type-r de nokkenas anders (scherpere) en fabrieks af 'geport'.
Verschil kan je ook zien aan het gedeelte bij de kleppen, rond=B16/Type-r, 'vierkant'=GSR.
Zie ook; http://www.ek9.org/index.(...)d-differences.32598/
Ja dat dacht ik ook even.. maargoed. Kan me voorstellen dat iemand die het druk heeft en talloze motoren te verwerken krijgt even moet checken welk blok welke code heeft ( wishfull thinking ) ik weet tquote:Op maandag 9 november 2015 22:11 schreef S95Sedan het volgende:
Goede tuner als hij niet eens weet welke kop het is
[..]
thanks ouwe, dit soort reacties houden de spirit alive. al is er heel wat voor nodig om die spirit te doden hoorquote:Op maandag 9 november 2015 22:13 schreef boegschroef het volgende:
Klinkt goed! En geen zorgen over 1 zo'n splintertje. Die kan overal vandaan komen inclusief van de schroefdraad van de carterplug.
2 Tellen werk om even te kijken welke code erop staat.quote:Op maandag 9 november 2015 22:38 schreef scoober het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook even.. maargoed. Kan me voorstellen dat iemand die het druk heeft en talloze motoren te verwerken krijgt even moet checken welk blok welke code heeft ( wishfull thinking ) ik weet t
wbt hetzelfde zijn van b16 en b18c type r koppen, das COMPLETE onzin, weet niet waar je het artikel vandaan hebt maargoed
heb mn post al ge- editquote:Op maandag 9 november 2015 22:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
2 Tellen werk om even te kijken welke code erop staat.
B16 en B18 Type-r koppen zijn van dezelfde mal gegoten
Ouwequote:Op maandag 9 november 2015 22:40 schreef scoober het volgende:
[..]
thanks ouwe, dit soort reacties houden de spirit alive. al is er heel wat voor nodig om die spirit te doden hoor
Waarom?quote:Op donderdag 12 november 2015 15:51 schreef raulbouli het volgende:
Chefcock, als het GEEN GSR kop is, dan zal je ook op zoek moeten naar een ander inlaatspruitstuk.
Groetjes thuis
Kop is eraf, en gaat begin volgende maand naar de tuner.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |