abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:42:41 #226
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178924
quote:
11s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:00 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Heb je geld teveel? Als ik nu ruimte had, dan mocht je het geld ook wel aan mij geven, dan trok ik alles wel uit elkaar :D, maar heb nu al 1 auto in de tuin staan :') Die niet weg kan (en mag..iets met verzekering en schorsing).
als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doen :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:42:56 #227
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157178936
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Maar als jij denkt dat het alleen in de kop zit ~O>.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:50:57 #228
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157179068
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Mij part zit het ook in het onderblok. Als de reviseur dat constateerd mag hij het onderblok ook gelijk aanpakken. Zodra hij niet ruim boven de 2k uitkomt. :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:58:28 #229
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157179181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smiley :')

"Kijk mij eens superveel verstand van auto's hebben"

Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157179393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef scoober het volgende:

[..]

als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doen :)
Had je een pb gestuurd met revisiebedrijf :) Ik heb ook niet veel tijd voor mezelf.... moet nog steeds koppakking vervangen, maar komen steeds dingen tussendoor, koppeling "eventjes" vervangen van de andere honda, dan zie ik ineens een remmenswap etc etc.

Als mijn garage leeg was en mijn eigen auto klaar was, dan had ik het zo gedaan. Paar daagjes sleutelen :)
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:20:35 #231
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157179522
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:28:07 #232
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157179643
quote:

[..]

:9
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:29:13 #233
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157179668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:20 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.
Geen zin in? ik zou het kei leuk vinden! maar ik heb geen kaas gegeten van motoren reviseren, laat staan dat ik er apparatuur voor heb.
pi_157179922
Ts, haal de kop even van het blok af. Dan weet je waarschijnlijk al iets meer, en het moet toch gebeuren.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 12:40:49 #235
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157181002
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:45 schreef DonJames het volgende:
Ts, haal de kop even van het blok af. Dan weet je waarschijnlijk al iets meer, en het moet toch gebeuren.
ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en eraf :)

Als ik alle tijd en voornamelijk een mooie werkruinmte zou hebben zou ik het wel aandurven, maar dat is helaas niet het geval.
pi_157181025
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:40 schreef scoober het volgende:

[..]

ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en eraf :)

Als ik alle tijd en voornamelijk een mooie werkruinmte zou hebben zou ik het wel aandurven, maar dat is helaas niet het geval.
Welnee man. Als je een blok kan swappen kan je een kop lichten ook.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:57:04 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157182233
quote:

Lees eens terug hoe TS omgaat met opbouwende kritiek?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:03:37 #238
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157182344
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is :X
Precies :P

quote:
Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200 >:) Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik :+
300pk is wat overdreven, en als je aan andere nokkenassen en krukas begint dan wordt het sowieso een duur verhaal.
Belangrijkste is gewoon het probleem vinden, budget bepalen, kijken wat je allemaal wil laten doen.
Van wat ik hierboven lees ontkom je er niet aan om de kop te laten doen én het onderblok te honen, nieuwe zuigers, veren, lagers etc. Denk ook meteen aan de oliepomp, carter en evt koelingsaansluitingen.

quote:
Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
Dit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157182620
Zonde om het werk nu uit te besteden.
De kop eraf halen is niet zo veel werk.
Op YouTube staan filmpjes zat, ik kan wel begrijpen dat je het een beetje zat bent maar tenzij je haast heb met die auto kan je het beter zelf doen.
Als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt word die revisie een makkie voor jou :)
pi_157183221
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:20 schreef vaginabeheerder het volgende:
Zonde om het werk nu uit te besteden.
De kop eraf halen is niet zo veel werk.
Op YouTube staan filmpjes zat, ik kan wel begrijpen dat je het een beetje zat bent maar tenzij je haast heb met die auto kan je het beter zelf doen.
Als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt word die revisie een makkie voor jou :)
Beter bij deze revisie is om gewoon het blok zo af te geven bij een goed bedrijf, deze kunnen de de afwijkingen in de cilinder meten, kop meten en compressie en alles meten, anders laat je de kop reviseren en blijkt het onderblok compleet gaar te zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_157183419
Mijn post was ook niet bedoelt om te zeiken. Maar ik voelde dit wel al aankomen vanaf het moment dat ik vroeg waarom je de 1.6 niet ging upgraden.

Maar dat aan de kant gezet, weet je zeker dat het de kleppen zijn? Op 3 cilinders voelt voor mij vreemd... Ik zoe dan eerder denken aan een tantje versprongen op 1 van de 2 assen waardoor je overlap hebt, te strak gespannen kleppen of de zuigerveren. Kleppen kan je wel verbranden maar meestal is dat op 1 cilinder en je motormanagement wordt al gek en begint misfires te sturen.

Jammer dat je zo ver weg woont, lijkt me een leuk project om mee te helpen... Een goede kop revisie laten doen voor een 16 klepper zo je niet moeten redden met 700 euro, 16 nieuwe kleppen inwerken, kop vlakken en nieuwe pakkingen tikt aardig aan. Als je het zelf doet met ebay spulletjes moet het wel lukken onder de 500 gok ik. En zo moeilijk is het niet en je hebt geen echt speciaal gereedschap nodig. Alleen tijd en ruimte... Hoewel ik vroeger dit ook gewoon in de winter buiten deed.

Maar eerst een zeker weten wat het probleem is voordat je de kop eraf haalt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 17:36:01 #242
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157185692
Als je een motor swap kan doen en kleppen stellen kan je ook wel een kop revisie doen.

Kop eraf halen valt erg mee hoor. Revisie kost je ook zo'n 500/700 en dan heb je nog 150 voor wat los materiaal zoals kopbouten, koppakking etc. En bij een beetje revisie bedrijf kun je je kop eerst laten testen om zeker te weten dat het probleem daar zit.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_157186421
Wat voor type is het precies? B18c*
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157187748
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:

man man wat is dat balen zeg! die verkoper van het blok uit engeland reageert niet meer op mijn berichten, en de aankoop bescherming van paypal heft geen betrekking optechnische en draaide onderdelen..
Gewoon geld terugvragen via paypal.
pi_157188412
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:08 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Gewoon geld terugvragen via paypal.
Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?
pi_157188439
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?
Ja.

Met een beetje de waarheid verdraaien heb je je geld zo terug bij PayPal.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:10:07 #247
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_157193399
Jep gewoon een claim indienen. De koper wint geschillen altijd.
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_157193790
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 15:20 schreef boegschroef het volgende:
Maar eerst een zeker weten wat het probleem is voordat je de kop eraf haalt.
Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.

Je zit soms wel met wat ellende zoals rotte schroefdraad bij de uitlaat. Maar omdat het net allemaal los geweest is zul je in die hoek geen problemen krijgen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:39:28 #249
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157198190
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.

Je zit soms wel met wat ellende zoals rotte schroefdraad bij de uitlaat. Maar omdat het net allemaal los geweest is zul je in die hoek geen problemen krijgen.
de kop gaat er ook af, dan zal eerst gegeken worden hoe het hoonbeeld en de boringen eruit zien. Helaas kan je zo niet zien of de zuigers nog oke zijn. maargoed dan gaat de kop eraf en wordt deze klaar gemaakt om gebouwd te gaan worden.

-reinigen
-kleppen reinigen
-kleppen inschuren
-uitlaatklep geleiders vervangen
-uitlaatzittingen ( 3 angle frezen )
-nieuwe pakking set
-keeringen
-klepseals
-kop vlakken
-afstellen
  zondag 1 november 2015 @ 17:49:04 #250
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_157250042
Ik verbaas me er niet over. Veel respect voor het feit "dat" je hem swapt, maar de manier waarop is vragen om gezeik, half half werk en verkeerd besparen.

Als je slim bent trek je nu dat blok eruit, uit elkaar en opnieuw en fatsoenlijk opbouwen. Met alleen een koprevisie kun je wegkomen, maar gezien de staat van je blok (missende onderdelen, boutjes weg etc) weet je zelf waarschijnlijk al genoeg.

Waarom heb je trouwens de compressie niet getest VOOR het inbouwen? Zon metertje kost geen kont, en bespaard vaak al een stuk gedoe. (Ik test zelf de compressie van elke auto / motor / los blok wat ik koop).
Als een verkoper weigert dan laat ik hem staan.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')