Mjah, het is ofwel blok wegflikkeren want het is zo te horen al tamelijk uitgewoond, óf netjes reviseren, overmaat zuigers erin, alle lagers vernieuwen, kop reviseren en je hebt weer een blok dat 110% is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Flinke tegenvaller! Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.
Maar zo'n koprevisie hoeft niet duur te zijn. Maar wees nu slim en haal dat hele ding uit elkaar, 9 op 10 dat da hele blok al veel heeft geleden en met je eventuele plannen voor de toekomst zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Dat ken ikquote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
![]()
Áls je gaat reviseren, zorg dan iid dat je zéker weet dat de rest van het blok wél goed is, of laat dat meteen meenemen, anders blijft het feest.. Nu staat ie sowieso stil en kun je zonder al te veel pijn gewoon het blok eruit trekken. Straks moet 'ie rijden en dan krijg je het gezeik alsnog, en dan kan ook de kop en de hele reut er weer vanaf.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.
Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:32 schreef Daantke het volgende:
[..]Omdat hij met bakstenen z'n auto in de lucht houdt, zie jij aankomen dat zijn nieuwe blok een revisie nodig heeft?
TS, hopelijk is de rest van het blok wel goed, wat jij in een paar weken hebt gedaan zou ik een jaar over doen
Had jij niet het blok rondgedraaid toen de distririem los was?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:
JA, hey kerel ik hoor het al... je mist compressie op minstens 1 cylinder..
quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef scoober het volgende:
Het was vandaag tijd om de distributie terug op tijd te zetten.
Door het verspringen van 3 tandjes had de motor gelukkig geen schade opgelopen.
OKe de krukaspoelie moest los. doordat we eerst op advies van een zogenaamde kenner rechts om hadden gedraaid zat dat kreng echt mega mega vast!!
Het moest dus gewoon linksom.
Ja ok, dacht dat je meer doelde op de werkwijze van TS.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...
(waarom zou je anders een 'zeldzaam' blok incompleet maken, compleet levert het vaak veel meer op)
Zelf zou ik door de zure appel heen bijten en het blok gelemaal uit elkaar trekken.
Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, maar TS moet wel budget hebben, want een roodje of anderhalf ben je zó kwijt. Zonder geld doe je weinig.
wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 07:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.
En voor een rooitje of anderhalf mag je uit komen leggen bij de motorenbouwer wat je eigenlijk wil hebben. De factuur komt later wel
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg isquote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:50 schreef scoober het volgende:
[..]
wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?
mee eens,quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is![]()
Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik
![]()
Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
yo raul,quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:54 schreef raulbouli het volgende:
Psssssst in Oss zit een bedrijf wat koprevisie kan doen, just saying.... :-)
Kan je in de tussentijd niet de kop van je oude blok erop pompen?
Wel balen, net alles op orde krijg je dit geouwehoer. Naja ik hoor het wel als je hulp nodig hebt met het verwijderen van de kop, dat is andere koek als swappen namelijk
Dat blokkie heb je er binnen een halve dag naast liggen toch? revisieboer rekent in- en uitbouwen er ook bij, zijn allemaal uren, en die zijn duur.. denk dat je alleen voor in- en uitbouwen al 750 - 1000¤ kwijt bent (áls het een general overhaul wordt), die kun je het makkelijkst uitbezuinigen imhoquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:51 schreef scoober het volgende:
[..]
mee eens,
ik ga voor oem onderdelen, anders word het wel erg duur.
Ik heb zon 8 revisieboeren benaderd voor een offerte.
Mijn plan is alleen wel om de gehele auto te brengen, ik heb n.l geen zin om met dit weer heel het blok er weer uit te halen enzo.
Heb je geld teveel? Als ik nu ruimte had, dan mocht je het geld ook wel aan mij geven, dan trok ik alles wel uit elkaarquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:55 schreef scoober het volgende:
[..]
yo raul,
hoe heet dat bedrijf?
Ik ben eigenlijk van plan gewoon de hele auto ergens heen te brengen dat hun het zaakje uit elkaar trekken reviseren en weer monteren..
Ik heb ook geen ruimte om dit te doen met dit weer enzo snapje...
maaar thanks voor je aanbod kerel!
Ik heb nog nooit gehoord dat een motor weet met wat voor takel hij getakeld wordt, laat staan dat de kleppen er van stuk gaan, vervormen of verbranden.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:16 schreef -Richard- het volgende:
Gek genoeg verbaast me deze topic wending niet.
Schuttingen als motortakel..![]()
Scoober die om de minste dingetjes helemaal gek wordt en 't wilt uit besteden wanneer het leuk & spannend begint te worden.
Heb zelf ook Honda gereden en eigenlijk nooit dit soort dingen mee gemaakt. Die kleppendeksel ging er bij mij al eerste vanaf om alles te checken. Distr timing checken etc.
Maar, als jij alles OEM wilt (want dat opper je) dan ben je heel veel geld kwijt wat in principe niet eens nodig is, waarschijnlijk zijn je cilinderwanden ovaal want daar staat de B18 bekend om (en het hele oliezuip B18 verhaal). Ben je wel eens bij de dealer geweest voor wat originele onderdelen, dikke prijzen hoor.
Dus dan zit je met opboren, honen, overmaats zuigers en als je dan ook nog even je cilinderkop laat tunen (porten) en paar frisse klepveren/schotels dan heb je een mooie betrouwbare machine, als de drijfstangen en krukas lagers nog goed zijn dan. (maar die zou ik zelf ook mee vervangen, mijn vertrouwen was allang weggeweest..).
Als je dan nog even wacht en een setje spec 3 nokkenassen erin legt en dan nog eens naar Sneaky gaat, dán wordt het leuk.
Justmy2ct
als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:00 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Heb je geld teveel? Als ik nu ruimte had, dan mocht je het geld ook wel aan mij geven, dan trok ik alles wel uit elkaar, maar heb nu al 1 auto in de tuin staan
Die niet weg kan (en mag..iets met verzekering en schorsing).
Mij part zit het ook in het onderblok. Als de reviseur dat constateerd mag hij het onderblok ook gelijk aanpakken. Zodra hij niet ruim boven de 2k uitkomt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Maar als jij denkt dat het alleen in de kop zit.
Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smileyquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Maar als jij denkt dat het alleen in de kop zit.
Had je een pb gestuurd met revisiebedrijfquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef scoober het volgende:
[..]
als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doen
Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smiley
"Kijk mij eens superveel verstand van auto's hebben"
Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smiley
"Kijk mij eens superveel verstand van auto's hebben"
Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Geen zin in? ik zou het kei leuk vinden! maar ik heb geen kaas gegeten van motoren reviseren, laat staan dat ik er apparatuur voor heb.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:20 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.
ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en erafquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:45 schreef DonJames het volgende:
Ts, haal de kop even van het blok af. Dan weet je waarschijnlijk al iets meer, en het moet toch gebeuren.
Welnee man. Als je een blok kan swappen kan je een kop lichten ook.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:40 schreef scoober het volgende:
[..]
ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en eraf
Als ik alle tijd en voornamelijk een mooie werkruinmte zou hebben zou ik het wel aandurven, maar dat is helaas niet het geval.
Lees eens terug hoe TS omgaat met opbouwende kritiek?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:
Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Preciesquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is![]()
300pk is wat overdreven, en als je aan andere nokkenassen en krukas begint dan wordt het sowieso een duur verhaal.quote:Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik
![]()
Dit.quote:Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
Beter bij deze revisie is om gewoon het blok zo af te geven bij een goed bedrijf, deze kunnen de de afwijkingen in de cilinder meten, kop meten en compressie en alles meten, anders laat je de kop reviseren en blijkt het onderblok compleet gaar te zijnquote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:20 schreef vaginabeheerder het volgende:
Zonde om het werk nu uit te besteden.
De kop eraf halen is niet zo veel werk.
Op YouTube staan filmpjes zat, ik kan wel begrijpen dat je het een beetje zat bent maar tenzij je haast heb met die auto kan je het beter zelf doen.
Als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt word die revisie een makkie voor jou
Gewoon geld terugvragen via paypal.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:
man man wat is dat balen zeg! die verkoper van het blok uit engeland reageert niet meer op mijn berichten, en de aankoop bescherming van paypal heft geen betrekking optechnische en draaide onderdelen..
Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:08 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Gewoon geld terugvragen via paypal.
Ja.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?
Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:20 schreef boegschroef het volgende:
Maar eerst een zeker weten wat het probleem is voordat je de kop eraf haalt.
de kop gaat er ook af, dan zal eerst gegeken worden hoe het hoonbeeld en de boringen eruit zien. Helaas kan je zo niet zien of de zuigers nog oke zijn. maargoed dan gaat de kop eraf en wordt deze klaar gemaakt om gebouwd te gaan worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:21 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.
Je zit soms wel met wat ellende zoals rotte schroefdraad bij de uitlaat. Maar omdat het net allemaal los geweest is zul je in die hoek geen problemen krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |