abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157165165
Ai, da's wel aardig kut!!

Zou het niet zo kunnen zijn dat de kleppen te strak zijn afgesteld?
Waar het ook aan ligt, ik wens je veel succes.
Wat een tegenvaller zeg! -O-
pi_157166031
Flinke tegenvaller! Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.

Maar zo'n koprevisie hoeft niet duur te zijn. Maar wees nu slim en haal dat hele ding uit elkaar, 9 op 10 dat da hele blok al veel heeft geleden en met je eventuele plannen voor de toekomst zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.

[ Bericht 12% gewijzigd door boegschroef op 28-10-2015 20:00:49 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:13:52 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157166621
Ja laat dat blok eerst ff checken voor je nog meer geld uit geeft. Straks kan je van de reparatie kosten gwn een nieuw blok kopen.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:06:11 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157168602
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Flinke tegenvaller! Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.

Maar zo'n koprevisie hoeft niet duur te zijn. Maar wees nu slim en haal dat hele ding uit elkaar, 9 op 10 dat da hele blok al veel heeft geleden en met je eventuele plannen voor de toekomst zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Mjah, het is ofwel blok wegflikkeren want het is zo te horen al tamelijk uitgewoond, óf netjes reviseren, overmaat zuigers erin, alle lagers vernieuwen, kop reviseren en je hebt weer een blok dat 110% is.
Koop je toch een ander blok, nouja dan ken je het verhaal.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2015 @ 21:13:39 #205
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_157168930
Bah wat een ellende.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:19:27 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157169211
-O-

Áls je gaat reviseren, zorg dan iid dat je zéker weet dat de rest van het blok wél goed is, of laat dat meteen meenemen, anders blijft het feest.. Nu staat ie sowieso stil en kun je zonder al te veel pijn gewoon het blok eruit trekken. Straks moet 'ie rijden en dan krijg je het gezeik alsnog, en dan kan ook de kop en de hele reut er weer vanaf.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:26:32 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157169538
quote:
15s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
-O-

Áls je gaat reviseren, zorg dan iid dat je zéker weet dat de rest van het blok wél goed is, of laat dat meteen meenemen, anders blijft het feest.. Nu staat ie sowieso stil en kun je zonder al te veel pijn gewoon het blok eruit trekken. Straks moet 'ie rijden en dan krijg je het gezeik alsnog, en dan kan ook de kop en de hele reut er weer vanaf.
Dat ken ik :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157169819
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.
:') Omdat hij met bakstenen z'n auto in de lucht houdt, zie jij aankomen dat zijn nieuwe blok een revisie nodig heeft?

TS, hopelijk is de rest van het blok wel goed, wat jij in een paar weken hebt gedaan zou ik een jaar over doen ^O^
pi_157171351
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:32 schreef Daantke het volgende:

[..]

:') Omdat hij met bakstenen z'n auto in de lucht houdt, zie jij aankomen dat zijn nieuwe blok een revisie nodig heeft?

TS, hopelijk is de rest van het blok wel goed, wat jij in een paar weken hebt gedaan zou ik een jaar over doen ^O^
Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...
(waarom zou je anders een 'zeldzaam' blok incompleet maken, compleet levert het vaak veel meer op)

Zelf zou ik door de zure appel heen bijten en het blok gelemaal uit elkaar trekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door boegschroef op 28-10-2015 22:09:44 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:18:56 #210
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157171933
Ik ook, maar TS moet wel budget hebben, want een roodje of anderhalf ben je zó kwijt. Zonder geld doe je weinig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157172112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:

JA, hey kerel ik hoor het al... je mist compressie op minstens 1 cylinder..
Had jij niet het blok rondgedraaid toen de distririem los was?
pi_157172209
Ah kijk....

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef scoober het volgende:

Het was vandaag tijd om de distributie terug op tijd te zetten.

Door het verspringen van 3 tandjes had de motor gelukkig geen schade opgelopen.

OKe de krukaspoelie moest los. doordat we eerst op advies van een zogenaamde kenner rechts om hadden gedraaid zat dat kreng echt mega mega vast!!

Het moest dus gewoon linksom.
pi_157172776
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:02 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...
(waarom zou je anders een 'zeldzaam' blok incompleet maken, compleet levert het vaak veel meer op)

Zelf zou ik door de zure appel heen bijten en het blok gelemaal uit elkaar trekken.
Ja ok, dacht dat je meer doelde op de werkwijze van TS.

Ontbrekende borgmoer en ontbrekende onderdelen hoeven er wat mij betreft niet op te wijzen dat er iets mis is met het blok, maar ik heb dan ook geen ervaring met auto-motorblokken.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 23:16:57 #214
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_157173623
Pfff echt zonde...hopelijk is er niet te veel nodig...ik gun je na al die uren klussen en al dat geld dat je eindelijk zorgeloos kunt rond toeren
  donderdag 29 oktober 2015 @ 07:34:13 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157176895
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, maar TS moet wel budget hebben, want een roodje of anderhalf ben je zó kwijt. Zonder geld doe je weinig.
Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.
En voor een rooitje of anderhalf mag je uit komen leggen bij de motorenbouwer wat je eigenlijk wil hebben. De factuur komt later wel >:)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:49:48 #216
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157177377
Nou Jongens,

Om even te reageren op wat zaken.
Ik heb ten eerste deze motor niet voor een prikkie gekocht. 3k voor dit blok is aardig wat geld.

Ontbrekende (rand onderdelen) missen vaak op dergelijke swaps, zo verkoop ik mijn motoren ook geregeld omdat ik er donor onderdelen vanaf geplukt heb.

Een missende moer is nog geen rede om aan te nemen dat het blok slecht is. Slordig is het wel dat absoluut.

Oke, ik heb hiervan geleerd en zal nooooit meer zomaar een blok van een particulier uit het buitenland kopen.

Ik haal wel wat energie uit sommige positieve bovenstaande opmerkingen, waarvoor dank :)

het onderblok testen is lastig met lekke uitlaatkleppen. Ik ga derhalve de voor mij meest geschikte reviseur vragen om te kijken of het onderblok nog goed is of ook aangepakt moet worden.

Gelukkig is het bijna winter en gebruik ik de auto dan toch niet, maarja bij mij groeit het geld ook niet op mijn rug natuurlijk.

Ik gok dat een kop revisie uitkomt op een 600-800 euro. een volledige revisie +/- 1500 euro.

naja ik houd jullie op de hoogte.

nogmaals thanks voor de positieve berichten :) ^O^
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:50:23 #217
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157177384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 07:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.
En voor een rooitje of anderhalf mag je uit komen leggen bij de motorenbouwer wat je eigenlijk wil hebben. De factuur komt later wel >:)
wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?
pi_157177423
Psssssst in Oss zit een bedrijf wat koprevisie kan doen, just saying.... :-)

Kan je in de tussentijd niet de kop van je oude blok erop pompen?

Wel balen, net alles op orde krijg je dit geouwehoer. Naja ik hoor het wel als je hulp nodig hebt met het verwijderen van de kop, dat is andere koek als swappen namelijk :D
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:18:07 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157177683
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:50 schreef scoober het volgende:

[..]

wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is :X

Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200 >:) Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik :+

Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:51:40 #220
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178157
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is :X

Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200 >:) Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik :+

Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
mee eens,

ik ga voor oem onderdelen, anders word het wel erg duur.
Ik heb zon 8 revisieboeren benaderd voor een offerte.
Mijn plan is alleen wel om de gehele auto te brengen, ik heb n.l geen zin om met dit weer heel het blok er weer uit te halen enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')