Mjah, het is ofwel blok wegflikkeren want het is zo te horen al tamelijk uitgewoond, óf netjes reviseren, overmaat zuigers erin, alle lagers vernieuwen, kop reviseren en je hebt weer een blok dat 110% is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Flinke tegenvaller! Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.
Maar zo'n koprevisie hoeft niet duur te zijn. Maar wees nu slim en haal dat hele ding uit elkaar, 9 op 10 dat da hele blok al veel heeft geleden en met je eventuele plannen voor de toekomst zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Dat ken ikquote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
![]()
Áls je gaat reviseren, zorg dan iid dat je zéker weet dat de rest van het blok wél goed is, of laat dat meteen meenemen, anders blijft het feest.. Nu staat ie sowieso stil en kun je zonder al te veel pijn gewoon het blok eruit trekken. Straks moet 'ie rijden en dan krijg je het gezeik alsnog, en dan kan ook de kop en de hele reut er weer vanaf.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.
Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:32 schreef Daantke het volgende:
[..]Omdat hij met bakstenen z'n auto in de lucht houdt, zie jij aankomen dat zijn nieuwe blok een revisie nodig heeft?
TS, hopelijk is de rest van het blok wel goed, wat jij in een paar weken hebt gedaan zou ik een jaar over doen
Had jij niet het blok rondgedraaid toen de distririem los was?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:
JA, hey kerel ik hoor het al... je mist compressie op minstens 1 cylinder..
quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef scoober het volgende:
Het was vandaag tijd om de distributie terug op tijd te zetten.
Door het verspringen van 3 tandjes had de motor gelukkig geen schade opgelopen.
OKe de krukaspoelie moest los. doordat we eerst op advies van een zogenaamde kenner rechts om hadden gedraaid zat dat kreng echt mega mega vast!!
Het moest dus gewoon linksom.
Ja ok, dacht dat je meer doelde op de werkwijze van TS.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...
(waarom zou je anders een 'zeldzaam' blok incompleet maken, compleet levert het vaak veel meer op)
Zelf zou ik door de zure appel heen bijten en het blok gelemaal uit elkaar trekken.
Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, maar TS moet wel budget hebben, want een roodje of anderhalf ben je zó kwijt. Zonder geld doe je weinig.
wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 07:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.
En voor een rooitje of anderhalf mag je uit komen leggen bij de motorenbouwer wat je eigenlijk wil hebben. De factuur komt later wel
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg isquote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:50 schreef scoober het volgende:
[..]
wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?
mee eens,quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is![]()
Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik
![]()
Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |