Dan zou je verschijnselen van uitdroging moeten kunnen zien.quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:25 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als hij toch op tijd gezet moet worden kun je hem net zo goed preventief vervangen toch?
Een riem die nooit is gebruikt en er 3 jaar op zit ziet er ook nieuw uit.
De verkoper leek mij niet echt heel erg betrouwbaar namelijk.
Het is jouw hoofd toch niet waar het op zou kunnen vallen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige die het er allemaal nog al leip uit vind zien, met pallets en spanbandjes van de Action.
Maargoed, als jij een keer wil voelen hoe een bak van "maar" 40kg aanvoelt als hij op je schouder of je gezicht valt, be my guest.
De vergelijking met geld snap ik ook niet, met wat rondvragen kun je misschien wel een motortakel lenen zonder dat het wat kost...
dankjewel dankjewelquote:Op zaterdag 26 september 2015 10:32 schreef I-care het volgende:
Mooi topic trouwens, en succes met je auto!
Nog serieus hier op in gaan ook.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat argument god genoeg vinden om je maar geen bekeuring te geven? En de Shell zal heus wel een fatsoenlijk vloertje eronder hebben liggen, zo niet een forse saneringsrekening.
Klopt,quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:39 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ja, die schutting moet heel wat gewicht kunnen hebben wil je er 50 kg aan een arm op hangen. Hefboom he.. Gewicht over een lange arm wordt erg zwaar. Als ik dat zo zie met die bakstenen en wat je tot nu toe hebt uitgegeven had ik zelf 150 euro geinvesteerd in een nieuwe motortakel, dat is heel makkelijk. Ik heb zelf ook een bok waar ik mijn motor op kan zetten en ronddraaien. Er zitten bronzen bussen in dus klemt niet en het kost haast niets. Goed gereedschap is het halve werk, zeggen ze.. Leuk project ik ga het volgen.
Ik ben geen leek, ben 7 jaar automonteur geweest. Het is ook niet bedoeld als belediging, het IS gewoon levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:25 schreef scoober het volgende:
[..]
In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging.
Nee, dat heb je niet, met je bakstenen. En waarom gelijk zo op je pik getrapt? Men waarschuwt je dat je dit soort dingen beter iets veiliger kan aanpakken, lijkt mij niet iets waar je beledigd over moet zijn.quote:Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.
Dankjewel. ik begrijp je comment. gelijk heb je ook. Ik moet toegeven dat ik zelf nogal impulsief ben en dingen graag meteen aanpak. Het is nu goed afgelopen, maar ik zou het een ander ook echt niet aanraden!quote:Op zondag 27 september 2015 21:13 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik vind dat je je veiligheid toch wat serieuzer moet nemen. Er zijn hier op het forum ruim ervaren leden die allemaal wijzen op de manier waarop je dingen optakelt. Mocht jij, of een vriend zijn evenwicht verliezen en tegen de auto aan vallen dan ligt ie zo omver als je hem op een paar baksteentjes hebt staan. Hier in de buurt is een jongen van 18 jaar oud overleden nadat hij zijn auto op bierkratjes had gezet en er onder was gaan liggen. Een kind verliezen is 1 van de ergste dingen die je kan overkomen, daarom zeg ik het nogmaals. Bespaar jezelf het gepruts met stenen en balken en koop een motortakel en een goeie garagekrik. Kost de hoofdprijs niet en het is mooi om te hebben. Mocht je verlegen zitten met ruimte dan ben je ze zo weer kwijt op marktplaats. Je project verloopt verder heel goed, in 2 weken een nieuwe motor als ik het zo bekijk.
Halloquote:Op maandag 28 september 2015 01:21 schreef vannelle het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar het begint echt op een puinhoop te lijken.
Die bedrading ga je hopelijk nog verbeteren?
En waarom heb je de distributie (zoals eerder door iemand aangeraden) niet vervangen toen het blok er nog uit lag?
Ik waardeer je ondernemingslust maar ik denk serieus dat je te goedkoop en te snel wil en darmee essentiële dingen zoals veiligheid, logische volgorde en zo mist.
Wel jammer....
Het zal wel goed komen allemaal maar je aanpak is aardig bedroevend zeg maar.
Morgen starten? Regel eerst die bedrading maar eens goed. Stel dat ie start dan laat je het misschien wel zo want "het is goed genoeg, het werkt."
Zou je dat zelf ook niet jammer vinden?
En wat anderen ook al zeiden, je bent echt levensgevaarlijk bezig.
Zelf heb ik wel eens klem gelegen onder een auto die van de krik af viel maar daar was gelukkig maar 1 wiel af.
En toch lag ik muurvast, had moeite met ademhalen en heb allejezus lang moeten wachten tot ik hulp kreeg.
Vanaf toen kruip ik alleen maar onder een auto als ie ECHT stabiel staat, niet zo houtjetouwtje.
Ik wil wat dat betreft niet betweterig over komen, ik wil je alleen maar vragen om daar ajb rekening mee te houden zodat we kunnen lezen hoe je zelf dit project heb afgerond ipv een verhaaltje door je erfgenamen.
is gefixt zie het vervolgquote:Op maandag 28 september 2015 07:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou trouwens zeker die stuurbekrachtiging nog wel fixen. Erg fijn om te hebben hoor!
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:32 schreef scoober het volgende:
[..]
Hallo
dank voor je reactie.
Op een puinhoop? nja.. ik vind het wel meevallen
de distri is zo goed als nieuw, daarom niet.
Welke volgorde is volgens jou logisch dan?
Je vind mijn aanpak bedroevend... dit is een amateuristisch project van iemand die dit nooit eerder gedaan heeft, geen professioneel gereedschap heeft, maar wel ambitie heeft. wat verwacht je dan?
Wat zie jij zo op het blote oog aan die foto om het zo af te kraken? ben ik echt benieuwd naar.!
Als het werkt, werkt het inderdaad. MAAR.. dan ga ik de bekabeling netjes '' inpakken'' uiteraard.
eerst zien dat het werkt, dan pas afwerken. Zou zonde zijn om dit omgekeerd te doen.
Ik snap dat je extra voorzichtig bent geworden door je ervaring en daarom huiverig/ skeptisch bent wbt dit project.
Echter heb ik altijd een extra krik onder de auto icm autovelgen/ bakstenen of wat dan ook zodat mocht een krik bezwijken ik niet de hele auto op mijn lichaam krijg.
nogmaals thanks voor het meedenken en je kritiek ik pak het positief op.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten.
Met puinhoop bedoelde ik de voorbereidingen, de gebruikte middelen en het resultaat tot nu toe.
Bijvoorbeeld dat je net je blok ingebouwd hebt en je nu meldt dat de distributie nog wel eens lastig te vervangen kan zijn. Had dat dan gedaan toen het blok er nog uit was.
Nogmaals: Niet negatief bedoeld, ook ik sleutelde ooit zo en had ik ook niet het besef dat het gewoon levensgevaarlijk was.
Ik heb er respect voor dat je het aanpakt en ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop alleen dat je het gaat lukken zonder ongelukken of dure fouten die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt wel dat je er altijd een extra krik onder hebt voor de veiligheid maar die zie ik niet op de foto's en ook uit je reacties blijkt van niet.
De assteunen stonden immers onder de donor?
Denk ajb aan de veiligheid, voor de rest heb ik er wel vertrouwen in want je lijkt te weten wat je doet.
En eerst testen en dan pas de bekabeling netjes wegwerken?
Logisch, ik was wat dat betreft iets te snel en te fel met mijn reactie.
Je hebt volkomen gelijk!quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten.
Met puinhoop bedoelde ik de voorbereidingen, de gebruikte middelen en het resultaat tot nu toe.
Bijvoorbeeld dat je net je blok ingebouwd hebt en je nu meldt dat de distributie nog wel eens lastig te vervangen kan zijn. Had dat dan gedaan toen het blok er nog uit was.
Nogmaals: Niet negatief bedoeld, ook ik sleutelde ooit zo en had ik ook niet het besef dat het gewoon levensgevaarlijk was.
Ik heb er respect voor dat je het aanpakt en ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop alleen dat je het gaat lukken zonder ongelukken of dure fouten die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt wel dat je er altijd een extra krik onder hebt voor de veiligheid maar die zie ik niet op de foto's en ook uit je reacties blijkt van niet.
De assteunen stonden immers onder de donor?
Denk ajb aan de veiligheid, voor de rest heb ik er wel vertrouwen in want je lijkt te weten wat je doet.
En eerst testen en dan pas de bekabeling netjes wegwerken?
Logisch, ik was wat dat betreft iets te snel en te fel met mijn reactie.
Wees maar niet bang, als ik kritiek heb dan hoor je dat echt wel, of je wil of niet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:17 schreef scoober het volgende:
maar nogmaals ik vind het cool dat je interesse toont, en niet verlegen ligt om kritiek!!
thanks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |