abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156686898
Lucht gereedschap is makkelijk met hele lange bouten, waar je anders 45 min aan staat te ratelen bij wijze van :p
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 11:38:35 #177
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156707876
Joww,

alle storingen zijn verholpen, alles werkt en motor loopt netjes.

Nu alleen nog professioneel laten afstellen op de dyno en een herkeuring zien te fixen en dan gaan!!
pi_156707963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:38 schreef scoober het volgende:
Joww,

alle storingen zijn verholpen, alles werkt en motor loopt netjes.

Nu alleen nog professioneel laten afstellen op de dyno en een herkeuring zien te fixen en dan gaan!!
Klinkt ie ook een beetje?
Nee.
pi_156710662
Dyno hoeft toch niet persee? Heb je een gechipte ecu nu? Gewoon B18C6 mappen op zetten, klaar :)
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:11:31 #180
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156748868
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:44 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Klinkt ie ook een beetje?
Haha hij klinkt lekker hard, en krachtig
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:12:47 #181
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156748903
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 14:30 schreef raulbouli het volgende:
Dyno hoeft toch niet persee? Heb je een gechipte ecu nu? Gewoon B18C6 mappen op zetten, klaar :)
jn heb een gechipte p28 maar die is gechipt voor een b16a2.. daar heb ik vandaag stukkie mee geplankt.. opzich aardig, maar niet optimaal natuurlijk, lees je inbox btw eens ;)

ik ga idd niet naar de dyno maar een street tune laten doen door sneaky tuning
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:22:48 #182
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156749174
hallo jongens!

vandaag weer enkele tegenvallers te verwerken gekregen.. :(:(

Ik ben naar de garage geweest om mijn auto te laten voorkeuren.. opzich een heel spectakel, de auto ligt zo laag dat hij de brug niet op kon.. icm met het uilaat geluid heel wat klanten die kwamen kijken en een praatje maken.. sommige betweters geloofden niet dat een 1.8 n.a 4 cilindertje er dik 200+ pk uit perst haha.

anyway.. best wat dingetjes die voor de apk nodig zijn, maar geen grote zaken gelukkig.

-stadslichten regelen.. ( mijn aftermarket lampen hebben er helemaal geen... ) dus stock lampen fixen ofzo...

- mijn mistlicht moet een hoger wattage lampje in ( muggen zifters )
- ik heb 5 remlichten origineel ( mochten er maar 3 zijn?? wanne klets!
- co uitstoot te hoog... ik was er ook zonder kat .. ( nog tips? ) injector reiniger in de tank ofzo
- koplamp rechts stellen
- koplamp links geen beeld.. ( wat houd dit in? )
- accu vast zetten
- lambda 2 ( ongebruikt ) weghalen?? ( wat een klets volgens mij )
- uitlaat ophanging raakt bijna de draagarm.... moet ik ff iets omhoog zien te krijgen
- stuurhuis hoes gescheurd
- splitpen fusee kogel plaatsen
- borgmoer stuurkogel plaatsen.

opzich allemaal kleine ( kut ) dingetjes, maar wel te doen dus.

maar het ergste vind ik een tik in mijn motor.......... |:(

Ik verdenk zelf dat de kleppen gewoon eens heel goed gesteld moeten worden.
HIerbij een filmpje ...

Zou leuk zijn als de kenners wat advies kunnen geven rondom wat bovengenoemde zaken.

Zelf heb ik nog nooit een klep gesteld, weet wel hoe het moet denk ik, maar laat het toch liever doen... ( iemand? ) omgeving oss.

groeten jongens, fijn weekend nog!
pi_156765902
oliepijl laag? kan het tikken ook van komen
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_156770280
waarom heb je er dan 5 remlichten opzitten?

Veel van die punten zijn wel logisch dat het eerst geregeld moet zijn, voordat ze het überhaupt goed kunnen keuren natuurlijk.
  zondag 11 oktober 2015 @ 22:20:50 #185
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156770554
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:12 schreef ThePartyPooper het volgende:
oliepijl laag? kan het tikken ook van komen
Het zijn de klepjes
  zondag 11 oktober 2015 @ 22:30:06 #186
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156770949
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 22:13 schreef Pap89 het volgende:
waarom heb je er dan 5 remlichten opzitten?

Veel van die punten zijn wel logisch dat het eerst geregeld moet zijn, voordat ze het überhaupt goed kunnen keuren natuurlijk.
Het was ook "voorkeuren" he ;)

Vandaag iig catalysator geplaatst.
Splitpen en borgring en accu vast gezet.

Gelijk maar nieuwe stuurkogels en spoorstangen besteld.
pi_156771642
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:22 schreef scoober het volgende:

- mijn mistlicht moet een hoger wattage lampje in ( muggen zifters )

Als ze het over wattage hadden waren het geen muggenzifters.
pi_156780479
Kleppenstellen is best...uhm makkelijk..duurt alleen eventjes :D Welke garage ben je geweest voor APK?

Sommige punten zijn idd wel erg zeikerig.....
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:04:40 #189
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156781586
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:13 schreef raulbouli het volgende:
Kleppenstellen is best...uhm makkelijk..duurt alleen eventjes :D Welke garage ben je geweest voor APK?

Sommige punten zijn idd wel erg zeikerig.....
De garage Oss.
Voorheen doe het zelf garage.

Ken jij nog een goeie garage in oss?
pi_156781636
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:04 schreef scoober het volgende:

[..]

De garage Oss.
Voorheen doe het zelf garage.

Ken jij nog een goeie garage in oss?
Wat een zeikerd dan, zo was die bij mij helemaal niet! Ik ging voordat ik in Oss woonde altijd naar de Honda dealer toe, was vaak wel 4 tientjes meer, maar werd altijd goed gekeurd.
pi_156791731
Als je hem altijd gekeurd wilt hebben dan zijn er genoeg adresjes... Alberto Stegeman heeft het zelfs eens onderzocht.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  donderdag 22 oktober 2015 @ 00:30:14 #192
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157008487
Het is even stil geweest maar er zijn wel wat updates.
Ik heb het een beetje druk gehad met werk, en het weer heeft ook niet echt mee gezeten natuurlijk.

De aller laatste loodjes zijn aan de beurt geweest.

De motor liep zoals jullie weten, echter liep hij bijzonder arm wat resulteerde in te hete olie.
Dit komt omdat het 1800 beest liep op het maaltijd schema van zijn kleinere 1600 broertje.

Via via een 1800 map gekocht voor in de ecu. Met o.a. launch control, shiftlight, foutcode lezen via gaspedaal, vtec ietwat vervroegd naar +/- 5k rpm. dus hij krijgt weer voldoende brandstof!

Anyway.. de mercedes, bmw audi en sommige porsche killer moest apk waardig worden... dus e.e.a maar weer aangepast.

OM te beginnen heb ik alle spoorstangen en kogels vernieuwd..

OUde spoortsang vertoonde wat lekkage aan het rubber

Nieuwe spoorstang en stuurkogel gereed voor installatie:

De vorige eigenaar had de verlichting kwa bedrading achter echt verneukt!

na wat geouwehoer, wat gesoldeer, wat krimpkousen deed alles het weer volgende de neerlandsche apk normen,

Daarna het aller laatste loodje ( dacht ik ) de motor tikte nogal... nogal luid!! godver zo hard dat ik dacht dat ik met het test rijden op de b16 ecu de kleppen had verbrand... door het te arme mengsel... Ik balen, piekeren en letterlijk slapeloze uren...

naja vandaag maar de kleppen gesteld met behulp van een maatje.. ik zag dat de kleppen big time speling hadden... slechte zaak. Ook zat de nokken as brug maar half vast... wat een koekert die vorige sleutelaar.

Enfin, kleppen aan het stellen.. zie ik GVD DAT ER EEN KLEPSTEL MOER SIMPELWEG MIST!

wtf.. wat als deze in het onderblok trecht is gekomen? man man man... ellende.

een snelle zoektoch gedaan, zonder resulaat. Een niewe moer erop was ondanks mijn 100.000 tellende moer arsenaal ook geen succes. het moet n.l een moer zijn met zeer fijne draad..
Tja als eckte eckte beun knal je er gewoon een m8 op met ruwer draad. maarja dat zou zonde zijn want je hebt kans dat je alles gewoon verpest.

dus na uren lang zoeken naar een super simpel kut m8 moertje van 2,1 cent... besloten de rest vd kleppen te stellen en het maar even te laten zoals het is.

Dit is dus het plaatje van het ontbrekende moertje... -_- ( mooi he? die VTEC nok )

Hij kan in de kop zitten, maar na de zoektoch met een magneet geen resultaat.
Hij kan via een olie kanaal (past dit) in het onderblok terecht zijn gekomen.
Hopelijk ligt ie dan in de carter te ''rusten'' en kan ie daar verder weinig kwaad.
Of hij zit vast aan mijn magnetische olieplug

Of hij is door de vorige eigenaar gewoon vergeten terug te zetten, dit lijk met trouwens wel heeel erg sterk.

Anyway. na het stellen van de klepjes was de heeeele tik weg! hij liep als een naaimachien!! ( op steroide ) dat dan weer wel ;)

maar na enkele minuten begon het klepje zonder borgmoer toch stiekem te tikken...

naja iig geen verbrande of verbogen klep gelukkig!

zodra ik vrij ben maar een borgmoertje met zeer fijne draad vinden en dan is het los!!!!!!!!

gaan met dat monstertje :D

[ Bericht 0% gewijzigd door scoober op 22-10-2015 00:39:24 ]
pi_157012557
leuk project ! Denk dat je deze show ook wel kan waarderen :)

http://www.discovery.com/tv-shows/cuban-chrome/
pi_157014474
Ik ben benieuwd hoe het afloopt :)
  donderdag 22 oktober 2015 @ 23:01:02 #195
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157031804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 12:31 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het afloopt :)
morgen laatste klepje stellen ( als ik tijd heb ) + klep borgen

dan vh weekend ff olie en filter vervangen en hopelijk zit daar een moer aan de olieplug haha.

dan begin vlgnde week keuren en professioneel tunen/ afstellen :)
pi_157043203
Kleppen stellen is een vak apart lijkt het wel! Ik mag binnenkort ook weer stellen met de Baleno, liever zelf doen.
Ik had ooit een R25 en liet eens de kleppen stellen bij de Renault dealert... Een monteur presteerde het om de gehele afstelling andersom te doen! :o :'(
Daarna zelf ff een anderhalf uur zoet geweest om alles weer te stellen zoals het echt hoort.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:29:07 #197
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157048434
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:45 schreef Gummiebeer het volgende:
Kleppen stellen is een vak apart lijkt het wel! Ik mag binnenkort ook weer stellen met de Baleno, liever zelf doen.
Ik had ooit een R25 en liet eens de kleppen stellen bij de Renault dealert... Een monteur presteerde het om de gehele afstelling andersom te doen! :o :'(
Daarna zelf ff een anderhalf uur zoet geweest om alles weer te stellen zoals het echt hoort.
Jee wat een prutser.

ik heb het nu ook zelf gedaan, stelt geen zak voor.
pi_157157198
Heb je nou al APK op dat hok ? :D
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:59:21 #199
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157164376
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:28 schreef raulbouli het volgende:
Heb je nou al APK op dat hok ? :D
yes verse apk zit erop :)
  woensdag 28 oktober 2015 @ 19:05:24 #200
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157164616
nou alles voor elkaar jongens, nieuwe apk erop etc etc.
gisteren een afspraak gehad met sneaky tuning ( de koning onder de Honda tuners )
Onderweg daarnaartoe ( 120km ) leuk testritje kunnen maken.

wat me opviel was dat hij bij 4000 tpm n beetje power miste en heel klein beetje schokte.
naja met afstellen zou dat wel verholpen zijn.

kom ik aan bij sneaky tuning, zit hij daar een beetje te knutselen aan zijn 1300 pk skyline gtr :9~

JA, hey kerel ik hoor het al... je mist compressie op minstens 1 cylinder..

ik: ;( das een slecht voorteken.

Hij stelt niets af wat niet in orde is ( logisch )

Dus ter plekke een lektest uitgevoerd. 3 van de 4 cylinders lekken gigantisch veel! ( lucht langs de kleppen.) dat betekend dus een dure kop revisie, en dan maar hopen dat het onderblok wel in orde is...

man man wat is dat balen zeg! die verkoper van het blok uit engeland reageert niet meer op mijn berichten, en de aankoop bescherming van paypal heft geen betrekking optechnische en draaide onderdelen.. :'(

kortom ik ben genaaid.

Nu heb ik wat offertes opgevraagd voor een koprevisie.

Dit project krijgt dus nog een vervolg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')