Het is even stil geweest maar er zijn wel wat updates.
Ik heb het een beetje druk gehad met werk, en het weer heeft ook niet echt mee gezeten natuurlijk.
De aller laatste loodjes zijn aan de beurt geweest.
De motor liep zoals jullie weten, echter liep hij bijzonder arm wat resulteerde in te hete olie.
Dit komt omdat het 1800 beest liep op het maaltijd schema van zijn kleinere 1600 broertje.
Via via een 1800 map gekocht voor in de ecu. Met o.a. launch control, shiftlight, foutcode lezen via gaspedaal, vtec ietwat vervroegd naar +/- 5k rpm. dus hij krijgt weer voldoende brandstof!
Anyway.. de mercedes, bmw audi en sommige porsche killer moest apk waardig worden... dus e.e.a maar weer aangepast.
OM te beginnen heb ik alle spoorstangen en kogels vernieuwd..
OUde spoortsang vertoonde wat lekkage aan het rubber
![2myoqxd.jpg]()
Nieuwe spoorstang en stuurkogel gereed voor installatie:
![35218yh.jpg]()
De vorige eigenaar had de verlichting kwa bedrading achter echt verneukt!
na wat geouwehoer, wat gesoldeer, wat krimpkousen deed alles het weer volgende de neerlandsche apk normen,
![9u7kea.jpg]()
Daarna het aller laatste loodje ( dacht ik ) de motor tikte nogal... nogal luid!! godver zo hard dat ik dacht dat ik met het test rijden op de b16 ecu de kleppen had verbrand... door het te arme mengsel... Ik balen, piekeren en letterlijk slapeloze uren...
naja vandaag maar de kleppen gesteld met behulp van een maatje.. ik zag dat de kleppen big time speling hadden... slechte zaak. Ook zat de nokken as brug maar half vast... wat een koekert die vorige sleutelaar.
Enfin, kleppen aan het stellen.. zie ik GVD DAT ER EEN KLEPSTEL MOER SIMPELWEG MIST!
wtf.. wat als deze in het onderblok trecht is gekomen? man man man... ellende.
een snelle zoektoch gedaan, zonder resulaat. Een niewe moer erop was ondanks mijn 100.000 tellende moer arsenaal ook geen succes. het moet n.l een moer zijn met zeer fijne draad..
Tja als eckte eckte beun knal je er gewoon een m8 op met ruwer draad. maarja dat zou zonde zijn want je hebt kans dat je alles gewoon verpest.
dus na uren lang zoeken naar een super simpel kut m8 moertje van 2,1 cent... besloten de rest vd kleppen te stellen en het maar even te laten zoals het is.
Dit is dus het plaatje van het ontbrekende moertje... -_- ( mooi he? die VTEC nok )
![seay5e.jpg]()
Hij kan in de kop zitten, maar na de zoektoch met een magneet geen resultaat.
Hij kan via een olie kanaal (past dit) in het onderblok terecht zijn gekomen.
Hopelijk ligt ie dan in de carter te ''rusten'' en kan ie daar verder weinig kwaad.
Of hij zit vast aan mijn magnetische olieplug
Of hij is door de vorige eigenaar gewoon vergeten terug te zetten, dit lijk met trouwens wel heeel erg sterk.
Anyway. na het stellen van de klepjes was de heeeele tik weg! hij liep als een naaimachien!! ( op steroide ) dat dan weer wel

maar na enkele minuten begon het klepje zonder borgmoer toch stiekem te tikken...
naja iig geen verbrande of verbogen klep gelukkig!
zodra ik vrij ben maar een borgmoertje met zeer fijne draad vinden en dan is het los!!!!!!!!
gaan met dat monstertje
[ Bericht 0% gewijzigd door scoober op 22-10-2015 00:39:24 ]