abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157172112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:

JA, hey kerel ik hoor het al... je mist compressie op minstens 1 cylinder..
Had jij niet het blok rondgedraaid toen de distririem los was?
pi_157172209
Ah kijk....

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef scoober het volgende:

Het was vandaag tijd om de distributie terug op tijd te zetten.

Door het verspringen van 3 tandjes had de motor gelukkig geen schade opgelopen.

OKe de krukaspoelie moest los. doordat we eerst op advies van een zogenaamde kenner rechts om hadden gedraaid zat dat kreng echt mega mega vast!!

Het moest dus gewoon linksom.
pi_157172776
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:02 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...
(waarom zou je anders een 'zeldzaam' blok incompleet maken, compleet levert het vaak veel meer op)

Zelf zou ik door de zure appel heen bijten en het blok gelemaal uit elkaar trekken.
Ja ok, dacht dat je meer doelde op de werkwijze van TS.

Ontbrekende borgmoer en ontbrekende onderdelen hoeven er wat mij betreft niet op te wijzen dat er iets mis is met het blok, maar ik heb dan ook geen ervaring met auto-motorblokken.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 23:16:57 #214
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_157173623
Pfff echt zonde...hopelijk is er niet te veel nodig...ik gun je na al die uren klussen en al dat geld dat je eindelijk zorgeloos kunt rond toeren
  donderdag 29 oktober 2015 @ 07:34:13 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157176895
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, maar TS moet wel budget hebben, want een roodje of anderhalf ben je zó kwijt. Zonder geld doe je weinig.
Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.
En voor een rooitje of anderhalf mag je uit komen leggen bij de motorenbouwer wat je eigenlijk wil hebben. De factuur komt later wel >:)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:49:48 #216
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157177377
Nou Jongens,

Om even te reageren op wat zaken.
Ik heb ten eerste deze motor niet voor een prikkie gekocht. 3k voor dit blok is aardig wat geld.

Ontbrekende (rand onderdelen) missen vaak op dergelijke swaps, zo verkoop ik mijn motoren ook geregeld omdat ik er donor onderdelen vanaf geplukt heb.

Een missende moer is nog geen rede om aan te nemen dat het blok slecht is. Slordig is het wel dat absoluut.

Oke, ik heb hiervan geleerd en zal nooooit meer zomaar een blok van een particulier uit het buitenland kopen.

Ik haal wel wat energie uit sommige positieve bovenstaande opmerkingen, waarvoor dank :)

het onderblok testen is lastig met lekke uitlaatkleppen. Ik ga derhalve de voor mij meest geschikte reviseur vragen om te kijken of het onderblok nog goed is of ook aangepakt moet worden.

Gelukkig is het bijna winter en gebruik ik de auto dan toch niet, maarja bij mij groeit het geld ook niet op mijn rug natuurlijk.

Ik gok dat een kop revisie uitkomt op een 600-800 euro. een volledige revisie +/- 1500 euro.

naja ik houd jullie op de hoogte.

nogmaals thanks voor de positieve berichten :) ^O^
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:50:23 #217
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157177384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 07:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.
En voor een rooitje of anderhalf mag je uit komen leggen bij de motorenbouwer wat je eigenlijk wil hebben. De factuur komt later wel >:)
wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?
pi_157177423
Psssssst in Oss zit een bedrijf wat koprevisie kan doen, just saying.... :-)

Kan je in de tussentijd niet de kop van je oude blok erop pompen?

Wel balen, net alles op orde krijg je dit geouwehoer. Naja ik hoor het wel als je hulp nodig hebt met het verwijderen van de kop, dat is andere koek als swappen namelijk :D
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:18:07 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157177683
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:50 schreef scoober het volgende:

[..]

wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is :X

Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200 >:) Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik :+

Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:51:40 #220
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178157
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200 >:) Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik :+

Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
mee eens,

ik ga voor oem onderdelen, anders word het wel erg duur.
Ik heb zon 8 revisieboeren benaderd voor een offerte.
Mijn plan is alleen wel om de gehele auto te brengen, ik heb n.l geen zin om met dit weer heel het blok er weer uit te halen enzo.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:55:05 #221
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:54 schreef raulbouli het volgende:
Psssssst in Oss zit een bedrijf wat koprevisie kan doen, just saying.... :-)

Kan je in de tussentijd niet de kop van je oude blok erop pompen?

Wel balen, net alles op orde krijg je dit geouwehoer. Naja ik hoor het wel als je hulp nodig hebt met het verwijderen van de kop, dat is andere koek als swappen namelijk :D
yo raul,

hoe heet dat bedrijf?
Ik ben eigenlijk van plan gewoon de hele auto ergens heen te brengen dat hun het zaakje uit elkaar trekken reviseren en weer monteren..

Ik heb ook geen ruimte om dit te doen met dit weer enzo snapje...

maaar thanks voor je aanbod kerel!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:56:51 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157178230
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:51 schreef scoober het volgende:

[..]

mee eens,

ik ga voor oem onderdelen, anders word het wel erg duur.
Ik heb zon 8 revisieboeren benaderd voor een offerte.
Mijn plan is alleen wel om de gehele auto te brengen, ik heb n.l geen zin om met dit weer heel het blok er weer uit te halen enzo.
Dat blokkie heb je er binnen een halve dag naast liggen toch? revisieboer rekent in- en uitbouwen er ook bij, zijn allemaal uren, en die zijn duur.. denk dat je alleen voor in- en uitbouwen al 750 - 1000¤ kwijt bent (áls het een general overhaul wordt), die kun je het makkelijkst uitbezuinigen imho ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157178292
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:55 schreef scoober het volgende:

[..]

yo raul,

hoe heet dat bedrijf?
Ik ben eigenlijk van plan gewoon de hele auto ergens heen te brengen dat hun het zaakje uit elkaar trekken reviseren en weer monteren..

Ik heb ook geen ruimte om dit te doen met dit weer enzo snapje...

maaar thanks voor je aanbod kerel!
Heb je geld teveel? Als ik nu ruimte had, dan mocht je het geld ook wel aan mij geven, dan trok ik alles wel uit elkaar :D, maar heb nu al 1 auto in de tuin staan :') Die niet weg kan (en mag..iets met verzekering en schorsing).
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:16:11 #224
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157178560
Gek genoeg verbaast me deze topic wending niet :').
Schuttingen als motortakel.. 8)7
Scoober die om de minste dingetjes helemaal gek wordt en 't wilt uit besteden wanneer het leuk & spannend begint te worden.
Heb zelf ook Honda gereden en eigenlijk nooit dit soort dingen mee gemaakt. Die kleppendeksel ging er bij mij al eerste vanaf om alles te checken. Distr timing checken etc.

Maar, als jij alles OEM wilt (want dat opper je) dan ben je heel veel geld kwijt wat in principe niet eens nodig is, waarschijnlijk zijn je cilinderwanden ovaal want daar staat de B18 bekend om (en het hele oliezuip B18 verhaal). Ben je wel eens bij de dealer geweest voor wat originele onderdelen, dikke prijzen hoor.

Dus dan zit je met opboren, honen, overmaats zuigers en als je dan ook nog even je cilinderkop laat tunen (porten) en paar frisse klepveren/schotels dan heb je een mooie betrouwbare machine, als de drijfstangen en krukas lagers nog goed zijn dan. (maar die zou ik zelf ook mee vervangen, mijn vertrouwen was allang weggeweest..).

Als je dan nog even wacht en een setje spec 3 nokkenassen erin legt en dan nog eens naar Sneaky gaat, dán wordt het leuk.

Justmy2ct :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:39:54 #225
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178864
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:16 schreef -Richard- het volgende:
Gek genoeg verbaast me deze topic wending niet :').
Schuttingen als motortakel.. 8)7
Scoober die om de minste dingetjes helemaal gek wordt en 't wilt uit besteden wanneer het leuk & spannend begint te worden.
Heb zelf ook Honda gereden en eigenlijk nooit dit soort dingen mee gemaakt. Die kleppendeksel ging er bij mij al eerste vanaf om alles te checken. Distr timing checken etc.

Maar, als jij alles OEM wilt (want dat opper je) dan ben je heel veel geld kwijt wat in principe niet eens nodig is, waarschijnlijk zijn je cilinderwanden ovaal want daar staat de B18 bekend om (en het hele oliezuip B18 verhaal). Ben je wel eens bij de dealer geweest voor wat originele onderdelen, dikke prijzen hoor.

Dus dan zit je met opboren, honen, overmaats zuigers en als je dan ook nog even je cilinderkop laat tunen (porten) en paar frisse klepveren/schotels dan heb je een mooie betrouwbare machine, als de drijfstangen en krukas lagers nog goed zijn dan. (maar die zou ik zelf ook mee vervangen, mijn vertrouwen was allang weggeweest..).

Als je dan nog even wacht en een setje spec 3 nokkenassen erin legt en dan nog eens naar Sneaky gaat, dán wordt het leuk.

Justmy2ct :)
Ik heb nog nooit gehoord dat een motor weet met wat voor takel hij getakeld wordt, laat staan dat de kleppen er van stuk gaan, vervormen of verbranden.

Opzich vind ik het vrij logisch dat je voor een first timer ''helemaal gek wordt'' als iets mis gaat.
Zo snel laat ik met overigens niet gek maken hoor.

uitbesteden als het leuk en spannend wordt?
Ik vind hier niks leuks aan, en bovendien is reviseren heel andere koek als swappen.

Kleppendeksel ging er ook als eerste vanaf.. timing alles was gecheckt.

JIj hebt het nu gelijk over het onderblok... daar is vooralsnog niets mee aan de hand.
Ovale cilinder zou je moeten horen ( tikken ) zover ik weet.

klepveren schotels geleiders etc horen al bij een koprevisie toch :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:42:41 #226
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178924
quote:
11s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:00 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Heb je geld teveel? Als ik nu ruimte had, dan mocht je het geld ook wel aan mij geven, dan trok ik alles wel uit elkaar :D, maar heb nu al 1 auto in de tuin staan :') Die niet weg kan (en mag..iets met verzekering en schorsing).
als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doen :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:42:56 #227
438762 -Richard-
pi_157178936
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Maar als jij denkt dat het alleen in de kop zit ~O>.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:50:57 #228
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157179068
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Mij part zit het ook in het onderblok. Als de reviseur dat constateerd mag hij het onderblok ook gelijk aanpakken. Zodra hij niet ruim boven de 2k uitkomt. :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:58:28 #229
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157179181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smiley :')

"Kijk mij eens superveel verstand van auto's hebben"

Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157179393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef scoober het volgende:

[..]

als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doen :)
Had je een pb gestuurd met revisiebedrijf :) Ik heb ook niet veel tijd voor mezelf.... moet nog steeds koppakking vervangen, maar komen steeds dingen tussendoor, koppeling "eventjes" vervangen van de andere honda, dan zie ik ineens een remmenswap etc etc.

Als mijn garage leeg was en mijn eigen auto klaar was, dan had ik het zo gedaan. Paar daagjes sleutelen :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:20:35 #231
438762 -Richard-
pi_157179522
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:28:07 #232
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157179643
quote:

[..]

:9
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:29:13 #233
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157179668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:20 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.
Geen zin in? ik zou het kei leuk vinden! maar ik heb geen kaas gegeten van motoren reviseren, laat staan dat ik er apparatuur voor heb.
pi_157179922
Ts, haal de kop even van het blok af. Dan weet je waarschijnlijk al iets meer, en het moet toch gebeuren.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 12:40:49 #235
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157181002
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:45 schreef DonJames het volgende:
Ts, haal de kop even van het blok af. Dan weet je waarschijnlijk al iets meer, en het moet toch gebeuren.
ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en eraf :)

Als ik alle tijd en voornamelijk een mooie werkruinmte zou hebben zou ik het wel aandurven, maar dat is helaas niet het geval.
pi_157181025
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:40 schreef scoober het volgende:

[..]

ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en eraf :)

Als ik alle tijd en voornamelijk een mooie werkruinmte zou hebben zou ik het wel aandurven, maar dat is helaas niet het geval.
Welnee man. Als je een blok kan swappen kan je een kop lichten ook.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:57:04 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157182233
quote:

Lees eens terug hoe TS omgaat met opbouwende kritiek?
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:03:37 #238
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157182344
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Precies :P

quote:
300pk is wat overdreven, en als je aan andere nokkenassen en krukas begint dan wordt het sowieso een duur verhaal.
Belangrijkste is gewoon het probleem vinden, budget bepalen, kijken wat je allemaal wil laten doen.
Van wat ik hierboven lees ontkom je er niet aan om de kop te laten doen én het onderblok te honen, nieuwe zuigers, veren, lagers etc. Denk ook meteen aan de oliepomp, carter en evt koelingsaansluitingen.

quote:
Dit.
pi_157182620
Zonde om het werk nu uit te besteden.
De kop eraf halen is niet zo veel werk.
Op YouTube staan filmpjes zat, ik kan wel begrijpen dat je het een beetje zat bent maar tenzij je haast heb met die auto kan je het beter zelf doen.
Als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt word die revisie een makkie voor jou :)
pi_157183221
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:20 schreef vaginabeheerder het volgende:
Zonde om het werk nu uit te besteden.
De kop eraf halen is niet zo veel werk.
Op YouTube staan filmpjes zat, ik kan wel begrijpen dat je het een beetje zat bent maar tenzij je haast heb met die auto kan je het beter zelf doen.
Als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt word die revisie een makkie voor jou :)
Beter bij deze revisie is om gewoon het blok zo af te geven bij een goed bedrijf, deze kunnen de de afwijkingen in de cilinder meten, kop meten en compressie en alles meten, anders laat je de kop reviseren en blijkt het onderblok compleet gaar te zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')