abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156147366
Waarom heb je eigenlijk niet gewoon de 1.6 gereviseerd/ geupgrade. Voor dat geld had je een mooie revisie kunnen doen en er nog eens aardig wat upgrades/turbo.
Nu heb je dadelijk misschien wel een 1.8 maar je weet niet 100% in welke staat die is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 16 september 2015 @ 18:49:49 #52
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156148444
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:09 schreef boegschroef het volgende:
Waarom heb je eigenlijk niet gewoon de 1.6 gereviseerd/ geupgrade. Voor dat geld had je een mooie revisie kunnen doen en er nog eens aardig wat upgrades/turbo.
Nu heb je dadelijk misschien wel een 1.8 maar je weet niet 100% in welke staat die is.
Ik snap je punt.

Maargoed ik wil graag N/A rijden. En deze b18cr is gewoon een prachtige motor met bijzonder veel potentie.

Bovendien is een b18c, en met name de type R versie best een uniek/ zeldzaam blokje. Deze waren in die tijd nog hand bewerkt.

getunede / geupgrade b16 blokken zijn er al zoveel.

Anyway is het leuk ''bijzonder'' te zijn :)
pi_156148832
Sow, gaaf topic man!! Echt tof weer eens zo'n build te zien. Ook leuk dat het eens niet super professioneel wordt aangepakt, maar gewoon lekker op de oprit _O_

Alleen een vraagje. De lak is dus niet super, en de hele enginebay ligt eruit/open. Interieur ook gestript. Waarom niet deze kans pakken om over te spuiten?

Tevens, ik zou die distributieriem toch echt vervangen... Moet wss toch niet allemaal afgesteld worden en je kunt er nu idd goed bij.
pi_156150176
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:49 schreef scoober het volgende:

[..]

Ik snap je punt.

Maargoed ik wil graag N/A rijden. En deze b18cr is gewoon een prachtige motor met bijzonder veel potentie.

Bovendien is een b18c, en met name de type R versie best een uniek/ zeldzaam blokje. Deze waren in die tijd nog hand bewerkt.

getunede / geupgrade b16 blokken zijn er al zoveel.

Anyway is het leuk ''bijzonder'' te zijn :)
Valt mee, als SRH weer een meet organiseert dan is 70% van de opkomst b18's van het Honda publiek.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 16 september 2015 @ 19:52:56 #55
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156150407
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
Sow, gaaf topic man!! Echt tof weer eens zo'n build te zien. Ook leuk dat het eens niet super professioneel wordt aangepakt, maar gewoon lekker op de oprit _O_

Alleen een vraagje. De lak is dus niet super, en de hele enginebay ligt eruit/open. Interieur ook gestript. Waarom niet deze kans pakken om over te spuiten?

Tevens, ik zou die distributieriem toch echt vervangen... Moet wss toch niet allemaal afgesteld worden en je kunt er nu idd goed bij.
Thanks man!! leuk om zon enthousiaste reactie te lezen.
Ik zou hem het liefst ook gelijk laten spuiten, maar daar heb ik momenteel even geen geld voor. En de auto is 2 jaar geleden ook al gespoten. Staat wel in het rijtje toekomst plannen hoor :)

En wbt die distri riem Wat bedoel je met moet wss niet afgesteld worden?
  woensdag 16 september 2015 @ 19:53:21 #56
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156150422
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:45 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Valt mee, als SRH weer een meet organiseert dan is 70% van de opkomst b18's van het Honda publiek.
Klopt, maar het gros is b18c4. de R variant zie je niet veel
pi_156150792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:53 schreef scoober het volgende:

[..]

Klopt, maar het gros is b18c4. de R variant zie je niet veel
Dat is waar! Kom je ook een x mee naar een meet? Zitten er ook een paar bij die een gt30 op een b18 hebben geknalt, best indrukwekkend moet ik zeggen.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 16 september 2015 @ 20:09:56 #58
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156150935
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:04 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is waar! Kom je ook een x mee naar een meet? Zitten er ook een paar bij die een gt30 op een b18 hebben geknalt, best indrukwekkend moet ik zeggen.
Lijkt me heel gaaf. Op dit moment ben ik ook niet echt actief lid van een bepaalde club ofzo.

Zou me wel leuk lijken. ken jij een of ander forum of iets waar men actief is met dat sort dingen?

Ik ben al lid op HCN, Type-r Nederland, crx garage, Honda vriendenclub Nederland.

Maar daar vind ik het maar saai en niet echt actief.
pi_156151422
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:52 schreef scoober het volgende:

[..]

Thanks man!! leuk om zon enthousiaste reactie te lezen.
Ik zou hem het liefst ook gelijk laten spuiten, maar daar heb ik momenteel even geen geld voor. En de auto is 2 jaar geleden ook al gespoten. Staat wel in het rijtje toekomst plannen hoor :)

En wbt die distri riem Wat bedoel je met moet wss niet afgesteld worden?
Oh, typo :P Bedoelde te zeggen dat het juist wel allemaal afgesteld moet worden. En dat je dan net zo goed die nieuwe riem erop kunt leggen. Dat geld is het dan ook niet meer, en als je die motor dan perfect in orde maakt neem je ook alles mee! Op het oog of op het woorde van de verkoper zou ik niet vertrouwen :@
  Forum Admin woensdag 16 september 2015 @ 20:57:22 #60
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156152806
Heel leuk dit! Doet me denken aan mijn eerste project. Succes en als je vragen hebt gewoon stellen.

Ik heb het op de harde manier geleerd :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 16 september 2015 @ 21:51:57 #61
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156155547
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Heel leuk dit! Doet me denken aan mijn eerste project. Succes en als je vragen hebt gewoon stellen.

Ik heb het op de harde manier geleerd :P
Cool! thanks, wat voor project(en) heb jij dan gedaan / lopen?
  woensdag 16 september 2015 @ 21:54:53 #62
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156155681
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:24 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Oh, typo :P Bedoelde te zeggen dat het juist wel allemaal afgesteld moet worden. En dat je dan net zo goed die nieuwe riem erop kunt leggen. Dat geld is het dan ook niet meer, en als je die motor dan perfect in orde maakt neem je ook alles mee! Op het oog of op het woorde van de verkoper zou ik niet vertrouwen :@
Wat moet er precise afgesteld worden dan kwa distributie?

Ik begrijp wel dat ik de ecu moet/ ga laten mappen bij sneaky tuning, maar dat bedoel je vast niet :)
  zondag 20 september 2015 @ 23:49:02 #63
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156260441
Ja hoor, daar zijn we weer!

vandaag lekker gewerkt aan het civic oprit tuning project!

De donor motor moest er eerst uit, ik had al het voorwerk al gedaan dus alles zat al los!
Aangezien het oprit tuning is moesten ik en mn maatje het doen met primitief gereedschap en een bijzonder creatieve geest! Dat zal je wel gaan zien... :) enjoy!

Het donor blok eruit voor onderdelen en verkoop:

De auto moest eerst enorm veel zakken, net niet met de schijfjes op de grond :), OM vervolgens weer heel hoog te komen zodat we het blok eronderuit konden slepen.

Tsja hoe krijg je nou zo'n 200 kg wegend blok versleept...

Strijkplank tuning 2.0 FTW!

hier het onderdelen blokje ( b16a2 ) geheel uit de donor auto

Jaha.... zonder brug, zonder kuil, zonder shit! dus moet de 'nieuwe'civic maar een meter of anderhalf omhoog om het nieuwe blok eronder te kunnen schuiven !!, maar hoe in godsnaam?? let's think :)

Met behulp van een simpel pomp krikje, wat op maat gezaagde houtenbalken, en wat bakstenen die ik nog in de tuin had liggen...

Oke, nieuwe blok op de geniale strijkplank ( schuift echt heeeel goed )!! Het nieuwe blok onder de motorruimte schuiven.

Ja leuk en aardig, maar hoe krijg je dat blok in godsnaam op de juiste hoogte zodat je de motorsteunen kan gaan vastmaken??

Hmmm die houten balken.. die bakstenen, wat kunnen we daar nog meer mee doen? :):)
Ik had in de schuur ook nog een hadmatig liertje liggen dus... lets go!

Ik had eigenlijk mijn nieuwe koppeling gelijk willen installeren samen met het donor vliegwiel, maar helaas kwam ik erachter dat dat vliegwiel vast zit met voor mij maar vreemde boutjes...

dus dit stel ik even uit, totdat ik de juiste dopjes ervoor heb.
bovendien is het makkelijk om het blok erin te hangen/ passen zonder bak.

Oke, nu het blokje een beetje centreren zodat ik hem op zijn minst in 2 motorsteunen kan hangen.

Voila.

Oke, motorsteunen vast zetten...

Ondertussen de ontsteking van het donor blok gehaald, contactpuntjes geschuurd en opgefrist...en vastzetten maar!

Nog even het kleppendeksel en de MSD kabels van het donorblokje overzetten ( vond ik mooier ) en die kabels zijn wat dikker dus..

OKe!! een heel eind gekomen vandaag! jammer van het oponthoud door die rare bouten vh vliegwiel, maar niet getreurd, gouw weer verder met de bak, koppeling, en bedrading! De 25e staat een afspraak gepland om de motor te laten afstellen en ecu tunen dus... gas erop!

bedankt jongens voor jullie interesse!

hoop dat je het een beetje leuk is om te lezen :)

Strijkplank tuning team.
  maandag 21 september 2015 @ 00:14:21 #64
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_156261262
De stijl auto etc ben ik niet helemaal weg van. Maar wauw. Echt een heel gaaf project. Super leuk ook hoe creatief je kunt zijn met sommige dingen :P ik lees zeker mee dus hou ons op de hoogte _O_
  maandag 21 september 2015 @ 00:22:02 #65
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156261470
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:14 schreef reeybehn het volgende:
De stijl auto etc ben ik niet helemaal weg van. Maar wauw. Echt een heel gaaf project. Super leuk ook hoe creatief je kunt zijn met sommige dingen :P ik lees zeker mee dus hou ons op de hoogte _O_
Thanks kerel!! Ik houd je/ jullie zeker op de hoogte.
pi_156261656
Totaal niet mijn soort auto, maar kudo's voor je vindingrijkheid. En lef, want dat gewicht op een paar bakstenen...ik zou er niet aan beginnen ;)
Schip ahoy!
  maandag 21 september 2015 @ 00:32:19 #67
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156261695
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Totaal niet mijn soort auto, maar kudo's voor je vindingrijkheid. En lef, want dat gewicht op een paar bakstenen...ik zou er niet aan beginnen ;)
Ik begrijp je volkomen... maarja ik moest iets... en het heeft gewerkt :)
  maandag 21 september 2015 @ 00:33:30 #68
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156261709
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het was ook een instabiel zooitje hoor haha
pi_156263290
Tjeezz voor 200 euro heb je een geweldige werkplaatskraan.
Ga je een beetje met bakstenen lopen kloten.
pi_156263326
Ts. Niet onder je auto gaan liggen oid hoor met die bakstenen stoeltjes. Wil hier nog geen rip topic van maken
pi_156264741
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 07:21 schreef ambertje90 het volgende:
Tjeezz voor 200 euro heb je een geweldige werkplaatskraan.
Ga je een beetje met bakstenen lopen kloten.
Polland Tuning Klub®
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_156264927
Hahahaha holy shit, dat je dat aandurft :D

Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel een motortakel die je mag lenen hoor :P
Nee.
  maandag 21 september 2015 @ 23:36:32 #73
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156286264
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 09:58 schreef Dimitri_ het volgende:
Hahahaha holy shit, dat je dat aandurft :D

Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel een motortakel die je mag lenen hoor :P
hebk nu niet mee rnodig he ;)
  maandag 21 september 2015 @ 23:53:41 #74
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156286747
Vandaag weer even geklust aan de waggie . ditmaal moesten het vliegwiel en de nieuwe koppeling gemonteerd worden.

eerst de oude koppeling eruit.

Hier de nieuwe stage 1 koppeling klaar voor montage.

Dan moeten we het oude vliegwiel ff overzetten :)

Man man, die moeren zitten ECHT RETE VAST!!! en dan nog met 12 kantige kut bouten ook.

Oke. nu zit het vliegwiel vast... CRAP... helemaal vergeten het oude toplager te vervangen voor de nieuwe... pff heel dat klote vliegwiel erweer af, nieuwe toplager erin, en vliegwiel weer vast met 10.000 nm.

Daarna kon de koppeling erop :)

Oke, de koppeling zit op zijn plaats, het vliegwiel ook, alles netjes schoon gemaakt en gecontroleerd. Nu kan de bak onder de auto.

Eigenlijk heb ik voor die bak ook een takel nodig, dat ding is best zwaar...

Maar om weer opnieuwe een bakstenen ding te bouwen had ik geen zin in.

Er was tevens iemand onderweg om een onderdeeltje van de donor auto te kopen dusja... ik vond het mooi geweest voor vandaag!

volgende keer bak erop, assen erin, boom aansluiten, en testen maar!!!
pi_156287035
Ik vind de auto wel mooi en gaaf dat je hier zo in op gaat. Leuk ook die foto's en je hebt er kennelijk verstand van. Wees wel voorzichtig ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')