Ja hoor, daar zijn we weer!
vandaag lekker gewerkt aan het civic oprit tuning project!
De donor motor moest er eerst uit, ik had al het voorwerk al gedaan dus alles zat al los!
Aangezien het oprit tuning is moesten ik en mn maatje het doen met primitief gereedschap en een bijzonder creatieve geest! Dat zal je wel gaan zien...

enjoy!
Het donor blok eruit voor onderdelen en verkoop:
De auto moest eerst enorm veel zakken, net niet met de schijfjes op de grond

, OM vervolgens weer heel hoog te komen zodat we het blok eronderuit konden slepen.
![2qaptlj.jpg]()
![2ivxlvs.jpg]()
Tsja hoe krijg je nou zo'n 200 kg wegend blok versleept...
Strijkplank tuning 2.0 FTW!
![2620f1t.jpg]()
![10rihhz.jpg]()
hier het onderdelen blokje ( b16a2 ) geheel uit de donor auto
![2nja8ec.jpg]()
Jaha.... zonder brug, zonder kuil, zonder shit! dus moet de 'nieuwe'civic maar een meter of anderhalf omhoog om het nieuwe blok eronder te kunnen schuiven !!, maar hoe in godsnaam?? let's think

![ir3oxx.jpg]()
Met behulp van een simpel pomp krikje, wat op maat gezaagde houtenbalken, en wat bakstenen die ik nog in de tuin had liggen...
![5o8daf.jpg]()
![wcfsde.jpg]()
Oke, nieuwe blok op de geniale strijkplank ( schuift echt heeeel goed )!! Het nieuwe blok onder de motorruimte schuiven.
![aoriqa.jpg]()
![oumsn5.jpg]()
Ja leuk en aardig, maar hoe krijg je dat blok in godsnaam op de juiste hoogte zodat je de motorsteunen kan gaan vastmaken??
Hmmm die houten balken.. die bakstenen, wat kunnen we daar nog meer mee doen?

:)
Ik had in de schuur ook nog een hadmatig liertje liggen dus... lets go!
![cu6no.jpg]()
Ik had eigenlijk mijn nieuwe koppeling gelijk willen installeren samen met het donor vliegwiel, maar helaas kwam ik erachter dat dat vliegwiel vast zit met voor mij maar vreemde boutjes...
dus dit stel ik even uit, totdat ik de juiste dopjes ervoor heb.
bovendien is het makkelijk om het blok erin te hangen/ passen zonder bak.
![10zd2z5.jpg]()
Oke, nu het blokje een beetje centreren zodat ik hem op zijn minst in 2 motorsteunen kan hangen.
![1115q2w.jpg]()
Voila.
Oke, motorsteunen vast zetten...
Ondertussen de ontsteking van het donor blok gehaald, contactpuntjes geschuurd en opgefrist...en vastzetten maar!
![2w4l9o5.jpg]()
Nog even het kleppendeksel en de MSD kabels van het donorblokje overzetten ( vond ik mooier ) en die kabels zijn wat dikker dus..
![vdpcf8.jpg]()
OKe!! een heel eind gekomen vandaag! jammer van het oponthoud door die rare bouten vh vliegwiel, maar niet getreurd, gouw weer verder met de bak, koppeling, en bedrading! De 25e staat een afspraak gepland om de motor te laten afstellen en ecu tunen dus... gas erop!
bedankt jongens voor jullie interesse!
hoop dat je het een beetje leuk is om te lezen

Strijkplank tuning team.