abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:26:26 #151
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156609757
weinig updates en weinig viewers de laatste dagen... begrijpelijk.

Ik was aan het wachten op een verloop kabel om een obd2b kabelboom te laten werken op een obd1 ontsteking.

Nouja die kutjanus die het verloop stuk zogenaamd vorige week woensdag verzonden zou hebben was er gisteren nog steeds niet dusja.. zoek het maar uit, ik ga wel weer op de beunhazen manier verder!!

ok.. electra, ben ik niet echt in thuis, maar voor alles geld m.i. boeren verstand kom je heel ver mee!

Omdat ik dus geen verloop stekker had moest ik maar uitzoeken welk kabeltje bij welk kabeltje hoorde. Oftewel welke sensor bij welk kabeltje... wat een takke karwij, en dan druk ik me bescheiden uit!!

Ik heb gewoon de originele kabel met mn koppige kop doorgeknipt om zo zelf het zooitje bij elkaar te zoeken,

Na het profesorisch verbinden van alle kut kabels... tijd om te starten!!

met het hart in mn keel... want owee als de ECU door brand ofzo!

Starten.... de motor draaid rond.. draaid rond.. en bleef maar rond draaiden zonder aan te slaan.
Ik dacht eerst aan geen vonk... getest ja een vonk... oke geen benzine? getest.. ja benzine.

WTF dan??

kabeltjes checken en opnieuw proberen.. ik had idd 2 kabeltjes om gedraaid.

opnieuw het contact om... en... VROEM!!

De motor liep. hij liep alleen stationair op een toertje of 4000..

niet goed dus... na met het gas gespeeld te hebben liep hij op en neer van 200 naar 4000 en weer terug.

Ik dacht eerst aan lucht in het koelsysteem...

gecheckt, was in orde.. toen zag ik een vacuem slangetje verkeerd zitten.. deze afgedopt en de motor liep enigzins rustig, maar nog steeds 2500 rpm stationair.

Niet goed dus... Ik denk in noodloop. het begon donker te worden... ik heb foto's gemaakt en ben eens gaan puzzelen in de woonkamer...

Heb alles losgestrokken stekkers mee naar binnen genomen en ben aan de hand van wat handleidingen de boel eens goed na gaan kijken en gaan labelen,... alles moet gewoon perfect aansluiten en passen..

Oke na een uurtje of 2 was ik er uit... ( hoop ik )

Dus morgen weer een poging om de motor zonder storing te laten draaien!!

dan is het een kwestie van de chip professioneel af te laten stelllen en.... gaan met die banaan!!

Ik ben best trots op mezelf... werk in de zorg, absoluut geen monteur, maar wel liefde en passie ervoor. zo zie je maar weer. met een beetje passie, en boeren verstand kom je toch een heel eind!!

[ Bericht 16% gewijzigd door scoober op 04-10-2015 23:41:58 ]
pi_156609923
Booooh wat een werk zeg. Echt beun de beunhaasactie :D Maar wel leuk dat het werkt!
Schip ahoy!
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:38:15 #153
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156610083
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Booooh wat een werk zeg. Echt beun de beunhaasactie :D Maar wel leuk dat het werkt!
Jaa ellende :) haha maar heeel leerzaam!!
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:41:33 #154
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156610162
Kutjanus!? :(
Lachen joh.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:43:14 #155
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156610206
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:41 schreef Pajanus het volgende:
Kutjanus!? :(
Whatsup? :)
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:44:05 #156
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156610224
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:43 schreef scoober het volgende:

[..]

Whatsup? :)
Pajanus/kutjanus?
Lachen joh.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:46:31 #157
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156610268
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:44 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Pajanus/kutjanus?
bro's
pi_156611061
Haha geweldig! Die kabeltjes aan elkaar gedraaid allemaal. Het ziet er niet uit maar je flikt het hem wel. Vind ik mooi!
Nee.
pi_156617941
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:29 schreef scoober het volgende:

[..]

Ik woon in omgeving oss... why? :)
Lol... een mede Ossenaar? Ik had nog wel een motortakel voor je hoor :p Ben zelf ook aan de klus met Honda's :)

Zelf vorige week zondag nog koppeling vervangen, gaat veel sneller met een motortakel ;-)
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:12:41 #160
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156631109
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:55 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Lol... een mede Ossenaar? Ik had nog wel een motortakel voor je hoor :p Ben zelf ook aan de klus met Honda's :)

Zelf vorige week zondag nog koppeling vervangen, gaat veel sneller met een motortakel ;-)
haha ja joh? Ik woon in bergem :) ook beetje oss dus! maar vertel! wat doe je dan met honda's? en wat rijd je? misschien kunnen we een keer samen klussen/ ouwehoeren/ pilzen!
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:36:01 #161
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156631787
Nou dat viel ff tegen vandaag.

Ik dacht oke aandrijfasjes zitten in een uurtje erin.
Maaar.. die fusee kogels... HELL NO!

Ik heb heel wat ervaring met deze kogels, en meestal komen ze met wat mokerslagen wel los.
Deze dus niet!

Oke een fuseekogel trekker gekocht... past dit kreng niet pfff
Zelf het aparaatje bij geslepen zodat ik extra ruimte had om de fuseekogel heen.

Na heel wat slijp pogingen succes!

Als je dan toch bezig bent, de fuseekogels los hebt, waarom dan niet meteen nieuwe kogels erin?

Zo gezegd zogedaan...

Kogeltjes besteld. met volle moed 35 minuten rijden met 35 euro op zak.
Schijnt zon ding GVD 54 euro te kosten per stuk!!

onderweg wat leuks tegen gekomen!

Ja je denkt toch zeker niet dat ik op en neer ga om extra geld te halen? Ik koop gvd elke week wel wat bij... ***zan.

Na heel wat ge emmer kon er een tientje vanaf... 44 euro dus.

Nja had ik nog steeds niet.

Toen heb ik zelf gebeld met het filiaal waar ik woon en zij zeiden neem maar mee, en reken het hier maar af als je geld hebt... goed geregeld dus.

OKe weer thuis aan gekomen de nieuwe kogels erin. aandrijfassen vast en klaar is kees.

oude kogel:

Maaarja.. dan de electronica / kabel ellende van gisteren.
Zoals je hebt kunnen zien had ik alles netjes gelabeld etc...

klopt dat hele kutschema niet waar ik naar heb gelabeld!! PFFFF man man man.

Ondertussen mijn chaotische werkplaats even op de foto gezet haha

OKe dat is dat..

Alle electronica op nieuw aangesloten...

Motor looopt, welliswaar ietwat hoog stationair en dus niet zoals het hoort.

Maar voor het eerst heb ik kunnen rijden in de auto.

Dus koppeling, vliegwiel heel de meuk is goed bevestigd.

De motor klonk mega geil!!! :9~

Hij had er al direct zin in ondanks de storingen...

Storingen uitgelezen...

storing 1: vtec pressure switch
storing 2: water temp sensor.

Oke oke...

WBT storing 1: ik denk dat ik dat kan oplossen door 2 kabels van het conversie harnass door te lussen.

WBT storing 2: ik denk dat de watersensor gewoon stuk is. Morgen reinigen en opnieuw proberen, bij geen resultaat een nieuwe sensor kopen...

Deze kabels moeten dus doorgelust worden... snap jij het? haha

GOD ik ben er bijna! en wat zijn die laatste loodjes irritant! ik wil rijden!

thanks weer volgers!!
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:53:38 #162
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156632205
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2015 00:23 schreef Dimitri_ het volgende:
Haha geweldig! Die kabeltjes aan elkaar gedraaid allemaal. Het ziet er niet uit maar je flikt het hem wel. Vind ik mooi!
HAHA thanks ouwe, die aan elkaar gedraaide kabeltjes waren enkel om te testen he ;)
pi_156635600
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:12 schreef scoober het volgende:

[..]

haha ja joh? Ik woon in bergem :) ook beetje oss dus! maar vertel! wat doe je dan met honda's? en wat rijd je? misschien kunnen we een keer samen klussen/ ouwehoeren/ pilzen!
Dat is praktisch Oss. Wat ik allemaal doe?

Hehe heb je even ? ;D

Heb een 94 Coupé gehad, met B16A2, daarna B20 erin met Turbo. Daarna nog een Hatchback gereden met een D15B vtec erin, toen Accord Type R en nu inmiddels een Civic Coupé uit 1999 met een D16Y8/D16Y7 mini me, waarvan ik volgende week de koppakking ga fixen. Daarna komt hier turbo op of ik swap lekker naar een B16/B18 :-)

Maar zo'n D-serie is wel goedkoop in onderhoud en veel makkelijker allemaal en ook genoeg potentie met Turbo... dus lastig :D
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_156638015
Weer met plezier bijgelezen scoober! :)
Laatste loodjes wegen het zwaarste met de finish in zicht
pi_156638264
Fijn dat de finish eraan komt! En je maakt er nog een spoedklus van ook, ik dacht dat dit maanden ging duren joh :D
Schip ahoy!
pi_156639103
Ik lees met plezier je berichten, schiet mooi op!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:46:00 #167
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156654534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:30 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Dat is praktisch Oss. Wat ik allemaal doe?

Hehe heb je even ? ;D

Heb een 94 Coupé gehad, met B16A2, daarna B20 erin met Turbo. Daarna nog een Hatchback gereden met een D15B vtec erin, toen Accord Type R en nu inmiddels een Civic Coupé uit 1999 met een D16Y8/D16Y7 mini me, waarvan ik volgende week de koppakking ga fixen. Daarna komt hier turbo op of ik swap lekker naar een B16/B18 :-)

Maar zo'n D-serie is wel goedkoop in onderhoud en veel makkelijker allemaal en ook genoeg potentie met Turbo... dus lastig :D
Dat is heel wat idd! gaaf :) Maar turbo of non turbo is nogal een wereld van verschil ... wat wil je nou? turbo D of n.a B ;).

Als je nog hulp nodig hebt met je pakking... geen probleem
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:46:46 #168
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156654577
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:34 schreef Gummiebeer het volgende:
Weer met plezier bijgelezen scoober! :)
Laatste loodjes wegen het zwaarste met de finish in zicht
Dankjewel jonge :) Fijn dat je het met plezier leest :)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:47:20 #169
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156654614
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fijn dat de finish eraan komt! En je maakt er nog een spoedklus van ook, ik dacht dat dit maanden ging duren joh :D
Neuhh gas erop haha ;)

maar de laatste loodjes zijn irritant!!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:47:56 #170
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156654639
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:16 schreef Inclusive het volgende:
Ik lees met plezier je berichten, schiet mooi op!
Fijn om te lezen inclusive :) leuk!!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:05:34 #171
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156655431
Vandaag aan de storingen gewerkt.

OKe:

een nieuwe water temperatuur sensor gekocht en geinstalleerd.. die storing is verholpen.

Storing 2 is echter een pittige: heel wat kabels door gelust en gedaan.. bood geen soelaas.

Dus maar weeer een nieuw onderdeeel ( harnas ) besteld. MIjn portomonnee is onderhand leeg!!

Verder wat krimp kousjes om de losse kabeltjes heen gedaan en afgewerkt met polyester isolatie tape.

Lucht filter aangesloten en alles een beetje netjes gemaakt zodat ik nergens losse/ open kabels heb.

Daarna een stukje gereden.. de reden dat de motor stationair +/- 2000 tpm liep was omdat ik een vacuum slang op de inlaat niet had aangesloten.

Daarna liep de motor netjes stationair rond de 700 tpm

OMdat de motor nu loopt op de oude ECU, afgesteld op een b16a2 loopt hij niet helemaal lekker bovenin. Te weinig brandstof e.d.

Ook merkte ik dat een aandrijfasje lichtjes tikte... mooi kut.. die krengen zijn duur, maarja dat is opzich niet het ergste. Komt tzt wel een nieuwe voor in de plaats.

Ook zag ik lichte olie lekkage.. dit lijkt van de kleppendeksel pakking af te komen. Als dat klopt heb ik dit in een half uurtje wel gefixt.

Dussss nu is het even wachten op het nieuwe harnas in de hoop dat daarmee foutcode 21 VTEC pressure switch is verholpen. Daarna zo snel mogelijk naar een professionele afsteller... ( DUUUUR )

En dan de ALLER ALLER laatste loodjes. ( lees ) goede olie erin, nieuw olie filter, Aandrijfasje vervangen en de kleppendekselpakking.

groeteeee
pi_156655631
Werkt je drukschakelaar wel, en is er we voldoende druk. Een foutcode kan ook een mechanische onderliggende oorzaak hebben.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:14:48 #173
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156655846
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Werkt je drukschakelaar wel, en is er we voldoende druk. Een foutcode kan ook een mechanische onderliggende oorzaak hebben.
de sckakelaar zelf ( solenoid ) is niets mis mee lijkt mij.
en de olie is op peil.. dus de druk ligt het niet aan.

Ik verdenk echt iets in het electronisch circuit.
pi_156660776
Vtec Oil pressure is idd bedrading 9/10 keer, maar daarvoor hoef je niet een kabelharnasje te bestellen, kan ook draadje doortrekken....in het ergste geval is er iets met je solenoid, maargoed, dan pak je die toch gewoon van je B16 :p

Lekkage van je kleppendekselpakking of van je solenoid? Kleppendekselpakking moet je in de hoekjes behandelen met vloeibare pakking, Hondabond of Loctite 5926

Koppakking lukt wel alleen, denk ik... eerste keer.. haha. Het demonteren zal het probleem niet zijn :p

Blok swappen is geen probleem, dat is peanuts. (Alhoewel dat met 2 of 3 mensen wel 3 keer zo snel gaat) Als je hulp nodig hebt met aandrijfas... ik heb ook luchtgereedschap, goede krik enzo, dat werkt een stuk sneller en gemakkelijker :D
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:19:09 #175
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156672801
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:31 schreef raulbouli het volgende:
Vtec Oil pressure is idd bedrading 9/10 keer, maar daarvoor hoef je niet een kabelharnasje te bestellen, kan ook draadje doortrekken....in het ergste geval is er iets met je solenoid, maargoed, dan pak je die toch gewoon van je B16 :p

Lekkage van je kleppendekselpakking of van je solenoid? Kleppendekselpakking moet je in de hoekjes behandelen met vloeibare pakking, Hondabond of Loctite 5926

Koppakking lukt wel alleen, denk ik... eerste keer.. haha. Het demonteren zal het probleem niet zijn :p

Blok swappen is geen probleem, dat is peanuts. (Alhoewel dat met 2 of 3 mensen wel 3 keer zo snel gaat) Als je hulp nodig hebt met aandrijfas... ik heb ook luchtgereedschap, goede krik enzo, dat werkt een stuk sneller en gemakkelijker :D
Nice,

Draadje doortrekken had ik al gedaan, geen resultaat.
Maaruh beter dat je lucht gereedschap hebt, dat heb ik echt gemist!!

Ik denk lekkage vd kleppendekselpakking, zal idd ns wat vloeibare meuk erop doen :)
Allemaal zo lang geleden dat ik dat heb gedaan, ben tips n tricks n beetje kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')