En wat maakt dat jou dit soort geluiden zo storen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:45 schreef deadprez het volgende:
De facebookpagina van Nederland mijn Vaderland is elders.
Donder op man. Van je land houden en om je land geven is niets racistisch aan. Hoe ver zijn de mensen toch al gehersenspoeld dat ze zo denken. Ongelooflijk...quote:
Dit en eat a sack of babydicks TS.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:45 schreef deadprez het volgende:
quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:48 schreef Roberta_J het volgende:
Donder op man. Van je land houden en om je land geven is niets racistisch aan. Hoe ver zijn de mensen toch al gehersenspoeld dat ze zo denken. Ongelooflijk...
quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:45 schreef deadprez het volgende:
quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:48 schreef Crip het volgende:
Roberta klinkt echt als een chick die een te strakke skinny jeans aan heeft die knelt op haar heupen zodat de rolletjes erboven vliegen.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:44 schreef Roberta_J het volgende:
Europa is al naar de klote en gaat alleen maar verder naar de klote. Oprotten met die emotionele chantage op tv. Verrotte manipulatie, bah. Word er kwaad om en ik denk vele met mij. Het is genoeg geweest met die ellende. Hier is het vol!
quote:
quote:ik blijf er rationeel onder.
Kunnen we niet gewoon alle likers van Nederland mijn vaderland en Liefde voor holland inruilen voor vluchtelingen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:49 schreef SideEffect het volgende:
We ruilen jou in voor een vluchteling
is niet mijn idee
Dat is een verzamelclub op FB voor mensen met een gemiddeld IQ van -10. Daar pas jij perfect bij.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:51 schreef Roberta_J het volgende:
Wat is dat 'Nederland mijn Vaderland' nou weer?
Of ze eens een kijkje laten nemen in Griekenland. Of een weekje vakantie in Syrië. Gewoon even kijken hoe het daar is, met hun grote waffel.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:51 schreef Crip het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon alle likers van Nederland mijn vaderland en Liefde voor holland inruilen voor vluchtelingen?
Weetnie of er zoveel vluchtelingen zijn?quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:51 schreef Crip het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon alle likers van Nederland mijn vaderland en Liefde voor holland inruilen voor vluchtelingen?
En al die likers te voet naar Hongarije sturen. Daar is het ook veilig.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:51 schreef Crip het volgende:
Mwah, of je moet een keer in de spiegel kijken en het over jezelf concluderenquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:53 schreef Roberta_J het volgende:
Jullie zitten allemaal lekker in de KLB-modus en willen niet uit de toon vallen. Snap ik wel. Maar als dit jullie ware meningen zijn, zijn jullie echt ongelooflijk achterlijk.
Gelukkig maar dan dat jij zo ontzettend pienter bent, Roberta.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:53 schreef Roberta_J het volgende:
Jullie zitten allemaal lekker in de KLB-modus en willen niet uit de toon vallen. Snap ik wel. Maar als dit jullie ware meningen zijn, zijn jullie echt ongelooflijk achterlijk.
De mijne was subtieler.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:53 schreef Leandra het volgende:
Kun je de daad niet even bij het woord voegen TS? Dan start ik nog even een extra hulpactie op.
Precies, de horror die ze meemaken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:52 schreef mootie het volgende:
[..]
Of ze eens een kijkje laten nemen in Griekenland. Of een weekje vakantie in Syrië. Gewoon even kijken hoe het daar is, met hun grote waffel.
Maakt niet uit, mogen als nog weg.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:52 schreef SideEffect het volgende:
[..]
Weetnie of er zoveel vluchtelingen zijn?
TS is het type dat gaat zitten janken dat z'n vakantie in Griekenland verpest is door al dat bootjesvolk....quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:52 schreef mootie het volgende:
[..]
Of ze eens een kijkje laten nemen in Griekenland. Of een weekje vakantie in Syrië. Gewoon even kijken hoe het daar is, met hun grote waffel.
Ditquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:56 schreef Buitendam het volgende:
Alleen al vanwege figuren als TS hoop ik dat ze met z'n allen besluiten dat Nederland veruit de beste optie is.
Vanwege dat aangespoelde dode jongetje.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:57 schreef Ludd het volgende:
Ik ben het wel een beetje met TS eens. Dit soort hulpacties, hoe goed bedoeld ook, zorgen voor een aanzuigend effect waardoor alleen maar meer vluchtelingen levensgevaarlijke reizen ondernemen met alle gevolgen van dien.
Wat ik me tevens afvraag, waarom is er nu opeens zoveel bereidheid deze mensen te helpen, terwijl er aanzienlijk minder hulpacties waren voor dezelfde Syrische vluchtelingen toen zei nog vooral in het Midden Oosten/Turkije in vluchtelingen kampen zaten?
Nu weet ik wel zeker dat TS een matig kloontje is.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar liever niet zo dik!
LIF / Wat is een goede manier om redelijk snel 10kg af te vallen?
quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:45 schreef deadprez het volgende:
Zwarte Piet mag samen met Dikke Roberta richting Syrië lopen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:58 schreef Buitendam het volgende:
Vanwege dat aangespoelde dode jongetje.
Daarvoor was het behoud van Zwarte Piet prioriteit #1
Mwah, ik ben eigenlijk nooit groot voorstander van menselijk lijden geweest.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vanwege dat aangespoelde dode jongetje.
Daarvoor was het behoud van Zwarte Piet prioriteit #1
Dat is mooi. Ik ook niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:00 schreef mootie het volgende:
[..]
Mwah, ik ben eigenlijk nooit groot voorstander van menselijk lijden geweest.
QFTquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zwarte Piet mag samen met Dikke Roberta richting Syrië lopen.
Nou, het is al zo vaak gezegd: maar waarom nemen ze geen vluchtelingen op in die arabische, rijke oliestaten?quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:52 schreef mootie het volgende:
QFTquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dikke Roberta gaat de zwarte pieten aanzien voor chocolade en probeert dan een hap te nemen. ;squote:Op zaterdag 5 september 2015 22:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
En weer ben je niet uitgenodigd, met je logge lijf.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:01 schreef Roberta_J het volgende:
Ik word er chagrijnig van. Neem nog maar een schultenbrau'tje en ga keihard andré hazes draaien, buren hebben toch feest
Niet aanhalen omdat het teringdom is, is niet hetzelfde als vergeten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:02 schreef LXIV het volgende:
De vraag is niet of we ooit vluchtelingen gaan stoppen, maar wanneer we dat doen.
Als er nu in 2016 het dubbele aantal komt? En in 2017 weer? En in 2018, 2019, 2020? Ooit gaat de stop er sowieso op. En dat zal dan met oneindig meer geweld gaan gebeuren dan er in 2014 gebruikt had kunnen worden om het probleem op te lossen.
Dat is iets wat bijna iedereen vergeet.
Precies.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:57 schreef Ludd het volgende:
Ik ben het wel een beetje met TS eens. Dit soort hulpacties, hoe goed bedoeld ook, zorgen voor een aanzuigend effect waardoor alleen maar meer vluchtelingen levensgevaarlijke reizen ondernemen met alle gevolgen van dien.
Wat ik me tevens afvraag, waarom is er nu opeens zoveel bereidheid deze mensen te helpen, terwijl er aanzienlijk minder hulpacties waren voor dezelfde Syrische vluchtelingen toen zei nog vooral in het Midden Oosten/Turkije in vluchtelingen kampen zaten?
Op grond daarvan???quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:59 schreef Crip het volgende:
Maar liever niet zo dik!
LIF / Wat is een goede manier om redelijk snel 10kg af te vallen?
Nu weet ik wel zeker dat TS een matig kloontje is.
ondeugende moddereter jij zeg.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:02 schreef Copycat het volgende:
En weer ben je niet uitgenodigd, met je logge lijf.
Jij snaakse allesvreter!quote:
quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:01 schreef Roberta_J het volgende:
Neem nog maar een schultenbrau'tje
Doe ik ook niet hoorquote:
Nee hoor, Robuusta, dat deed je helemaal zelf.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:08 schreef Roberta_J het volgende:
ze maakte alleen een bepaalde stereotype hier van me, wat ik wel even leuk vond om mee te spelen
De échte vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden, diegene die op de vlucht zijn voorquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:08 schreef Roberta_J het volgende:
Ik zou trouwens geen enkel probleem hebben met vluchtelingen als ze uiteindelijk ook weer terug gaan. Maar je weet gewoon dat dit niets anders is dan een permanente bevolkingstoename van Europa. En dáár zit mijn probleem ermee. En nog meer moslims. Zouden er nou enkel Christelijke vluchtelingen worden opgenomen, zou het me nog steeds niets uitmaken. Slowakije heeft het wat dat betreft slim bekeken.
niemand laat zen eigen kind alleennnnnnnquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:09 schreef Copycat het volgende:
Nee hoor, Robuusta, dat deed je helemaal zelf.
Oh, tering. Je gaat het ook nog echt proberen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:10 schreef FANN het volgende:
[..]
De échte vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden, diegene die op de vlucht zijn voor
de échte horror en oorlog, hopelijk ben je het daar toch wel mee eens?![]()
Stel je voor dat er hier bommen gaan vallen, vrouwen worden verkracht, kinderen vermoord
en we moeten vluchten, wat dan?
nah 1 keertje maarquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, tering. Je gaat het ook nog echt proberen?
En omdat die landen ze niet opnemen moeten we ze maar laten verkommeren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:01 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nou, het is al zo vaak gezegd: maar waarom nemen ze geen vluchtelingen op in die arabische, rijke oliestaten?
Ik word er chagrijnig van. Neem nog maar een schultenbrau'tje en ga keihard andré hazes draaien, buren hebben toch feest
quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:13 schreef FANN het volgende:
mischien zet je iemand tot nadenken, je weet maar nooit
Ik twijfel.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:08 schreef Roberta_J het volgende:
En nog meer moslims. Zouden er nou enkel Christelijke vluchtelingen worden opgenomen, zou het me nog steeds niets uitmaken.
Uiteraard!quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:10 schreef FANN het volgende:
De échte vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden, diegene die op de vlucht zijn voor
de échte horror en oorlog, hopelijk ben je het daar toch wel mee eens?
Nou ik denk ook meer dat het een internationaal probleem isquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:16 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Uiteraard!
Maar ik ben wel meer voorstander ervan dat landen als Qatar, Verenigde Emiraten, Koeweit etc. de deuren ervoor opengooien. Maar die doen volgens mij niks. Vind ik bedenkelijk, vreemd. Zou zo veel beter zijn.
Hier in Europa kwam een Merkel nog maar vrij kort geleden tot de conclusie dat de integratie was mislukt en zo. Maar dat mag niet baten, we gooien er gewoon nog een dubbele dosis achteraan.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:12 schreef Buitendam het volgende:
Oh, tering. Je gaat het ook nog echt proberen?
En hoe wordt het onderscheid tussen echte en economische vluchtelingen gemaakt?quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:10 schreef FANN het volgende:
[..]
de échte horror en oorlog, hopelijk ben je het daar toch wel mee eens?![]()
Tja... daar zijn procedure's voor toch? Mensen die brood en water in die trein weigeren omdatquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
En hoe wordt het onderscheid tussen echte en economische vluchtelingen gemaakt?
Als wij zouden zeggen: nee, we zitten hier vol en we hebben al te veel interne problemen met de integratie, dan zou dat een (broodnodig!) signaal afgeven. En het zou die staten lijkt me ook dwingen de helpende hand uit te reiken. Maar in plaats daarvan hebben we hier een incompetent zooitje (mis)'leiders'.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:13 schreef mootie het volgende:
En omdat die landen ze niet opnemen moeten we ze maar laten verkommeren.
Knap staaltje logica.
Nee, dat niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:19 schreef Roberta_J het volgende:
[..]![]()
Ik weet niet in wat voor een illusionaire achtbaan jullie hier met z'n allen zitten, maar het werkt niet zo dat als een zooitje wilde fokkers op een topic afstiert en er wat vooroordelen tegenaan gooit, die ineens bewaarheid worden omdat jullie dat zo hebben ingevuld, hoor.
Die procedures zijn een wassen neus zo is de laatste jaren wel gebleken, maar goed ik hou er verder over op.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Tja... daar zijn procedure's voor toch? Mensen die brood en water in die trein weigeren omdat
ze toch liever ergens anders heen willen zijn wel twijfelachtig, als je een échte vluchteling bent
ben je denk ik al blij als je ''veilig'' bent, al was het maar voor je kinderen.
Dus tja... hoe begrijpelijk het ook is dat mensen een beter leven willen in een ander land,
dat zal niet voor iedereen zijn weggelegd.
Eerlijke kijk?quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:27 schreef Roberta_J het volgende:
Maar vooralsnog denk ik dat de meesten hier nog wat in de KLB-modus zitten, en daarom niet eerlijk hun echte kijk op de zaak delen.
En als ik je vraag om dat eens goed te onderbouwen, weet ik haast wel zeker dat je weinig te zeggen gaat hebben. Ik zeg namelijk nergens domme dingen hier, nergens.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:28 schreef Buitendam het volgende:
Nee, dat niet.
Dat naast het feit dat je nog te dom om te schijten overkomt.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:30 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
En als ik je vraag om dat eens goed te onderbouwen, weet ik haast wel zeker dat je weinig te zeggen gaat hebben. Ik zeg namelijk nergens domme dingen hier, nergens.
Mwoah..quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:08 schreef Roberta_J het volgende:
En nog meer moslims. Zouden er nou enkel Christelijke vluchtelingen worden opgenomen, zou het me nog steeds niets uitmaken. Slowakije heeft het wat dat betreft slim bekeken.
Niet dom, eerder onwetend... dat post-fortuynistische gezeur van lieden die plotseling, in 2002, Nederland helemaal anders wilden. Nou: proficiat, dat is gelukt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:30 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
En als ik je vraag om dat eens goed te onderbouwen, weet ik haast wel zeker dat je weinig te zeggen gaat hebben. Ik zeg namelijk nergens domme dingen hier, nergens.
pure poëziequote:Op zaterdag 5 september 2015 22:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar is weinig doms aan hoor. Eerder vrij dommig dat jij niet begrijpt wat daar verstandig aan is.quote:
Gebruik alsjeblieft niet dat soort woorden. Ik kan mensen die dat woord gebruiken ook wel oikofobisch noemen.quote:
Zeg dat vooral tegen een Brabants patriotquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:39 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Gebruik alsjeblieft niet dat soort woorden. Ik kan mensen die dat woord gebruiken ook wel oikofobisch noemen.
Daar dan wel weer mee eens.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waar zijn de 45,678,652 topics in KLB of NWS over de zorg? Over de werkloosheid? Over de ridicule bijstandswetten?
Op één hand te tellen.
Maar wanneer het over wat bruine vluchtelingen gaat, vliegen termen als 'ons volk', 'onze ouderen' en 'onze cultuur' ons om de oren.
Hypocrisie.
Oh ja, onder het mom van 'rationeel denken' een beetje de geenstijl-discipel uithangen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:55 schreef Puntenjager het volgende:
Rationeel nadenken is iets om je voor te schamen, TS. Begrijp dat.
Nee, alleen maar janken om een foto... Daar los je het probleem mee opquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, onder het mom van 'rationeel denken' een beetje de geenstijl-discipel uithangen.
Ja hoor, enorm gedurfd.quote:Op zondag 6 september 2015 00:00 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, alleen maar janken om een foto... Daar los je het probleem mee op
Wat doe jij allemaal om het probleem op te lossen?quote:Op zondag 6 september 2015 00:00 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, alleen maar janken om een foto... Daar los je het probleem mee op
Ik eet de staatsruif leeg voordat onze vrienden uit Afrika dat doenquote:Op zondag 6 september 2015 00:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat doe jij allemaal om het probleem op te lossen?
Denk even na: het probleem is onoplosbaar. Islamieten bestrijden elkaar al sinds 632 na Christus. Het hoort bij die cultuur.quote:Op zondag 6 september 2015 00:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat doe jij allemaal om het probleem op te lossen?
Ja, dit is wel geenstijl-waardig. Ik zou meteen gaan posten daar.quote:Op zondag 6 september 2015 00:02 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik eet de staatsruif leeg voordat onze vrienden uit Afrika dat doen
Ja? Dacht dat jij 3000 euro per dag binnenhaalde.quote:Op zondag 6 september 2015 00:02 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik eet de staatsruif leeg voordat onze vrienden uit Afrika dat doen
Dus?quote:Op zondag 6 september 2015 00:03 schreef Puntenjager het volgende:
Ik ben overigens zelf een buitenlander
lekker relevantquote:Op zondag 6 september 2015 00:03 schreef Puntenjager het volgende:
Ik ben overigens zelf een buitenlander
Niet elke dag, maar dat klopt. Alleen waarom zou je dan niet uit de staatsruif mogen etenquote:Op zondag 6 september 2015 00:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja? Dacht dat jij 3000 euro per dag binnenhaalde.
Waarom zou een vluchteling dan niet mogen profiteren?quote:Op zondag 6 september 2015 00:04 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Niet elke dat, maar dat klopt. Alleen waarom zou je dan niet uit de staatsruif mogen eten
Ja, hallowww, zoveel is er nou ook weer nietquote:Op zondag 6 september 2015 00:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waarom zou een vluchteling dan niet mogen profiteren?
Wie zegt dat we iedereen op moeten vangen?quote:Op zondag 6 september 2015 00:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, hallowww, zoveel is er nou ook weer niet![]()
Eigenlijk is dat serieus. Wij kunnen hier niet iedereen op de wereld die het slechter heeft dan wij opvangen. Alleen die simpele logica is linksdragende mensen op de eoa manier niet gegeven .
Klopt... en voor rechtsdragende mensen bestaan hulpbehoevenden sowieso niet.. allemaal uitvreters.quote:Op zondag 6 september 2015 00:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, hallowww, zoveel is er nou ook weer niet![]()
Eigenlijk is dat serieus. Wij kunnen hier niet iedereen op de wereld die het slechter heeft dan wij opvangen. Alleen die simpele logica is linksdragende mensen op de eoa manier niet gegeven .
Ik denk dat rechtse mensen een stuk meer uit het systeem trekken dan linkse mensenquote:Op zondag 6 september 2015 00:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt... en voor rechtsdragende mensen bestaan hulpbehoevenden sowieso niet.. allemaal uitvreters.
Oh dat klopt. Bankiers en dergelijken vinden het allemaal schitterendquote:Op zondag 6 september 2015 00:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik denk dat rechtse mensen een stuk meer uit het systeem trekken dan linkse mensen
Nou, veel mensen willen zoveel mogelijk vluchtelingen opvangen. Zimmerfrans wil ze zelfs zelf gaan HALEN in die landen.quote:Op zondag 6 september 2015 00:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wie zegt dat we iedereen op moeten vangen?
Vergeet de hypotheekrente-aftrek niet.quote:Op zondag 6 september 2015 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dat klopt. Bankiers en dergelijken vinden het allemaal schitterend
Bijvoorbeeld Apple en Facebook die vrijwel geen belasting betalen. Letterlijk maar een paar procent van wat ze eigenlijk zouden moeten betalen als er geen double-dutch-irish-sandwich-constructie was.quote:Op zondag 6 september 2015 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dat klopt. Bankiers en dergelijken vinden het allemaal schitterend
Exact!!quote:Op zondag 6 september 2015 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vergeet de hypotheekrente-aftrek niet.
Jammer van je achterlijke edit. Nee, veel mensen - al zijn het er steeds minder volgens mij - willen mensen die hulpbehoevend zijn helpen en zijn bereid een klein deeltje van hun eigen enorme welvaart op te geven om mensen een betere toekomst te geven.quote:Op zondag 6 september 2015 00:11 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nou, veel mensen willen zoveel mogelijk vluchtelingen opvangen. Zimmerfrans wil ze zelfs dat we ze zelf gaan HALEN in die landen.
Het probleem daarbij is dat er heel erg veel mensen naar Europa willen. Veel meer dan er nu in een bootje stappen.
Dus je bent er mee eens dat de belangrijkste motivatie voor een zeer groot deel de welvaart is die wij hier hebben!?quote:Op zondag 6 september 2015 00:15 schreef Pap89 het volgende:
Economische vluchtelingen![]()
Vluchtelingen uit een conflict/oorlogsgebied die wat beters willen? Best hoor.
En precies dat vraag ik me af. Hebben wij hier genoeg 'rijkdom' om de hele wereld gelukkig te maken!?quote:Op zondag 6 september 2015 00:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Jammer van je achterlijke edit. Nee, veel mensen - al zijn het er steeds minder volgens mij - willen mensen die hulpbehoevend zijn helpen en zijn bereid een klein deeltje van hun eigen enorme welvaart op te geven om mensen een betere toekomst te geven.
Niemand beweert dat iedereen die het slecht heeft in Europa opgevangen moet worden, maar opvang is wel een onderdeel van het oplossen van het probleem dat Europa samen met de VS deels gecreëerd heeft.
Ik vind het serieus echt een heel vreemd verschijnsel hier in Nederland, dat wanneer je je ook maar een klein beetje kritisch uitlaat over dit soort dingen en blijkt geeft ervan te houden van je land, en niet te willen weggeven, je meteen in allerlei hokjes wordt gepropt. De manier waarop ik m'n OP heb verwoord, zorgt er blijkbaar voor dat bepaalde woorden en zinnen hersendeeltjes activeren bij mensen die een bepaald type mens doen fantaseren in de hoofdjes van de lezers, die kan worden weggezet als iets dat er niet toe doet, en je makkelijk af kan wimpelen en je superieur tegenover kan voelen. Ik weiger me hier ook maar een seconde aan te conformeren!quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh ja, onder het mom van 'rationeel denken' een beetje de geenstijl-discipel uithangen.
quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Puntenjager het volgende:
Alleen besef wel dat ze het zelf zijn die elkaar afmaken daar. Je zou ook gewoon kunnen genieten van de ruines in Palmyra.
Ah, je wordt weer inhoudelijk. Tijd om het pand te verlaten.quote:
Nee die eerste alinea waarin je me woorden in de mond legt nodigt echt uit om inhoudelijk te reageren inderdaad.quote:Op zondag 6 september 2015 00:25 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ah, je wordt weer inhoudelijk. Tijd om het pand te verlaten.
Geef de schuld waar die hoort... De VVD.quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ik vind het serieus echt een heel vreemd verschijnsel hier in Nederland, dat wanneer je je ook maar een klein beetje kritisch uitlaat over dit soort dingen en blijkt geeft ervan te houden van je land, en niet te willen weggeven, je meteen in allerlei hokjes wordt gepropt. De manier waarop ik m'n OP heb verwoord, zorgt er blijkbaar voor dat bepaalde woorden en zinnen hersendeeltjes activeren bij mensen die een bepaald type mens doen fantaseren in de hoofdjes van de lezers, die kan worden weggezet als iets dat er niet toe doet, en je makkelijk af kan wimpelen en je superieur tegenover kan voelen. Ik weiger me hier ook maar een seconde aan te conformeren!
Blijkbaar heeft mijn manier van verwoorden een bepaald stereotype in de kaart gespeeld, en wel dat van een 'tokkie', 'geenstijl-discipel' een facebook 'vaderland-paginafiguur', of wat voor woord dan ook voor iemand die zich aan de sociale economische onderlaag van de samenleving bevindt. Wat is dat toch in godsnaam voor akelige neiging om die kant van de samenleving zo enorm weg te zetten als er niet doend!? Als het mensen van die catagorie betreft, hoef je er geen aandacht aan te schenken hè? Dan kun je het wegzetten en hoef er niet naar om te kijken, is het niet?
Laat het toevallig nou net die categorie zijn, dat hokje, waar de hardste klappen vallen en waar het effect van dit alles het meeste voelbaar is; de onderlaag van de samenleving. Díé mensen maken mee wat de ware effecten van deze gebeurtenissen zijn. Maar dat denigreren we vakkundig weg. En zo zorgen we er voor dat we het probleem niet op ware grootte hoeven te aanschouwen. Het is interessant hoe de (collectieve) menselijke geest wat dat betreft werkt; vol van ontkenningsmechanismen en onbewuste drijfveren om de waarheid voor zichzelf te verbergen.
Verder is het uiterst triest om te zien hoe succesvol de hersenspoelcampagnes hebben gewerkt de afgelopen decennia om - vooral hoger opgeleiden - hun liefde voor hun land af te nemen en nationalisme tot iets vies te maken. Dat moest natuurlijk hè, anders geen Verenigd Europa. Daarvoor moest het denken natuurlijk radicaal veranderen wat dat betreft. Identificeren met je land? Nee, een wereldburger, dát ben je! Echt, bah... moet je kijken hoe je nu behandeld wordt als je er niet in mee gaat. En de minder hoog opgeleiden volgen inmiddels ook al braaf. Want de mens blijft een kuddedier.
ps. krijg ik nu een ban? Dit kan natuurlijk echt niet hè, dit soort tegendraads, 'radicaal aandoende praat'. TS blijkt nog nationalistische trekken te hebben ook... dat moet echt even overlegd worden hoor onderling.
Volstrekt mee eens.quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ik vind het serieus echt een heel vreemd verschijnsel hier in Nederland, dat wanneer je je ook maar een klein beetje kritisch uitlaat over dit soort dingen en blijkt geeft ervan te houden van je land, en niet te willen weggeven, je meteen in allerlei hokjes wordt gepropt. De manier waarop ik m'n OP heb verwoord, zorgt er blijkbaar voor dat bepaalde woorden en zinnen hersendeeltjes activeren bij mensen die een bepaald type mens doen fantaseren in de hoofdjes van de lezers, die kan worden weggezet als iets dat er niet toe doet, en je makkelijk af kan wimpelen en je superieur tegenover kan voelen. Ik weiger me hier ook maar een seconde aan te conformeren!
Blijkbaar heeft mijn manier van verwoorden een bepaald stereotype in de kaart gespeeld, en wel dat van een 'tokkie', 'geenstijl-discipel' een facebook 'vaderland-paginafiguur', of wat voor woord dan ook voor iemand die zich aan de sociale economische onderlaag van de samenleving bevindt. Wat is dat toch in godsnaam voor akelige neiging om die kant van de samenleving zo enorm weg te zetten als er niet doend!? Als het mensen van die catagorie betreft, hoef je er geen aandacht aan te schenken hè? Dan kun je het wegzetten en hoef er niet naar om te kijken, is het niet?
Laat het toevallig nou net die categorie zijn, dat hokje, waar de hardste klappen vallen en waar het effect van dit alles het meeste voelbaar is; de onderlaag van de samenleving. Díé mensen maken mee wat de ware effecten van deze gebeurtenissen zijn. Maar dat denigreren we vakkundig weg. En zo zorgen we er voor dat we het probleem niet op ware grootte hoeven te aanschouwen. Het is interessant hoe de (collectieve) menselijke geest wat dat betreft werkt; vol van ontkenningsmechanismen en onbewuste drijfveren om de waarheid voor zichzelf te verbergen.
Verder is het uiterst triest om te zien hoe succesvol de hersenspoelcampagnes hebben gewerkt de afgelopen decennia om - vooral hoger opgeleiden - hun liefde voor hun land af te nemen en nationalisme tot iets vies te maken. Dat moest natuurlijk hè, anders geen Verenigd Europa. Daarvoor moest het denken natuurlijk radicaal veranderen wat dat betreft. Identificeren met je land? Nee, een wereldburger, dát ben je! Echt, bah... moet je kijken hoe je nu behandeld wordt als je er niet in mee gaat. En de minder hoog opgeleiden volgen inmiddels ook al braaf. Want de mens blijft een kuddedier.
ps. krijg ik nu een ban? Dit kan natuurlijk echt niet hè, dit soort tegendraads, 'radicaal aandoende praat'. TS blijkt nog nationalistische trekken te hebben ook... dat moet echt even overlegd worden hoor onderling.
Rare PS van je. Is de tekst daarboven gekopieerd?quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen terugsturen eens ze hier wat hebben opgebouwd? Indien ze werken en belastingen betalen net zoals jij en ik zie ik niet in wat het probleem is.quote:Op zondag 6 september 2015 00:28 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ze worden als helden in Duitsland ontvangen... Stelletje verwende kinderen zijn het. Moeten per se naar Duitsland omdat het veilige Hongarije en Oostenrijk te min voor ze zijn. Vervolgens wonen ze hier een paar jaar en weigeren ze terug te gaan.
Om maar te zwijgen hoeveel vluchtelingen Saudi-Arabie en de golfstaten opnemen. Letterlijk maar een paar honderd.quote:Op zondag 6 september 2015 00:28 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ze worden als helden in Duitsland ontvangen... Stelletje verwende kinderen zijn het. Moeten per se naar Duitsland omdat het veilige Hongarije en Oostenrijk te min voor ze zijn. Vervolgens wonen ze hier een paar jaar en weigeren ze terug te gaan.
PS?quote:Op zondag 6 september 2015 00:32 schreef opgebaarde het volgende:
Rare PS van je. Is de tekst daarboven gekopieerd?
Bijvoorbeeld omdat de werkeloosheid en criminaliteit onder 'nieuwe Nederlanders' een factor 10 hoger is!?quote:Op zondag 6 september 2015 00:32 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen terugsturen eens ze hier wat hebben opgebouwd? Indien ze werken en belastingen betalen net zoals jij en ik zie ik niet in wat het probleem is.
Er zullen altijd mensen misbruik maken van het systeem. Dit kun je niet uitsluiten, maar ik ken zat mensen die ooit als vluchteling naar Brussel gekomen zijn en 20 jaar later 2 a 3 zaken hebben en gewoon huns kansen hebben gegrepen en nu gewoon een leuk leven hebben.
Dit maakt onze samenleving net boeiend, leuk en up to date. Wat maakt het uit of je buur een Syriër is en je andere buur een Afrikaan?
Het is ook een standaard reactie om iedereen die vraagtekens zet bij deze toch wel tsunami van vluchtelingen in het verdomhoekje te zetten. Dat vind ik een hele flauwe methode, die alle inhoudelijke discussie verstomd. Er zijn genoeg rationele en humane redenen om bezwaren te hebben bij de manier waarop de EU dit probleem 'aanpakt'. Er zijn ook genoeg redenen om aan te nemen dat zo'n enorme golf van vluchtelingen een bedreiging is voor de cohesie en veiligheid van de Europese maatschappij. Waarom zou je die zorgen niet mogen uiten?quote:Op zondag 6 september 2015 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook weer die slachtofferrol... 'we mogen het niet zeggen, maar'... Mens het hele internet staat vol met die verontwaardigde boze-blanke-mannenpraat van je.
Misschien had je bij de verkiezingen de tijd en moeite moeten nemen om even na te gaan wat de verschillende partijen in gedachte hadden; het zijn niet de vluchtelingen die de sociaal-economische onderlaag laten bloeden, dat is de VVD.
Maar goed, het is natuurlijk veel makkelijker om een paar bruintjes op een boot de schuld te geven
Joh, van mijn part uiten ze een end weg. Maar ga niet lopen huilen over 'onze cultuur', en 'onze ouderen', en 'onze verzorgingsstaat' die er onder te lijden hebben: daar heeft men in 2012 voor gekozen door massaal VVD te stemmen. En geen hond die zich er kennelijk druk om maakt.quote:Op zondag 6 september 2015 00:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook een standaard reactie om iedereen die vraagtekens zet bij deze toch wel tsunami van vluchtelingen in het verdomhoekje te zetten. Dat vind ik een hele flauwe methode, die alle inhoudelijke discussie verstomd. Er zijn genoeg rationele en humane redenen om bezwaren te hebben bij de manier waarop de EU dit probleem 'aanpakt'. Er zijn ook genoeg redenen om aan te nemen dat zo'n enorme golf van vluchtelingen een bedreiging is voor de cohesie en veiligheid van de Europese maatschappij. Waarom zou je die zorgen niet mogen uiten?
Des te makkelijker is het voor ze om terug te gaan als ze 3 zaken hebben. Gewoon verkopen, cashen en als god daar leven.quote:Op zondag 6 september 2015 00:32 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen terugsturen eens ze hier wat hebben opgebouwd? Indien ze werken en belastingen betalen net zoals jij en ik zie ik niet in wat het probleem is.
Er zullen altijd mensen misbruik maken van het systeem. Dit kun je niet uitsluiten, maar ik ken zat mensen die ooit als vluchteling naar Brussel gekomen zijn en 20 jaar later 2 a 3 zaken hebben en gewoon huns kansen hebben gegrepen en nu gewoon een leuk leven hebben.
Dit maakt onze samenleving net boeiend, leuk en up to date. Wat maakt het uit of je buur een Syriër is en je andere buur een Afrikaan?
De aantallen van nu zijn, hoe massaal het ook lijkt, nog wel op te vangen binnen het systeem. Maar wat nu als dit 5 of 10 jaar doorgaat? Denk je dan echt niet dat dit gevolgen gaat hebben voor onze verzorgingsstaat en onze ouderen?quote:Op zondag 6 september 2015 00:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, van mijn part uiten ze een end weg. Maar ga niet lopen huilen over 'onze cultuur', en 'onze ouderen', en 'onze verzorgingsstaat' die er onder te lijden hebben: daar heeft men in 2012 voor gekozen door massaal VVD te stemmen. En geen hond die zich er kennelijk druk om maakt.
De verzorgingsstaat en onze ouderen hebben we in 2012 al bij het grof vuil gezet, maat.quote:Op zondag 6 september 2015 00:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
De aantallen van nu zijn, hoe massaal het ook lijkt, nog wel op te vangen binnen het systeem. Maar wat nu als dit 5 of 10 jaar doorgaat? Denk je dan echt niet dat dit gevolgen gaat hebben voor onze verzorgingsstaat en onze ouderen?
Ach, waar je ook op stemt, het moet en het zal, blijkbaar. Met democratie heeft het werkelijk allemaal geen ene flikker te maken. En net alsof het alleen in Nederland gebeurt.quote:Op zondag 6 september 2015 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook weer die slachtofferrol... 'we mogen het niet zeggen, maar'... Mens het hele internet staat vol met die verontwaardigde boze-blanke-mannenpraat van je.
Misschien had je bij de verkiezingen de tijd en moeite moeten nemen om even na te gaan wat de verschillende partijen in gedachte hadden; het zijn niet de vluchtelingen die de sociaal-economische onderlaag laten bloeden, dat is de VVD.
Maar goed, het is natuurlijk veel makkelijker om een paar bruintjes op een boot de schuld te geven
Ach. En waar zijn jouw verontwaardigde topics over de VVD?quote:Op zondag 6 september 2015 00:42 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ach, waar je ook op stemt, het moet en het zal, blijkbaar. Met democratie heeft het werkelijk allemaal geen ene flikker te maken. En net alsof het alleen in Nederland gebeurt.
De verschillen tussen PvdA en VVD zijn in principe marginaal. Ze willen allemaal binnen dezelfde bandbreedte op sociaaldemocratisch-liberale wijze het land besturen. Dat de verzorgingsstaat steeds onhoudbaarder wordt klopt. Maar daar zie ik toch eerder de Euro-crisis als verantwoordelijke voor.quote:Op zondag 6 september 2015 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat en onze ouderen hebben we in 2012 al bij het grof vuil gezet, maat.
Nederland is al niet meer wat het was sinds 2001, toen het populisme ineens 'alles' anders wilde. Zie hier het resultaat.quote:Op zondag 6 september 2015 00:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De verschillen tussen PvdA en VVD zijn in principe marginaal. Ze willen allemaal binnen dezelfde bandbreedte op sociaaldemocratisch-liberale wijze het land besturen. Dat de verzorgingsstaat steeds onhoudbaarder wordt klopt. Maar daar zie ik toch eerder de Euro-crisis als verantwoordelijke voor.
De PvdA zat net zo goed in de regering. En als er een PvdA-meerderheid geweest was, dan had het beleid hooguit enkele procenten afgeweken van hetgeen nu gedaan is.
Maar met een werkelijke toekomstige tsunami van vluchtelingen gaat het niet meer om procenten, maar om wezenlijke veranderingen in Europa. Dat zal nooit meer zo zijn zoals het was.
Volgens mij heeft het volk nooit een idee gehad van wat het wilde, behalve chips en voetbal op tv. En heeft de politiek zich ook nooit veel van het volk aangetrokken.quote:Op zondag 6 september 2015 00:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
maar om wezenlijke veranderingen in Europa. Dat zal nooit meer zo zijn zoals het was.
Nederland is al niet meer wat het was sinds 2001, toen het populisme ineens 'alles' anders wilde
Niet? Paars was het meest succesvolle kabinet ooit... Maar sinds 11 september kwam daar ineens 'Leefbaar Nederland'... en alles is naar de hel gegaanquote:Op zondag 6 september 2015 00:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het volk nooit een idee gehad van wat het wilde, behalve chips en voetbal op tv. En heeft de politiek zich ook nooit veel van het volk aangetrokken.
Het beeld dat er in 2001 een soort 'awakening' heeft plaatsgevonden en dat onder leiding van het volk toen een andere richting is ingeslagen deel ik niet. Het volk heeft nauwelijks invloed, kan marginaal 1 keer in de vier jaar stemmen, waarbij ze min-of-meer dezelfde partijen kiezen als altijd, afhankelijk van het succes van de regering in de voorgaande periode, waarna de politiek zich er verder weinig meer van aantrekt.
Populisme zie ik echt helemaal niet.
De invloed van 'Leefbaar Nederland' op de huidige situatie in Nederland is zo goed als nihil. Met of zonder die club had alles er ongeveer hetzelfde uitgezien. Nu overschat je ze denk ik.quote:Op zondag 6 september 2015 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet? Paars was het meest succesvolle kabinet ooit... Maar sinds 11 september kwam daar ineens 'Leefbaar Nederland'... en alles is naar de hel gegaan
Ik heb weinig met de VVD.quote:Op zondag 6 september 2015 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ach. En waar zijn jouw verontwaardigde topics over de VVD?
Je weet dat Fortuyn een neoliberaal pur sang was?quote:Op zondag 6 september 2015 00:49 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ik heb weinig met de VVD.
Eigenlijk heb ik helemaal niet zo veel met de politieke partijen in Nederland.
Zou dan nog bijna eerder de dieren een stem willen geven.
Eén van de grote problemen in Europa: een zooitje incompetente zakken. Aan de andere kant: daar is de wurggreep, die ik een paar reacties terug beschreef, op z'n puurst. Dus niet gek dat men zich daarin maar moeilijk kan bewegen en weinig kan uitrichten.
Stel er staat vandaag de dag een echte bekwame leider met potentie op: hij zal zich een weg moeten banen door zo veel tegenwerking, zo veel demonisering. Het is ook niet voor niks zoals het nu is.
Echter was Paars ook zo goed niet.quote:Op zondag 6 september 2015 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet? Paars was het meest succesvolle kabinet ooit... Maar sinds 11 september kwam daar ineens 'Leefbaar Nederland'... en alles is naar de hel gegaan
ja...quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:44 schreef Roberta_J het volgende:
ik blijf er rationeel onder
(even later)
er zijn al te veel te veel allochtonen in dit land
Europa is al naar de klote
Word er kwaad om en ik denk vele met mij
Het is genoeg geweest met die ellende. Hier is het vol!
Onderbouw eens waarom 'eens' nu is?quote:Op zondag 6 september 2015 01:26 schreef strikeforce het volgende:
Eens het is te vol met vreemdelingen
Leuk dit uit jouw mond te horen.quote:Op zondag 6 september 2015 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Paars was het meest succesvolle kabinet ooit...
Wie gaat waar naartoe en wie leidt dit in goede banen? Hoe maak je onderscheidt in mens en regio? Wie regelt vervoer en wie betaalt dit? Wie zorgt voor eten en onderdak?quote:Op zondag 6 september 2015 01:37 schreef 24Fan het volgende:
Opvangen in de regio waar de culturele verschillen veel kleiner zijn.
oorlogs vluchtelingen zijn welkom de economen wegwezen.quote:Op zondag 6 september 2015 01:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Onderbouw eens waarom 'eens' nu is?
graag dan ben ik van alle zandbakratten afquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:51 schreef Crip het volgende:
[..]
Dan trekken ze massaal de wijken in? Al plunderend en verkrachtend? Net als al die andere, zich doodvervelende, asielzoekers plachten te doen?quote:Op zondag 6 september 2015 08:44 schreef James_R het volgende:
Straks als de eerste lichting hier echt een paar maanden zit, werkloos is en zich dus de tering begint te vervelen, gaat het leuk wordenWat een naïviteit van iedereen zeg, man man.
Nu ga je me meteen woorden in de mond leggen, een vaak gebruikte onheuse discussiemethode.... Leidt nergens toe..quote:Op zondag 6 september 2015 09:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan trekken ze massaal de wijken in? Al plunderend en verkrachtend? Net als al die andere, zich doodvervelende, asielzoekers plachten te doen?
Je zag de vraagtekens niet?quote:Op zondag 6 september 2015 09:22 schreef James_R het volgende:
Nu ga je me meteen woorden in de mond leggen, een vaak gebruikte onheuse discussiemethode.... Leidt nergens toe..
Ah okay. Maar je verwacht nu dus al wel dat het 'leuk' gaat worden, rond Kerst?quote:Het is algemeen bekend dat werk- en inkomenlozen eerder geneigd zijn terug te vallen in crimineel danwel ontwrichtend gedrag.
Ik wil dus niet zeggen dat de vluchtelingen meteen als een stelletje barbaren door de buurten gaan trekken, maar er moet wel voldoende controle op de groepen uitgeoefend blijven worden om ten aller tijde te voorkomen dat deze groep mensen de samenleving tot last zal gaan worden.
Die kans zit er dik in ja...quote:Op zondag 6 september 2015 09:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je zag de vraagtekens niet?
[..]
Ah okay. Maar je verwacht nu dus al wel dat het 'leuk' gaat worden, rond Kerst?
Ik vind het dan weer idioot om van tevoren al moord en brand te schreeuwen. Zo zijn we allemaal anders.quote:Op zondag 6 september 2015 09:22 schreef James_R het volgende:
Vind het naïef om te denken dat deze mensen (op de lange termijn) als een stelletje makke schaapjes op hun opvanglocatie blijven zitten wanneer verder perspectief uitblijft..
Het lijkt me niet vreemd om te anticiperen / voorbereidingen te treffen op een aanstaande al dan niet dreigende situatie.quote:Op zondag 6 september 2015 09:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer idioot om van tevoren al moord en brand te schreeuwen. Zo zijn we allemaal anders.
Zo. En nu een bietensapje.
Anticiperen en voorbereiden is imo iets anders dan al direct uitgaan van enorm ontregelend, crimineel gedrag en dreigende situaties.quote:Op zondag 6 september 2015 09:28 schreef James_R het volgende:
Het lijkt me niet vreemd om te anticiperen / voorbereidingen te treffen op een aanstaande al dan niet dreigende situatie.
Als iedereen altijd maar de ogen sluit, en ''wel ziet als het eenmaal zo ver is'', had onze geschiedenis er heel anders uit gezien..
Ach over een paar jaar zien we het resultaat. Over enkele tientallen jaren zijn zij in de meerderheid en moeten wij op de vlucht slaan!quote:Op zondag 6 september 2015 09:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Anticiperen en voorbereiden is imo iets anders dan al direct uitgaan van enorm ontregelend, crimineel gedrag en dreigende situaties.
In principe zijn beiden met elkander verbonden, in de zin dat het één, het ander kan opheffen.quote:Op zondag 6 september 2015 09:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Anticiperen en voorbereiden is imo iets anders dan al direct uitgaan van enorm ontregelend, crimineel gedrag en dreigende situaties.
Sjow, er bestaan nog andere leestekens naast de punt. Als Nederlander in hart en nieren zal het vast erg zijn om gecorrigeerd te worden door een allochtoon. ;squote:Op zondag 6 september 2015 09:27 schreef harrievankempen het volgende:
laat ze terug gaan . hier moeten de ouderen en kinderen en mensen zich blauw betalen . aan de zorg . of ze krijgen hellemaal geen zorg. want nederland gaat naar de knoppen . met deze regering .rutten zal wel tegen duitsland zegen laat er hier ook maar 1000 komen . dat hij ze dan maar op het binnehof of bij hem thuis neer zetten
Voedselpakketten worden al heel lang verzorgd voor vluchtelingen, is echt niets nieuws hoor.quote:Op zondag 6 september 2015 09:37 schreef James_R het volgende:
Daarnaast erger ik mij overigens aan de hype die ontstaat..
Veel van die lui die zich nu op Facebook als de reddende engels profileren, doen dit omdat het nu volop in het nieuws is en helemaal ''happening'' is.
Die delen een paar daagjes voedselpakketten uit, laten zich een keer bij DWDD aan tafel uitnodigen, maar na een paar weekjes is de lol er weer vanaf.
Wel door deze groep mensen ( particulieren ), en op deze schaal/ manier.quote:Op zondag 6 september 2015 09:39 schreef Crip het volgende:
[..]
Voedselpakketten worden al heel lang verzorgd voor vluchtelingen, is echt niets nieuws hoor.
Klopt mijns inziens, al verwoord je het wat gechargeerd.quote:Op zondag 6 september 2015 09:41 schreef Copycat het volgende:
Het is zo hip om niet tegen de komst van vluchtelingen te zijn.
Een vluchteling aan je arm is de nieuwe gay-friend.
Uh voor Syrië word er al heel lang voor voedselpakketten etc verzorgd? Burgeroorlog is al sinds 2011 bezig en zo lang ik mij kan herinneren werd er al door mensen dekens, tenten etc geregeld en ook door moskeeën.quote:Op zondag 6 september 2015 09:40 schreef James_R het volgende:
[..]
Wel door deze groep mensen ( particulieren ), en op deze schaal/ manier.
Ten eerste: het grootste deel van de opvang gebeurt al in de regio.quote:Op zondag 6 september 2015 01:37 schreef 24Fan het volgende:
Opvangen in de regio waar de culturele verschillen veel kleiner zijn.
Dus jij bent van mening dat er geen verschillen zijn tussen de manier waarop dit destijds gebeurde, en de manier waarop dit nu gebeurt?quote:Op zondag 6 september 2015 09:44 schreef Crip het volgende:
[..]
Uh voor Syrië word er al heel lang voor voedselpakketten etc verzorgd? Burgeroorlog is al sinds 2011 bezig en zo lang ik mij kan herinneren werd er al door mensen dekens, tenten etc geregeld en ook door moskeeën.
Jij wist niet eens 's dat er al sinds de burgeroorlog voor ze word gezorgd maar je weet nu wel dat het compleet anders is?quote:Op zondag 6 september 2015 09:46 schreef James_R het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat er geen verschillen zijn tussen de manier waarop dit destijds gebeurde, en de manier waarop dit nu gebeurt?
In dat geval kan ik je aanraden de berichtgeving nader te bekijken.
Ditquote:Op zondag 6 september 2015 09:47 schreef LadyOracle het volgende:
Het blijft me verbazen: in een van de rijkste landen ter wereld wonen en dan klagen dat alles kut is en je echt niet kunt delen omdat er al zo weinig is. Dan heb je echt geen enkel besef van hoe de rest van de wereld eruit ziet en hoe goed je het hebt.
Dit soort mensen zijn dus waar rijke landen aan kapotgaanquote:Op zondag 6 september 2015 09:47 schreef LadyOracle het volgende:
Het blijft me verbazen: in een van de rijkste landen ter wereld wonen en dan klagen dat alles kut is en je echt niet kunt delen omdat er al zo weinig is. Dan heb je echt geen enkel besef van hoe de rest van de wereld eruit ziet en hoe goed je het hebt.
Waar staat dat ik dit niet wist?quote:Op zondag 6 september 2015 09:48 schreef Crip het volgende:
[..]
Jij wist niet eens 's dat er al sinds de burgeroorlog voor ze word gezorgd maar je weet nu wel dat het compleet anders is? [ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 september 2015 09:49 schreef Crip het volgende:
[..]
Dit
Echt van die hebberige mensen mensen die erg onzeker zijn over hun eigen toekomst., .
Je geeft net zelf aan geen flauw idee te hebben van de schaal en omvang, net zoals de rest van Nederland. Hou anders even op met het dramawijf te spelen, het komt totaal niet over.quote:Op zondag 6 september 2015 09:50 schreef James_R het volgende:
[..]
Waar staat dat ik dit niet wist?
Ik heb het nu over de (mijns inziens) overdreven schaal waarop dit gebeurt, en met name door mensen die er in principe helemaal geen verstand van hebben.
Door Fleur en Bente uit Oud Zuid, die zich zo ruimdenkend opstellen, omdat ze nog nooit iets ergs hebben meegemaakt in hun leven. Die menen wel te weten hoe de wereld in elkaar zit, maar hebben geen idee wat hen mogelijk boven het hoofd hangt de komende jaren. Ik vind het naïef om je zo op te stellen ja.
quote:Op zondag 6 september 2015 09:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je geeft net zelf aan geen flauw idee te hebben van de schaal en omvang, net zoals de rest van Nederland. Hou anders even op met het dramawijf te spelen, het komt totaal niet over.
Je zou het ook om kunnen draaien: misschien hebben veel mensen het wel helemaal niet meer zo goed in Nederland, ondanks dat het één van de rijkste landen ter wereld is. Steeds meer mensen leven in armoede met torenhoge schulden, terwijl de rijken steeds rijker worden.quote:Op zondag 6 september 2015 09:47 schreef LadyOracle het volgende:
Dus daarom wil je maar die van andere mensen verpesten die het aanzienlijk slechter dan jij hebben? Nee dat is totaal niet hebberig of egocentrisch.quote:
En de rijken op hun beurt moord en brand schreeuwen dat ze 51% van hun inkomen aan belasting moeten afgeven. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee.quote:Op zondag 6 september 2015 09:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je zou het ook om kunnen draaien: misschien hebben veel mensen het wel helemaal niet meer zo goed in Nederland, ondanks dat het één van de rijkste landen ter wereld is. Steeds meer mensen leven in armoede met torenhoge schulden, terwijl de rijken steeds rijker worden.
Oh echt? En ik maar denken dat het lag aan bankiers die te veel risico hadden genomen en daar van rechtse regeringen alle ruimte voor kregen, of door de rechtse EU Commissie die maatregelen afdwingt waar de economie juist slechter van wordt. Maar blijkbaar heb ik me vergist. Dat mijn huis 30.000 euro minder waard is, komt blijkbaar omdat er iemand uit een oorlogsland op een bootje is geklommen.quote:Op zondag 6 september 2015 09:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dit soort mensen zijn dus waar rijke landen aan kapotgaan
quote:Op zondag 6 september 2015 09:52 schreef James_R het volgende:
[..]
Je reageert wel erg vaak in topics van Crip overigens, niet toevallig een kloon account?
Nee, dat schrijf ik op jouw contoquote:Op zondag 6 september 2015 09:56 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Oh echt? En ik maar denken dat het lag aan bankiers die te veel risico hadden genomen en daar van rechtse regeringen alle ruimte voor kregen, of door de rechtse EU Commissie die maatregelen afdwingt waar de economie juist slechter van wordt. Maar blijkbaar heb ik me vergist. Dat mijn huis 30.000 euro minder waard is, komt blijkbaar omdat er iemand uit een oorlogsland op een bootje is geklommen.
Hoezo heb ik niets meer te zeggen?quote:Op zondag 6 september 2015 09:56 schreef Crip het volgende:
[..]Wat, dit is de eerste keer dat ik buitendam in zelfde topic als ik zie.
Moeilijk he als je niets meer te zeggen hebt
''Kapotgaan'' Overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 6 september 2015 09:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dit soort mensen zijn dus waar rijke landen aan kapotgaan
Precies dat laatste. Het zijn niet de asielzoekers die steeds rijker worden.quote:Op zondag 6 september 2015 09:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je zou het ook om kunnen draaien: misschien hebben veel mensen het wel helemaal niet meer zo goed in Nederland, ondanks dat het één van de rijkste landen ter wereld is. Steeds meer mensen leven in armoede met torenhoge schulden, terwijl de rijken steeds rijker worden.
Nee, het zijn de asielzoekers waarmee de armen hun weinige rijkdom moeten delen.quote:Op zondag 6 september 2015 09:58 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Precies dat laatste. Het zijn niet de asielzoekers die steeds rijker worden.
Ja, laten we het gelijk over die boeg gooienquote:Op zondag 6 september 2015 09:55 schreef Crip het volgende:
[..]
Dus daarom wil je maar die van andere mensen verpesten die het aanzienlijk slechter dan jij hebben? Nee dat is totaal niet hebberig of egocentrisch.
Ja? Dat komt meestal door mensen die eerst met hun eigen domme teksten worden geconfronteerd gaan lopen zaniken over kloonaccounts.quote:Op zondag 6 september 2015 09:57 schreef James_R het volgende:
[..]
Het enige dat gebeurt is dat er nu volledig langs elkaar heen wordt gepraat, wat de inhoud van de discussie niet ten goede komt.
Nee het is gewoon een feit dat je een ''ikke-ikke-ikke'' mentaliteit hebt zoals veel anderen. Zou niet verkeerd zijn om een keer aan anderen te denken want als jij hier al onzeker van bent wat moeten die vluchtelingen dan voelen als ze hun bedrijven, banen achterlaten in een land waar ze zich stabiel voelde. Waar ze blij waren met hun familie maar tegenwoordig 3/4 van de familie al is neergeknald en de vrouwen brutaal worden verkracht en verkocht.quote:Op zondag 6 september 2015 09:59 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, laten we het gelijk over die boeg gooien
Ik constateer dat hebberig wat te kort door de bocht is. Jij verbindt er direct allerlei conclusies aan..
Ja, omdat we toestaan dat de rijken alles voor zichzelf houden. Daar zit het probleem.quote:Op zondag 6 september 2015 09:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, het zijn de asielzoekers waarmee de armen hun weinige rijkdom moeten delen.
52% belasting voor de eerste belastingschijf. De topinkomens, dus.quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ja, omdat we toestaan dat de rijken alles voor zichzelf houden. Daar zit het probleem.
Naja, nee. Het nadeel van een mentaliteit als 'wij zijn rijk, laat ze maar komme' is dat je dat dus niet kan terugdraaien. Ze zijn binnen en daar blijven ze. Je kan wel je grenzen 'sluiten' en ze in kleine mate binnenlaten en zodra wij er weer meer kunnen opvangen, laat je er meer binnen. Andersom werkt dat dus niet. Dat is het nadeel van vrijgevig zijn: gegeven is gegeven.quote:Op zondag 6 september 2015 09:58 schreef Crip het volgende:
[..]
''Kapotgaan'' Overdrijven is ook een vak.
Dus dan kunnen we net zo goed een zwik aan asielzoekers binnenlaten. Beetje vreemde logica wel. Dat probleem 1 er ook is, betekent niet dat je kan proberen om probleem 2 buiten de deur te houden.quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ja, omdat we toestaan dat de rijken alles voor zichzelf houden. Daar zit het probleem.
Da's dus voor de duidelijkheid niet over het hele inkomen hequote:Op zondag 6 september 2015 10:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
52% belasting voor de eerste belastingschijf. De topinkomens, dus.
Alles houden of meer dan de helft moeten afstaan aan belasting? En terecht, overigens.
Nee, maar dan nog is het een flinke hap geld wat gewoon weer in de staatskas komt.quote:Op zondag 6 september 2015 10:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Da's dus voor de duidelijkheid niet over het hele inkomen he
Ja, true. Maar HRA en huurtoeslag gaan ook naar die groep, dus ze krijgen vast genoeg terugquote:Op zondag 6 september 2015 10:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog is het een flinke hap geld wat gewoon weer in de staatskas komt.
Ik heb me niet over mezelf zien schrijvenquote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een feit dat je een ''ikke-ikke-ikke'' mentaliteit hebt zoals veel anderen. Zou niet verkeerd zijn om een keer aan anderen te denken want als jij hier al onzeker van bent wat moeten die vluchtelingen dan voelen als ze hun bedrijven, banen achterlaten in een land waar ze zich stabiel voelde. Waar ze blij waren met hun familie maar tegenwoordig 3/4 van de familie al is neergeknald en de vrouwen brutaal worden verkracht en verkocht.
Ja jij móet echt bang zijn om onzeker te leven in Nederland.
Ik weet niet wie hier nu dom is. Jij denkt jezelf in een sterke discussiepositie te zetten door een overmatig gebruik van beledigende woorden of smileys alsquote:Op zondag 6 september 2015 10:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja? Dat komt meestal door mensen die eerst met hun eigen domme teksten worden geconfronteerd gaan lopen zaniken over kloonaccounts.
Is goed, Hans.quote:Op zondag 6 september 2015 10:13 schreef James_R het volgende:
[..]
Ik weet niet wie hier nu dom is. Jij denkt jezelf in een sterke discussiepositie te zetten door een overmatig gebruik van beledigende woorden of smileys als![]()
![]()
Het zou meer overtuigen wanneer je gewoon met inhoudelijke argumenten zou komen.
Mensen een probleem noemen, dat gaat er bij mij niet in.quote:Op zondag 6 september 2015 10:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, nee. Het nadeel van een mentaliteit als 'wij zijn rijk, laat ze maar komme' is dat je dat dus niet kan terugdraaien. Ze zijn binnen en daar blijven ze. Je kan wel je grenzen 'sluiten' en ze in kleine mate binnenlaten en zodra wij er weer meer kunnen opvangen, laat je er meer binnen. Andersom werkt dat dus niet. Dat is het nadeel van vrijgevig zijn: gegeven is gegeven.
[..]
Dus dan kunnen we net zo goed een zwik aan asielzoekers binnenlaten. Beetje vreemde logica wel. Dat probleem 1 er ook is, betekent niet dat je kan proberen om probleem 2 buiten de deur te houden.
Waar sloeg dit eigenlijk op?quote:Op zondag 6 september 2015 09:55 schreef Crip het volgende:
[..]
Dus daarom wil je maar die van andere mensen verpesten die het aanzienlijk slechter dan jij hebben? Nee dat is totaal niet hebberig of egocentrisch.
Maar als ik vragen mag: waar ligt voor jou de grens wat betreft het inleveren van eigen geluk ten behoeve van vreemdelingen die al dan niet terecht hier hun toekomst komen zoeken?quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een feit dat je een ''ikke-ikke-ikke'' mentaliteit hebt zoals veel anderen. Zou niet verkeerd zijn om een keer aan anderen te denken want als jij hier al onzeker van bent wat moeten die vluchtelingen dan voelen als ze hun bedrijven, banen achterlaten in een land waar ze zich stabiel voelde. Waar ze blij waren met hun familie maar tegenwoordig 3/4 van de familie al is neergeknald en de vrouwen brutaal worden verkracht en verkocht.
Wat zijn dit voor loze kreten? Hoezo hadden 'we' 'het' maar eerder fatsoenlijk moeten regelen?quote:Op zondag 6 september 2015 10:16 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Mensen een probleem noemen, dat gaat er bij mij niet in.
Dat ze druk zetten op bepaalde dingen is waar. Maar dan hadden we het maar eerder fatsoenlijk moeten regelen.
Ja, sommige delen van de wereld zijn wat rijker en toleranter en socialer dan andere. Ik snap ook wel dat dat mensen die het wat minder hebben aantrekt, maar wat is 'daar doen we niet veel aan, integendeel' voor uitspraak?quote:Mensen komen hierheen omdat het ongelijk verdeeld is in de wereld. Daar doen we niet veel aan, integendeel.
Ja, goed. Ik denk ook niet dat veel mensen erop zitten te wachten dat er ineens honderd asielzoekers in hun straat worden gedropt. Dat voor integratie ook mogelijkheden moeten worden geboden, ben ik met je eens. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo iemand asiel aanvraagt en er nog beslist moet worden of hij dat ook krijgt. Dan is het een beetje vreemd om hem 'alvast' in de samenleving te zetten zodat hij een beetje kan integreren voor het geval hij mag blijvenquote:En ook intern kunnen we de situatie beter regelen. Asielzoekers worden nu min of meer geïsoleerd van de samenleving - AZC's zijn vaak ver van de kernen - en mensen worden in een gedeelde kamer of caravan gezet met iemand uit hun eigen land, en dat jarenlang. Als ze dan eindelijk mogen blijven hebben ze weinig mogelijkheden gehad om zich te ontwikkelen - Nederland leren begrijpen of Nederlands leren gaat makkelijker als je ook deel kunt uitmaken van Nederland. Van vijf jaar lang tv kijken in een caravan in een weiland aan de rand van 's-Gravendeel - dat AZC ken ik toevallig goed - wordt niemand leuker of wijzer of goed geïntegreerd.
Dat is in het verleden geprobeerd en we hebben gezien wat er van gekomen is. Mag niet blijven, maar ondertussen te nederlands om terug te gaan.quote:Op zondag 6 september 2015 10:21 schreef hugecooll het volgende:
Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo iemand asiel aanvraagt en er nog beslist moet worden of hij dat ook krijgt. Dan is het een beetje vreemd om hem 'alvast' in de samenleving te zetten zodat hij een beetje kan integreren voor het geval hij mag blijven
Nee jij bent lekker slim, alle vluchtelingen hier naartoe halen en denken dat dit dan voordeel oplevert voor onze maatschappij of zoquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:52 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat is een verzamelclub op FB voor mensen met een gemiddeld IQ van -10. Daar pas jij perfect bij.
Dat zijn nog niet eens de meest lugubere verhalen. Maar goed shit happens op de wereld. Het is maar de vraag of het helpt al die asielzoekers hier heen te halen. Je kan hier moeilijk hele landen binnen halen en allemaal een proces gaan geven. Er zitten daarnaast ook geflipte mensen tussen e.d.quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik vond 'm wel mooiquote:Op zondag 6 september 2015 10:23 schreef Copycat het volgende:
Mensen die het wat minder hebben.
Dat is wel even een understatement van jewelste.
Ze komen ook niet uit één of ander zandhol gekropen? Ook daar kennen ze iPhones en dergelijke, het is niet zo dat wanneer je voor je leven moet vluchten je je iPhone gaat inruilen voor een Nokia 3310.quote:Op zondag 6 september 2015 10:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vond 'm wel mooi
Naja, je moet wel in je achterhoofd houden wat voor mensen het zijn. Het zijn mensen die al in een veilig land waren en doorreizen omdat ze meer willen. Als je een echte vluchteling bent en via de normale procedure in Nederland terechtkomt, dan zal je mij niet horen klagen. Dat is een 'noodzakelijk kwaad'.
Als je alle procedures ontwijkt omdat veiligheid alleen niet genoeg is en je in het beloofde land terecht wil komen om van alle voorzieningen gebruik cq. misbruik te maken, dan zal je mij daar wel over horen klagen.
En als ik 'vluchtelingen' zie lopen met iPhones en zo en lees dat ze met biljetten van 500 euro betalen, dan zijn dat niet eens per se mensen die het wat minder hebben.
Een van de beste reacties in dit topic tot nu toe.quote:Op zondag 6 september 2015 10:20 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Maar als ik vragen mag: waar ligt voor jou de grens wat betreft het inleveren van eigen geluk ten behoeve van vreemdelingen die al dan niet terecht hier hun toekomst komen zoeken?
Het vluchtelingenprobleem in deze omvang, op deze manier, is tot op heden onbekend en ongekend voor west - europa. We weten nu nog niet hoe het zal verlopen, wanneer en of het zal stoppen. Loopt het met een sisser af en zullen spoedig de laatste bootjes arriveren? Of breidt de wil te vertrekken zich uit over geheel noord - afrika, en zullen spoedig veel meer volksstammen hun weg richting europa vinden?
Dat laatste is absoluut niet ondenkbaar, en in dat geval kan we Europese welvaart wel eens zodanig achteruit lopen dat de situatie in het stabiele Europa in alle redelijkheid wel eens in gevaar zou kunnen komen..
Dat is ook de reden waarom ik niet zo goed begrijp waarom veel mensen die er in principe niet al te veel verstand van hebben, maar als een kip zonder kop roepen dat iedereen welkom is. Juist omdat men niet weet waar ze het over hebben, wat ze zich op de hals halen.
Wat dat betreft is het een lastige tweestrijd : Ik heb niet meer recht op geluk dan iemand anders, maar anderzijds vind ik wel dat het paradijs dat Europa heet, wel een paradijs moet blijven, en geen tweede vuurhaar, al beaam ik dat het nog wat voorbarig is om zulke termen in de mond te nemen.
Naja, volgens die column kochten ze die dus in Griekenland. Maar als iemand al een iPhone heeft, fatsoenlijk aangekleed is en blijkbaar genoeg geld had om smokkelaars te betalen, dan mag je zo'n persoon natuurlijk gerust 'iemand die wat minder heeft' noemenquote:Op zondag 6 september 2015 10:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze komen ook niet uit één of ander zandhol gekropen? Ook daar kennen ze iPhones en dergelijke, het is niet zo dat wanneer je voor je leven moet vluchten je je iPhone gaat inruilen voor een Nokia 3310.
Ik was echt met stomheid geslagen dat al die vluchtelingen in Hongarije foto's zaten te maken met hun telefoon. Als je het zo slecht hebt en zo arm bent lijkt me dat geen eerste levensbehoefte.quote:Op zondag 6 september 2015 10:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vond 'm wel mooi
Naja, je moet wel in je achterhoofd houden wat voor mensen het zijn. Het zijn mensen die al in een veilig land waren en doorreizen omdat ze meer willen. Als je een echte vluchteling bent en via de normale procedure in Nederland terechtkomt, dan zal je mij niet horen klagen. Dat is een 'noodzakelijk kwaad'.
Als je alle procedures ontwijkt omdat veiligheid alleen niet genoeg is en je in het beloofde land terecht wil komen om van alle voorzieningen gebruik cq. misbruik te maken, dan zal je mij daar wel over horen klagen.
En als ik 'vluchtelingen' zie lopen met iPhones en zo en lees dat ze met biljetten van 500 euro betalen, dan zijn dat niet eens per se mensen die het wat minder hebben.
Misschien dat de oorlog het leven daar ook 'wat minder' maakt?quote:Op zondag 6 september 2015 10:36 schreef hugecooll het volgende:
Naja, volgens die column kochten ze die dus in Griekenland. Maar als iemand al een iPhone heeft, fatsoenlijk aangekleed is en blijkbaar genoeg geld had om smokkelaars te betalen, dan mag je zo'n persoon natuurlijk gerust 'iemand die wat minder heeft' noemen
Rare redenering. Als je vlucht voor oorlog, waarom zou je dan geen telefoon bij je hebben. Dat geeft toch juist eerder aan dat het geen economische vluchtelingen zijn?quote:Op zondag 6 september 2015 10:36 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Ik was echt met stomheid geslagen dat al die vluchtelingen in Hongarije foto's zaten te maken met hun telefoon. Als je het zo slecht hebt en zo arm bent lijkt me dat geen eerste levensbehoefte.
Dus ze mogen helemaal niks meer hebben?quote:Op zondag 6 september 2015 10:36 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Ik was echt met stomheid geslagen dat al die vluchtelingen in Hongarije foto's zaten te maken met hun telefoon. Als je het zo slecht hebt en zo arm bent lijkt me dat geen eerste levensbehoefte.
Ja, maar 'daar' komen ze niet vandaan he. Tussen 'daar' en Nederland zijn een hoop veilige landen. Als je 'hier' aankomt, dan kom je uit België, Duitsland of Engeland. Even los van vliegroutes. Dat verdronken jochie woonde bijvoorbeeld al acht(?) maanden in het veilige Turkije. Voor zijn veiligheid zou het niet zo veel uit moeten maken of hij daar of hier woonde, wel voor wat aan ze wordt gegeven zonder dat daar een wederdienst tegenover moet staan.quote:Op zondag 6 september 2015 10:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien dat de oorlog het leven daar ook 'wat minder' maakt?
Ik heb van 2002 tot 2013 niet eens een telefoon gehad. Snap de meerwaarde dan ook totaal niet.quote:Op zondag 6 september 2015 10:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Rare redenering. Als je vlucht voor oorlog, waarom zou je dan geen telefoon bij je hebben. Dat geeft toch juist eerder aan dat het geen economische vluchtelingen zijn?
Als hier oorlog uit zou breken, zou jij dan op de vlucht staan zonder je telefoon?
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op zondag 6 september 2015 10:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus ze mogen helemaal niks meer hebben?
In Kenia zijn de mensen ook fatsoenlijk gekleed en ze hebben verder geen ene kut. Dus dat zegt niet zoveel.quote:Op zondag 6 september 2015 10:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, volgens die column kochten ze die dus in Griekenland. Maar als iemand al een iPhone heeft, fatsoenlijk aangekleed is en blijkbaar genoeg geld had om smokkelaars te betalen, dan mag je zo'n persoon natuurlijk gerust 'iemand die wat minder heeft' noemen
Want alleen arme mensen vluchten voor een oorlog?quote:Op zondag 6 september 2015 10:36 schreef Rodulf het volgende:
[..]
De stroom, en vooral de oorzaak ervan, is een probleem ja, de mensen niet.quote:Op zondag 6 september 2015 10:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor loze kreten? Hoezo hadden 'we' 'het' maar eerder fatsoenlijk moeten regelen?
Wat had geregeld moeten worden en waarom moesten wij dat doen?
En die migrantenstroom richting Europa is gewoon een probleem. Jij kan vinden van niet, maar dat is het dus wel
Dat een groot deel van die ongelijkheid is ontstaan door kolonialisme en in stand gehouden wordt door militaire interventies uit het westen en door neokolonialisme, terwijl anderzijds bezuinigd wordt op ontwikkelingssamenwerking.quote:Ja, sommige delen van de wereld zijn wat rijker en toleranter en socialer dan andere. Ik snap ook wel dat dat mensen die het wat minder hebben aantrekt, maar wat is 'daar doen we niet veel aan, integendeel' voor uitspraak?
Die lange wachttijd is ook een probleem, ja. Deels denk ik niet op te lossen, maar van wat ik zelf heb gezien is het ook niet heel efficiënt geregeld en gaat er nogal wat mis in de wereld van asielzoekers. Je wilt mensen geen valse hoop geven - maar je kunt ook niet verwachten dat ze hun leven op pauze zetten. Probeer je eens voor te stellen hoe het is als je drie of vijf of misschien wel tien jaar moet wachten: je kunt niet studeren of werken (in theorie zijn er beperkte mogelijkheden, maar in de praktijk is dat niet heel haalbaar - zeker niet als je in een weiland buitenaf woont zonder auto), en men verwacht ook nog eens dat je niet verliefd wordt of kinderen krijgt (impliciet: want je kunt altijd teruggestuurd worden en dan zit je met je in Nederland geboren kinderen, of je partner die uit een ander land komt). Je weet gewoon al die jaren niet in welk land je leven verder zal gaan. Je hebt geen doel, je kunt niks opbouwen, alleen wachten. De stress die dat geeft is heel moeilijk voor te stellen voor mensen die in Nederland geboren zijn en nooit uitzetting hebben hoeven vrezen.quote:Ja, goed. Ik denk ook niet dat veel mensen erop zitten te wachten dat er ineens honderd asielzoekers in hun straat worden gedropt. Dat voor integratie ook mogelijkheden moeten worden geboden, ben ik met je eens. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo iemand asiel aanvraagt en er nog beslist moet worden of hij dat ook krijgt. Dan is het een beetje vreemd om hem 'alvast' in de samenleving te zetten zodat hij een beetje kan integreren voor het geval hij mag blijven
Anyway, punt is natuurlijk dat er een heleboel mensen zijn die het minder hebben, en dat minder varieert dan van een heleboel minder tot maar een beetje minder. Die kan je dan wel allemaal toe willen laten, want we hebben toch genoeg. Maar zo maak je je eigen land dus kapot en ik vind het heel vreemd dat mensen niet zien dat dat wat we nu hebben steeds minder wordt als je het over meer mensen moet verdelen.quote:Op zondag 6 september 2015 10:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In Kenia zijn de mensen ook fatsoenlijk gekleed en ze hebben verder geen ene kut. Dus dat zegt niet zoveel.
Welke mensen komen hier heen? De groep die het kunnen betalen of de mensen die geen moeite hebben met 2.000 km lopen en 90 km zwemmen.
quote:Op zondag 6 september 2015 10:43 schreef IAmdissapoint het volgende:
Ik vind het zo naïef allemaal dat ik het bijna niet kan geloven.
Moet je kijken wat ik nu op Facebook vind:
[ afbeelding ]
Dit is dus echt gemaakt door een of ander naïef meisje uit Amsterdam die thuis voedselpakketjes in elkaar zit te flansen, waarschijnlijk nog met leuk folie en leuk rood / wit / blauw lint er omheen. Ik zou razend worden als ik dit als vluchteling in mijn handen gedrukt zou krijgen.
Thank god dat ik ben geboren in Nieuw - Zeeland, en nog altijd van dat paspoort gebruik kan maken als het me hier te heet onder de voeten wordt, maar ik wil wel eens weten hoe het er over vijf jaar aan toegaat hier...
Wie zegt dat ze allemaal voor oorlog vluchten?quote:Op zondag 6 september 2015 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want alleen arme mensen vluchten voor een oorlog?
Maar nu de echte vraag : Wat is jouw sociale positie momenteel, en hoeveel ben jij bereid om in te leveren?quote:Op zondag 6 september 2015 10:47 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
De stroom, en vooral de oorzaak ervan, is een probleem ja, de mensen niet.
[..]
Dat een groot deel van die ongelijkheid is ontstaan door kolonialisme en in stand gehouden wordt door militaire interventies uit het westen en door neokolonialisme, terwijl anderzijds bezuinigd wordt op ontwikkelingssamenwerking.
Een voorbeeld: westerse vissers vangen vis weg voor de kust van Afrika. De mensen daar hebben dan geen vis meer. Ze trekken landinwaarts en eten dan wild op, maar dat mag niet van het westen, want ondanks dat we net alle bedreigde vis hebben gevangen willen we graag diersoortjes beschermen in reservaten. Ondertussen proberen lokale boeren een economie op te bouwen, maar die verpesten we omdat wij onze restanten kip - de delen die wij niet eten - daar dumpen, zodat boeren ter plaatse geen kip meer kunnen verkopen. Dat soort dingen, zeg maar.
[..]
Die lange wachttijd is ook een probleem, ja. Deels denk ik niet op te lossen, maar van wat ik zelf heb gezien is het ook niet heel efficiënt geregeld en gaat er nogal wat mis in de wereld van asielzoekers. Je wilt mensen geen valse hoop geven - maar je kunt ook niet verwachten dat ze hun leven op pauze zetten. Probeer je eens voor te stellen hoe het is als je drie of vijf of misschien wel tien jaar moet wachten: je kunt niet studeren of werken (in theorie zijn er beperkte mogelijkheden, maar in de praktijk is dat niet heel haalbaar - zeker niet als je in een weiland buitenaf woont zonder auto), en men verwacht ook nog eens dat je niet verliefd wordt of kinderen krijgt (impliciet: want je kunt altijd teruggestuurd worden en dan zit je met je in Nederland geboren kinderen, of je partner die uit een ander land komt). Je weet gewoon al die jaren niet in welk land je leven verder zal gaan. Je hebt geen doel, je kunt niks opbouwen, alleen wachten. De stress die dat geeft is heel moeilijk voor te stellen voor mensen die in Nederland geboren zijn en nooit uitzetting hebben hoeven vrezen.
Je voorbeeld staat een beetje los van je verhaal, dat eigenlijk beter vergelijkbaar is met dat China ook gewoon het milieu wil mogen kunnen vernielen, terwijl ze hun economie opbouwden, want dat deden zij ookquote:Op zondag 6 september 2015 10:47 schreef LadyOracle het volgende:
Dat een groot deel van die ongelijkheid is ontstaan door kolonialisme en in stand gehouden wordt door militaire interventies uit het westen en door neokolonialisme, terwijl anderzijds bezuinigd wordt op ontwikkelingssamenwerking.
Een voorbeeld: westerse vissers vangen vis weg voor de kust van Afrika. De mensen daar hebben dan geen vis meer. Ze trekken landinwaarts en eten dan wild op, maar dat mag niet van het westen, want ondanks dat we net alle bedreigde vis hebben gevangen willen we graag diersoortjes beschermen in reservaten. Ondertussen proberen lokale boeren een economie op te bouwen, maar die verpesten we omdat wij onze restanten kip - de delen die wij niet eten - daar dumpen, zodat boeren ter plaatse geen kip meer kunnen verkopen. Dat soort dingen, zeg maar.
Ja, da's tegenwoordig toch een redelijke termijn voor mensen die een sociale huurwoning in een grote stad willen?quote:Die lange wachttijd is ook een probleem, ja. Deels denk ik niet op te lossen, maar van wat ik zelf heb gezien is het ook niet heel efficiënt geregeld en gaat er nogal wat mis in de wereld van asielzoekers. Je wilt mensen geen valse hoop geven - maar je kunt ook niet verwachten dat ze hun leven op pauze zetten. Probeer je eens voor te stellen hoe het is als je drie of vijf of misschien wel tien jaar moet wachten:
Het minder hebben zit niet per se in geld. Integendeel zou ik zeggen. De politiek vluchteling die ik kende heeft ook geld betaald voor de smokkelaar en liet zijn familie achter. Al zijn zussen hebben minimaal een universitaire opleiding gevolgd en een goede baan, de familie had drie huizen en allerlei plantages. Toch is ie lopend van Irak naar Italië gegaan en van daar uit met een vrachtwagen verder (dat was niet het plan, maar de groep die betaald had voor de vrachtwagen was opgepakt, dus toen mocht zijn groep in de vrachtwagen) om hier tien jaar in een gedeelde caravan te mogen zitten.quote:Op zondag 6 september 2015 10:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Niks mis met een politieke vluchteling. En met een universitaire opleiding nog handig ook. Maar ja, dat is ook een nadeel van asiel aanvragen in een land met een woningtekort.quote:Op zondag 6 september 2015 10:57 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Het minder hebben zit niet per se in geld. Integendeel zou ik zeggen. De politiek vluchteling die ik kende heeft ook geld betaald voor de smokkelaar en liet zijn familie achter. Al zijn zussen hebben minimaal een universitaire opleiding gevolgd en een goede baan, de familie had drie huizen en allerlei plantages. Toch is ie lopend van Irak naar Italië gegaan en van daar uit met een vrachtwagen verder (dat was niet het plan, maar de groep die betaald had voor de vrachtwagen was opgepakt, dus toen mocht zijn groep in de vrachtwagen) om hier tien jaar in een gedeelde caravan te mogen zitten.
Het beeld wat we hebben van vluchtelingen klopt niet altijd.
Het is niet zo dat ze te kampen hebben met een hongersnood ofzo he? Men wordt daar letterlijk afgeschoten als beesten. Sta je op het verkeerde moment op de verkeerde plek dan is het gewoon bommen en kogels koppen.quote:Op zondag 6 september 2015 10:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Anyway, punt is natuurlijk dat er een heleboel mensen zijn die het minder hebben, en dat minder varieert dan van een heleboel minder tot maar een beetje minder. Die kan je dan wel allemaal toe willen laten, want we hebben toch genoeg. Maar zo maak je je eigen land dus kapot en ik vind het heel vreemd dat mensen niet zien dat dat wat we nu hebben steeds minder wordt als je het over meer mensen moet verdelen.
Sindskort modaal, daarvoor benedenmodaal. Geboren in een van de armste wijken van Nederland.quote:Op zondag 6 september 2015 10:52 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Maar nu de echte vraag : Wat is jouw sociale positie momenteel, en hoeveel ben jij bereid om in te leveren?
Degenen die rechtstreeks uit Syrië komen, ja. Voor degenen die via andere landen in Europa terechtkomen, geldt dat tuulk niet. Met je hongersnood, afgeschoten als beesten en zo. Niet als je na een halfjaar eens vanuit je appartement in Turkije besluit om naar Griekenland te gaan hequote:Op zondag 6 september 2015 11:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze te kampen hebben met een hongersnood ofzo he? Men wordt daar letterlijk afgeschoten als beesten. Sta je op het verkeerde moment op de verkeerde plek dan is het gewoon bommen en kogels koppen.
Een beetje minder...
quote:Op zondag 6 september 2015 10:43 schreef IAmdissapoint het volgende:
Ik vind het zo naïef allemaal dat ik het bijna niet kan geloven.
Moet je kijken wat ik nu op Facebook vind:
[ afbeelding ]
Dit is dus echt gemaakt door een of ander naïef meisje uit Amsterdam die thuis voedselpakketjes in elkaar zit te flansen, waarschijnlijk nog met leuk folie en leuk rood / wit / blauw lint er omheen. Ik zou razend worden als ik dit als vluchteling in mijn handen gedrukt zou krijgen.
Thank god dat ik ben geboren in Nieuw - Zeeland, en nog altijd van dat paspoort gebruik kan maken als het me hier te heet onder de voeten wordt, maar ik wil wel eens weten hoe het er over vijf jaar aan toegaat hier...
Tot zover het wereldkampioenschap aannames, gaan we nu weer bootjes tellen en het aantal mensen wat erop zit.quote:Op zondag 6 september 2015 11:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Degenen die rechtstreeks uit Syrië komen, ja. Voor degenen die via andere landen in Europa terechtkomen, geldt dat tuulk niet. Met je hongersnood, afgeschoten als beesten en zo. Niet als je na een halfjaar eens vanuit je appartement in Turkije besluit om naar Griekenland te gaan he
Ik denk dat jij hebt gewonnenquote:Op zondag 6 september 2015 11:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tot zover het wereldkampioenschap aannames, gaan we nu weer bootjes tellen en het aantal mensen wat erop zit.
Gelukkig zitten er ook een hoop Christenen tussen, dat zijn juist de mensen die het hardst moeten rennen voor IS.quote:Op zondag 6 september 2015 11:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]de naïviteit!
Uiteindelijk komen al die moslims hier alleen maar naartoe om de boel te vergallen. Tegen dit naïeve trutje zou ik willen zeggen: neem zelf een paar van die Mohammeds in huis, dan kom je er gauw genoeg achter.
Welnee. Het zijn merendeels moslims, die hier de boel komen verzieken, zoals ze dat al jaren doen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gelukkig zitten er ook een hoop Christenen tussen, dat zijn juist de mensen die het hardst moeten rennen voor IS.
Met dergelijke vormen van humanitaire hulp is bijna elke Nederlander inmiddels wel vertrouwd. Gewoon even wat flappen over de schutting gooien, en daarmee heb je wel weer aan je sociale verplichting voldaan.quote:Op zondag 6 september 2015 11:02 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Sindskort modaal, daarvoor benedenmodaal. Geboren in een van de armste wijken van Nederland.
Als ik kan helpen, doe ik dat graag. Ik zou niet weten waarom ik meer recht op luxe heb dan een ander mens. Ik geef sowieso regelmatig aan ontwikkelingsprojecten, verstrek microkredieten en help al een tijdje een stel (financieel en administratief) dat bijna dakloos was. Ik probeer altijd ook te doen waar ik voor sta.
Ach gut, weer zo'n figuur die derde generatie allochtonen probeert te vergelijken met oorlogsvluchtelingen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Welnee. Het zijn merendeels moslims, die hier de boel komen verzieken, zoals ze dat al jaren doen.
Hoe wereldvreemd kun je zijn?quote:Op zondag 6 september 2015 11:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]de naïviteit!
Uiteindelijk komen al die moslims hier alleen maar naartoe om de boel te vergallen. Tegen dit naïeve trutje zou ik willen zeggen: neem zelf een paar van die Mohammeds in huis, dan kom je er gauw genoeg achter.
Jij weet evenmin hoe de toekomst zal lopen. Net zo min als er redenen zijn om aan te nemen dat ze voor problemen gaan zorgen, zijn er redenen om aan te nemen dat ze dit niet zullen gaan doen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach gut, weer zo'n figuur die derde generatie allochtonen probeert te vergelijken met oorlogsvluchtelingen.
De intense domheid heeft iets aandoenlijks.
Best wel flauw om mensen hier een schuldgevoel aan te praten, zodat de ander in jou ogen alleen maar verkeerd doet, want we moeten toch al deze mensen die neergeknald en verkracht worden hier massaal binnenhalen?! Hetzelfde verhaal met die foto van dat jongetje. Alleen maar bedoeld om Westerse mensen een schuldgevoel aan te praten, zodat wij ons schuldig moeten gaan voelen voor de situatie in Syrië.quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Het is niet bepaald zo dat de west europese / islamitische samenleving tot op heden een onverdeeld succes is gebleken.quote:Op zondag 6 september 2015 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe wereldvreemd kun je zijn?
Ja hoor, die mensen komen echt duizenden kilometers gevlucht, laten familie en huis en haard achter, alleen zodat ze hier de troll kunnen komen uithangen.
De meeste moslims zijn gewoon mensen die op zoek zijn naar een veilig en prettig leven voor zichzelf en hun vrouw en kinderen en die iets van hun leven willen maken net als jij en ik. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
Er is geen woningtekort. Er is leegstand van panden (kantoor + onverkoopbare koopwoningen) icm sloop en verkoop van sociale huur en bouw van te dure woningen die ze amper verkocht krijgen. Het is een bewuste keuze van gemeenten om dit beleid te voeren.quote:Op zondag 6 september 2015 10:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Niks mis met een politieke vluchteling. En met een universitaire opleiding nog handig ook. Maar ja, dat is ook een nadeel van asiel aanvragen in een land met een woningtekort.
Ik ontken niet dat er problemen zijn met de integratie van allochtonen (overigens betreft ook dat maar een klein deel van de totale populatie niet-westerse allochtonen), maar dat is een andere groep dan de stroom vluchtelingen momenteel, en niet vergelijkbaar (en nee, omdat het overwegend moslims zijn kun je ze niet op één grote hoop gooien).quote:Op zondag 6 september 2015 11:12 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Het is niet bepaald zo dat de west europese / islamitische samenleving tot op heden een onverdeeld succes is gebleken.
Enkele -misschien wat voorbarige- aannames komen ook niet geheel uit de lucht vallen.
"Je moet in aanmerking komen".quote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Er is geen woningtekort. Er is leegstand van panden (kantoor + onverkoopbare koopwoningen) icm sloop en verkoop van sociale huur en bouw van te dure woningen die ze amper verkocht krijgen. Het is een bewuste keuze van gemeenten om dit beleid te voeren.
Ik woon in Rotterdam en heb in twee jaar tijd twee keer een nieuw huis moeten zoeken en binnen enkele weken gevonden (respectievelijk 389 en 625 euro). Er is dus wel woonruimte. Je moet het alleen weten te vinden en in aanmerking komen. Als je een uitkering hebt of door omstandigheden minder flexibel bent, wordt het al gauw lastig, maar dat is precies wat de gemeente wil (Rotterdamwet).
Dat kun je vluchtelingen niet kwalijk nemen.
Racist.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:52 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat is een verzamelclub op FB voor mensen met een gemiddeld IQ van -10. Daar pas jij perfect bij.
Een hoop blabla heb je wel. Holle woorden, niks concreets, zoals gebruikelijk.quote:Op zondag 6 september 2015 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er problemen zijn met de integratie van allochtonen (overigens betreft ook dat maar een klein deel van de totale populatie niet-westerse allochtonen), maar dat is een andere groep dan de stroom vluchtelingen momenteel, en niet vergelijkbaar (en nee, omdat het overwegend moslims zijn kun je ze niet op één grote hoop gooien).
Bovendien ga je er dan vanuit dat de overheid en samenleving niets geleerd zou hebben van de falende integratie de 40 jaar hiervoor. Met een andere aanpak kun je veel problemen al voorkomen. Dat hoeft geen bezwaar te zijn voor het opvangen van een deel van de vluchtelingenstroom.
Sterk inhoudelijk argument hoor.quote:Op zondag 6 september 2015 11:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een hoop blabla heb je wel. Holle woorden, niks concreets, zoals gebruikelijk.
Het feit dat er nu ervaring is met integratieproblematiek uit het verleden, betekent niet dat grote problemen in de toekomst zijn uit te sluiten of de kans daarop is geslonken.quote:Op zondag 6 september 2015 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er problemen zijn met de integratie van allochtonen (overigens betreft ook dat maar een klein deel van de totale populatie niet-westerse allochtonen), maar dat is een andere groep dan de stroom vluchtelingen momenteel, en niet vergelijkbaar (en nee, omdat het overwegend moslims zijn kun je ze niet op één grote hoop gooien).
Bovendien ga je er dan vanuit dat de overheid en samenleving niets geleerd zou hebben van de falende integratie de 40 jaar hiervoor. Met een andere aanpak kun je veel problemen al voorkomen. Dat hoeft geen bezwaar te zijn voor het opvangen van een deel van de vluchtelingenstroom.
Een moslim is een moslim. Dat je er allerlei andere kenmerken meent te moeten bijhalen, die er totaal niet toe doen, getuigt juist van een intense domheid.quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach gut, weer zo'n figuur die derde generatie allochtonen probeert te vergelijken met oorlogsvluchtelingen.
De intense domheid heeft iets aandoenlijks.
Je hebt je feiten niet op orde. Eind jaren 80 is er geen grote instroom van migranten geweest. Als die er al is geweest dan is dat in de jaren 60 en 70 geweest.quote:Op zondag 6 september 2015 11:18 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Het feit dat er nu ervaring is met integratieproblematiek uit het verleden, betekent niet dat grote problemen in de toekomst zijn uit te sluiten.
A contrario zou je namelijk ook kunnen concluderen dat we de relatief goed georganiseerde en gestage instroom van migranten eind jaren '80 al niet eens goed hebben kunnen bolwerken, dus laat staan dat we deze onverwachte vloedgolf in de komende decennia naar rustig vaarwater kunnen loodsen.
Net zozeer als de migranten op zoek zijn naar geluk, streven veel Nederlanders naar het behoud van dit geluk.quote:Op zondag 6 september 2015 11:21 schreef I-care het volgende:
Laat we onszelf vooral niet teveel meeslepen door emoties.. Blijf menselijk zou ik zeggen.
We zijn allemaal hetzelfde namelijk. Op zoek naar veiligheid en een mooi leven. Zodra we gaan ontmenselijken door mee te gaan in de hetze dan de kans op toenadering en medeleven snel weg..
Lekker in collectieven blijven denken. Anders is het natuurlijk ook niet meer te behappen voor je.quote:Op zondag 6 september 2015 11:19 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een moslim is een moslim. Dat je er allerlei andere kenmerken meent te moeten bijhalen, die er totaal niet toe doen, getuigt juist van een intense domheid.
Je hebt het duidelijk nog steeds niet begrepen. Maar dat komt nog wel.
Zeg ik dat? Volgens mij niet.quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Met dergelijke vormen van humanitaire hulp is bijna elke Nederlander inmiddels wel vertrouwd. Gewoon even wat flappen over de schutting gooien, en daarmee heb je wel weer aan je sociale verplichting voldaan.
Als we weten dat er meer mensen komen en we bereiden ons daar niet op voor door te zorgen voor voldoende woningen of genoeg leraren, is dat onze fout en niet hun schuld.quote:Nee ik bedoel, wat als de migrantenstroom straks écht invloed gaat hebben op je eigen leven of het leven van dierbaren. Je moet bijvoorbeeld 5 jaar langer wachten op een sociale huurwoning, de klas van je kind wordt in omvang verdubbeld, er ontstaat een leerkrachtentekort waardoor de ontwikkeling van je kind in gevaar komt, of deze groep vluchtelingen blijkt zich, net als een groot deel van hun voorgangers uit de jaren 80, niet zo goed aan te passen als aanvankelijk gedacht, en je kind groeit op in een Nederland met nog veel meer spanningen dan nu het geval is..
Er kan ook een atoombom op mijn hoofd vallen. Of een epidemie uitbreken. Of oorlog komen. Of een natuurramp die heel Nederland wegvaagt. Je kan je hele leven in de angstkramp zitten of gewoon blij zijn met wat je hebt en ervan genieten dat te delen.quote:Nu is het misschien nog ver gezocht, maar het zou in de toekomst best realiteit kunnen worden.
Sterk argument.quote:Op zondag 6 september 2015 11:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
"Je moet in aanmerking komen".
Voor krakers is er genoeg ruimte ja
De bij ons allemaal bekende Rotterdamwet.quote:Op zondag 6 september 2015 11:38 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Sterk argument.![]()
Op die manier valt er niet echt te discussiëren. Zoals er al bij stond, ik doelde op de Rotterdamwet.
Heb je überhaupt enige idee van de groep mensen die hier op af dreigt te komen? We zijn maar met 17 miljoen mensen, en als het daadwerkelijk de proporties gaat aannemen die hier en daar worden gesuggereerd, zakken we door onze enkels heen straks.quote:Op zondag 6 september 2015 11:37 schreef LadyOracle het volgende:
Als we weten dat er meer mensen komen en we bereiden ons daar niet op voor door te zorgen voor voldoende woningen of genoeg leraren, is dat onze fout en niet hun schuld.
Al sinds ik me kan herinneren wordt er geklaagd over integratie en hoe vreselijk alles tegenwoordig is. Ik kom uit een sociaal-economisch zwakke buurt. Een buurt die in de jaren tachtig al sterk 'verkleurd' was. En ik leef nog steeds hoor.
Ah, dus omdat jij in een "verkleurde" buurt woont en je nog steeds leeft, betekent dat dat er geen integratieproblemen zijn. Zo worden discussies wel heel makkelijk.quote:Op zondag 6 september 2015 11:37 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Al sinds ik me kan herinneren wordt er geklaagd over integratie en hoe vreselijk alles tegenwoordig is. Ik kom uit een sociaal-economisch zwakke buurt. Een buurt die in de jaren tachtig al sterk 'verkleurd' was. En ik leef nog steeds hoor.
Een kantoor is een nog niet voor woningen geschikt gebouw. En sloop gebeurt ook om ruimte te maken voor mooiere huizen en de armen weg te jagen, niet omdat er iets mis is met de huizen wat niet opgelost kan worden.quote:Op zondag 6 september 2015 11:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De bij ons allemaal bekende Rotterdamwet.
En tuulk is dat wel een sterk argument. Je zegt zelf: "Er is geen woningtekort. Er is leegstand van panden (kantoor + onverkoopbare koopwoningen) icm sloop en verkoop van sociale huur en bouw van te dure woningen die ze amper verkocht krijgen.
Een kantoorpand is geen voor woning ingericht gebouw, een gebouw dat gesloopt moet worden natuurlijk ook niet. Verkoop van sociale huur is wat over te zeggen, maar 'bouw van te dure woningen' vind ik dan weer wat matig. Je kan maar moeilijk alleen voor asielzoekers huizen bouwen he.
Als jij mensen vergelijkt met giftige pakken melk, hebben wij een andere visie op mensen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:58 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ah, dus omdat jij in een "verkleurde" buurt woont en je nog steeds leeft, betekent dat dat er geen integratieproblemen zijn. Zo worden discussies wel heel makkelijk.![]()
Stel dat er een probleem is met melk. 99 van de 100 pakken melk zijn giftig. Ik ga naar de winkel en koop toevallig een pak melk dat niet giftig is. Volgens jouw analogie zou er dan geen problemen zijn met de melk, want ik heb toch geen giftige melk gekocht?
Ja nee, jij hebt allemaal mooie ideeën: een nog niet voor bewoning geschikt gebouwquote:Op zondag 6 september 2015 14:31 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Een kantoor is een nog niet voor woningen geschikt gebouw. En sloop gebeurt ook om ruimte te maken voor mooiere huizen en de armen weg te jagen, niet omdat er iets mis is met de huizen wat niet opgelost kan worden.
Betaalbare woningen bouwen is iets anders dan bouwen voor asielzoekers. Je trekt het in uitersten om de discussie te winnen, maar het verzwakt je punt alleen maar.
Als single met modaal inkomen heb ik ook geen behoefte aan dure grote koopwoningen. Ik ken bijna niemand van mijn leeftijd die dat heeft of wil.
Dooddoener ditquote:Op zondag 6 september 2015 14:33 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Als jij mensen vergelijkt met giftige pakken melk, hebben wij een andere visie op mensen.
Lastig, hè, dat abstract denken.quote:Op zondag 6 september 2015 14:33 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Als jij mensen vergelijkt met giftige pakken melk, hebben wij een andere visie op mensen.
Ik ontken geen problemen als je veel verschillende mensen bij elmar zet, ik ontken alleen dat die problemen nieuw zijn of je hele leven verpesten.
Ja en hij komt naar Nederland toe.quote:Op zondag 6 september 2015 14:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Is dit echt?:
http://i.imgur.com/faQVRak.jpg
http://midco.net/news/rea(...)__fleeing_govt_an-apquote:The eastern Greek island is the first milestone on an odyssey that he hopes will end in The Netherlands, where a successful asylum application would allow his family to join him legally — without having to follow the same arduous path.
gezellig... is daar niks aan te doen dan?quote:Op zondag 6 september 2015 15:30 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja en hij komt naar Nederland toe.
[..]
http://midco.net/news/rea(...)__fleeing_govt_an-ap
Het feit dat jij nu opeens de nadruk gaat leggen op het feit dat hij pakken melk als voorbeeld gebruikt, in plaats van inhoudelijk op zijn reactie in te gaan, geeft al aan dat je kennelijk niet in staat bent een weerwoord te geven.quote:Op zondag 6 september 2015 14:33 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik ontken geen problemen als je veel verschillende mensen bij elmar zet, ik ontken alleen dat die problemen nieuw zijn of je hele leven verpesten.
Je kunt het vrij eenvoudig omdraaien. Aangezien je een keer een bedorven pak melk hebt gevonden, betekent dat niet dat alle zuivel giftig is. Dit soort simpele generalisaties helpen nooit in een discussie.quote:Op zondag 6 september 2015 15:38 schreef James_R het volgende:
[..]
Het feit dat jij nu opeens de nadruk gaat leggen op het feit dat hij pakken melk als voorbeeld gebruikt, in plaats van inhoudelijk op zijn reactie in te gaan, geeft al aan dat je kennelijk niet in staat bent een weerwoord te geven.
Het is direct duidelijk namelijk dat hij de vluchtelingen niet op waarde of indentiteit vergelijkt met pakken melk, maar de achterliggende boodschap in een versimpelde vorm wil uitdragen.
Feit blijft dat we meer dan zat problemen hebben gehad met mensen uit die regionen. Dat is wat hij er mee probeert aan te geven.quote:Op zondag 6 september 2015 17:09 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Je kunt het vrij eenvoudig omdraaien. Aangezien je een keer een bedorven pak melk hebt gevonden, betekent dat niet dat alle zuivel giftig is. Dit soort simpele generalisaties helpen nooit in een discussie.
Wat zou je daar aan willen doen? Op basis waarvan zou die man geen asiel aan mogen vragen?quote:Op zondag 6 september 2015 15:31 schreef FANN het volgende:
[..]
gezellig... is daar niks aan te doen dan?
Het helpt om het probleem in een abstracte vorm te gieten. Het is dan aan de ander om een tegenargument aan te geven. Ik ben het er mee eens dat het in sommige situaties niet echt helpt, maar in situaties als deze wel, naar mijn mening. Mijn reactie was eigenlijk een reactie op de generalisatie van LadyOracle. Ze gaf aan dat ze geen problemen met niet -Westerse allochtonen ervaart en dat dat dus maar voor iedereen zou gelden.quote:Op zondag 6 september 2015 17:09 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Je kunt het vrij eenvoudig omdraaien. Aangezien je een keer een bedorven pak melk hebt gevonden, betekent dat niet dat alle zuivel giftig is. Dit soort simpele generalisaties helpen nooit in een discussie.
Wat is hiervan jouw onderbouwing?quote:Op zondag 6 september 2015 17:15 schreef James_R het volgende:
[..]
Naar verhouding zijn er meer waar je niks aan hebt, dan die goed meedraaien in de maatschappij.
We kunnen er kort over zijn: ja allochtonen gaan vaker in de fout dan autochtonen. Veel vaker zelfs. In 2012 werden in Nederland 197.140 mensen aangehouden door de politie, omdat ze verdacht werden van een misdrijf (bron: CBS, definitieve cijfers over 2013 zijn nog niet beschikbaar). Daarvan waren er 89.100, oftewel 45 procent, allochtoon (mensen van wie minstens één ouder in het buitenland is geboren) terwijl alle allochtonen samen slechts 21 procent van onze bevolking vormen. De oververtegenwoordiging wordt nog duidelijker als je kijkt naar het aantal verdachten per 10.000 inwoners. Autochtonen zijn goed voor 88 verdachten op elke 10.000 mensen, allochtonen voor 232quote:Op zondag 6 september 2015 18:30 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Wat is hiervan jouw onderbouwing?
Daarnaast komt het enigszins benepen op mij over om het opvangen van vluchtelingen alleen te bezien vanuit jouw eigen belangen. Het feit is dat deze mensen zonder hulp zouden omkomen op zee of in een oorlog. Het lijkt mij dat je als mens een morele plicht hebt om alles te doen wat in jouw macht ligt om dat te voorkomen. Aangezien deze regio in grote mate is gedestabiliseerd door de inval van Westerse troepen in Irak, vind ik dat we daar ook nog een extra verantwoordelijkheid hebben om te werken aan een duurzame oplossing.
In hoeverre was er bij een aanhouding daadwerkelijk sprake van een misdrijf? Is dit percentage hetzelfde voor autochtone Nederlanders?quote:Op zondag 6 september 2015 18:52 schreef James_R het volgende:
[..]
We kunnen er kort over zijn: ja allochtonen gaan vaker in de fout dan autochtonen. Veel vaker zelfs. In 2012 werden in Nederland 197.140 mensen aangehouden door de politie, omdat ze verdacht werden van een misdrijf (bron: CBS, definitieve cijfers over 2013 zijn nog niet beschikbaar). Daarvan waren er 89.100, oftewel 45 procent, allochtoon (mensen van wie minstens één ouder in het buitenland is geboren) terwijl alle allochtonen samen slechts 21 procent van onze bevolking vormen. De oververtegenwoordiging wordt nog duidelijker als je kijkt naar het aantal verdachten per 10.000 inwoners. Autochtonen zijn goed voor 88 verdachten op elke 10.000 mensen, allochtonen voor 232
Als de opvang in de regio goed geregeld zou zijn zouden ze niet de gevaarlijke oversteek over zee te hoeven maken. Waarom worden ze bijvoorbeeld niet in andere Islamitische landen in de regio opgevangen? Waarom moeten ze allemaal duizenden kilometers afreizen naar West-Europa? Waar is dat goed voor? Dat we natuurlijk wat moeten opvangen is logisch. Maar om zo massaal naar West-Europa af te reizen, vraag ik me sterk af...quote:Op zondag 6 september 2015 18:30 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Wat is hiervan jouw onderbouwing?
Daarnaast komt het enigszins benepen op mij over om het opvangen van vluchtelingen alleen te bezien vanuit jouw eigen belangen. Het feit is dat deze mensen zonder hulp zouden omkomen op zee of in een oorlog. Het lijkt mij dat je als mens een morele plicht hebt om alles te doen wat in jouw macht ligt om dat te voorkomen. Aangezien deze regio in grote mate is gedestabiliseerd door de inval van Westerse troepen in Irak, vind ik dat we daar ook nog een extra verantwoordelijkheid hebben om te werken aan een duurzame oplossing.
95% van de Syrische vluchtelingen wordt in de regio opgevangen. Een van die landen is Jordanië dat 6 miljoen inwoners heeft en nu onderdak biedt aan 1,5 miljoen vluchtelingen. Zij leven echter onder barre omstandigheden, omdat andere landen tot nu toe maar mondjesmaat hulp hebben toegezegd. Het is dus niet gek dat mensen op zoek gaan naar een waardig bestaan. Dit zijn vooral de rijkere en hogeropgeleide vluchtelingen die een smokkelaar kunnen betalen.quote:Op zondag 6 september 2015 19:00 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Als de opvang in de regio goed geregeld zou zijn zouden ze niet de gevaarlijke oversteek over zee te hoeven maken. Waarom worden ze bijvoorbeeld niet in andere Islamitische landen in de regio opgevangen? Waarom moeten ze allemaal duizenden kilometers afreizen naar West-Europa? Waar is dat goed voor? Dat we natuurlijk wat moeten opvangen is logisch. Maar om zo massaal naar West-Europa af te reizen, vraag ik me sterk af...
Daarnaast is de werkelijke dader hier de IS. Dus om onszelf een schuldgevoel aan te praten en de Westerse bevolking weer op te zadelen met een groep migranten die cultureel sterk van ons afwijken en net als James_R zegt een grotere gevoeligheid heeft voor criminaliteit lijkt me niet handig.
Mijn mening is dat we met het Westen massaal geld en praktische hulp moeten geven aan de regio en niet duizenden kilometers verderop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |