abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 september 2015 @ 09:59:29 #201
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155860261
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 09:58 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Precies dat laatste. Het zijn niet de asielzoekers die steeds rijker worden.
Nee, het zijn de asielzoekers waarmee de armen hun weinige rijkdom moeten delen.
pi_155860262
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:55 schreef Crip het volgende:

[..]

Dus daarom wil je maar die van andere mensen verpesten die het aanzienlijk slechter dan jij hebben? Nee dat is totaal niet hebberig of egocentrisch. ^O^
Ja, laten we het gelijk over die boeg gooien :')

Ik constateer dat hebberig wat te kort door de bocht is. Jij verbindt er direct allerlei conclusies aan..
  zondag 6 september 2015 @ 10:01:57 #203
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_155860287
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:57 schreef James_R het volgende:

[..]

Het enige dat gebeurt is dat er nu volledig langs elkaar heen wordt gepraat, wat de inhoud van de discussie niet ten goede komt.
Ja? Dat komt meestal door mensen die eerst met hun eigen domme teksten worden geconfronteerd gaan lopen zaniken over kloonaccounts. _O-
Dit, dus.
pi_155860294
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ja, laten we het gelijk over die boeg gooien :')

Ik constateer dat hebberig wat te kort door de bocht is. Jij verbindt er direct allerlei conclusies aan..
Nee het is gewoon een feit dat je een ''ikke-ikke-ikke'' mentaliteit hebt zoals veel anderen. Zou niet verkeerd zijn om een keer aan anderen te denken want als jij hier al onzeker van bent wat moeten die vluchtelingen dan voelen als ze hun bedrijven, banen achterlaten in een land waar ze zich stabiel voelde. Waar ze blij waren met hun familie maar tegenwoordig 3/4 van de familie al is neergeknald en de vrouwen brutaal worden verkracht en verkocht.

Ja jij móet echt bang zijn om onzeker te leven in Nederland. ^O^
pi_155860295
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee, het zijn de asielzoekers waarmee de armen hun weinige rijkdom moeten delen.
Ja, omdat we toestaan dat de rijken alles voor zichzelf houden. Daar zit het probleem.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  zondag 6 september 2015 @ 10:05:27 #206
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_155860328
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Ja, omdat we toestaan dat de rijken alles voor zichzelf houden. Daar zit het probleem.
52% belasting voor de eerste belastingschijf. De topinkomens, dus.

Alles houden of meer dan de helft moeten afstaan aan belasting? En terecht, overigens.
Dit, dus.
  zondag 6 september 2015 @ 10:05:28 #207
179075 hugecooll
pi_155860329
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:58 schreef Crip het volgende:

[..]

''Kapotgaan'' Overdrijven is ook een vak. :')
Naja, nee. Het nadeel van een mentaliteit als 'wij zijn rijk, laat ze maar komme' is dat je dat dus niet kan terugdraaien. Ze zijn binnen en daar blijven ze. Je kan wel je grenzen 'sluiten' en ze in kleine mate binnenlaten en zodra wij er weer meer kunnen opvangen, laat je er meer binnen. Andersom werkt dat dus niet. Dat is het nadeel van vrijgevig zijn: gegeven is gegeven.
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Dus dan kunnen we net zo goed een zwik aan asielzoekers binnenlaten. Beetje vreemde logica wel. Dat probleem 1 er ook is, betekent niet dat je kan proberen om probleem 2 buiten de deur te houden.
  zondag 6 september 2015 @ 10:06:05 #208
179075 hugecooll
pi_155860337
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 10:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

52% belasting voor de eerste belastingschijf. De topinkomens, dus.

Alles houden of meer dan de helft moeten afstaan aan belasting? En terecht, overigens.
Da's dus voor de duidelijkheid niet over het hele inkomen he :P
  zondag 6 september 2015 @ 10:07:48 #209
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_155860360
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Da's dus voor de duidelijkheid niet over het hele inkomen he :P
Nee, maar dan nog is het een flinke hap geld wat gewoon weer in de staatskas komt.
Dit, dus.
  zondag 6 september 2015 @ 10:11:20 #210
179075 hugecooll
pi_155860396
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 10:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, maar dan nog is het een flinke hap geld wat gewoon weer in de staatskas komt.
Ja, true. Maar HRA en huurtoeslag gaan ook naar die groep, dus ze krijgen vast genoeg terug
pi_155860400
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef Crip het volgende:

[..]

Nee het is gewoon een feit dat je een ''ikke-ikke-ikke'' mentaliteit hebt zoals veel anderen. Zou niet verkeerd zijn om een keer aan anderen te denken want als jij hier al onzeker van bent wat moeten die vluchtelingen dan voelen als ze hun bedrijven, banen achterlaten in een land waar ze zich stabiel voelde. Waar ze blij waren met hun familie maar tegenwoordig 3/4 van de familie al is neergeknald en de vrouwen brutaal worden verkracht en verkocht.

Ik heb me niet over mezelf zien schrijven :{w

Om dat toch te doen; ze allemaal hierheen halen is geen oplossing. Je kunt slechts de hele regio leeghalen zoals je dat met een zinkend schip doet, en als je kijkt naar de integratiedingetjes die hier spelen is de huidige sociale toestand van nederland bepaald niet duurzaam stabiel. De mensen die het hardst schreeuwen zijn ook meestal de eersten die dit aan den lijve ondervinden. Waarmee ik niet zeg om dan maar niets te doen maar het treurige is dat er eigenlijk geen oplossing is. Een tentenkamp in de woestijn is immers ook behoorlijk uitzichtloos. Maar vergis je niet, ze hierheen halen komt in de praktijk neer op een virtueel tentenkamp in een europees land.
pi_155860412
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 10:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja? Dat komt meestal door mensen die eerst met hun eigen domme teksten worden geconfronteerd gaan lopen zaniken over kloonaccounts. _O-
Ik weet niet wie hier nu dom is. Jij denkt jezelf in een sterke discussiepositie te zetten door een overmatig gebruik van beledigende woorden of smileys als _O- :')

Het zou meer overtuigen wanneer je gewoon met inhoudelijke argumenten zou komen.
  zondag 6 september 2015 @ 10:14:13 #213
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_155860423
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:13 schreef James_R het volgende:

[..]

Ik weet niet wie hier nu dom is. Jij denkt jezelf in een sterke discussiepositie te zetten door een overmatig gebruik van beledigende woorden of smileys als _O- :')

Het zou meer overtuigen wanneer je gewoon met inhoudelijke argumenten zou komen.
Is goed, Hans.
Dit, dus.
pi_155860447
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja, nee. Het nadeel van een mentaliteit als 'wij zijn rijk, laat ze maar komme' is dat je dat dus niet kan terugdraaien. Ze zijn binnen en daar blijven ze. Je kan wel je grenzen 'sluiten' en ze in kleine mate binnenlaten en zodra wij er weer meer kunnen opvangen, laat je er meer binnen. Andersom werkt dat dus niet. Dat is het nadeel van vrijgevig zijn: gegeven is gegeven.

[..]

Dus dan kunnen we net zo goed een zwik aan asielzoekers binnenlaten. Beetje vreemde logica wel. Dat probleem 1 er ook is, betekent niet dat je kan proberen om probleem 2 buiten de deur te houden.
Mensen een probleem noemen, dat gaat er bij mij niet in.

Dat ze druk zetten op bepaalde dingen is waar. Maar dan hadden we het maar eerder fatsoenlijk moeten regelen.

Mensen komen hierheen omdat het ongelijk verdeeld is in de wereld. Daar doen we niet veel aan, integendeel.

En ook intern kunnen we de situatie beter regelen. Asielzoekers worden nu min of meer geïsoleerd van de samenleving - AZC's zijn vaak ver van de kernen - en mensen worden in een gedeelde kamer of caravan gezet met iemand uit hun eigen land, en dat jarenlang. Als ze dan eindelijk mogen blijven hebben ze weinig mogelijkheden gehad om zich te ontwikkelen - Nederland leren begrijpen of Nederlands leren gaat makkelijker als je ook deel kunt uitmaken van Nederland. Van vijf jaar lang tv kijken in een caravan in een weiland aan de rand van 's-Gravendeel - dat AZC ken ik toevallig goed - wordt niemand leuker of wijzer of goed geïntegreerd.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
  zondag 6 september 2015 @ 10:16:05 #215
179075 hugecooll
pi_155860448
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:55 schreef Crip het volgende:

[..]

Dus daarom wil je maar die van andere mensen verpesten die het aanzienlijk slechter dan jij hebben? Nee dat is totaal niet hebberig of egocentrisch. ^O^
Waar sloeg dit eigenlijk op?
pi_155860496
quote:

[..]

Maar als ik vragen mag: waar ligt voor jou de grens wat betreft het inleveren van eigen geluk ten behoeve van vreemdelingen die al dan niet terecht hier hun toekomst komen zoeken?

Het vluchtelingenprobleem in deze omvang, op deze manier, is tot op heden onbekend en ongekend voor west - europa. We weten nu nog niet hoe het zal verlopen, wanneer en of het zal stoppen. Loopt het met een sisser af en zullen spoedig de laatste bootjes arriveren? Of breidt de wil te vertrekken zich uit over geheel noord - afrika, en zullen spoedig veel meer volksstammen hun weg richting europa vinden?

Dat laatste is absoluut niet ondenkbaar, en in dat geval kan we Europese welvaart wel eens zodanig achteruit lopen dat de situatie in het stabiele Europa in alle redelijkheid wel eens in gevaar zou kunnen komen..

Dat is ook de reden waarom ik niet zo goed begrijp waarom veel mensen die er in principe niet al te veel verstand van hebben, maar als een kip zonder kop roepen dat iedereen welkom is. Juist omdat men niet weet waar ze het over hebben, wat ze zich op de hals halen.

Wat dat betreft is het een lastige tweestrijd : Ik heb niet meer recht op geluk dan iemand anders, maar anderzijds vind ik wel dat het paradijs dat Europa heet, wel een paradijs moet blijven, en geen tweede vuurhaar, al beaam ik dat het nog wat voorbarig is om zulke termen in de mond te nemen.
  zondag 6 september 2015 @ 10:21:17 #217
179075 hugecooll
pi_155860512
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:16 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Mensen een probleem noemen, dat gaat er bij mij niet in.

Dat ze druk zetten op bepaalde dingen is waar. Maar dan hadden we het maar eerder fatsoenlijk moeten regelen.
Wat zijn dit voor loze kreten? Hoezo hadden 'we' 'het' maar eerder fatsoenlijk moeten regelen?
Wat had geregeld moeten worden en waarom moesten wij dat doen?

En die migrantenstroom richting Europa is gewoon een probleem. Jij kan vinden van niet, maar dat is het dus wel
quote:
Mensen komen hierheen omdat het ongelijk verdeeld is in de wereld. Daar doen we niet veel aan, integendeel.
Ja, sommige delen van de wereld zijn wat rijker en toleranter en socialer dan andere. Ik snap ook wel dat dat mensen die het wat minder hebben aantrekt, maar wat is 'daar doen we niet veel aan, integendeel' voor uitspraak?
quote:
En ook intern kunnen we de situatie beter regelen. Asielzoekers worden nu min of meer geïsoleerd van de samenleving - AZC's zijn vaak ver van de kernen - en mensen worden in een gedeelde kamer of caravan gezet met iemand uit hun eigen land, en dat jarenlang. Als ze dan eindelijk mogen blijven hebben ze weinig mogelijkheden gehad om zich te ontwikkelen - Nederland leren begrijpen of Nederlands leren gaat makkelijker als je ook deel kunt uitmaken van Nederland. Van vijf jaar lang tv kijken in een caravan in een weiland aan de rand van 's-Gravendeel - dat AZC ken ik toevallig goed - wordt niemand leuker of wijzer of goed geïntegreerd.
Ja, goed. Ik denk ook niet dat veel mensen erop zitten te wachten dat er ineens honderd asielzoekers in hun straat worden gedropt. Dat voor integratie ook mogelijkheden moeten worden geboden, ben ik met je eens. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo iemand asiel aanvraagt en er nog beslist moet worden of hij dat ook krijgt. Dan is het een beetje vreemd om hem 'alvast' in de samenleving te zetten zodat hij een beetje kan integreren voor het geval hij mag blijven
  zondag 6 september 2015 @ 10:22:59 #218
179075 hugecooll
pi_155860532
Eigenlijk is de oplossing gewoon om niks dat zij willen aan te bieden. Als je niet goed voor je bevolking zorgt, dan willen ze niet naar je toe
  zondag 6 september 2015 @ 10:23:10 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155860535
Mensen die het wat minder hebben.

Dat is wel even een understatement van jewelste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155860577
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:21 schreef hugecooll het volgende:
Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo iemand asiel aanvraagt en er nog beslist moet worden of hij dat ook krijgt. Dan is het een beetje vreemd om hem 'alvast' in de samenleving te zetten zodat hij een beetje kan integreren voor het geval hij mag blijven
Dat is in het verleden geprobeerd en we hebben gezien wat er van gekomen is. Mag niet blijven, maar ondertussen te nederlands om terug te gaan.

Nog even los van het feit dat het mensonterend is dat die procedures zo lang blijven. Met name bij jong volwasssenen ontneem je ze de tijd van hun leven die ze in hun eigen land hadden kunnen gebruiken om een bestaan op te bouwen.
pi_155860578
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:52 schreef Crip het volgende:

[..]

Dat is een verzamelclub op FB voor mensen met een gemiddeld IQ van -10. Daar pas jij perfect bij.
Nee jij bent lekker slim, alle vluchtelingen hier naartoe halen en denken dat dit dan voordeel oplevert voor onze maatschappij of zo :? Ze willen zich niet aanpassen, ze willen in de meeste gevallen niet werken en hebben hier ook geen toereikende en significante opleiding voor gehad, en er komt een overschot aan mensen in een land. Zielig dat ze vluchteling zijn, maar ze kunnen voor hun 'veiligheid' ook opdonderen naar Griekenland, Italië, Spanje, Hongarije. Dat jou land niet lekker loopt en je er niet genoeg kunt verdienen, is niet onze Nederlandsche schuld.
pi_155860623
quote:

[..]

Dat zijn nog niet eens de meest lugubere verhalen. Maar goed shit happens op de wereld. Het is maar de vraag of het helpt al die asielzoekers hier heen te halen. Je kan hier moeilijk hele landen binnen halen en allemaal een proces gaan geven. Er zitten daarnaast ook geflipte mensen tussen e.d.
De mensen gaan sowieso in t begin alleen maar geld kosten, aangezien ze niet kunnen werken.

Uit maatschappelijk oogpunt zou ik ook ja zeggen, maar is dat dan wel verstandig.

Maar goed we zien wel wat er gebeurt; ik kan er toch niks aan veranderen.
  zondag 6 september 2015 @ 10:31:56 #223
179075 hugecooll
pi_155860630
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 10:23 schreef Copycat het volgende:
Mensen die het wat minder hebben.

Dat is wel even een understatement van jewelste.
Ik vond 'm wel mooi :@
Naja, je moet wel in je achterhoofd houden wat voor mensen het zijn. Het zijn mensen die al in een veilig land waren en doorreizen omdat ze meer willen. Als je een echte vluchteling bent en via de normale procedure in Nederland terechtkomt, dan zal je mij niet horen klagen. Dat is een 'noodzakelijk kwaad'.

Als je alle procedures ontwijkt omdat veiligheid alleen niet genoeg is en je in het beloofde land terecht wil komen om van alle voorzieningen gebruik cq. misbruik te maken, dan zal je mij daar wel over horen klagen.

En als ik 'vluchtelingen' zie lopen met iPhones en zo en lees dat ze met biljetten van 500 euro betalen, dan zijn dat niet eens per se mensen die het wat minder hebben.
  zondag 6 september 2015 @ 10:34:07 #224
179075 hugecooll
pi_155860657
Nog even los van het feit dat ze doen alsof de vluchtelingen al bijna over de lijken van hun voorgangers naar Europa kunnen lopen, terwijl 99% van de migranten gewoon veilig aankomt
  zondag 6 september 2015 @ 10:35:03 #225
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_155860675
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja, je moet wel in je achterhoofd houden wat voor mensen het zijn. Het zijn mensen die al in een veilig land waren en doorreizen omdat ze meer willen. Als je een echte vluchteling bent en via de normale procedure in Nederland terechtkomt, dan zal je mij niet horen klagen. Dat is een 'noodzakelijk kwaad'.

Als je alle procedures ontwijkt omdat veiligheid alleen niet genoeg is en je in het beloofde land terecht wil komen om van alle voorzieningen gebruik cq. misbruik te maken, dan zal je mij daar wel over horen klagen.

En als ik 'vluchtelingen' zie lopen met iPhones en zo en lees dat ze met biljetten van 500 euro betalen, dan zijn dat niet eens per se mensen die het wat minder hebben.
Ze komen ook niet uit één of ander zandhol gekropen? Ook daar kennen ze iPhones en dergelijke, het is niet zo dat wanneer je voor je leven moet vluchten je je iPhone gaat inruilen voor een Nokia 3310.
Dit, dus.
pi_155860676
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:20 schreef Sheldon. het volgende:

[..]

Maar als ik vragen mag: waar ligt voor jou de grens wat betreft het inleveren van eigen geluk ten behoeve van vreemdelingen die al dan niet terecht hier hun toekomst komen zoeken?

Het vluchtelingenprobleem in deze omvang, op deze manier, is tot op heden onbekend en ongekend voor west - europa. We weten nu nog niet hoe het zal verlopen, wanneer en of het zal stoppen. Loopt het met een sisser af en zullen spoedig de laatste bootjes arriveren? Of breidt de wil te vertrekken zich uit over geheel noord - afrika, en zullen spoedig veel meer volksstammen hun weg richting europa vinden?

Dat laatste is absoluut niet ondenkbaar, en in dat geval kan we Europese welvaart wel eens zodanig achteruit lopen dat de situatie in het stabiele Europa in alle redelijkheid wel eens in gevaar zou kunnen komen..

Dat is ook de reden waarom ik niet zo goed begrijp waarom veel mensen die er in principe niet al te veel verstand van hebben, maar als een kip zonder kop roepen dat iedereen welkom is. Juist omdat men niet weet waar ze het over hebben, wat ze zich op de hals halen.

Wat dat betreft is het een lastige tweestrijd : Ik heb niet meer recht op geluk dan iemand anders, maar anderzijds vind ik wel dat het paradijs dat Europa heet, wel een paradijs moet blijven, en geen tweede vuurhaar, al beaam ik dat het nog wat voorbarig is om zulke termen in de mond te nemen.
Een van de beste reacties in dit topic tot nu toe.
  zondag 6 september 2015 @ 10:36:21 #227
179075 hugecooll
pi_155860695
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 10:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ze komen ook niet uit één of ander zandhol gekropen? Ook daar kennen ze iPhones en dergelijke, het is niet zo dat wanneer je voor je leven moet vluchten je je iPhone gaat inruilen voor een Nokia 3310.
Naja, volgens die column kochten ze die dus in Griekenland. Maar als iemand al een iPhone heeft, fatsoenlijk aangekleed is en blijkbaar genoeg geld had om smokkelaars te betalen, dan mag je zo'n persoon natuurlijk gerust 'iemand die wat minder heeft' noemen
pi_155860700
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik was echt met stomheid geslagen dat al die vluchtelingen in Hongarije foto's zaten te maken met hun telefoon. Als je het zo slecht hebt en zo arm bent lijkt me dat geen eerste levensbehoefte.
  zondag 6 september 2015 @ 10:38:19 #229
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155860718
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:36 schreef hugecooll het volgende:

Naja, volgens die column kochten ze die dus in Griekenland. Maar als iemand al een iPhone heeft, fatsoenlijk aangekleed is en blijkbaar genoeg geld had om smokkelaars te betalen, dan mag je zo'n persoon natuurlijk gerust 'iemand die wat minder heeft' noemen
Misschien dat de oorlog het leven daar ook 'wat minder' maakt?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155860737
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:36 schreef Rodulf het volgende:

[..]

Ik was echt met stomheid geslagen dat al die vluchtelingen in Hongarije foto's zaten te maken met hun telefoon. Als je het zo slecht hebt en zo arm bent lijkt me dat geen eerste levensbehoefte.
Rare redenering. Als je vlucht voor oorlog, waarom zou je dan geen telefoon bij je hebben. Dat geeft toch juist eerder aan dat het geen economische vluchtelingen zijn?

Als hier oorlog uit zou breken, zou jij dan op de vlucht staan zonder je telefoon?
pi_155860745
quote:

[..]

Dus ze mogen helemaal niks meer hebben?
  zondag 6 september 2015 @ 10:40:53 #232
179075 hugecooll
pi_155860755
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 10:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Misschien dat de oorlog het leven daar ook 'wat minder' maakt?
Ja, maar 'daar' komen ze niet vandaan he. Tussen 'daar' en Nederland zijn een hoop veilige landen. Als je 'hier' aankomt, dan kom je uit België, Duitsland of Engeland. Even los van vliegroutes. Dat verdronken jochie woonde bijvoorbeeld al acht(?) maanden in het veilige Turkije. Voor zijn veiligheid zou het niet zo veel uit moeten maken of hij daar of hier woonde, wel voor wat aan ze wordt gegeven zonder dat daar een wederdienst tegenover moet staan.
pi_155860767
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Rare redenering. Als je vlucht voor oorlog, waarom zou je dan geen telefoon bij je hebben. Dat geeft toch juist eerder aan dat het geen economische vluchtelingen zijn?

Als hier oorlog uit zou breken, zou jij dan op de vlucht staan zonder je telefoon?
Ik heb van 2002 tot 2013 niet eens een telefoon gehad. Snap de meerwaarde dan ook totaal niet.
pi_155860787
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus ze mogen helemaal niks meer hebben?
Dat zeg ik helemaal niet.
pi_155860800
Ik vind het zo naïef allemaal dat ik het bijna niet kan geloven.

Moet je kijken wat ik nu op Facebook vind:

Dit is dus echt gemaakt door een of ander naïef meisje uit Amsterdam die thuis voedselpakketjes in elkaar zit te flansen, waarschijnlijk nog met leuk folie en leuk rood / wit / blauw lint er omheen. Ik zou razend worden als ik dit als vluchteling in mijn handen gedrukt zou krijgen.

Thank god dat ik ben geboren in Nieuw - Zeeland, en nog altijd van dat paspoort gebruik kan maken als het me hier te heet onder de voeten wordt, maar ik wil wel eens weten hoe het er over vijf jaar aan toegaat hier...
pi_155860806
quote:

[..]

In Kenia zijn de mensen ook fatsoenlijk gekleed en ze hebben verder geen ene kut. Dus dat zegt niet zoveel.
Welke mensen komen hier heen? De groep die het kunnen betalen of de mensen die geen moeite hebben met 2.000 km lopen en 90 km zwemmen.
  zondag 6 september 2015 @ 10:46:35 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155860835
quote:

[..]

Want alleen arme mensen vluchten voor een oorlog?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155860853
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor loze kreten? Hoezo hadden 'we' 'het' maar eerder fatsoenlijk moeten regelen?
Wat had geregeld moeten worden en waarom moesten wij dat doen?

En die migrantenstroom richting Europa is gewoon een probleem. Jij kan vinden van niet, maar dat is het dus wel

De stroom, en vooral de oorzaak ervan, is een probleem ja, de mensen niet.

quote:
Ja, sommige delen van de wereld zijn wat rijker en toleranter en socialer dan andere. Ik snap ook wel dat dat mensen die het wat minder hebben aantrekt, maar wat is 'daar doen we niet veel aan, integendeel' voor uitspraak?

Dat een groot deel van die ongelijkheid is ontstaan door kolonialisme en in stand gehouden wordt door militaire interventies uit het westen en door neokolonialisme, terwijl anderzijds bezuinigd wordt op ontwikkelingssamenwerking.

Een voorbeeld: westerse vissers vangen vis weg voor de kust van Afrika. De mensen daar hebben dan geen vis meer. Ze trekken landinwaarts en eten dan wild op, maar dat mag niet van het westen, want ondanks dat we net alle bedreigde vis hebben gevangen willen we graag diersoortjes beschermen in reservaten. Ondertussen proberen lokale boeren een economie op te bouwen, maar die verpesten we omdat wij onze restanten kip - de delen die wij niet eten - daar dumpen, zodat boeren ter plaatse geen kip meer kunnen verkopen. Dat soort dingen, zeg maar.

quote:
Ja, goed. Ik denk ook niet dat veel mensen erop zitten te wachten dat er ineens honderd asielzoekers in hun straat worden gedropt. Dat voor integratie ook mogelijkheden moeten worden geboden, ben ik met je eens. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo iemand asiel aanvraagt en er nog beslist moet worden of hij dat ook krijgt. Dan is het een beetje vreemd om hem 'alvast' in de samenleving te zetten zodat hij een beetje kan integreren voor het geval hij mag blijven
Die lange wachttijd is ook een probleem, ja. Deels denk ik niet op te lossen, maar van wat ik zelf heb gezien is het ook niet heel efficiënt geregeld en gaat er nogal wat mis in de wereld van asielzoekers. Je wilt mensen geen valse hoop geven - maar je kunt ook niet verwachten dat ze hun leven op pauze zetten. Probeer je eens voor te stellen hoe het is als je drie of vijf of misschien wel tien jaar moet wachten: je kunt niet studeren of werken (in theorie zijn er beperkte mogelijkheden, maar in de praktijk is dat niet heel haalbaar - zeker niet als je in een weiland buitenaf woont zonder auto), en men verwacht ook nog eens dat je niet verliefd wordt of kinderen krijgt (impliciet: want je kunt altijd teruggestuurd worden en dan zit je met je in Nederland geboren kinderen, of je partner die uit een ander land komt). Je weet gewoon al die jaren niet in welk land je leven verder zal gaan. Je hebt geen doel, je kunt niks opbouwen, alleen wachten. De stress die dat geeft is heel moeilijk voor te stellen voor mensen die in Nederland geboren zijn en nooit uitzetting hebben hoeven vrezen.
  zondag 6 september 2015 @ 10:47:42 #239
179075 hugecooll
pi_155860858
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In Kenia zijn de mensen ook fatsoenlijk gekleed en ze hebben verder geen ene kut. Dus dat zegt niet zoveel.
Welke mensen komen hier heen? De groep die het kunnen betalen of de mensen die geen moeite hebben met 2.000 km lopen en 90 km zwemmen.
Anyway, punt is natuurlijk dat er een heleboel mensen zijn die het minder hebben, en dat minder varieert dan van een heleboel minder tot maar een beetje minder. Die kan je dan wel allemaal toe willen laten, want we hebben toch genoeg. Maar zo maak je je eigen land dus kapot en ik vind het heel vreemd dat mensen niet zien dat dat wat we nu hebben steeds minder wordt als je het over meer mensen moet verdelen.
pi_155860870
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:43 schreef IAmdissapoint het volgende:

[ afbeelding ]

Dit is dus echt gemaakt door een of ander naïef meisje uit Amsterdam die thuis voedselpakketjes in elkaar zit te flansen, waarschijnlijk nog met leuk folie en leuk rood / wit / blauw lint er omheen. Ik zou razend worden als ik dit als vluchteling in mijn handen gedrukt zou krijgen.

Thank god dat ik ben geboren in Nieuw - Zeeland, en nog altijd van dat paspoort gebruik kan maken als het me hier te heet onder de voeten wordt, maar ik wil wel eens weten hoe het er over vijf jaar aan toegaat hier...
_O- _O- _O-

Die tolerantie gaat onze ondergang worden.
pi_155860903
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want alleen arme mensen vluchten voor een oorlog?
Wie zegt dat ze allemaal voor oorlog vluchten?
pi_155860920
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:47 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

De stroom, en vooral de oorzaak ervan, is een probleem ja, de mensen niet.

[..]

Dat een groot deel van die ongelijkheid is ontstaan door kolonialisme en in stand gehouden wordt door militaire interventies uit het westen en door neokolonialisme, terwijl anderzijds bezuinigd wordt op ontwikkelingssamenwerking.

Een voorbeeld: westerse vissers vangen vis weg voor de kust van Afrika. De mensen daar hebben dan geen vis meer. Ze trekken landinwaarts en eten dan wild op, maar dat mag niet van het westen, want ondanks dat we net alle bedreigde vis hebben gevangen willen we graag diersoortjes beschermen in reservaten. Ondertussen proberen lokale boeren een economie op te bouwen, maar die verpesten we omdat wij onze restanten kip - de delen die wij niet eten - daar dumpen, zodat boeren ter plaatse geen kip meer kunnen verkopen. Dat soort dingen, zeg maar.

[..]

Die lange wachttijd is ook een probleem, ja. Deels denk ik niet op te lossen, maar van wat ik zelf heb gezien is het ook niet heel efficiënt geregeld en gaat er nogal wat mis in de wereld van asielzoekers. Je wilt mensen geen valse hoop geven - maar je kunt ook niet verwachten dat ze hun leven op pauze zetten. Probeer je eens voor te stellen hoe het is als je drie of vijf of misschien wel tien jaar moet wachten: je kunt niet studeren of werken (in theorie zijn er beperkte mogelijkheden, maar in de praktijk is dat niet heel haalbaar - zeker niet als je in een weiland buitenaf woont zonder auto), en men verwacht ook nog eens dat je niet verliefd wordt of kinderen krijgt (impliciet: want je kunt altijd teruggestuurd worden en dan zit je met je in Nederland geboren kinderen, of je partner die uit een ander land komt). Je weet gewoon al die jaren niet in welk land je leven verder zal gaan. Je hebt geen doel, je kunt niks opbouwen, alleen wachten. De stress die dat geeft is heel moeilijk voor te stellen voor mensen die in Nederland geboren zijn en nooit uitzetting hebben hoeven vrezen.
Maar nu de echte vraag : Wat is jouw sociale positie momenteel, en hoeveel ben jij bereid om in te leveren?
  zondag 6 september 2015 @ 10:53:08 #243
179075 hugecooll
pi_155860923
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:47 schreef LadyOracle het volgende:

Je voorbeeld staat een beetje los van je verhaal, dat eigenlijk beter vergelijkbaar is met dat China ook gewoon het milieu wil mogen kunnen vernielen, terwijl ze hun economie opbouwden, want dat deden zij ook :P

En ongelijkheid is natuurlijk een oorzaak van kolonialisme, geen gevolg. Het is niet zo dat de gekoloniseerde landen 'gelijk waren aan' de landen die koloniseerden.

quote:
Die lange wachttijd is ook een probleem, ja. Deels denk ik niet op te lossen, maar van wat ik zelf heb gezien is het ook niet heel efficiënt geregeld en gaat er nogal wat mis in de wereld van asielzoekers. Je wilt mensen geen valse hoop geven - maar je kunt ook niet verwachten dat ze hun leven op pauze zetten. Probeer je eens voor te stellen hoe het is als je drie of vijf of misschien wel tien jaar moet wachten:
Ja, da's tegenwoordig toch een redelijke termijn voor mensen die een sociale huurwoning in een grote stad willen? :+
pi_155860969
quote:

[..]

Het minder hebben zit niet per se in geld. Integendeel zou ik zeggen. De politiek vluchteling die ik kende heeft ook geld betaald voor de smokkelaar en liet zijn familie achter. Al zijn zussen hebben minimaal een universitaire opleiding gevolgd en een goede baan, de familie had drie huizen en allerlei plantages. Toch is ie lopend van Irak naar Italië gegaan en van daar uit met een vrachtwagen verder (dat was niet het plan, maar de groep die betaald had voor de vrachtwagen was opgepakt, dus toen mocht zijn groep in de vrachtwagen) om hier tien jaar in een gedeelde caravan te mogen zitten.

Het beeld wat we hebben van vluchtelingen klopt niet altijd.
  zondag 6 september 2015 @ 10:58:46 #245
179075 hugecooll
pi_155860986
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:57 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Het minder hebben zit niet per se in geld. Integendeel zou ik zeggen. De politiek vluchteling die ik kende heeft ook geld betaald voor de smokkelaar en liet zijn familie achter. Al zijn zussen hebben minimaal een universitaire opleiding gevolgd en een goede baan, de familie had drie huizen en allerlei plantages. Toch is ie lopend van Irak naar Italië gegaan en van daar uit met een vrachtwagen verder (dat was niet het plan, maar de groep die betaald had voor de vrachtwagen was opgepakt, dus toen mocht zijn groep in de vrachtwagen) om hier tien jaar in een gedeelde caravan te mogen zitten.

Het beeld wat we hebben van vluchtelingen klopt niet altijd.
Niks mis met een politieke vluchteling. En met een universitaire opleiding nog handig ook. Maar ja, dat is ook een nadeel van asiel aanvragen in een land met een woningtekort.
  zondag 6 september 2015 @ 11:00:17 #246
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_155861005
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:47 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Anyway, punt is natuurlijk dat er een heleboel mensen zijn die het minder hebben, en dat minder varieert dan van een heleboel minder tot maar een beetje minder. Die kan je dan wel allemaal toe willen laten, want we hebben toch genoeg. Maar zo maak je je eigen land dus kapot en ik vind het heel vreemd dat mensen niet zien dat dat wat we nu hebben steeds minder wordt als je het over meer mensen moet verdelen.
Het is niet zo dat ze te kampen hebben met een hongersnood ofzo he? Men wordt daar letterlijk afgeschoten als beesten. Sta je op het verkeerde moment op de verkeerde plek dan is het gewoon bommen en kogels koppen.

Een beetje minder...
Dit, dus.
pi_155861040
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:52 schreef Sheldon. het volgende:

[..]

Maar nu de echte vraag : Wat is jouw sociale positie momenteel, en hoeveel ben jij bereid om in te leveren?
Sindskort modaal, daarvoor benedenmodaal. Geboren in een van de armste wijken van Nederland.

Als ik kan helpen, doe ik dat graag. Ik zou niet weten waarom ik meer recht op luxe heb dan een ander mens. Ik geef sowieso regelmatig aan ontwikkelingsprojecten, verstrek microkredieten en help al een tijdje een stel (financieel en administratief) dat bijna dakloos was. Ik probeer altijd ook te doen waar ik voor sta.
  zondag 6 september 2015 @ 11:03:13 #248
179075 hugecooll
pi_155861056
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 11:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ze te kampen hebben met een hongersnood ofzo he? Men wordt daar letterlijk afgeschoten als beesten. Sta je op het verkeerde moment op de verkeerde plek dan is het gewoon bommen en kogels koppen.

Een beetje minder...
Degenen die rechtstreeks uit Syrië komen, ja. Voor degenen die via andere landen in Europa terechtkomen, geldt dat tuulk niet. Met je hongersnood, afgeschoten als beesten en zo. Niet als je na een halfjaar eens vanuit je appartement in Turkije besluit om naar Griekenland te gaan he
pi_155861062
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:43 schreef IAmdissapoint het volgende:

[ afbeelding ]

_O- de naïviteit!

Uiteindelijk komen al die moslims hier alleen maar naartoe om de boel te vergallen. Tegen dit naïeve trutje zou ik willen zeggen: neem zelf een paar van die Mohammeds in huis, dan kom je er gauw genoeg achter.
  zondag 6 september 2015 @ 11:04:01 #250
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_155861072
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Degenen die rechtstreeks uit Syrië komen, ja. Voor degenen die via andere landen in Europa terechtkomen, geldt dat tuulk niet. Met je hongersnood, afgeschoten als beesten en zo. Niet als je na een halfjaar eens vanuit je appartement in Turkije besluit om naar Griekenland te gaan he
Tot zover het wereldkampioenschap aannames, gaan we nu weer bootjes tellen en het aantal mensen wat erop zit.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')