Nee, het zijn de asielzoekers waarmee de armen hun weinige rijkdom moeten delen.quote:Op zondag 6 september 2015 09:58 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Precies dat laatste. Het zijn niet de asielzoekers die steeds rijker worden.
Ja, laten we het gelijk over die boeg gooienquote:Op zondag 6 september 2015 09:55 schreef Crip het volgende:
[..]
Dus daarom wil je maar die van andere mensen verpesten die het aanzienlijk slechter dan jij hebben? Nee dat is totaal niet hebberig of egocentrisch.
Ja? Dat komt meestal door mensen die eerst met hun eigen domme teksten worden geconfronteerd gaan lopen zaniken over kloonaccounts.quote:Op zondag 6 september 2015 09:57 schreef James_R het volgende:
[..]
Het enige dat gebeurt is dat er nu volledig langs elkaar heen wordt gepraat, wat de inhoud van de discussie niet ten goede komt.
Nee het is gewoon een feit dat je een ''ikke-ikke-ikke'' mentaliteit hebt zoals veel anderen. Zou niet verkeerd zijn om een keer aan anderen te denken want als jij hier al onzeker van bent wat moeten die vluchtelingen dan voelen als ze hun bedrijven, banen achterlaten in een land waar ze zich stabiel voelde. Waar ze blij waren met hun familie maar tegenwoordig 3/4 van de familie al is neergeknald en de vrouwen brutaal worden verkracht en verkocht.quote:Op zondag 6 september 2015 09:59 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, laten we het gelijk over die boeg gooien
Ik constateer dat hebberig wat te kort door de bocht is. Jij verbindt er direct allerlei conclusies aan..
Ja, omdat we toestaan dat de rijken alles voor zichzelf houden. Daar zit het probleem.quote:Op zondag 6 september 2015 09:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, het zijn de asielzoekers waarmee de armen hun weinige rijkdom moeten delen.
52% belasting voor de eerste belastingschijf. De topinkomens, dus.quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ja, omdat we toestaan dat de rijken alles voor zichzelf houden. Daar zit het probleem.
Naja, nee. Het nadeel van een mentaliteit als 'wij zijn rijk, laat ze maar komme' is dat je dat dus niet kan terugdraaien. Ze zijn binnen en daar blijven ze. Je kan wel je grenzen 'sluiten' en ze in kleine mate binnenlaten en zodra wij er weer meer kunnen opvangen, laat je er meer binnen. Andersom werkt dat dus niet. Dat is het nadeel van vrijgevig zijn: gegeven is gegeven.quote:Op zondag 6 september 2015 09:58 schreef Crip het volgende:
[..]
''Kapotgaan'' Overdrijven is ook een vak.
Dus dan kunnen we net zo goed een zwik aan asielzoekers binnenlaten. Beetje vreemde logica wel. Dat probleem 1 er ook is, betekent niet dat je kan proberen om probleem 2 buiten de deur te houden.quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ja, omdat we toestaan dat de rijken alles voor zichzelf houden. Daar zit het probleem.
Da's dus voor de duidelijkheid niet over het hele inkomen hequote:Op zondag 6 september 2015 10:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
52% belasting voor de eerste belastingschijf. De topinkomens, dus.
Alles houden of meer dan de helft moeten afstaan aan belasting? En terecht, overigens.
Nee, maar dan nog is het een flinke hap geld wat gewoon weer in de staatskas komt.quote:Op zondag 6 september 2015 10:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Da's dus voor de duidelijkheid niet over het hele inkomen he
Ja, true. Maar HRA en huurtoeslag gaan ook naar die groep, dus ze krijgen vast genoeg terugquote:Op zondag 6 september 2015 10:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog is het een flinke hap geld wat gewoon weer in de staatskas komt.
Ik heb me niet over mezelf zien schrijvenquote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een feit dat je een ''ikke-ikke-ikke'' mentaliteit hebt zoals veel anderen. Zou niet verkeerd zijn om een keer aan anderen te denken want als jij hier al onzeker van bent wat moeten die vluchtelingen dan voelen als ze hun bedrijven, banen achterlaten in een land waar ze zich stabiel voelde. Waar ze blij waren met hun familie maar tegenwoordig 3/4 van de familie al is neergeknald en de vrouwen brutaal worden verkracht en verkocht.
Ja jij móet echt bang zijn om onzeker te leven in Nederland.
Ik weet niet wie hier nu dom is. Jij denkt jezelf in een sterke discussiepositie te zetten door een overmatig gebruik van beledigende woorden of smileys alsquote:Op zondag 6 september 2015 10:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja? Dat komt meestal door mensen die eerst met hun eigen domme teksten worden geconfronteerd gaan lopen zaniken over kloonaccounts.
Is goed, Hans.quote:Op zondag 6 september 2015 10:13 schreef James_R het volgende:
[..]
Ik weet niet wie hier nu dom is. Jij denkt jezelf in een sterke discussiepositie te zetten door een overmatig gebruik van beledigende woorden of smileys als![]()
![]()
Het zou meer overtuigen wanneer je gewoon met inhoudelijke argumenten zou komen.
Mensen een probleem noemen, dat gaat er bij mij niet in.quote:Op zondag 6 september 2015 10:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, nee. Het nadeel van een mentaliteit als 'wij zijn rijk, laat ze maar komme' is dat je dat dus niet kan terugdraaien. Ze zijn binnen en daar blijven ze. Je kan wel je grenzen 'sluiten' en ze in kleine mate binnenlaten en zodra wij er weer meer kunnen opvangen, laat je er meer binnen. Andersom werkt dat dus niet. Dat is het nadeel van vrijgevig zijn: gegeven is gegeven.
[..]
Dus dan kunnen we net zo goed een zwik aan asielzoekers binnenlaten. Beetje vreemde logica wel. Dat probleem 1 er ook is, betekent niet dat je kan proberen om probleem 2 buiten de deur te houden.
Waar sloeg dit eigenlijk op?quote:Op zondag 6 september 2015 09:55 schreef Crip het volgende:
[..]
Dus daarom wil je maar die van andere mensen verpesten die het aanzienlijk slechter dan jij hebben? Nee dat is totaal niet hebberig of egocentrisch.
Maar als ik vragen mag: waar ligt voor jou de grens wat betreft het inleveren van eigen geluk ten behoeve van vreemdelingen die al dan niet terecht hier hun toekomst komen zoeken?quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een feit dat je een ''ikke-ikke-ikke'' mentaliteit hebt zoals veel anderen. Zou niet verkeerd zijn om een keer aan anderen te denken want als jij hier al onzeker van bent wat moeten die vluchtelingen dan voelen als ze hun bedrijven, banen achterlaten in een land waar ze zich stabiel voelde. Waar ze blij waren met hun familie maar tegenwoordig 3/4 van de familie al is neergeknald en de vrouwen brutaal worden verkracht en verkocht.
Wat zijn dit voor loze kreten? Hoezo hadden 'we' 'het' maar eerder fatsoenlijk moeten regelen?quote:Op zondag 6 september 2015 10:16 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Mensen een probleem noemen, dat gaat er bij mij niet in.
Dat ze druk zetten op bepaalde dingen is waar. Maar dan hadden we het maar eerder fatsoenlijk moeten regelen.
Ja, sommige delen van de wereld zijn wat rijker en toleranter en socialer dan andere. Ik snap ook wel dat dat mensen die het wat minder hebben aantrekt, maar wat is 'daar doen we niet veel aan, integendeel' voor uitspraak?quote:Mensen komen hierheen omdat het ongelijk verdeeld is in de wereld. Daar doen we niet veel aan, integendeel.
Ja, goed. Ik denk ook niet dat veel mensen erop zitten te wachten dat er ineens honderd asielzoekers in hun straat worden gedropt. Dat voor integratie ook mogelijkheden moeten worden geboden, ben ik met je eens. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo iemand asiel aanvraagt en er nog beslist moet worden of hij dat ook krijgt. Dan is het een beetje vreemd om hem 'alvast' in de samenleving te zetten zodat hij een beetje kan integreren voor het geval hij mag blijvenquote:En ook intern kunnen we de situatie beter regelen. Asielzoekers worden nu min of meer geïsoleerd van de samenleving - AZC's zijn vaak ver van de kernen - en mensen worden in een gedeelde kamer of caravan gezet met iemand uit hun eigen land, en dat jarenlang. Als ze dan eindelijk mogen blijven hebben ze weinig mogelijkheden gehad om zich te ontwikkelen - Nederland leren begrijpen of Nederlands leren gaat makkelijker als je ook deel kunt uitmaken van Nederland. Van vijf jaar lang tv kijken in een caravan in een weiland aan de rand van 's-Gravendeel - dat AZC ken ik toevallig goed - wordt niemand leuker of wijzer of goed geïntegreerd.
Dat is in het verleden geprobeerd en we hebben gezien wat er van gekomen is. Mag niet blijven, maar ondertussen te nederlands om terug te gaan.quote:Op zondag 6 september 2015 10:21 schreef hugecooll het volgende:
Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo iemand asiel aanvraagt en er nog beslist moet worden of hij dat ook krijgt. Dan is het een beetje vreemd om hem 'alvast' in de samenleving te zetten zodat hij een beetje kan integreren voor het geval hij mag blijven
Nee jij bent lekker slim, alle vluchtelingen hier naartoe halen en denken dat dit dan voordeel oplevert voor onze maatschappij of zoquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:52 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat is een verzamelclub op FB voor mensen met een gemiddeld IQ van -10. Daar pas jij perfect bij.
Dat zijn nog niet eens de meest lugubere verhalen. Maar goed shit happens op de wereld. Het is maar de vraag of het helpt al die asielzoekers hier heen te halen. Je kan hier moeilijk hele landen binnen halen en allemaal een proces gaan geven. Er zitten daarnaast ook geflipte mensen tussen e.d.quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik vond 'm wel mooiquote:Op zondag 6 september 2015 10:23 schreef Copycat het volgende:
Mensen die het wat minder hebben.
Dat is wel even een understatement van jewelste.
Ze komen ook niet uit één of ander zandhol gekropen? Ook daar kennen ze iPhones en dergelijke, het is niet zo dat wanneer je voor je leven moet vluchten je je iPhone gaat inruilen voor een Nokia 3310.quote:Op zondag 6 september 2015 10:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vond 'm wel mooi
Naja, je moet wel in je achterhoofd houden wat voor mensen het zijn. Het zijn mensen die al in een veilig land waren en doorreizen omdat ze meer willen. Als je een echte vluchteling bent en via de normale procedure in Nederland terechtkomt, dan zal je mij niet horen klagen. Dat is een 'noodzakelijk kwaad'.
Als je alle procedures ontwijkt omdat veiligheid alleen niet genoeg is en je in het beloofde land terecht wil komen om van alle voorzieningen gebruik cq. misbruik te maken, dan zal je mij daar wel over horen klagen.
En als ik 'vluchtelingen' zie lopen met iPhones en zo en lees dat ze met biljetten van 500 euro betalen, dan zijn dat niet eens per se mensen die het wat minder hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |