Wel door deze groep mensen ( particulieren ), en op deze schaal/ manier.quote:Op zondag 6 september 2015 09:39 schreef Crip het volgende:
[..]
Voedselpakketten worden al heel lang verzorgd voor vluchtelingen, is echt niets nieuws hoor.
Klopt mijns inziens, al verwoord je het wat gechargeerd.quote:Op zondag 6 september 2015 09:41 schreef Copycat het volgende:
Het is zo hip om niet tegen de komst van vluchtelingen te zijn.
Een vluchteling aan je arm is de nieuwe gay-friend.
Uh voor Syrië word er al heel lang voor voedselpakketten etc verzorgd? Burgeroorlog is al sinds 2011 bezig en zo lang ik mij kan herinneren werd er al door mensen dekens, tenten etc geregeld en ook door moskeeën.quote:Op zondag 6 september 2015 09:40 schreef James_R het volgende:
[..]
Wel door deze groep mensen ( particulieren ), en op deze schaal/ manier.
Ten eerste: het grootste deel van de opvang gebeurt al in de regio.quote:Op zondag 6 september 2015 01:37 schreef 24Fan het volgende:
Opvangen in de regio waar de culturele verschillen veel kleiner zijn.
Dus jij bent van mening dat er geen verschillen zijn tussen de manier waarop dit destijds gebeurde, en de manier waarop dit nu gebeurt?quote:Op zondag 6 september 2015 09:44 schreef Crip het volgende:
[..]
Uh voor Syrië word er al heel lang voor voedselpakketten etc verzorgd? Burgeroorlog is al sinds 2011 bezig en zo lang ik mij kan herinneren werd er al door mensen dekens, tenten etc geregeld en ook door moskeeën.
Jij wist niet eens 's dat er al sinds de burgeroorlog voor ze word gezorgd maar je weet nu wel dat het compleet anders is?quote:Op zondag 6 september 2015 09:46 schreef James_R het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat er geen verschillen zijn tussen de manier waarop dit destijds gebeurde, en de manier waarop dit nu gebeurt?
In dat geval kan ik je aanraden de berichtgeving nader te bekijken.
Ditquote:Op zondag 6 september 2015 09:47 schreef LadyOracle het volgende:
Het blijft me verbazen: in een van de rijkste landen ter wereld wonen en dan klagen dat alles kut is en je echt niet kunt delen omdat er al zo weinig is. Dan heb je echt geen enkel besef van hoe de rest van de wereld eruit ziet en hoe goed je het hebt.
Dit soort mensen zijn dus waar rijke landen aan kapotgaanquote:Op zondag 6 september 2015 09:47 schreef LadyOracle het volgende:
Het blijft me verbazen: in een van de rijkste landen ter wereld wonen en dan klagen dat alles kut is en je echt niet kunt delen omdat er al zo weinig is. Dan heb je echt geen enkel besef van hoe de rest van de wereld eruit ziet en hoe goed je het hebt.
Waar staat dat ik dit niet wist?quote:Op zondag 6 september 2015 09:48 schreef Crip het volgende:
[..]
Jij wist niet eens 's dat er al sinds de burgeroorlog voor ze word gezorgd maar je weet nu wel dat het compleet anders is? [ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 september 2015 09:49 schreef Crip het volgende:
[..]
Dit
Echt van die hebberige mensen mensen die erg onzeker zijn over hun eigen toekomst., .
Je geeft net zelf aan geen flauw idee te hebben van de schaal en omvang, net zoals de rest van Nederland. Hou anders even op met het dramawijf te spelen, het komt totaal niet over.quote:Op zondag 6 september 2015 09:50 schreef James_R het volgende:
[..]
Waar staat dat ik dit niet wist?
Ik heb het nu over de (mijns inziens) overdreven schaal waarop dit gebeurt, en met name door mensen die er in principe helemaal geen verstand van hebben.
Door Fleur en Bente uit Oud Zuid, die zich zo ruimdenkend opstellen, omdat ze nog nooit iets ergs hebben meegemaakt in hun leven. Die menen wel te weten hoe de wereld in elkaar zit, maar hebben geen idee wat hen mogelijk boven het hoofd hangt de komende jaren. Ik vind het naïef om je zo op te stellen ja.
quote:Op zondag 6 september 2015 09:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je geeft net zelf aan geen flauw idee te hebben van de schaal en omvang, net zoals de rest van Nederland. Hou anders even op met het dramawijf te spelen, het komt totaal niet over.
Je zou het ook om kunnen draaien: misschien hebben veel mensen het wel helemaal niet meer zo goed in Nederland, ondanks dat het één van de rijkste landen ter wereld is. Steeds meer mensen leven in armoede met torenhoge schulden, terwijl de rijken steeds rijker worden.quote:Op zondag 6 september 2015 09:47 schreef LadyOracle het volgende:
Dus daarom wil je maar die van andere mensen verpesten die het aanzienlijk slechter dan jij hebben? Nee dat is totaal niet hebberig of egocentrisch.quote:
En de rijken op hun beurt moord en brand schreeuwen dat ze 51% van hun inkomen aan belasting moeten afgeven. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee.quote:Op zondag 6 september 2015 09:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je zou het ook om kunnen draaien: misschien hebben veel mensen het wel helemaal niet meer zo goed in Nederland, ondanks dat het één van de rijkste landen ter wereld is. Steeds meer mensen leven in armoede met torenhoge schulden, terwijl de rijken steeds rijker worden.
Oh echt? En ik maar denken dat het lag aan bankiers die te veel risico hadden genomen en daar van rechtse regeringen alle ruimte voor kregen, of door de rechtse EU Commissie die maatregelen afdwingt waar de economie juist slechter van wordt. Maar blijkbaar heb ik me vergist. Dat mijn huis 30.000 euro minder waard is, komt blijkbaar omdat er iemand uit een oorlogsland op een bootje is geklommen.quote:Op zondag 6 september 2015 09:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dit soort mensen zijn dus waar rijke landen aan kapotgaan
quote:Op zondag 6 september 2015 09:52 schreef James_R het volgende:
[..]
Je reageert wel erg vaak in topics van Crip overigens, niet toevallig een kloon account?
Nee, dat schrijf ik op jouw contoquote:Op zondag 6 september 2015 09:56 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Oh echt? En ik maar denken dat het lag aan bankiers die te veel risico hadden genomen en daar van rechtse regeringen alle ruimte voor kregen, of door de rechtse EU Commissie die maatregelen afdwingt waar de economie juist slechter van wordt. Maar blijkbaar heb ik me vergist. Dat mijn huis 30.000 euro minder waard is, komt blijkbaar omdat er iemand uit een oorlogsland op een bootje is geklommen.
Hoezo heb ik niets meer te zeggen?quote:Op zondag 6 september 2015 09:56 schreef Crip het volgende:
[..]Wat, dit is de eerste keer dat ik buitendam in zelfde topic als ik zie.
Moeilijk he als je niets meer te zeggen hebt
''Kapotgaan'' Overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 6 september 2015 09:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dit soort mensen zijn dus waar rijke landen aan kapotgaan
Precies dat laatste. Het zijn niet de asielzoekers die steeds rijker worden.quote:Op zondag 6 september 2015 09:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je zou het ook om kunnen draaien: misschien hebben veel mensen het wel helemaal niet meer zo goed in Nederland, ondanks dat het één van de rijkste landen ter wereld is. Steeds meer mensen leven in armoede met torenhoge schulden, terwijl de rijken steeds rijker worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |