Ik denk dat jij hebt gewonnenquote:Op zondag 6 september 2015 11:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tot zover het wereldkampioenschap aannames, gaan we nu weer bootjes tellen en het aantal mensen wat erop zit.
Gelukkig zitten er ook een hoop Christenen tussen, dat zijn juist de mensen die het hardst moeten rennen voor IS.quote:Op zondag 6 september 2015 11:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]de naïviteit!
Uiteindelijk komen al die moslims hier alleen maar naartoe om de boel te vergallen. Tegen dit naïeve trutje zou ik willen zeggen: neem zelf een paar van die Mohammeds in huis, dan kom je er gauw genoeg achter.
Welnee. Het zijn merendeels moslims, die hier de boel komen verzieken, zoals ze dat al jaren doen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gelukkig zitten er ook een hoop Christenen tussen, dat zijn juist de mensen die het hardst moeten rennen voor IS.
Met dergelijke vormen van humanitaire hulp is bijna elke Nederlander inmiddels wel vertrouwd. Gewoon even wat flappen over de schutting gooien, en daarmee heb je wel weer aan je sociale verplichting voldaan.quote:Op zondag 6 september 2015 11:02 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Sindskort modaal, daarvoor benedenmodaal. Geboren in een van de armste wijken van Nederland.
Als ik kan helpen, doe ik dat graag. Ik zou niet weten waarom ik meer recht op luxe heb dan een ander mens. Ik geef sowieso regelmatig aan ontwikkelingsprojecten, verstrek microkredieten en help al een tijdje een stel (financieel en administratief) dat bijna dakloos was. Ik probeer altijd ook te doen waar ik voor sta.
Ach gut, weer zo'n figuur die derde generatie allochtonen probeert te vergelijken met oorlogsvluchtelingen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Welnee. Het zijn merendeels moslims, die hier de boel komen verzieken, zoals ze dat al jaren doen.
Hoe wereldvreemd kun je zijn?quote:Op zondag 6 september 2015 11:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]de naïviteit!
Uiteindelijk komen al die moslims hier alleen maar naartoe om de boel te vergallen. Tegen dit naïeve trutje zou ik willen zeggen: neem zelf een paar van die Mohammeds in huis, dan kom je er gauw genoeg achter.
Jij weet evenmin hoe de toekomst zal lopen. Net zo min als er redenen zijn om aan te nemen dat ze voor problemen gaan zorgen, zijn er redenen om aan te nemen dat ze dit niet zullen gaan doen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach gut, weer zo'n figuur die derde generatie allochtonen probeert te vergelijken met oorlogsvluchtelingen.
De intense domheid heeft iets aandoenlijks.
Best wel flauw om mensen hier een schuldgevoel aan te praten, zodat de ander in jou ogen alleen maar verkeerd doet, want we moeten toch al deze mensen die neergeknald en verkracht worden hier massaal binnenhalen?! Hetzelfde verhaal met die foto van dat jongetje. Alleen maar bedoeld om Westerse mensen een schuldgevoel aan te praten, zodat wij ons schuldig moeten gaan voelen voor de situatie in Syrië.quote:Op zondag 6 september 2015 10:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een feit dat je een ''ikke-ikke-ikke'' mentaliteit hebt zoals veel anderen. Zou niet verkeerd zijn om een keer aan anderen te denken want als jij hier al onzeker van bent wat moeten die vluchtelingen dan voelen als ze hun bedrijven, banen achterlaten in een land waar ze zich stabiel voelde. Waar ze blij waren met hun familie maar tegenwoordig 3/4 van de familie al is neergeknald en de vrouwen brutaal worden verkracht en verkocht.
Ja jij móet echt bang zijn om onzeker te leven in Nederland.
Het is niet bepaald zo dat de west europese / islamitische samenleving tot op heden een onverdeeld succes is gebleken.quote:Op zondag 6 september 2015 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe wereldvreemd kun je zijn?
Ja hoor, die mensen komen echt duizenden kilometers gevlucht, laten familie en huis en haard achter, alleen zodat ze hier de troll kunnen komen uithangen.
De meeste moslims zijn gewoon mensen die op zoek zijn naar een veilig en prettig leven voor zichzelf en hun vrouw en kinderen en die iets van hun leven willen maken net als jij en ik. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
Er is geen woningtekort. Er is leegstand van panden (kantoor + onverkoopbare koopwoningen) icm sloop en verkoop van sociale huur en bouw van te dure woningen die ze amper verkocht krijgen. Het is een bewuste keuze van gemeenten om dit beleid te voeren.quote:Op zondag 6 september 2015 10:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Niks mis met een politieke vluchteling. En met een universitaire opleiding nog handig ook. Maar ja, dat is ook een nadeel van asiel aanvragen in een land met een woningtekort.
Ik ontken niet dat er problemen zijn met de integratie van allochtonen (overigens betreft ook dat maar een klein deel van de totale populatie niet-westerse allochtonen), maar dat is een andere groep dan de stroom vluchtelingen momenteel, en niet vergelijkbaar (en nee, omdat het overwegend moslims zijn kun je ze niet op één grote hoop gooien).quote:Op zondag 6 september 2015 11:12 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Het is niet bepaald zo dat de west europese / islamitische samenleving tot op heden een onverdeeld succes is gebleken.
Enkele -misschien wat voorbarige- aannames komen ook niet geheel uit de lucht vallen.
"Je moet in aanmerking komen".quote:Op zondag 6 september 2015 11:13 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Er is geen woningtekort. Er is leegstand van panden (kantoor + onverkoopbare koopwoningen) icm sloop en verkoop van sociale huur en bouw van te dure woningen die ze amper verkocht krijgen. Het is een bewuste keuze van gemeenten om dit beleid te voeren.
Ik woon in Rotterdam en heb in twee jaar tijd twee keer een nieuw huis moeten zoeken en binnen enkele weken gevonden (respectievelijk 389 en 625 euro). Er is dus wel woonruimte. Je moet het alleen weten te vinden en in aanmerking komen. Als je een uitkering hebt of door omstandigheden minder flexibel bent, wordt het al gauw lastig, maar dat is precies wat de gemeente wil (Rotterdamwet).
Dat kun je vluchtelingen niet kwalijk nemen.
Racist.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:52 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat is een verzamelclub op FB voor mensen met een gemiddeld IQ van -10. Daar pas jij perfect bij.
Een hoop blabla heb je wel. Holle woorden, niks concreets, zoals gebruikelijk.quote:Op zondag 6 september 2015 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er problemen zijn met de integratie van allochtonen (overigens betreft ook dat maar een klein deel van de totale populatie niet-westerse allochtonen), maar dat is een andere groep dan de stroom vluchtelingen momenteel, en niet vergelijkbaar (en nee, omdat het overwegend moslims zijn kun je ze niet op één grote hoop gooien).
Bovendien ga je er dan vanuit dat de overheid en samenleving niets geleerd zou hebben van de falende integratie de 40 jaar hiervoor. Met een andere aanpak kun je veel problemen al voorkomen. Dat hoeft geen bezwaar te zijn voor het opvangen van een deel van de vluchtelingenstroom.
Sterk inhoudelijk argument hoor.quote:Op zondag 6 september 2015 11:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een hoop blabla heb je wel. Holle woorden, niks concreets, zoals gebruikelijk.
Het feit dat er nu ervaring is met integratieproblematiek uit het verleden, betekent niet dat grote problemen in de toekomst zijn uit te sluiten of de kans daarop is geslonken.quote:Op zondag 6 september 2015 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er problemen zijn met de integratie van allochtonen (overigens betreft ook dat maar een klein deel van de totale populatie niet-westerse allochtonen), maar dat is een andere groep dan de stroom vluchtelingen momenteel, en niet vergelijkbaar (en nee, omdat het overwegend moslims zijn kun je ze niet op één grote hoop gooien).
Bovendien ga je er dan vanuit dat de overheid en samenleving niets geleerd zou hebben van de falende integratie de 40 jaar hiervoor. Met een andere aanpak kun je veel problemen al voorkomen. Dat hoeft geen bezwaar te zijn voor het opvangen van een deel van de vluchtelingenstroom.
Een moslim is een moslim. Dat je er allerlei andere kenmerken meent te moeten bijhalen, die er totaal niet toe doen, getuigt juist van een intense domheid.quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach gut, weer zo'n figuur die derde generatie allochtonen probeert te vergelijken met oorlogsvluchtelingen.
De intense domheid heeft iets aandoenlijks.
Je hebt je feiten niet op orde. Eind jaren 80 is er geen grote instroom van migranten geweest. Als die er al is geweest dan is dat in de jaren 60 en 70 geweest.quote:Op zondag 6 september 2015 11:18 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Het feit dat er nu ervaring is met integratieproblematiek uit het verleden, betekent niet dat grote problemen in de toekomst zijn uit te sluiten.
A contrario zou je namelijk ook kunnen concluderen dat we de relatief goed georganiseerde en gestage instroom van migranten eind jaren '80 al niet eens goed hebben kunnen bolwerken, dus laat staan dat we deze onverwachte vloedgolf in de komende decennia naar rustig vaarwater kunnen loodsen.
Net zozeer als de migranten op zoek zijn naar geluk, streven veel Nederlanders naar het behoud van dit geluk.quote:Op zondag 6 september 2015 11:21 schreef I-care het volgende:
Laat we onszelf vooral niet teveel meeslepen door emoties.. Blijf menselijk zou ik zeggen.
We zijn allemaal hetzelfde namelijk. Op zoek naar veiligheid en een mooi leven. Zodra we gaan ontmenselijken door mee te gaan in de hetze dan de kans op toenadering en medeleven snel weg..
Lekker in collectieven blijven denken. Anders is het natuurlijk ook niet meer te behappen voor je.quote:Op zondag 6 september 2015 11:19 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een moslim is een moslim. Dat je er allerlei andere kenmerken meent te moeten bijhalen, die er totaal niet toe doen, getuigt juist van een intense domheid.
Je hebt het duidelijk nog steeds niet begrepen. Maar dat komt nog wel.
Zeg ik dat? Volgens mij niet.quote:Op zondag 6 september 2015 11:09 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Met dergelijke vormen van humanitaire hulp is bijna elke Nederlander inmiddels wel vertrouwd. Gewoon even wat flappen over de schutting gooien, en daarmee heb je wel weer aan je sociale verplichting voldaan.
Als we weten dat er meer mensen komen en we bereiden ons daar niet op voor door te zorgen voor voldoende woningen of genoeg leraren, is dat onze fout en niet hun schuld.quote:Nee ik bedoel, wat als de migrantenstroom straks écht invloed gaat hebben op je eigen leven of het leven van dierbaren. Je moet bijvoorbeeld 5 jaar langer wachten op een sociale huurwoning, de klas van je kind wordt in omvang verdubbeld, er ontstaat een leerkrachtentekort waardoor de ontwikkeling van je kind in gevaar komt, of deze groep vluchtelingen blijkt zich, net als een groot deel van hun voorgangers uit de jaren 80, niet zo goed aan te passen als aanvankelijk gedacht, en je kind groeit op in een Nederland met nog veel meer spanningen dan nu het geval is..
Er kan ook een atoombom op mijn hoofd vallen. Of een epidemie uitbreken. Of oorlog komen. Of een natuurramp die heel Nederland wegvaagt. Je kan je hele leven in de angstkramp zitten of gewoon blij zijn met wat je hebt en ervan genieten dat te delen.quote:Nu is het misschien nog ver gezocht, maar het zou in de toekomst best realiteit kunnen worden.
Sterk argument.quote:Op zondag 6 september 2015 11:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
"Je moet in aanmerking komen".
Voor krakers is er genoeg ruimte ja
De bij ons allemaal bekende Rotterdamwet.quote:Op zondag 6 september 2015 11:38 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Sterk argument.![]()
Op die manier valt er niet echt te discussiëren. Zoals er al bij stond, ik doelde op de Rotterdamwet.
Heb je überhaupt enige idee van de groep mensen die hier op af dreigt te komen? We zijn maar met 17 miljoen mensen, en als het daadwerkelijk de proporties gaat aannemen die hier en daar worden gesuggereerd, zakken we door onze enkels heen straks.quote:Op zondag 6 september 2015 11:37 schreef LadyOracle het volgende:
Als we weten dat er meer mensen komen en we bereiden ons daar niet op voor door te zorgen voor voldoende woningen of genoeg leraren, is dat onze fout en niet hun schuld.
Al sinds ik me kan herinneren wordt er geklaagd over integratie en hoe vreselijk alles tegenwoordig is. Ik kom uit een sociaal-economisch zwakke buurt. Een buurt die in de jaren tachtig al sterk 'verkleurd' was. En ik leef nog steeds hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |