Ah, dus omdat jij in een "verkleurde" buurt woont en je nog steeds leeft, betekent dat dat er geen integratieproblemen zijn. Zo worden discussies wel heel makkelijk.quote:Op zondag 6 september 2015 11:37 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Al sinds ik me kan herinneren wordt er geklaagd over integratie en hoe vreselijk alles tegenwoordig is. Ik kom uit een sociaal-economisch zwakke buurt. Een buurt die in de jaren tachtig al sterk 'verkleurd' was. En ik leef nog steeds hoor.
Een kantoor is een nog niet voor woningen geschikt gebouw. En sloop gebeurt ook om ruimte te maken voor mooiere huizen en de armen weg te jagen, niet omdat er iets mis is met de huizen wat niet opgelost kan worden.quote:Op zondag 6 september 2015 11:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De bij ons allemaal bekende Rotterdamwet.
En tuulk is dat wel een sterk argument. Je zegt zelf: "Er is geen woningtekort. Er is leegstand van panden (kantoor + onverkoopbare koopwoningen) icm sloop en verkoop van sociale huur en bouw van te dure woningen die ze amper verkocht krijgen.
Een kantoorpand is geen voor woning ingericht gebouw, een gebouw dat gesloopt moet worden natuurlijk ook niet. Verkoop van sociale huur is wat over te zeggen, maar 'bouw van te dure woningen' vind ik dan weer wat matig. Je kan maar moeilijk alleen voor asielzoekers huizen bouwen he.
Als jij mensen vergelijkt met giftige pakken melk, hebben wij een andere visie op mensen.quote:Op zondag 6 september 2015 11:58 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ah, dus omdat jij in een "verkleurde" buurt woont en je nog steeds leeft, betekent dat dat er geen integratieproblemen zijn. Zo worden discussies wel heel makkelijk.![]()
Stel dat er een probleem is met melk. 99 van de 100 pakken melk zijn giftig. Ik ga naar de winkel en koop toevallig een pak melk dat niet giftig is. Volgens jouw analogie zou er dan geen problemen zijn met de melk, want ik heb toch geen giftige melk gekocht?
Ja nee, jij hebt allemaal mooie ideeën: een nog niet voor bewoning geschikt gebouwquote:Op zondag 6 september 2015 14:31 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Een kantoor is een nog niet voor woningen geschikt gebouw. En sloop gebeurt ook om ruimte te maken voor mooiere huizen en de armen weg te jagen, niet omdat er iets mis is met de huizen wat niet opgelost kan worden.
Betaalbare woningen bouwen is iets anders dan bouwen voor asielzoekers. Je trekt het in uitersten om de discussie te winnen, maar het verzwakt je punt alleen maar.
Als single met modaal inkomen heb ik ook geen behoefte aan dure grote koopwoningen. Ik ken bijna niemand van mijn leeftijd die dat heeft of wil.
Dooddoener ditquote:Op zondag 6 september 2015 14:33 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Als jij mensen vergelijkt met giftige pakken melk, hebben wij een andere visie op mensen.
Lastig, hè, dat abstract denken.quote:Op zondag 6 september 2015 14:33 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Als jij mensen vergelijkt met giftige pakken melk, hebben wij een andere visie op mensen.
Ik ontken geen problemen als je veel verschillende mensen bij elmar zet, ik ontken alleen dat die problemen nieuw zijn of je hele leven verpesten.
Ja en hij komt naar Nederland toe.quote:Op zondag 6 september 2015 14:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Is dit echt?:
http://i.imgur.com/faQVRak.jpg
http://midco.net/news/rea(...)__fleeing_govt_an-apquote:The eastern Greek island is the first milestone on an odyssey that he hopes will end in The Netherlands, where a successful asylum application would allow his family to join him legally — without having to follow the same arduous path.
gezellig... is daar niks aan te doen dan?quote:Op zondag 6 september 2015 15:30 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja en hij komt naar Nederland toe.
[..]
http://midco.net/news/rea(...)__fleeing_govt_an-ap
Het feit dat jij nu opeens de nadruk gaat leggen op het feit dat hij pakken melk als voorbeeld gebruikt, in plaats van inhoudelijk op zijn reactie in te gaan, geeft al aan dat je kennelijk niet in staat bent een weerwoord te geven.quote:Op zondag 6 september 2015 14:33 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik ontken geen problemen als je veel verschillende mensen bij elmar zet, ik ontken alleen dat die problemen nieuw zijn of je hele leven verpesten.
Je kunt het vrij eenvoudig omdraaien. Aangezien je een keer een bedorven pak melk hebt gevonden, betekent dat niet dat alle zuivel giftig is. Dit soort simpele generalisaties helpen nooit in een discussie.quote:Op zondag 6 september 2015 15:38 schreef James_R het volgende:
[..]
Het feit dat jij nu opeens de nadruk gaat leggen op het feit dat hij pakken melk als voorbeeld gebruikt, in plaats van inhoudelijk op zijn reactie in te gaan, geeft al aan dat je kennelijk niet in staat bent een weerwoord te geven.
Het is direct duidelijk namelijk dat hij de vluchtelingen niet op waarde of indentiteit vergelijkt met pakken melk, maar de achterliggende boodschap in een versimpelde vorm wil uitdragen.
Feit blijft dat we meer dan zat problemen hebben gehad met mensen uit die regionen. Dat is wat hij er mee probeert aan te geven.quote:Op zondag 6 september 2015 17:09 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Je kunt het vrij eenvoudig omdraaien. Aangezien je een keer een bedorven pak melk hebt gevonden, betekent dat niet dat alle zuivel giftig is. Dit soort simpele generalisaties helpen nooit in een discussie.
Wat zou je daar aan willen doen? Op basis waarvan zou die man geen asiel aan mogen vragen?quote:Op zondag 6 september 2015 15:31 schreef FANN het volgende:
[..]
gezellig... is daar niks aan te doen dan?
Het helpt om het probleem in een abstracte vorm te gieten. Het is dan aan de ander om een tegenargument aan te geven. Ik ben het er mee eens dat het in sommige situaties niet echt helpt, maar in situaties als deze wel, naar mijn mening. Mijn reactie was eigenlijk een reactie op de generalisatie van LadyOracle. Ze gaf aan dat ze geen problemen met niet -Westerse allochtonen ervaart en dat dat dus maar voor iedereen zou gelden.quote:Op zondag 6 september 2015 17:09 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Je kunt het vrij eenvoudig omdraaien. Aangezien je een keer een bedorven pak melk hebt gevonden, betekent dat niet dat alle zuivel giftig is. Dit soort simpele generalisaties helpen nooit in een discussie.
Wat is hiervan jouw onderbouwing?quote:Op zondag 6 september 2015 17:15 schreef James_R het volgende:
[..]
Naar verhouding zijn er meer waar je niks aan hebt, dan die goed meedraaien in de maatschappij.
We kunnen er kort over zijn: ja allochtonen gaan vaker in de fout dan autochtonen. Veel vaker zelfs. In 2012 werden in Nederland 197.140 mensen aangehouden door de politie, omdat ze verdacht werden van een misdrijf (bron: CBS, definitieve cijfers over 2013 zijn nog niet beschikbaar). Daarvan waren er 89.100, oftewel 45 procent, allochtoon (mensen van wie minstens één ouder in het buitenland is geboren) terwijl alle allochtonen samen slechts 21 procent van onze bevolking vormen. De oververtegenwoordiging wordt nog duidelijker als je kijkt naar het aantal verdachten per 10.000 inwoners. Autochtonen zijn goed voor 88 verdachten op elke 10.000 mensen, allochtonen voor 232quote:Op zondag 6 september 2015 18:30 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Wat is hiervan jouw onderbouwing?
Daarnaast komt het enigszins benepen op mij over om het opvangen van vluchtelingen alleen te bezien vanuit jouw eigen belangen. Het feit is dat deze mensen zonder hulp zouden omkomen op zee of in een oorlog. Het lijkt mij dat je als mens een morele plicht hebt om alles te doen wat in jouw macht ligt om dat te voorkomen. Aangezien deze regio in grote mate is gedestabiliseerd door de inval van Westerse troepen in Irak, vind ik dat we daar ook nog een extra verantwoordelijkheid hebben om te werken aan een duurzame oplossing.
In hoeverre was er bij een aanhouding daadwerkelijk sprake van een misdrijf? Is dit percentage hetzelfde voor autochtone Nederlanders?quote:Op zondag 6 september 2015 18:52 schreef James_R het volgende:
[..]
We kunnen er kort over zijn: ja allochtonen gaan vaker in de fout dan autochtonen. Veel vaker zelfs. In 2012 werden in Nederland 197.140 mensen aangehouden door de politie, omdat ze verdacht werden van een misdrijf (bron: CBS, definitieve cijfers over 2013 zijn nog niet beschikbaar). Daarvan waren er 89.100, oftewel 45 procent, allochtoon (mensen van wie minstens één ouder in het buitenland is geboren) terwijl alle allochtonen samen slechts 21 procent van onze bevolking vormen. De oververtegenwoordiging wordt nog duidelijker als je kijkt naar het aantal verdachten per 10.000 inwoners. Autochtonen zijn goed voor 88 verdachten op elke 10.000 mensen, allochtonen voor 232
Als de opvang in de regio goed geregeld zou zijn zouden ze niet de gevaarlijke oversteek over zee te hoeven maken. Waarom worden ze bijvoorbeeld niet in andere Islamitische landen in de regio opgevangen? Waarom moeten ze allemaal duizenden kilometers afreizen naar West-Europa? Waar is dat goed voor? Dat we natuurlijk wat moeten opvangen is logisch. Maar om zo massaal naar West-Europa af te reizen, vraag ik me sterk af...quote:Op zondag 6 september 2015 18:30 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Wat is hiervan jouw onderbouwing?
Daarnaast komt het enigszins benepen op mij over om het opvangen van vluchtelingen alleen te bezien vanuit jouw eigen belangen. Het feit is dat deze mensen zonder hulp zouden omkomen op zee of in een oorlog. Het lijkt mij dat je als mens een morele plicht hebt om alles te doen wat in jouw macht ligt om dat te voorkomen. Aangezien deze regio in grote mate is gedestabiliseerd door de inval van Westerse troepen in Irak, vind ik dat we daar ook nog een extra verantwoordelijkheid hebben om te werken aan een duurzame oplossing.
95% van de Syrische vluchtelingen wordt in de regio opgevangen. Een van die landen is Jordanië dat 6 miljoen inwoners heeft en nu onderdak biedt aan 1,5 miljoen vluchtelingen. Zij leven echter onder barre omstandigheden, omdat andere landen tot nu toe maar mondjesmaat hulp hebben toegezegd. Het is dus niet gek dat mensen op zoek gaan naar een waardig bestaan. Dit zijn vooral de rijkere en hogeropgeleide vluchtelingen die een smokkelaar kunnen betalen.quote:Op zondag 6 september 2015 19:00 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Als de opvang in de regio goed geregeld zou zijn zouden ze niet de gevaarlijke oversteek over zee te hoeven maken. Waarom worden ze bijvoorbeeld niet in andere Islamitische landen in de regio opgevangen? Waarom moeten ze allemaal duizenden kilometers afreizen naar West-Europa? Waar is dat goed voor? Dat we natuurlijk wat moeten opvangen is logisch. Maar om zo massaal naar West-Europa af te reizen, vraag ik me sterk af...
Daarnaast is de werkelijke dader hier de IS. Dus om onszelf een schuldgevoel aan te praten en de Westerse bevolking weer op te zadelen met een groep migranten die cultureel sterk van ons afwijken en net als James_R zegt een grotere gevoeligheid heeft voor criminaliteit lijkt me niet handig.
Mijn mening is dat we met het Westen massaal geld en praktische hulp moeten geven aan de regio en niet duizenden kilometers verderop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |