Nee, crashdieet ben ik zeker niet van plan. Dat zit er idd zo weer aan. Heb sowieso niet zo'n zin om op een of ander raar rantsoen te gaan zitten haha.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:35 schreef Ceviche het volgende:
Minder eten, sporten.
Tien kilo in 5 weken is onrealistisch. 5 zou je nog wel kunnen redden als je echt heel hard aan de bak gaat, maar vaak wordt dat een crashdieet en zit dat er zo weer aan.
Thanks, daar ga ik even voor kijken!quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:35 schreef Ceviche het volgende:
e kunt op voedingscentrum precies bijhouden wat je eet en hoeveel calorieen dat zijn. Zo kun je snel zien wat het meeste kcal oplevert maar bijvoorbeeld niet goed vult (bijvoorbeeld alcohol).
Waarom heb je het dan over 10 kilo in 5 weken?quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:41 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nee, crashdieet ben ik zeker niet van plan.
Bij een crashdieet denk ik meer aan 10 kilo in 3 weken en dat soort dingen. Ik dacht dat 2 kilo in een week afvallen nog wel haalbaar was misschien. Maar goed, dat is niet het geval dus? Okee, dan doen we er wat langer over...vind een streven van 5 kilo in 5 weken ook wel goed hoor.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:44 schreef Ludd het volgende:
Waarom heb je het dan over 10 kilo in 5 weken?
Ja, dat gaat wel op in één avond. Dat dus zo'n 3 dagen per week. Soms wel eens doordeweeks ook. Ik weet dat het redelijk fors is. Daar is volgens mij ook wel winst te behalen ja.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:44 schreef Dagonet het volgende:
Een fles wijn en twee blikken bier per weekend of elke dag, vier dagen lang?
Want in het laatste geval, kap daar eens mee.
Heb er niet zoveel verstand van verder (ik eet nooit brood dus heb dat ook nooit opgezocht). Maar drie plakken kun je beter 1 van maken (die twee plakken vullen sowieso niet), suiker over de pindakaas weglaten, dat soort dingen. Ik zou kijken naar andere voedselgroepen die brood kunnen vervangen (rijst bijvoorbeeld) want ik krijg het idee dat brood je niet echt vultquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:41 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nee, crashdieet ben ik zeker niet van plan. Dat zit er idd zo weer aan. Heb sowieso niet zo'n zin om op een of ander raar rantsoen te gaan zitten haha.
[..]
Thanks, daar ga ik even voor kijken!
Wat voor broodbeleg raad jij aan dan?
Ik denk dat ik daar idd wel wat ik kan/moet minderen.
Is nog steeds aanpoten hoor (ervan uitgaande dat je niet obese bentquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:48 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Bij een crashdieet denk ik meer aan 10 kilo in 3 weken en dat soort dingen. Ik dacht dat 2 kilo in een week afvallen nog wel haalbaar was misschien. Maar goed, dat is niet het geval dus? Okee, dan doen we er wat langer over...vind een streven van 5 kilo in 5 weken ook wel goed hoor.
Verdiep je eerst eens in hoe afvallen werkt, want anders behoud je geen resultaat op lange termijn.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:48 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Bij een crashdieet denk ik meer aan 10 kilo in 3 weken en dat soort dingen. Ik dacht dat 2 kilo in een week afvallen nog wel haalbaar was misschien. Maar goed, dat is niet het geval dus? Okee, dan doen we er wat langer over...vind een streven van 5 kilo in 5 weken ook wel goed hoor.
Nou ik heb ongeveer 11 kilo overgewicht. Dus dat moet er eigenlijk gewoon vanaf. Wil weer gewoon op een gezond gewicht komen. Eigenlijk wil ik een beetje in het midden terecht komen van het gezonde spectrum. Dus eigenlijk mag er in totaal 20 kilo af. Maar goed, eerst maar eens effe gewoon uit de overgewicht zone terecht komenquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:52 schreef marcb1974 het volgende:
10 kilo in 5 weken kan prima hoor. Het ligt er alleen wel aan hoeveel te zwaar je bent. Is het alleen die 10 kilo kan het weer niet. Moeten er na die 10 nog 50 af kan het wel.
Maar hoe doe je dat dan met rijst? Rijst eet ik eigenlijk alleen tijdens het avondmaal meestal. Kan toch moeilijk meerdere keren per dag rijst staan gaan koken, of wel?quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:52 schreef Ceviche het volgende:
Ik zou kijken naar andere voedselgroepen die brood kunnen vervangen (rijst bijvoorbeeld) want ik krijg het idee dat brood je niet echt vult
Gewoon extra klaarmaken en de volgende dag opwarmen in de magnetronquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:02 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan met rijst? Rijst eet ik eigenlijk alleen tijdens het avondmaal meestal. Kan toch moeilijk meerdere keren per dag rijst staan gaan koken, of wel?
Dat lijkt me idd dan niet echt een optie. Dus dat doel stel ik inderdaad maar bij. 1 kilo per week of zo verliezen moet ik dan maar genoegen mee nemen. Heeft niet veel zin als het er idd binnen de korste keren er weer aan zit.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:55 schreef Ludd het volgende:
Verdiep je eerst eens in hoe afvallen werkt, want anders behoud je geen resultaat op lange termijn.
10 kilo verliezen kan je in een week doen. Dat doen sporters die in een bepaalde gewichtsklasse uit moeten komen ook. Dat is dan echter vooral door het afdrijven van vochten, door je uit te drogen. Dat zit er een dag na de weigh in weer bij.
Ik denk dat jij 10 kilo vet wil verliezen.
Om 1 kilo vet te verliezen moet je 7000 kcal meer verbranden dan dat je binnen krijgt.
Voor 2 kilo in de week, moet je dus elke dag 2000 kcal minder eten dan dat je verbruikt. Hoe dacht je dat te gaan doen zonder crashdieet?
Je kunt gewoon de inhoud van bijvoorbeeld twee pakken koken, dat afwegen en in aparte bakjes doen, per maaltijd een vaste hoeveelheid ofzo.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:02 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan met rijst? Rijst eet ik eigenlijk alleen tijdens het avondmaal meestal. Kan toch moeilijk meerdere keren per dag rijst staan gaan koken, of wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beste is wel om gewoon je levensstijl aan te passen i.p.v. diëten.
Volgens mij verbrandt je dan nog geen 200 kcal, maar ik zal het even opzoeken.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd dan niet echt een optie. Dus dat doel stel ik inderdaad maar bij. 1 kilo per week of zo verliezen moet ik dan maar genoegen mee nemen. Heeft niet veel zin als het er idd binnen de korste keren er weer aan zit.
Meer calorieën verbranden dan je inneemt klinkt ook niet eenvoudig trouwens. Wat verbrand je van een uurtje hardlopen? 800 calorieën of zo? En wat verbrand je met de gewone dagelijkse activiteiten? Daar kom je nooit aan zou je haast zeggen...
800 kcal zou kunnen ja, afhankelijk van je gewicht/spiermassa. Als je 1000 kcal per dag minder binnenkrijgt dan dat je verbrandt verlies je ongeveer 1 kilo per week,quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd dan niet echt een optie. Dus dat doel stel ik inderdaad maar bij. 1 kilo per week of zo verliezen moet ik dan maar genoegen mee nemen. Heeft niet veel zin als het er idd binnen de korste keren er weer aan zit.
Meer calorieën verbranden dan je inneemt klinkt ook niet eenvoudig trouwens. Wat verbrand je van een uurtje hardlopen? 800 calorieën of zo? En wat verbrand je met de gewone dagelijkse activiteiten? Daar kom je nooit aan zou je haast zeggen...
Hier kom je denk ik wel een heel eind mee.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:17 schreef Dagonet het volgende:
Begin dus eerst maar met:
Minderen van je alcoholinname. Drie flessen wijn per week is overdadig, zeker als je niet beweegt.
Schrap de suiker van je pindakaas, quick win, waarom zou je dat doen ook? Gooi er desnoods wat komkommer op ofzo.
Eet 's avonds wat later zodat je laat op de avond niet weer trek krijgt.
Eet betere kwaliteit brood, eet meer groente, eet minder aardappels.
Dat is allemaal prima te halen en je houdt nog geld over ook.
Het is wel een beetje natte vingerwerk. Beter download je een kant en klaar excel bestandje, waar je in kan vullen wat je per dag eet. Dan heb je daar een beetje zicht op, en leer je misschien ook betere keuzes te maken.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:18 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hier kom je denk ik wel een heel eind mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |