lekker relevantquote:Op zondag 6 september 2015 00:03 schreef Puntenjager het volgende:
Ik ben overigens zelf een buitenlander
Niet elke dag, maar dat klopt. Alleen waarom zou je dan niet uit de staatsruif mogen etenquote:Op zondag 6 september 2015 00:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja? Dacht dat jij 3000 euro per dag binnenhaalde.
Waarom zou een vluchteling dan niet mogen profiteren?quote:Op zondag 6 september 2015 00:04 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Niet elke dat, maar dat klopt. Alleen waarom zou je dan niet uit de staatsruif mogen eten
Ja, hallowww, zoveel is er nou ook weer nietquote:Op zondag 6 september 2015 00:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waarom zou een vluchteling dan niet mogen profiteren?
Wie zegt dat we iedereen op moeten vangen?quote:Op zondag 6 september 2015 00:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, hallowww, zoveel is er nou ook weer niet![]()
Eigenlijk is dat serieus. Wij kunnen hier niet iedereen op de wereld die het slechter heeft dan wij opvangen. Alleen die simpele logica is linksdragende mensen op de eoa manier niet gegeven .
Klopt... en voor rechtsdragende mensen bestaan hulpbehoevenden sowieso niet.. allemaal uitvreters.quote:Op zondag 6 september 2015 00:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, hallowww, zoveel is er nou ook weer niet![]()
Eigenlijk is dat serieus. Wij kunnen hier niet iedereen op de wereld die het slechter heeft dan wij opvangen. Alleen die simpele logica is linksdragende mensen op de eoa manier niet gegeven .
Ik denk dat rechtse mensen een stuk meer uit het systeem trekken dan linkse mensenquote:Op zondag 6 september 2015 00:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt... en voor rechtsdragende mensen bestaan hulpbehoevenden sowieso niet.. allemaal uitvreters.
Oh dat klopt. Bankiers en dergelijken vinden het allemaal schitterendquote:Op zondag 6 september 2015 00:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik denk dat rechtse mensen een stuk meer uit het systeem trekken dan linkse mensen
Nou, veel mensen willen zoveel mogelijk vluchtelingen opvangen. Zimmerfrans wil ze zelfs zelf gaan HALEN in die landen.quote:Op zondag 6 september 2015 00:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wie zegt dat we iedereen op moeten vangen?
Vergeet de hypotheekrente-aftrek niet.quote:Op zondag 6 september 2015 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dat klopt. Bankiers en dergelijken vinden het allemaal schitterend
Bijvoorbeeld Apple en Facebook die vrijwel geen belasting betalen. Letterlijk maar een paar procent van wat ze eigenlijk zouden moeten betalen als er geen double-dutch-irish-sandwich-constructie was.quote:Op zondag 6 september 2015 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dat klopt. Bankiers en dergelijken vinden het allemaal schitterend
Exact!!quote:Op zondag 6 september 2015 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vergeet de hypotheekrente-aftrek niet.
Jammer van je achterlijke edit. Nee, veel mensen - al zijn het er steeds minder volgens mij - willen mensen die hulpbehoevend zijn helpen en zijn bereid een klein deeltje van hun eigen enorme welvaart op te geven om mensen een betere toekomst te geven.quote:Op zondag 6 september 2015 00:11 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nou, veel mensen willen zoveel mogelijk vluchtelingen opvangen. Zimmerfrans wil ze zelfs dat we ze zelf gaan HALEN in die landen.
Het probleem daarbij is dat er heel erg veel mensen naar Europa willen. Veel meer dan er nu in een bootje stappen.
Dus je bent er mee eens dat de belangrijkste motivatie voor een zeer groot deel de welvaart is die wij hier hebben!?quote:Op zondag 6 september 2015 00:15 schreef Pap89 het volgende:
Economische vluchtelingen![]()
Vluchtelingen uit een conflict/oorlogsgebied die wat beters willen? Best hoor.
En precies dat vraag ik me af. Hebben wij hier genoeg 'rijkdom' om de hele wereld gelukkig te maken!?quote:Op zondag 6 september 2015 00:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Jammer van je achterlijke edit. Nee, veel mensen - al zijn het er steeds minder volgens mij - willen mensen die hulpbehoevend zijn helpen en zijn bereid een klein deeltje van hun eigen enorme welvaart op te geven om mensen een betere toekomst te geven.
Niemand beweert dat iedereen die het slecht heeft in Europa opgevangen moet worden, maar opvang is wel een onderdeel van het oplossen van het probleem dat Europa samen met de VS deels gecreëerd heeft.
Ik vind het serieus echt een heel vreemd verschijnsel hier in Nederland, dat wanneer je je ook maar een klein beetje kritisch uitlaat over dit soort dingen en blijkt geeft ervan te houden van je land, en niet te willen weggeven, je meteen in allerlei hokjes wordt gepropt. De manier waarop ik m'n OP heb verwoord, zorgt er blijkbaar voor dat bepaalde woorden en zinnen hersendeeltjes activeren bij mensen die een bepaald type mens doen fantaseren in de hoofdjes van de lezers, die kan worden weggezet als iets dat er niet toe doet, en je makkelijk af kan wimpelen en je superieur tegenover kan voelen. Ik weiger me hier ook maar een seconde aan te conformeren!quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh ja, onder het mom van 'rationeel denken' een beetje de geenstijl-discipel uithangen.
quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Puntenjager het volgende:
Alleen besef wel dat ze het zelf zijn die elkaar afmaken daar. Je zou ook gewoon kunnen genieten van de ruines in Palmyra.
Ah, je wordt weer inhoudelijk. Tijd om het pand te verlaten.quote:
Nee die eerste alinea waarin je me woorden in de mond legt nodigt echt uit om inhoudelijk te reageren inderdaad.quote:Op zondag 6 september 2015 00:25 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ah, je wordt weer inhoudelijk. Tijd om het pand te verlaten.
Geef de schuld waar die hoort... De VVD.quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ik vind het serieus echt een heel vreemd verschijnsel hier in Nederland, dat wanneer je je ook maar een klein beetje kritisch uitlaat over dit soort dingen en blijkt geeft ervan te houden van je land, en niet te willen weggeven, je meteen in allerlei hokjes wordt gepropt. De manier waarop ik m'n OP heb verwoord, zorgt er blijkbaar voor dat bepaalde woorden en zinnen hersendeeltjes activeren bij mensen die een bepaald type mens doen fantaseren in de hoofdjes van de lezers, die kan worden weggezet als iets dat er niet toe doet, en je makkelijk af kan wimpelen en je superieur tegenover kan voelen. Ik weiger me hier ook maar een seconde aan te conformeren!
Blijkbaar heeft mijn manier van verwoorden een bepaald stereotype in de kaart gespeeld, en wel dat van een 'tokkie', 'geenstijl-discipel' een facebook 'vaderland-paginafiguur', of wat voor woord dan ook voor iemand die zich aan de sociale economische onderlaag van de samenleving bevindt. Wat is dat toch in godsnaam voor akelige neiging om die kant van de samenleving zo enorm weg te zetten als er niet doend!? Als het mensen van die catagorie betreft, hoef je er geen aandacht aan te schenken hè? Dan kun je het wegzetten en hoef er niet naar om te kijken, is het niet?
Laat het toevallig nou net die categorie zijn, dat hokje, waar de hardste klappen vallen en waar het effect van dit alles het meeste voelbaar is; de onderlaag van de samenleving. Díé mensen maken mee wat de ware effecten van deze gebeurtenissen zijn. Maar dat denigreren we vakkundig weg. En zo zorgen we er voor dat we het probleem niet op ware grootte hoeven te aanschouwen. Het is interessant hoe de (collectieve) menselijke geest wat dat betreft werkt; vol van ontkenningsmechanismen en onbewuste drijfveren om de waarheid voor zichzelf te verbergen.
Verder is het uiterst triest om te zien hoe succesvol de hersenspoelcampagnes hebben gewerkt de afgelopen decennia om - vooral hoger opgeleiden - hun liefde voor hun land af te nemen en nationalisme tot iets vies te maken. Dat moest natuurlijk hè, anders geen Verenigd Europa. Daarvoor moest het denken natuurlijk radicaal veranderen wat dat betreft. Identificeren met je land? Nee, een wereldburger, dát ben je! Echt, bah... moet je kijken hoe je nu behandeld wordt als je er niet in mee gaat. En de minder hoog opgeleiden volgen inmiddels ook al braaf. Want de mens blijft een kuddedier.
ps. krijg ik nu een ban? Dit kan natuurlijk echt niet hè, dit soort tegendraads, 'radicaal aandoende praat'. TS blijkt nog nationalistische trekken te hebben ook... dat moet echt even overlegd worden hoor onderling.
Volstrekt mee eens.quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ik vind het serieus echt een heel vreemd verschijnsel hier in Nederland, dat wanneer je je ook maar een klein beetje kritisch uitlaat over dit soort dingen en blijkt geeft ervan te houden van je land, en niet te willen weggeven, je meteen in allerlei hokjes wordt gepropt. De manier waarop ik m'n OP heb verwoord, zorgt er blijkbaar voor dat bepaalde woorden en zinnen hersendeeltjes activeren bij mensen die een bepaald type mens doen fantaseren in de hoofdjes van de lezers, die kan worden weggezet als iets dat er niet toe doet, en je makkelijk af kan wimpelen en je superieur tegenover kan voelen. Ik weiger me hier ook maar een seconde aan te conformeren!
Blijkbaar heeft mijn manier van verwoorden een bepaald stereotype in de kaart gespeeld, en wel dat van een 'tokkie', 'geenstijl-discipel' een facebook 'vaderland-paginafiguur', of wat voor woord dan ook voor iemand die zich aan de sociale economische onderlaag van de samenleving bevindt. Wat is dat toch in godsnaam voor akelige neiging om die kant van de samenleving zo enorm weg te zetten als er niet doend!? Als het mensen van die catagorie betreft, hoef je er geen aandacht aan te schenken hè? Dan kun je het wegzetten en hoef er niet naar om te kijken, is het niet?
Laat het toevallig nou net die categorie zijn, dat hokje, waar de hardste klappen vallen en waar het effect van dit alles het meeste voelbaar is; de onderlaag van de samenleving. Díé mensen maken mee wat de ware effecten van deze gebeurtenissen zijn. Maar dat denigreren we vakkundig weg. En zo zorgen we er voor dat we het probleem niet op ware grootte hoeven te aanschouwen. Het is interessant hoe de (collectieve) menselijke geest wat dat betreft werkt; vol van ontkenningsmechanismen en onbewuste drijfveren om de waarheid voor zichzelf te verbergen.
Verder is het uiterst triest om te zien hoe succesvol de hersenspoelcampagnes hebben gewerkt de afgelopen decennia om - vooral hoger opgeleiden - hun liefde voor hun land af te nemen en nationalisme tot iets vies te maken. Dat moest natuurlijk hè, anders geen Verenigd Europa. Daarvoor moest het denken natuurlijk radicaal veranderen wat dat betreft. Identificeren met je land? Nee, een wereldburger, dát ben je! Echt, bah... moet je kijken hoe je nu behandeld wordt als je er niet in mee gaat. En de minder hoog opgeleiden volgen inmiddels ook al braaf. Want de mens blijft een kuddedier.
ps. krijg ik nu een ban? Dit kan natuurlijk echt niet hè, dit soort tegendraads, 'radicaal aandoende praat'. TS blijkt nog nationalistische trekken te hebben ook... dat moet echt even overlegd worden hoor onderling.
Rare PS van je. Is de tekst daarboven gekopieerd?quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen terugsturen eens ze hier wat hebben opgebouwd? Indien ze werken en belastingen betalen net zoals jij en ik zie ik niet in wat het probleem is.quote:Op zondag 6 september 2015 00:28 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ze worden als helden in Duitsland ontvangen... Stelletje verwende kinderen zijn het. Moeten per se naar Duitsland omdat het veilige Hongarije en Oostenrijk te min voor ze zijn. Vervolgens wonen ze hier een paar jaar en weigeren ze terug te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |