Om maar te zwijgen hoeveel vluchtelingen Saudi-Arabie en de golfstaten opnemen. Letterlijk maar een paar honderd.quote:Op zondag 6 september 2015 00:28 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ze worden als helden in Duitsland ontvangen... Stelletje verwende kinderen zijn het. Moeten per se naar Duitsland omdat het veilige Hongarije en Oostenrijk te min voor ze zijn. Vervolgens wonen ze hier een paar jaar en weigeren ze terug te gaan.
PS?quote:Op zondag 6 september 2015 00:32 schreef opgebaarde het volgende:
Rare PS van je. Is de tekst daarboven gekopieerd?
Bijvoorbeeld omdat de werkeloosheid en criminaliteit onder 'nieuwe Nederlanders' een factor 10 hoger is!?quote:Op zondag 6 september 2015 00:32 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen terugsturen eens ze hier wat hebben opgebouwd? Indien ze werken en belastingen betalen net zoals jij en ik zie ik niet in wat het probleem is.
Er zullen altijd mensen misbruik maken van het systeem. Dit kun je niet uitsluiten, maar ik ken zat mensen die ooit als vluchteling naar Brussel gekomen zijn en 20 jaar later 2 a 3 zaken hebben en gewoon huns kansen hebben gegrepen en nu gewoon een leuk leven hebben.
Dit maakt onze samenleving net boeiend, leuk en up to date. Wat maakt het uit of je buur een Syriër is en je andere buur een Afrikaan?
Het is ook een standaard reactie om iedereen die vraagtekens zet bij deze toch wel tsunami van vluchtelingen in het verdomhoekje te zetten. Dat vind ik een hele flauwe methode, die alle inhoudelijke discussie verstomd. Er zijn genoeg rationele en humane redenen om bezwaren te hebben bij de manier waarop de EU dit probleem 'aanpakt'. Er zijn ook genoeg redenen om aan te nemen dat zo'n enorme golf van vluchtelingen een bedreiging is voor de cohesie en veiligheid van de Europese maatschappij. Waarom zou je die zorgen niet mogen uiten?quote:Op zondag 6 september 2015 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook weer die slachtofferrol... 'we mogen het niet zeggen, maar'... Mens het hele internet staat vol met die verontwaardigde boze-blanke-mannenpraat van je.
Misschien had je bij de verkiezingen de tijd en moeite moeten nemen om even na te gaan wat de verschillende partijen in gedachte hadden; het zijn niet de vluchtelingen die de sociaal-economische onderlaag laten bloeden, dat is de VVD.
Maar goed, het is natuurlijk veel makkelijker om een paar bruintjes op een boot de schuld te geven
Joh, van mijn part uiten ze een end weg. Maar ga niet lopen huilen over 'onze cultuur', en 'onze ouderen', en 'onze verzorgingsstaat' die er onder te lijden hebben: daar heeft men in 2012 voor gekozen door massaal VVD te stemmen. En geen hond die zich er kennelijk druk om maakt.quote:Op zondag 6 september 2015 00:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook een standaard reactie om iedereen die vraagtekens zet bij deze toch wel tsunami van vluchtelingen in het verdomhoekje te zetten. Dat vind ik een hele flauwe methode, die alle inhoudelijke discussie verstomd. Er zijn genoeg rationele en humane redenen om bezwaren te hebben bij de manier waarop de EU dit probleem 'aanpakt'. Er zijn ook genoeg redenen om aan te nemen dat zo'n enorme golf van vluchtelingen een bedreiging is voor de cohesie en veiligheid van de Europese maatschappij. Waarom zou je die zorgen niet mogen uiten?
Des te makkelijker is het voor ze om terug te gaan als ze 3 zaken hebben. Gewoon verkopen, cashen en als god daar leven.quote:Op zondag 6 september 2015 00:32 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen terugsturen eens ze hier wat hebben opgebouwd? Indien ze werken en belastingen betalen net zoals jij en ik zie ik niet in wat het probleem is.
Er zullen altijd mensen misbruik maken van het systeem. Dit kun je niet uitsluiten, maar ik ken zat mensen die ooit als vluchteling naar Brussel gekomen zijn en 20 jaar later 2 a 3 zaken hebben en gewoon huns kansen hebben gegrepen en nu gewoon een leuk leven hebben.
Dit maakt onze samenleving net boeiend, leuk en up to date. Wat maakt het uit of je buur een Syriër is en je andere buur een Afrikaan?
De aantallen van nu zijn, hoe massaal het ook lijkt, nog wel op te vangen binnen het systeem. Maar wat nu als dit 5 of 10 jaar doorgaat? Denk je dan echt niet dat dit gevolgen gaat hebben voor onze verzorgingsstaat en onze ouderen?quote:Op zondag 6 september 2015 00:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, van mijn part uiten ze een end weg. Maar ga niet lopen huilen over 'onze cultuur', en 'onze ouderen', en 'onze verzorgingsstaat' die er onder te lijden hebben: daar heeft men in 2012 voor gekozen door massaal VVD te stemmen. En geen hond die zich er kennelijk druk om maakt.
De verzorgingsstaat en onze ouderen hebben we in 2012 al bij het grof vuil gezet, maat.quote:Op zondag 6 september 2015 00:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
De aantallen van nu zijn, hoe massaal het ook lijkt, nog wel op te vangen binnen het systeem. Maar wat nu als dit 5 of 10 jaar doorgaat? Denk je dan echt niet dat dit gevolgen gaat hebben voor onze verzorgingsstaat en onze ouderen?
Ach, waar je ook op stemt, het moet en het zal, blijkbaar. Met democratie heeft het werkelijk allemaal geen ene flikker te maken. En net alsof het alleen in Nederland gebeurt.quote:Op zondag 6 september 2015 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook weer die slachtofferrol... 'we mogen het niet zeggen, maar'... Mens het hele internet staat vol met die verontwaardigde boze-blanke-mannenpraat van je.
Misschien had je bij de verkiezingen de tijd en moeite moeten nemen om even na te gaan wat de verschillende partijen in gedachte hadden; het zijn niet de vluchtelingen die de sociaal-economische onderlaag laten bloeden, dat is de VVD.
Maar goed, het is natuurlijk veel makkelijker om een paar bruintjes op een boot de schuld te geven
Ach. En waar zijn jouw verontwaardigde topics over de VVD?quote:Op zondag 6 september 2015 00:42 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ach, waar je ook op stemt, het moet en het zal, blijkbaar. Met democratie heeft het werkelijk allemaal geen ene flikker te maken. En net alsof het alleen in Nederland gebeurt.
De verschillen tussen PvdA en VVD zijn in principe marginaal. Ze willen allemaal binnen dezelfde bandbreedte op sociaaldemocratisch-liberale wijze het land besturen. Dat de verzorgingsstaat steeds onhoudbaarder wordt klopt. Maar daar zie ik toch eerder de Euro-crisis als verantwoordelijke voor.quote:Op zondag 6 september 2015 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat en onze ouderen hebben we in 2012 al bij het grof vuil gezet, maat.
Nederland is al niet meer wat het was sinds 2001, toen het populisme ineens 'alles' anders wilde. Zie hier het resultaat.quote:Op zondag 6 september 2015 00:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De verschillen tussen PvdA en VVD zijn in principe marginaal. Ze willen allemaal binnen dezelfde bandbreedte op sociaaldemocratisch-liberale wijze het land besturen. Dat de verzorgingsstaat steeds onhoudbaarder wordt klopt. Maar daar zie ik toch eerder de Euro-crisis als verantwoordelijke voor.
De PvdA zat net zo goed in de regering. En als er een PvdA-meerderheid geweest was, dan had het beleid hooguit enkele procenten afgeweken van hetgeen nu gedaan is.
Maar met een werkelijke toekomstige tsunami van vluchtelingen gaat het niet meer om procenten, maar om wezenlijke veranderingen in Europa. Dat zal nooit meer zo zijn zoals het was.
Volgens mij heeft het volk nooit een idee gehad van wat het wilde, behalve chips en voetbal op tv. En heeft de politiek zich ook nooit veel van het volk aangetrokken.quote:Op zondag 6 september 2015 00:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
maar om wezenlijke veranderingen in Europa. Dat zal nooit meer zo zijn zoals het was.
Nederland is al niet meer wat het was sinds 2001, toen het populisme ineens 'alles' anders wilde
Niet? Paars was het meest succesvolle kabinet ooit... Maar sinds 11 september kwam daar ineens 'Leefbaar Nederland'... en alles is naar de hel gegaanquote:Op zondag 6 september 2015 00:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het volk nooit een idee gehad van wat het wilde, behalve chips en voetbal op tv. En heeft de politiek zich ook nooit veel van het volk aangetrokken.
Het beeld dat er in 2001 een soort 'awakening' heeft plaatsgevonden en dat onder leiding van het volk toen een andere richting is ingeslagen deel ik niet. Het volk heeft nauwelijks invloed, kan marginaal 1 keer in de vier jaar stemmen, waarbij ze min-of-meer dezelfde partijen kiezen als altijd, afhankelijk van het succes van de regering in de voorgaande periode, waarna de politiek zich er verder weinig meer van aantrekt.
Populisme zie ik echt helemaal niet.
De invloed van 'Leefbaar Nederland' op de huidige situatie in Nederland is zo goed als nihil. Met of zonder die club had alles er ongeveer hetzelfde uitgezien. Nu overschat je ze denk ik.quote:Op zondag 6 september 2015 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet? Paars was het meest succesvolle kabinet ooit... Maar sinds 11 september kwam daar ineens 'Leefbaar Nederland'... en alles is naar de hel gegaan
Ik heb weinig met de VVD.quote:Op zondag 6 september 2015 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ach. En waar zijn jouw verontwaardigde topics over de VVD?
Je weet dat Fortuyn een neoliberaal pur sang was?quote:Op zondag 6 september 2015 00:49 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ik heb weinig met de VVD.
Eigenlijk heb ik helemaal niet zo veel met de politieke partijen in Nederland.
Zou dan nog bijna eerder de dieren een stem willen geven.
Eén van de grote problemen in Europa: een zooitje incompetente zakken. Aan de andere kant: daar is de wurggreep, die ik een paar reacties terug beschreef, op z'n puurst. Dus niet gek dat men zich daarin maar moeilijk kan bewegen en weinig kan uitrichten.
Stel er staat vandaag de dag een echte bekwame leider met potentie op: hij zal zich een weg moeten banen door zo veel tegenwerking, zo veel demonisering. Het is ook niet voor niks zoals het nu is.
Echter was Paars ook zo goed niet.quote:Op zondag 6 september 2015 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet? Paars was het meest succesvolle kabinet ooit... Maar sinds 11 september kwam daar ineens 'Leefbaar Nederland'... en alles is naar de hel gegaan
ja...quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:44 schreef Roberta_J het volgende:
ik blijf er rationeel onder
(even later)
er zijn al te veel te veel allochtonen in dit land
Europa is al naar de klote
Word er kwaad om en ik denk vele met mij
Het is genoeg geweest met die ellende. Hier is het vol!
Onderbouw eens waarom 'eens' nu is?quote:Op zondag 6 september 2015 01:26 schreef strikeforce het volgende:
Eens het is te vol met vreemdelingen
Leuk dit uit jouw mond te horen.quote:Op zondag 6 september 2015 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Paars was het meest succesvolle kabinet ooit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |