Ik zou graag ieders standpunt over Israël erbij willen zien.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:07 schreef Reya het volgende:
Als mensen iets aan de OP toegevoegd willen zien, geef een seintje.
Israël is zooo 1993.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:11 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ik zou graag ieders standpunt over Israël erbij willen zien.
Ik zat laatst in het vliegtuig naast iemand die bijna tien jaar lang in Israel heeft gewoond. Het ging om een Amerikaan die als grootste droom had om in Israel te gaan wonen. En dat heeft hij dus gedaan.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Akkoord, ik zoek het wel uit.
Deze peilingen, al kan het bij de democraten nog veranderen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:07 schreef Reya het volgende:
Als mensen iets aan de OP toegevoegd willen zien, geef een seintje.
Ja dat klopt wel enigszins. Alhoewel dat directe en lompe net zo Israëlisch als Nederlands is. Ik stoor me daar niet aan, sommige Amerikanen (met hun overdreven beleefdheid) ongetwijfeld wel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zat laatst in het vliegtuig naast iemand die bijna tien jaar lang in Israel heeft gewoond. Het ging om een Amerikaan die als grootste droom had om in Israel te gaan wonen. En dat heeft hij dus gedaan.
Zijn verhaal was anders dan het verhaal van goede vrienden uit Israel, die ik in de VS tegenkwam, die niet konden wachten totdat ze weer terug in Israel waren.
Volgens mijn vliegtuigbuurman is men erg direct en ietswat lomp in Israel, wat volgens hem lag aan het grote aantal Israeli's met roots in het Midden Oosten en Noord Afrika. Na de verschillende oorlogen zijn veel Joden uit het M-O naar Israel vertrokken, en die brachten wel hun cultuur mee. Omdat het om zo veel mensen ging, hebben die de cultuur van hun land gelegd. Voor immigranten die later kwamen, was het een kwestie van aanpassen. Hij kon er niet aan wennen, en zijn echtgenote kon er helemaal niet mee omgaan, zodat ze uiteindelijk maar weer terug naar de VS zijn verhuisd.
Wat ik wel interessant vond om te horen, was dat dit blijkbaar een veel gedeelde mening is in Israel, en dat als de VS Greencards zou uitdelen, dat een groot deel van de Israeli's naar de VS zou verhuizen.
Nogmaals, dit stond haaks op wat ik van in Israel geboren Israeliers heb gehoord, die weer niet in de VS konden aarden. Toch wel een interessant verhaal.
Interessante man, inderdaad, stond een jaar af wat terug een stuk over in the New Yorker.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mogelijk komt er een nieuwe kandidaat bij, als het goed is dan weten we dinsdag of dat hij zichzelf kandidaat stelt.
https://www.vox.com/polya(...)ssig-campaign-reform
(interview van 54 minuten)
Deze man is een rechtenprofessor aan Harvard University, hij wil 'slechts' 1 iets verwezenlijken: dat het geld uit de politiek wordt gehaald zodat niet langer een paar honderd mensen bepalen wat de politiek doet maar de burgers daadwerkelijk weer de baas kunnen worden. Een mooie belofte! Zo gauw dat is gebeurd wil hij het presidentschap overdragen aan de vice-president en hij zal bepalen wie de running mate wordt op basis van wat zijn kiezers willen. Hij heeft voor begin volgende week een deadline gesteld, als hij dan niet minstens $X heeft opgehaald (1 miljoen uit mijn hoofd) trekt hij zijn kandidatuur in. Mijn mening: of dat je nu links of rechts bent, dit moet je steunen. Voor bijna niemand is het goed dat een paar miljardairs en multimiljonairs bepalen wat er met het land gebeurt.
Hij komt heel erg goed over op mij in dat interview, als hij zichzelf kandidaat stelt en er is een kanaal waarmee hij een groot deel van de kiezers kan bereiken - het grote struikelblok als je niet een goed gevulde kas hebt - dan zou hij een serieuze kandidaat kunnen worden. Hij is zeer intelligent, verbaal begaafd, innemend en hij heeft een goed verhaal. De grote vraag: gaat hij zonder een grote zak geld de meeste kiezers bereiken? Gaat het internet dat mogelijk maken en gaan de televisiezenders op hem duiken als zijn kandidatuur doorgaat?quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Interessante man, inderdaad, stond een jaar af wat terug een stuk over in [i]the New Yorker[/i[.
Ja, Nederlanders hebben daar ook een handje van.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:12 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel enigszins. Alhoewel dat directe en lompe net zo Israëlisch als Nederlands is. Ik stoor me daar niet aan, sommige Amerikanen (met hun overdreven beleefdheid) ongetwijfeld wel.
Ik mis de optie "geen van allen".quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:12 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Deze peilingen, al kan het bij de democraten nog veranderen.
Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
• Jeb Bush
• Ben Carson
• Chris Christie
• Ted Cruz
• Carly Fiorina
• Jim Gilmore
• Lindsey Graham
• Mike Huckabee
• Bobby Jindal
• John Kasich
• George Pataki
• Rand Paul
• Rick Perry
• Marco Rubio
• Rick Santorum
• Donald Trump
• Scott Walker
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
• Lincoln Chafee
• Hillary Clinton
• Martin O'Malley
• Bernie Sanders
• Jim Webb
• Lawrence Lessig
• Joe Biden
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Dan stem je nietquote:Op vrijdag 4 september 2015 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik mis de optie "geen van allen".
Kan je de polls in de Op zetten?quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Interessante man, inderdaad, stond een jaar af wat terug een stuk over in the New Yorker.
Gedaan.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:23 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Kan je de polls in de Op zetten?
Bedanktquote:
Ik zoek de link nog ff, heb nu alleen deze tweet.twitter:The_True_Cons twitterde op zaterdag 05-09-2015 om 20:06:44I think @realDonaldTrump is the best by far. Look his scores. #Trump2016 http://t.co/0t2hU4SrSi reageer retweet
Natuurlijk. Maar laat 'm lekker blaten. "I'll take their oil!"quote:
Lijkt me sterk. Dat e-mail gate begint nu echt interessant te worden.quote:
quote:Random thought. Do you think that Bill might have tried to cheer up Hillary this morning by reminding her that Nelson Mandella wasn't elected head of state in South Africa until after 27 years in prison?
Wat een bullshit. Wat maakt het uit dat een vrouw die heel de fucking dag aan het reizen en werken is even thee laat halen? Zou ik ook doen.quote:Op zondag 6 september 2015 07:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Dat e-mail gate begint nu echt interessant te worden.
De FBI heeft een onderzoek ingesteld en het is ondertussen wel duidelijk dat ze alle regels aan haar laars heeft gelapt. Soldaten die dezelfde regels hebben overtreden, zitten voor lange tijd in de gevangenis.
Verder komen er allerlei sappige details naar boven, nu iedereen in haar e-mails mag bladeren. Zo schijnt ze aan een medewerker via e-mail gevraagd te hebben om iemand te bellen om ice tea te maken en te brengen:
“Pls call Sarah and ask her if she can get me some iced tea.”
Dat iemand onverantwoord bezig is geweest met staatsgeheimen: het zal Amerikanen een rotzorg zijn. Maar iemand die claimt voor Jan Modaal op te komen, en niet eens haar eigen ice tea kan maken - dat blijft bij Amerikanen wel hangen.
Dat roept links Nederland altijd. Je kan nog niet weten wie er gaat winnen.quote:Op zondag 6 september 2015 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Bernie Sanders is op Hillary aan het inlopen. Wordt een strijd tussen die twee om de nominatie want de democraten gaan winnen.
Ik kan het niet weten, maar ik kan wel een voorspelling doen.quote:Op zondag 6 september 2015 13:34 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dat roept links Nederland altijd. Je kan nog niet weten wie er gaat winnen.
Hehehe.quote:Op zondag 6 september 2015 09:55 schreef SeLang het volgende:
Ik las net dit commentaar van iemand:
[..]
Jij ziet geen enkel verschil tussen een Sanders en Cruz bijvoorbeeld?quote:
Zelfs tussen meer 'mainstream' kandidaten is er genoeg verschil. Obamacare zou er nooit zijn gekomen onder een Republikein, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 6 september 2015 19:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij ziet geen enkel verschil tussen een Sanders en Cruz bijvoorbeeld?
quote:Op zondag 6 september 2015 12:59 schreef studentje7 het volgende:
Ik begrijp trouwens niet waarom de Republikeinse donors zo dol zijn op Bush.
Hij is al een tijd geen gouverneur.. hij is een Bush en zelfs een deel van de Republikeinen vindt Bush een failure, laat staan de swing voter. Beide familieleden van hem hebben gefaald als Republikeinse presidenten.
Het lijkt me voor de establishment veel logischer om bijvoorbeeld Kasich te steunen.
quote:Op zondag 6 september 2015 12:59 schreef studentje7 het volgende:
Hij is al een tijd geen gouverneur.. hij is een Bush en zelfs een deel van de Republikeinen vindt Bush een failure, laat staan de swing voter. Beide familieleden van hem hebben gefaald als Republikeinse presidenten.
Het lijkt me voor de establishment veel logischer om bijvoorbeeld Kasich te steunen.
Wat was er mis met Pa Bush ?quote:Op zondag 6 september 2015 12:59 schreef studentje7 het volgende:
quote:Op zondag 6 september 2015 21:49 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat was er mis met Pa Bush ?
http://www.politico.com/s(...)sidential-run-213376quote:If elected president, Lessig says he'd resign as soon as he signed campaign finance and election reform legislation — and hand over power to his vice president.
"The vice president has to be consistent with the values of the Democratic Party," Lessig told Stephanopoulos when asked who he might pick for his running mate, "and I'm very much committed to having a candidate who could excite the Democratic base."
A poll on Lessig's campaign website allows supporters to vote on whom he should pick. Among the options: Sen. Elizabeth Warren (D-Mass.), popular astrophysicist Neil deGrasse Tyson, former Labor Secretary Robert Reich, former "Daily Show" host Jon Stewart and Facebook CEO Sheryl Sandberg, as well as every other announced Democratic presidential candidate except Lincoln Chafee.
twitter:baseballcrank twitterde op maandag 07-09-2015 om 01:09:11Out of 23 presidential candidates, only 3 were Democrats when they first held public office: Hillary, Martin O'Malley, & Rick Perry. reageer retweet
Ik heb er maar even een nieuwsbericht voor de FP over gemaakt:quote:Op zondag 6 september 2015 22:24 schreef Royyy het volgende:
Lessig doet nu officieel mee bij de Democraten.
[..]
http://www.politico.com/s(...)sidential-run-213376
Die kans is ongeveer net zo groot als de kans dat Martin O'Malley de nominatie wintquote:Op maandag 7 september 2015 05:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie dat Obama zich de laatste tijd heel nadrukkelijk manifesteert op het onderwerp "climate change". En ik hoor ook steeds vaker de naam van Al Gore rondzingen.
Hoe reëel is de kans dat Gore zich alsnog kandideert?
De kans dat Al Gore zich kandideert is ongeveer evengroot als dat jij je kabel/adsl/glasvezel modem vrijwillig inlevert voor een 56K dialup.quote:Op maandag 7 september 2015 05:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie dat Obama zich de laatste tijd heel nadrukkelijk manifesteert op het onderwerp "climate change". En ik hoor ook steeds vaker de naam van Al Gore rondzingen.
Al gore of Clinton?quote:Op maandag 7 september 2015 08:03 schreef deleriouz het volgende:
[..]
De kans dat Al Gore zich kandideert is ongeveer evengroot als dat jij je kabel/adsl/glasvezel modem vrijwillig inlevert voor een 56K dialup.
quote:Op maandag 7 september 2015 05:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie dat Obama zich de laatste tijd heel nadrukkelijk manifesteert op het onderwerp "climate change".
Ik vind niet per se dat er wat mis mee was. Maar het is wel een one-term president.quote:Op zondag 6 september 2015 21:49 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat was er mis met Pa Bush ?
Nou ja, Trump is ook gewoon voor universal health care...quote:Op zondag 6 september 2015 21:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Zelfs tussen meer 'mainstream' kandidaten is er genoeg verschil. Obamacare zou er nooit zijn gekomen onder een Republikein, bijvoorbeeld.
Veel te makkelijk aan te vallen.quote:Op maandag 7 september 2015 05:07 schreef Elfletterig het volgende:
Lijkt op Mao, bovendien.quote:Op maandag 7 september 2015 09:53 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Veel te makkelijk aan te vallen.
Trump is daar vooral erg vaag over, zoals over alles eigenlijk. Hij riep dat hij tegen Obamacare was en haalde Canada en Schotland aan als voorbeelden van landen waar de zorg goed functioneerde. Wat hij nou precies van plan is, dat is niet echt duidelijk.quote:Op maandag 7 september 2015 09:51 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Nou ja, Trump is ook gewoon voor universal health care...
quote:Op maandag 7 september 2015 07:42 schreef Gambetta het volgende:
Die kans is ongeveer net zo groot als de kans dat Martin O'Malley de nominatie wint
Er zijn zes debatten trouwens, lijkt me wel genoeg.
Prima, maar waarom wordt Gore dan gepeild? In Nederland peilen we toch niet meer de populariteit van Job Cohen of Wouter Bos?quote:Op maandag 7 september 2015 08:03 schreef deleriouz het volgende:
De kans dat Al Gore zich kandideert is ongeveer evengroot als dat jij je kabel/adsl/glasvezel modem vrijwillig inlevert voor een 56K dialup.
Als ze niet zelf in de gevangenis belandt.quote:Clinton: I'll jail wage thieving employers
10 hours ago • By Ed Tibbetts
Courting the labor vote in eastern Iowa, Hillary Clinton said Monday she would "go back" to enforcing the nation's labor laws, pledging to send employers to jail who are guilty of wage theft.
Clinton, the former secretary of state, made stops in the Quad-Cities, Cedar Rapids and Burlington on Labor Day, campaigning amid a shrinking lead in the polls.
In a 15-minute speech at the Salute to Labor picnic in Hampton, Ill., Clinton said she'd push for paid family leave, raising the minimum wage and seek higher incomes for all, the latter what she called the country's "defining" economic challenge.
But she also suggested that she'd take a more aggressive approach to dealing with wage theft, a frequent complaint of unions who say weakened employees are frequently short-changed compensation by employers.
"We're going to go back to enforcing labor laws, and I'm going to make sure that some employers go to jail for wage theft," she said.
Clinton also pointed to Wisconsin Gov. Scott Walker's and Illinois Gov. Bruce Rauner's battles with labor unions and said it required more than just complaints, but winning political campaigns.
"We can't just wring our hands and argue about it. We've got to organize ourselves, and we have to make Republicans pay the price at the polls," she said.
Overall, Clinton argued she was the one who had the policies and the tenacity to enact change.
The crowd at the picnic was larger than normal for Clinton's appearance, the first by a presidential candidate there since Vice President Al Gore visited in the late 1990s.
Clinton was joined by Sen. Dick Durbin, D-Ill., and Reps. Dave Loebsack, D-Iowa, Cheri Bustos, D-Ill., and Tammy Duckworth, D-Ill.
Loebsack formally endorsed Clinton, praising her as experienced and committed to working people. Bustos, meanwhile, told the crowd, "we need to stand with Hillary Clinton."
Not on stage, but in the crowd, was former Rep. Phil Hare, who said he is backing Sen. Bernie Sanders.
Much of the Salute to Labor crowd is from Illinois. The event is sponsored by the Rock Island County Democratic Party, though it also draws Democrats from Iowa.
Mary Lind, of Moline, said she saw an energized Clinton she believes is often obscured by a biased media. "I was worried about her energy and her fire in the belly. But I didn't see a lack of that today," she said. "That was very reassuring to me."
In recent polls in Iowa, Clinton has seen her lead Sanders narrow. An NBC News/Marist poll, released over the weekend, said that 48 percent of likely Democratic caucus-goers in Iowa backed Clinton, compared with 37 percent for Sanders.
In July, Clinton led Sanders by 24 points.
The closer contest comes as Clinton has faced questions about her exclusive use of a private email account while secretary of state.
In an interview Monday with the Associated Press in Iowa, Clinton defended herself, saying, "What I did was allowed. It was allowed by the State Department."
The email controversy has worried some Democrats, including in Iowa, who fear it will weigh on her election chances.
Karen Betcher, of Osco, Ill., said she too worried it would hurt her in the election. But she said she backed Clinton because she trusts her. And she blamed Republicans and the news media for the controversy.
"I don't believe there was anything that she did that was wrong," Betcher said.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 08:51 schreef Lyrebird het volgende:
Als ze niet zelf in de gevangenis belandt.
quote:Khaleesi is coming to Westeros
O'Malley is echt vlees noch vis. Ik zag eens een interview met hem waarin er werd gevraagd naar zijn visie op het buitenlands beleid en hoe Rusland aangepakt moest worden. Hij blef eerst 2 minuten zwijgen.. en toen ging die wat mompelen over dat het een gevaar is. Het lijkt echt dat deze man 0 inhoid heeft.quote:Op maandag 7 september 2015 16:10 schreef Gambetta het volgende:
En natuurlijk wil O'Malley meer debatten, hij ligt een straatlengte achter op Clinton. Elk debat is onbetaalbare publiciteit voor hem. Dat geldt in mindere mate natuurlijk ook voor Sanders. Het is een politieke wetmatigheid dat degene die achterblijven in de polls altijd meer debatten willen en degene die voorop lopen het wel prima vinden.
Ik denk dat als Trump gekozen wordt dat alleen maar beter wordt.quote:
Bush ergste. Neocon, een W. Bush 2.0, meer oorlog, geen hervormingen, een puppet van Wall Street enz.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:47 schreef MotherFoker het volgende:
Denken jullie wiens uitkomst slechter is voor Amerika als jullie zouden moeten kiezen tussen Trump, Clinton en Bush wie zou het ergste zijn en wie het minst erge en waarom?
Weer even wat aandacht gepakt.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)e-tegenstander.dhtml
Trump
Ik blijf het nog steeds raar vinden dat deze man wél een kans kreeg en die Mark Everson (de min of meer weggemoffelde 18e kandidaat) niet.quote:Op vrijdag 11 september 2015 05:34 schreef Royyy het volgende:
Ah, Gilmore mag dus al niet meer aan de debatten meedoen. Mooi dat aan hem dus in elk geval al geen tijd meer verknoeid wordt.
Hij is een voormalig neurochirurg die na zijn pensioen politiek actief is geworden. Hij mocht een paar keer spreken op bijeenkomsten en langzaam groeide hij als politiek figuur. Voordat hij het wist werd hij gepusht als presidentskandidaat, eerst leek hij kansloos met enkele procenten maar staat nu 2de.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:59 schreef arjan1112 het volgende:
Waar komt Carson ineens vandaan?
Op Wikipedia staat dat ie een dokter is
Soms wel soms nietquote:
Ik heb dit gisteren inderdaad ook gezien. Het blijft raar dat de GOP hem wél als kandidaat beschouwt, maar de media kennelijk niet. Volgens mij doen er bij de Republikeinen wel minder geschikte kandidaten mee dan deze man.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:20 schreef martijnde3de het volgende:
Mark Everson doet wel zijn best en de Gop laat hem wel in het officiële kanaal komen op YouTube of op de site.
Carson stond er al vrij goed voor, maar je kunt zeggen dat zijn populariteit na het FOX-debat verder is gestegen, onder meer ten koste van Bush en vooral Scott Walker, die erg is weggezakt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:17 schreef martijnde3de het volgende:
Hij is een voormalig neurochirurg die na zijn pensioen politiek actief is geworden. Hij mocht een paar keer spreken op bijeenkomsten en langzaam groeide hij als politiek figuur. Voordat hij het wist werd hij gepusht als presidentskandidaat, eerst leek hij kansloos met enkele procenten maar staat nu 2de.
Eens. Toch een beetje een loose cannon, als je het mij vraagt. Niet dat de andere Republikeinse kandidaten er veel van bakken. Ik had meer van Walker, Jindal en Christie verwacht.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan het niet anders dan verbijsterend noemen dat deze man het zo goed doet...
Jindal en Christie zijn pas loose cannons. Jindal is helemaal al een clown met zijn neppe zuidelijke accent en blanke gouverneursportret.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens. Toch een beetje een loose cannon, als je het mij vraagt. Niet dat de andere Republikeinse kandidaten er veel van bakken. Ik had meer van Walker, Jindal en Christie verwacht.
Ben je er nog steeds zo zeker van dat Trump niet kan winnen?!quote:Op maandag 7 september 2015 10:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump is daar vooral erg vaag over, zoals over alles eigenlijk. Hij riep dat hij tegen Obamacare was en haalde Canada en Schotland aan als voorbeelden van landen waar de zorg goed functioneerde. Wat hij nou precies van plan is, dat is niet echt duidelijk.
Hij wordt in India op Twitter en dergelijke ook flink door het slijk gehaald voor het verloochenen van zijn afkomst, Bobby Jindal is niet eens zijn echte naam, trouwens.quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:28 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Jindal en Christie zijn pas loose cannons. Jindal is helemaal al een clown met zijn neppe zuidelijke accent en blanke gouverneursportret.
Afkomst? Geboren in de USA,quote:Op vrijdag 11 september 2015 20:29 schreef Slaro het volgende:
[..]
Hij wordt in India op Twitter en dergelijke ook flink door het slijk gehaald voor het verloochenen van zijn afkomst, Bobby Jindal is niet eens zijn echte naam, trouwens.
http://blogs.wsj.com/indi(...)erican-leadership-2/quote:
Ik vind het juist goed dat hij geen aandacht besteedt aan zijn afkomst. Hoezo zou het relevant moeten zijn dat hij van Indiase afkomst is? Door daar aandacht aan te besteden creëer je alleen maar meer verdeeldheid.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:21 schreef Slaro het volgende:
[..]
http://blogs.wsj.com/indi(...)erican-leadership-2/
Piyush Jindal, zoals zijn echte naam is, is natuurlijk in Amerika geboren anders had hij geen Presidentskandidaat geweest kunnen zijn (waar is de geboorteakte van Obama oh waar is ie). Maar hij is van Indiase afkomst zijn ouders zijn immigranten.
Hij heeft zijn naam veranderd en probeert zo blank mogelijk over te komen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:30 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ik vind het juist goed dat hij geen aandacht besteedt aan zijn afkomst. Hoezo zou het relevant moeten zijn dat hij van Indiase afkomst is? Door daar aandacht aan te besteden creëer je alleen maar meer verdeeldheid.
En hoezo is het een probleem dat hij een bijnaam gebruikt in plaats van zijn echte voornaam?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:34 schreef Slaro het volgende:
[..]
Hij heeft zijn naam veranderd en probeert zo blank mogelijk over te komen.
Je hoeft toch niet je naam te veranderen, je hoeft toch niet zo blank mogelijk over te komen, dat hij het niet wilt hebben over zijn afkomst oké, maar door al die veranderingen zo'n toch bewuste campagne, doet hij dat dus eigenlijk wel dan maakt hij het zelf dat het over zijn afkomst gaat.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:38 schreef Royyy het volgende:
[..]
En hoezo is het een probleem dat hij een bijnaam gebruikt in plaats van zijn echte voornaam?
Hij gedraagt zich als een Amerikaan, in plaats van nog meer verdeeldheid te zaaien door het gebruiken van termen als Indian-American, African-American, Hispanic-American etc.
Wat lul je dan over afkomst, hij is toch Amerikaan?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:39 schreef Slaro het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet je naam te veranderen, je hoeft toch niet zo blank mogelijk over te komen, dat hij het niet wilt hebben over zijn afkomst oké, maar door al die veranderingen zo'n toch bewuste campagne, doet hij dat dus eigenlijk wel dan maakt hij het zelf dat het over zijn afkomst gaat.
Hij is van Indiase afkomst slimmerd.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:42 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat lul je dan over afkomst, hij is toch Amerikaan?
Ja dat is onzin, net als zijn domme consumption tax plan.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:39 schreef Royyy het volgende:
Huckabee beweert in een radio uitzending dat Dred Scott nog steeds "the law of the land" is... man man man wat een trieste vent
Vind niet dat het geboorteland van zijn ouders uitmaakt, heb hem ook niet de race-card zien spelen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:44 schreef Slaro het volgende:
[..]
Hij is van Indiase afkomst slimmerd.
Hij gebruikt die bijnaam al sinds hij een klein kind was, heeft helemaal niks met z'n politieke carriere te maken. En hoezo ga je er van uit dat hij zich anders gedraagt dan hij daadwerkelijk is?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:39 schreef Slaro het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet je naam te veranderen, je hoeft toch niet zo blank mogelijk over te komen, dat hij het niet wilt hebben over zijn afkomst oké, maar door al die veranderingen zo'n toch bewuste campagne, doet hij dat dus eigenlijk wel dan maakt hij het zelf dat het over zijn afkomst gaat.
Het maakt ook niet uit, mij in ieder geval niet, het was alleen een onderwerp van gesprek omdat hij er zelf zo moeilijk over deed.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:45 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Vind niet dat het geboorteland van zijn ouders uitmaakt, heb hem ook niet de race-card zien spelen.
wie is dredd scott ?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:39 schreef Royyy het volgende:
Huckabee beweert in een radio uitzending dat Dred Scott nog steeds "the law of the land" is... man man man wat een trieste vent
Denk jij dat, dat is er later allemaal bijgehaald, er zit een heel team om zo'n kandidaat heen die van hem een typische Amerikaanse jongen maakt, migrantenverleden maakt daarbij geen verschil, want dat zijn alle Amerikanen in principe.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:45 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hij gebruikt die bijnaam al sinds hij een klein kind was, heeft helemaal niks met z'n politieke carriere te maken. En hoezo ga je er van uit dat hij zich anders gedraagt dan hij daadwerkelijk is?
Hij is in Amerika opgegroeid, in een welvarend gezin, en is al sinds zijn middelbare school tijd christelijk. Klinkt redelijk standaard, niet? Wat is er raar aan als je bij zo iemand geen Indiase invloeden terug ziet?
Waarom zou hij geen typische Amerikaanse jongen zijn?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:47 schreef Slaro het volgende:
[..]
Denk jij dat, dat is er later allemaal bijgehaald, er zit een heel team om zo'n kandidaat heen die van hem een typische Amerikaanse jongen maakt, migrantenverleden maakt daarbij geen verschil, want dat zijn alle Amerikanen in principe.
Omdat niemand een typische Amerikaanse jongen is simpel.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:47 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarom zou hij geen typische Amerikaanse jongen zijn?
Supreme Court case uit 1857, waarin het Supreme Court besloot dat mensen die van Afrikanen afstammen geen US citizens konden zijn.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:48 schreef Slaro het volgende:
[..]
Omdat niemand een typische Amerikaanse jongen is simpel.
Ongetwijfeld, maar zo'n hele campagne gaat om het maken van een verhaal, die normale rustieke jongen die nu President wilt worden, behalve Trump, die gouden lepel in zijn mond zie je ook in zijn campagnequote:Op vrijdag 11 september 2015 21:49 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Bron?
Er zijn natuurlijk miljoenen Amerikaanse jongens die opgroeien met Football etc. in een klein dorpje, naar de kerk gaan etc.
Was dit overigens niet laatst ook in het nieuws, was toch iets mee, recent.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:49 schreef Royyy het volgende:
[..]
Supreme Court case uit 1857, waarin het Supreme Court besloot dat mensen die van Afrikanen afstammen geen US citizens konden zijn.
Uiteraard zien we de versie van Jindal die hij het publiek wil laten zien, maar dat geld voor elke kandidaat.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:52 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar zo'n hele campagne gaat om het maken van een verhaal, die normale rustieke jongen die nu President wilt worden, behalve Trump, die gouden lepel in zijn mond zie je ook in zijn campagne![]()
.
Behalve Trump. Maar bij Jindall gaat het er om dat miljoenen, zo niet meer, Indiase mensen erop hebben gereageerd.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:53 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Uiteraard zien we de versie van Jindal die hij het publiek wil laten zien, maar dat geld voor elke kandidaat.
En om maar even niet te vergeten voor welke staat Jindall momenteel gaat.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:53 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Uiteraard zien we de versie van Jindal die hij het publiek wil laten zien, maar dat geld voor elke kandidaat.
Fijn voor die Indiase mensen, dat kan je toch moeilijk Jindal verwijten?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:53 schreef Slaro het volgende:
[..]
Behalve Trump. Maar bij Jindall gaat het er om dat miljoenen, zo niet meer, Indiase mensen erop hebben gereageerd.
Louisiana? Daar is hij geboren.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:54 schreef Slaro het volgende:
[..]
En om maar even niet te vergeten voor welke staat Jindall momenteel gaat.
Nou verwijten, hij moet het zelf weten, maar het is volgens mij een bewuste campagne.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:54 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Fijn voor die Indiase mensen, dat kan je toch moeilijk Jindal verwijten?
Blanke staat, Jindall die even gaat roepen namens de Republikeinen over zijn Indiase afkomst en dat hij hier nog veel mee heeft, dat zal weinig stemmen trekken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:55 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Louisiana? Daar is hij geboren.
Ik snap je punt niet helemaal, vind je nu dat Jindal te veel of te weinig met zijn Indiase achtergrond doet? Zoals ik al zei, ik vind hem niet de race-card spelen, hij is geen presidentskandidaat omdat hij bruin is maar omdat hij zichzelf de beste kandidaat is.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:59 schreef Slaro het volgende:
[..]
Blanke staat, Jindall die even gaat roepen namens de Republikeinen over zijn Indiase afkomst en dat hij hier nog veel mee heeft, dat zal weinig stemmen trekken.
Indirect speelt hij de race-card, hij speelt er op in door zichzelf als bijna blank voor te willen doen, in ieder geval is dat de klacht van veel Indiase lieden en Amerikanen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:02 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet helemaal, vind je nu dat Jindal te veel of te weinig met zijn Indiase achtergrond doet? Zoals ik al zei, ik vind hem niet de race-card spelen, hij is geen presidentskandidaat omdat hij bruin is maar omdat hij zichzelf de beste kandidaat is.
Dat lijkt me onzin. Doet Rubio dat ook dan? En Cruz? En wat van Obama?quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:13 schreef Slaro het volgende:
[..]
Indirect speelt hij de race-card, hij speelt er op in door zichzelf als bijna blank voor te willen doen, in ieder geval is dat de klacht van veel Indiase lieden en Amerikanen.
Rubio speelt het juist enorm op zijn Cubaanse achtergrond.quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:16 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin. Doet Rubio dat ook dan? En Cruz? En wat van Obama?
Wat mensen in India ervan vinden lijkt me volledig irrelevant. En veel Amerikanen? Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:13 schreef Slaro het volgende:
[..]
Indirect speelt hij de race-card, hij speelt er op in door zichzelf als bijna blank voor te willen doen, in ieder geval is dat de klacht van veel Indiase lieden en Amerikanen.
Toeval bestaat niet, een bron: http://www.ibtimes.com/bo(...)idates-views-2002166quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:27 schreef Royyy het volgende:
[..]
Wat mensen in India ervan vinden lijkt me volledig irrelevant. En veel Amerikanen? Waar haal je dat vandaan?
Nogmaals, waarom denk je dat hij zich anders voordoet dan hij daadwerkelijk is? Het feit dat hij toevallig een kleurtje heeft heeft niks te maken met z'n principes en waardes. Hij is opgegroeid in Amerika, niet in India.
quote:Former Texas governor Rick Perry on Friday said he is suspending his campaign, becoming the first Republican candidate to drop out of the crowded race for the White House.
http://www.politico.com/s(...)idential-race-213569
Nou, nou.... dat is wel bijzonder snel.quote:Op zaterdag 12 september 2015 00:14 schreef Gambetta het volgende:
Rick Perry past niet meer in de clown car
[..]
Omdat er niets lachwekkender is dan een Indiase bekeerling die zich als een neoconservatieve 'uncle tom' gedraagt enkel om de voornamelijk blanke, evangelische conservatieve basis van de GOP aan te trekken. Overigens heeft Jindal aan het begin van zijn carrière wel degelijk gebruik gemaakt van zijn Indiase afkomst, om het vervolgens compleet links te laten liggen. Werd een tijdje geleden nog (in absentie) uitgefloten tijdens een congres van Indo-Amerikaanse organisaties.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:45 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hij gebruikt die bijnaam al sinds hij een klein kind was, heeft helemaal niks met z'n politieke carriere te maken. En hoezo ga je er van uit dat hij zich anders gedraagt dan hij daadwerkelijk is?
Hij is in Amerika opgegroeid, in een welvarend gezin, en is al sinds zijn middelbare school tijd christelijk. Klinkt redelijk standaard, niet? Wat is er raar aan als je bij zo iemand geen Indiase invloeden terug ziet?
Yep.quote:Op vrijdag 11 september 2015 20:25 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ben je er nog steeds zo zeker van dat Trump niet kan winnen?!![]()
Sommige republikeinen zeggen dat de beslissing over het homohuwelijk 'the law of the land' is en zich daar niet tegen te zullen verzetten omdat het hooggerechtshof er over heeft geoordeeld, maar Huckabee bedoeld hiermee dat wat het hooggerechtshof beslist niet altijd goed is. Huckabee bedoelt echt niet dat hij slavernij goed vind en dat het weer ingevoerd moet worden.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:39 schreef Royyy het volgende:
De WaPo had ook nog een stuk inclusief plichtmatige lovende woorden van de concullega's:quote:Op zaterdag 12 september 2015 00:14 schreef Gambetta het volgende:
Rick Perry past niet meer in de clown car
[..]
quote:Op zaterdag 12 september 2015 23:02 schreef Reya het volgende:
https://www.donaldjtrump.com/positions
Een stellingname op welgeteld één onderwerp.
quote:A nation without borders is not a nation. Therefore there must be a wall across the southern border.
Nate ging van ongeveer 0.0000000000000000001% kans voor Trump naar 5%, relatief gezien is dat een aanzienlijk verschil, die Nate draait bijquote:Op zaterdag 12 september 2015 23:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nate is het wel met me eens:
http://fivethirtyeight.co(...)-and-bernie-sanders/
Dat maakt zijn voorspellingen doorgaans redelijk accuraat, het bijstellen op basis van nieuwe informatie. Maar het is nog steeds een redelijk verwaarloosbare kans en enkel nog om Republikeinse kandidaat te worden. Die eerste kans heb ik hem nooit horen geven. Wat is daar de bron van?quote:Op zondag 13 september 2015 00:56 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nate ging van ongeveer 0.0000000000000000001% kans voor Trump naar 5%, relatief gezien is dat een aanzienlijk verschil, die Nate draait bij![]()
.
Die is mad as hell.quote:Op zondag 13 september 2015 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ik merk dat ik al mijn schouders op begin te halen als Trump weer eens iemand beledigt. Weet niet hoe dat voor de gemiddelde Amerikaan is trouwens.
Nou dat was 'ie al hoor. Een echte reli-freak.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:49 schreef arjan1112 het volgende:
Wát is Huckabee helemaal gek geworden ?
Nouja, de Democraten vinden de Republikeinen óók een stel randdebielen. Als je bedenkt dat het qua enigszins serieuze kandidaten aan de ene kant Rubio - Walker - Bush - Trump en aan de andere kant Clinton - Sanders is valt het allemaal nog wel redelijk mee.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:23 schreef Kaas- het volgende:
Schitterend eigenlijk. Het machtigste en in praktisch alles leidende land ter wereld houdt verkiezingen voor wie de machtigste man van dat land en dus misschien wel in de wereld mag worden en wij Nederlanders vinden gewoon heel oprecht 9 van de 10 kandidaten voor die positie een verschrikkelijke randdebiel van een idioot.
Allemaal stapelgek.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nouja, de Democraten vinden de Republikeinen óók een stel randdebielen. Als je bedenkt dat het qua enigszins serieuze kandidaten aan de ene kant Rubio - Walker - Bush - Trump en aan de andere kant Clinton - Sanders is valt het allemaal nog wel redelijk mee.
Fantastisch filmpje wel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
"War on Trump"
http://abcnews.go.com/Pol(...)mp/story?id=33772593
Inderdaad, benieuwd hoe hij zal reageren.quote:
Wat is er mis met Rubio en Sanders?quote:
quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Inderdaad, benieuwd hoe hij zal reageren.
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 19:47:53.@club4growth asked me for $1 million. I said no. Now falsely advertising that I will raise taxes. I'll lower big league for middle class. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 19:46:43My plan will lower taxes for our country, not raise them. Phony @club4growth says I will raise taxes--just another lie. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 17:15:27Little respected Club For Growth asked me for $1,000,000 - I said "NO". Now they are spending lobbyist and special interest money on ads! reageer retweet
Iedereen die kritiek op je heeft omschrijven als dik/lelijk/dom/"little respected" of iets vergelijksbaars. Je zou toch denken dat dat op een gegeven moment gaat vervelen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef martijnde3de het volgende:
[..]twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 19:47:53.@club4growth asked me for $1 million. I said no. Now falsely advertising that I will raise taxes. I'll lower big league for middle class. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 19:46:43My plan will lower taxes for our country, not raise them. Phony @club4growth says I will raise taxes--just another lie. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 17:15:27Little respected Club For Growth asked me for $1,000,000 - I said "NO". Now they are spending lobbyist and special interest money on ads! reageer retweet
Het anti-establishment geluid kwam natuurlijk ook al via de Tea Party naar voren.quote:Op woensdag 16 september 2015 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn indruk is dat de Amerikaanse kiezer het wel een beetje gehad heeft met de heren en dames politici. De front runners profileren zichzelf als niet-politici en als outsiders. Daar hoort natuurlijk ook een bepaald taalgebruik bij.
Zodra er meer debatten komen, en het meer over de inhoud zal gaan, zal moeten blijken of bijvoorbeeld Trump, Carson en Fiorina hun plekken in de peilingen vast kunnen houden. Voor wat die peilingen waard zijn natuurlijk - alhoewel het bij mijn laatste bezoek aan de VS wel duidelijk was dat Trump indruk had gemaakt.
Maar was dat niet een anti-establishment geluid, met een wat hogere dosis verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 16 september 2015 08:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Het anti-establishment geluid kwam natuurlijk ook al via de Tea Party naar voren.
Waarom klagen de Republikeinen dan niet over de uitspraken van het Hooggerechtshof wat betreft geld in de politiek?quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:28 schreef zarosje het volgende:
[..]
Sommige republikeinen zeggen dat de beslissing over het homohuwelijk 'the law of the land' is en zich daar niet tegen te zullen verzetten omdat het hooggerechtshof er over heeft geoordeeld, maar Huckabee bedoeld hiermee dat wat het hooggerechtshof beslist niet altijd goed is. Huckabee bedoelt echt niet dat hij slavernij goed vind en dat het weer ingevoerd moet worden.
En nu zijn ze zelf Senators en Gouverneurs en heeft het gepeupel ook weer genoeg van ze.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Het anti-establishment geluid kwam natuurlijk ook al via de Tea Party naar voren.
Het is niks nieuws maar wordt wel steeds ernstiger, ook bij de Democraten voornamelijk sinds Clinton, Trump zet zich er tegen af, is juist mooi omdat hij inderdaad zo veel te maken heeft met dat grootkapitaal, grappig om de Clintons dan ook met de tong uit de mond op zijn bruiloft te zien.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:45 schreef OMG het volgende:
Dat grootkapitaal verhaal is niks nieuws, en ik zie Trump ook niet echt als verademing, meer een vleesgeworden onderdeel van dat grootkapitaal. Zoals er om de zoveel tijd wel weer eens iemand met geld president denkt te kunnen worden.
De Clintons kunnen echt niet hun hele eigen campagne sponsoren, multimiljonair zijn is leuk maar bij lange na niet genoeg, we hebben het hier over een miljardair.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef Lyrebird het volgende:
Mwah, verbazend veel senatoren zijn multimiljonair, en kunnen hun eigen verkiezingen sponsoren. De Clintons zijn een prima voorbeeld.
Nee, er is te veel macht geconcentreerd in DC, waar sprecial interest groups op afkomen. Heel natuurlijk. Wil je de kiezer echt beschermen, dan doe je er beter aan om macht naar de staten terug te brengen. Met hervormingen van de campagnes kom je er niet.
Om 2 uur 's nachts.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:22 schreef Slaro het volgende:
Weet iemand hoe laat het onze tijd begint?!
Trump is juist onafhankelijk van het grootkapitaal...quote:Op woensdag 16 september 2015 14:45 schreef OMG het volgende:
Dat grootkapitaal verhaal is niks nieuws, en ik zie Trump ook niet echt als verademing, meer een vleesgeworden onderdeel van dat grootkapitaal. Zoals er om de zoveel tijd wel weer eens iemand met geld president denkt te kunnen worden.
Misschien gaat Trump straks alle staten opnoemen waar hij verkiesbaar is.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef Kaas- het volgende:
We kunnen vandaag in elk geval duidelijk zien dat het debatteerniveau hier geen spatje hoger is dan in de VS.
fixedquote:Op woensdag 16 september 2015 23:13 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Trump is juist het grootkapitaal...
twitter:ABCPolitics twitterde op donderdag 17-09-2015 om 03:51:46Is this debate a Donald Trump/Carly Fiorina showdown? @GoogleTrends is saying yes: http://t.co/GeDxEHFlLG reageer retweet
Bij Trump kan ik nog wel begrijpen waarom kiezers iets in hem zien. Bij Santorum heb ik dat helemaal niet. Graham en hij zijn twee kandidaten die ik niet kan plaatsen.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:02 schreef Royyy het volgende:
Santorum laat weer eens zien wat voor een idioot hij is
Graham is echt een one issue kandidaat. Als je hem naar z'n naam vraagt antwoordt hij volgens mij nog met een oproep voor meer Amerikaanse grondtroepen in Irak...quote:Op donderdag 17 september 2015 04:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Bij Trump kan ik nog wel begrijpen waarom kiezers iets in hem zien. Bij Santorum heb ik dat helemaal niet. Graham en hij zijn twee kandidaten die ik niet kan plaatsen.
Carson liet in ieder geval blijken op dat gebied zijn rationaliteit nog niet verloren te hebben.quote:Trump said that if we stop "over-vaccinating", he thinks that we'll "see a huge effect on autism."
Ze lijkt me wel aardig, maar ze heeft iets neps, alsof ze het allemaal uit haar hoofd heeft geleerd, zonder het helemaal te snappen. Clinton heeft dat ook een beetje.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:38 schreef Eufonie het volgende:
Fiorina komt over als een eng mens.
Al die Republikeinen zijn eng. Triest dat ze met die debatten zo veel aandacht krijgen voor hun standpunten.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:38 schreef Eufonie het volgende:
Fiorina komt over als een eng mens.
Ja, en dat die Amerikanen er nog naar kijken ook. Schandalig.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Al die Republikeinen zijn eng. Triest dat ze met die debatten zo veel aandacht krijgen voor hun standpunten.
Dat niet, maar jammer dat de Democraten niet net zo veel aandacht krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, en dat die Amerikanen er nog naar kijken ook. Schandalig.
Mwah. Ze bedienen qua mening vele tientallen miljoenen Amerikanen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Al die Republikeinen zijn eng. Triest dat ze met die debatten zo veel aandacht krijgen voor hun standpunten.
Het eerste debat bij de democraten is pas over een maand ongeveer, dus logisch dat er minder aandacht voor is. Ook leek Clinton het lange tijd zonder enige serieuze vorm van tegenstand te moeten doen en, hoewel er recentelijk iets verandering in lijkt te komen, bij RCP staat Hillary nog steeds op +20 of iets dergelijks en dan is dat in mijn ogen ook nog wat onderschat omdat er al een hypothetisch kandidaatschap Biden in is meegenomen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat niet, maar jammer dat de Democraten niet net zo veel aandacht krijgen.
Maar goed, er is nog een hele lange weg te gaan tot de verkiezingen, dus kan nog alle kanten op.
De Democraten vertikken het zelf om vaker te debatteren; Martin O'Malley verzet zich tegen het lage aantal debatten. Het eerste Democratische debat is op 13 oktober.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Debatten kunnen veel invloed hebben. Daar kunnen kandidaten ineens in de lift terechtkomen; kijk maar naar Carly Fiorina, die in het eerste debat nog tussen de 'kleintjes' stond, glansrijk won en nu gisteren weer uitblonk in het debat tussen de grote jongens. Dan klim je echt wel in de peilingen. Net zoals we Scott Walker zien wegzakken.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het eerste debat bij de democraten is pas over een maand ongeveer, dus logisch dat er minder aandacht voor is. Ook leek Clinton het lange tijd zonder enige serieuze vorm van tegenstand te moeten doen en, hoewel er recentelijk iets verandering in lijkt te komen, bij RCP staat Hillary nog steeds op +20 of iets dergelijks en dan is dat in mijn ogen ook nog wat onderschat omdat er al een hypothetisch kandidaatschap Biden in is meegenomen.
Bij de Republikeinen is het veel interessanter. Logisch dat daar dan een stuk meer media-aandacht voor is.
Het veld bij de Republikeinen is veel breder. Dat biedt natuurlijk ook mogelijkheden om eruit te springen.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Debatten kunnen veel invloed hebben. Daar kunnen kandidaten ineens in de lift terechtkomen; kijk maar naar Carly Fiorina, die in het eerste debat nog tussen de 'kleintjes' stond, glansrijk won en nu gisteren weer uitblonk in het debat tussen de grote jongens. Dan klim je echt wel in de peilingen. Net zoals we Scott Walker zien wegzakken.
Bij de Democraten is het inderdaad afwachten of Joe Biden zich nog meldt. En dan ben ik erg benieuwd hoe het clubje bejaarden plus Martin O'Malley zich op het podium gaan gedragen. Daar kunnen mensen momentum pakken of juist door het ijs zakken.
In 2007 dacht aanvankelijk ook bijna niemand dat Obama een kans had tegen Clinton. Als de populariteit van een kandidaat groeit, kunnen er ook meer financiële middelen komen.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het veld bij de Republikeinen is veel breder. Dat biedt natuurlijk ook mogelijkheden om eruit te springen.
Natuurlijk zou in theorie een Sanders of O'Malley een boost kunnen krijgen door de debatten, maar het verschil in financiële middelen met Hillary is dusdanig groot dat ik betwijfel of het enig nut gaat hebben.
Natuurlijk kan er in theorie van alles gebeuren. De parallel met Obama is hier wel eerder besproken en die had echt wel degelijk flinke financiële middelen vanwege een uitstekende organisatie. Dat ligt bij de huidige opponenten van Hillary toch wel wat anders.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In 2007 dacht aanvankelijk ook bijna niemand dat Obama een kans had tegen Clinton. Als de populariteit van een kandidaat groeit, kunnen er ook meer financiële middelen komen.
Clinton staat er trouwens niet al te best voor wat betreft geloofwaardigheid en dergelijke.
Volgens mij is dat iets wat vrouwen eigen is. De directrice op mijn werk praat altijd op een soort gemaakt schoolmeesteres-toontje, terwijl ze in hoog aanzien staat. Als man merk je dat niet bij mannen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ze lijkt me wel aardig, maar ze heeft iets neps, alsof ze het allemaal uit haar hoofd heeft geleerd, zonder het helemaal te snappen. Clinton heeft dat ook een beetje.
Je ziet nu bij de Republikeinen in elk geval dat Fiorina zich met twee tv-debatten flink omhoog heeft gewerkt in de peilingen. Ik ben benieuwd of de verhoudingen bij de Democraten ook nog kunnen verschuiven.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk kan er in theorie van alles gebeuren. De parallel met Obama is hier wel eerder besproken en die had echt wel degelijk flinke financiële middelen vanwege een uitstekende organisatie. Dat ligt bij de huidige opponenten van Hillary toch wel wat anders.
Goed stukje. De steun van 59% van alle zittende Democratische officials waarvan Clinton zich al heeft verzekerd is bijvoorbeeld een van die verschillen met haar race tegen Obama.quote:Op vrijdag 18 september 2015 00:18 schreef Monolith het volgende:
http://www.nytimes.com/in(...)dates-dashboard.html
The Upshot geeft een beeld baan verschillende relevante factoren omtrent kansen op de nominatie en de bijbehorende rangschikking van kandidaten.
Bij vrouwen met macht zie je dat idd wel vaker, maar bijvoorbeeld Palin snapte het ook niet allemaal, maar die vond ik wel authentiek overkomen. Ben eigenlijk nog steeds wel een fanquote:Op donderdag 17 september 2015 22:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Volgens mij is dat iets wat vrouwen eigen is. De directrice op mijn werk praat altijd op een soort gemaakt schoolmeesteres-toontje, terwijl ze in hoog aanzien staat. Als man merk je dat niet bij mannen.
Tegelijk toont het grafiekje aan hoe weinig endorsements zeggen. Clinton had in aanloop naar 2008 meer endorsements dan Obama, maar verloor wel de Democratische voorverkiezingen van hem.quote:Op vrijdag 18 september 2015 00:31 schreef Gambetta het volgende:
Het grote verschil is dat er bij de Republikeinen 16 kandidaten zijn waarbij er maar 2 consequent boven de 10% pollen. Als je aan de Republikeinse zijde 5 procentpunt stijgt, zoals Fiorina, ben je meteen een kanshebber. Als Martin O'Malley of Lincoln Chafee 5 procentpunt stijgt liggen ze nog steeds een straatlengte achter op Clinton en Sanders.
edit:
[..]
Goed stukje. De steun van 59% van alle zittende Democratische officials waarvan Clinton zich al heeft verzekerd is bijvoorbeeld een van die verschillen met haar race tegen Obama.
[ afbeelding ]
Grafiekje van fivethirtyeight laat dat mooi zien. Dat hele artikel waar het uitkomt is trouwens een aanrader, legt goed uit waarom Sanders geen Obama is.
http://fivethirtyeight.co(...)ure-no-barack-obama/
Meer cijfers via bovengenoemde link.quote:Presidential candidate Carly Fiorina is leading the GOP field in New Hampshire, a new poll finds.
A Voter Gravity poll released Friday shows Fiorina with 22 percent support among Granite State GOP primary voters. She has a 4-point edge over her nearest competitor, bigwig billionaire Donald Trump, who has 18 percent support.
Retired neurosurgeon Ben Carson nets 10 percent support, with the poll finding no other Republican White House hopeful cracking double digits in the first-in-the-nation primary state.
The poll found Gov. John Kasich (R-Ohio) and former Gov. Jeb Bush (R-Fla.) tied with 9 percent each.
Anderzijds opperen een aantal tegenkandidaten (Sanders, die jurist van Harvard) enorm veel goede voorstellen die voor linkse en rechtse mensen gunstig uitpakken indien ze zouden worden geïmplementeerd. Als op de een of andere manier toch veel media-aandacht zou kunnen worden verkregen zonder die absurd hoge budgetten te hebben...quote:Op donderdag 17 september 2015 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk kan er in theorie van alles gebeuren. De parallel met Obama is hier wel eerder besproken en die had echt wel degelijk flinke financiële middelen vanwege een uitstekende organisatie. Dat ligt bij de huidige opponenten van Hillary toch wel wat anders.
Ik had dit nog niet gelezen op het moment dat ik mijn vorige reactie plaatste maar dat is inderdaad waar ik aan denk.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:16 schreef Mani89 het volgende:
Bernie is al maandenlang viral op het internet, dat is tegenwoordig veel meer waard dan de tig miljoen endorsements die je kan besteden aan reclames op tv.
Het verbaast me hoe openlijk deze mensen spreken over een presidentskandidaat als een product.quote:Scott Walker tries to reassure nervous donors
Wisconsin Gov. Scott Walker and his team are working hard to calm their major donors — some of whom are worried that Walker is on a downward slide and did little to help his campaign in Wednesday night's GOP debate.
On Thursday morning, less than 12 hours after Walker left the Simi Valley, Calif., debate stage, the presidential candidate and his team attended a fundraiser with several-dozen "bundlers" — well-connected donors who collect money from their friends on behalf of a candidate — at the Los Angeles home of Republican pollster Frank Luntz.
“My house is open to anyone who wants to use it,” Luntz said of the event.
The bundlers were assured they still had "a great product" in Walker and that the campaign is still expecting popular Republican outsiders Donald Trump, Carly Fiorina and Ben Carson to "start to fade as people recognize they don't have the credibility to run the government," said a Walker bundler who attended the event.
Kijk dan hoe zo'n suikeroom over zijn product (Scott Walker) praat: als een nieuwslezer die een (door de suikeromen betaald) script dient op te lezen. Maar het product blijkt vooralsnog geen talentvolle scriptlezer. Daarom wedt de suikeroom op meerdere paarden. Dit systeem is door en door verrot.quote:Walker spoke for about half an hour, reassuring his donors that his team had a strategy in place to win the early-voting primary state of Iowa.
The bundler said he thought Walker "had a good enough night [at the GOP debate] for the bundler community to stay with him."
"Thankfully," the bundler added after a long pause.
One of Walker's donors, Minnesota billionaire and broadcaster Stanley Hubbard, said he intended to have a conversation with Walker soon, adding he would advise him on getting his campaign back on track.
"I've been in the TV business for a long time," Hubbard said. "You might have four or five potential anchors ... and you give them the same script to read. And for some reason, people think, 'Oh that guy's terrific.' And Walker says the right things, he's proven what he can do, but I come to work, I hear my wife, and they're not excited about what he did last night.
"He said all the right things, but it's like the anchor person," Hubbard added, calling Walker a "very decent guy and maybe he just needs some coaching. From the right people. Not the wrong people."
Hubbard said he and his wife would continue supporting Walker but would also be giving money to former business executive Carly Fiorina, Sen. Marco Rubio (R-Fla.) and New Jersey Gov. Chris Christie.
Dat is een fabeltje. Ondanks de opkomst van het internet wordt er door campagnes nog steeds véél meer geld uitgegeven aan advertenties op tv dan op internet. Dat is ook vrij logisch als je beseft dat oudere mensen veel vaker geneigd zijn om te gaan stemmen dan jongeren, en ouderen hun informatie nog veel vaker vanaf de tv halen. Bernie heeft inderdaad een sterke presence op het internet en dat heeft zeker grote voordelen, maar de groep mensen die hij daarmee vooral bereikt is beperkt en ze zijn dus van minder waarde in een verkiezing.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:16 schreef Mani89 het volgende:
Bernie is al maandenlang viral op het internet, dat is tegenwoordig veel meer waard dan de tig miljoen endorsements die je kan besteden aan reclames op tv.
Ik kan echt niet geloven dat er zoveel debiele Amerikanen zijn dat ze weer een Bush kiezen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:26 schreef Homey het volgende:
Fiorina krijgt meewind van een enorme media 'push'. Over 2 maanden kan het weer iemand anders zijn. Dat zag je de vorige verkiezingen ook, telkens was weer een andere outsider de 'flavor of the month'.
Volgens Betfair, veruit de beste voorspeller, is Jeb Bush duidelijk favoriet...en wat verassend Marco Rubio op nr 2. Trump staat op nr3. Iemand als Rand Paul krijgt een quote van 150, wat gelijk staat aan dat Ajax bijvoorbeeld uit bij Real Madrid wint met 2-0....ain't gonna happen.
Als ik geld zou moeten inzetten, zou dat op Bush zijn. Die gast heeft de meeste cash, beste connecties dankzij zijn broer en vader, en de naamsbekendheid. Geen wonder dat de geldmarkten hem op nr 1 zetten. De media is overigens vrij onbetrouwbaar qua voorspellen.
Iemand niet kiezen omdat hij uit een bepaalde familie komt is nog veel stompzinniger.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:36 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik kan echt niet geloven dat er zoveel debiele Amerikanen zijn dat ze weer een Bush kiezen.
Oh er zijn genoeg andere redenen om Bush niet te kiezen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iemand niet kiezen omdat hij uit een bepaalde familie komt is nog veel stompzinniger.
Ik zou die poll met een korreltje zout nemen want ze hebben de methodologie nergens aangegeven, er staat niet eens een margin of error bij. Als je conclusies wil trekken op basis van een debat zul je moeten wachten tot de meer betrouwbare peilingen uitkomen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
Wat hiervan te denken, trouwens? In New Hampshire leidt Carly Fiorina nu de polls, voor Donald Trump. Voor wie nog twijfelt over wat twee goede tv-optredens kunnen doen: http://thehill.com/blogs/(...)ampshire-post-debate
[..]
Meer cijfers via bovengenoemde link.
Hij zal ongetwijfeld safe hebben gezegd, niet save.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:53 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Oh er zijn genoeg andere redenen om Bush niet te kiezen.
Kijk naar het laatste debat. Jeb zegt over George: "He kept us save".
Are you kidding me? Als er één president uit de recente geschiedenis is die de VS en de wereld veel onveiliger heeft gemaakt is het Bush. Het feit dat Jeb meer van Georges desastreuze beleid wil zegt genoeg over wat voor kandidaat Jeb is.
Die zijn er genoeg. Mensen will big government en dat kunnen ze krijgen van Bush.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:36 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik kan echt niet geloven dat er zoveel debiele Amerikanen zijn dat ze weer een Bush kiezen.
Natuurlijk is er zo kort na het debat een versterkt effect in de peilingen. Dat was bij Fiorina de vorige keer zo, nadat ze het debat tussen de 'kleine kandidaten' glansrijk won. Ze steeg flink in de peilingen en daarna ebde de populariteit weer wat weg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:26 schreef Homey het volgende:
Fiorina krijgt meewind van een enorme media 'push'. Over 2 maanden kan het weer iemand anders zijn. Dat zag je de vorige verkiezingen ook, telkens was weer een andere outsider de 'flavor of the month'.
Volgens Betfair, veruit de beste voorspeller, is Jeb Bush duidelijk favoriet...en wat verassend Marco Rubio op nr 2. Trump staat op nr3. Iemand als Rand Paul krijgt een quote van 150, wat gelijk staat aan dat Ajax bijvoorbeeld uit bij Real Madrid wint met 2-0....ain't gonna happen.
Als ik geld zou moeten inzetten, zou dat op Bush zijn. Die gast heeft de meeste cash, beste connecties dankzij zijn broer en vader, en de naamsbekendheid. Geen wonder dat de geldmarkten hem op nr 1 zetten. De media is overigens vrij onbetrouwbaar qua voorspellen.
Leuk, nog een bejaarde. Martin O'Malley zal straks raar staan te kijken tussen al die 65-plussers. Lincoln Chafee is trouwens ook nog geen 65.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:13 schreef martijnde3de het volgende:
Er komt misschien weer een democratische kandidaat bij namelijk gouverneur van de Amerikaanse staat Californië Jerry Brown(77 jaar). In 1976 probeerde hij al president te worden en ook in 1980 en 1992.
Brown is de 39e gouverneur van Californië. Hij was al eerder de 34e gouverneur van Californië (van 1975 tot 1983). Van 1999 tot 2007 was hij burgemeester van Oakland. Hij was van 9 januari 2007 tot 3 januari 2011 procureur-generaal
http://www.weeklystandard(...)esident_1031871.html
http://www.washingtonpost(...)o-run-for-president/
Die willen geen talent als kanonnenvoer verspillen aan Clinton, lijkt me.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de Democraten niet in staat zijn met iemand te komen van de generatie Obama of jonger.
De Republikeinen moeten wel een hekel aan politici hebben dat de niet-politici >50% in de polls pakken.quote:Op zondag 20 september 2015 15:28 schreef martijnde3de het volgende:
http://i2.cdn.turner.com/cnn/2015/images/09/20/rel10a.pdf
CNN Poll Trump 24% Fiorina 15 Carson 14 Rubio 11 Bush 9 Cruz/Huck 6 Paul 4 Christie 3 Kasich 2 Santorum 1
Trump en Carson verliezen ongeveer 1/3 en Walker heeft 0% gehaald.
Carson/Fiorina lijkt mij een kans hebbende combinatie.quote:Op zondag 20 september 2015 15:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De Republikeinen moeten wel een hekel aan politici hebben dat de niet-politici >50% in de polls pakken.
Trump/Fiorina lijkt me een interessantere dynamiek te geven.quote:Op zondag 20 september 2015 16:04 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Carson/Fiorina lijkt mij een kans hebbende combinatie.
Ik gaf Walker een goede kans alleen al vanwege zijn suikerooms, maar hij is net zo beperkt als zijn oogopslag doet vermoeden.quote:Op zondag 20 september 2015 16:55 schreef Elfletterig het volgende:
Nu ook op de FP te lezen: Koploper Trump daalt in peilingen
De opmars van Fiorina is natuurlijk opvallend, maar misschien is het wegzakken van Scott Walker nog wel opvallender. Die man werd als een grote kanshebber gezien, maar lijkt volledig door het ijs te zakken.
Toch was hij niet slecht in het debat.quote:Op zondag 20 september 2015 17:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik gaf Walker een goede kans alleen al vanwege zijn suikerooms, maar hij is net zo beperkt als zijn oogopslag doet vermoeden.
Een combinatie met Fiorina erin wel. Een combinatie met Carson erin niet. De man heeft in het verleden te radicale opvattingen ge-uit.quote:Op zondag 20 september 2015 16:04 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Carson/Fiorina lijkt mij een kans hebbende combinatie.
De volgende keer zal ik eerst lezen wat anderen schrijven, voordat ik reageer.quote:Op zondag 20 september 2015 16:56 schreef Reya het volgende:
In de New York Times van dit weekend werd Rubio/Fiorina als potentieel scorende combinatie voor de Republikeinen genoemd.
Ik heb het tweede debat helaas niet gezien, maar in het eerste debat was hij erg onzichtbaar. Misschien zijn de verwachting rondom hem wel te hooggespannen geweest. Nu hij niet boven de middelmaat uit weet te steken, wordt hij afgestraft.quote:Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Toch was hij niet slecht in het debat.
Als dit de hoogtepunten zijn van een drie uur durend debat... Kraak noch smaak, in allebei de debatten. Heeft opgeteld ook de minste spreektijd van alle kandidaten gehad. Walker is een intellectueel lichtgewicht (á la Emile Roemer) en dat zie je er duidelijk aan af. Ik begrijp nu ook waarom zoveel suikerooms dachten dat Walker een goed product zou zijn: hij is dom dus kneedbaar, en als-ie het pakkend zou kunnen brengen is hij de ideale kandidaat om te kopen.quote:Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Je hebt nogal een obsessie met suikerooms lijkt het, maar Walker springt er niet bepaald uit qua grote donaties van individuen hoor.quote:Op zondag 20 september 2015 19:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als dit de hoogtepunten zijn van een drie uur durend debat... Kraak noch smaak, in allebei de debatten. Heeft opgeteld ook de minste spreektijd van alle kandidaten gehad. Walker is een intellectueel lichtgewicht (á la Emile Roemer) en dat zie je er duidelijk aan af. Ik begrijp nu ook waarom zoveel suikerooms dachten dat Walker een goed product zou zijn: hij is dom dus kneedbaar, en als-ie het pakkend zou kunnen brengen is hij de ideale kandidaat om te kopen.
Hij was vooraf dé kandidaat van de gebroeders Koch en die waren (zijn) voornemens om bijna een miljard dollar in deze verkiezingen te steken. Maar je hebt gelijk, andere kandidaten hebben meer suikerooms dan Walker.quote:Op zondag 20 september 2015 19:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt nogal een obsessie met suikerooms lijkt het, maar Walker springt er niet bepaald uit qua grote donaties van individuen hoor.
http://www.nytimes.com/in(...)-campaign-money.html
Altijd dat gezeur over de leeftijd, Sanders is een van de oudste kandidaten maar tevens een van de kandidaten die het meest jong van geest is qua ideeën en idealen. Wat zegt die leeftijd nu? Beide kampen moeten niet moeilijk doen over de leeftijd en in Nederland moeten we ook eens stoppen met daarover te zeuren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:13 schreef Royyy het volgende:
Wel ironisch, de Democraten schilderen de Republikeinen altijd af als een partij van oude blanke mannen, en met wie komen ze zelf op de proppen als kandidaten en mogelijke kandidaten? Een hele berg oude blanke mannen, en een oude blanke vrouw.
Daarentegen hebben de Republikeinen grotendeels een stuk jongere kandidaten, een vrouw, iemand van Indische afkomst, een African-American, en twee kandidaten van Cubaanse afkomst.
Onder andere hier het debat.quote:Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Jonge mensen zijn linkser dan oude mensen? Per definitie?quote:Op zondag 20 september 2015 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Altijd dat gezeur over de leeftijd, Sanders is een van de oudste kandidaten maar tevens een van de kandidaten die het meest jong van geest is qua ideeën en idealen. Wat zegt die leeftijd nu? Beide kampen moeten niet moeilijk doen over de leeftijd en in Nederland moeten we ook eens stoppen met daarover te zeuren.
Dit blijft toch ook ook aan de ene kant heel grappig, en aan de andere kant heel zielig.quote:More recently, 29 percent of Americans described Obama's religion as Muslim, Islam or Islamist in a CNN/ORC poll conducted in early September. Among Republicans, that share rises to 43 percent, and among self-identified conservatives, it rises to 45 percent. Among those identifying as tea party supporters, 47 percent said they thought Obama is a Muslim.
The same poll also asked respondents to identify Obama's birthplace, with 59 percent overall saying that he was born in Honolulu or Hawaii, and an additional 16 percent who said that the president was born in the U.S., but not in Hawaii. Thirteen percent said that as far as they knew, Obama was born somewhere other than the U.S., whether somewhere in Africa or in Asia. Majorities of all subgroups surveyed said that Obama was born in Hawaii.
Bevestigt weer eens dat het land voornamelijk uit halve garen bestaat.quote:Op zondag 20 september 2015 21:52 schreef Gambetta het volgende:
Ben Carson: America's president can't be Muslim
Bennie ziet zn daling in de polls al aankomen en probeert alvast maar even om de xenofobe stem veilig te stellen.
[..]
Dit blijft toch ook ook aan de ene kant heel grappig, en aan de andere kant heel zielig.
Ik zou dat antwoorden, enkel om de pollsters te trollen.quote:Op zondag 20 september 2015 22:03 schreef Gambetta het volgende:
Eigenlijk ben ik met name benieuwd naar die '16 percent who said that the president was born in the U.S., but not in Hawaii'. In dat geval geloof je dus niet dat hij in in het buitenland is geboren en reden zou hebben om over zijn geboorteplaats te liegen. Maar als je dan toch denkt dat hij in Amerika is geboren, waarom zou hij dan niet in Hawaii zijn geboren? Het gaat mijn pet te boven.
Het is ook triest voor het redelijk denken van de Amerikanen.quote:Op zondag 20 september 2015 21:52 schreef Gambetta het volgende:
Dit blijft toch ook ook aan de ene kant heel grappig, en aan de andere kant heel zielig.
Die Carson is misschien nog wel een grotere clown dan Donald Trump. De man is totaal niet serieus te nemen. Hij oogst alleen maar sympathie vanwege zijn beroepsmatige prestaties als chirurg en zijn "friendly guy"-uitstraling. Verder is het allemaal flinterdun en houdt meneer er de nodige radicale, krankzinnige opvattingen op na.quote:Op zondag 20 september 2015 21:52 schreef Gambetta het volgende:
Bennie ziet zn daling in de polls al aankomen en probeert alvast maar even om de xenofobe stem veilig te stellen.
[..]
Welke Democratische kandidaat is dat volgens jou dan?quote:Op zondag 20 september 2015 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onder andere hier het debat.
Het valt me op dat die Walker ook over "de gewone Americaan" begint, dat lijkt het thema voor deze verkiezingen te zijn maar welke kandidaat/kandidaten menen het? Aan de democratische kant is er 1 kandidaat die het meent, zou iemand zoals Walker of Trump het menen? Ik denk het niet.
Ik zou het dan maar omdraaien... Rubio/Kasich.quote:Op zondag 20 september 2015 18:46 schreef Gambetta het volgende:
Walkermanmanman wat een implosie.
Ticket met de meeste kans lijkt me bij de Republikeinen overigens Kasich/Rubio. Complementair en je hebt Ohio en Florida al bijna in de pocket.
Misschien op basis van peilingen, maar ik zie Rubio toch niet echt als presidentieel materiaal eerlijk gezegd. Hij mist de ervaring van het leiden van een grote staat die Kasich en Bush wel hebben. Zeker na acht jaar Obama zullen de Republikeinen toch niet geneigd zijn een jonge, onervaren senator bovenaan het ticket te zetten.quote:Op maandag 21 september 2015 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou het dan maar omdraaien... Rubio/Kasich.
Ik vind de leeftijd van een individuele kandidaat geen probleem, maar ik vind het wel merkwaardig dat er bij de Democraten bij alleen maar 60-plussers en zelfs een aantal 70-plussers op de kandidatenlijst staan. Alleen Martin O'Malley en Lawrence Lessig zijn vijftigers.quote:Op zondag 20 september 2015 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Altijd dat gezeur over de leeftijd, Sanders is een van de oudste kandidaten maar tevens een van de kandidaten die het meest jong van geest is qua ideeën en idealen. Wat zegt die leeftijd nu? Beide kampen moeten niet moeilijk doen over de leeftijd en in Nederland moeten we ook eens stoppen met daarover te zeuren.
Obama had ook geen ervaring in het leiden van staten. Hij werd op 47-jarige leeftijd president en was daarvoor 'slechts' senator namens Illinois geweest. Het lukte Obama om een zeer ervaren, gelouterd Republikeins politicus te verslaan. Iemand die bovendien ook nog vrij gematigd was en dus ook het electoraat in het midden kon aanspreken. Toch won de relatief onervaren Obama overtuigend.quote:Op maandag 21 september 2015 00:29 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Misschien op basis van peilingen, maar ik zie Rubio toch niet echt als presidentieel materiaal eerlijk gezegd. Hij mist de ervaring van het leiden van een grote staat die Kasich en Bush wel hebben. Zeker na acht jaar Obama zullen de Republikeinen toch niet geneigd zijn een jonge, onervaren senator bovenaan het ticket te zetten.
Ik zeg toch net dat de Republikeinen Obama juist als een schrikbeeld zien van wat er gebeurt als een onervaren senator president wordt? Het zou niet logisch zijn als ze nu zelf een onervaren senator nomineren.quote:Op maandag 21 september 2015 00:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Obama had ook geen ervaring in het leiden van staten. Hij werd op 47-jarige leeftijd president en was daarvoor 'slechts' senator namens Illinois geweest. Het lukte Obama om een zeer ervaren, gelouterd Republikeins politicus te verslaan. Iemand die bovendien ook nog vrij gematigd was en dus ook het electoraat in het midden kon aanspreken. Toch won de relatief onervaren Obama overtuigend.
De oplossing is heel simpel en sluit precies aan op wat ik voorstelde en ook op wat de Democraten in 2008 deden: zet er een oudere, ervaren man als running mate naast. Dan kan Kasich dus de Joe Biden zijn.quote:Op maandag 21 september 2015 00:37 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ik zeg toch net dat de Republikeinen Obama juist als een schrikbeeld zien van wat er gebeurt als een onervaren senator president wordt? Het zou niet logisch zijn als ze nu zelf een onervaren senator nomineren.
Lees je nou wel wat ik zegquote:Op maandag 21 september 2015 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De oplossing is heel simpel en sluit precies aan op wat ik voorstelde en ook op wat de Democraten in 2008 deden: zet er een oudere, ervaren man als running mate naast. Dan kan Kasich dus de Joe Biden zijn.
Als je er een ervaren vp-kandidaat naast zet, heb je een antwoord op vragen over ervaring. Waarom zouden de Republikeinen niet iets proberen dat in 2008 zo goed werkte voor de Democraten?quote:Op maandag 21 september 2015 00:45 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Lees je nou wel wat ik zegRepublikeinen hebben er acht jaar lang op gehamerd dat Obama fout op fout heeft gestapeld omdat hij niet ervaren genoeg was. Als ze nu zelf een onervaren senator nomineren zijn ze niet meer geloofwaardig. Je kunt je daarbij nog afvragen in hoeverre de Republikeinse partij nog waarde hecht aan haar geloofwaardigheid, maar feit blijft dat een running mate niks aan die onervarenheid gaat veranderen. Net zoals de aanwezigheid van Biden geen reden was voor de Republikeinen om Obama niet aan te vallen op zijn onervarenheid.
Dat wordt in dit topic helemaal niet gedaan, het is gewoon zo dat in de Amerikaanse politiek mid-veertigers als te jong en onervaren worden gezien.quote:Op maandag 21 september 2015 01:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je er een ervaren vp-kandidaat naast zet, heb je een antwoord op vragen over ervaring. Waarom zouden de Republikeinen niet iets proberen dat in 2008 zo goed werkte voor de Democraten?
Ik vind het trouwens sowieso een beetje raar dat hier in dit topic wordt gedaan alsof mid-veertigers te jong en onervaren zijn, terwijl we wel weg zouden moeten lopen met fossielen van in de zeventig.
Toch koos Amerika in 2008 een relatief onervaren man van 47 jaar overtuigend tot president. Tijden veranderen, politieke leiders worden jonger. Zie ook voorbeelden in eigen land, zoals Samsom en Klaver.quote:Op maandag 21 september 2015 01:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat wordt in dit topic helemaal niet gedaan, het is gewoon zo dat in de Amerikaanse politiek mid-veertigers als te jong en onervaren worden gezien.
En je moet nog eens goed lezen wat Gambetta zegt over onervarenheid.
Zal best, maar zo kun je bij elke kandidaat wel wat bedenken. Trump is ongeloofwaardig, omdat... [vul maar in]. Tot Jeb Bush aan toe.quote:Op maandag 21 september 2015 01:17 schreef Euribob het volgende:
Republikeinen zeggen 8 jaar lang dat Obama fouten maakte omdat hij onervaren was, en zouden zichzelf compleet ongeloofwaardig maken als ze nu zelf een onervaren persoon naar voren zouden schuiven.
Maar dat heeft niets met zijn leeftijd te maken. Obama had maar heel weinig politieke ervaring, voordat hij president werd. Sowieso mag je je afvragen wat een community organizer aan ervaring meebrengt wat van belang is voor het beroep van president.quote:Op maandag 21 september 2015 01:17 schreef Euribob het volgende:
Republikeinen zeggen 8 jaar lang dat Obama fouten maakte omdat hij onervaren was, en zouden zichzelf compleet ongeloofwaardig maken als ze nu zelf een onervaren persoon naar voren zouden schuiven.
Hij zat natuurlijk eerst nog 8 jaar in de senaat van Illinois en daarna nog ongeveer 4 jaar in de senaat. Dat hele community organizer verhaal was een jaartje of 3 in de jaren '80. Tussendoor was ie advocaat en universitair docent.quote:Op maandag 21 september 2015 05:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets met zijn leeftijd te maken. Obama had maar heel weinig politieke ervaring, voordat hij president werd. Sowieso mag je je afvragen wat een community organizer aan ervaring meebrengt wat van belang is voor het beroep van president.
Mja, als universitaire docent een kwalificatie is waarmee je president van de VS kunt worden, kan het nog leuk worden.quote:Op maandag 21 september 2015 09:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij zat natuurlijk eerst nog 8 jaar in de senaat van Illinois en daarna nog ongeveer 4 jaar in de senaat. Dat hele community organizer verhaal was een jaartje of 3 in de jaren '80. Tussendoor was ie advocaat en universitair docent.
Ik zeg ook niet dat het een zwaargewicht is. Jij kwam echter aan met het feit dat het slechts een community organizer was alsof hij verder niets in de politiek had gedaan. Dat is net zoiets als stellen dat Reagan slechts een acteur was voordat hij president werd. Dat was natuurlijk ook niet het geval.quote:Op maandag 21 september 2015 09:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, als universitaire docent een kwalificatie is waarmee je president van de VS kunt worden, kan het nog leuk worden.
In zijn senaatsjaren heeft hij niets gedaan dat is blijven hangen. Als je heel cynisch bent, dan is dat eigenlijk precies wat je zou willen bij een politicus, maar van een presidentskandidaat mogen we meer verwachten.
Ook gedurende zijn jaren in de senaat van Illinois kun je hem niet betrappen op interessante wetgeving.
Dat is natuurlijk waarom Ronald Reagan het begrotingstekort zo heeft laten oplopen: hij verkeerde in de illusie dat zijn presidentschap één grote rol was, waar vroeg of laat wel genoeg cinematickets voor verkocht zouden worden om binnen te lopen.quote:Op maandag 21 september 2015 10:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een zwaargewicht is. Jij kwam echter aan met het feit dat het slechts een community organizer was alsof hij verder niets in de politiek had gedaan. Dat is net zoiets als stellen dat Reagan slechts een acteur was voordat hij president werd. Dat was natuurlijk ook niet het geval.
Nee. Reagan was gouverneur van Californie voordat hij president van de VS werd.quote:Op maandag 21 september 2015 10:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een zwaargewicht is. Jij kwam echter aan met het feit dat het slechts een community organizer was alsof hij verder niets in de politiek had gedaan. Dat is net zoiets als stellen dat Reagan slechts een acteur was voordat hij president werd. Dat was natuurlijk ook niet het geval.
Precies wat ik zeg.quote:Op maandag 21 september 2015 10:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Reagan was gouverneur van Californie voordat hij president van de VS werd.
Twee termijnen zelfs.
Je moet wat ik schrijf nog eens goed onder de loep nemen, want je valt een standpunt aan dat ik helemaal niet inneem. Jij zegt dat een gebrek aan ervaring geen belemmering hoeft te zijn om door het volk tot president te worden verkozen en geeft daarbij Obama als voorbeeld. Dat staat echter los van het punt dat ik maak: Republikeinen zien Obama's gebrek aan ervaring als een van de oorzaken van zijn, in hun ogen, gefaalde beleid. Derhalve zullen Republikeinen tijdens deze cyclus in de Republikeinse voorverkiezing Rubio's onervarenheid wél een belemmering kunnen vinden om op hem te stemmen.quote:Op maandag 21 september 2015 01:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je er een ervaren vp-kandidaat naast zet, heb je een antwoord op vragen over ervaring. Waarom zouden de Republikeinen niet iets proberen dat in 2008 zo goed werkte voor de Democraten?
Ik vind het trouwens sowieso een beetje raar dat hier in dit topic wordt gedaan alsof mid-veertigers te jong en onervaren zijn, terwijl we wel weg zouden moeten lopen met fossielen van in de zeventig.
Je punt was me duidelijk. Maar uiteindelijk kiest het volk wie president wordt...quote:Op maandag 21 september 2015 12:16 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Je moet wat ik schrijf nog eens goed onder de loep nemen, want je valt een standpunt aan dat ik helemaal niet inneem. Jij zegt dat een gebrek aan ervaring geen belemmering hoeft te zijn om door het volk tot president te worden verkozen en geeft daarbij Obama als voorbeeld. Dat staat echter los van het punt dat ik maak: Republikeinen zien Obama's gebrek aan ervaring als een van de oorzaken van zijn, in hun ogen, gefaalde beleid. Derhalve zullen Republikeinen tijdens deze cyclus in de Republikeinse voorverkiezing Rubio's onervarenheid wél een belemmering kunnen vinden om op hem te stemmen.
De aantrekkingskracht van Trump, Fiorina en Carson is juist gebaseerd op het feit dat ze politieke outsiders zijn. Rubio is een carrierepoliticus, en dan gelden andere regels. Je kunt je in dit veld het beste óf profileren als een hervormer/vernieuwer/outsider zonder enige ballast óf als een door de wol geverfde gouverneur met veel bestuurlijke ervaring.quote:Op maandag 21 september 2015 15:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je punt was me duidelijk. Maar uiteindelijk kiest het volk wie president wordt...
Je kunt wel meer Republikeinen afserveren wegens gebrek aan (politieke) ervaring. De volledige top-3 van de peilingen (Trump, Fiorina, Carson) bestaat uit mensen zonder noemenswaardige politieke ervaring. In vergelijking met hen heeft Rubio, die al sinds 2000 in de politiek zit, juist veel ervaring.
http://www.cbsnews.com/ne(...)-you-to-vote-for-me/quote:Conservative Sen. Lindsey Graham has made it clear he's extremely concerned about the threat of Islamic terrorism, but he isn't willing to outlaw a whole religion over it.
When a voter in Iowa suggested barring Islam in the U.S. in response to ISIS, Graham quickly shut him down, the Des Moines Register reports.
"You know what, I'm not your candidate," Graham said, cutting him off. "I don't want you to vote for me. I couldn't disagree with you more."
As he's said before, Graham told his audience Sioux City on Thursday night that he would deal with ISIS by increasing the United States' military presence in Iraq. Explaining his terse response to the voter's suggestion to outlaw Islam, Graham told people, "I'm not trying to please him."
"I'm not putting up with that," he said. "He's got a right to say whatever he wants to say, but I have an obligation to the Republican Party, to the people of Iowa and the country as a whole to be firm on this. I'm not buying into that construct. That's not the America that I want to lead."
Graham demonstrated a few times in Iowa his willingness to speak candidly. In an interview from Iowa with the Huffington Post, the longtime senator teared up talking about his friendship with Vice President Joe Biden.
"If you can't admire Joe Biden as a person, then probably you've got a problem," he said, calling the vice president "the nicest man I think I've ever met in politics."
Graham has a long way to go if he wants to gain traction in Iowa, one of the first states to nominate presidential candidates for the Republican and Democratic parties. A recent Quinnipiac poll of likely Iowa GOP caucus goers showed Graham was registering at just 1 percent support.
Nou is Graham ook wel dusdanig kansloos dat het ook wel makkelijk is om te roepen wat je wil.quote:Op maandag 21 september 2015 23:56 schreef Intellectueel het volgende:
Lindsey Graham tells Iowan: "I don't want you to vote for me"
[..]
http://www.cbsnews.com/ne(...)-you-to-vote-for-me/
Eindelijk iemand binnen de GOP met cojones.
Hij had in laatste peiling nog maar 0%quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:01 schreef Gambetta het volgende:
Walker die zo vroeg al uit de race staptdenk niet dat iemand dat had kunnen voorspellen. Stond niet lang geleden nog bovenaan de peilingen in Iowa. Het kan verkeren.
Die stelling kan je niet lezen in dat citaat, ik heb daar geen stelling over ingenomen en ik heb daar niet echt een mening over. Ik heb de stelling ingenomen dat de leeftijd van de kandidaat een nonissue is wat tot belachelijke proporties wordt opgeblazen.quote:Op zondag 20 september 2015 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jonge mensen zijn linkser dan oude mensen? Per definitie?
Je noemt Saunders "jong van geest qua ideeen en idealen".quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die stelling kan je niet lezen in dat citaat, ik heb daar geen stelling over ingenomen en ook niet echt een mening over.
0% in de nieuwe poll, na 2 debatten. Dat had geen zin meer nee.quote:
Dit vindt Trump alleen maar prachtig natuurlijk, no such thing as bad publicity.quote:Op maandag 21 september 2015 23:23 schreef Monolith het volgende:
Q&A op Twitter, nooit een goed idee.
http://www.wired.com/2015/09/asktrump-backfire/
Ik vind dat helemaal niet merkwaardig.quote:Op maandag 21 september 2015 00:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind de leeftijd van een individuele kandidaat geen probleem, maar ik vind het wel merkwaardig dat er bij de Democraten bij alleen maar 60-plussers en zelfs een aantal 70-plussers op de kandidatenlijst staan. Alleen Martin O'Malley en Lawrence Lessig zijn vijftigers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |