abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156128965
quote:
Inderdaad, benieuwd hoe hij zal reageren.
bivd kijkt met u mee.
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:25:53 #152
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_156129389
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Allemaal stapelgek.
Wat is er mis met Rubio en Sanders?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:26:52 #153
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_156129425
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Inderdaad, benieuwd hoe hij zal reageren.
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 19:47:53 .@club4growth asked me for $1 million. I said no. Now falsely advertising that I will raise taxes. I'll lower big league for middle class. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 19:46:43 My plan will lower taxes for our country, not raise them. Phony @club4growth says I will raise taxes--just another lie. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 17:15:27 Little respected Club For Growth asked me for $1,000,000 - I said "NO". Now they are spending lobbyist and special interest money on ads! reageer retweet
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 16 september 2015 @ 01:07:11 #154
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_156131957
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 19:47:53 .@club4growth asked me for $1 million. I said no. Now falsely advertising that I will raise taxes. I'll lower big league for middle class. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 19:46:43 My plan will lower taxes for our country, not raise them. Phony @club4growth says I will raise taxes--just another lie. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 17:15:27 Little respected Club For Growth asked me for $1,000,000 - I said "NO". Now they are spending lobbyist and special interest money on ads! reageer retweet
Iedereen die kritiek op je heeft omschrijven als dik/lelijk/dom/"little respected" of iets vergelijksbaars. Je zou toch denken dat dat op een gegeven moment gaat vervelen.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_156132901
Mijn indruk is dat de Amerikaanse kiezer het wel een beetje gehad heeft met de heren en dames politici. De front runners profileren zichzelf als niet-politici en als outsiders. Daar hoort natuurlijk ook een bepaald taalgebruik bij. :)

Zodra er meer debatten komen, en het meer over de inhoud zal gaan, zal moeten blijken of bijvoorbeeld Trump, Carson en Fiorina hun plekken in de peilingen vast kunnen houden. Voor wat die peilingen waard zijn natuurlijk - alhoewel het bij mijn laatste bezoek aan de VS wel duidelijk was dat Trump indruk had gemaakt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_156133536
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn indruk is dat de Amerikaanse kiezer het wel een beetje gehad heeft met de heren en dames politici. De front runners profileren zichzelf als niet-politici en als outsiders. Daar hoort natuurlijk ook een bepaald taalgebruik bij. :)

Zodra er meer debatten komen, en het meer over de inhoud zal gaan, zal moeten blijken of bijvoorbeeld Trump, Carson en Fiorina hun plekken in de peilingen vast kunnen houden. Voor wat die peilingen waard zijn natuurlijk - alhoewel het bij mijn laatste bezoek aan de VS wel duidelijk was dat Trump indruk had gemaakt.
Het anti-establishment geluid kwam natuurlijk ook al via de Tea Party naar voren.
Naturheilmittel
pi_156133750
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:17 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Het anti-establishment geluid kwam natuurlijk ook al via de Tea Party naar voren.
Maar was dat niet een anti-establishment geluid, met een wat hogere dosis verantwoordelijkheid?

Ik ben zelf ook wel anti-establishment, moet niets van de GOP - stemmenkopers, en als je niet oppast kondigen ze een amnestie voor undocumented workers af - hebben, maar Trump, Carson of Fiorina lijken me lichtgewichten. Walker, Jindal en Christie hebben als gouverneurs laten zien dat ze in ieder geval iets in hun mars hebben.

We moeten er niet al te cynisch over doen, maar die clown die nu in het Witte Huis zit, had ook erg weinig bestuurlijke ervaring, en is volledig door de mand gezakt. Als je dat niet gelooft, moet je maar eens naar Bernie Sanders gaan luisteren :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_156138181
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:28 schreef zarosje het volgende:

[..]

Sommige republikeinen zeggen dat de beslissing over het homohuwelijk 'the law of the land' is en zich daar niet tegen te zullen verzetten omdat het hooggerechtshof er over heeft geoordeeld, maar Huckabee bedoeld hiermee dat wat het hooggerechtshof beslist niet altijd goed is. Huckabee bedoelt echt niet dat hij slavernij goed vind en dat het weer ingevoerd moet worden.
Waarom klagen de Republikeinen dan niet over de uitspraken van het Hooggerechtshof wat betreft geld in de politiek?
pi_156138656
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:41 schreef Mani89 het volgende:
Morgen. #gethype

[ afbeelding ]
zin in.
pi_156138701
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:17 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

En nu zijn ze zelf Senators en Gouverneurs en heeft het gepeupel ook weer genoeg van ze.
pi_156139828
Toch treurig dat het eigenlijk een verkiezing dreigt te worden tussen het grootkapitaal, wat de bevolking vraagt is niet relevant maar wat de multinationals verlangen staat vandaag nog in het verkiezingsprogramma, wat dat betreft is Trump een verademing dat meer politici zijn voorbeeld qua onafhankelijkheid mogen volgen in ieder geval, vanavond debat toch, mooi heb er zin in.
pi_156141749
Dat grootkapitaal verhaal is niks nieuws, en ik zie Trump ook niet echt als verademing, meer een vleesgeworden onderdeel van dat grootkapitaal. Zoals er om de zoveel tijd wel weer eens iemand met geld president denkt te kunnen worden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_156141983
Mwah, verbazend veel senatoren zijn multimiljonair, en kunnen hun eigen verkiezingen sponsoren. De Clintons zijn een prima voorbeeld.

Nee, er is te veel macht geconcentreerd in DC, waar special interest groups op afkomen. Heel natuurlijk. Wil je de kiezer echt beschermen, dan doe je er beter aan om macht naar de staten terug te brengen. Met hervormingen van de campagnes kom je er niet.
pi_156141995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:45 schreef OMG het volgende:
Dat grootkapitaal verhaal is niks nieuws, en ik zie Trump ook niet echt als verademing, meer een vleesgeworden onderdeel van dat grootkapitaal. Zoals er om de zoveel tijd wel weer eens iemand met geld president denkt te kunnen worden.
Het is niks nieuws maar wordt wel steeds ernstiger, ook bij de Democraten voornamelijk sinds Clinton, Trump zet zich er tegen af, is juist mooi omdat hij inderdaad zo veel te maken heeft met dat grootkapitaal, grappig om de Clintons dan ook met de tong uit de mond op zijn bruiloft te zien.
pi_156142015
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef Lyrebird het volgende:
Mwah, verbazend veel senatoren zijn multimiljonair, en kunnen hun eigen verkiezingen sponsoren. De Clintons zijn een prima voorbeeld.

Nee, er is te veel macht geconcentreerd in DC, waar sprecial interest groups op afkomen. Heel natuurlijk. Wil je de kiezer echt beschermen, dan doe je er beter aan om macht naar de staten terug te brengen. Met hervormingen van de campagnes kom je er niet.
De Clintons kunnen echt niet hun hele eigen campagne sponsoren, multimiljonair zijn is leuk maar bij lange na niet genoeg, we hebben het hier over een miljardair.
pi_156149351
Weet iemand hoe laat het onze tijd begint?!
  woensdag 16 september 2015 @ 22:13:38 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156156517
Zal wel midden in de nacht zijn zeker? In dat geval lees ik morgenochtend wel hoe t verlopen is.
pi_156156562
We kunnen vandaag in elk geval duidelijk zien dat het debatteerniveau hier geen spatje hoger is dan in de VS.
pi_156158299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:22 schreef Slaro het volgende:
Weet iemand hoe laat het onze tijd begint?!
Om 2 uur 's nachts.
pi_156158512
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:45 schreef OMG het volgende:
Trump is juist onafhankelijk van het grootkapitaal...
pi_156159438
Trump is juist het perfecte voorbeeld van een van de grootste problemen in de Amerikaanse politiek, lobbyisten die dankzij hun geld enorm veel invloed hebben.
Trump heeft het grootste deel van z'n leven niks anders gedaan dan politici en invloed kopen. Dat hij nu één campagne runt zonder geld van anderen doet daar niks aan af, hij zit middenin dat corrupte wereldje. Daarnaast heeft hij de laatste paar weken een aantal keer gezegd dat hij misschien grote donaties gaat accepteren.
  woensdag 16 september 2015 @ 23:49:08 #172
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156159510
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef Kaas- het volgende:
We kunnen vandaag in elk geval duidelijk zien dat het debatteerniveau hier geen spatje hoger is dan in de VS.
Misschien gaat Trump straks alle staten opnoemen waar hij verkiesbaar is.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_156160283
Zo. Luitjes.

Ik heb Politiek24 niet opgezet vandaag want die beschouwingen gaan morgen ook door (weet niet of ze nog bezig zijn) maar verheug mij wel vanavond op dit 2de debat dat door CNN wordt uitgezonden na het eerste te hebben gemist omdat die alleen op FOXNEWS kwam,een zender die men niet in Rotterdam doorgeeft.

"zin an" al was het alleen maar omdat Trump meedoet die ik een beetje de 'Ross Perot'van 2015 vind.
pi_156160864
Santorum laat weer eens zien wat voor een idioot hij is :')
pi_156161018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:13 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Trump is juist het grootkapitaal...
fixed

Tijdens het Fox-debat erkende Trump trots dat hij de Amerikaanse wetten had misbruikt door 4 van zijn bedrijven failliet te laten gaan, om van zijn schuldeisers af te komen, en gaf hij aan dat de VS een schuld van 19 biljoen dollar heeft en juist daarom Trump de aangewezen persoon is om die schuld recht te zetten. Briljant hoe hij een klacht over zijn handelsethos omdraait naar een uniek verkoopargument voor zichzelf.
pi_156161414
HAHAHA TRUMP
pi_156161431
Hij wordt echt van alle kanten aangevallen, geweldig.
pi_156161461
Opvallend hoe Cruz en Rubio tot nu de discussie uit de weg gaan.
pi_156161562
Fiorina die Trump stil weet te krijgen _O_
pi_156161660
ABCPolitics twitterde op donderdag 17-09-2015 om 03:51:46 Is this debate a Donald Trump/Carly Fiorina showdown? @GoogleTrends is saying yes: http://t.co/GeDxEHFlLG reageer retweet
pi_156161665
Ik kan helaas nergens een stream vinden, maar ik lees dat Fiorina weer uitblinkt.
pi_156161671
Fiorina doet het inderdaad goed. Walker voegt absoluut niks toe, die zal z'n 2% steun na dit debat wel kwijt zijn.
Trump heeft een paar flinke klappen gekregen, ik denk niet dat dit debat hem goed zal doen.
pi_156161685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 01:02 schreef Royyy het volgende:
Santorum laat weer eens zien wat voor een idioot hij is :')
Bij Trump kan ik nog wel begrijpen waarom kiezers iets in hem zien. Bij Santorum heb ik dat helemaal niet. Graham en hij zijn twee kandidaten die ik niet kan plaatsen.
pi_156161689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 04:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Bij Trump kan ik nog wel begrijpen waarom kiezers iets in hem zien. Bij Santorum heb ik dat helemaal niet. Graham en hij zijn twee kandidaten die ik niet kan plaatsen.
Graham is echt een one issue kandidaat. Als je hem naar z'n naam vraagt antwoordt hij volgens mij nog met een oproep voor meer Amerikaanse grondtroepen in Irak...
pi_156163791
Fiorina wordt nu gepumpt door de media.
  donderdag 17 september 2015 @ 11:19:54 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156165309
Op welke punten is Trump zoal aangevallen?
pi_156165707
Fiorina komt over als een eng mens.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156166226
Trump praatte nog vrolijk even de antivacccinatiegekkies naar de mond in ieder geval:

quote:
Trump said that if we stop "over-vaccinating", he thinks that we'll "see a huge effect on autism."
Carson liet in ieder geval blijken op dat gebied zijn rationaliteit nog niet verloren te hebben.

Edit: hoewel er ook wel wordt gesteld dat het allemaal erg lafjes van Carson was.
http://www.washingtonpost(...)vaccines-and-autism/

[ Bericht 28% gewijzigd door Monolith op 17-09-2015 18:31:25 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156168314
Mijn kandidaat, Rubio, deed het behoorlijk, op die flauwe grap in het begin na. Ik vond Bush en Fiorina ook sterk. Carson valt wel een beetje door de mand.
pi_156169937
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:38 schreef Eufonie het volgende:
Ze lijkt me wel aardig, maar ze heeft iets neps, alsof ze het allemaal uit haar hoofd heeft geleerd, zonder het helemaal te snappen. Clinton heeft dat ook een beetje.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 september 2015 @ 14:27:46 #191
862 Arcee
Look closer
pi_156170067
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:38 schreef Eufonie het volgende:
Al die Republikeinen zijn eng. Triest dat ze met die debatten zo veel aandacht krijgen voor hun standpunten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_156170138
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

Al die Republikeinen zijn eng. Triest dat ze met die debatten zo veel aandacht krijgen voor hun standpunten.
Ja, en dat die Amerikanen er nog naar kijken ook. Schandalig.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 september 2015 @ 14:38:39 #193
862 Arcee
Look closer
pi_156170275
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, en dat die Amerikanen er nog naar kijken ook. Schandalig.
Dat niet, maar jammer dat de Democraten niet net zo veel aandacht krijgen.

Maar goed, er is nog een hele lange weg te gaan tot de verkiezingen, dus kan nog alle kanten op.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_156170282
quote:

[..]

Mwah. Ze bedienen qua mening vele tientallen miljoenen Amerikanen.

Democratie blijft natuurlijk wel een circus.
Naturheilmittel
pi_156170528
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat niet, maar jammer dat de Democraten niet net zo veel aandacht krijgen.

Maar goed, er is nog een hele lange weg te gaan tot de verkiezingen, dus kan nog alle kanten op.
Het eerste debat bij de democraten is pas over een maand ongeveer, dus logisch dat er minder aandacht voor is. Ook leek Clinton het lange tijd zonder enige serieuze vorm van tegenstand te moeten doen en, hoewel er recentelijk iets verandering in lijkt te komen, bij RCP staat Hillary nog steeds op +20 of iets dergelijks en dan is dat in mijn ogen ook nog wat onderschat omdat er al een hypothetisch kandidaatschap Biden in is meegenomen.
Bij de Republikeinen is het veel interessanter. Logisch dat daar dan een stuk meer media-aandacht voor is.
pi_156170855
quote:

[..]

De Democraten vertikken het zelf om vaker te debatteren; Martin O'Malley verzet zich tegen het lage aantal debatten. Het eerste Democratische debat is op 13 oktober.
pi_156170938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het eerste debat bij de democraten is pas over een maand ongeveer, dus logisch dat er minder aandacht voor is. Ook leek Clinton het lange tijd zonder enige serieuze vorm van tegenstand te moeten doen en, hoewel er recentelijk iets verandering in lijkt te komen, bij RCP staat Hillary nog steeds op +20 of iets dergelijks en dan is dat in mijn ogen ook nog wat onderschat omdat er al een hypothetisch kandidaatschap Biden in is meegenomen.
Bij de Republikeinen is het veel interessanter. Logisch dat daar dan een stuk meer media-aandacht voor is.
Debatten kunnen veel invloed hebben. Daar kunnen kandidaten ineens in de lift terechtkomen; kijk maar naar Carly Fiorina, die in het eerste debat nog tussen de 'kleintjes' stond, glansrijk won en nu gisteren weer uitblonk in het debat tussen de grote jongens. Dan klim je echt wel in de peilingen. Net zoals we Scott Walker zien wegzakken.

Bij de Democraten is het inderdaad afwachten of Joe Biden zich nog meldt. En dan ben ik erg benieuwd hoe het clubje bejaarden plus Martin O'Malley zich op het podium gaan gedragen. Daar kunnen mensen momentum pakken of juist door het ijs zakken.
pi_156175364
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Debatten kunnen veel invloed hebben. Daar kunnen kandidaten ineens in de lift terechtkomen; kijk maar naar Carly Fiorina, die in het eerste debat nog tussen de 'kleintjes' stond, glansrijk won en nu gisteren weer uitblonk in het debat tussen de grote jongens. Dan klim je echt wel in de peilingen. Net zoals we Scott Walker zien wegzakken.

Bij de Democraten is het inderdaad afwachten of Joe Biden zich nog meldt. En dan ben ik erg benieuwd hoe het clubje bejaarden plus Martin O'Malley zich op het podium gaan gedragen. Daar kunnen mensen momentum pakken of juist door het ijs zakken.
Het veld bij de Republikeinen is veel breder. Dat biedt natuurlijk ook mogelijkheden om eruit te springen.
Natuurlijk zou in theorie een Sanders of O'Malley een boost kunnen krijgen door de debatten, maar het verschil in financiėle middelen met Hillary is dusdanig groot dat ik betwijfel of het enig nut gaat hebben.
pi_156176410
Ik kan in veel kandidaten wel herkennen wat mensen erin aantrekt. Van Trump tot Bush, van Cruz tot Christie, van Paul tot Graham. Het blijft me echter een groot raadsel waarom Ben Carson het zo goed doet momenteel. Hij schijnt goed te liggen bij evangelicals en anti-establishment kiezers die Trump te flamboyant vinden, maar ik heb bij het debat weer speciaal op hem gelet en hij maakte op mij nog minder indruk dan Walker. Hij viel eigenlijk niemand aan, had weinig serieuze voorstellen en zijn enige kwalificatie blijft eigenlijk dat hij geen politieke ervaring heeft. Het blijft vreemd dat dat bij de Republikeinen inmiddels een pre is geworden.

Kasich viel me ook tegen, hij heeft misschien wel het sterkste cv van alle kandidaten maar wist zijn prestaties niet goed onder woorden te brengen. Overigens vond ik het opvallend dat hij eigenlijk de enige was die een redelijk positief toekomstbeeld schetste (al probeerde Bush dat ook wel). Als je naar de andere kandidaten hoort heb je het idee dat de apocalyps voor de deur staat, maar Kasich deed daar niet aan mee.
pi_156176762
Het idee dat de apocalyps voor de deur staat is ook echt een idee dat veel religieuze Amerikanen daadwerkelijk hebben. Zeker de wat meer fundamentalistische christelijke achterban van de GOP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')