abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156263083
Eens.

Kijk, ergens is het natuurlijk heel verfrissend, van die buitenstaanders, maar ik zie toch liever iemand die zichzelf al bewezen heeft.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_156263088
Ik ga mijn geld voorlopig op Rubio zetten.

Bush doet het goed bij de bookmakers, maar die man heeft de uitstraling van een koelkast.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_156264651
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 05:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Maar dat heeft niets met zijn leeftijd te maken. Obama had maar heel weinig politieke ervaring, voordat hij president werd. Sowieso mag je je afvragen wat een community organizer aan ervaring meebrengt wat van belang is voor het beroep van president.
Hij zat natuurlijk eerst nog 8 jaar in de senaat van Illinois en daarna nog ongeveer 4 jaar in de senaat. Dat hele community organizer verhaal was een jaartje of 3 in de jaren '80. Tussendoor was ie advocaat en universitair docent.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156264930
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 09:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij zat natuurlijk eerst nog 8 jaar in de senaat van Illinois en daarna nog ongeveer 4 jaar in de senaat. Dat hele community organizer verhaal was een jaartje of 3 in de jaren '80. Tussendoor was ie advocaat en universitair docent.
Mja, als universitaire docent een kwalificatie is waarmee je president van de VS kunt worden, kan het nog leuk worden.

In zijn senaatsjaren heeft hij niets gedaan dat is blijven hangen. Als je heel cynisch bent, dan is dat eigenlijk precies wat je zou willen bij een politicus, maar van een presidentskandidaat mogen we meer verwachten.

Ook gedurende zijn jaren in de senaat van Illinois kun je hem niet betrappen op interessante wetgeving.
pi_156265008
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 09:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mja, als universitaire docent een kwalificatie is waarmee je president van de VS kunt worden, kan het nog leuk worden.

In zijn senaatsjaren heeft hij niets gedaan dat is blijven hangen. Als je heel cynisch bent, dan is dat eigenlijk precies wat je zou willen bij een politicus, maar van een presidentskandidaat mogen we meer verwachten.

Ook gedurende zijn jaren in de senaat van Illinois kun je hem niet betrappen op interessante wetgeving.
Ik zeg ook niet dat het een zwaargewicht is. Jij kwam echter aan met het feit dat het slechts een community organizer was alsof hij verder niets in de politiek had gedaan. Dat is net zoiets als stellen dat Reagan slechts een acteur was voordat hij president werd. Dat was natuurlijk ook niet het geval.
  maandag 21 september 2015 @ 10:05:02 #281
66825 Reya
Fier Wallon
pi_156265033
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het een zwaargewicht is. Jij kwam echter aan met het feit dat het slechts een community organizer was alsof hij verder niets in de politiek had gedaan. Dat is net zoiets als stellen dat Reagan slechts een acteur was voordat hij president werd. Dat was natuurlijk ook niet het geval.
Dat is natuurlijk waarom Ronald Reagan het begrotingstekort zo heeft laten oplopen: hij verkeerde in de illusie dat zijn presidentschap één grote rol was, waar vroeg of laat wel genoeg cinematickets voor verkocht zouden worden om binnen te lopen.
pi_156265056
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee. Reagan was gouverneur van Californie voordat hij president van de VS werd.

Twee termijnen zelfs.
pi_156265080
Voor alle duidelijkheid: de politieke ervaring van Reagan in zijn pre-presidentsjaren kun je niet vergelijken met de politieke ervaring van Obama, voor 2008.
pi_156267112
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee. Reagan was gouverneur van Californie voordat hij president van de VS werd.

Twee termijnen zelfs.
Precies wat ik zeg.
pi_156267208
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 01:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je er een ervaren vp-kandidaat naast zet, heb je een antwoord op vragen over ervaring. Waarom zouden de Republikeinen niet iets proberen dat in 2008 zo goed werkte voor de Democraten?

Ik vind het trouwens sowieso een beetje raar dat hier in dit topic wordt gedaan alsof mid-veertigers te jong en onervaren zijn, terwijl we wel weg zouden moeten lopen met fossielen van in de zeventig.
Je moet wat ik schrijf nog eens goed onder de loep nemen, want je valt een standpunt aan dat ik helemaal niet inneem. Jij zegt dat een gebrek aan ervaring geen belemmering hoeft te zijn om door het volk tot president te worden verkozen en geeft daarbij Obama als voorbeeld. Dat staat echter los van het punt dat ik maak: Republikeinen zien Obama's gebrek aan ervaring als een van de oorzaken van zijn, in hun ogen, gefaalde beleid. Derhalve zullen Republikeinen tijdens deze cyclus in de Republikeinse voorverkiezing Rubio's onervarenheid wél een belemmering kunnen vinden om op hem te stemmen.
pi_156269837
Eens. Er zijn heel wat conservatieven die heel graag een hele saai maar degelijk persoon in het Witte Huis willen zien. Wat dat betreft zouden de vele gouverneurs dus een streepje voor kunnen hebben, maar tot zo ver laten ze dat niet zien.
pi_156270993
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:16 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Je moet wat ik schrijf nog eens goed onder de loep nemen, want je valt een standpunt aan dat ik helemaal niet inneem. Jij zegt dat een gebrek aan ervaring geen belemmering hoeft te zijn om door het volk tot president te worden verkozen en geeft daarbij Obama als voorbeeld. Dat staat echter los van het punt dat ik maak: Republikeinen zien Obama's gebrek aan ervaring als een van de oorzaken van zijn, in hun ogen, gefaalde beleid. Derhalve zullen Republikeinen tijdens deze cyclus in de Republikeinse voorverkiezing Rubio's onervarenheid wél een belemmering kunnen vinden om op hem te stemmen.
Je punt was me duidelijk. Maar uiteindelijk kiest het volk wie president wordt...

Je kunt wel meer Republikeinen afserveren wegens gebrek aan (politieke) ervaring. De volledige top-3 van de peilingen (Trump, Fiorina, Carson) bestaat uit mensen zonder noemenswaardige politieke ervaring. In vergelijking met hen heeft Rubio, die al sinds 2000 in de politiek zit, juist veel ervaring.
pi_156271116
Politieke ervaring is geen bestuurlijke ervaring.
pi_156271532
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je punt was me duidelijk. Maar uiteindelijk kiest het volk wie president wordt...

Je kunt wel meer Republikeinen afserveren wegens gebrek aan (politieke) ervaring. De volledige top-3 van de peilingen (Trump, Fiorina, Carson) bestaat uit mensen zonder noemenswaardige politieke ervaring. In vergelijking met hen heeft Rubio, die al sinds 2000 in de politiek zit, juist veel ervaring.
De aantrekkingskracht van Trump, Fiorina en Carson is juist gebaseerd op het feit dat ze politieke outsiders zijn. Rubio is een carrierepoliticus, en dan gelden andere regels. Je kunt je in dit veld het beste óf profileren als een hervormer/vernieuwer/outsider zonder enige ballast óf als een door de wol geverfde gouverneur met veel bestuurlijke ervaring.
pi_156284274
Scott Walker trekt zich terug.
pi_156284292
Brekend nieuws mensen.
pi_156285908
Q&A op Twitter, nooit een goed idee.
http://www.wired.com/2015/09/asktrump-backfire/
pi_156286805
Lindsey Graham tells Iowan: "I don't want you to vote for me"

quote:
Conservative Sen. Lindsey Graham has made it clear he's extremely concerned about the threat of Islamic terrorism, but he isn't willing to outlaw a whole religion over it.

When a voter in Iowa suggested barring Islam in the U.S. in response to ISIS, Graham quickly shut him down, the Des Moines Register reports.

"You know what, I'm not your candidate," Graham said, cutting him off. "I don't want you to vote for me. I couldn't disagree with you more."

As he's said before, Graham told his audience Sioux City on Thursday night that he would deal with ISIS by increasing the United States' military presence in Iraq. Explaining his terse response to the voter's suggestion to outlaw Islam, Graham told people, "I'm not trying to please him."

"I'm not putting up with that," he said. "He's got a right to say whatever he wants to say, but I have an obligation to the Republican Party, to the people of Iowa and the country as a whole to be firm on this. I'm not buying into that construct. That's not the America that I want to lead."

Graham demonstrated a few times in Iowa his willingness to speak candidly. In an interview from Iowa with the Huffington Post, the longtime senator teared up talking about his friendship with Vice President Joe Biden.

"If you can't admire Joe Biden as a person, then probably you've got a problem," he said, calling the vice president "the nicest man I think I've ever met in politics."

Graham has a long way to go if he wants to gain traction in Iowa, one of the first states to nominate presidential candidates for the Republican and Democratic parties. A recent Quinnipiac poll of likely Iowa GOP caucus goers showed Graham was registering at just 1 percent support.
http://www.cbsnews.com/ne(...)-you-to-vote-for-me/

Eindelijk iemand binnen de GOP met cojones.
pi_156286895
Walker die zo vroeg al uit de race stapt :{ denk niet dat iemand dat had kunnen voorspellen. Stond niet lang geleden nog bovenaan de peilingen in Iowa. Het kan verkeren.
pi_156286941
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2015 23:56 schreef Intellectueel het volgende:
Lindsey Graham tells Iowan: "I don't want you to vote for me"

[..]

http://www.cbsnews.com/ne(...)-you-to-vote-for-me/

Eindelijk iemand binnen de GOP met cojones.
Nou is Graham ook wel dusdanig kansloos dat het ook wel makkelijk is om te roepen wat je wil.
  dinsdag 22 september 2015 @ 00:17:12 #296
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_156287251
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:01 schreef Gambetta het volgende:
Walker die zo vroeg al uit de race stapt :{ denk niet dat iemand dat had kunnen voorspellen. Stond niet lang geleden nog bovenaan de peilingen in Iowa. Het kan verkeren.
Hij had in laatste peiling nog maar 0%
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_156287425
quote:
5s.gif Op zondag 20 september 2015 21:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jonge mensen zijn linkser dan oude mensen? Per definitie?
Die stelling kan je niet lezen in dat citaat, ik heb daar geen stelling over ingenomen en ik heb daar niet echt een mening over. Ik heb de stelling ingenomen dat de leeftijd van de kandidaat een nonissue is wat tot belachelijke proporties wordt opgeblazen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 22 september 2015 @ 00:27:31 #298
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_156287451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die stelling kan je niet lezen in dat citaat, ik heb daar geen stelling over ingenomen en ook niet echt een mening over.
Je noemt Saunders "jong van geest qua ideeen en idealen".
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 22 september 2015 @ 00:31:44 #299
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156287549
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 22:35 schreef Kaas- het volgende:
Scott Walker trekt zich terug.
0% in de nieuwe poll, na 2 debatten. Dat had geen zin meer nee.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 22 september 2015 @ 00:32:19 #300
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156287559
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:23 schreef Monolith het volgende:
Q&A op Twitter, nooit een goed idee.
http://www.wired.com/2015/09/asktrump-backfire/
Dit vindt Trump alleen maar prachtig natuurlijk, no such thing as bad publicity.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')