abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156251052
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Toch was hij niet slecht in het debat.

Onder andere hier het debat.
Het valt me op dat die Walker ook over "de gewone Americaan" begint, dat lijkt het thema voor deze verkiezingen te zijn maar welke kandidaat/kandidaten menen het? Aan de democratische kant is er 1 kandidaat die het meent, zou iemand zoals Walker of Trump het menen? Ik denk het niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 20 september 2015 @ 21:39:00 #252
66825 Reya
Fier Wallon
pi_156255093
Je bent wel bijzonder wereldvreemd zijn als je denkt dat Donald ook maar het minste mededogen met de "gewone Amerikaan" heeft.
  zondag 20 september 2015 @ 21:43:59 #253
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_156255367
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Altijd dat gezeur over de leeftijd, Sanders is een van de oudste kandidaten maar tevens een van de kandidaten die het meest jong van geest is qua ideeën en idealen. Wat zegt die leeftijd nu? Beide kampen moeten niet moeilijk doen over de leeftijd en in Nederland moeten we ook eens stoppen met daarover te zeuren.
Jonge mensen zijn linkser dan oude mensen? Per definitie?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_156255896
Ben Carson: America's president can't be Muslim

Bennie ziet zn daling in de polls al aankomen en probeert alvast maar even om de xenofobe stem veilig te stellen.

quote:
More recently, 29 percent of Americans described Obama's religion as Muslim, Islam or Islamist in a CNN/ORC poll conducted in early September. Among Republicans, that share rises to 43 percent, and among self-identified conservatives, it rises to 45 percent. Among those identifying as tea party supporters, 47 percent said they thought Obama is a Muslim.

The same poll also asked respondents to identify Obama's birthplace, with 59 percent overall saying that he was born in Honolulu or Hawaii, and an additional 16 percent who said that the president was born in the U.S., but not in Hawaii. Thirteen percent said that as far as they knew, Obama was born somewhere other than the U.S., whether somewhere in Africa or in Asia. Majorities of all subgroups surveyed said that Obama was born in Hawaii.
Dit blijft toch ook ook aan de ene kant heel grappig, en aan de andere kant heel zielig.
pi_156256135
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:52 schreef Gambetta het volgende:

Bennie ziet zn daling in de polls al aankomen en probeert alvast maar even om de xenofobe stem veilig te stellen.

[..]

Dit blijft toch ook ook aan de ene kant heel grappig, en aan de andere kant heel zielig.
Bevestigt weer eens dat het land voornamelijk uit halve garen bestaat.
pi_156256558
Eigenlijk ben ik met name benieuwd naar die '16 percent who said that the president was born in the U.S., but not in Hawaii'. In dat geval geloof je dus niet dat hij in in het buitenland is geboren en reden zou hebben om over zijn geboorteplaats te liegen. Maar als je dan toch denkt dat hij in Amerika is geboren, waarom zou hij dan niet in Hawaii zijn geboren 8)7 ? Het gaat mijn pet te boven.
  zondag 20 september 2015 @ 22:18:35 #257
66825 Reya
Fier Wallon
pi_156257245
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:03 schreef Gambetta het volgende:
Eigenlijk ben ik met name benieuwd naar die '16 percent who said that the president was born in the U.S., but not in Hawaii'. In dat geval geloof je dus niet dat hij in in het buitenland is geboren en reden zou hebben om over zijn geboorteplaats te liegen. Maar als je dan toch denkt dat hij in Amerika is geboren, waarom zou hij dan niet in Hawaii zijn geboren 8)7 ? Het gaat mijn pet te boven.
Ik zou dat antwoorden, enkel om de pollsters te trollen.
pi_156257676
quote:

Het is ook triest voor het redelijk denken van de Amerikanen.
Men wilt graag Obama als moslim afkraken. Gebrek aan argumenten.
Dat graag hem willen framen, kun je ook zien als complotdenken. .
Eng he ??
pi_156261491
Aardig idee voor het volgende Republikeinse debat:
http://techcrunch.com/201(...)residential-debates/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156261499
quote:

[..]

Die Carson is misschien nog wel een grotere clown dan Donald Trump. De man is totaal niet serieus te nemen. Hij oogst alleen maar sympathie vanwege zijn beroepsmatige prestaties als chirurg en zijn "friendly guy"-uitstraling. Verder is het allemaal flinterdun en houdt meneer er de nodige radicale, krankzinnige opvattingen op na.
pi_156261520
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onder andere hier het debat.
Het valt me op dat die Walker ook over "de gewone Americaan" begint, dat lijkt het thema voor deze verkiezingen te zijn maar welke kandidaat/kandidaten menen het? Aan de democratische kant is er 1 kandidaat die het meent, zou iemand zoals Walker of Trump het menen? Ik denk het niet.
Welke Democratische kandidaat is dat volgens jou dan?
pi_156261543
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 18:46 schreef Gambetta het volgende:
Walker :') manmanman wat een implosie.

Ticket met de meeste kans lijkt me bij de Republikeinen overigens Kasich/Rubio. Complementair en je hebt Ohio en Florida al bijna in de pocket.
Ik zou het dan maar omdraaien... Rubio/Kasich.
pi_156261653
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou het dan maar omdraaien... Rubio/Kasich.
Misschien op basis van peilingen, maar ik zie Rubio toch niet echt als presidentieel materiaal eerlijk gezegd. Hij mist de ervaring van het leiden van een grote staat die Kasich en Bush wel hebben. Zeker na acht jaar Obama zullen de Republikeinen toch niet geneigd zijn een jonge, onervaren senator bovenaan het ticket te zetten.
pi_156261688
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Altijd dat gezeur over de leeftijd, Sanders is een van de oudste kandidaten maar tevens een van de kandidaten die het meest jong van geest is qua ideeën en idealen. Wat zegt die leeftijd nu? Beide kampen moeten niet moeilijk doen over de leeftijd en in Nederland moeten we ook eens stoppen met daarover te zeuren.
Ik vind de leeftijd van een individuele kandidaat geen probleem, maar ik vind het wel merkwaardig dat er bij de Democraten bij alleen maar 60-plussers en zelfs een aantal 70-plussers op de kandidatenlijst staan. Alleen Martin O'Malley en Lawrence Lessig zijn vijftigers.

En ik breng ook nog even de presidentscampagne van 2008 in herinnering. Toen was de hoge leeftijd van John McCain een issue in de campagne. De toen 72-jarige McCain werd gezien als een oud fossiel met een broze gezondheid, tegenover de energieke, jonge Barack Obama, die toen 47 was.

Stel dat niet Clinton, maar Sanders de Democratische nominatie wint. En stel dat de Republikeinen daar een jonge kandidaat als Rubio tegenover zetten, dan praat je over een leeftijdsverschil van bijna 30 jaar.

Je kunt de klok erop gelijk zetten dat de leeftijd van Sanders dan een issue wordt en dat de Republikeinen al het mogelijke zullen doen om twijfel te zaaien over de gezondheid van Sanders, zelfs als daarvoor medisch gezien geen enkele aanleiding bestaat. Dat is een paar jaar terug zelfs al bij de jongere Hillary Clinton geprobeerd.
pi_156261738
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:29 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Misschien op basis van peilingen, maar ik zie Rubio toch niet echt als presidentieel materiaal eerlijk gezegd. Hij mist de ervaring van het leiden van een grote staat die Kasich en Bush wel hebben. Zeker na acht jaar Obama zullen de Republikeinen toch niet geneigd zijn een jonge, onervaren senator bovenaan het ticket te zetten.
Obama had ook geen ervaring in het leiden van staten. Hij werd op 47-jarige leeftijd president en was daarvoor 'slechts' senator namens Illinois geweest. Het lukte Obama om een zeer ervaren, gelouterd Republikeins politicus te verslaan. Iemand die bovendien ook nog vrij gematigd was en dus ook het electoraat in het midden kon aanspreken. Toch won de relatief onervaren Obama overtuigend.
pi_156261768
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Obama had ook geen ervaring in het leiden van staten. Hij werd op 47-jarige leeftijd president en was daarvoor 'slechts' senator namens Illinois geweest. Het lukte Obama om een zeer ervaren, gelouterd Republikeins politicus te verslaan. Iemand die bovendien ook nog vrij gematigd was en dus ook het electoraat in het midden kon aanspreken. Toch won de relatief onervaren Obama overtuigend.
Ik zeg toch net dat de Republikeinen Obama juist als een schrikbeeld zien van wat er gebeurt als een onervaren senator president wordt? Het zou niet logisch zijn als ze nu zelf een onervaren senator nomineren.
pi_156261817
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:37 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Ik zeg toch net dat de Republikeinen Obama juist als een schrikbeeld zien van wat er gebeurt als een onervaren senator president wordt? Het zou niet logisch zijn als ze nu zelf een onervaren senator nomineren.
De oplossing is heel simpel en sluit precies aan op wat ik voorstelde en ook op wat de Democraten in 2008 deden: zet er een oudere, ervaren man als running mate naast. Dan kan Kasich dus de Joe Biden zijn.
pi_156261905
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De oplossing is heel simpel en sluit precies aan op wat ik voorstelde en ook op wat de Democraten in 2008 deden: zet er een oudere, ervaren man als running mate naast. Dan kan Kasich dus de Joe Biden zijn.
Lees je nou wel wat ik zeg :P Republikeinen hebben er acht jaar lang op gehamerd dat Obama fout op fout heeft gestapeld omdat hij niet ervaren genoeg was. Als ze nu zelf een onervaren senator nomineren zijn ze niet meer geloofwaardig. Je kunt je daarbij nog afvragen in hoeverre de Republikeinse partij nog waarde hecht aan haar geloofwaardigheid, maar feit blijft dat een running mate niks aan die onervarenheid gaat veranderen. Net zoals de aanwezigheid van Biden geen reden was voor de Republikeinen om Obama niet aan te vallen op zijn onervarenheid.
pi_156262249
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:45 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Lees je nou wel wat ik zeg :P Republikeinen hebben er acht jaar lang op gehamerd dat Obama fout op fout heeft gestapeld omdat hij niet ervaren genoeg was. Als ze nu zelf een onervaren senator nomineren zijn ze niet meer geloofwaardig. Je kunt je daarbij nog afvragen in hoeverre de Republikeinse partij nog waarde hecht aan haar geloofwaardigheid, maar feit blijft dat een running mate niks aan die onervarenheid gaat veranderen. Net zoals de aanwezigheid van Biden geen reden was voor de Republikeinen om Obama niet aan te vallen op zijn onervarenheid.
Als je er een ervaren vp-kandidaat naast zet, heb je een antwoord op vragen over ervaring. Waarom zouden de Republikeinen niet iets proberen dat in 2008 zo goed werkte voor de Democraten?

Ik vind het trouwens sowieso een beetje raar dat hier in dit topic wordt gedaan alsof mid-veertigers te jong en onervaren zijn, terwijl we wel weg zouden moeten lopen met fossielen van in de zeventig.
  maandag 21 september 2015 @ 01:15:40 #270
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156262346
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 01:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je er een ervaren vp-kandidaat naast zet, heb je een antwoord op vragen over ervaring. Waarom zouden de Republikeinen niet iets proberen dat in 2008 zo goed werkte voor de Democraten?

Ik vind het trouwens sowieso een beetje raar dat hier in dit topic wordt gedaan alsof mid-veertigers te jong en onervaren zijn, terwijl we wel weg zouden moeten lopen met fossielen van in de zeventig.
Dat wordt in dit topic helemaal niet gedaan, het is gewoon zo dat in de Amerikaanse politiek mid-veertigers als te jong en onervaren worden gezien.

En je moet nog eens goed lezen wat Gambetta zegt over onervarenheid.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 21 september 2015 @ 01:17:25 #271
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156262365
Republikeinen zeggen 8 jaar lang dat Obama fouten maakte omdat hij onervaren was, en zouden zichzelf compleet ongeloofwaardig maken als ze nu zelf een onervaren persoon naar voren zouden schuiven.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_156262368
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 01:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat wordt in dit topic helemaal niet gedaan, het is gewoon zo dat in de Amerikaanse politiek mid-veertigers als te jong en onervaren worden gezien.

En je moet nog eens goed lezen wat Gambetta zegt over onervarenheid.
Toch koos Amerika in 2008 een relatief onervaren man van 47 jaar overtuigend tot president. Tijden veranderen, politieke leiders worden jonger. Zie ook voorbeelden in eigen land, zoals Samsom en Klaver.
pi_156262375
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 01:17 schreef Euribob het volgende:
Republikeinen zeggen 8 jaar lang dat Obama fouten maakte omdat hij onervaren was, en zouden zichzelf compleet ongeloofwaardig maken als ze nu zelf een onervaren persoon naar voren zouden schuiven.
Zal best, maar zo kun je bij elke kandidaat wel wat bedenken. Trump is ongeloofwaardig, omdat... [vul maar in]. Tot Jeb Bush aan toe.
pi_156263068
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 01:17 schreef Euribob het volgende:
Maar dat heeft niets met zijn leeftijd te maken. Obama had maar heel weinig politieke ervaring, voordat hij president werd. Sowieso mag je je afvragen wat een community organizer aan ervaring meebrengt wat van belang is voor het beroep van president.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_156263078
Dat kun je je natuurlijk ook afvragen van een arts, een HP CEO die nogal uitblonk in failed leadership, en The Apprentice.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')