In 2007 dacht aanvankelijk ook bijna niemand dat Obama een kans had tegen Clinton. Als de populariteit van een kandidaat groeit, kunnen er ook meer financiële middelen komen.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het veld bij de Republikeinen is veel breder. Dat biedt natuurlijk ook mogelijkheden om eruit te springen.
Natuurlijk zou in theorie een Sanders of O'Malley een boost kunnen krijgen door de debatten, maar het verschil in financiële middelen met Hillary is dusdanig groot dat ik betwijfel of het enig nut gaat hebben.
Natuurlijk kan er in theorie van alles gebeuren. De parallel met Obama is hier wel eerder besproken en die had echt wel degelijk flinke financiële middelen vanwege een uitstekende organisatie. Dat ligt bij de huidige opponenten van Hillary toch wel wat anders.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In 2007 dacht aanvankelijk ook bijna niemand dat Obama een kans had tegen Clinton. Als de populariteit van een kandidaat groeit, kunnen er ook meer financiële middelen komen.
Clinton staat er trouwens niet al te best voor wat betreft geloofwaardigheid en dergelijke.
Volgens mij is dat iets wat vrouwen eigen is. De directrice op mijn werk praat altijd op een soort gemaakt schoolmeesteres-toontje, terwijl ze in hoog aanzien staat. Als man merk je dat niet bij mannen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ze lijkt me wel aardig, maar ze heeft iets neps, alsof ze het allemaal uit haar hoofd heeft geleerd, zonder het helemaal te snappen. Clinton heeft dat ook een beetje.
Je ziet nu bij de Republikeinen in elk geval dat Fiorina zich met twee tv-debatten flink omhoog heeft gewerkt in de peilingen. Ik ben benieuwd of de verhoudingen bij de Democraten ook nog kunnen verschuiven.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk kan er in theorie van alles gebeuren. De parallel met Obama is hier wel eerder besproken en die had echt wel degelijk flinke financiële middelen vanwege een uitstekende organisatie. Dat ligt bij de huidige opponenten van Hillary toch wel wat anders.
Goed stukje. De steun van 59% van alle zittende Democratische officials waarvan Clinton zich al heeft verzekerd is bijvoorbeeld een van die verschillen met haar race tegen Obama.quote:Op vrijdag 18 september 2015 00:18 schreef Monolith het volgende:
http://www.nytimes.com/in(...)dates-dashboard.html
The Upshot geeft een beeld baan verschillende relevante factoren omtrent kansen op de nominatie en de bijbehorende rangschikking van kandidaten.
Bij vrouwen met macht zie je dat idd wel vaker, maar bijvoorbeeld Palin snapte het ook niet allemaal, maar die vond ik wel authentiek overkomen. Ben eigenlijk nog steeds wel een fanquote:Op donderdag 17 september 2015 22:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Volgens mij is dat iets wat vrouwen eigen is. De directrice op mijn werk praat altijd op een soort gemaakt schoolmeesteres-toontje, terwijl ze in hoog aanzien staat. Als man merk je dat niet bij mannen.
Tegelijk toont het grafiekje aan hoe weinig endorsements zeggen. Clinton had in aanloop naar 2008 meer endorsements dan Obama, maar verloor wel de Democratische voorverkiezingen van hem.quote:Op vrijdag 18 september 2015 00:31 schreef Gambetta het volgende:
Het grote verschil is dat er bij de Republikeinen 16 kandidaten zijn waarbij er maar 2 consequent boven de 10% pollen. Als je aan de Republikeinse zijde 5 procentpunt stijgt, zoals Fiorina, ben je meteen een kanshebber. Als Martin O'Malley of Lincoln Chafee 5 procentpunt stijgt liggen ze nog steeds een straatlengte achter op Clinton en Sanders.
edit:
[..]
Goed stukje. De steun van 59% van alle zittende Democratische officials waarvan Clinton zich al heeft verzekerd is bijvoorbeeld een van die verschillen met haar race tegen Obama.
[ afbeelding ]
Grafiekje van fivethirtyeight laat dat mooi zien. Dat hele artikel waar het uitkomt is trouwens een aanrader, legt goed uit waarom Sanders geen Obama is.
http://fivethirtyeight.co(...)ure-no-barack-obama/
Meer cijfers via bovengenoemde link.quote:Presidential candidate Carly Fiorina is leading the GOP field in New Hampshire, a new poll finds.
A Voter Gravity poll released Friday shows Fiorina with 22 percent support among Granite State GOP primary voters. She has a 4-point edge over her nearest competitor, bigwig billionaire Donald Trump, who has 18 percent support.
Retired neurosurgeon Ben Carson nets 10 percent support, with the poll finding no other Republican White House hopeful cracking double digits in the first-in-the-nation primary state.
The poll found Gov. John Kasich (R-Ohio) and former Gov. Jeb Bush (R-Fla.) tied with 9 percent each.
Anderzijds opperen een aantal tegenkandidaten (Sanders, die jurist van Harvard) enorm veel goede voorstellen die voor linkse en rechtse mensen gunstig uitpakken indien ze zouden worden geïmplementeerd. Als op de een of andere manier toch veel media-aandacht zou kunnen worden verkregen zonder die absurd hoge budgetten te hebben...quote:Op donderdag 17 september 2015 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk kan er in theorie van alles gebeuren. De parallel met Obama is hier wel eerder besproken en die had echt wel degelijk flinke financiële middelen vanwege een uitstekende organisatie. Dat ligt bij de huidige opponenten van Hillary toch wel wat anders.
Ik had dit nog niet gelezen op het moment dat ik mijn vorige reactie plaatste maar dat is inderdaad waar ik aan denk.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:16 schreef Mani89 het volgende:
Bernie is al maandenlang viral op het internet, dat is tegenwoordig veel meer waard dan de tig miljoen endorsements die je kan besteden aan reclames op tv.
Het verbaast me hoe openlijk deze mensen spreken over een presidentskandidaat als een product.quote:Scott Walker tries to reassure nervous donors
Wisconsin Gov. Scott Walker and his team are working hard to calm their major donors — some of whom are worried that Walker is on a downward slide and did little to help his campaign in Wednesday night's GOP debate.
On Thursday morning, less than 12 hours after Walker left the Simi Valley, Calif., debate stage, the presidential candidate and his team attended a fundraiser with several-dozen "bundlers" — well-connected donors who collect money from their friends on behalf of a candidate — at the Los Angeles home of Republican pollster Frank Luntz.
“My house is open to anyone who wants to use it,” Luntz said of the event.
The bundlers were assured they still had "a great product" in Walker and that the campaign is still expecting popular Republican outsiders Donald Trump, Carly Fiorina and Ben Carson to "start to fade as people recognize they don't have the credibility to run the government," said a Walker bundler who attended the event.
Kijk dan hoe zo'n suikeroom over zijn product (Scott Walker) praat: als een nieuwslezer die een (door de suikeromen betaald) script dient op te lezen. Maar het product blijkt vooralsnog geen talentvolle scriptlezer. Daarom wedt de suikeroom op meerdere paarden. Dit systeem is door en door verrot.quote:Walker spoke for about half an hour, reassuring his donors that his team had a strategy in place to win the early-voting primary state of Iowa.
The bundler said he thought Walker "had a good enough night [at the GOP debate] for the bundler community to stay with him."
"Thankfully," the bundler added after a long pause.
One of Walker's donors, Minnesota billionaire and broadcaster Stanley Hubbard, said he intended to have a conversation with Walker soon, adding he would advise him on getting his campaign back on track.
"I've been in the TV business for a long time," Hubbard said. "You might have four or five potential anchors ... and you give them the same script to read. And for some reason, people think, 'Oh that guy's terrific.' And Walker says the right things, he's proven what he can do, but I come to work, I hear my wife, and they're not excited about what he did last night.
"He said all the right things, but it's like the anchor person," Hubbard added, calling Walker a "very decent guy and maybe he just needs some coaching. From the right people. Not the wrong people."
Hubbard said he and his wife would continue supporting Walker but would also be giving money to former business executive Carly Fiorina, Sen. Marco Rubio (R-Fla.) and New Jersey Gov. Chris Christie.
Dat is een fabeltje. Ondanks de opkomst van het internet wordt er door campagnes nog steeds véél meer geld uitgegeven aan advertenties op tv dan op internet. Dat is ook vrij logisch als je beseft dat oudere mensen veel vaker geneigd zijn om te gaan stemmen dan jongeren, en ouderen hun informatie nog veel vaker vanaf de tv halen. Bernie heeft inderdaad een sterke presence op het internet en dat heeft zeker grote voordelen, maar de groep mensen die hij daarmee vooral bereikt is beperkt en ze zijn dus van minder waarde in een verkiezing.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:16 schreef Mani89 het volgende:
Bernie is al maandenlang viral op het internet, dat is tegenwoordig veel meer waard dan de tig miljoen endorsements die je kan besteden aan reclames op tv.
Ik kan echt niet geloven dat er zoveel debiele Amerikanen zijn dat ze weer een Bush kiezen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:26 schreef Homey het volgende:
Fiorina krijgt meewind van een enorme media 'push'. Over 2 maanden kan het weer iemand anders zijn. Dat zag je de vorige verkiezingen ook, telkens was weer een andere outsider de 'flavor of the month'.
Volgens Betfair, veruit de beste voorspeller, is Jeb Bush duidelijk favoriet...en wat verassend Marco Rubio op nr 2. Trump staat op nr3. Iemand als Rand Paul krijgt een quote van 150, wat gelijk staat aan dat Ajax bijvoorbeeld uit bij Real Madrid wint met 2-0....ain't gonna happen.
Als ik geld zou moeten inzetten, zou dat op Bush zijn. Die gast heeft de meeste cash, beste connecties dankzij zijn broer en vader, en de naamsbekendheid. Geen wonder dat de geldmarkten hem op nr 1 zetten. De media is overigens vrij onbetrouwbaar qua voorspellen.
Iemand niet kiezen omdat hij uit een bepaalde familie komt is nog veel stompzinniger.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:36 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik kan echt niet geloven dat er zoveel debiele Amerikanen zijn dat ze weer een Bush kiezen.
Oh er zijn genoeg andere redenen om Bush niet te kiezen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iemand niet kiezen omdat hij uit een bepaalde familie komt is nog veel stompzinniger.
Ik zou die poll met een korreltje zout nemen want ze hebben de methodologie nergens aangegeven, er staat niet eens een margin of error bij. Als je conclusies wil trekken op basis van een debat zul je moeten wachten tot de meer betrouwbare peilingen uitkomen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
Wat hiervan te denken, trouwens? In New Hampshire leidt Carly Fiorina nu de polls, voor Donald Trump. Voor wie nog twijfelt over wat twee goede tv-optredens kunnen doen: http://thehill.com/blogs/(...)ampshire-post-debate
[..]
Meer cijfers via bovengenoemde link.
Hij zal ongetwijfeld safe hebben gezegd, niet save.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:53 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Oh er zijn genoeg andere redenen om Bush niet te kiezen.
Kijk naar het laatste debat. Jeb zegt over George: "He kept us save".
Are you kidding me? Als er één president uit de recente geschiedenis is die de VS en de wereld veel onveiliger heeft gemaakt is het Bush. Het feit dat Jeb meer van Georges desastreuze beleid wil zegt genoeg over wat voor kandidaat Jeb is.
Die zijn er genoeg. Mensen will big government en dat kunnen ze krijgen van Bush.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:36 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik kan echt niet geloven dat er zoveel debiele Amerikanen zijn dat ze weer een Bush kiezen.
Natuurlijk is er zo kort na het debat een versterkt effect in de peilingen. Dat was bij Fiorina de vorige keer zo, nadat ze het debat tussen de 'kleine kandidaten' glansrijk won. Ze steeg flink in de peilingen en daarna ebde de populariteit weer wat weg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:26 schreef Homey het volgende:
Fiorina krijgt meewind van een enorme media 'push'. Over 2 maanden kan het weer iemand anders zijn. Dat zag je de vorige verkiezingen ook, telkens was weer een andere outsider de 'flavor of the month'.
Volgens Betfair, veruit de beste voorspeller, is Jeb Bush duidelijk favoriet...en wat verassend Marco Rubio op nr 2. Trump staat op nr3. Iemand als Rand Paul krijgt een quote van 150, wat gelijk staat aan dat Ajax bijvoorbeeld uit bij Real Madrid wint met 2-0....ain't gonna happen.
Als ik geld zou moeten inzetten, zou dat op Bush zijn. Die gast heeft de meeste cash, beste connecties dankzij zijn broer en vader, en de naamsbekendheid. Geen wonder dat de geldmarkten hem op nr 1 zetten. De media is overigens vrij onbetrouwbaar qua voorspellen.
Leuk, nog een bejaarde. Martin O'Malley zal straks raar staan te kijken tussen al die 65-plussers. Lincoln Chafee is trouwens ook nog geen 65.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:13 schreef martijnde3de het volgende:
Er komt misschien weer een democratische kandidaat bij namelijk gouverneur van de Amerikaanse staat Californië Jerry Brown(77 jaar). In 1976 probeerde hij al president te worden en ook in 1980 en 1992.
Brown is de 39e gouverneur van Californië. Hij was al eerder de 34e gouverneur van Californië (van 1975 tot 1983). Van 1999 tot 2007 was hij burgemeester van Oakland. Hij was van 9 januari 2007 tot 3 januari 2011 procureur-generaal
http://www.weeklystandard(...)esident_1031871.html
http://www.washingtonpost(...)o-run-for-president/
Die willen geen talent als kanonnenvoer verspillen aan Clinton, lijkt me.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de Democraten niet in staat zijn met iemand te komen van de generatie Obama of jonger.
De Republikeinen moeten wel een hekel aan politici hebben dat de niet-politici >50% in de polls pakken.quote:Op zondag 20 september 2015 15:28 schreef martijnde3de het volgende:
http://i2.cdn.turner.com/cnn/2015/images/09/20/rel10a.pdf
CNN Poll Trump 24% Fiorina 15 Carson 14 Rubio 11 Bush 9 Cruz/Huck 6 Paul 4 Christie 3 Kasich 2 Santorum 1
Trump en Carson verliezen ongeveer 1/3 en Walker heeft 0% gehaald.
Carson/Fiorina lijkt mij een kans hebbende combinatie.quote:Op zondag 20 september 2015 15:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De Republikeinen moeten wel een hekel aan politici hebben dat de niet-politici >50% in de polls pakken.
Trump/Fiorina lijkt me een interessantere dynamiek te geven.quote:Op zondag 20 september 2015 16:04 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Carson/Fiorina lijkt mij een kans hebbende combinatie.
Ik gaf Walker een goede kans alleen al vanwege zijn suikerooms, maar hij is net zo beperkt als zijn oogopslag doet vermoeden.quote:Op zondag 20 september 2015 16:55 schreef Elfletterig het volgende:
Nu ook op de FP te lezen: Koploper Trump daalt in peilingen
De opmars van Fiorina is natuurlijk opvallend, maar misschien is het wegzakken van Scott Walker nog wel opvallender. Die man werd als een grote kanshebber gezien, maar lijkt volledig door het ijs te zakken.
Toch was hij niet slecht in het debat.quote:Op zondag 20 september 2015 17:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik gaf Walker een goede kans alleen al vanwege zijn suikerooms, maar hij is net zo beperkt als zijn oogopslag doet vermoeden.
Een combinatie met Fiorina erin wel. Een combinatie met Carson erin niet. De man heeft in het verleden te radicale opvattingen ge-uit.quote:Op zondag 20 september 2015 16:04 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Carson/Fiorina lijkt mij een kans hebbende combinatie.
De volgende keer zal ik eerst lezen wat anderen schrijven, voordat ik reageer.quote:Op zondag 20 september 2015 16:56 schreef Reya het volgende:
In de New York Times van dit weekend werd Rubio/Fiorina als potentieel scorende combinatie voor de Republikeinen genoemd.
Ik heb het tweede debat helaas niet gezien, maar in het eerste debat was hij erg onzichtbaar. Misschien zijn de verwachting rondom hem wel te hooggespannen geweest. Nu hij niet boven de middelmaat uit weet te steken, wordt hij afgestraft.quote:Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Toch was hij niet slecht in het debat.
Als dit de hoogtepunten zijn van een drie uur durend debat... Kraak noch smaak, in allebei de debatten. Heeft opgeteld ook de minste spreektijd van alle kandidaten gehad. Walker is een intellectueel lichtgewicht (á la Emile Roemer) en dat zie je er duidelijk aan af. Ik begrijp nu ook waarom zoveel suikerooms dachten dat Walker een goed product zou zijn: hij is dom dus kneedbaar, en als-ie het pakkend zou kunnen brengen is hij de ideale kandidaat om te kopen.quote:Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Toch was hij niet slecht in het debat.
Je hebt nogal een obsessie met suikerooms lijkt het, maar Walker springt er niet bepaald uit qua grote donaties van individuen hoor.quote:Op zondag 20 september 2015 19:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als dit de hoogtepunten zijn van een drie uur durend debat... Kraak noch smaak, in allebei de debatten. Heeft opgeteld ook de minste spreektijd van alle kandidaten gehad. Walker is een intellectueel lichtgewicht (á la Emile Roemer) en dat zie je er duidelijk aan af. Ik begrijp nu ook waarom zoveel suikerooms dachten dat Walker een goed product zou zijn: hij is dom dus kneedbaar, en als-ie het pakkend zou kunnen brengen is hij de ideale kandidaat om te kopen.
Hij was vooraf dé kandidaat van de gebroeders Koch en die waren (zijn) voornemens om bijna een miljard dollar in deze verkiezingen te steken. Maar je hebt gelijk, andere kandidaten hebben meer suikerooms dan Walker.quote:Op zondag 20 september 2015 19:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt nogal een obsessie met suikerooms lijkt het, maar Walker springt er niet bepaald uit qua grote donaties van individuen hoor.
http://www.nytimes.com/in(...)-campaign-money.html
Altijd dat gezeur over de leeftijd, Sanders is een van de oudste kandidaten maar tevens een van de kandidaten die het meest jong van geest is qua ideeën en idealen. Wat zegt die leeftijd nu? Beide kampen moeten niet moeilijk doen over de leeftijd en in Nederland moeten we ook eens stoppen met daarover te zeuren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:13 schreef Royyy het volgende:
Wel ironisch, de Democraten schilderen de Republikeinen altijd af als een partij van oude blanke mannen, en met wie komen ze zelf op de proppen als kandidaten en mogelijke kandidaten? Een hele berg oude blanke mannen, en een oude blanke vrouw.
Daarentegen hebben de Republikeinen grotendeels een stuk jongere kandidaten, een vrouw, iemand van Indische afkomst, een African-American, en twee kandidaten van Cubaanse afkomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |